ads

Ahad, 4 Mei 2014

13 di paka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di paka - Google Blog Search


SMK <b>Paka</b> mencipta nama <b>di</b> peringkat negeri - sekolah menengah <b>...</b>

Posted: 13 Apr 2014 09:03 AM PDT

SMK Paka muncul naib johan Pertandingan Alam Sekitar Peringkat Negeri Terengganu

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


Nazira&#39;s Cottage Telling Story: Rumah Kedua <b>Di Kuala Terengganu</b>

Posted: 16 Apr 2014 03:27 PM PDT

Sekadar sewa sahaja. Mahal la rumah di Kuala Terengganu. Akhirnya dpt jg cr rumah lot setelah puas bertanya rumah teres or semi D. bukan tak mampu..tp tak yah la beria ia..bukan aku duduk pun. laki aku je.. kitorang akan buat spot check pada cuti sekolah je hahahha
Ada org suruh sewa 'kondo'..heheh minta maaf la.. mak dah pernah duduk rumah flat.. idok le wehh... cemana nk cerita ye.. tak nak le... bingit! atas bawah kiri kanan berbunyi.. dh biasa duduk rumah sendiri ni... hehe

sofa tuan rumah dh bg.. ok la idok le kena beli tikar mengkuang.

peti ais odl skul kooo.. tua rumah bg jugak. tu langsir dapur tuan rumah jahit siap dh. tak de la org intai laki aku hahah

sliding door pun tuan rumah jahitkan siap... siap jahitkan cadar tilam bujang ngan sarung bamtal dan gebor lagi.. tuan rumah kata laki aku tukang jahit gak mcm aku yg part time ni.
rumah ni 3 bilik... as target laki aly.. kalau aku, aku nk 4-5"bilik. macam le aku nk duduk kan.... harap esok ada rezeki dpt le beli rumah sebijik kat sana.. buat harta.... moga murah lg la rezeki suami ku..amin....

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di jabor</b> - Google Blog Search

Posted: 09 Apr 2014 11:04 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di jabor</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Mar 2014 11:42 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KEMALANGAN NGERI <b>DI</b> JERANGAU <b>JABOR</b> | MERADONG TODAY

Posted: 07 Dec 2013 09:39 PM PST

Gambar gambar ini dihantar oleh seorang rakan yang mengatakan kejadian ini berlaku di jalan Jerangau Jabor dimana sebuah kenderaan merempuh gerai kerana mengelak sebuah kenderaan lain membuatpusinngan U. Kemalangan ini berlaku pada hari jumaat lepas dan dari apa yang kita lihat, ada ramai pemandu yang terlalu cuai hingga mengakibatkan kemalangan yang meragut nyawa orang yang tidak berdosa.

13 di dungun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di dungun - Google Blog Search


teganuku: Seorang Penuntut UiTM Maut Manakala Rakannya Parah <b>...</b>

Posted: 28 Apr 2014 12:02 PM PDT

Seorang penuntut Universiti Teknologi Mara (UiTM) maut manakala seorang lagi rakanya parah selepas motosikal yang ditunggang mereka terlibat dalam kemalangan di Kilometer 93.5, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan petang kelmarin.

Jurucakap polis berkata mangsa yang terkorban ialah Ahmad Saiful Asyraf Aminuddin, 19, penuntut UiTM Kampus Kuala Terengganu, Chendering manakala rakannya Syed Adaham S. Azhar, 19, dari kampus yang sama cedera parah.

Katanya kejadian kira-kira pukul 5 petang itu berlaku ketika dua sahabat itu dalam perjalanan pulang ke kampus selepas bercuti di kampung mereka di Pahang.

Kemalangan itu dipercayai berlaku apabila motosikal yang ditunggang dua sahabat itu gagal mengelak sebuah Perodua Myvi dipandu Mohd Zuain Azmi, 24, yang sedang membuat pusingan-U, lalu merempuh bahagian sebelah pintu pemandu kereta itu

Sementara itu Ketua Polis Daerah Dungun Supt Ahmad Zailani Yaacub ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan rakan mangsa yang parah dikejarkan ke Hospital Dungun sebelum dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Kuala Terengganu untuk rawatan lanjut.

Katanya mayat mangsa yang berasal dari dari Kampung Jeram, Beserah Kuantan itu dihantar ke Hospital Dungun untuk bedah siasat manakala pemandu kenderaan terbabit seorang Penyelia Mekanikal yang bertugas di sebuah syarikat petrokimia di Kerteh tidak mengalami sebarang kecederaan.

13 di kuala berang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala berang - Google Blog Search


Kerana tersilap beri ubat, leher bayi tiga bulan bernanah <b>di Kuala</b> <b>...</b>

Posted: 01 May 2014 06:17 AM PDT

KEADAAN leher Che Wan Nurfalysa Emeylie Sofea yang berair dan kemerahan.

Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu sudah menghantar doktor pakar untuk melihat keadaan seorang bayi berusia tiga bulan yang pipi serta lehernya berair dan kemerahan sejak 10 hari lalu, dipercayai akibat krim yang diberi sebuah klinik kesihatan di Kuala Berang.

Pengarah jabatan Datuk Dr Anwa Sulaiman berkata, pihaknya sudah menghantar doktor pakar untuk melihat keadaan bayi itu itu dari semasa ke semasa.

"Kita juga sedang membuat siasatan lanjut serta memberi rawatan kepada bayi berkenaan," katanya di sini, semalam.

Ibu bayi itu, Norkartini Embong, 32, dari Kampung Batu 21 berkata, dia diberi sejenis krim untuk disapu pada ruam pada muka anaknya, Che Wan Nurfalysa Emeylie Sofea Che Wan Mohd Fadli, ketika mendapatkan rawatan imunisasi di sebuah klinik kesihatan di sini, pada 20 April lalu.

Norkartini menunjukkan pipi dan leher bayinya yang kemerahmerahan, berair serta bernanah dipercayai akibat kesilapan ubat diterimanya dari sebuah klinik kesihatan.-Sinar Harian

Katanya, hari pertama dia menyapu ubat itu, pipi anaknya merah manakala kawasan ruam menjadi berair dan selepas tiga hari menyapu krim berkenaan, leher anaknya pula kemerahan sebelum dia mengambil keputusan berhenti menggunakan ubat itu.
"Ruam pada muka mula mengeluarkan nanah manakala leher berair dan kemerahan. Saya ke farmasi serta klinik swasta untuk mendapatkan kepastian ubat yang digunakan itu. -Harian Metro

Pipi, leher bayi bernanah

"Bukan setakat pipi, leher bayi saya juga berair, bernanah dan kemerah-merahan sejak 10 hari lalu. Mungkin kerana sakit kesan daripada tersilap ubat, dia kerap menangis," kata Norkartini Embong, 32.

Menurut ibu lima anak ini, keadaan anak bongsunya itu, Che Wan Nurfalysa Emeylie Sofea Che Wan Mohd Fadli, 3 bulan, amat meruntun jiwanya, apatah lagi ia dipercayai berpunca daripada kesilapan ubat dari sebuah klinik kesihatan.

"Pada 20 April lalu, lebih kurang jam 8 pagi saya telah ke klinik tersebut untuk temu janji di bahagian ibu dan anak untuk suntikan imunisasi bayi.

"Disebabkan ada ruam susu di bahagian pipi anak, doktor turut jalankan pemeriksaan sebelum berikan slip ubat untuk diserahkan ke bahagian farmasi," katanya.

Kata Norkartini, pada sebelah malam, dia sapukan krim 'Miconazole' di bahagian muka anaknya itu sebagaimana keterangan diberikan pegawai farmasi.

"Keesokan paginya, saya lihat muka anak saya jadi kemerah-merahan," katanya.

Menurutnya, kerana menganggap ia mungkin tindak balas ubat, dia terus sapukan ubat tersebut kepada anaknya.

"Alangkah terkejutnya saya apabila keesokan harinya pula didapati bukan sahaja terdapat biji kecil yang bernanah di bahagian pipi anak saya, tetapi seluruh lehernya turut kemerah-merahan. Dia juga kerap menangis.

"Saya merujuk kepada sebuah klinik swasta serta farmasi dan ternyata tekaan saya tepat kerana dimaklumkan ubat diterima itu sememangnya tak sesuai untuk bayi," katanya.

Kata Norkartini, dia turut membawa anaknya ke Hospital Hulu Terengganu (HHT) bagi dapatkan rawatan setelah keadaan bayinya itu semakin teruk dan jawapan sama diterimanya iaitu silap bagi ubat.

"Sudah hampir dua minggu, keadaan bayi saya begini. Saya agak terkilan dengan kejadian menimpa anak bongsu saya ini dan keadaan ini boleh dikatakan sebagai kecuaian. Diharapkan perkara ini tidak berulang kepada mana-mana bayi.

"Kerana kesal dan sedih atas apa yang berlaku, saya turut membuat laporan polis pada 24 April lalu serta menghantar surat aduan kepada Pejabat Kesihatan Daerah Hulu Terengganu pada Isnin baru ini iaitu sehari selepas membawa anak saya mendapatkan rawatan di HHT," katanya.

Sementara itu, Pengarah Kesihatan Terengganu, Datuk Dr Anwa Sulaiman ketika diminta mengulas kejadian tersebut berkata, pihaknya sedia maklum mengenai perkara berkenaan dan telah menghantar doktor serta kakitangan berkaitan memantau serta merawat bayi terbabit.-Sinar Harian

di negeri terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri terengganu - Google Blog Search


Kerana tersilap beri ubat, leher bayi tiga bulan bernanah <b>di Kuala</b> <b>...</b>

Posted: 01 May 2014 06:17 AM PDT

KEADAAN leher Che Wan Nurfalysa Emeylie Sofea yang berair dan kemerahan.

Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu sudah menghantar doktor pakar untuk melihat keadaan seorang bayi berusia tiga bulan yang pipi serta lehernya berair dan kemerahan sejak 10 hari lalu, dipercayai akibat krim yang diberi sebuah klinik kesihatan di Kuala Berang.

Pengarah jabatan Datuk Dr Anwa Sulaiman berkata, pihaknya sudah menghantar doktor pakar untuk melihat keadaan bayi itu itu dari semasa ke semasa.

"Kita juga sedang membuat siasatan lanjut serta memberi rawatan kepada bayi berkenaan," katanya di sini, semalam.

Ibu bayi itu, Norkartini Embong, 32, dari Kampung Batu 21 berkata, dia diberi sejenis krim untuk disapu pada ruam pada muka anaknya, Che Wan Nurfalysa Emeylie Sofea Che Wan Mohd Fadli, ketika mendapatkan rawatan imunisasi di sebuah klinik kesihatan di sini, pada 20 April lalu.

Norkartini menunjukkan pipi dan leher bayinya yang kemerahmerahan, berair serta bernanah dipercayai akibat kesilapan ubat diterimanya dari sebuah klinik kesihatan.-Sinar Harian

Katanya, hari pertama dia menyapu ubat itu, pipi anaknya merah manakala kawasan ruam menjadi berair dan selepas tiga hari menyapu krim berkenaan, leher anaknya pula kemerahan sebelum dia mengambil keputusan berhenti menggunakan ubat itu.
"Ruam pada muka mula mengeluarkan nanah manakala leher berair dan kemerahan. Saya ke farmasi serta klinik swasta untuk mendapatkan kepastian ubat yang digunakan itu. -Harian Metro

Pipi, leher bayi bernanah

"Bukan setakat pipi, leher bayi saya juga berair, bernanah dan kemerah-merahan sejak 10 hari lalu. Mungkin kerana sakit kesan daripada tersilap ubat, dia kerap menangis," kata Norkartini Embong, 32.

Menurut ibu lima anak ini, keadaan anak bongsunya itu, Che Wan Nurfalysa Emeylie Sofea Che Wan Mohd Fadli, 3 bulan, amat meruntun jiwanya, apatah lagi ia dipercayai berpunca daripada kesilapan ubat dari sebuah klinik kesihatan.

"Pada 20 April lalu, lebih kurang jam 8 pagi saya telah ke klinik tersebut untuk temu janji di bahagian ibu dan anak untuk suntikan imunisasi bayi.

"Disebabkan ada ruam susu di bahagian pipi anak, doktor turut jalankan pemeriksaan sebelum berikan slip ubat untuk diserahkan ke bahagian farmasi," katanya.

Kata Norkartini, pada sebelah malam, dia sapukan krim 'Miconazole' di bahagian muka anaknya itu sebagaimana keterangan diberikan pegawai farmasi.

"Keesokan paginya, saya lihat muka anak saya jadi kemerah-merahan," katanya.

Menurutnya, kerana menganggap ia mungkin tindak balas ubat, dia terus sapukan ubat tersebut kepada anaknya.

"Alangkah terkejutnya saya apabila keesokan harinya pula didapati bukan sahaja terdapat biji kecil yang bernanah di bahagian pipi anak saya, tetapi seluruh lehernya turut kemerah-merahan. Dia juga kerap menangis.

"Saya merujuk kepada sebuah klinik swasta serta farmasi dan ternyata tekaan saya tepat kerana dimaklumkan ubat diterima itu sememangnya tak sesuai untuk bayi," katanya.

Kata Norkartini, dia turut membawa anaknya ke Hospital Hulu Terengganu (HHT) bagi dapatkan rawatan setelah keadaan bayinya itu semakin teruk dan jawapan sama diterimanya iaitu silap bagi ubat.

"Sudah hampir dua minggu, keadaan bayi saya begini. Saya agak terkilan dengan kejadian menimpa anak bongsu saya ini dan keadaan ini boleh dikatakan sebagai kecuaian. Diharapkan perkara ini tidak berulang kepada mana-mana bayi.

"Kerana kesal dan sedih atas apa yang berlaku, saya turut membuat laporan polis pada 24 April lalu serta menghantar surat aduan kepada Pejabat Kesihatan Daerah Hulu Terengganu pada Isnin baru ini iaitu sehari selepas membawa anak saya mendapatkan rawatan di HHT," katanya.

Sementara itu, Pengarah Kesihatan Terengganu, Datuk Dr Anwa Sulaiman ketika diminta mengulas kejadian tersebut berkata, pihaknya sedia maklum mengenai perkara berkenaan dan telah menghantar doktor serta kakitangan berkaitan memantau serta merawat bayi terbabit.-Sinar Harian

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved