ads

Ahad, 21 Oktober 2012

13 di rantau abang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di rantau abang - Google Blog Search


Bendera BN Jadi Mangsa Budaya Samseng <b>di Rantau Abang</b> <b>...</b>

Posted: 13 Aug 2012 06:22 PM PDT

JENTERA Pemuda Barisan Nasional (BN) Dungun kesal apabila mendapati ada pihak yang melakukan sabotaj merosak dan menurunkan bendera parti itu di beberapa kawasan di parlimen itu.

Sambil menyatakan kekecewaan terhadap perbuatan tersebut, Pemuda BN Dungun memberi ingatan bahawa pihaknya tidak akan berkompromi dengan budaya samseng seumpama ini.

Pihaknya yang enggan membuat sebarang tuduhan melulu sebaliknya mengesyaki perbuatan tersebut dilakukan oleh pihak yang begitu takut melihat sokongan padu rakyat terhadap BN.

"Kita tidak mahu membuat tuduhan tanpa bukti tetapi kita tahu pihak mana yang selalunya mengamalkan budaya samseng seperti ini.

"Pihak terbabit bukan sahaja semakin gerun dengan suara kebangkitan rakyat malah cukup takut untuk melihat bendera BN berkibar di merata tempat", kata Pemuda BN Dungun kepada Terengganu Today sambil merujuk kejadian terbaru di Kampung Pulau Serai di kawasan DUN Rantau Abang.

Justeru katanya lagi pihaknya tidak akan berdiam diri berhubung kejadian itu sebaliknya mengarahkan jentera pilihan rayanya bertindak tegas jika mempunyai bukti kukuh dan mengenalpasti pihak-pihak yang terlibat.

13 di batu rakit - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di batu rakit - Google Blog Search


PAS DUN <b>BATU RAKIT</b>: ABBY ngerikan UMNO <b>Batu Rakit</b> TRG

Posted: 19 Oct 2012 05:14 PM PDT

19 OKT 2012 -  Sekali lagi DUN Batu Rakit digegarkan dengan sesi serangan maut. ABBY ABADI telah turun berkempen membantu PAS DUN Batu Rakit ranapkan lagi kubu-kubu umno di DUN Batu Rakit. Sesi pertama ialah Sepetang Bersama ABBY di Kg Kubur Timah merupakan aset umno. Ternyata aura ABBY telah berjaya menarik minat pengundi Kg. Kubur Timah untuk mendengar dan melihat sendiri mengapa dan bagaimana ABBY telah bersama-sama PAS memperjuangkan ISLAM.
Sesi kedua ABBY telah menjadi jemputan Badan Kebajikan Batu Rakit sempena Makan Malam untuk dana Badan Kebajikan Batu Rakit. 20 buah meja telah ditempah dan berjaya memungut sumbangan sebanyak RM 10000.  Pihak MTD bersyukur dengan penghijrahan ABBY bukan sahaja memberi kesedaran kepada ramai orang tapi turut membantu dalam amal kebajikan.
Sesi ketiga ialah sesi Bicara Jom,berubah bersama. Sesi telah berlangsung di kubu kuat umno iaitu di Kg. Gelung Gajah Padang Kemunting Batu Rakit Terengganu. Kampung ini merupakan kampung YB Khazan ADUN Batu Rakit.  ABBY   berjaya sekali lagi meranapkan kubu kuat umno Batu Rakit. Lebih 2 ribu orang telah hadir . Sejarah bagi DUN Batu Rakit. Kehadiran seperti itu bermakna sokongan umno di Terengganu semakin menguncup khasnya di DUN Batu Rakit.
`BICARA` JOM BERUBAH BERSAMA


 Semoga segala perancangan untuk memenangkan ISLAM di bumi Teregganu ini terus mendapat pertolongan dari ALLAH Yang Maha Agung. ALLAHUAKHBAR!!!!!!!

13 di ketengah jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di ketengah jaya - Google Blog Search


Video Pelajar Perempuan <b>Ketengah Jaya</b> Bergaduh <b>Di</b> Surau <b>...</b>

Posted: 17 Oct 2012 01:40 AM PDT


" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

13 di kemasik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemasik - Google Blog Search


IKBN <b>Kemasik</b> guna jenama &#39;Youth Port&#39; tarik minat golongan muda <b>...</b>

Posted: 07 Oct 2012 04:55 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]KEMAMAN: Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Kemasik di sini akan menggunakan jenama ‘Youth Port’ bagi produk keluaran institut itu bagi memasarkan produk keluarannya kepada golongan muda di negara ini ...

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


&#39;Saya Rasa Bagai Mati Hidup Semula&#39; | My Berita

Posted: 17 Oct 2012 06:55 PM PDT

KEMAMAN – "Saya rasa bagai mati hidup semula," kata pemandu lori simen, R Kandasamy, 39, yang terselamat walaupun kenderaan berat yang dipandunya terjunam ke dalam cerun dalam nahas di Kilometer 135 Jalan Jerangau-Jabor, dekat Ladang Sawit Reezan, Air Putih di sini pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.45 pagi itu, lori simen yang dipandunya bergesel dengan sebuah kereta jenis Proton Wira, dipandu seorang guru berusia 27 tahun mengakibatkan lorinya yang gagal dikawal terjunam ke dalam cerun sebelah kiri jalan sementara kereta berkenaan terjunam ke dalam cerun di sebelah kanan.

Bagaimanapun, Kandasamy tidak mengalami sebarang kecederaan tetapi pemandu kereta yang dipercayai dalam perjalanan dari Kuala Terengganu ke Sekolah Kebangsaan (SK) Cerul itu mengalami patah paha dan dikejarkan ke Hospital Kemaman sebelum dirujuk ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan, Pahang.

Kandasamy berkata, dia hanya terbayang akan menemui ajal ketika lorinya 'terbang' ke dalam cerun selepas melanggar tiang elektrik di tepi jalan sebaik sahaja bergesel dengan kereta berkenaan.

Katanya, ketika kejadian dia dalam perjalanan dari Kuantan menuju ke Bandar Seri Bandi untuk menghantar muatan simen sebelum membunyikan hon beberapa kali kerana kereta dalam jarak kira-kira 20 meter di depannya beberapa kali masuk ke laluannya.

"Bila saya hon, kereta itu kembali masuk ke laluannya tetapi apabila kenderaan kami saling menghampiri kereta itu kembali masuk ke laluan saya menyebabkan kenderaan kami bergesel," katanya yang kelihatan masih terkejut dengan tragedi yang nyaris meragut nyawanya itu.

Sejurus itu, kereta berkenaan merempuh sebatang tiang elektrik konkrit di tepi jalan menyebabkan tiang tersebut tumbang dan bahagian belakang kereta membentuk lekukan bulat serta remuk teruk sebelum jatuh ke dalam cerun.

Menurut Kandasamy yang juga bapa kepada tiga anak dan menetap di Kuantan, kemalangan itu adalah nahas pertama kali dialaminya sepanjang enam tahun bekerja sebagai pemandu lori.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Che Suza Che Hitam ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan dan berkata siasatan lanjut masih dilakukan bagi mengenal pasti punca kemalangan.

Sumber 

Diana&#39;s : 6 Maut Kemalangan Ngeri

Posted: 10 Oct 2012 10:43 PM PDT

CHUKAI: "Ibu memang tak pernah beritahu apabila nak datang rumah saya sebab dia suka buat kejutan. Sungguh saya tak sangka kejutannya kali ini berakhir tragedi." Demikian kata Nursyamira Abdullah, 21, yang kehilangan ibu dan tiga adik tiri akibat kemalangan yang keseluruhannya meragut enam nyawa di Kilometer 129.5, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan, Kampung Meraga Beris, Kijal, dekat sini, awal pagi semalam.
Kemalangan jam 4.30 pagi itu berlaku ketika ibu Nursyamira bersama lima adik tirinya serta dua kenalan dalam perjalanan dari rumah mereka di Kampung Gong Pauh, di sini, ke rumah Nursyamira di Kampung Bukit Tunggal, Kuala Terengganu. Bagaimanapun, Perodua Viva yang dinaiki lapan penumpang itu terbabas dan memasuki laluan bertentangan sebelum bertembung sebuah bas ekspres membawa 23 penumpang dari Kota Bharu dalam perjalanan ke Kuantan. Enam yang terbunuh ialah ibu Nursyamira, Noran Ali, 39, tiga adik tirinya, Nurkhairatul Najiha Narizan, 4, Nur Syardieena Afzan, 9, dan Nursyazleen, 12, rakan Noran, Wan Alpisar Wan Abd Kadir, 43, serta Khairudi Omar, 31, yang memandu kereta.

Nota FD: kesian family ni. baru nak pi jumpa anak, dah kemalangan dan kemudian meninggal dunia. teruk juga kereta tu lepas accident. moga roh mereka dicucuri rahmat. amin :)



13 di pulau wan man - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau wan man - Google Blog Search


Warkah Kembara: Jurnal Kembara 9: Menjengah Masjid Kristal

Posted: 20 Oct 2012 08:57 PM PDT


 
Akhirnya, aku sampai juga di Masjid Kristal kebanggaan penduduk Pulau Wan Man pada cuti hari Malaysia lalu. Ini pun sebab orang kata rezeki sepupu aku bertunang dengan orang Terengganu. Walaupun nampak cantik dari luar, tapi sebenarnya masjid ni agak kecil di ruang dalamnya.
Aku jugak berkesempatan melalui tempat pemprosesan minyak petroleum Petronas di Paka. Sungguh besar sekali tempatnya. Lebih kurang macam kat Melaka la kot. Tapi rasanya ni lagi besar. Hehe. Menariknya, tok sedara aku bukak bisnes catering di dalam kawasan loji ni. Siap suruh aku hantar resume jadi engineer pulak.

Sebenarnya, Terengganu ni banyak juga tempat menarik. Cuma tak berkesempatan melawat semuanya. Insyaallah, nanti ambo bawak bini ambo sekali ke sana. Heh!


13 di kijal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kijal - Google Blog Search


(Video) Tragedi awal pagi <b>di Kijal</b>, Kemaman - 6 maut kemalangan <b>...</b>

Posted: 10 Oct 2012 05:52 PM PDT

Ehsan: Youtube dan MetroTV
Bas ekspress yang terlibat dalam kemalangan yang menyebabkan enam orang maut di KM129.65 Jalan Kuantan-Kuala Terengganu di Meraga Beris, Kemaman, Terengganu. - foto BERNAMA

KEMAMAN: Seorang ibu bersama tiga anaknya adalah antara enam yang maut dalam kemalangan yang membabitkan kereta mereka dan sebuah bas ekspres di Km129.65 Jalan Kuantan-Kuala Terengganu berhampiran Meraga Beris di sini awal pagi Rabu.
Ibu tersebut ialah Noran Ali, 39, dan anak-anak perempuannya Nursyazleen Norizan, 12, Nur Syardiena, 9, dan Nurkhairatul Najiha, 4.
Dua lagi yang maut dalam tragedi kira-kira 4.30 pagi itu ialah saudara mara mereka iaitu Wan Aspisar Wan Abd Kadir, 43, dan Khairudi Omar, 31, yang memandu kereta tersebut.
Dua lagi anak Noran iaitu Nursakinah, 17, dan adiknya Nursyafura, 13, cedera parah dan sedang dirawat di Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan, Pahang (HTAA).
Timbalan Ketua Polis Daerah Kemaman, DSP Abdul Marlik Hakim Johar berkata kemalangan dipercayai berlaku apabila kereta Perodua Viva yang dinaiki para mangsa hilang kawalan akibat muatan berlebihan sebelum terbabas dan merempuh bas ekspres berkenaan.
Beliau yang berada di Hospital Kemaman di mana mayat para mangsa ditempatkan berkata rempuhan secara berhadapan itu menyebabkan mangsa maut di tempat kejadian.
Semua mangsa berasal dari Kampung Gong Pauh kecuali Wan Aspisar dari Kampung Bukit Mentok.
"Siasatan awal mendapati kereta itu memasuki laluan bertentangan sebelum berlaku pertembungan dengan bas ekspres berkenaan," kata Abdul Marlik.
Beliau berkata pemandu bas ekspres tersebut bersama 23 penumpang yang sedang dalam perjalanan dari Kota Baharu ke Kuantan tidak mengalami sebarang kecederaan.
Tinjauan Bernama mendapati kawasan kemalangan terletak di laluan yang lurus berhadapan Sekolah Kebangsaan Meraga Beris dan menurut beberapa penduduk, di kawasan tersebut memang sering berlaku kemalangan maut.
Sementara itu suami kepada Noran, Norizan Othman, 49, berkata beliau reda dengan ketentuan Illahi dan menambah jenazah ahli keluarganya akan dikebumi di Tanah Perkuburan Kampung Gong Pauh selepas solat asar.
Beliau juga berkata pihak hospital memberitahu kedua-dua anaknya yang sedang dirawat mengalami kecederaan teruk di kepala dan badan namun berada dalam keadaan stabil.
"Saya hanya akan menziarahi mereka selepas menguruskan urusan pengkebumian adik-adiknya di sini," katanya. - BERNAMA


Share/Bookmark

(Video) Tragedi awal pagi di Kijal, Kemaman - 6 maut kemalangan ngeri termasuk 4 sekeluarga


Nak duit lebih? KLIK SINI

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved