ads

Ahad, 18 September 2011

13 di gong kedak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di gong kedak - Google Blog Search


TUDM <b>Gong Kedak</b> Guna Khidmat Pusat Simulasi Pertama <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 25 Apr 2011 02:24 PM PDT

BESUT, 25 April (Bernama) — Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) kini memiliki sebuah pusat simulasi bagi kegunaan latihan operasi jet pejuang Su-30MKM (Sukhoi) berpusat di Pangkalan Udara TUDM Gong Kedak yang merupakan satu-satunya simulasi latihan seumpamanya di rantau Asia.

Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata pusat simulasi itu menempatkan dua set sistem yang berupaya menjalankan misi latihan secara online sepertimana dalam persekitaran penerbangan sebenar.

Katanya sistem yang dibangunkan oleh syarikat tempatan HeiTech Padu Berhad (HeiTech) dengan kos perbelanjaan RM258 juta itu mula digunakan sejak awal November lepas.

"Kelebihan sistem ini ialah ia mampu melatih juruterbang dan pegawai sensor persenjataan termasuk krew teknikal dengan menggunakan tahap keupayaan tinggi dalam mensimulasi model penerbangan pesawat, khususnya Sukhoi," katanya pada satu persidangan akhbar selepas merasmikan pusat itu dekat sini Isnin.

Turut hadir, Panglima Tentera Udara, Jen Tan Sri Datuk Seri Rodzali Daud, Pengerusi Eksekutif HeiTech Padu Berhad, Datuk Mohd Hilmey Mohd Taib, Panglima Divisyen 1 TUDM, Mejar Jeneral Ansa dan pegawai-pegawai kanan TUDM.

Dr Ahmad Zahid berkata sistem itu dapat menjimatkan kos perbelanjaan apabila kerajaan tidak perlu lagi menghantar juruterbang berlatih di luar negara seperti yang diamalkan sebelum ini.

Katanya TUDM mendahului negara-negara lain yang mempunyai pesawat Sukhoi di rantau ini dalam melatih juruterbang mereka, di mana negara-negara berkenaan sehingga kini masih terpaksa mengeluarkan belanja yang tinggi untuk menghantar juruterbang mereka berlatih di Russia.

Beliau berkata pusat simulasi itu juga dapat melonjak kemahiran juruterbang dan para pegawai TUDM sesuai dengan kehendak negara untuk melahirkan pasukan yang berkemahiran tinggi dan mempunyai tahap profesionalisme yang tulen serta sentiasa ingin maju.

Menurutnya pusat simulasi itu dibangunkan menerusi inisiatif pembiayaan swasta (PFI) di mana HeiTech Padu Berhad dipertanggungjawabkan untuk mengurus operasi serta penyelengaraan bagi tempoh 10 tahun sehingga tahun 2020.

Beliau berkata sistem simulasi yang dibangunkan itu juga mampu melakukan pemindahan teknologi ke negara-negara yang memerlukan dan ia bukan hanya khusus untuk pesawat tempur semata-mata malah boleh digunakan bagi simulasi pesawat komersial, dan menurutnya sejak dibangunkan pusat simulasi itu sudah melatih 28 juruterbang dan pegawai TUDM.

Selepas perasmian Dr Ahmad Zahidi mencuba alat simulasi itu selama kira-kira 40 minit, dengan diselia oleh para jurulatih penerbangan.

– BERNAMA

13 di jerangau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerangau - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2011 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2011 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2011 12:00 AM PDT


Pertandingan Memancing Terbuka <b>FELDA Jerangau</b>

Posted: 27 Apr 2011 01:19 AM PDT

Pada 22 April yang lalu telah berlangsungnya Pertandingan Memancing Terbuka FELDA Jerangau anjuran Persatuan Belia (MBFM) Felda Jerangau bertempat di kolam ikan Pok Kob dengan disertai lebih 70 orang peserta. Peserta yang terlibat adalah daripada kampung-kampung sekitar FELDA Jerangau. Turut mengambil bahagian adalah beliawanis yang bersama-sama memeriahkan acara. Yang lebih membanggakan ada peserta yang membawa anak-anak untuk turut sama beriadah. Pertandingan ini turut dimeriahkan lagi dengan acara meneka biji betik yang menawarkan hadiah sebuah basikal beserta hamper. Ikan terberat yang berjaya dinaikkan seberat 3.5 kg. Penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh YB Dato' Haji Din bin Adam, Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Bukit Besi. Turut sama memeriahkan adalah Pengurus dan Penolong Pengurus FELDA Jerangau serta Pengerusi JKKK FELDA Jerangau 'A'. Acara ini turut disokong oleh Pejabat JKKR FELDA Jerangau, Pejabat Khidmat Masyarakat Dun Bukit Besi, Pejabat Khidmat Masyarakat Parlimen Dungun Serta Ketua UMNO Bahagian. Diharap pada masa yang akan datang Persatuan Belia (MBFM) FELDA Jerangau terus mendapat sokongan daripada semua pihak agar harapan untuk melihat persatuan ini maju akan terus subur.

Galeri Gambar klik disini

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

13 di pulau kapas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau kapas - Google Blog Search


indahnya-mimpi-ini: Jom MelanCong <b>di Pulau Kapas</b> Terengganu..

Posted: 13 Sep 2011 05:49 AM PDT

PULAU KAPAS

H/p : 019-9277758 (wan) (untuk tenpahan bilik)

Pulau Kapas terletak di Laut China Selatan, kira-kira 6 kilometer atau 20 minit dari jeti Marang, Terengganu. Namanya berasal daripada pokok kapas yang bunganya boleh dijadikan kain atau kapas. Warna kapas ini berwarna putih.

Pantai Pulau Kapas yang putih bersih dan amat mengkagumkan bagi para pengunjung. Pulau Kapas juga merupakan antara tapak menyelam yang terindah di dunia. (ni di ambil dr wikipedia..hehe)

Jom mengenali pulau kapas ni:


kalau nak bercuti di pulau kapas boleh la baca pakej-pakej yang ditawarkan:

" WIWA HOLIDAYS TRAVELAND TOURS "
no.3 Bangunan Arked, jetipelancongan, 21600 Marang Terengganu Darul Iman
H/p : 019-9277758 (wan) (untuk tenpahan bilik)

Jenis - jenis bilik :
(Harga sebilik untuk semalam termasuk sarapan pagi untuk 2 orang)

Deluxe sea View : (RM200)

Description :

- Air-cond
- 1 Double 1single Bed
- side Table
- Electric mosquito deterrence
- Mini Fridge
- Private toilet & bath
- coffee & tea maker

Deluxe Garden View : (RM 180)

Description :

- Air-cond
- 1 Double 1single Bed
- semi-Datached bungalow
- side table
- Electric mosquito deterrence
- Mini Fridge
- Private toilet & bath
- coffee & tea maker

Superior Room : (RM160)


Description
:
- Air-cond
- 2 single Beds
- side Table
- Electric mosquito deterrence
- Private toilet & bath
- coffee & tea maker

Standard Room : (RM130)


Description
:
- Air-cond
- 2 single Beds
- semi-Datached Bungalow (Balcony)
- Electric mosquito deterrence
- Private toilet & bath

Holiday Package For year 2011 :
H/p : 019-9277758 (wan) (untuk tenpahan bilik)

Holiday package 2 days / 1 night
package inclusive of : 1 night accommondation / 1 breakfast / 1 Lunch / 1 Dinner / 1 snorkeling
inc Equipments and Return Kapas Express ferry.

Deluxe sea View :

  • Twin sharing (Rm 205)
  • Triple Sharing (Rm185)

Deluxe Garden View :
  • Twin sharing (Rm 195)
  • Triple Sharing (Rm175)
Superior Room :
  • Twin sharing (Rm 185)
  • Triple Sharing (Rm165)
Standard Room:
  • Twin sharing (Rm 175)
  • Triple Sharing (Rm155)

Holiday package 3 days / 2 night
package inclusive of : 2 night accommondation / 2 breakfast / 2 Lunch / 2 Dinner / 2 snorkeling
inc Equipments and Return Kapas Express ferry.

Deluxe sea View :

  • Twin sharing (Rm 360)
  • Triple Sharing (Rm340)

Deluxe Garden View :
  • Twin sharing (Rm 340)
  • Triple Sharing (Rm320)
Superior Room :
  • Twin sharing (Rm 320)
  • Triple Sharing (Rm300)
Standard Room:
  • Twin sharing (Rm 300)
  • Triple Sharing (Rm 280)
the CHILDREN ( defined as from age 3 - 12 years old ) are charged 50 % from adult's rate

All above rates are for one person Ferry and Boat Services...
H/p : 019-9277758 (wan) (untuk tenpahan bilik)

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


Highway Karak menyeramkan? ~ iMBobo

Posted: 22 Jul 2011 11:00 PM PDT

Cerita yang akan anda baca sebentar lagi tidak ada kena mengena mereka yg masih hidup ataupun yang telah meninggal duniaa... Hari rabu lepas aku ke Terengganu utk satu urusan penting yg harus dilaksanakan.. Memandu Proton Iswara manual sgt melemahkan kaki kerana sudah biasa memandu auto.. sebenarnya ini kali pertama aku memandu jauh,, tp tidak keseorangan..aku ditemani menemani rakanku bersama 2 lagi saudaranya..ye..aku sorang je laki...... masa lalu kat hway karak, otak dah terpikir filem karak! tp relax je, sbb hari masih terang jam 4 petang masa tu..

gambar hiasan

Sedang asyik memandu, aku secara tiba2 sampai ke pekan karak ni, aku tak pasti sama ada pekan ini mesti dilalui oleh mereka yang ingin ke Terengganu atau tidak..dr maklumat yg aku terima, aku sudah tersilap jalan, jalan yg dilalui agak jauh...entah macam mana boleh kesana..tp semuanya ok..pekan tu ramai je org..tak tahu lah bila malam macam mana kn...

Lepas je karak, aku dah lega..kemudian berhenti seketika di masjid daerah Maran utk solat jamak. Kemudian teruskan perjalanan masuk pula hway jerenggau-jabor kalau tak silap..waktu agak gelap sikit sbb dah senja.. jalan pula tak berapa elok...

ok, nak pendekkan cerita, keesokkan harinya..aku jumpa member yg turut menggunakan hway jabor lewat jam 11 malam..perjalanan mereka lebih jauh kerana memandu dari melaka..kisahnya, mereka telah kemalangan di melaka. dan berlaku satu babak kejar mengejar sehingga negeri sembilan..fuh, sgt jauh..bila sampai hway jabor, rakan yg memandu terserempak dgn entiti bermuka buruk serta tiada kaki, dan berpakaian serba putih.. kaku dibuatnya..kereta mula terasa berat..bacaan al-quran tidak henti dipasang..

Ketika aku mendegar cerita dia, aku tersentak sebab aku ingatkan hway karak je...rupanya sampai jabor pun ada..memang banyak nyawa terkorban akibat kemalangan disana..syukur alhamdulillah aku selamat..

Che Syaedah: SH

Posted: 03 Sep 2011 11:11 AM PDT

URL Sumber Asal :-

12 kemalangan dalam tempoh 10 hari Ops Sikap

Posted: 02 Sep 2011 05:00 PM PDT

12 kemalangan dalam tempoh 10 hari Ops Sikap

KUALA TERENGGANU – Terengganu mencatatkan 12 kematian membabitkan 12 kes kemalangan maut dalam tempoh 10 hari sejak Ops Sikap ke-24 dilancarkan pada 23 Ogos lalu.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Negeri, Superintendan Alias Hashim berkata, pengguna motosikal merupakan mangsa paling ramai yang terkorban iaitu enam orang.

"Ia diikuti dengan pemandu dan penumpang kereta iaitu empat orang manakala pejalan kaki pula seramai dua orang," katanya kepada Sinar Harian ketika dihubungi di sini semalam.

Menurut Alias, kemalangan maut terbaru berlaku jam 7.55 pagi semalam di Kilometer 152 Jalan Jerangau-Jabor membabitkan seorang lelaki warga Indonesia berusia 31 tahun.

Beliau berkata, mangsa dilaporkan meninggal dunia di tempat kejadian kerana cedera parah di kepala akibat dirempuh sebuah kereta ketika ingin melintas jalan.

Pada masa sama, Alias mengingatkan semua pengguna jalan raya supaya sentiasa berhati-hati dan menekankan aspek keselamatan ketika memandu bagi mengelak berlakunya musibah.

"Sekarang kenderaan di jalan bertambah, oleh itu kita perlu sentiasa waspada, memandu dalam keadaan tenang, sabar dan patuh kepada peraturan, jangan melulu dan terburu-buru," katanya.

Selain itu, beliau turut meminta ibu bapa mengawal pergerakan anak masing-masing dan tidak membenarkan mereka memandu kenderaan khususnya motosikal sekiranya tidak mempunyai lesen memandu.

Katanya, kawalan ibu bapa penting memandangkan pengguna jalan raya merupakan mangsa paling ramai yang terkorban dalam kemalangan.

"Terutama mereka yang tinggal di luar bandar dan pinggir bandar, pastikan juga pengguna motosikal memakai topi keledar kerana hampir keseluru-han mangsa terkorban tidak memakainya," katanya.

» selanjutnya...

Posted: 02 Sep 2011 05:00 PM PDT

12 kemalangan dalam tempoh 10 hari Ops Sikap

KUALA TERENGGANU – Terengganu mencatatkan 12 kematian membabitkan 12 kes kemalangan maut dalam tempoh 10 hari sejak Ops Sikap ke-24 dilancarkan pada 23 Ogos lalu.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Negeri, Superintendan Alias Hashim berkata, pengguna motosikal merupakan mangsa paling ramai yang terkorban iaitu enam orang.

"Ia diikuti dengan pemandu dan penumpang kereta iaitu empat orang manakala pejalan kaki pula seramai dua orang," katanya kepada Sinar Harian ketika dihubungi di sini semalam.

Menurut Alias, kemalangan maut terbaru berlaku jam 7.55 pagi semalam di Kilometer 152 Jalan Jerangau-Jabor membabitkan seorang lelaki warga Indonesia berusia 31 tahun.

Beliau berkata, mangsa dilaporkan meninggal dunia di tempat kejadian kerana cedera parah di kepala akibat dirempuh sebuah kereta ketika ingin melintas jalan.

Pada masa sama, Alias mengingatkan semua pengguna jalan raya supaya sentiasa berhati-hati dan menekankan aspek keselamatan ketika memandu bagi mengelak berlakunya musibah.

"Sekarang kenderaan di jalan bertambah, oleh itu kita perlu sentiasa waspada, memandu dalam keadaan tenang, sabar dan patuh kepada peraturan, jangan melulu dan terburu-buru," katanya.

Selain itu, beliau turut meminta ibu bapa mengawal pergerakan anak masing-masing dan tidak membenarkan mereka memandu kenderaan khususnya motosikal sekiranya tidak mempunyai lesen memandu.

Katanya, kawalan ibu bapa penting memandangkan pengguna jalan raya merupakan mangsa paling ramai yang terkorban dalam kemalangan.

"Terutama mereka yang tinggal di luar bandar dan pinggir bandar, pastikan juga pengguna motosikal memakai topi keledar kerana hampir keseluru-han mangsa terkorban tidak memakainya," katanya.

13 di wakaf tapai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di wakaf tapai - Google Blog Search


Ustaz Lah galas amanah &#39;PAS Ganti Umno&#39; (PGU), temui warga <b>...</b>

Posted: 22 Jul 2011 09:22 AM PDT

MARANG - Pengerusi Majlis Tindakan Dewan Undangan Negeri (MTD) Pengkalan Berangan, Ustaz Abdullah Suhaimi Zakaria (Ustaz Lah),  bertekad merealisasikan harapan pengundi dalam DUN tersebut yang mahukan PAS menggantikan Umno.

Untuk mencapai matlamat tersebut, beliau telah menggerakkan jentera lebih awal bagi memastikan kekalahan PAS sebanyak 930 undi di tangan Umno pada pilihanraya umum (PRU) ke-12 menjadi sebaliknya.

[Gambar kanan atas - Ustaz Lah (berkupiah) bersama Chai Hing (paling kanan) beramh mesra dengan seorang warga Tionghua].

"Kita gerakkan jentera menemui pengundi lebih awal, memberi tumpuan kepada kawasan-kawasan sebelum ini tidak boleh kita tembusi,

"AlhamduliLlah, setakat ini ada perubahan, ada tanda-tanda positif, bagi 'PAS Ganti Umno' di Pengkalan Berangan,"katanya ketika ditemui Buletinonline ketika mengunjungi warga Tionghua di Taman Raya, Wakaf Tapai dekat sini, Khamis 21 Julai.

Menurutnya penerimaan kaum Tionghua terhadap PAS pada kali amat berbeza berbanding sebelum penubuhan Pakatan Rakyat pada akhir tahun 2008.

Belaiu berkeyakinan mendapat lebih 60% undi dari kaum Tionghua sekiranya pilihanraya diadakan dalam masa yang terdekat.

http://www.buletinonline.net/images/stories/berita49/ustlahwakaftapai2.jpg"Ada perubahan sikap pengundi dari kalangan kaum tionghua, kita yakin, mereka memihak kepada PAS dan Pakatan Rakyat,

"sekiranya PRU ke-3 diadakan, kita yakin mendapat 60% undi dari mereka,"ujarnya, yang juga bekas Mudir Ma'ahad Darul Quran, Rusila,

[Gambar kanan bawah - Hji Alias Mohamad (Ayah We) Pengerusi Ljnah Perpaduan Nasional, bertemu 'warisnya']

Beliau mengucapkan terima kasih atas kerjasama yang diberikan, khususny  Pengerusi DAP Kuala Terengganu, Ng Chai Hing dan ahli-ahli DAP yang turun bersama beliau menemui pengundi Tionghua.

Turut sma dalam program ziarah rumah ke rumah itu adalah Pengerusi Lajnah Perpduan Nasional DUN Pengkalan Berangan Haji Alias Mohamad serta Ahli Jawtankuasa MTD Pengakalan Berangan, Ustaz Sulaiman dan Saudara Badaruddin.

di negeri terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri terengganu - Google Blog Search


Yayasan Amal <b>Terengganu</b> &#39;berkorban&#39; <b>di</b> Mindanao

Posted: 14 Sep 2011 03:25 AM PDT

KUALA BERANG - Yayasan Amal Malaysia (YAM) akan menganjurkan program Qurban/ Aqiqah ke seluruh pelusuk dunia, sempena sambutan hari raya Korban, Eidul Adha pada tahun ini.

Menurut Pengerusi YAM Cawangan Terengganu, Dr Suhazeli Abdullah, ia merupakan program tahunan bantuan kemanusiaan dan kebajikan yang dianjurkan YAM.

"Tahun ini kita akan meneruskan usaha untuk membantu umat Islam di negara-negara minoriti, yang umat Islamnya kurang berbanding rakyat negara tersebut,

"kita akan menumpukan kepada kawasan-kawasan dimana majoriti umat Islam paling ramai dalam negaranegara minoriti itu,"ujarnya ketika di temui pada Majlis Hari Raya disini Rabu 14 September.

Antara negeri-negeri yang akan diberi tumpuan bagi program Qurban dan Aqiqah pada tahun ini adalah Vietnam, Selatan Thai, Komboja, Laos, Sri Lanka, Mindanao, Sudan dan Somalia.

Sehubungan itu, beliau mempelawa kepada semua umat Islam dinegeri Terengganu khususnya, untuk turut serta membantu 'saudara-mara' di negeri-negeri tersebut dengan menyertai skim qurban dan aqiqah anjuran YAM.

Menurutnya, Yayasan Amal Cawangan Terengganu diberi tugasan khas pada tahun ini untuk menjalankan khidmat komuniti ke Mindanao.

"Kali ini Amal Terengganu akan ke Marawi City, salah satu bandar terbesar dan majoriti muslim,"ujarnya

Oleh itu, beliau berkata, semua muslimin muslimat yang ingin menyertai program qurban atau aqiqah agar dapat menghubungi pihaknya dengan segera.

Katanya, borang penyertaan skim qurban dan aqiqah dalam talian boleh di akses melalui

http://yamterengganu.blogspot.com/2009/09/permohonan-qurban-aqiqah-online.html

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved