ads

Isnin, 21 Oktober 2013

13 di paka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di paka - Google Blog Search


sesi makan2 <b>di</b> medan selera ikan bakar <b>paka</b> - fucked up - Blogger

Posted: 10 Oct 2013 09:18 AM PDT








ok da abis tengok2 gambar. meh kite bercerita pulak

malam tadi kami berkumpul di medan ikan bakar paka, of coz la kat paka kan. kami tu refer pada pmt newwin yang bt keje kt petlin. skrg dalam proses start up or erti kate len hampir setel n hanya stanby je. ni pun senarnye xcukup ahli. makan2 ni hasil sponsor subcon.. yg sebelah hesan, org pgl monkey tu la orang yg sponsor. aku lupe name cine die ape. big thanks to PD New Tech. sebagai tanda penghargaan kate si ayol mase col aku magrib td. aku selaku pemakan sahaje. tak koser nk jd organizer. dan untuk mengelakkan diri kene bahan maka aku ajak la member (tu pun kene jugak). golongan minoriti cmtu la -_-

sesi perkenalan:
1) abg man (kamarulzaman) - safety supv
2) ali - chargeman
3) afiq - technician
4) bonat (asri saleh) - jit supv
5) ridwan - jit supv
6) kesavan - static supv
7) gobi - insulation supv
8) ayol (shahrul) - planner
9) mail (ismail) - scheduler
10) aslam - logistic supv
11) hesan - planner
12) black (azlan) - material supv
13) pak lah (abdullah) - driver
14) che wan (c.w. azizan) - static supv
15) mamat (w.ahmad zamany) - scaffolding supv
16) syukri - jit supv
17) bob zaki - jit coordinator

* yang xde kite abaikan aje...

makan-makan
masa kami sampai td, lauk2 dah terhidang tp nasi belum sampai. tunggu punye tunggu, last2 ratah lauk dulu. lauk mmg banyak sebab order tuk 33orang pmt. yang dtg sparuh je. jadinye makan lauk dulu, smpai nasik, makan lak skali lagi lauk dgn nasi... perut cap ape la sorang2.. kahkahkah

lauk2 boleh tahan sedapnye: nasi putih, pari bakar, siakap bakar, siakap 3rasa, siakap masak stim, ayam masak merah, bilis goreng, telur dadar, kerabu mangga, kailan ikan masin, daging black paper, tomyam campur, sayur ape xtau goreng tepung yg sgt sedap, teh o ais limau, kopi o ais, ais kosong (ade tertinggal ker) mau xpenuh meja kan.

#mentang2 esk cuti yer dak ^_^
#abaikan pic2 yang terlebih edit tu.. malas dah nk adjuz :p

13 di setiu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di setiu - Google Blog Search


Anggota IPK Terengganu Maut Kereta Rempuh Treler <b>Di Setiu</b>

Posted: 07 Sep 2013 10:45 PM PDT

Seorang anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Terengganu maut setelah kereta yang mereka naiki merempuh sebuah treler dalam kejadian di Merang, Setiu berhampiran Sutra Beach Resort pagi tadi.

Dalam kejadian pukul 6.45 pagi itu, mangsa meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah.

13 di jerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerteh - Google Blog Search


Gambar Bas Rombongan Pengantin Lelaki Terbalik <b>Di Jerteh</b> <b>...</b>

Posted: 14 Oct 2013 12:00 AM PDT


JERTEH: Rombongan 27 orang termasuk pengantin lelaki yang dalam perjalanan ke rumah pengantin perempuan di Kota Baharu, Kelantan, berdepan detik menakutkan apabila bas sewa khas yang dinaiki terbabas dan terbalik di Km 104, Jalan Kuala Terengganu-Kota Baharu awal pagi Sabtu.

Dalam kejadian 6.30 pagi itu, semua anggota rombongan dari Johor Bahru, Johor terbabit hanya mengalami cedera ringan dan dirawat sebagai pesakit luar di Hospital Besut.

Jurucakap polis Besut yang dihubungi Bernama mengesahkan kejadian dan berkata siasatan awal mendapati nahas berlaku apabila bas itu cuba mengelak sebuah kereta yang hilang kawalan dan memasuki laluannya.

Akibat itu bas terbabit terbabas ke bahu kiri jalan dan terbalik, katanya.

Sementara itu saksi kejadian, Badli Wahab, 33, berkata kejadian berlaku kira-kira 15 meter dari rumahnya di Kampung Gerai.



Saya terdengar bunyi dentuman yang kuat dan apabila menjengah keluar saya nampak sebuah bas terbalik dengan sebahagian badannya berada di dalam longkang yang dipenuhi air hujan, katanya kepada pemberita.

Menurutnya dia kemudian bergegas menyelamatkan mangsa. - BERNAMA

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di jabor</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Sep 2013 11:13 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di jabor</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jul 2013 11:18 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di jabor</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 11:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di jabor</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Mar 2013 11:57 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

teganuku: Polis - Tiada Mangsa Korban Tanah Runtuh <b>Di Jabor</b>

Posted: 26 Dec 2012 06:50 AM PST

Jalan masuk utama Jabor-Jerangau ke Air Puteh di Kilometer 139 kini sudah boleh digunakan selepas kerja membaik pulih jalan terbabit yang terjejas akibat runtuhan tanah awal pagi ini selesai dijalankan oleh Jabatan Kerja Raya (JKR).

Lapan buah kereta tertimbus apabila tebing jalan masuk utama Jabor-Jerangau ke Jalan Air Puteh di kilometer 139 di Kemaman  runtuh, berikutan hujan lebat berterusan di kawasan itu, awal hari ini.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Supt Che Suza Che Hitam berkata, jalan tersebut dibuka kira-kira 5 petang ini dan turut terbabit dalam runtuhan tanah itu ialah sebuah lori dan lima kenderaan jenis sedan.


"Tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam kejadian itu dan kini jalan sudah boleh dilalui semua jenis kenderaan," katanya.

Dalam kejadian kira-kira 3.30 pagi ini tebing jalan setinggi 12 meter runtuh dan menimbusi jalan sepanjang 50 meter.

Tebing jalan runtuh kira-kira 3.30 pagi ini lalu menghempap kenderaan-kenderaan terbabit yang diletakkan di kawasan berkenaan.

"Kita khuatir kemungkinan ada orang yang tidur di dalam kereta yang tertimbus itu," katanya sebelum ini.

Che Suza berkata  pihaknya menghubungi Jabatan Kerja Raya (JKR) bagi membantu kerja-kerja membersihkan kawasan yang tertimbus menggunakan jentolak.

Katanya kejadian itu berikutan hujan lebat berterusan menyebabkan pergerakan tanah di kawasan itu.

Menurutnya runtuhan itu dipercayai berpunca daripada hujan lebat sehingga menyebabkan berlaku pergerakan tanah.

RAKYAT MARHAEN: Tiada Mangsa Korban Tanah Runtuh <b>Di Jabor</b>

Posted: 26 Dec 2012 04:07 AM PST

teganuku: Polis - Tiada Mangsa Korban Tanah Runtuh <b>Di Jabor</b>

Posted: 26 Dec 2012 06:50 AM PST

Jalan masuk utama Jabor-Jerangau ke Air Puteh di Kilometer 139 kini sudah boleh digunakan selepas kerja membaik pulih jalan terbabit yang terjejas akibat runtuhan tanah awal pagi ini selesai dijalankan oleh Jabatan Kerja Raya (JKR).

Lapan buah kereta tertimbus apabila tebing jalan masuk utama Jabor-Jerangau ke Jalan Air Puteh di kilometer 139 di Kemaman  runtuh, berikutan hujan lebat berterusan di kawasan itu, awal hari ini.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Supt Che Suza Che Hitam berkata, jalan tersebut dibuka kira-kira 5 petang ini dan turut terbabit dalam runtuhan tanah itu ialah sebuah lori dan lima kenderaan jenis sedan.


"Tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam kejadian itu dan kini jalan sudah boleh dilalui semua jenis kenderaan," katanya.

Dalam kejadian kira-kira 3.30 pagi ini tebing jalan setinggi 12 meter runtuh dan menimbusi jalan sepanjang 50 meter.

Tebing jalan runtuh kira-kira 3.30 pagi ini lalu menghempap kenderaan-kenderaan terbabit yang diletakkan di kawasan berkenaan.

"Kita khuatir kemungkinan ada orang yang tidur di dalam kereta yang tertimbus itu," katanya sebelum ini.

Che Suza berkata  pihaknya menghubungi Jabatan Kerja Raya (JKR) bagi membantu kerja-kerja membersihkan kawasan yang tertimbus menggunakan jentolak.

Katanya kejadian itu berikutan hujan lebat berterusan menyebabkan pergerakan tanah di kawasan itu.

Menurutnya runtuhan itu dipercayai berpunca daripada hujan lebat sehingga menyebabkan berlaku pergerakan tanah.

13 di dungun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di dungun - Google Blog Search


Pelumba Basikal Maut <b>Di Dungun</b> | My Ritz

Posted: 01 Oct 2013 10:41 PM PDT

Pelumba basikal Terengganu maut nahas di Dungun

DUNGUN : 2 Okt, Pelumba basikal Terengganu, Mohd Asmui Ali,19, terbunuh apabila basikal ditungganginya terbabit kemalangan di Jalan Kuala Terengganu-Kuantan, 11.30 pagi tadi.

Basikal mangsa dikatakan bergesel dengan rakan lain yang sedang menunggang ketika itu. Mohd Asmui kemudiannya terjatuh dan dilanggar sebuah van. Sumber : BHarian

Alfatihah…

13 di wakaf tapai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di wakaf tapai - Google Blog Search


Modul Bomba <b>di</b> Akademi Bomba <b>Wakaf Tapai</b>, Terengganu

Posted: 28 May 2013 01:16 AM PDT

Baru ada kesempatan nak bercerita pasal modul yang dilalui.
Ini antaranya lah. Banyak lagi gambar, tapi tak mampu nak letak semua. Beribu kut gambar dijana sepanjang tempoh 6 bulan 12 hari tu.
By the way, module ni antara yang banyak meninggalkan kenangan dan kesan.
Sebabnya, kaki aku cedera parah. Tak boleh berjalan tanpa berpaut.
Dan end up nya terpaksa berjalan menggunakan tongkat atau dipapah oleh teman-teman.
Terima kasih kepada aaina kerana meminjamkan tongkat beliau.
Terima kasih tak terhingga kepada kawan-kawan yang sudah bersusah payah sepanjang tempoh aku sakit tu.
Overall, yang boleh aku cakap, module ni kalau lah aku berkesempatan untuk sihat dulu, mungkin antara yang banyak pengalaman baru boleh ditimba.
Tak mengapalah. Allah dah cakap sampai takat itu sahaja yang aku boleh buat, aku redha.
Alhamdulillah, kaki yang cedera itu sudah kembali ke sedia kala. Syukur sangat yang tak terhingga.
Bomba tetap menjadi kenangan yang tak akan mungkin boleh untuk aku ulangi sekali lagi.
Kadang-kadang, peluang datang hanya sekali.
Sekiranya ia datang, cherish the moments to the maximum level.
Jarang peluang datang untuk kali kedua kan?
Amat lah rugi untuk orang yang tak menggunakan peluang yang dah terbentang luas depan mata.

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved