Jumaat, 15 Mac 2013

13 di paka - Google Blog Search

13 di paka - Google Blog Search


Aku Seorang Mama: Berjogging <b>Di</b> Pantai <b>Paka</b>,Dungun

Posted: 30 Dec 2012 05:47 PM PST

Selepas kenduri kita terus menuju ke Paka, Dungun coz abah ada hal. lgpun keesokan ada kenduri di Felda Kerteh, so x payah pegi mari. So kita just sewa hotel budget jer...
Mlm tu adik dah ajak mama jogging kat pantai coz ptg tu just main pasir jer, yealah xkan nk berjogging dgn baju kurung kot...nnt ape lak kata org sekeliling. Lagipun ptg ramai org ambil angin kat pantai tu...
Seperti yg dijanjikan, 3 dara pingitan telah kuar berjogging di pantai yg indah. Mama terpaksa drive coz abah n 2 hero sedap berselimut almaklum luar sana hujan renyai2 & sesekali lebat..
Adik...Mulakan pagi dgn xtvt yg sihat...
Jam tangan nie hok mama baru beli tp dia x berapa suka, dia suka yg lama, tp terpaksa pakai coz hok lama, baru jer habis bateri.
Cincin tu lak, asalnya cincin tunang mama, along lak berkenan, so bg jer kat dia, x payah mama beli hok lain, itu tanda cincin ikatan kami berdua...
Along x jogging, muka dia mcm penat...rupanya nak demam...balik hotel terus duk dalam selimut...

Adik geram nak main air, tapi ombak beso & hujan nak turun... so tgk dari jauh jer...lgpun abah x join, kalu ada apa2 sape yg susah...

Terpaksa cari tempat berteduh...hujan dah mula turun dgn lebatnya...


Dah beso puteri sulong mama...manis jer cincin tu...
Tunggu hujan reda...adik x sabo nk sambung jogging, tempat kami berteduh tu kalu ptg2 ramai org makan seafood celup tepung...
Hasil snap dr along...buih di pantai...



Tengah diskuss nak buat xcersis apalak...



Mama ambil camera, along ambil hp mama...

Along dah kepenatan ikut kami...pegi mari. Mmg kat pantai tu hanya kami bertiga...aman...



Gunung-ganang dikejauhan...

Langit disebelah sana kelihatan kebiruan...

Berdua...nie mama testing jer...

Adik kena kepit dek kami berdua...

Adik ajok jln jer...dah penat...

Mama nak jogging gak...lari...


Bahagian kanan...agak gelap...
Bahagian kiri agak cerah...cuaca x menentu...
Along dah penat...nak rest kat kete jer...


Adik dah start merengek coz geli kena pasir nk kena jln ke kete...selipar dlm kete tek pung

Lepas jogging terus balik hotel...mandi n bersiap ke kenduri di Kerteh lak...

DURIAN CREPE <b>DI</b> AREA KUALA TERENGGANU & <b>PAKA</b>, DUNGUN

Posted: 20 Nov 2012 09:42 PM PST

.

Ok FENOMENA DURIAN CREPE.

Lepas dulu korang menFENOMENAkan macaroon, red velvet, pavlova, sekarang menfenomenakan durian krip pulak hahaha.

So durian crepe ni aritu aku first time makan masa balik rumah mertua.

1353027524178

.

Kakak ipar aku la order, padahal dia tak la suka sangat durian. Tapi katanya ada kawan-kawan dia order, makan, terus jadi suka durian.

Ohhh magic tuh hahahaha lagi magic untuk aku yang dah memang gile durian ni. Magic yang sangat magic bila suatu pagi.. gi dapur (kat rumah mak mertua lah), orang lain tak makan pagi pun lagi.. aku bukak peti.. mata bersinar-sinar tengok ada banyak lagi Durian crepe dalam peti ais.. dan tangan laju-laju ambik seketul dan makan laju-laju.

Pastu duk hayun buai anak dengan muka tak bersalah. Tak lama, kakak ipar gi dapur, cakap.. WOHHH KUATNYA BAU DURIAN. kah kah.

Tak lama Gabanz plak gi dapur n cakap.. SAPE MAKAN DURIAN NI KUAT SANGAT BAU PAGI-PAGI NI?? (padahal dia dah tau aku yang makan, dia saje kuatkan suara nak bagi mak dengar. sakit betul hati I HAHAHAHAHA.).

Gabanz jeles sebab pagi tu dia takleh nak makan coz kena makan ubat sakit mata. Hahah rasakan.

So saya dengan muka inesen mengaku.. SAYE MAKAN.

So saya telah membuat magic di pagi hari.. menSEMERBAKkan dapur mak mertua dengan bau durian. Mencik. Padahal I MAKAN SATU JEEEEEEEEEE.

Yang second time makan, aku beli semalam. Order isnin malam.. dah lewat jugak la order. So semalam aku gi ambik kat Paka.

Rela tuuuuuuuuuuuuu.. tapi takla jauh sangat. Pegi balik 40 minit haha.

Rasa memang best so tak nyesal order. Gabanz pun jelessssssss kerana beliau sekarang di KL.. sape suruh gi keja KL hahahaha tetibe.

So next week dia balik, aku repeat order lah. Khas untuk suami terchenta. dan untuk DIRI SENDIRI haha.

===============================

1353027524178

Ok so haritu aku ada la letak kat instagram gambo durian crepe ni.

Pastu letak kat FB plak. Then ramai tanya n nak order dengan aku. Pastu ada inbox kat FB n email jugak.. tanya n nak order. Stress mak nak jawab hahahaha.

ADIK-ADIK.. KAKAK-KAKAK.. SAYA TAK AMBIK ORDER DURIAN CREPE NI.

Bukan saja tak ambik order, buat pun tak pernah.

Walaupun next month saya akan launch online bakery saya.. tapi saya tak jual durian crepe ni. Hehe.

Oleh itu.. meh aku promotekan durian crepe dari penjual-penjual durian crepe yang best ni.. yang aku dah pernah try n makan.

Ada 2 orang, satu di area KUALA TERENGGANU, TERENGGANU satu di area PAKA, DUNGUN.

——————————–

1. DURIAN CREPE BY AKMA

1353449831428

Area: Kuala Terengganu, Terengganu

Harga: RM10 untuk 1 pack (6 biji)

Size : kecik sikit dari size business card.

Review: Kulit lembut, best. Filling, durian banyak, whipped cream pun meriah. Dua-dua balance, best gile. (kalo tak, takla pagi-pagi aku dah gi bukak peti ngap seketul haha).

Servis: So far tak pernah lagi berurusan direct dengan dia untuk part order ni coz kakak ipar aku yang order n deal dengan dia kan? Tapi rasanya setakat ni kakak ipar sangat ok je. So, bagi aku, servisnya mesti lah ok dan terbaek kan?  Dahle sedap.. nym nyum. Aku cuma deal dengan dia tadi kat sms.. masa nak mintak izin publishkan phone number dia kat sini untuk promote. Dia layan aku dengan baik dan ramah je.

Contact number: 019 254 6538

Facebook: AMKA FFIRA MUSTAFA

—————————————————

2. DURIAN CREPE BY MIMAS MELATI

1353449495248

Area: Paka, Dungun.

Harga: RM10 untuk 1 pack (3 biji) **harga berbeza untuk inti Durian Musang King, RM12.

Size : Lebih kurang size business card.

Review: Kulit lembut, best sama macam Akma punya. Filling, durian banyak.. terasa duriannya , whipped cream pun. Tak terasa kurang pape pun, memang best. (semalam beli 4 paket, hari ni BAKAL HABIS hahaha.)

Servis: Mas memang ramah dan baik. So semua dilayan dengan baik.. humble pun ya. Pendek kata aku takde langsung rasa tak senang sepanjang deal dengan dia. SAYA SUKAAAAA.

Contact number: 017 900 2775

Facebook: MIMAS MELATI

==============================

Ok settle promote.

Kenapa saya promote?

Kerana saya dah cuba kedua-duanya. Walaupun ada kawan-kawan suruh buat n jual sama bila dah bukak online bakery bulan depan.. aku rasa aku takde kepakaran dan kesabaran untuk buat Durian Crepe ni.

So biarlah aku beli dari buat dan jual, dari aku cakap orang boleh order dengan aku tapi bila buat, tak jadi hahahahaha pengsan macam tu kan? Tak dapat bayangkan aku ambik order, pastu buat kadang jadi kadang tak jadi, last-last ntah-ntah aku order dengan diorang untuk ganti kat customer yang dah order dengan aku hahahaha tak sanggup nak imagine kalo macam tu.

So biarlah aku buat apa yang aku reti dan mahir je.

Prinsip saya, support each other. Kalau benda tu memang kita dah try n bagus plak.. apa salahnya kita promote, kan?

So selamat maju jaya untuk AKMA N MAS.

Ok nak sambung makan DURIAN KERIP hahaha.

..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads