ads

Isnin, 4 Jun 2012

13 di jerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerteh - Google Blog Search


AKU ANJOI: <b>Jerteh</b> terus <b>di</b> bangunkan

Posted: 03 Jun 2012 07:57 PM PDT

                                    Bonda Ketua Wanita Gong Kenak
                                                 memberikan penerangan
Salam,perjalanan ke negeri terengganu amatlah dinantikan oleh aku anjoi atas alasan nak balik ke kampung no 2,sbb orang rumah aku anjoi orang jerteh,semamangnya pelbagai yang aku anjoi nak tahu tentang pergerakan pembanggunan dan politik negeri terengganu khususnya besut dan jertih,jertih souq yang dulu dikatakan terbengkalai namun kini aku anjoi telah lihat ia telah beroperasi namun masih ramai lagi peniaga-peniaga yang belum memulakan perniagaan mereka,ruang bagi kedai makanan pula di letakkan di bahagian belakang jertih souq,manakala hentian bas ekspress pula diletakkan di bahagian hadapan jertih souq,sekiranya hetian bas ini terus diletakkan di hadapan jertih souq maka ia akan terus menutupi jertih souq itu sendiri dan ini akan menimbulkan masalah pada para peniaga yang merasakan kemungkinan ia akan menjejaskan perniagaan mereka sendiri,harap pihak yag berkenaan akan terus memperlihatkan permasalahan ini,bagi perkembangan politik pula aku anjoi merasakan bahawa persiapan yang rapi khususnya BN/UMNO begitu bersemangat untuk melaksakan tugas-tugas bagi menjelang pilihanraya ini kerana jika kita lalui setiap kampung kita akan dapat melihat bendera-bendera umno dan bilik-bilik gerakan umno begitu meriah sekali,syabas dari aku anjoi agar kali ini umno akan terus menjadi tunjang pada pentadbiran kerajaan negeri terengganu..

13 di pulau wan man - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau wan man - Google Blog Search


Replika Monument <b>di</b> Taman Tamadun Islam | Cik Azizah

Posted: 03 Jun 2012 05:30 PM PDT

weekand lalu daku dan family ke Taman Tamdun Islam yang terletak di Pulau Wan Man Terengganu.
Taman monument TTI ni menawarkan kepada pelawatnya dengan pengalaman yang unik dengan mengimbas kembali zaman kebangkitan Islam sebagai sebuah agama yang global.
Tiket dengan harga RM15 seorang. Setiap orang akan di berikan pasport masuk.
Di mulakan dengan Masjid Negara di Malaysia.
Masjid Negara ini di bina sebagai tanda penghormatan terhadap PM Malaysia Pertama.
Masjid ini di namakan bersempena nama Sultan Brunei yang ke 28. 
Struktur kubah emas masjid ni merupakan binaan tertinggi di Brunei.

Maharaja Mughal kelima Shah Jahan telah membina Istana Taj Mahal bagi mengenang kisah cinta abadinya. 
Ia juga sebagai simbol kasih sayang terhadap isterinya Mumtaz Mahal.
 Masjid ni terkenal dengan kubah emas yang terletak di atas botol minuman yang di dermakan oleh masyarakat setempat.
Badshahi Mosque, Lahore Pakistan
Masjid terbesar yang boleh memuatkan sehingga 65,000 orang jemaah.
Kubbah As Sakhrah, Baitul Muqqaddis, Palestin

Ia menyemadikan batu suci di atas Gunung Moriah dan untuk memperingati perjalanan Nabi Muhammad SAW untuk bertemu Allah.
Great Mosque of Samarra, Iraq
salah satu keunikannya ialah Menara Berpusing yang terletak di bahagian utara masjid ini.
Makam Abu Nasr Parsa Afghanistan
Pembinaan makam ni adalah mengabadikan jasa ahli teologi terkemuka Khwaja Abu Nasr Parsa.
Masjidil Haram Mekah Saudi Arabia
Masjid ni menempatkan tempat paling suci bagi semua umat Islam iaitu Kaabah bermaksud 
"tempat tertinggi yang terhormat dan berprestij".

bila tengok Masjidil Haram ni teringin sangat nak pergi. moga berpeluang pergi satu hari nanti. InsyaAllah
yang ni pula Aleppo Citadel Syria
kota ni di bina membuktikan kecanggihan teknologi umat Islam pada masa tersebut.
Mosque of Mohamed Ali, Egypt
Bandar Rasul Allah ni merupakan kawasan kedua paling suci bagi umat Islam. Masjid ini di bina di atas kawasan rumah Nabi Muhammad SAW dan tempat baginda di semadikan.

Ia menempatkan sekolah perubatan,hospital,kedai,penjara dan tempat penyimpanan senjata.
Great Mosque of Qairawan Tunisia
masjid ni melambangkan kesamarataan di Qairawan.
Kalyan Minaret, Uzbekistan
Great Mosque of Agadez, Niger
Kul Sharif Mosque, Kazan Russia

Ada 23 buah monument Islam di Taman Tamadun Islam ni tapi tak semua jijah ambil gambar yer. huhuhu tapi cukup lah jijah sebagai jejak rasul buat korang. muahaha :)
akhir sekali tak sah kalau tak singgah Masjid Kristal!
Masjid Kristal mercu terunggul di Kuala Terengganu. 
Masjid Kristal di perbuat dari kristal,kaca dan besi memang betul betul memukau pandangan mata yang memandang! 
habis dah jalan jalan Ganu kita.. 
sangat menarik dan pengalaman yang luar biasa bila pergi sini. korang rasai lah sendiri. 
eh.. korang dah pergi ke Taman Tamadun Islam ni? cer citer sikit. muahaha :p

13 di dungun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di dungun - Google Blog Search


MAJLIS PERKAHWINAN PN FIFI <b>DI DUNGUN</b> 26 MEI 2012

Posted: 04 Jun 2012 04:19 AM PDT

inilah ayahda pengantin lelaki.

 lihat tu makcik-makcik dengan seronoknya makan ice cream. 

senyum... siap kiri kanan tu ice cream.

pakcik-pakcik pun mkn ice cream.
abg-abg mkn ice cream sambil menyorok. malulah tu.
santai berborak sambil ice cream di tangan.
kita paksa adik ni untuk pose di depan mesin ice cream.

 ice cream menjadi peneman sambil menunggu ketibaan pengantin tiba. sambil tu berboraklah dulu.
tengok adik-adik, makcik-makcik relax sambil makan ice cream. kalau anda perasan. adik-adik ni seorang pun takde yg merenggek nak balik. makcik-makcik, pakcik-pakcik boleh berborak panjangkan. maklumlah dah lama tak berjumpa. ada majlis macam ni baru boleh jumpa.
eh...eh... yg baju hijau tu melaram bukan main lagi. pengantin lelaki ke??? macam tak percaya je rumah pengantin lelaki mengadap rumah pengantin perempuan. betul ke ni???? bila di tanya. mmg betullah...


 tak percaya??? ni kami ambil gambar dari pintu rumah pengantin lelaki ke rumah pengantin pmpn. cuba lihat betul-betul.
agak-agaknyalahkan mcm mana love story pengantin nikan. mesti masa zaman kanak-kanak tarik menarik rambut perkara biasa. bilakah cinta berputik??? menjelin-menjeling ku bertentang. mata kita sama memandang. chewahhhh....


ayah dan anak-anak makan ice cream

ha... inilah pengantinnya.

masih lagi tertanya mengenai kisah cinta mereka. susah nak dapat macam ni tau.




seronok sangat bekerja di sini. dari mak pengantin, keluarganya sampai ke pengantin mmg baik-baik semuanya. terima kasih pn fifi dan suami kerana sudi menjemput kami untuk bekerja di majlis anda berdua. 
yang best sekali mengenai kisah kasih anda berdua. memang best.

13 di bukit besi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di bukit besi - Google Blog Search


Bila Lelaki Kacak Memberi Nasihat | <b>Bukit Besi</b> Blog

Posted: 26 Apr 2012 09:34 AM PDT

Salam satu Malaysia. Lelaki kacak terpilih pada kali ini ingin memberi nasihat dan petua untuk menjadi kacak. Kepada semua lelaki yang ingin kelihatan hebat dan bergaya, boleh mengikut petua dan nasihat yang akan dikongsikan oleh lelaki yang hebat ini.

Kacak Luar Dalam

Jika anda ingin menjadi lelaki kacak luar dan dalam, anda mestilah seorang yang mementingkan penampilan dan cerewet tentang pakaian dari hujung rambut sehingga ke hujung kaki. Kebersihan diri luar dan dalam harus diamalkan untuk kekal kacak dan bergaya di mata semua orang.

Rambut

Untuk tampil segak, potongan rambut menjadi keutamaan. Potongan rambut mengikut kesesuaian raut wajah agar tampak hebat dan macho. Jika botak atau tidak berambut sesuai dengan bentuk wajah anda. Anda disarankan membotakkan kepala agar nampak lebih segak. Pemilihan syampu untuk rambut juga adalah harus diberikan keutamaan agar rambut nampak lebih bersinar.

Muka

Muka adalah fokus utama yang harus diberi perhatian. Gunakan pencuci muka yang bersesuaian mengikut jenis kulit muka anda agar nampak bersih. Jika anda mempunyai misai dan janggut, potong misai dan janggut mengikut kehendak dan potongan yang anda inginkan, namun kebersihan muka harus diutamakan.

Badan

Penjagaan badan untuk lelaki juga diutamakan untuk kelihatan tampan dan sasa. Pemilihan makanan yang bersesuaian adalah perlu seperti makanan yang berkhasiat. Anda disarankan tidak merokok kerana merokok mengakibatkan selera makan berkurangan. Pemakanan makanan tambahan seperti susu atau vitamin untuk badan adalah baik untuk diamalkan. Sila rujuk farmasi berdekatan untuk nasihat lanjut.

Pakaian

Pakaian yang berjenama adalah lebih baik  untuk anda yang mementingkan penampilan dan perhatian. Kerana pakaian berjenama lebih berkualiti dan ini akan meyakinkan anda untuk tampil dikhalayak umum. Pakaian berjenama juga akan membuatkan anda lebih selesa dan kacak bergaya.

Nota: Nasihat di atas adalah rekaan semata daripada lelaki kacak seperti di dalam gambar. Sila abaikan nasihat ini sekira fakta di atas adalah salah kerana tujuan nasihat ini mempunyai kaitan dengan Cabaran SEO Lelaki Kacak.

Carian Popular Terkini:
  • bila lelaki ingin berkenalan
  • ciri lelaki mengikut mata
  • misai dan janggut
  • nasihat
  • petua untuk lelaki
  • potongan misai yg sesuai
  • senarai makanan untuk lelaki
  • sifat lelaki sunyi
  • www penampilan tak sesuai

Tags: , ,

Category: Lelaki Kacak

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();
 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved