ads

Rabu, 13 Jun 2012

13 di seberang takir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di seberang takir - Google Blog Search


PUST: PAS <b>DI Seberang Takir</b>

Posted: 22 Apr 2012 10:47 PM PDT

Seberang Takir 23 April 2012. Zakaria Dagang di dalam kenyataan di Sinar Harian pada hari ini mengatakan akan merampas Seberang Takir pada PRU 13 nanti. Beliau mengakui untuk menang pada pilihanraya akan datang adalah amat sukar dan bukan kerja mudah. tetapi beliau berkata kekalahan di Seberang Takir bukan dari rakyat dan ianya adalah kerana undi POS. Beliau akan giat turun padang dari masa ke semasa dan akan mengimbangi program yang di lakukan oleh pihak BN.Beliau juga berkata program ceramah mereka dapat sambutan dan akan memberikan kelebihan pada pakatan Rakyat.Belia juga yakin akan dapat menawan Seberang Takir jika undian awal di kira.Ini akan memberikan saingan yang sengit kepada BN di seberang Takir. Ya dagang sebenarnya sentiasa memberikan semangat kepada dirinya sendiri supaya tidak putus asa kerana telah lama ingin menduduki kerusi DUN Seberang Takir yang ternyata merupakan kubu kuat BN. Kenapa PAS tidak akan berjaya untuk menawan Seberang Takir?- 1. Seberang Takir kini di pimpin oleh seorang Individu yang masih muda dan mempunyai tokoh kepimpinan yang tinggi. Beliau adalah YB Ahmad Razif Abd Rahman yang menang pada PRU ke 12 dengan majoriti yang besar iaitu 2430. YB Razif adalah seorang yang kuat bekerja dan sangat suka tolong orang yang memerlukan bantuan yang dalam kesusahan. Kerja kuat YB Razif pada hari ini menjadi buah mulut di setiap genap lapisan Masyarakat di Seberang Takir.Cubalah pergi di mana sahaja di Seberang Takir. Nama beliau di bibir rakyat kerana sifat prihatin beliau kepada penduduk kampung seberang Takir. Ya Dagang perlu tanya pada orang Kg Batin pada hari ini tentang YB Razif yang mana kita semua tahu tentang kubu kuat PAS di Seberang Takir itu. Ya Dagang tahu situasi ini dan mengharapkan keajaiban berlaku. Kg Batin pada hari ini telah bertukar wajah dan penduduk kampung mula berpaling kepada BN setelah faham dari penjelasan dari masa ke semasa. Mereka sekarang telah mula menerima bantuan dari pihak Kerajaan yang sebelum ini di perbodohkan oleh pemimpin PAS. 2. Ya Dagang kata BN menang kerana undi POS tetapi ini lah kata-kata semangat yang di luahkan oleh seorang pimpinan PAS Seberang Takir walaupun tahu PAS tidak akan bertanding di Seberang TAkir.Cuba lihat jadual di bawah:- Kalau kita lihat analisa di jadual mennujukkan PAS kalah di setiap peti undi DUN Seberang Takir kecuali di Peti Undi Kg Batin iaitu BN kalah 77 undi. Bagaimana Ya Dagang kata rakyat telah tolak Barisan nasional. Rakyat sebenarnya tolak PR yang hanya dapat 4010 undi sedangkan BN mendapat 6440 lebih undi. PR juga memperolehi undi POS sebanyak 65 undi dan rakyat hanya 3000 lebih sahaja yang sokong PR. Inilah pembohongan oleh puok PAS yang telah terdesak kerana meraka merasakan semakin hari semakin teruk di tolak oleh rakyat.Lepas ini boleh tutup markas pasal PKR lagi yang akan bertanding. SPR sudah bersih dari awal lagi kalau tak dah lama Rhu Redang kita menang. 3. Ya Dagang mengatakan yang program mereka mendapat sambutan?.... itulah telah di katakan tadi hanya untuk sedapkan hati seperti Doktor yang memberi tahu pesakit cancer yang mana sakitnya adalah biasa sahaja dan masih boleh di rawat tetapi realitinya hanya tingggal 2 hingga 3 bulan sahaja. Contohnya boleh datang ke Seberang Takir pada ceramah mereka purata yang hadir hanya 10 hingga 30 orang. tetapi jika BN menganjurkan ceramah ribuan akan hadir . Ceramah Perdana PAS sekarang ini hanya setaraf ceramah kecil cawangan UMNO Seberang Takir sahaja yang mampu mengumpulkan hadirin 30 hingga 50 orang di rumah ketua cawangan. PAS sekarang akan berfikir 2 kali jika ingin adakan ceramah di Seberang Takir. Di fahamkan penceramah juga tidak mahu datang kerana kutipan derma sangat rendah? inilah perjuangan PAS di Seberang Takir.Ya Dagang juga mengakui Program BN di Seberang Takir ramai sambutan kerana ada umpan. Umpan yang di maksudkan oleh YA Dagang adalah bantuan yang YB razif usahakan kepada rakyat seberang Takir contohnya pada baru-baru ini Karnival 1Malaysia di dataran permata seramai 610 orang miskin di agihkan bantuan, YB razif usahakan 600 warga emas, orang miskin dan pelajar miskin dapatkan cermin mata percuma oleh SANADI opt. Pakar dari IJN datang seramai 50 orang termasuk pertugas hadir bagi memberi saringan awal sakit jantung kepada 1000 penduduk Seberang Takir. Begitu juga khidmat JPJ yang memudahkan orang ramai berurusan. 4. PAS sekali lagi boleh mengigit jari kaki pada PRU13 kerana PKR sekali lagi akan menduduki untuk pertandingan PRU13 sekali lagi. Kerja tak beberapa keras PAS makin tidak berharga dek kerana bukan dari kalangan mereka yang beranding. Kesian PAS dan pengikut mereka banyak mempersoalkan kewibawaan pimpinan atasan mereka yang di kuasai oleh pihak profesional dan bukan dari pihak ulamak yang codong pada pluralisme dan liberelisme dalam agama. Boleh di katakan PAS dan PR di Seberang Takir lumpuh sama sekali kerani perebutan PAS dan PKR. PKR kata PAS Bodoh tak pernah menang dan PAS kata PKR pula bodoh tak ada jentera dan tak pernah buat kerja... inilah hakikat sebenar yang berlaku di antara PAS dan PKR di Seberang Takir. UMNO dan BN di seberang Takir sudah 4 tahun berkerja keras memadangkan Seberang Takir adalah penentu kepada kemenangan Parlimen Kuala Nerus. hanya kemenagan Parlimen adalah hadiah kepada rakyat dan juga pemimpin no 1 Malaysia Datuk Seri Perdana Menteri. bye bye PAS aku masih ingat anak-anak kecil di halau dari tadika... masih aku ingat dan akan ingat selama-lamanya. aku tahu asal ususl mu.............. Anak.

13 di rantau abang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di rantau abang - Google Blog Search


MyLife Zalia: Jagung Bakar vs Air Nira <b>di Rantau Abang</b>, Terengganu

Posted: 13 Jun 2012 06:27 AM PDT

Mungkin ini senario biasa je kan. Tapi spjg perjalanan kami yg lebih byk berrnti drpd berjalan ari tu, menu setiap petang ialah jagung bakar. Sangat lazat kot. Makan x hengat sampai lupa amek gambo jagungnya. Sib baek ade gambo gerai tepi jalan ni. Walawehhhh... Pegi jln2 musim cuti skolah kat Malaysia ni, jln pun agak sesak. Tambah lagi kami sepakat nak lalu jln pantai. Pe lagi yg boleh kami buat. Berenti la mana yg boleh. Cemuih wehhh drive sengguk2 gitu. Ape yg menarik tentang air nira ni? Jgn tanya ye sbb kami langsung x beli & x minum. Both of us kureng suka manis ye. Tapi bila tgk semua kedai tulis nira, teringat kat our former classmate dedolu yg ujung nama dia Nira. Hehe... Cekidautttt!!!

~published by iPhone~

13 di setiu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di setiu - Google Blog Search


3 maut, 4 cedera nahas <b>di Setiu</b> - Portal berita Negeri Sembilan

Posted: 08 Jun 2012 11:11 PM PDT

SETIU: 09 Jun – Hasrat tujuh sekeluarga dari Permatang Pauh, Pulau Pinang untuk melawat negeri ini sempena cuti sekolah berakhir dengan tragedi, apabila tiga daripada mereka maut manakala empat lagi cedera dalam kemalangan, di sini, petang semalam.

Mereka yang maut ialah Abdul Razak Othman, 49, anaknya, Siti Suraya, 14 dan kakak Abdul Razak, Fathilah Othman, 53, manakala yang cedera isterinya, Siti Fauziah Mohamad Amin, 46, dua anak mereka Siti Raihana, 12 dan Mohamad Adam, 16, serta seorang lagi kakak Abdul Razak, Rosidah, 55.

Kesemua yang cedera kini dirawat di Hospital Setiu.

Ketua Polis Daerah Setiu, Rohaizat Abd Ani ketika dihubungi mengesahkan kejadian yang berlaku di Kilometer 62 Jalan Kuala Terengganu-Kota Bharu itu.

Kemalangan berlaku jam 5 petang ketika hujan lebat, apabila kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Avanza yang dipandu Abdul Razak bergesel dengan sebuah Toyota Hilux yang dipandu seorang lelaki berusia 37 tahun.

Toyota Hilux itu dipercayai memasuki laluan bertentangan ketika melalui kawasan selekoh tersebut dan bergesel dengan Toyota Avanza menyebabkan MPV berkenaan hilang kawalan dan berpusing beberapa kali.

Kejadian mengakibatkan Siti Suraya dan ibu saudaranya Fathilah tercampak keluar daripada MPV. Kedua-dua mereka disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.
Abdul Razak yang parah di kepala disahkan meninggal dunia di Hospital Setiu ketika menerima rawatan, manakala isterinya dilapor berada dalam keadaan koma.

Rohaizat berkata, pemandu Toyota Hilux yang menghilangkan diri dari tempat kejadian menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah jam 10 malam tadi.

Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Shafie Nor: 3 maut, 4 cedera nahas <b>di Setiu</b>

Posted: 09 Jun 2012 06:03 AM PDT

SETIU, SABTU, 09 Jun, 201: Hasrat tujuh sekeluarga dari Permatang Pauh, Pulau Pinang untuk melawat negeri ini sempena cuti sekolah berakhir dengan tragedi, apabila tiga daripada mereka maut manakala empat lagi cedera dalam kemalangan, di sini, petang semalam. 
Mereka yang maut ialah Abdul Razak Othman, 49, anaknya, Siti Suraya, 14 dan kakak Abdul Razak, Fathilah Othman, 53, manakala yang cedera isterinya, Siti Fauziah Mohamad Amin, 46, dua anak mereka Siti Raihana, 12 dan Mohamad Adam, 16, serta seorang lagi kakak Abdul Razak, Rosidah, 55.
Kesemua yang cedera kini dirawat di Hospital Setiu.
Ketua Polis Daerah Setiu, Rohaizat Abd Ani ketika dihubungi mengesahkan kejadian yang berlaku di Kilometer 62 Jalan Kuala Terengganu-Kota Bharu itu. 
Kemalangan berlaku jam 5 petang ketika hujan lebat, apabila kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Avanza yang dipandu Abdul Razak bergesel dengan sebuah Toyota Hilux yang dipandu seorang lelaki berusia 37 tahun. 
Toyota Hilux itu dipercayai memasuki laluan bertentangan ketika melalui kawasan selekoh tersebut dan bergesel dengan Toyota Avanza menyebabkan MPV berkenaan hilang kawalan dan berpusing beberapa kali. 
Kejadian mengakibatkan Siti Suraya dan ibu saudaranya Fathilah tercampak keluar daripada MPV. Kedua-dua mereka disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.
Abdul Razak yang parah di kepala disahkan meninggal dunia di Hospital Setiu ketika menerima rawatan, manakala isterinya dilapor berada dalam keadaan koma. 
Rohaizat berkata, pemandu Toyota Hilux yang menghilangkan diri dari tempat kejadian menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah jam 10 malam tadi. 
Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. - BERNAMA

13 di besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di besut - Google Blog Search


Kongsi Berita: Langgar Lari, Warga Emas Maut <b>Di Besut</b>

Posted: 24 May 2012 11:54 PM PDT


BESUT – Seorang warga emas maut dalam kejadian langgar lari di Kilometer 16 Jalan Kuala Besut-Kampung Raja, awal pagi tadi.

Yusof Abdullah, 68, yang berasal dari Kampung Bukit Abal, Pasir Putih Kelantan mati di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan.

Ketua Polis Daerah Besut, Superitendan Kamaruddin Zakaria, berkata warga emas terbabit dilapor dilanggar dari belakang oleh sebuah kenderaan ketika dia berjalan berseorangan di tepi jalan itu pada jam 3.30 pagi.

Mayat lelaki itu ditemui oleh orang awam dan dihantar ke Hospital Daerah Besut untuk bedah siasat, katanya.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu supaya menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Besut melalui talian 09-6956222 atau balai polis berhampiran bagi membantu siasatan

13 di pulau perhentian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau perhentian - Google Blog Search


Snorkeling <b>di Pulau Perhentian</b> semasa cuti sekolah

Posted: 12 Jun 2012 09:15 PM PDT

Snorkeling di Pulau Perhentian semasa cuti sekolah

Snorkeling di Pulau Perhentian semasa cuti sekolah. Ini termasuk dalam list catatan harian 2 minggu cuti sekolah dan blogging.

Mari layan topeng snorkeling yang di pakai oleh aku. Kalo perasaan baju ini juga sama dengan Images Lelaki Kacak. Cuba korang lihat kalo tidak percaya. Sebab tu kot kacak.

snorkeling di Pulau perhentian topeng snorkeling 560x560 Snorkeling di Pulau Perhentian semasa cuti sekolah #WW

Oh ya, gambar snorkeling ni dari Intagram milik aku. Jom follow @muazfaris di instagram.

Cerita lanjut mengenai kisah snorkeling di Pulau Perhentian, Terengganu akan dikongsi pada entri selanjutnya. Kalo rajin, aku sertakan sekali harga dan pakej snorkeling di pulan perhentian.

Selamat berkerja. #WW #Wordless Wednesday


bookmark Snorkeling di Pulau Perhentian semasa cuti sekolah #WW

13 di hulu terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di hulu terengganu - Google Blog Search


Dua remaja lemas ditarik air <b>di</b> Sekayu | Darul Iman

Posted: 03 Jun 2012 06:06 PM PDT

Oleh NADZARUL AMIR ZAINAL AZAM -amir.azam@kosmo.com.my

DI SINILAH tempat Muhammad Hanif dan Mohamad Azrul ditemui lemas ketika mandi-manda bersama enam lagi rakan mereka di Hulu Terengganu, Terengganu semalam.

HULU TERENGGANU – Kegembiraan lapan sahabat mandi-manda di kawasan Air Terjun Sekayu, Hutan Lipur Sekayu, Kuala Berang di sini semalam sempena musim cuti sekolah bertukar tragedi apabila dua daripada mereka ditemui lemas selepas dipercayai ditarik air yang berpusar.

Kejadian pukul 11 pagi itu mengakibatkan remaja berusia 17 tahun, Mohamad Azrul Azmir Mohd. Maidin dan Muhammad Hanif Izzuddin Musa maut. Mohamad Azrul berasal dari Kampung Paya Guchil Tok Beng manakala Muhammad Hanif pula dari Kampung Tanjung Jaafar, Kuala Terengganu.

Rakan mangsa, Khairul Ikhwan Hakim Mohd. Iszman, 17, memberitahu, kejadian berlaku apabila Mohamad Azrul yang mandi di tebing tiba-tiba tergelincir ke dalam air sedalam tujuh meter lalu lemas.

Katanya, Muhammad Hanif kemudian cuba menyelamatkan Mohamad Azrul sebelum dia juga lemas.

13 di pulau kapas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau kapas - Google Blog Search


Snorkeling <b>di Pulau Perhentian</b> semasa cuti sekolah

Posted: 12 Jun 2012 09:15 PM PDT

Snorkeling di Pulau Perhentian semasa cuti sekolah

Snorkeling di Pulau Perhentian semasa cuti sekolah. Ini termasuk dalam list catatan harian 2 minggu cuti sekolah dan blogging.

Mari layan topeng snorkeling yang di pakai oleh aku. Kalo perasaan baju ini juga sama dengan Images Lelaki Kacak. Cuba korang lihat kalo tidak percaya. Sebab tu kot kacak.

snorkeling di Pulau perhentian topeng snorkeling 560x560 Snorkeling di Pulau Perhentian semasa cuti sekolah #WW

Oh ya, gambar snorkeling ni dari Intagram milik aku. Jom follow @muazfaris di instagram.

Cerita lanjut mengenai kisah snorkeling di Pulau Perhentian, Terengganu akan dikongsi pada entri selanjutnya. Kalo rajin, aku sertakan sekali harga dan pakej snorkeling di pulan perhentian.

Selamat berkerja. #WW #Wordless Wednesday


bookmark Snorkeling di Pulau Perhentian semasa cuti sekolah #WW

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


AZNI BINTI MAT ISA: Pergi Dungun melalui jalan <b>Jabor</b> > Entri <b>...</b>

Posted: 13 Jun 2012 05:48 AM PDT

Arakian tersebutlah kisah pada cuti semester nan lalu,aku pulang ke kampung Kelana Jaya untuk berjalan sambil mencuci fikiran turun ke Pantai Timur. Misi utama adalah ke Dungun indah permai yang terletak di negeri Trengganu.
 Kami bertolak pagi itu dengan keahlian seramai 7 orang dan berhenti minum di kawasan rawat dan rehat yang tak berapa sedap iaitu di Genting Sempah. Duduk bersebelahan dengan aku ialah host jalan-jalan Dungun, gadis lemah lembut ayu pemalu tapi hebat berbahasa Inggeris Cik Wahida, yang kami panggil dengan nama manjanya Wieda.
Terer ek mak kita yang dah usia 72 tahun tu,. boleh follow perjalanan yang ku anggap jauh dan agak meletihkan bagi mereka yang seangkatan usia dengan beliau.
As usual, my sister must be in the picture, maksud aku kemana kami berjalan dia mesti dan diwajibkan jadi tekong, memandangkan pengalaman serta rekod cemerlang yang dipegang sepanjang handle any trip famili.
Aku ni bukan ingat sangat jalan yang kami lalui. Fokus ku adalah lebih terarah kepada merakam panorama yang menerujakan.
Maka bermulalah satu perjalanan yang panjang, tetapi bagiku adalah pendek disebabkan keasyikan melihat pemandangan indah.
Kami melalui jalan yang disebelah kanan,.dan melepasi cabang itu aku dapat melihat dengan sangat jelas perkataan Puspen Karak di atas bukit sebelah kanan. Adalah difahamkan bahawasanya tempat ini adalah tempat bagi memulihkan penagih dadah.
Melepasi Puspen, dari jauh ku lihat awan bergulung-gulung seperti kapas dan jaraknya bukan nya pendek,sangat panjang dan saujana mata memandang meliputi sekeliling "round the clock"
Mata ku terpegun,terpana, terlekat di kaki langit Allah, dan aku dapat melihat dengan sangat jelas awan-awan itu sangat mesra dengan manusia,. seperti dapat aku capai dari tingkap kenderaan.
Aku rasa kecil dan kerdilnya diri berada dibawah gulungan awan Allah Yang Hebat,
Aku memang sangat suka awan dan sangat sayang awan.
...dan awan-awan pujaan ku itu semestinya dimiliki dan dicipta oleh Dia.

 Dia lah yang mencipta alam yang indah ini. Alam yang dikaryakan adalah sangat Agung dan tiada apa pun boleh menandingi kehebatan Nya.

Dari awan yang bergulungan,.. marilah kita meneruskan perjalanan. Kita bakal melalui sebuah jambatan yang merentasi sungai Pahang yang dimana dihiasi dengan pintu gerbang.
Inilah jambatan Temerloh...yang mempunyai dua pintu gerbang yang mengalu-alukan kedatangan para tetamu yang memasuki negeri Pahang..
Aku pernah merakamkan gambaran ini di waktu dan masa yang berbeza. Jika rajin boleh saja kalian ziarah di sini :    

maka begitulah kejadian alam.... siang berganti petang..... ke senja...... ke malam...

Alam tetap setia menanti tetamu yang datang silih berganti menikmati keindahaan dan kecantikan yang dicipta

Rakaman gambaran sungai Pahang tidak dapat diambil dengan 'sharp".,memandangkan kelajuan kereta yang bergerak,. ditambah pula dengan senda gurauan ahli yang tidak memungkinkan tangan ku "stay" tidak gegar.
Melepasi pintu gerbang itu,.dari jauh aku dapat melihat satu lagi kecantikan alam iaitu langit yang membentuk huruf S
Cantik sungguh awan S ini, terasa seperti baru sahaja aku melihatnya di langit nan biru

Dari jauh dapat ku lihat kepulan awan yang mungkin sahaja mengelilingi Tasik Cini, Pahang



Silalah layan gambar -gambar berikut dengan perasaan syahdu..cewah

Maka kita mulai memasuki jalan alternatif..
Ingatkan tak lah ramai yang ikut jalan ni..

masa ni dah masuk waktu makan tengahari dan perut pun dan bising buat perangai
rasa-rasanya kita sedang melalui kawasan felda/felcra
Sedap ek kalau dapat singgah makan kat warung gini,masakan pure orang kampung
Inilah balasan yang diberi bila kita melalui jalan alternatif, indah,aman,tenang.
Boleh nampak road to road, tapi jangan memandu sendirian, aku jangkakan adalah bahaya you
Mungkin ini adalah sekolah atau kolej baru
Kehidupan yang sederhana, dan kita semua mempunyai jalan hidup yang tersendiri
Hidup sederhana sekalipun,. keselamatan diri janganlah diabaikan..malang tidak berbau..
cantik...seperti kata orang putih...country road..oh country road take me home...to the place ..I belong..



Perang poster rupanya telah bermula..
Nama kampung ni..Kampung Baru Ayer Jerneh. Ejaan pun stail orang lama.
Lapar doh weh...
Yes bang,.order apa ya,teh ais o teh o ais ?




kita telah memasuki territory Paka yang terkenal dengan industri minyak tanahair dan sudah tentu bercap kan Petronas
Dari jauh kita boleh melihat kawasan ini ada minyak.... ni ha kat bawah..tanda kawasan ni ada minyak

cantik,,macam castle yang unik
Yeahyy!!kita telah memasuki Dungun.....welcome to Dungun kawan-kawan

hahaha.....................sabo je lah...adakah anda suka buang sampah dari kenderaan especially kulit rambutan?

yang kita lalui dibawah ni...adakah Sura Gate?..ye la kot
dik...cuti sekolah dok g mano ke weh..

Bila masuk je kawasan ni hati terimbau ke kenangan nan lalu bersama Allahyarhamah kakak ku Azlina

Dungun sejuta kenangan....disinilah cinta seni ku bersemi...
Dungun nan indah...suci terpelihara..
damai...tenang...
sayu...

bersambung....

di negeri terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri terengganu - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Perbadanan Memajukan Iktisad <b>Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 02 May 2012 05:16 AM PDT

Perbadanan Memajukan Iktisad Negeri Terengganu (PMINT) telah ditubuhkan pada 1 April,1965 di bawah Enakmen Kerajaan Negeri Terengganu (Bil.3/1965). Tujuan utama penubuhan adalah untuk menjadi agensi utama negeri bagi melaksana dan mempercepatkan pembangunan dan kemajuan sosio-ekonomi di Negeri Terengganu. Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara …

Read more »

13 di kijal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kijal - Google Blog Search


UMNO Online - Mangsa Ribut Di Tujuh Kampung <b>Di Kijal</b> Dapat <b>...</b>

Posted: 08 Jun 2012 05:28 AM PDT

Kategori Dari Bahagian

Mangsa Ribut Di Tujuh Kampung Di Kijal Dapat Pembelaan

KEMAMAN, 8 Jun – Penantian 92 mangsa ribut di tujuh kampung di Kijal yang menanggung kerugian berikutan bencana alam itu pada 25 Mei lepas terubat apabila kerajaan negeri Terengganu hari ini tampil menghulurkan bantuan meringankan beban mereka.

Bantuan tersebut meliputi membaik pulih rumah yang rosak serta membina tiga rumah baru di bawah Program Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) yang setiap seunit bernilai RM33,000 bagi menggantikan tiga rumah mangsa yang ranap teruk dalam kejadian itu.

Menteri Besarnya Datuk Seri Ahmad Said berkata setakat ini 84 rumah telah siap dibaik pulih sementara lima lagi masih dalam proses baik pulih.

"Kerja-kerja pembinaan rumah PPRT pula dijangka akan dimulakan minggu depan," katanya kepada pemberita pada Majlis Penyampaian Bantuan Mangsa Ribut dan Penyerahan Baucer Bantu Niaga di Sekolah Kebangsaan (SK) Bukit Anak Dara, dekat sini hari ini.

Bagaimanapun beliau yang juga Ketua UMNO Bahagian Kemaman berkata nilai keseluruhan bantuan yang disalurkan setakat ini masih lagi belum dapat dianggarkan.

Pada majlis berkenaan itu, setiap keluarga mangsa turut menerima bantuan berjumlah RM15,000 daripada Agrobank Terengganu dan RM30,000 daripada Petronas Wilayah Timur.

Agrobank tampil memberikan sumbangan berupa bantuan wang tunai dan pembiayaan membaik pulih rumah yang rosak teruk membabitkan pemberian sebanyak RM1,000 kepada SK Bukit Anak Dara yang turut rosak dilanda ribut, RM500 untuk setiap mangsa yang kehilangan tempat tinggal dan RM250 untuk mangsa yang mengalami kerosakan sederhana.

Bagi Ketua Pegawai Eksekutifnya, Wan Mohd Fadzmi Wan Othman berkata sementara mangsa yang mengalami kerosakan rumah minimum menerima RM100 selain semua mangsa terlibat turut diberikan bantuan dalam bentuk barang keperluan dapur.

Menurutnya, Agrobank berharap bantuan tersebut dapat mengurangkan bebanan yang ditanggung mangsa ribut yang kebanyakan terdiri daripada golongan petani dan nelayan yang merupakan antara kumpulan sasar institusi perbankan mereka.

Semasa kejadian ribut dan puting beliung yang menyerang tujuh kampung di daerah ini dua minggu lalu, Kampung Bukit Anak Dara menjadi kawasan yang paling teruk terjejas apabila 34 rumah rosak teruk diikuti dengan enam kampung lain iaitu Kampung Tengah, Kampung Darat, Kampung Titian Berayun, Kampung Ibai Penunjuk, Kampung Che Wan dan Kampung Teluk Kalong.

Dalam perkembangan lain pada majlis berkenaan, seramai 106 penduduk kawasan Kijal menerima baucer bantu niaga agar penerima dapat memanfaatkan bantuan dalam bentuk peralatan yang diberikan untuk menambah pendapatan keluarga masing-masing.

Berita Bertarikh 8 June 2012 (5 Hari Lalu) Pada 8:28 PM

Awana <b>Kijal</b> : Apa yang menarik <b>di</b> sana?? | ~Blog Yus - Our Life~

Posted: 12 Jun 2012 05:51 PM PDT

Sambungan dari entri sebelum ni...fuh!!! Pening juga nak pilih gambar ni. Semua menarik pada pandangan mata aku. Dan nak pastikan tidak terlalu banyak gambar dalam satu entri. Nak buat slideshow, tapi rasa tak best! Satu-satu lagi menarik bagi aku.
Apa pun cuba buat yang terbaik untuk mudah pembaca dan aku sendiri tengok balik.  
Apa yang menarik di Awana Kijal Resort ni? Pertamanya pemandangan di sekelilingnya. Mari kita lihat bersama......:)








Ini pula laluan menuju ke pantai. Ada badminton court juga di sana dan adik yang sedang khusuk Arif perhatikan itu sedang cuba menerbangkan helikopter mainannya. Macam-macam boleh buat di sini kan?
Nampak gaya dah 10 keping gambar di entri ini. Kita berehat dulu. Nanti sambung lagi ya. Selepas ni kita lihat kolam renang dia yang besar, pantai, dan aktiviti kami bermain chess, dam ular, tengteng, jalan atas batuan yang boleh perbaiki perjalanan darah kita katanya, main congkak juga aktiviti luar resort. Mungkin akan di bahagi-bahagi kepada beberapa entri. Aduh! Pening pulak aku nak buat entri cuti-cuti Terengganu ni....

to be continued....
 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved