ads

Isnin, 23 April 2012

13 di seberang takir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di seberang takir - Google Blog Search


Penerus Perjuangan: PAS giat usaha tawan <b>Seberang Takir</b>

Posted: 23 Apr 2012 12:15 AM PDT

KUALA TERENGGANU - PAS Kawasan Kuala Nerus tidak mengetepikan Dewan Undangan Negeri (Dun) Seberang Takir untuk menghadapi pihak lawan dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13), walaupun laluan untuk menang di kawasan itu bukanlah kerja mudah.

Setiausahanya, Zakaria Dagang tidak pernah menganggap usaha pihaknya menawan kawasan itu yang tidak pernah berhasil sebagai perkara sia-sia, sebaliknya memberi tumpuan seimbang dengan Dun lain di Parlimen Kuala Nerus.

Zakaria berkata, kekalahan di Seberang Takir bukan disebabkan rakyat enggan memilih PR, sebaliknya undi mereka ditenggelamkan dengan undi pos yang jumlahnya cukup besar.

"Pada pilihan raya umum 1999, kita menang di kesemua peti undi di Seberang Takir tetapi kalah disebabkan undi pos. Bagaimanapun kita tetap seimbangkan program kita supaya memberi kelebihan kepada PR kelak," katanya.

Pihaknya mengakui bercita-cita menawan kesemua kerusi termasuk kerusi Parlimen Kuala Nerus, di samping mengekalkan kerusi sedia ada di Dun Bukit Tunggal walaupun memperoleh undi majoriti tipis pada pilihan raya lalu.

Jelasnya, untuk memastikan hasrat itu tercapai, pihaknya sentiasa turun padang melakukan gerak kerja berterusan sehingga kini dan meningkatkan aktiviti parti menjelang pilihan raya.

Beliau berkata, jentera dan ahli parti saling bekerjasama untuk memastikan kemenangan di kesemua kerusi di kawasan Kuala Nerus.

Zakaria berkata, usaha pihaknya dengan menyampaikan isu semasa melalui ceramah umum dan disifatkan sebagai indikator masih lagi diteruskan sehingga kini, dalam masa sama turut menyangkal dakwaan segelintir pemimpin Umno dan Barisan Nasional (BN) bahawa ceramah-ceramah PAS tidak lagi mendapat sambutan rakyat.

"Program kita dan ceramah mendapat sambutan daripada penyokong dan orang ramai. Pemimpin Umno boleh kata apa sahaja sebab program mereka mendapat sambutan kerana ada 'umpan'," katanya.

Sementara itu, beliau yakin PR dapat menawan Seberang Takir sekiranya undian awal dengan proses pengundian biasa dilakukan bagi menggantikan undi pos.

Jelasnya, keadaan itu sudah tentu akan memberi saingan sengit kepada Umno dan BN untuk mengekalkan kubu mereka di kawasan tersebut.

"Kalau betul SPR melaksanakan pengundian awal berbanding undi secara pos, kita rasa cabaran akan bertambah sengit," katanya.

Sumber: Sinar Harian

13 di hulu terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di hulu terengganu - Google Blog Search


MAJLIS BELIA DAERAH <b>HULU TERENGGANU</b>: MBD DAN MBM

Posted: 09 Apr 2012 06:23 PM PDT


Majlis Belia Malaysia (MBM) ialah sebuah Pertubuhan Bukan Kerajaan dan bergerak sebagai badan induk yang menyelaraskan pertubuhan belia dan pelajar di negara ini. Penubuhan rasmi MBM adalah pada 9 September 1950 apabila Perlembagaan MBM diterima dan Sdr. F.C Arulanandum telah terpilih sebagai Presiden MBM yang pertama. MBM telah diiktiraf sebagai majlis belia peringkat kebangsaan bagi negara ini.
Ia ditubuhkan dengan tujuan untuk mengalakkan kemajuan belia yang seimbang di semua bidang ekonomi, sosial, mental, fizikal, akhlak dan politik. Di samping itu MBM juga bertujuan untuk memupuk perasaan kebangsaan dan semangat bekerja dengan penuh dedikasi untuk kepentingan masyarakat serta negara dan dengan itu melengkapkan diri mereka agar dapat hidup sebagai warga negara yang matang, kreatif, proaktif dan bertanggungjawab.
Tujuan-tujuan utama majlis ialah :
Berusaha menegak dan mengukuhkan prinsip sukarela dan demokratik dalam pergerakan belia.
Mengemukakan pendapat dan perakuan kepada kerajaan, badan-badan berkanun atau kepada badan-badan yang lain mengenai perkara-perkara berkaitan belia.
Mengadakan dan menjalinkan hubungan dengan majlis-majlis lain dan pertubuhan-pertubuhan belia kebangsaan dan antarabangsa.
Menggalakkan penghormatan antarabangsa, persefahaman antara kaum, kerjasama dan kesejahteraan menerusi kegiatan-kegiatan belia.
Menganjurkan dan mengalakkan minat untuk kesuburan rohani, jasmani, ekonomi dan pendidikan belia di kalangan badan-badan yang mempunyai minat dalam perkara ini.
Bekerja rapat dengan badan-badan yang bertanggungjawab berkenaan hal ehwal belia untuk kepentingan pergerakan belia.
Keahlian MBM adalah terbuka kepada pertubuhan-pertubuhan belia kebangsaan dan Majlis-Majlis Belia Negeri di Malaysia yang mendukung matlamat serta usaha MBM.
Sesebuah pertubuhan belia kebangsaan layak menjadi badan gabungan jika ia mempunyai tidak kurang dari 20,000 ahli perseorangan dan bergerak sekurang-kurangnya di enam daripada empat belas buah negeri di Malaysia.
Pertubuhan itu juga hendaklah demokratik, dan bergerak sebagai pertubuhan sukarela, menjalankan urusan-urusan dengan berdikari dan memberikan peluang sepenuhnya kepada semua ahli untuk mengambil bahagian yang wajar dalam semua kegiatan, di samping keahlian itu terbuka kepada semua warganegara Malaysia.
Sekarang ini terdapat 36 buah badan kebangsaan dan majlis belia negeri serta 4 buah badan bersekutu yang bergabung dengan MBM (hampir kesemua pertubuhan belia di Malaysia) dengan jumlah ahli perseorangan tidak kurang dari 3 juta orang.
Organisasi belia kebangsaan terbahagi kepada empat kategori iaitu; Organisasi Belia Biasa, Organisasi Belia Beruniform, Organisasi Belia Agama dan Organisasi Belia Pelajar.
i. Organisasi Belia Biasa
Organisasi Belia Biasa ini merupakan pertubuhan belia yang memberi tumpuan kepada aktiviti sosio-ekonomi. Mereka merupakan kumpulan yang terbesar dan mempunyai rangkaian di peringkat kebangsaan, negeri, daerah dan kampung (akar umbi). Antarapersatuan yang terlibat dalam kategori ini ialah :
1. Gerakan Belia 4B Malaysia  
2. Gerakan Belia Bersatu Malaysia 
3. Majlis Belia Felda Malaysia
4. Majlis Kelab Bell Belia Tamil Malaysia
5. Pergerakan Pemuda Malaysia
6. Persatuan Asrama Belia Malaysia
7. Pertubuhan Belia Kebangsaan Bersatu Sarawak (SABERKAS)
8. Persatuan Kelab-Kelab Belia Malaysia (MAYC)
9. Pergerakan Belia India Muslim Malaysia (GEPIMA)
10. Persatuan Belia Sikh Malaysia  
11. Persatuan Belia Thai Malaysia
13. Junior Chamber Malaysia
14. Majlis Belia India Malaysia
15. Persatuan Belia Xiang Lian Malaysia
ii. Organisasi Belia Beruniform
Organisasi belia beruniform kebanyakannya ditubuhkan di zaman penjajahan British pada awal abad ke 20. Aktiviti organisasi ini lebih tertumpu kepada gerakan perkhidmatan dan sosial. Kebanyakan organisasi pertubuhan dalam kategori ini terdapat di sekolah-sekolah dan institusi-institusi pendidikan. Persatuan-persatuan tersebut ialah :
1. Briged Putera Malaysia
2. Briged Puteri Malaysia
3. Persatuan Pandu Puteri Malaysia  
4. Persekutuan Pengakap  Malaysia  
5. St. John Ambulans Malaysia
iii. Organisasi Belia Agama
Organisasi yang terletak di bawah kategori ini menjadikan agama sebagai landasan gerakan mereka. Aktiviti-aktiviti yang dijalankan bertujuan untuk meningkatkan kefahaman dan mengamalkan hidup beragama di kalangan ahli-ahli. Persatuan-persatuan yang tergolong dalam kategori ini ialah :
1. Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM)
2. Persaudaraan Belia Methodist Malaysia
3. Persatuan Pemuda Kristian (YMCA)
4. Majlis Belia Hindu Malaysia
5. Persatuan Belia Buddhist Malaysia
iv. Organisasi Belia Pelajar
Organisasi belia yang termasuk dalam kategori ini kebanyakkan daripada golongan masyarakat melayu. Matlamat mereka ialah bagi memperkembangkan kemajuan pendidikan belia pelajar yang sedang melalui alam persekolahan atau yang tercicir dalam bidang pendidikan. Persatuan belia yang termasuk dalam kategori ini ialah :
1. Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS)
2. Persatuan Kebangsaan Pelajar-Pelajar Islam Malaysia (PKPIM)
3. Pergerakan Puteri Islam Malaysia
Majlis Belia Negeri merupakan badan penyelaras belia peringkat negeri. Kecuali Sabah dan Sarawak, semua negeri-negeri mempunyai majlis belia negeri masing-masing.
1. Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM)    
2. Briged Putera Malaysia
3. Briged Puteri Malaysia    
4. Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS)   
5. Gerakan Belia 4B Malaysia  
6. Gerakan Belia Bersatu Malaysia 
7. Majlis Belia Felda Malaysia
8. Majlis Belia Hindu Malaysia    
9. Majlis Kelab Bell Belia Tamil Malaysia
10. Pergerakan Pemuda Malaysia
11. Persatuan Asrama Belia Malaysia 
12. Persatuan Belia Buddhist Malaysia 
13. Persatuan Kebangsaan Pelajar-Pelajar Islam Malaysia (PKPIM)
14. Persatuan Pandu Puteri Malaysia  
15. Persaudaraan Belia Methodist Malaysia 
16. Persekutuan Pengakap  Malaysia  
17. St. John Ambulans Malaysia
18. Persatuan Pemuda Kristian (YMCA)  
19. Pergerakan Puteri Islam Malaysia   
20. Persatuan Kelab-Kelab Belia Malaysia (MAYC)
21. Majlis Belia Negeri Perlis    
22. Majlis Belia Negeri Kedah      
23. Majlis Belia Negeri Pulau Pinang   
24. Majlis Belia Negeri Perak   
25. Majlis Belia Selangor       
26. Majlis Belia Negeri Sembilan   
27. Majlis Gabungan Belia Melaka  
28. Majlis Belia Negeri Johor   
29. Majlis Belia Negeri Pahang   
30. Majlis Belia Negeri Terengganu  
31. Majlis Belia Negeri Kelantan  
32. Majlis Belia Wilayah Persekutuan
33. Pertubuhan Belia Kebangsaan Bersatu Sarawak (SABERKAS)
34. Majlis Belia Sabah    
35. Pergerakan Belia India Muslim Malaysia (GEPIMA)
36. Majlis Belia India Malaysia
37. Junior Chamber International Malaysia
38.Persatuan Belia Xiang Lian Malaysia
39. Persatuan Belia Sikh Malaysia  
i. Hubungan dengan Kerajaan
MBM mempunyai hubungan yang erat dengan kerajaan, terutamanya melalui Kementerian Belia dan Sukan dalam hal-hal yang bersangkutan dengan belia dan gerakan belia. MBM juga turut bekerjasama dengan lain-lain agensi kerajaan samada sebagai perunding atau jawatankuasa dalam beberapa badan yang ditubuhkan oleh agensi berkenaan.
ii. Hubungan dengan lain-lain badan bukan kerajaan
MBM saling menjalinkan hubungan baik dengan lain-ain agensi bukan kerajaan seperti Persatuan Pengguna, Alam Sekitar, PEMADAM, Pergerakan Wanita, Persatuan Kebajikan dan sebagainya.
iii. Hubungan dengan Pertubuhan Antarabangsa
Dalam hubungan antarabangsa, MBM mengamalkan Dasar terbuka dan liberal tetapi selari dengan Dasar Luar Negara kerajaan. MBM sentiasa memperkukuhkan hubungan antarabangsanya di samping terlibat secara aktif menyertai program-program antarabangsa yang dianjurkan.
Keutamaan hubungan antarabangsa MBM ialah melalui pertubuhan peringkat sub-regional, regional dan antarabangsa lainnya. Dalam hal ini, pertubuhan-pertubuhan yang menjadi keutamaan MBM dalam Dasar Luarnya adalah CAYC, AYC, WAY dan lain-lain.
Perhimpunan Agung merupakan peringkat tertinggi dalam menentukan dasar dan pendirian Majlis, Perhimpunan yang bersidang setahun sekali ini juga bertanggungjawab memilih ahli-ahli Jawatankuasa Kerja, menerima dan meluluskan laporan tahunan, penyata dan neraca kewangan. Setiap badan gabungan menghantar perwakilan ke Perhimpunan ini.
Di bawah Perhimpunan Agung ini terdapat Dewan Tertinggi yang dianggotai oleh Jawatankuasa Kerja MBM dan seorang wakil dari tiap-tiap badan gabungan MBM. Dewan Tertinggi adalah quasi-legistive dan bertanggungjawab menentukan dasar, pendirian serta program MBM yang tidak dapat diputuskan oleh Perhimpunan Agung. Di samping itu Dewan Tertinggi juga berkuasa memandu perjalanan Jawatankuasa Tetap dan Khas yang dilantiknya.
Kemudian terdapat pula Jawatankuasa Keja (EXCO) yang berfungsi sebagai badan petugas Majlis. Jawatankuasa Kerja yang dipilih oleh Perhimpunan Agung ini terdiri daripada seorang Presiden, seorang Timbalan Presiden, tiga orang Naib Presiden, seorang Setiausaha Agung, seorang Bendahari Kehormat, dua belas orang Ahli Jawatankuasa Kerja dan seorang wakil dari Kementerian Belia dan Sukan sebagai ex-officio. Jawatankuasa Kerja melaksanakan semua program selaras dengan dasar-dasar yang ditentukan oleh Perhimpunan Agung dan Dewan Tertinggi.
Berikut terdapat Jawatankuasa  Tetap yang bertugas dalam perkara-perkara tertentu seperti Pentadbiran, Hal Ehwal Antarabangsa, Kewangan, Penerangan, Pendidikan, Pembangunan, Perindustrian, Pertanian, Hari dan Minggu Belia Negara dan Hal Ehwal Wanita. Bagi melaksanakan tugas-tugas selain daripada  yang dinyatakan di atas, MBM telah membentuk beberapa Jawatankuasa Khas seperti Bangunan, Integrasi Nasional, Sukarelawan, Remaja, Anti Dadah dan lain-lain.
Seterusnya terdapat sekretariat yang menjalankan kerja-kerja pentadbiran, perhubungan dan perkhidmatan. Sekretariat MBM diketuai oleh Setiausaha Agung dengan dibantu seramai 6 orang kakitangan sepenuh masa.
THE Malaysian Youth Council (MYC) is the national umbrella body of youth organisations in Malaysia. The council was established on July 23, 1948. It has three million members in 40 affiliates.

MYC aims to instil in Malaysian youths an integrated character in terms of mind, body and spirit. It also promotes responsibility, independence, volunteerism and patriotism as youths are the protagonists towards the progress and prosperity of the people, religion and nation.

Its aim is to achieve the objectives of the National Youth Development Policy in accordance with Vision 2020.

The MYC focuses on the demands of youths to be heard, their issues to be addressed and their roles upgraded.

Its main target is to establish integrated and inter-sectoral youth development to determine national development and revive the youth movement to build a strong Malaysian youth identity.

MYC achieves its targets by strengthening youth organisations through idealism, activism and intellectualism. It also encourages the exploration of new fields in youth and national development and heightens the spirit of volunteerism among youths.

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


Apo2 Yolah: Tempat-tempat menarik <b>di Kuala Terengganu</b> Part 3

Posted: 11 Apr 2012 04:50 PM PDT

Assalammualaikum dan peace yo!
Ok bebeh, kito sambung penggembaraan Upin dan Ipin seterusnya. Lopeh yo kami melawat Taman Tamadun Islam di Kuala Terengganu tu, kami terus bergerak ke Muzim Negeri Terengganu. Macam biaso, pose cantek dulu.....tadaaaaaaaaaaaaa

Muzium Negeri Terengganu adalah muzium yang terbesar di Asia Tenggara. Antara tinggalan sejarah yang terdapek di dalamnya termasuklah Batu Bersurat. Muzium ni berhampiran dongan Perkampungan Keropok Lekor dan Taman Tamadun Islam.Kalau nak teroka keseluruhan muzium ni akan amik maso berjam-jam. Sampai Ecah muntah hijo pun tak tentu abes pusing laie. Antara gelari-galeri yang terdapek dalam muzium tersebut termasuklah
  1. Galeri Tekstil
  2. Galeri diRaja
  3. Galeri Kraf
  4. Galeri Senjata
  5. Galeri Sejarah
  6. Galeri Petroleum
  7. Galeri Islam
  8. Galeri Ilmu Kejadian
  9. Galeri Pelayaran & Perdagangan
  10. Galeri Perikanan & Taman Laut

Tak banyak sangat yang atok dapek share kan kat sini sobab kamera tidak dibenarkan bawak masuk ke dalam. Huntuk maklumat lanjut sila ke link ni http://museum.terengganu.gov.my/

13 di pulau kapas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau kapas - Google Blog Search


CIKGU SALINA: <b>PULAU REDANG</b> 2011

Posted: 20 Apr 2012 07:35 AM PDT

Terlalu teruja untuk snorkeling, terfikir juga dalam hati, mana best di sini atau Pulau Kapas? Kamera Sony aku bawa bersama....dan inilah hasilnya.. Saya suka pic ni. hasil terbaik yang sy snap dalam laut tu. Cikgu Rosdei dengan aksi beraninya...hehehhe Cikgu Mustafa...cantik pic ni tapi bkn sy snap. Batu karang... cantikkan? Bagi ikan makan.. Bila sy renung-renung, fikir-fikir, sy lebih suka ke Pulau Kapas bila nak snorkeling..but, Pulau Redang ni cantik sangat dari segi view tepi laut....kalahlah tempat lain. Dari segi taman laut, sy lebih suka Pulau Kapas.. ISLAND HOPING....best3...hehehe

13 di pulau wan man - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau wan man - Google Blog Search


Gempaksher: Masjid Kristal, Kuala Terengganu

Posted: 08 Apr 2012 02:34 AM PDT

Aku sempat tangkap gambar Masjid kristal ini semasa melawat ke Kuala Terengganu.
Perjalanan dari UiTM Dungun ke Kuala Terengganu lebih kurang dalam 50minit. kalau tak banyak kereta boleh la pecut laju sket.
saje je jalan2 ke KT(kuala terengganu) sebab dah bosan dok kat Dungun je. hehe
aku tak tahu sebenarnya Lokasi tempat2 kat KT ni. tapi dengan mengharapkan GPS dari Henset aku je la. Alhamdulillah boleh dipercayai henset aku nieh. kalo tidak memang sesat dah.
kalau dalam GPS Lokasi masjid kristal ni ada di Pulau Wan Man

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


Pilihan Anda!: Padah mandi bogel, remaja dirogol oleh abg ipar <b>...</b>

Posted: 22 Apr 2012 07:32 PM PDT

|

"Yang Arif, saya melakukan perbuatan itu kerana tidak tahan melihat dia mandi berbogel, ditambah lagi ketika itu bekas isteri saya sedang berada di hospital melahirkan anak bongsu kami," jawapan spontan tertuduh, Awang Ismail, 52, selepas mengaku bersalah merogol bekas adik iparnya di Mahkamah Sesyen di sini, semalam.

Duda kepada tiga anak itu tanpa segan silu mengaku, merogol bekas adik iparnya yang ketika itu baru berumur 15 tahun sehingga melahirkan seorang anak perempuan pada 4 Jun 2010 disebabkan kurangnya keimanan dalam diri untuk melawan godaan nafsu syaitan itu.

Bagaimanapun, perbuatan keji tertuduh yang beralamat dari Kampung Alor Batu, Jabor, Kuantan itu terbalas selepas hakim, Datuk Zainal Abidin Kamarudin menjatuhkan hukuman penjara selama 32 tahun selepas pengakuan bersalah tertuduh atas dua pertuduhan mengikut Seksyen 376 B (1) Kanun Keseksaan itu direkodkan.

Berdasarkan pertuduhan pertama, tertuduh pada :Ogos 2009, di sebuah rumah tidak bernombor di Kampung Padang Limau Nipis, Bukit Payong, Marang telah melakukan persetubuhan dengan mangsa.

Manakala, mengikut pertuduhan kedua, tertuduh dituduh sekali lagi melakukan perbuatan terkutuk itu di tempat sama pada September 2009.Zainal Abidin kemudiannya menjatuhkan hukuman 16 tahun penjara bagi pertuduhan pertama dan 16 tahun penjara untuk pertuduhan kedua yang diarahkan berjalan secara berasingan.

Pendakwaan dijalankan Timbalan Pendakwa Raya Zalina Awang @ Mamat manakala tertuduh tidak diwakili mana-mana peguam bela.

Mengikut fakta kes, mangsa yang ketika itu berumur 16 tahun telah membuat laporan polis di Balai Polis Bukit Payong pada 27 Jun 2010 dengan mengatakan dirinya telah dirogol dan telah pun melahirkan seorang bayi perempuan di Klinik Kesihatan Ketengah Jaya, Dungun.

Rentetan laporan polis dibuat, pada 7 Julai 2010, polis telah menjalankan siasatan terhadap tertuduh yang ketika itu masih berstatus abang ipar mangsa dan telah mengambil sampel darah mangsa bagi tujuan ujian asid deoksiribonukleik (DNA) di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), Kuala Terengganu.

Hasil ujian didapati, mangsa telah dirogol oleh tertuduh berdasarkan keputusan laporan kimia DNA yang diperoleh pihak polis setelah pihak Jabatan Kimia membuat perbandingan antara DNA mangsa, anak mangsa dan tertuduh.

Bagaimanapun, selepas mengetahui dirinya diburu, tertuduh telah melarikan diri namun berjaya ditangkap oleh anggota polis Balai Polis Jaya Gading, Pahang, pada 30 September lalu, kira-kira jam 1.40 pagi.

Dengan itu, tertuduh telah didapati melakukan kesalahan yang boleh dihukum penjara tidak kurang dari enam tahun dan tidak lebih dari 20 tahun dan sebatan jika disabitkan kesalahan.

SINAR


Share/Bookmark
Posted by Desperado on 10:32 AM. Filed under , .
© 2008 - 2012 Desperado, Hakcipta Terpelihara.

Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini MILIK ASAL PENULISNYA yang dikutip dari pelbagai sumber di dalam internet melainkan dinyatakan sebaliknya. PENULIS tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi daripada blog ini.

13 di pulau bidong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau bidong - Google Blog Search


Sultan Mizan Menyelam <b>Di Pulau Bidong</b>

Posted: 19 Apr 2012 03:24 AM PDT

SETIU – Sultan Terengganu, Sultan Mizan Zainal Abidin berkenan merasmikan Bidong Underwater & Land Challenge anjuran Coral Malaysia, kerajaan negeri Terengganu dan Universiti Malaysia Terengganu (UMT) di Pulau Bidong di sini, hari ini.

Baginda turut menyelam selama sejam bersama Duta Coral Malaysia iaitu artis terkenal tanahair, Fauziah Latiff dan Presiden Coral Malaysia, Jamhariah Jaafar untuk menikmati keindahan terumbu karang di perairan Pulau Bidong.

Program selama empat hari yang bermula hari ini turut disertai oleh 70 penyelam skuba profesional yang turut mengambil gambar untuk pertandingan merakam keindahan dasar laut anjuran Coral Malaysia.

Turut hadir Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said, Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan, Datuk Abdul Rahin Mohd Said serta Timbalan Naib Canselor UMT Bahagian Hal Ehwal Pelajar dan Alumni, Prof Dr Yahaya Ibrahim.

Fauziah ketika, ditemui pemberita berkata program ini adalah yang pertama kali diadakan di Pulau Bidong sempena Hari Bumi 2012.

Sebelum ini Coral Malaysia mengadakan aktiviti selaman di Pulau Perhentian, Pulau Redang dan Pulau Tenggol. – BERNAMA

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

13 di wakaf tapai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di wakaf tapai - Google Blog Search


DAP Terengganu: DAP Bersama Pakatan Rakyat Pembukaan Bilik <b>...</b>

Posted: 09 Apr 2012 11:41 AM PDT

DAP Terengganu: DAP Bersama Pakatan Rakyat Pembukaan Bilik Gerakan bukan Islam di Wakaf tapai Pada 6 April 2012

di negeri terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri terengganu - Google Blog Search


55000 PENGUNJUNG HADIR <b>DI</b> KPM <b>NEGERI TERENGGANU</b> <b>...</b>

Posted: 05 Apr 2012 09:05 PM PDT

YB Dato' Seri Idris Jusoh, Pengerusi ketika lawatan tapak pameran Karnival Pendidikan MARA Peringkat Negeri Terengganu.

Siri jelajah KPM negeri pantai timur diteruskan lagi di Negeri Terengganu pada 4 hingga 5 April di Terengganu Trade Centre. Disempurnakan oleh YB Dato' Seri Idris bin Jusoh, Pengerusi MARA pada hari pertama karnival telah menyarankan para ibu bapa dan lepasan pelajar untuk merebut peluang melanjutkan pelajaran yang ditawarkan oleh insitusi pendidikan samada IPTA, IPTS mahupun institusi pendidikan MARA supaya dapat melahirkan golongan terpelajar dan berkemahiran di luar bandar. Sebanyak lebih 160 buah ruang pameran dengan penyertaan 150 IPTA, IPTS dan institusi pendidikan MARA dibuka. Hampir 55,000 para pengunjung mendapat manfaat daripada karnival ini. 

13 di kijal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kijal - Google Blog Search


UzairOthman.com » Berhujung Minggu <b>Di</b> Awana <b>Kijal</b>, Terengganu

Posted: 18 Apr 2012 02:46 AM PDT

Hujung minggu ini uzair akan bersama beberapa orang blogger lagi akan bercuti di Awana Kijal,Terengganu. Percutian yang ditaja oleh Awana dan diiklankan oleh Nuffnang Malaysia ini telah menarik minat uzair untuk menyertai pertandingan percutian ini. Bersyukur kerana Uzair dapat turut serta bercuti dengan blogger-blogger yang lain.

Memang sudah lama tidak bercuti dan merehatkan diri dan inilah masa yang sesuai untuk saya merehatkan diri dan persiapan sebelum Final exam pada bulan depan. Memang tidak dinafikan kelapa saya sudah banyak memikirkan soal pelajaran dan kerja. Oleh itu, saya akan hargai peluang ini untuk berehat seketika dan lari dari kesibukan jadual harian saya.

Diharap semua percutian saya berjalan lancar dan selamat pergi dan balik. Kepada blogger-blogger yang pergi nanti diharap bertegur-tegur dan berkawan bersama saya. Inilah diantara hadiah menarik yang saya dapat bersempena Ulang tahun blog UzairOthman.com yang ke-3 pada 21 Mei ini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bercuti Dengan Nuffnang Blogger <b>Di</b> Awana <b>Kijal</b> <b>...</b> - CikLilyPutih

Posted: 22 Apr 2012 08:29 PM PDT


Ni citer mukadimah dulu ek. Details ada lagi tau.
Memang tak di sangka-sangka weekend lepas aku pi bercuti dengan tak di rancang. Ni gara-gara mengadu domba kat Genting Evangelist website dah terus di jemput untuk bercuti ke sini. Hah, ko memang terperanjat masa Thara Nuffnang yang cantik molek tu call untuk confirmation mau pi ke tak. Itulah namanya rezeki.
Ada a few jugak bloggers dan media yang pegi. Bagi yang single ktorg naik bas yang Genting sediakan and yang berfamily pi naik kereta. Seronok tuh angkut sekeluarga sekali kan.
Travelling time pergi dan balik memang tak boleh ikut masa dalam itinerary list, biasalah yang nak terkencing, yang lapo, yang nak isap rokok jap, salah jalan, lalu ladang kelapa sawit, semua ada. Jadi time tu dah drag jadi lambat. But ok lah coz dalam bas ktorg di hiburkan dengan lawak2 super spontan dari blogger2 yang gegila ni kan dan ada satu ketika tuh ktorg di dendangkan dengan alunan dengkuran yang cukup mengeri kan.. kahkahak
Resort Awana Kijal ni memang cantik dan sangat tradisional. Macam masuk kawasan kampung pun ada. Rasa peaceful sangat. Staff memang friendly kan. Sentiasa je menolong ktorg yang kecoh2 ni. Hantarkan makanan kat bilik, bersih bilik 2-3 hari sehari syiok lah. Aktiviti yang team Genting sediakan pun not bad. Tengok kelip-kelip, tengok penyu, tengok org anyam tikar mengkuang, main colour2 batik, main water sports dan memacam lagi.
Bab makan ni lagi lah tak boleh nak cakap. Memang langsung tak de rasa lapo. Ktorg sentiasa di spoon feedkan. Memula coffee bean, makan chinese food, makan buffet, makan steamboat, ada hi-tea, lepak kat Hai Peng kopitiam, makan lemang ada lagi yang sampai aku tak tercakap lah.
Pendek kata, asal celik mata je, makan makan dan makan.
Anyway thanks to Suzie, Lin dan Will dari Genting Team yang sentiasa melayan kerenah blogger2 yang gila-gila ni dan juga Shah dan Willy Nuffnang Nuffies yang sentiasa jaga ktorg dari start travel sampai time balik kan. Kalau ada lagi jangan lupa jemput ktorg lagi ye.
Aku tau ramai yang tak puas baca citer aku yang agak simple ni kan. So tunggu ek. Rasanya lebih kurang 6-7 entry untuk event ni. Jangan korang muak nak baca dah lah ye. Aku akan selit2 info2 dan tips bila pi bercuti ke pantai timur ni.
BloGGers yang peGi : Ruby, Uzair, Nisa Kay, DD Fabolous, Redmummy, Jess Lee, Madammondoq, Nadia, Anis, Jq Lee Submerryn, Fazrol Amer dan SHannon.
 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved