ads

Isnin, 24 Jun 2013

13 di seberang takir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di seberang takir - Google Blog Search


Penternakan Sunnah Nabi: Kambing <b>di Seberang Takir</b> dan Kuantan..

Posted: 24 Jun 2013 09:19 AM PDT

Salam,

Perkembangan penternakan kambing terkini. Buat masa ini..kandang di Kuantan masih ditutup kerana kekurangan dana. Hanya penjualan kambing kecil-kecilan dibuat manakala kambing kampong di Seberang Takir makin banyak..lebih kurang 20 ekor dah sekarang..Alhamdulillah.

13 di gong kedak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di gong kedak - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di gong kedak</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Apr 2013 07:37 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di gong kedak</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Mar 2013 07:38 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

19 Nov 12 : Pangkalan Udara <b>Gong Kedak</b> Merasmikan Program <b>...</b>

Posted: 19 Nov 2012 02:40 AM PST

[unable to retrieve full-text content]GONG KEDAK, 19 Nov 12 – Majlis pembukaan perasmian Program Body Mass Index (BMI) Siri 2/12 telah diadakan bertempat di Galeri Sejarah PU Gong Kedak pada 19 Nov 12. Majlis ini telah disempurnakan oleh Pegawai ...

16 Feb 13 : Majlis Ramah Mesra Menteri Pertahanan Bersama <b>...</b>

Posted: 16 Feb 2013 01:18 AM PST

[unable to retrieve full-text content]GONG KEDAK, 16 Feb 13 – Menteri Pertahanan, Dato' Seri Dr Ahmad Zahid bin Hamidi telah meluangkan masa beramah mesra bersama warga TUDM di dalam program lawatan kerjanya ke Pangkalan Udara Gong Kedak.

RAKYAT MARHAEN: Jenazah 2 komando diterbangkan dari Tawau

Posted: 01 Mar 2013 07:08 PM PST

LAHAD DATU - Jenazah dua anggota komando polis komando VAT 69 yang terkorban semalam dalam insiden tembakan membabitkan kumpulan penceroboh bersenjata dari Selatan Filipina di Kampung Tanduo di sini diterbangkan ke ibu negara awal hari ini.

Penerbangan itu pada asalnya dijadual tiba lewat malam tadi.

Jenazah kedua-dua anggota itu diterbangkan ke Pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Subang dari Lapangan Terbang Tawau pada pukul 7.55 pagi dengan pesawat Charlie.

Anggota yang terkorban dari Kem Ulu Kinta itu ialah Insp Zulkifli Mamat, 29, dan Kpl Sabarudin Daud, 46.

Sementara itu, Pegawai Perhubungan Awam TUDM Mejar Kamarulzaman Ali memberitahu Bernama, jenazah Zulkifli akan diterbangkan ke Pangkalan Udara TUDM Gong Kedak, Kelantan untuk dikebumikan di kampung halamannya di Kampung Kubang Ikan, Besut, Terengganu.

Jenazah Zulkifli yang akan diterbangkan dengan menaiki pesawat CN235 dari Subang akan diiringi balunya, Noraziah Noor dan dua anak lelaki, katanya.

Sementara jenazah Sabarudin pula akan dikebumikan di kampungnya di Sungai Lias, Sungai Besar, Sabak Bernam, Selangor.

Allahyarham meninggalkan balu, Nurunisa Abu Bakar dan tiga anak -- dua lelaki dan seorang perempuan.

Jenazah kedua-dua anggota polis komando itu disembahyangkan di Masjid Batalion 17 Pasukan Gerakan Am di sini lewat malam tadi sebelum diterbangkan ke Subang.

Dalam kejadian tembakan semalam, tiga anggota komando turut cedera iaitu Kpl Mohd Tarmizi Hashim, 32, Kpl Azman Ampong, 39, dan Konstabel Mohamad Qaiyum'aiqal Zolkifli, 22. - Bernama

13 di besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di besut - Google Blog Search


:: cina islam | 2013 ::: Kadar jenayah <b>di Besut</b> menurun?

Posted: 26 May 2013 10:08 PM PDT

Jurujual diacu golok ketika berkempen di Besut, 24 April 2013.
Polis buru 3 suspek tetak mekanik di Besut, 6 Januari 2013.
Pembuat keropok ditahan miliki dadah di Kuala Besut, 21 April 2013.
Seorang lelaki ditahan, 5 kes curi kabel di Besut, 16 Mei 2013.
Dua samseng kes pukul guru di Masjid Kayu Besut serah diri, 14 Mei 2013.
Dua bunuh diri di Besut, 20 Januari 2013.
Empat Ah Long ditahan di Jerteh dan Besut,4 April 2013.
Pesawah parah ditetak di Besut, 19 Mei 2013.
Ugut potong telinga guru di Besut, 22 Mei 2013.
Dua lelaki ditembak polis di Besut, 18 Januari 2013.
Dua suspek kes lari kenderaan dikenalpasti, 13 Februari 2013.
Lelaki, rakan wanita ditahan miliki kereta curi di Felda Selasih, Besut, 18 Januari 2013.
Anak penjenayah ketua geng curi, pelajar sebuah sekolah menengah diberkas di Besut, 20 Mei 2013.
Suspek samun madu adik dicekup, 23 Mei 2013.
Petikan di atas adalah sebahagian kecil dari tajuk-tajuk yang disiarkan di dada-dada akhbar media perdana berkaitan kes-kes jenayah yang berlaku di sekitar Besut mutakhir ini. Sememangnya peningkatan kadar jenayah di bumi 'Ulul Albab' ini menjadi buah mulut terutamanya kecurian dan pecah rumah, jenayah kekerasan dan kes-kes narkotik.
Dari getah skrap, buah kelapa sawit, pisang di kebun, tembikai di ladang sehingga kepada kes curi kenderaan dan pecah rumah. Topiknya menjadi bahan perbincangan hangat masyarakat. Seorang pesawah dari Kampung Gerong Apal merungut, "nasib baik tak berlaku lagi kes pencuri 'tolong tuai' padi kita di sawah, kalau kelapa sawit, yang atas pokok pun pencuri kait. Ni jiran sebelah rumah ambo, lembu dia hilang 2 hari lepas, jumpa dalam rok (semak) siap kena ikat kaki, nasib baik tak sempat kena semelih!"
Suatu pagi di kedai kopi Kampung Kuala Kubang, Jabi. Sambil minum pagi, orang kampung rancak bercerita tentang getah skrap dicuri orang, "letih kita toreh, dia 'tolong kutip'! kalu dapat kat aku, siaplah!" rungut seorang penoreh dengan nada kesal berbaur marah.
Saya mendengar dengan penuh simpati. Sudahlah harga getah merudum, susu getah tak berapa keluar semasa musim daun getah luruh seperti sekarang, ada sikit-sikit hasil kena curi pula. Seorang teman yang mempunyai kebun sawit seluas kira-kira 3 ekar menyampuk, "dok pelik mana pok getah (getah scrap) kena curi, ambo sawit atas pokok pun ada orang tolong kait!"
Kebetulan kelmarin (Jumaat 24 Mei 2013) saya menziarahi seorang sahabat, petugas pilihanraya Dun Jabi yang kehilangan keretanya. Kenderaan yang diletakkan di hadapan kedai runcitnya di Kampung Guntung, Tembila, Besut dilarikan pencuri pada awal pagi. Masih belum ditemui sehingga sekarang.
Ketika laporan polis dibuat di IPD Besut, anggota yang bertugas memaklumkan bahawa hari ini sahaja, 3 kes laporan curi kenderaan telah diterima. Bayangkan ketika itu waktunya masih di awal pagi Jumaat! Kalau 40 penyamun dalam cerita 'Ali Baba P. Ramlee' ada hari off dan holiday, pencuri sekarang nyata lebih hebat. Hari Jumaat tetap beroperasi seperti biasa!
Saya menziarahi seorang ibu yang mengaku dia adalah ahli Umno dan pengundi tegar BN dari Kampung Gong Dasar, Jabi, di mana anaknya pernah keluar masuk lokap angkara pil kuda menangis hiba mengenangkan perihal anak yang dibelai dengan penuh kasih sayang akhirnya terjebak dengan gejala negatif ini.
"Doktor tolonglah fikir sesuatu, PAS kena buat sesuatu untuk anak-anak muda di sini, demo main pil kuda terang-terang depan mata, macam dok takut ko sapo-sapo. Kalu tak dok orang nak tolong baiki, dok tahulah nak jadi lagu mana… " keluhnya dengan penuh kesedihan.
Orang kampung tidak pandai dengan statistik dan data. Saya juga adalah orang kampung, membesar sebagai anak kampung, berjiwa kampung, merasai penat jerih orang kampung. Mungkin tak salah kalau saya berfikiran sealiran dengan mereka. Data dan statistik PDRM menunjukkan kononnya kadar jenayah di Besut menurun, tapi realiti pada pandangan serta apa yang sedang menjadi igauan masyarakat adalah berbeza.
Dengan didahului permohonan maaf kepada Tuan OCPD Besut dan rakan-rakan anggota PDRM yang saya kenali dari IPD Besut, Balai Polis Jerteh serta Jabi yang telah banyak memberikan kerjasama menjayakan pelbagai program Parti Islam Se-Malaysia khususnya di Dun Jabi, dengan penuh hormat saya berpandangan, sekadar angka yang dibentangkan tidak akan mampu untuk memberikan keyakinan dan rasa tenteram masyarakat kerana manusia akan menilai berdasarkan situasi yang ada di sekeliling mereka.
Saya juga tidak ingin mengulas panjang tentang maklumat serta bukti bahawa berleluasanya budaya samseng di sekitar Bandar Jerteh sehingga ramai peniaga-peniaga kecil yang pro pembangkang menjadi mangsa dan tidak diizinkan berniaga lagi. Apakah ini suatu tindakan melepaskan geram pasca PRU 13?
Yang pastinya, kita meyakini bahawa kedaulatan undang-undang masih wujud di sini dan Jerteh bukanlah sebuah pekan cowboy dengan makna siapa yang kuat dia berkuasa! Apatah lagi antara bangunan yang paling besar dan tersergam di Jerteh adalah Bangunan Umno Besut. Tersergam pula papan tanda 'Besut Bumi Ulul Albab'. Arkitek Ulul Albab pun sudah dilantik menjadi menteri penuh. Tolonglah kawal perlakuan anak-anak buah Datuk Seri supaya Ulul Albab tidak disindir dengan gelaran 'Ahmad Albab!'

Polis rampas senapang angin <b>di Besut</b> ABN News | BM

Posted: 04 Jun 2013 05:07 AM PDT

BESUT – Polis merampas selaras senapang angin buatan sendiri daripada seorang petani di Kampung Hutan Nangka di Jerteh semalam.

Timbalan Ketua Polis Daerah Besut, Deputi Supritendan Noor Zainy Mohd Noor berkata, rampasan itu dibuat selepas sepasukan polis menyerbu sebuah rumah untuk memeriksa seorang suspek yang terlibat dengan penyalahgunaan dadah sebelum menemui senjata berkenaan.

"Ketika serbuan kira-kira pukul 12 tengah hari, suspek yang merupakan seorang penagih, ketika itu sedang berehat dalam rumah dan meletakkan senapang berkenaan di tepi tempat duduk sofa.

"Turut ditemui bersama suspek ialah sebiji pil yang dipercayai dadah sebelum dia ditahan mengikut Seksyen 8(a) Akta Senjata 1960," katanya kepada pemberita hari ini.

Beliau berkata, ini merupakan rampasan kedua dalam tempoh dua minggu, iaitu kes pertama menyaksikan seorang buruh ditahan kerana memiliki selaras senapang angin bersama tiga butir peluru bebola besi di Kampung Gong Ubi Keling, Kampung Raja pada 21 Mei lepas, yang mendakwa menggunakan senjata api itu bagi menembak burung.

Dalam perkembangan lain, Noor Zainy meminta kerjasama orang ramai bagi mengesan Mohd Hasrul Nawi, 25, atau 'Mat Yo' yang beralamat terakhir di nombor 95, Jalan Kubang Bemban, Kampung Raja di sini untuk membantu pihak polis menyelesaikan satu kes samun.

Dalam kejadian pada petang Ahad itu, seorang lelaki berumur 27 tahun membuat laporan polis bahawa beliau disamun dan kehilangan sebuah telefon bimbit.

Mangsa juga cedera di tiga jarinya serta rusuk sebelah kanan dan terpaksa menerima 15 jahitan akibat ditetak dengan golok ketika kejadian. – Bernama

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


21 lokasi bazar Ramadan <b>di Kuala Terengganu</b> ABN News | BM

Posted: 20 Jun 2013 12:00 AM PDT

KUALA TERENGGANU – Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) meminta orang ramai yang ingin berniaga di bazar Ramadannya tahun ini agar memohon permit bermula sekarang.

Pengarah Jabatan Perkhidmatan Perbandaran, Ghani Idris berkata sebanyak 21 bazar akan dibuka di seluruh bandar raya itu tahun ini.

"Borang-borang boleh didapati di pejabat MBKT dan tarikh tutup permohonan pada 20 Jun," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Ghani berkata, harga ditetapkan antara RM70 dan RM140 bagi satu petak perniagaan dan pemohon perlu datang sendiri dengan membawa kad pengenalan.

Bagi perniaga air tebu, air kelapa, ayam bakar, ayam pusing dan ikan bakar yang menggunakan arang, mereka dikenakan bayaran tambahan sebanyak RM30, katanya.

Beliau berkata, bagi memudahkan peniaga bazar Ramadan membuat kad akuan kesihatan, MBKT dengan kerjasama Jabatan Kesihatan akan membuat suntikan pelalian 'typhim Vi' (bagi mencegah bakteria punca tifoid).

Ghani berkata, pada tahun lepas lebih 3,000 berniaga di bazar Ramadan MBKT. – Bernama

13 di jerangau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerangau - Google Blog Search


majlis perkahwinan myra dan afif <b>di jerangau</b> - honey soft ice cream

Posted: 13 Feb 2013 05:33 AM PST

[unable to retrieve full-text content]ketibaan Honey Soft Ice Cream di majlis perkahwinan Myra dan Afif di Jerangau. kasihnya ibu... urrmmm... adik dan kakak makan ice cream. nyummmm... chocolate fountain untuk tetamu. pengantin ketika makan beradab.

13 di hulu terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di hulu terengganu - Google Blog Search


Majlis Kesyukuran BN <b>Di</b> Kerusi Parlimen <b>Hulu Terengganu</b> Pada <b>...</b>

Posted: 16 Jun 2013 10:26 PM PDT

Majlis kesyukuran di atas kejayaan Barisan Nasional (BN) memenangi kerusi Parlimen Hulu Terengganu akan diadakan selama dua hari di Padang Astaka Kuala Berang, 28 Jun.

Anggota Parlimennya Datuk Jailani Johari berkata majlis itu bertujuan menyatakan ucapan terima kasih atas sokongan rakyat membantu kemenangan BN pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), 5 Mei lepas.

Selain itu, majlis tersebut bertujuan mengeratkan lagi hubungan kemesraan di kalangan masyarakat setempat, katanya  selepas mempengerusikan mesyuarat program itu semalam.

Jailani, yang juga Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, berkata pelbagai program diatur untuk memberi manfaat kepada masyarakat termasuk program 'Klik Dengan Bijak' bersama Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).

Di samping itu, katanya pameran pelbagai agensi kerajaan dan swasta, sukaneka, forum perdana, cabutan bertuah dan sebagainya akan diadakan sepanjang majlis tersebut.

Jailani berkata majlis yang julung kali diadakan itu melibatkan keempat-empat kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) iaitu Kuala Berang, Ajil, Telemong dan Manir.

Pada PRU13, Jailani dari BN-Umno memenangi kerusi tersebut dengan menewaskan calon PAS Kamaruzaman Abdullah dengan majoriti 8,213 undi.

13 di kuala berang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala berang - Google Blog Search


IdaMan: Kemalangan Ngeri <b>Di Kuala Berang</b>, Seorang Maut

Posted: 20 Jun 2013 05:42 AM PDT

KEMALANGAN maut ini mengorbankan penggiat seni, Ibrahim, selepas keretanya dirempuh kenderaan lain yang memasuki laluannya, di KM38, Jalan Kuala Terengganu-Kuala Berang

KUALA BERANG: "Saya tidak berani membuka pintu Kancil itu selepas melihat mangsa di dalamnya parah," kata Abdullah Osman, 51, saksi kejadian kemalangan maut di Kilometer 38, Jalan Kuala Terengganu-Kuala Berang, Kampung Batu 23, di sini, kira-kira jam 11.45 pagi tadi.

Mangsa, Ibrahim Mohd Taib, 54, yang juga seorang penggiat seni teater di negeri ini disahkan meninggal dunia di tempat kejadian selepas kereta dipandunya bertembung dan Proton Gen 2 yang terbabas dan memasuki laluannya.

Abdullah berkata, ketika kejadian, dia sedang menghala ke pekan Kuala Berang dan melihat Proton Gen 2 terbabit yang berada di hadapannya cuba memotong sebuah kereta melalui laluan tepi sebelah kiri jalan.

"Namun, kereta berkenaan tidak berjaya memotong kerana terdapat sebuah motosikal di sebelah kiri jalan sebelum pemandunya mengelak ke kanan lalu terbabas ke laluan bertentangan dan merempuh sebuah kereta Perodua Kancil yang dalam perjalanan dari arah pekan Kuala Berang ke Ajil.

"Akibat rempuhan kuat itu, Perodua Kancil terbabit melambung dan tersangkut di atas besi penghadang jalan," katanya ketika ditemui di tempat kejadian, semalam.

Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Superintendan Mohd Ismail Muslim berkata, mangsa parah di kepala dan meninggal dunia di tempat kejadian.

"Kejadian dipercayai berlaku apabila Proton Gen 2 terbabit terbabas ke laluan bertentangan dan melanggar Perodua Kancil yang dipandu mangsa," katanya.

Menurutnya, kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 yang membawa hukuman maksimum penjara 10 tahun atau denda RM20,000 selain lesen memandu pesalah boleh digantung jika sabit kesalahan.

Katanya, pemandu Proton Gen 2 terbabit sedang dirawat di Hospital Hulu Terengganu akibat kecederaan di kepala dan badan.[hmetro]

13 di kuala besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala besut - Google Blog Search


:: cina islam | 2013 ::: Kadar jenayah <b>di Besut</b> menurun?

Posted: 26 May 2013 10:08 PM PDT

Jurujual diacu golok ketika berkempen di Besut, 24 April 2013.
Polis buru 3 suspek tetak mekanik di Besut, 6 Januari 2013.
Pembuat keropok ditahan miliki dadah di Kuala Besut, 21 April 2013.
Seorang lelaki ditahan, 5 kes curi kabel di Besut, 16 Mei 2013.
Dua samseng kes pukul guru di Masjid Kayu Besut serah diri, 14 Mei 2013.
Dua bunuh diri di Besut, 20 Januari 2013.
Empat Ah Long ditahan di Jerteh dan Besut,4 April 2013.
Pesawah parah ditetak di Besut, 19 Mei 2013.
Ugut potong telinga guru di Besut, 22 Mei 2013.
Dua lelaki ditembak polis di Besut, 18 Januari 2013.
Dua suspek kes lari kenderaan dikenalpasti, 13 Februari 2013.
Lelaki, rakan wanita ditahan miliki kereta curi di Felda Selasih, Besut, 18 Januari 2013.
Anak penjenayah ketua geng curi, pelajar sebuah sekolah menengah diberkas di Besut, 20 Mei 2013.
Suspek samun madu adik dicekup, 23 Mei 2013.
Petikan di atas adalah sebahagian kecil dari tajuk-tajuk yang disiarkan di dada-dada akhbar media perdana berkaitan kes-kes jenayah yang berlaku di sekitar Besut mutakhir ini. Sememangnya peningkatan kadar jenayah di bumi 'Ulul Albab' ini menjadi buah mulut terutamanya kecurian dan pecah rumah, jenayah kekerasan dan kes-kes narkotik.
Dari getah skrap, buah kelapa sawit, pisang di kebun, tembikai di ladang sehingga kepada kes curi kenderaan dan pecah rumah. Topiknya menjadi bahan perbincangan hangat masyarakat. Seorang pesawah dari Kampung Gerong Apal merungut, "nasib baik tak berlaku lagi kes pencuri 'tolong tuai' padi kita di sawah, kalau kelapa sawit, yang atas pokok pun pencuri kait. Ni jiran sebelah rumah ambo, lembu dia hilang 2 hari lepas, jumpa dalam rok (semak) siap kena ikat kaki, nasib baik tak sempat kena semelih!"
Suatu pagi di kedai kopi Kampung Kuala Kubang, Jabi. Sambil minum pagi, orang kampung rancak bercerita tentang getah skrap dicuri orang, "letih kita toreh, dia 'tolong kutip'! kalu dapat kat aku, siaplah!" rungut seorang penoreh dengan nada kesal berbaur marah.
Saya mendengar dengan penuh simpati. Sudahlah harga getah merudum, susu getah tak berapa keluar semasa musim daun getah luruh seperti sekarang, ada sikit-sikit hasil kena curi pula. Seorang teman yang mempunyai kebun sawit seluas kira-kira 3 ekar menyampuk, "dok pelik mana pok getah (getah scrap) kena curi, ambo sawit atas pokok pun ada orang tolong kait!"
Kebetulan kelmarin (Jumaat 24 Mei 2013) saya menziarahi seorang sahabat, petugas pilihanraya Dun Jabi yang kehilangan keretanya. Kenderaan yang diletakkan di hadapan kedai runcitnya di Kampung Guntung, Tembila, Besut dilarikan pencuri pada awal pagi. Masih belum ditemui sehingga sekarang.
Ketika laporan polis dibuat di IPD Besut, anggota yang bertugas memaklumkan bahawa hari ini sahaja, 3 kes laporan curi kenderaan telah diterima. Bayangkan ketika itu waktunya masih di awal pagi Jumaat! Kalau 40 penyamun dalam cerita 'Ali Baba P. Ramlee' ada hari off dan holiday, pencuri sekarang nyata lebih hebat. Hari Jumaat tetap beroperasi seperti biasa!
Saya menziarahi seorang ibu yang mengaku dia adalah ahli Umno dan pengundi tegar BN dari Kampung Gong Dasar, Jabi, di mana anaknya pernah keluar masuk lokap angkara pil kuda menangis hiba mengenangkan perihal anak yang dibelai dengan penuh kasih sayang akhirnya terjebak dengan gejala negatif ini.
"Doktor tolonglah fikir sesuatu, PAS kena buat sesuatu untuk anak-anak muda di sini, demo main pil kuda terang-terang depan mata, macam dok takut ko sapo-sapo. Kalu tak dok orang nak tolong baiki, dok tahulah nak jadi lagu mana… " keluhnya dengan penuh kesedihan.
Orang kampung tidak pandai dengan statistik dan data. Saya juga adalah orang kampung, membesar sebagai anak kampung, berjiwa kampung, merasai penat jerih orang kampung. Mungkin tak salah kalau saya berfikiran sealiran dengan mereka. Data dan statistik PDRM menunjukkan kononnya kadar jenayah di Besut menurun, tapi realiti pada pandangan serta apa yang sedang menjadi igauan masyarakat adalah berbeza.
Dengan didahului permohonan maaf kepada Tuan OCPD Besut dan rakan-rakan anggota PDRM yang saya kenali dari IPD Besut, Balai Polis Jerteh serta Jabi yang telah banyak memberikan kerjasama menjayakan pelbagai program Parti Islam Se-Malaysia khususnya di Dun Jabi, dengan penuh hormat saya berpandangan, sekadar angka yang dibentangkan tidak akan mampu untuk memberikan keyakinan dan rasa tenteram masyarakat kerana manusia akan menilai berdasarkan situasi yang ada di sekeliling mereka.
Saya juga tidak ingin mengulas panjang tentang maklumat serta bukti bahawa berleluasanya budaya samseng di sekitar Bandar Jerteh sehingga ramai peniaga-peniaga kecil yang pro pembangkang menjadi mangsa dan tidak diizinkan berniaga lagi. Apakah ini suatu tindakan melepaskan geram pasca PRU 13?
Yang pastinya, kita meyakini bahawa kedaulatan undang-undang masih wujud di sini dan Jerteh bukanlah sebuah pekan cowboy dengan makna siapa yang kuat dia berkuasa! Apatah lagi antara bangunan yang paling besar dan tersergam di Jerteh adalah Bangunan Umno Besut. Tersergam pula papan tanda 'Besut Bumi Ulul Albab'. Arkitek Ulul Albab pun sudah dilantik menjadi menteri penuh. Tolonglah kawal perlakuan anak-anak buah Datuk Seri supaya Ulul Albab tidak disindir dengan gelaran 'Ahmad Albab!'
 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved