ads

Ahad, 2 Disember 2012

13 di setiu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di setiu - Google Blog Search


Tun_Telanai: DSAI <b>DI SETIU</b> TERANGGANU PADA 17.11.2012

Posted: 22 Nov 2012 09:39 PM PST

DOA SEMOGA ALLAH GAGALKAN PENIPUAN UMNO DALAM PRU-13

Ya Allah, Tuhan Semesta Alam. Yang menjadikan langit dan bumi serta menggerakkan awan. Kami hamba Mu yang lemah dan daeef sujud memohon kepada Mu. Sesungguhnya UMNO dan Barisan Nasional akan menipu dan berbohong dalam Pilihanraya Umum ke 13 kelak.

Ya Allah Ya tuhan kami, pohon kami semoga Kau menurunkan Bala Tentera Malaikat Mu dan mengagalkan segenap penipuan mereka ini, Ya Allah. Pastikan setiap penipuan mereka itu memakan diri mereka sendiri.

Ya Allah, ko turunkan Bala Mu pada setiap yang bertanggungjawab di atas penipuan2 ini samada mereka duduk di dalam Jabatan Pendaftaran Negara, Kementrian Pertahanan, Kementrian Dalam Negeri, Imigresen, SPR dan mana-mana lagi. Turunkan bala ke atas mereka sekiranya mereka terus menerus mahu menipu, Ya Allah.

13 di jerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerteh - Google Blog Search


afasz.com: Aktiviti Malam Raya <b>di Jerteh</b>

Posted: 27 Aug 2012 10:12 PM PDT

Alhamdulillah . . .  tahun ni dapat juga aku bersama family aku beraya bersama nenek aku di Jerteh. Sempat main bunga api. ngeh ngeh ~ Tahun lepas pun main bunga api , leh tengok entry kat SINI.

Budak baru belajar menulis.  . . 
I kecik sangat, LOVE tu dah cantik dah, U besar benorrrrr. . . 
Itula aktiviti kami di malam nak raya. Seronok gak main bunga api ni sampai ada yang terluka di kaki. hahahahahahahahaha !!!!!
Belum main MERCUN lagi !!!

13 di dungun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di dungun - Google Blog Search


gempar berapi : umno dan maksiat <b>di dungun</b> - Malaysia Hari Ini

Posted: 12 Nov 2012 10:40 PM PST



Panas !!! Umno Dan Maksiat

Pemimpin Umno Dungun & Pemuda BN menjamu hiburan pada malam hari di Hulu Dungun sempena lawatan Mat Said ke Syukur & Pasir Raja pd 2 Nov lalu.



Dah takde orang agama ke dalam Umno untuk tidak memaksiatkan masyarakat Dun Bkt Besi? ~ FB Saiful Bahri

13 di pulau bidong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau bidong - Google Blog Search


NURUL ATHIRAH: Visited To <b>Pulau Bidong</b>, Terbaikkk

Posted: 16 Oct 2012 07:36 AM PDT

Assalamualaikum.

Kali ni, aku ada cite baik punyeee.. UMT memberi peluang kepada semua pelajar tahun 1 untuk menyertai beberapa aktiviti yang begitu menarik sekali.. iaitu PROGRAM SERVIVAL LAUT & PENGHAYATAN WARISAN. Antara objektifnya adalah untuk kita lebih mengenali hidupan laut (salah satu ciptaan tuhan yang tidak diendahkan oleh manusia), melihat kerjasama antara ahli kumpulan dan merasai kehidupan seorang nelayan.

Pelajar SM Kaunseling & SM Pelancongan berpeluang ke Pulau Bidong pada 15 & 16 Oktober 2012. Perasaan aku pada mula-mula naik bas untuk ke jeti adalah gembira+takut. Gembira sebab nak pi Pulau tapi takut sebab aku tak pandai berenag. Sampai sahaja aku di jeti, aku terus naik bot bersama beberapa rakan (seramai 12 orang). Pada mulanya, abang yang bawak bot tu ok je, sedap je aku menikmati pemandangan laut yang terbentang luas & angin yang begitu sedap sekali. 5 minit selepas itu, abang tu bawak laju sangat, aku tak tau apa yang die nak kejarkan.. Bot tu punye laju buat aku dan kawan-kawan terhentak2 punggung dengan tenpat duduk..die punye sakit, Tuhan je yang tahu. Makin kitorang jerit, makin kuat die bawak bot tu, dah la ombak kuat waktu tu. Taubat aku nak naik bot tu lagi. Nak cerita lajunya bot tu, kitorang merupakan kumpulan ke 3 yang sampai,sedangkan bot kitorang ke 6 yang bergerak pergi.bayangkan betapa lajunya bot tu.

Sampai sahaja di Pulau Bidong, kami diarahkan untuk berkumpul. Aku mendapat Kumpulan Jerung, yang diketuai oleh pelajar kaunseling iaitu Adie. Pada permualaan, majli dimulakan dengan kata aluan dari kapten dan timb. diikuti dengan penyerahan bendera kepada setiap kumpulan dan sorakan dari setiap kumpulan.

Aktiviti pertama yang dilakukan adalah Water Confident. Pada mulanya, aku rasa agak takut sebab aku tak pandai berenang, terapung tau la. Semua orang diarahkan untuk membuatnya, Alhamdulillah aku boleh buat dengan baik sekali cuma perkara yang tidak ku duga... iaitu semua orang kena berenang sampai ke kapal. jauh tu wei... Mula2 aku cuba berenang biasa tapi tak boleh sebab tak gerak aku... orang lain semuanya dah jauh dari aku so aku cari cara lain dengan berenang dalam keadaan kita terapung, barulah laju sikit. Dipertengahan laut, tiba2 leher aku rasa sakit sangat, aku pun berhenti dan minta bantuan fasi, selepas beberapa minit aku pun teruskan usaha untuk sampai ke kapal.. dan akhirnya aku berjaya juga. Aku ingat dah selesai, rupanya kena renang semula dari kapal ke pulau. Yang seramnye tu, aku kena loncat dari dalam kapal ke laut, seram sejuk aku dibuatnye tapi Alhamdulillah aku boleh. cuma waktu dah terjun tu, aku cam takut tak timbul je... dan aku antara yang terawal yang sampai ke Pulau.

Aktiviti kedua adalah Snorkeling. Aku sangat excited nak lakukan aktiviti ni..bila dah masuk laut tu, aku rasa cam nak nangis je sebab terlalu teruja melihat hidupan laut yang begitu cantik dan aku tak pernah terfikir yang aku akan merasai semua ini. Terima kasih Allah kerana memilih aku untuk melihat keindahan di dasar laut. pelbagai jenis ikan dan warna yang begitu unik sekali. Aku paling tertarik dengan ikan yang warnanya unggu pink. tapi sayangnya, aku tidak berpeluang untuk melihat ikan nemo seperti kawan2ku yang lain. Aku rasa macam tak nak naik je, sangat seronok..

Aktiviti ketiga adalah Memancing . Di sini aku dapat merasakan betapa susahnya untuk menangkap ikan dan makanan laut yang lain. Semuanya memerlukan kesabaran yang tinggi. Selama 30 minit, aku cuma mendapat sebanyak 2 ekor ikan sahaja (ikan kerisi). Mabut tu tak yang cakap la, dah ramai yang tubang atas bot, Alhamdulillah aku tak seteruk itu, aku cuma sakit kepala sahaja. Hasil tangkapan kumpulan aku adalah sebanyak 71 ekor ikan. Balik dari memancing, kitorang diarahkan untuk solat dengan mengambil wuduk dengan air laut dan solat dengan pakaian yang basah. Pertama kali dalam hidup aku buat perkara sebegini. Selesai solat, kami menjamu selera.

Pada pukul 2 lebih, kami meneruskan aktiviti keempat iaitu berkayak. Sangat jauh ye destinasi untuk ke jejak warisan. Tangan aku sangat sakit, aku antara yang paling lambat sampai di tempat berkumpul. Apabila semua sudah berkunpul di tengah laut, kami mempuat pertukaran pasangan untuk kayak. Aku antara orang yang dipilih untuk bertukar pasangan. Agak menggigil la kaki ni untuk berlari di atas kayak sampai ke hujung. Ia merupakan satu pengalaman yang agak seronok walaupun agak beresiko.

Aktiviti terakhir adalah Jejak Warisan. aktiviti ini sangat penat kerana kena mendaki bukit yang agak tinggi tapi kumpulan aku dapat mendaki dalam masa yang begitu singkat iaitu selama 15 minit berbanding kumpulan lain. Ia menberi pendedahan kepada ku tentang sejarah peninggalan penjajah dan menunjukan yang penjajah ini masih boleh hidup walaupun dalam hutan walaupun agak sukar padaku.

Pada malamnya, setiap kumpulan diwajibkan untuk membuar persembahan. Kumpulan Udang membuat nyanyian, Kumpulan Pari membuat Dikir barat (memang gempak ar), Kumpulan Ketam membuat sketsah dan Kumpulan Jerung (akulah tu) membuat gabungan sajak+sketsah+koir. Semua persembahan hebat2 belaka. Disebabkan kumpulan Jerung & Pari masih ada bendera, kami diizinkan untuk menjamu selera dahulu (BBQ, ikan yg ditangkap). Ikan tu memang terbaik la, sangat segar dan manis.

Keesokan harinya, kami cuma ada aktiviti gotong-royong dan penyampaian hadiah. Kumpulan Jerung menang sebagai persembahan terbaik pada malam kebudayaan. Akhir sekali majlis salam-salaman dan bersurai. Banyak benda yang aku dapat belajar disana, Aku harap kawan-kawan semua dapat merasa pengalaman ini... Terbaikkk

Sampai sini sahaja, harap anda semua terhibur dengan cerita aku ni, Wasalam.

13 di kuala berang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala berang - Google Blog Search




ronda-ronda kuala lumpur - sekolah kebangsaan <b>kuala berang</b>

Posted: 20 Nov 2012 03:07 AM PST

Bermula pada 1 Oktober 2012 hingga 4 Oktober 2012, seramai 42 orang murid gabungan tahun 6 dan tahun 4 telah bersama mengikuti Lawatan Sambil Belajar ke Kuala Lumpur anjuran Unit Kaunseling SK Kuala Berang.
Mengikuti pakej lawatan di bawah kendalian Keretapi Tanah Melayu Berhad, lawatan ini menjadi sesuatu yang amat rileks dan santai.  Pegawai KTMB yang mengendalikan SK Kuala Berang iaitu Encik Anuar bin Abdullah memudahkan dan melicinkan perjalanan lawatan apatah lagi dengan 'tourist guide' yang cukup sporting dan peramah iaitu Encik Suraji.  Seronok bersama mereka di sepanjang lawatan.
Kami bertolak dari SK Kuala Berang menaiki bas ke Stesen Keretapi Tanah Merah pada jam 2.30 petang.  Keretapi bertolak dari Stesen KTMB Tanah Merah jam 7.45 malam dan tiba di KL Sentral jam 8.00 pagi.  Pengalaman menyeronokkan buat murid-murid yang pertama kali menaiki keretapi.
Perjalanan pulang bermula dengan menaiki keretapi di KL Sentral jam 7.30 malam dan tiba di Stesen KTMB Tanah Merah jam 11.30 pagi.  Alhamdulillah, perjalanan yang panjang yang terpaksa ditempuhi ini berakhir dengan selamat berkat izin Allah s.w.t.
Sesungguhnya, SK Kuala Berang amat berbesar hati menerima layanan yang amat memuaskan daripada KTMB juga daripada penaja-penaja yang telah menaja semua makanan sepanjang kami berada di Kuala Lumpur iaitu Kementerian Belia dan Sukan, Kementerian Pengajian Tinggi dan Kementerian Pelajaran.






Encik Suraji - tourist guide

di negeri terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri terengganu - Google Blog Search


jawatan kosong <b>di</b> lembaga muzium <b>negeri terengganu</b>

Posted: 15 Nov 2012 04:09 AM PST

4 Kekosongan Jawatan:   Kerajaan / Government

Permohonan adalah dipelawa daripada Rakyat Negeri Terengganu yang berkelayakan sahaja bagi memenuhi jawatan berikut :-

1. PEMBANTU MUZIUM
2. PEMBANTU TADBIR
3. PEMBANTU TADBIR (KEWANGAN)
4. PEMANDU KENDERAAN BERMOTOR

MUAT TURUN SYARAT LANTIKAN

Tarikh Tutup Permohonan: 21 November 2012

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved