ads

Isnin, 26 September 2011

13 di marang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di marang - Google Blog Search


Kerajaan Pusat timbang bina bangunan Persekutuan <b>di Marang</b>

Posted: 20 Sep 2011 02:55 AM PDT

Oleh: Kamarudin Mat Akib dan Esah Abdullah

Kerajaan Pusat sedia menimbang permohonan Umno Bahagian Marang agar dibina sebuah bangunan berharga kira-kira RM30 juta di Marang, bagi menempatkan pelbagai jabatan Kerajaan Persekutuan di daerah tersebut.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin memberi jaminan untuk mengemukakan permohonan itu kepada Perdana Menteri, Dato' Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak, dalam mesyuarat Kabinet di Kuala Lumpur, esok.

"Saya akan bawa permohonan ini ke mesyuarat Kabinet dan jika tidak ada halangan, ia (cadangan ini) akan dilaksanakan dalam fasa kedua Rancangan Malaysia ke-10 (RMK10)," katanya ketika berucap pada majlis sambutan Aidilfitri Parlimen Marang dan perasmian Pasar Baru Kedai Buloh, di Kampung Kedai Buloh petang ini.


Lebih 10,000 orang termasuk pemimpin masyarakat, peniaga dan penduduk di sekitar kawasan tersebut membanjiri perkarangan Pasar Baru Kedai Buloh bagi meraikan kedatangan pemimpin nombor dua negara itu.

Hadir sama, Menteri Besar, Dato' Seri Haji Ahmad Said dan isteri, To' Puan Seri Norliza Mahmud, Ahli-Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan dan pempinan Umno bahagian Marang.

Terdahulu dalam ucapannya, Ketua Umno Bahagian Marang, Dato' Yahya Khatib Mohamad, meminta Kerajaan Persektuan agar membina sebuah bangunan bagi menempatkan pelbagai agensi Kerajaan Persekutuan, bagi memudahkan orang ramai berurusan dengan jabatan berkenaan.

"Pada masa ini jabatan Persekutuan terpaksa menyewa bangunan lain dan kedudukannya berselerak, menyebabkan orang ramai sukar untuk berurusan dengan agensi Kerajaan Pusat," tambah beliau.

Sebagai reaksi kepada permohonan tersebut, Timbalan Perdana Menteri, memberi jaminan ia akan dibincang di Kabinet dan pihaknya tidak menghadapi masalah untuk memenuhi permintaan itu bagi kepentingan rakyat.

Dalam perkembangan lain, beliau meminta penduduk negeri ini supaya bersyukur dengan pelbagai kemudahan yang disediakan Kerajaan Barisan Nasional (BN) bagi kepentingan mereka.

Beliau berkata, Kerajaan BN telah melakukan pelbagai projek dan program untuk kemudahan rakyat, tidak seperti pembangkang yang memerintah beberapa negeri seperti Kelantan dan Kedah.

Katanya, Kelantan sudah 20 tahun diperintah oleh Pas, tetapi apa yang dilakukan oleh kerajaan negeri untuk membela nasib rakyatnya, sedangkan negeri itu kini merupakan negeri yang paling tinggi mempunyai penduduk miskin di negara ini.

13 di setiu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di setiu - Google Blog Search


Rakaman video Ceramah Anwar Ibrahim <b>di Setiu</b> Terngganu 23 <b>...</b>

Posted: 26 Sep 2011 07:59 PM PDT

13 di besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di besut - Google Blog Search


Enam lelaki ditahan miliki dadah <b>di</b> sekitar <b>Besut</b> | BorneoPost <b>...</b>

Posted: 26 Sep 2011 06:18 PM PDT

Posted on September 27, 2011, Tuesday

BESUT: Polis menahan enam lelaki berumur antara 17 dan 32 tahun kerana memiliki pil kuda dan dadah jenis heroin dalam tiga lokasi berasingan yang dijalankan oleh Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Besut pada hari Rabu dan Khamis lepas.

Ketua Polis Daerah Besut, Supt Kamaruddin Mohd Zakaria berkata dalam serbuan pada kira-kira jam 8.10 pagi Rabu lalu seorang buruh berumur 25 tahun yang menetap di Kampung Tasik Tok Lebai dekat Jabi di sini ditahan setelah polis menjumpai dadah jenis pil kuda (dadah jenis methamphetamine) di rumahnya.

"Hasil pemeriksaan lanjut dibuat di dalam rumahnya, polis menjumpai sebanyak 95 biji pil kuda, daripada jumlah itu 40 biji berada dalam kocek seluarnya dan baki 55 pil berada di bilik tidur," katanya kepada pemberita di sini semalam.

Beliau berkata, suspek yang berasal dari Kampung Renek di sini dipercayai bergerak aktif dalam pengedaran pil kuda sejak lima bulan lepas turut didapati positif methaphermine dalam ujian air kencing terhadapnya.

Suspek disiasat dibawah Seksyen 39A(1) Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952.

Beliau berkata, pada serbuan kedua pada Khamis, 4.20 pagi, polis menahan empat lelaki termasuk seorang pelajar sekolah menengah berumur 17 tahun.

Kesemua yang ditahan berumur dari 17 hingga 30 tahun di sebuah rumah di Kampung Bukit Puteri dekat Kuala Besut di sini, katanya.

Beliau berkata dalam serbuan itu 41 biji pil kuda dan satu botol mengandungi serbuk putih dipercayai heroin ditemui di dalam rumah didiami empat lelaki tersebut.

"Empat lelaki ini masing-masing disiasat di bawah Seksyen 12(2) ADB 1952 dan 39A(1) Akta yang sama dan 15(1) ADB setelah polis mendapati tiga daripada suspek didapati positif dadah dalam ujian air kencing manakala pelajar sekolah itu didapati negatif dalam ujian tersebut," katanya.

Pada serbuan ketiga yang dilakukan pada jam 5 pagi, Khamis, polis menahan seorang lelaki berumur 32 tahun di sebuah rumah kawasan perumahan di Kampung Raja di sini.

Suspek ditahan kerana disyaki terlibat dalam satu kes samun di Bachok, Kelantan, beliau juga turut memiliki 58 biji pil kuda dan dua botol serbuk putih dipercayai dadah jenis heroin.

Dia disiasat mengikut Seksyen 39A(1) ADB dan 15(1) ADB serta polis juga menjumpai sebilah parang di dalam kereta Proton Wira miliknya. — Bernama

13 di pulau redang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau redang - Google Blog Search


<b>pulau redang</b> hotel – Get a hotel in <b>pulau redang</b> | O. T. Junction

Posted: 25 Sep 2011 05:38 PM PDT

For Redang Island, most significant undoubtedly attractions would be the beach. The island has two stunning beaches: in Pasir Panjang (known among tourists if Beach) and Teluk Dalam Kecil. An example may be situated on the new england on the island, it lies along a little river inside the north-east at the Berjaya Redang Beach Resort Redang. This resort can be a five-star hotel plus just about the most popular option for tourists. Transportation such as passenger bus on the airport is accessible. Apart from the resort facilities, you may select the Laguna Redang Island Resort for ones vacation stay. The Long Beach honestly gets its reputation for why the beach that is 800 meters long. A lot of resort are placed on the white sand and provide a lovely view in the water.

Located 45 kilometers through the coast of Kuala Terengganu, Redang Island (which is also called Pulau Redang) is usually a beautiful island that has get to be the most favored destination among tourists. Redang Island isn't just the most significant island of Terengganu,but also has a very beautiful white sand with green forests and blue sea make it like paradise will not simply be forgotten.

Beneath the Loveable Sea – Marine Life

As a result of Fisheries Act of 1985, the region and the other nine islands that make up the archipelago has been designated as marine parks. Caused by this reason, Redang offers visitors this kind of rare possiblity to see and communicate with marine life with techniques that generally hard to get at.

By way of example, you can view the coral reef and black-tip reef sharks, hawksbill turtles and giant clams as part of your underwater visit. You can also hand feed the fish if you select to snorkel inside the beautiful water. Snorkeling is another great and adventurous solution to give the marine life a marvelous visit. Therefore, diving boats are almost constantly journeying to the waters involving the islands.

If you decide to dive within the water, you will see that most marine life below the waves. Also you can begin to see the two famous wrecks from Ww2. Both HMS Prince of Wales and HMS Repulse which were sunk because of the Japanese and today others especially divers usually takes a look at the way of underwater demolition.

In order to find out more about pulau redang hotel or require more home elevators pulau perhentian hotel then look no further!

<b>Pulau Redang</b> Tutup Empat Bulan Mulai Oktober

Posted: 07 Sep 2011 01:13 AM PDT

KUALA TERENGGANU – Segala aktiviti pelancongan ke Pulau Redang, sebuah pulau peranginan yang terindah di negeri ini akan ditutup selama empat bulan mulai pertengahan Oktober ini.

Setiausaha Persatuan Pengurusan & Operator Kepulauan Redang Terengganu Lorenz Law berkata ini berikutan musim tengkujuh di Pantai Timur pada waktu itu.

"Segala aktiviti pelancongan akan ditangguh sementara dan semua chalet dan resort juga akan menggunakan tempoh itu untuk menjalankan pengubahsuaian," katanya kepada Bernama Rabu.

Lorenz berkata kesemua 16 resort di Pulau Redang akan menyambung semula operasi mereka selepas 1 Mac 2012. – BERNAMA

<b>pulau redang</b> hotel - Discover a hotel in <b>pulau redang</b>

Posted: 26 Sep 2011 12:33 PM PDT

HTML Ready Article. Click on the "Copy" button to copy into your clipboard.

By: Dainne hendricksonly

For Redang Island, one of the greatest undoubtedly attractions could be the beach. The city has two stunning beaches: in Pasir Panjang (known among tourists for as long Beach) and Teluk Dalam Kecil. The foremost is on the colonial with the island, it lies along a compact river in the north-east nearby the Berjaya Redang Beach Resort Redang. This resort is a five-star hotel and in addition one of the most popular choice for tourists. Transportation for instance passenger bus from your airport can be obtained. Independent of the resort facilities, you'll be able to choose the Laguna Redang Island Resort to your vacation stay. The Long Beach honestly gets its reputable name the reason that the beach which is 800 meters long. Plenty of resort can be found over the white sand and offer an attractive view on the water.

Located 45 kilometers in the coast of Kuala Terengganu, Redang Island (because it's known as Pulau Redang) can be a beautiful island that's become the most popular destination among tourists. Redang Island it isn't just the greatest island of Terengganu,and also carries a very beautiful pristine sand with green forests and blue sea allow it to become including paradise that wont be forgotten.

Under the Loveable Sea - Marine Life

Because of Fisheries Act of 1985, the area along with the other nine islands define the archipelago have been designated as marine parks. Out of this reason, Redang offers visitors such a rare possibility to see and connect to marine life you might say that generally out of stock.

As an illustration, you can watch the coral reef and black-tip reef sharks, hawksbill turtles and giant clams with your underwater visit. It's also possible to hand feed the fish when you purchase to snorkel in the beautiful water. Deep-sea diving can be another great and adventurous approach to spend the money for marine life a fabulous visit. Therefore, diving boats are almost constantly journeying in to the waters between your islands.

If you dive beneath the water, so as to most marine life under the waves. You can even see the two famous wrecks from Wwii. Both HMS Prince of Wales and HMS Repulse that had been sunk with the Japanese and now other individuals especially divers will take the type of underwater demolition.

Author Resource:->  If you want to learn more about pulau redang hotel or need more information about pulau perhentian hotel take a look no further!

Article From ArticleSurge.com Latest Articles


Firefox users please select/copy/paste as usual

13 di pulau kapas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau kapas - Google Blog Search


BERSANTAI <b>DI PULAU KAPAS</b> - <b>Pulau Kapas</b>, Malaysia Travel Blog

Posted: 16 May 2011 12:00 AM PDT

Flag of Malaysia  , Terengganu,
Monday, May 16, 2011

Setelah tiba je Di Pulau kapas kami menyaksikan keindahan alam dan lautannyer yang biru jernih. ANak-anak semuia dah tak sabar nak mandi di pantai walaupun cuaca panas..Kami bercadang nak snorkeling hari ini juga sebab keesokkan hari dah nak pulang..

trip snorkeling dimulakan dengan pelayaran ke Pulau Gemia satu lagi pulau berdekatan pulau kapas. memang cantik. 

Pulau Kapas
Bandar Marang terletak kira-kira 18 km dari Bandar Kuala Terengganu. Di Daerah Marang, terdapat sebuah pulau yang amat terkenal di kalangan pelancong tempatan dan juga pelancong asing iaitu Pulau Kapas. Namanya berasal dari Pokok Kapas yang bunganya boleh dijadikan kain atau kapas.


Jarak Pulau kapas dari pinggir Pantai Marang ialah 6 km. Perjalanan dengan bot ke Pulau Kapas mengambil masa antara 15 hingga 30 minit dari Jeti Marang.


Antara aktiviti utama di Pulau Kapas ialah Snorkel. Selain itu, pengunjung juga boleh menyelam, berenang, luncur papan air, berkayak, bersiar-siar menaiki bot dan memancing. Pelbagai jenis batu karang & spesies hidupan laut yang terdapat di Pulau Kapas menjadikannya destinasi pilihan bagi peminat aktiviti selam skuba dan snorkel.


Keindahan Pulau Kapas dengan kejernihan air dan pasir yang memutih menjadikannya destinasi pelancongan yang amat popular di Terengganu. Waktu yang sesuai untuk melancong ke sini ialah dari April hingga Oktober.


Bagi pelancong yang ingin bermalam di Pulau Kapas, terdapat banyak hotel, resort dan chalet, tetapi pelawat disarankan menempahnya sebagai sebahagian dari pakej percutian yang merangkumi makanan, sesi menyelam dan tempat penginapan.Sila rujuk di siniuntuk senarai tempat penginapan di Daerah Marang.


Bagi mereka yang cintakan keindahan alam semulajadi, jadikan Pulau Kapas destinasi pilihan anda.


Penginapan Di Pulau Kapas & Pulau Gemia.


Turtle Cove Chalet
Pulau Kapas, 
21600 Marang, Terengganu.
Tel: 012-2067324

The Light House@Long House Style
Pulau Kapas, 
21600 Marang, Terengganu.
Tel: 012-3786825, 012-3770214

Duta Puri Island Resort 
Pulau Kapas,
21600 Marang, Terengganu.
Tel: 09-6246090, 03-20933030
Faks: 09-6246090, 03-20921851 
Laman Web: http://www.dutaresorts.com
Emel: dutapuri@dutaresorts.com

Kapas Island Resort
Pulau Kapas,
21600 Marang, Terengganu.
Tel: 09-6316468
Faks: 09-6311469
Laman Web: http://www.kapas-island-resort.com
Emel: sales@kapasislandresort.com, info@heritageonestop.com.my

Kapas Beach Chalet
Pulau Kapas,
21600 Marang, Terengganu. 
Tel: 019-9682331, 012-2882008

Makcik Gemok Beach Resort
Lot 82 & 86, Pulau kapas,
21600 Marang, Terengganu.
Tel: 09-6245120, 012-9281920, 019-9884034
Faks: 09-6182250

Kapas Garden Resort,
Lot 81, Pulau Kapas,
21600 Marang, Terengganu.
Tel: 09-6245162
Faks: 09-6245162

Qimi Chalet
Lot 3325, Pulau Kapas, 
21600 Marang, Terengganu.
Tel: 019-9518159

Gem Island Resort & Spa
Lot 2804, Pulau Gemia, 
Mukim Rusila Daerah Marang, 
21600 Marang, Terengganu.
Tel : 09-6125110, 09-6882505
Faks: 09-6125109
Laman Web: http://www.gemisland.com.my

Bagaimana untuk ke Pulau Kapas.


Sekiranya anda ingin ke Pulau Kapas dengan pengangkutan awam dari Kuala Terengganu, anda perlu menaiki bas atau teksi dari hentian bas atau teksi di Kuala Terengganu ke Marang. Dari Jeti Marang, anda boleh menaiki bot biasa atau bot laju untuk ke Pulau Kapas.


Untuk maklumat lanjut, sila hubungi:

Pejabat Pelancongan Negeri Terengganu
Tel: 09-6221433, 09-6221893

Salam Sejahtera & Satu Malaysia!!

Pulau Kapas adalah destinasi yang wajib dikunjungi apabila datang melawat Terengganu. Pulau Kapas yang terlekat hanya 6KM dari Jeti Merang mengambil masa 20minit sahaja untuk sampai dengan menggunakan bot laju. Jeti Marang pula terletak di utara Kuala Terengganu iaitu kira-kira 18KM dari Bandar Kuala Terengganu.

Nama Pulau Kapas diambil sempena pokok kapas yang bunganya boleh dijadikan kain atau kapas tumbuh di pulau ini. Mereka yang minat menyelam dan snorkeling , Pulau Kapas sudah tentu menjadi syurga dasar laut pada pencinta lautan. Selain aktiviti skuba dan snokel pengunjung juga boleh mencuba aktiviti lain seperti berkayak, meluncur angin ,memancing dan mencandat sotong. Aktiviti bermotor seperti Bannana Boat tidak dibenarkan di sini kerana boleh merosakkan batu karang disekitar Pulau Kapas.

Kepada penyelam dan snokel boleh menyaksikan sendiri keindahan dasar Pulau Kapas seperti ikan yang berwarna warni, terumu karang, ikan yu dan jika bernasib baik boleh bertembung dengan penyu yang berenang mencari makan sekitar pulau ini. Bagi penyelam jangan lupa untuk menyaksikan kapal perang yang karam semasa Perang Dunia ke-II di dasar perairan Gemia dia utara Pulau Kapas.

Semasa menyelam atau snokel di sini kena berhati-hati dengan kehadiran landak laut dan Lionfishyang berbisa. Lionfish ikan terumbu karang yang cantik tapi sangat berbisa jika sengatnya terkena kepada manusia. Bergitu juga dengan landak laut durinya sangat berbisa jika terpijak. Ambil perhatian juga pada obor-obor kerana jika terkena sengatnya, badan kita menjadi gatal-gatal. Jadi berhati-hati ketika menyelam dan snorkeling.


[Kredit Gambar Klik Sini]

Jadi kepada sesiapa yang belum berkunjung ke Pulau Kapas, jom pakat ramai-ramai datang sini untuk melepaskan tekanan dan menenangkan fikiran bersama kawan-kawan atau keluarga tersayang. Jangan datang pada musim monsun antara November hingga Febuari kerana laut bergelora dan tak sesuai untuk aktiviti menyelam dan snokeling. Jom Cuti-Cuti Malaysia!!!

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


Pakatan Sudah Mula Berkempen <b>di Kuala Terengganu</b> - dinturtle

Posted: 22 Sep 2011 11:41 AM PDT

Mendengar siri ceramah Pakatan yang bakal diadakan sekitar Kuala Terengganu dalam seminggu ini terasa macam tempoh berkempen Pilihanraya je. Bayangkan, malam tadi Azmin dengan Khalid Samad, esok Anwar, Ahad Mat Sabu, Selasa dan Khamis pun ada juga. Nampaknya Pakatan dah mula berkempen, tak perlu tunggu pembubaran Parlimen oleh Najib.

Pelbagai isu dibangkitkan malam tadi - Murtad Dumc, Seleweng duit Koperasi Felda, Mat Indera, ketidakikhlasan Najib mansuhkan ISA, pujian kepada kerajaan Pakatan, kutuk TunMahathir dan yang paling hadirin ( sekitar 300 orang je ) suka - gossip Rosmah.

Malam tadi hujan, ceramah yang sepatutnya diadakan diluar perkarangan Mesjid di Chendering terpaksa berpindah kedalam Mesjid .....hmmmm nak dijadikan isu ke tidak  ni ? Memang hujan sepanjang ceramah tapi tetap juga terasa ' tak sedap hati ' bila duduk dalam mesjid mendengar ceramah politik. Bukan ceramah ugama, memang 100% ceramah politik macam yang biasa kita dengar. Malah Azmin sendiri berkata , ' Mesjid pun Mesjid lah ..'

Saya redah juga hujan semata-mata nak dengar Khalid Samad bercakap tentang isu Dumc. Pas digambarkan sebagai orang tengah yang cuba menenangkan keadaan. Nampak yang beliau memihak kepada pihak Harapan Komuniti dengan kenyataan yang agak berat sebelah walaupun diakhiri dengan ' sama-sama kita tunggu hasil lapuran yang baru semalam diberikan kepada MB dan Sultan Selangor.'

Khalid tidak sebut tentang bukti campurtangan Umno tapi menyatakan usaha Umno cuba memburukkan nama Pas sebagai tunduk kepada Dap. Bukti video didakwa Khalid sebagai sudah dicemari / doctored.

Isu Rosmah ternyata mendapat respon hangat dari hadirin dan ia dijuarai oleh Azmin. Saya kalau sebut hal Rosmah, mesti ada yang akan marah-marah. Pada mereka ini saya nak beritahu, apa yang saya tulis adalah apa yang saya dengar dan ia merupakan bualan rakyat. Nama Rosmah sudah menjadi bahan gurauan rakyat dan ini adalah hakikat yang korang kena terima.

Nak marah saya pun ... untuk apa ? Kerana menceritakan keadaan yang berlaku didunia nyata ? Fact is - Rosmah ditertawakan rakyat. Biarpun ia hanya gossip yang berulang kali disebut, skripnya dah boleh diagak, namun ia tetap ditunggu dan dijadikan penglipur lara rakyat.

Bagi saya hanya satu je cara Rosmah boleh cuba baiki imejnya - ikut nasihat yang Najib sering suruh rakyat buat iaitu lakukan satu Transformasi. ' Kalau Rosmah sendiri Najib tak boleh nak reform, tak payah cakaplah nak jadi Reformis ' Bukan saya yang cakap tapi Azmin dan logiknya saya lihat diterima ramai.

Bila Umno nak start ceramah mereka  bagi menyaingi Pakatan ? Atau biarkan je Pakatan memonopoli dulu sesi bertemu rakyat menerusi ceramah-ceramah mereka .... Entahlah, teruk bebenor politik sekarang ni, non stop, back to back dari PRU12 ke PRU13.

13 di ajil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di ajil - Google Blog Search


QIRA LOVERS!: Aku <b>Di Ajil</b>!!

Posted: 07 May 2011 01:42 AM PDT

Semalam, hari pertama aku kat sini... duk umah sorang2 kat tempat baru memberikan satu pengalaman kepada aku... ehmmmm... takut!! mayb tak kot... KwaLAN yang selamat... ada guard lagi... memberikan keyakinan kepada aku bahawa tempat ni selamat.. gembira hari ni.. dapat buka balik blog ni.. before ni tak dapat buka... yahuuuuuuu!!!!
kawasan sini aku tak melawat lagi... tunggu zu lah.. takut lak gi sorang2 dah la tempat baru kan...
Isnin 9/5 baru start praktikal.. tak sbar.. tapi berdebar.. camne lagi.. harap tak mencemarkan nama Universiti... sebb tanggungjawab bdk praktikal menjaga nama kan... hehehehhee.....
Terima pada Family aku yang susah payah hantar aku ke sini..
abang V yang sanggup tunggang motr panas-panas sampai ke tempat yang jauh ni,...... tq sgt....
Tak sabar nak habiskan 2 bulan yang panjang ni.. untuk bersama korang...
AJIL SAAT UNTUK TIMBA PENGALAMAN DAN ILMU... SEMOGA SEMUA SUCCESS DI TEMPAT PRAKTIKAL MASING2....

13 di jerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerteh - Google Blog Search


Kanak Kanak Berusia 5 Tahun Maut <b>Di</b> Sengat Tebuan |

Posted: 26 Sep 2011 02:46 AM PDT

No of View :113

 Seorang kanak-kanak berumur lima tahun maut selepas disengat tebuan ketika membonceng motosikal bersama ibu dan adiknya di Kampung Pengkalan Nyireh di sini pada 1 petang semalam.

Menurut ibunya, Rakiah Ismail, 31, kejadian itu berlaku ketika beliau mengambil mangsa, Tengku Hafizul Hafiq Tengku Anuar dari Tadika Tanjung Demong yang tidak jauh dari rumahnya.

"Allahyarham membonceng di belakang saya, manakala adik perempuannya berumur dua tahun berada di bahagian hadapan motosikal dan apabila menghampiri rumah, saya melalui sebuah sarang tebuan yang telah lama bersarang di dahan sebatang pokok.

"Tanpa dijangka, secara tiba-tiba ratusan tebuan menyerang kami dan walaupun dalam kesakitan saya menyuruh Hafizul lari menyelamatkan diri ke rumah jiran saya," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Ketika Hafizul berlari untuk menyelamatkan diri ke arah rumah jiran, tebuan terus menyengat di badan dan kepalanya, kata Rakiah.

Jiran menghantar mereka ke Hospital Besut di Jerteh, bagaimanapun, Hafizul meninggal dunia jam 5 petang dengan 50 kesan sengatan tebuan di seluruh badan dan kepala, kata Rakiah. – Bernama

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


Tanah Lot Bangunan <b>di</b> Kg <b>Jabor</b> Chukai Kemaman

Posted: 06 Mar 2011 08:54 PM PST

[unable to retrieve full-text content]RM230,000.00. Harga Boleh Dirunding. Lokasi Tanah. Keluasan : 2326 Meter Persegi. Lokasi : Kg Jabur Mak Chili Kemaman. Status Tanah : Bangunan. Tanah Rezab Melayu.

13 di kerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kerteh - Google Blog Search


Ribut Bagai Tsunami Melanda <b>Di</b> Felda <b>Kerteh</b> | My Berita

Posted: 18 Sep 2011 09:03 PM PDT

KEMAMAN – Lebih 220 buah rumah milik peneroka Felda Kerteh 5 dan Felda Kerteh 6 dekat sini rosak akibat dipukul ribut dan angin kencang kelmarin.

Kejadian pada pukul 4 petang itu berlaku hanya dalam tempoh lima minit.

Sekurang-kurangnya lebih sepuluh batang pokok turut tumbang di sepanjang jalan memasuki ke Felda itu.

Pokok-pokok itu turut merosakkan pelbagai harta benda termasuk beberapa buah kenderaan.

Seorang peneroka, Mekzah Daud, 46, berkata, kejadian itu merupakan yang pertama berlaku di Felda Kerteh sejak lebih 20 tahun dia tinggal di sini.

Katanya, hujan lebat yang turun disertai angin kencang mengingatkan dia kepada kejadian tsunami yang pernah ditonton melalui televisyen apabila rata-rata atap rumah di kampung berkenaan tercabut dan rosak teruk.

"Keadaan ketika itu menakutkan ekoran bunyi bising apabila atap rumah tiba-tiba pecah ditiup angin sehingga menyebabkan air memasuki rumah.

"Ketika itu, saya dan enam orang anak saya terus memasuki sebuah bilik sambil berpelukan kerana bimbang sesuatu yang buruk akan berlaku," katanya ketika ditemui di sini semalam.

Ibu tunggal, Zawiyah Mohd., 47, pula berkata, kejadian angin kencang itu berlaku dalam tempoh singkat namun kesannya amat menakutkan.

"Rumah di kampung ini terletak berdekatan antara satu sama lain dan saya dapat lihat atap rumah jiran diterbangkan angin," cerita wanita itu.

Sumber

13 di kuala besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala besut - Google Blog Search


Locked 1 : Burung Walid <b>di Kuala Besut</b> | photo_lock

Posted: 02 Nov 2009 12:00 AM PST

Venue: Kuala Besut, Terengganu.
Picture taken using Canon EOS 1100d
Shutter Speed: 1/128 sec.
Lens Aperture: F/9.1
ISO: 200

kuncigambar[2011]

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved