ads

Isnin, 18 Julai 2011

13 di marang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di marang - Google Blog Search


The Cute Girl: ULAR BERKEPALA TUJUH <b>DI MARANG</b> TERENGGANU

Posted: 13 Jul 2011 12:26 AM PDT

Hah baru cari kat google pasal ular berkepala tujuh ni,hah,sekrang ni aku dah boleh upload gambar kat mozila firefox,hi2 kalau kat google chrome mmg aku x boleh upload lah sb masalah centre yg gila kat google chrome tu! kata cepat!laju!pada hal byk masalah! lembap kalau pakai berukband!

mmg indah ciptaan ALLAH kan,unik dan menarik, korg mmg tertanya2 spesies ular ni baru ke lama kan,betul x? hah! korg tgk betul2 mmg ular tu tgh cari mangsa dia kan,mcm mana dia nak makan mangsa dia kalau mulut dia byk mcm tu ye? alah mcm biasa dia makan je lah :p hahahahahaha mmg aneh,spesies ni mmg kita x pernah jumpe pon,kalau jumpe pon jarang2 je kan,hmmm oklah nak sambung buat kerja pulak ye ta ta

updat pada pukul 3.26 pm

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di besut - Google Blog Search


AGEN DSAI....: Ceramah DSAI <b>Di Besut</b> Terangganu!! (video)

Posted: 18 Jul 2011 06:17 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]T.G Nik Aziz dimasukkan ke wad di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) di Kubang Kerian - *KOTA BHARU, 18 Julai: *Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dinasihat doktor berehat di wad memandangkan kepenatan ...

13 di hulu terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di hulu terengganu - Google Blog Search


Promiscuous Boy: Program anak Angkat <b>di</b> Felda Mengkawang <b>Hulu</b> <b>...</b>

Posted: 17 Jul 2011 01:51 AM PDT


Siapa cakap hulu Terengganu tak menarik? bak sini nak cubit... huhuhu... baru-baru ni ak kena
ikut program kolej ak kat Felda Mengkawang... Mulanya ak ingatkan namanya Felda Mengkuang tapi tulah disebabkan tersalah maklumat pada awalnya... ehehehe... mcm2 aktiviti ak buat... sukaneka, ceramah, mcm2 lagi lah... pada hari pertama tu ak ingat lagi bangun jer buka pintu tengok putih kat luar... ak ingatkan ak mimpi lagi rupanya kabus la... tapi gilerr best... ak x pernah tengok g pemandangan yang mcm tu... memang terbaik arr... masa mula2 tito tu ak kekok skit sbb ak takut nak pusing2 sbb apabila ak berpusing-pusing ia kan mengeluarkan bunyi disebabkan oleh rumah kayu... tapi giler sejuk bila malam... best2... ini gambar separuh dulu ak upload nti selebihnya ak buat part2 kye...

nie time tengah rehat sebab penat gilerr mesin rumput... first time ak mesin
rumput tau... giler menarik... habis bergegar badan aku...

nie time tengah main bowling kelapa... team ak kalah sebab buah kelapa tu
mengelat...ahaha...

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di batu rakit - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di batu rakit - Google Blog Search


PLTU <b>Batu Rakit</b> Tahap Lelang Proyek | Rakyat Pos

Posted: 15 Jul 2011 08:56 AM PDT

15 Juli 2011

MUNTOK – Rencana pembangunan Pembangkit Listrik Tenaga Uap (PLTU) di kawasan Batu Rakit Kecamatan Muntok Kabupaten Bangka Barat saat ini sudah memasuki tahap pengambilan dokumen lelang proyek. Namun PT PLN juga masih menunggu proses penyelesaian pembebasan lahan oleh Tim 9 yang dibentuk oleh Pemkab Bangka Barat.
Deputi Manajer Komunikasi dan Hukum PLN Wilayah Bangka Belitung Edwin Adrin mengatakan proses lelang tersebut ditargetkan akan selesai Oktober ini. Sehingga apabila proses pembebasan lahan bisa selesai dalam waktu dekat, makan tahapan pembangunan proyek tersebut sudah bisa dilakukan oleh kontraktor.
"Sekarang sudah masuk tahap pengambilan dokumen lelang, kita harapkan bulan Oktober ini sudah selesai. Namun begitu kita tetap masih menunggu proses pembebasan lahan oleh Tim 9," ungkap Edwin kepada wartawan usai melakukan rapat kerja dengan Komisi III DPRD Kabupaten Bangka Barat Kamis (14/7).
Untuk pembebasan lahan itu sendiri, kata Edwin, Tim 9 sudah mulai berjalan, sehingga diharapkan bisa selesai secepatnya agar proyek tersebut sudah bisa langsung dikerjakan begitu sudah ada pemenangnya.
"Kita membutuhkan lahan seluas 10 hektar untuk membangun PLTU dengan kapasitas 2×7 MW di kawasan Batu Rakit. Kita targetkan sudah mulai dikerjakan pada Oktober ini," jelas Edwin. (wan/6)

LIHAT BERITA LAINNYA :

----

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


..::~**Sinar Kehidupanku**~::..: Happy Birthday Buat Insan Tersayang

Posted: 18 Jul 2011 08:59 AM PDT

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. Rasanya tak terlambat utk saya mengucapkan Selamat UlangTahun Kelahiran buat suami saya Mohd Khata Bin Jabor di sini. Kalau ucapan betul2 tu sejak dari semalam lagi dah ucap daaaa, cuma tak berkesempatan nak buat n3 khas buat suami saya kat sini. Di kesempatan ini saya ucapkan Selamat Hari UlangTahun ke 43 buat suami saya, moga di panjangkan usia, di murahkan rezeki, di berikan kesihatan yg baik dan semoga sentiasa dlm lindungan dan limpah rahmat Allah SWT selalu. Buat suamiku, terima kasih kerana memahami diri ini semoga kebahagiaan ini berkekalan hingga ke akhir hayat. Aminn.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di wakaf tapai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di wakaf tapai - Google Blog Search


SMK <b>Wakaf Tapai</b>: Latihan Dalam Perkhidmatan SMKWT tahun 2011

Posted: 04 May 2011 09:04 PM PDT

Pada hari Khamis lalu, 28 Mei 2011 SMK Wakaf Tapai telah mengadakan lawatan penanda aras ke Sekolah Menengah Vokasional Kangar, Perlis. Rombongan kami tiba di sana pada hari Jumaat, 29 Mei 2011 jam 9.30 pagi.

Rombongan guru dan staf sokongan SMK Wakaf Tapai tiba di SM Vokasional Kangar, Perlis.

Sebahagian barisan guru SMK Wakaf Tapai.

Semasa taklimat di bilik media SM Vokasional Kangar, Perlis. Ini antara barisan guru perempuan dan staf sokongan SMK Wakaf Tapai.

Barisan guru lelaki SMK Wakaf Tapai.

Sebagai tanda kenangan pengetua SMK Wakaf Tapai, En Mohd Nasir Mohd Yusof menyampaikan cenderamata kepada pengetua SM Vokasional Kangar, Perlis.

Sesi lawatan ke perpustakaan SM Vokasional Kangar, Perlis.

Salah satu sudut di ruangan perpustakaan.

Di dalam bilik mesyuarat SM Vokasional Kangar, Perlis.

Rombongan di bawa melawat ke bilik sejarah SM Vokasional Kangar, Perlis.

Di akhir majlis, pengetua SM Vokasional menyampaikan cenderamata kepada pengetua SMK Wakaf Tapai sebagai kenangan.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di pulau bidong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau bidong - Google Blog Search


Teganuku..segalanya <b>di</b> sini..: UMT Anjur Program Skuba Untuk Pelajar

Posted: 06 Jul 2011 10:46 AM PDT


Universiti Malaysia Terengganu (UMT) buat julung-julung kalinya menganjurkan Program Pengenalan Selam Skuba di bawah Program Penggalakan Sains dan Teknologi 2011 kepada para pelajar sekolah menengah.

Seramai 40 pelajar tingkatan empat di lima buah sekolah sekitar Kuala Terengganu dipilih untuk menyertai program empat hari itu di Pulau Bidong baru-baru ini, dalam usaha mendedahkan mereka dengan pengalaman baru.

Lima sekolah yang dipilih ialah Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tengku Bariah, SMK Padang Kemunting, SMK Seri Nilam, SMK Bukit Besar dan SMK Ibrahim Fikri.

Program itu dianjurkan di bawah Jabatan Sains Perikanan dan Akuakultur UMT manakala pemilihan sekolah dan peserta dibuat dengan kerjasama Jabatan Pelajaran.

Menurut Naib Canselor UMT, Prof. Dr. Aziz Deraman, program penggalakan sains itu merupakan aktiviti tahunan UMT, tajaan Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi dan kerajaan negeri.

''Program itu juga memainkan peranan aktif kepada pembangunan sosial, ekonomi dan pendidikan melalui penyediaan perkhidmatan terutamanya kepada komuniti sekitar," ujarnya.

Beliau berkata, ia mendedahkan para pelajar tentang asas-asas selam skuba yang diharap dapat menarik minat mereka untuk mendapatkan lesen skuba dan seterusnya menjadi seorang penyelam skuba.

Menurut Aziz lagi, ia turut mendekatkan pelajar dengan kegiatan berasaskan alam laut, sekali gus membuka peluang kepada mereka mengenali pengajian di UMT.

Bagi peserta terpilih yang menyertai program tersebut merasa cukup teruja untuk mempelajari aktiviti skuba.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

di negeri terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri terengganu - Google Blog Search


Kes PRU Ke 11 <b>Negeri Terengganu</b> Bukti Paling Besar Penipuan UMNO & SPR

Posted: 17 Jul 2011 06:00 PM PDT

Tuntutan-tuntutan yang dibuat oleh BERSIH adalah benar dan tulin kerana terdapat bukti-bukti yang nyata perjalanan pilihanraya negara ini penuh dengan penipuan.

Menurut Naib Presiden PAS Dato' Husam Musa, keputusan pilihanraya umum ke 11 (PRU ke-11) pada tahun 2004 di negeri Terengganu adalah bukti yang paling besar menunjukkan pilihanraya yang berlaku tidak adil dan tidak bersih.

Beliau berkata, statistik-statistik hasil PRU ke-11 bagi Terengganu adalah tidak masuk akal kerana pengundi bau bertambah sebanyak 62% merupakan yang tertinggi didunia.

"Hasil pilihanraya Terengganu (tahun) 2004 tidak masuk akal, pengundi baru bertambah 62%, paling tinggi dalam dunia, pengundi baru bertambah, pengundi Umno bertambah 62%,

"sedangkan undi PAS kalau dalam kes Besut hanya 8% seluruh negeri Terengganu hanya 5%, undi kita (PAS) turun 5% undi Umno boleh naik 62%,"jelasnya ketika berucap dalam Ceramah Perdana Pasca BERSIH 2.0 di Rusila, 15 Julai.

Sedangkan katanya, pertambahan pengundi muda yang baru yang baru didaftarkan pun tidak sama dengan jumlah pertambahan pengundi dalam tahun 2004.

Beliau menegaskan, dalam keputusan PRU ke-11 itu, terdapat tujuh undi di negeri Terengganu yang tidak boleh disahkan, berbeza dengan jumlah yang terdapat dalam daftar pemilih.

"Dalam kes Terengganu ada tujuh undi yang tidak boleh disahkan, undi dapat tetapi dari segi daftar pemilih tidak ada banyak itu pengundi yang keluar mengundi,

"ada tujuh undi (itu) yang menunjukkan ada dua kali mengundi, satu orang mengundi dua kali atau tiga kali,'tega Husam.

Sebab itu, menurutnya, BERSIH menuntut kepada kerajaan dan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) supaya setiap pengundi dicap jarinya menggunakan dakwat kekal.

Dengan itu, katanya, bila seorang pengundi sudah dicap jarinya, akan hanya mengundi sekali sahaja dan tidak boleh mengundi sekali lagi ditempat lain.

Beliau yang juga Ahli Exco kerajaan negeri Kelantan menyatakan, Umno takut untuk melaksanakan tuntutan tersebut kerana sekiranya ia dapat dilaksanakan, Umno akan kalah diseluruh negara.

"Kalau tiap-tiap pengundi (membuang) undi sekali satu orang, Umno akan 'ranap' (di)seluruh negara, ini (sebab) Umno takut, ini talian hayat Umno,"ujarnya.

Beliau menolak hujah Umno yang mendakwa PAS menang dibeberapa negeri dan kawasan adalah bukti menunjukkan pilihanraya berlaku dengan adil.

Sedangkan kata beliau, penipuan terus berlaku dan sedang dilakukan oleh Umno dan SPR khusunya di negeri Selangor pada ketika ini.

Menurutnya, Umno dan SPR akan terus melakukan penipuan akan terus berlaku dan sedang berlaku di negeri Selangor

"penipuan masih berlaku dan penipuan akan terus berlaku besar-besaran, di Selangor sekarang telah didaftarkan puluh ribu orang-orang daripada Sabah dengan I.C (nombor kad pengenalan) 12,"hujahnya.

Katanya, baru pada minggu lalu, PAS telah membantah seramai 660 orang dari Sabah yang diangkut dan didaftarkan di DUN Selat Kelang untuk menjadi pengundi di situ. -buletinonline


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

DIALOG RAKYAT: Kes PRU ke - 11 <b>negeri Terengganu</b> bukti paling <b>...</b>

Posted: 18 Jul 2011 02:47 AM PDT

KUALA TERENGGANU - Tuntutan-tuntutan yang dibuat oleh BERSIH adalah benar dan tulin kerana terdapat bukti-bukti yang nyata perjalanan pilihanraya negara ini penuh dengan penipuan.

Menurut Naib Presiden PAS Dato' Husam Musa, keputusan pilihanraya umum ke 11 (PRU ke-11) pada tahun 2004 di negeri Terengganu adalah bukti yang paling besar menunjukkan pilihanraya yang berlaku tidak adil dan tidak bersih.

Beliau berkata, statistik-statistik hasil PRU ke-11 bagi Terengganu adalah tidak masuk akal kerana pengundi bau bertambah sebanyak 62% merupakan yang tertinggi didunia.
"Hasil pilihanraya Terengganu (tahun) 2004 tidak masuk akal, pengundi baru bertambah 62%, paling tinggi dalam dunia, pengundi baru bertambah, pengundi Umno bertambah 62%,

"sedangkan undi PAS kalau dalam kes Besut hanya 8% seluruh negeri Terengganu hanya 5%, undi kita (PAS) turun 5% undi Umno boleh naik 62%,"jelasnya ketika berucap dalam Ceramah Perdana Pasca BERSIH 2.0 di Rusila, 15 Julai.

Sedangkan katanya, pertambahan pengundi muda yang baru yang baru didaftarkan pun tidak sama dengan jumlah pertambahan pengundi dalam tahun 2004.

Beliau menegaskan, dalam keputusan PRU ke-11 itu, terdapat tujuh undi di negeri Terengganu yang tidak boleh disahkan, berbeza dengan jumlah yang terdapat dalam daftar pemilih.

"Dalam kes Terengganu ada tujuh undi yang tidak boleh disahkan, undi dapat tetapi dari segi daftar pemilih tidak ada banyak itu pengundi yang keluar mengundi,

"ada tujuh undi (itu) yang menunjukkan ada dua kali mengundi, satu orang mengundi dua kali atau tiga kali,'tega Husam.

Sebab itu, menurutnya, BERSIH menuntut kepada lkerajaan dan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) supaya setiap pengundi dicap jarinya menggunakan dakwat kekal.

Dengan itu, katanya, bila seorang pengundi sudah dicap jarinya, akan hanya mengundi sekali sahaja dan tidak boleh mengundi sekali lagi ditempat lain.

Beliau yang juga Ahli Exco kerajaan negeri Kelantan menyatakan, Umno takut untuk melaksanakan tuntutan tersebut kerana sekiranya ia dapat dilaksanakan, Umno akan kalah diseluruh negara.

"Kalau tiap-tiap pengundi (membuang) undi sekali satu orang, Umno akan 'ranap' (di)seluruh negara, ini (sebab) Umno takut, ini talian hayat Umno,"ujarnya.

Beliau menolak hujah Umno yang mendakwa PAS menang dibeberapa negeri dan kawasan adalah bukti menunjukkan pilihanraya berlaku dengan adil.

Sedangkan kata beliau, penipuan terus berlaku dan sedang dilakukan oleh Umno dan SPR khusunya di negeri Selangor pada ketika ini.

Menurutnya, Umno dan SPR akan terus melakukan penipuan akan terus berlaku dan sedang berlaku di negeri Selangor

"penipuan masih berlaku dan penipuan akan terus berlaku besar-besaran, di Selangor sekarang telah didaftarkan puluh ribu orang-orang daripada Sabah dengan I.C (nombor kad pengenalan) 12,"hujahnya.

Katanya, baru pada minggu lalu, PAS telah membantah seramai 660 orang dari Sabah yang diangkut dan didaftarkan di DUN Selat Kelang untuk menjadi pengundi di situ.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di kerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kerteh - Google Blog Search


nizzafazlis: Seminar FISH <b>di KERteh</b> & K TRG

Posted: 09 Jul 2011 07:08 PM PDT






Alhamdulilah syukur ke hadratNYa Seminar yang dirancangkan telah berjaya diadakan di kedua2 tempat. Walaupun kehadiran peserta yang kurang itu tidak mematahkan semangat untuk saya terus berjaya di masa hadapan. Terima Kasih kepada para peserta seminar yang telah hadir dan tahniah kerana telah meluangkan masa untuk lebih maju ke hadapan di saat orang lain meluangkan masa berhibur bersama keluarga.

Tidak lupa juga ucapan jutaan terima kasih kepada mentor saya Prof. Madya Dr Ahmad Rahman Songip kerana sudi juga hadir menjayakan seminar tersebut. Insyaallah pada masa hadapan kehadiran yang lebih ramai lagi.

Kepada orang yang sangat memahami dan orang yang banyak memberikan sokongan ialah Husband saya kerana banyak membantu dalam menjayakan program ini. Insyaallah perjalanan kita dalam proses menjadi bebas kewangan atau financial freedom akan tercapai dalam masa 10 tahun ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di kijal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kijal - Google Blog Search


9W2DYA STESEN RADIO AMATUR: Islands on the Air (IOTA) Contest 2011

Posted: 18 Jul 2011 12:30 AM PDT

islands on the Air (IOTA) Contest 2011

(The General Rules for RSGB HF Contests do not apply to this event.) 

IOTA Contest Section here - (Contaning previous years results, all time record scores, trophy list and online log submissions.)

1. GENERAL The aim of the contest is to promote contacts between stations in qualifying IOTA island groups and the rest of the world and to encourage expeditions to IOTA islands.

2. WHEN 1200UTC Saturday 30th July to 1200UTC Sunday 31st July 2011 (the contest always takes place over the last FULL weekend of July).

3. BANDS AND MODES 3.5, 7, 14, 21 and 28MHz, CW and SSB. IARU band plans must be observed, with CW contacts being made only in the recognised CW ends of the bands (see RSGB Yearbook and similar sources, for recognised IARU band plans). Contest-preferred segments must be observed, no operation to take place on 3500-3510, 3560 - 3600, 3650 - 3700, 14060 - 14125 and 14300 - 14350kHz. 

4. CATEGORIES
All entrants must operate within the limits of their chosen category when performing any activity that could impact their submitted score. All equipment (transmitters, receivers and antennas) plus all operators must be located within a 500m diameter circle or within the property limits of the station licensee's address, whichever is the greater.
4.1    Location:
•    Island (Any station operating from a qualifying island, as listed in the IOTA Directory. Island stations must ensure beforehand that the island from which they are operating is a valid qualifying island for IOTA. Any questions about the IOTA programme and island validity should be addressed to the IOTA Manager (see RSGB IOTA Web site).
•    World (any station not on a qualifying island).

4.2    Operators:
•    Single operator QSO

alerting assistance of any kind (this includes, but is no limited to, packet, local or remote Skimmer and/or Skimmer-like technology, Internet) places the entrant in the Single-operator Assisted category.
•    Single-operator Assisted 
One person. One signal at any one time. QSO alerting assistance is allowed (this includes, but is not limited to, packet, local or remote Skimmer and/or Skimmer-like technology, Internet). Self-spotting or asking to be spotted is not allowed. 
•    Multi-Operator (24-hour Mixed Mode only. Multi-ops are restricted to a maximum of two transceivers, the second station to be used to find and call other stations only if the station is a new multiplier. It must not be used to solicit other contacts, e.g. by calling "CQ" or "QRZ". Any non-multiplier QSOs made accidentally on the second station must be logged, but will be scored as zero points. 
QSO alerting assistance is allowed (this includes, but is not limited to, packet, local or remote Skimmer and/or Skimmer-like technology, Internet). Self-spotting or asking to be spotted is not allowed. Multi-operator entrants should include a full list of operators with their entry). 
4.3    Mode:
•    CW
•    SSB
•    Mixed-mode (multi-operator entries must be Mixed Mode).
4.4    Operating Time:
•    24 hours
•    12 hours (Multi-operator entries must be 24 hours, In the 12-hour categories, operation need not be for one continuous 12-hour period but, once operation has commenced, off periods must be a minimum of 60 minutes.).
4.5    Power (Any station not indicating transmitter power will be classified as High Power):
•    High-power (maximum, as permitted by the station licence but, in any case, no more than 1500 watts output)
•    Low power (maximum 100 watts output),
•    QRP (maximum 5 watts output).

5. DXPEDITIONS
5.1    Island stations may, additionally, indicate that they are a DXpedition station as defined below, and compete for a range of expedition trophies and certificates (an additional listing will be shown in the results). It is essential that you make this clear on your cover sheet as notification after the entry deadline cannot be accepted.
5.2    The definition of DXpedition for this optional listing is one:
•    where the island can only be reached by boat or air (islands which can be accessed by bridge or causeway - man-made or natural - are not eligible),
•    where none of the operators is resident on the island,
•    where the operators take all radio equipment and antennas with them and do not rely on a resident for any part of the station,
•    where, in the case of 100W IOTA Island DXpedition stations, the antennas are limited to one element per band (e.g. dipole, vertical). (High power DXpeditions have no antenna restrictions).

6. EXCHANGE
Send RS(T) and serial number starting from 001, plus IOTA reference number if applicable (island stations MUST include the IOTA reference as part of their exchange). Do not use separate numbering systems for CW and SSB. Stations may be contacted on both CW and SSB on each band. Multi-operator entrants may find it convenient to allocate separate blocks of serial numbers for the run and multiplier stations, but do ensure if possible that there is no duplication of serial numbers.

7. SCORING
7.1 QSO Points – All entrants can work anyone, island or non-island. Contacts with non-island stations count 3 points.  Contacts with IOTA islands count 15 points except that, if you are on an island, contacts with your own IOTA reference count 3 points.
7.2 Multiplier - The multiplier is the total of different IOTA references contacted on each band on CW, plus the total of different IOTA references contacted on each band on SSB. Multi-op stations may not work members of their own group for multiplier credit.
7.3 Total Score - The score is the total of QSO points on all bands added together, multiplied by the total of multipliers.

8. LOGS
8.1 Electronic submission of logs by disc or e-mail is encouraged - and in fact required - for all high scoring entrants and all who use a computer to log or prepare the logs. Entrants submitting paper logs will not be eligible for certificates or awards. Those who log on paper are encouraged to get the log typed up by a friend and submit electronically. Electronic submissions should be in Cabrillo format (a definition of Cabrillo, as applied to the IOTA contest, can be found on the RSGB HFCC Web page). Word, Excel or other proprietary file formats are no longer acceptable. Many popular contest logging programs support the IOTA contest. Single-operator entrants are recommended to try SDI from EI5DI, which is free and can be downloaded from here

8.2 For Cabrillo logs, the categories and category overlays are:
CATEGORY:                         [SINGLE-OP, MULTI-OP] ALL [HIGH, LOW, QRP] [SSB, CW, MIXED]
CATEGORY-ASSISTED:    
[ASSISTED, UNASSISTED]
CATEGORY-DXPEDITION:
[EXPEDITION, NON-DXPEDITION]
CATEGORY-TIME:             
[12-HOURS, 24-HOURS]
So, a single-op, World, low power, 12-hours, CW, unassisted would show:
CATEGORY:                         SINGLE-OP ALL LOW CW
CATEGORY-ASSISTED:     UNASSISTED
CATEGORY-TIME:              12-HOURS

A multi-op island station may, for example, indicate:
CATEGORY:                          MULTI-OP ALL HIGH MIXED
CATEGORY-DXPEDITION:  EXPEDITION

8.3 Logs must show: Time, Callsign, Band, Mode, RST / serial number / IOTA reference sent, RST / serial number / IOTA reference received. Please ensure you send a single log in order of sent serial number. Do not send separate logs for each band. Logs from IOTA stations must state their island name and IOTA reference number. The log data in a Cabrillo log should be of the format:

QSO: 28024 CW 2003-07-26 1338 G3XTT         599  001 EU-005 ZS6EZ         599  018 ------
QSO: 21003 CW 2003-07-26 1341 G3XTT         599  002 EU-005 G4TSH         599  130 EU-005
QSO: 21002 CW 2003-07-26 1343 G3XTT         599  003 EU-005 5B4/G3UFY     599  036 AS-004

High scoring entrants are encouraged to log the actual frequency, not just the band. Multi-operator entrants must also identify the transmitter on which the QSO is made (in accordance with normal Cabrillo formats, this is shown by a numerical identifier at the right-hand end of the QSO line, i.e. after the received IOTA).

8.4 Entries can be emailed to iota.logs@rsgbcc.org and should be sent as a normal attachment to the e-mail. Send as an uncompressed file. Do NOT send more than one attachment. In the "subject" line of your e-mail message, please include your contest callsign. Please take a moment to check your log via a text editor before sending it, to avoid potential problems. You will receive an acknowledgement by e-mail within 24 hours, directing you to a Web page to complete the submission process, or advising you if there is any problem with your log. Further help on IOTA log submission is available by going to IOTA FAQs.  

8.5 Please note that the RSGB has a new address, which should be used for postal (paper and disc) entries. This is: RSGB IOTA Contest, Radio Society of Great Britain, 3 Abbey Court, Fraser Road, Priory Business Park, Bedford,  MK44 3WH, UK.

8.6 The closing date for all logs is 3 weeks after the contest, 21 August 2011.

8.7 Island Stations - By submitting a log for this contest you agree that the RSGB can automatically grant credit to IOTA participants' scores for claimed QSOs that reasonably match the data in your submission (this facility is included in the Next Generation IOTA Software).

8.8 Photographs of IOTA contest operations are very welcome and will be posted on the HFCC Website or used in RadCom. Do not send these as part of your log submission, but mail them separately to iotacontest@rsgbcc.org There is also be an opportunity to upload photographs , YouTube clips and your location (by way of Google Earth) when you complete your log submission.

9. PENALTIES
Points may be deducted, or entrants disqualified, for violation of the rules or the spirit of the contest. This includes, for example, refusal by IOTA island stations to make contacts with their own country when requested, use of a third party to make contacts on a list or net, working CW multipliers on an SSB frequency, failing to observe the contest-preferred band segments, or not giving the IOTA reference for every contact. The decision of the IOTA Contest Manager and RSGB Contests Committee is final in all matters of dispute.

10. AWARDS
Certificates will be awarded to leading stations in each category and section, and in each continent, according to number of entries. A large number of Awards and Trophies is now available, and new sponsors are always welcome. Please see the full list on the RSGB HFCC Web site.

11. SWL CONTEST
There is no longer an SWL section in the IOTA Contest, but the Mediterraneo DX Club runs an IOTA SWL Contest in parallel with the IOTA Contest. SWLs can find full details on the MDXC Web page: http://www.mdxc.org/swl
12. NOTE FROM RSGB IOTA CONTEST MANAGER:
The IOTA Contest Manager can be reached via the contest website. IOTA Contest information, including rules, trophies available, previous results, soapbox and photographs, and logs received can be found on the RSGB Contests Committee Web site at www.rsgbcc.org Copies of the IOTA Directory, if required, can be purchased from RSGB (see www.rsgb.org). A full list of IOTA islands, and other information relating to the IOTA program can be found on the RSGB IOTA Web Page (www.rsgbiota.org).
  Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved