ads

Jumaat, 30 Ogos 2013

13 di pulau redang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau redang - Google Blog Search


Bercuti <b>di Pulau Redang</b> (3H 2 M) | Kembara Sufi Travel & Tours <b>...</b>

Posted: 17 Jul 2013 06:24 AM PDT

Jom melancong ke "Pulau Redang, Terengganu" bersama KEMBARA SUFI TRAVEL & TOURS SDN. BHD! Harga yang kami nyatakan diatas ialah harga FULL PACKAGE. Termasuk segala makan minum, penginapan di hotel 4 bintang dan bas dari KL – Terengganu.

Murah Pulau Redang

Destinasi: PULAU REDANG, TERENGGANU
Tempoh Masa: 3 HARI 2 MALAM
Sebut Harga: (HUBUNGI KAMI)

HARI PERTAMA
  • Berlepas dari Kuala Lumpur dengan bas yang disediakan.
  • Berjumpa dengan wakil kami dan terus dibawa ke Jeti Merang untuk menaiki bot pada pukul 9.30 pagi.
  • Tiba di Redang Bay Resort.
  • Check in resort dan makan tengahari di resort.
  • Petang anda akan dibawa untuk Snorkelling.
  • Balik ke hotel dan makan malam di resort.
HARI KEDUA
  • Sarapan pagi di resort.
  • Jam 9.30 pagi anda akan dibawa untuk Snorkelling.
  • Makan tengahari di resort.
  • Pada 2.30 petang anda akan dibawa untuk aktiviti Snorkelling.
  • Balik ke hotel dan makan malam di resort.
HARI KETIGA
  • Sarapan pagi di resort.
  • Aturcara adalah bebas.
  • Check out resort jam 12.00 tengahari.
  • Pada jam 3.00 petang anda akan dibawa ke Jeti untuk menaiki bot ke Jeti Merang.
  • Kemudian anda akan terus pulang ke destinasi dengan selamatnya.
PACKAGE INCLUDE:
  • Bas persiaran dari Kuala Lumpur (tanpa pemandu pelancong)
  • Penginapan 2 malam mengikut pilihan resort di atas.
  • 2 hala tiket bot dari Jeti Merang – Pulau Redang – Jeti Merang.
  • Segala lawatan yang diaturkan mengikut aturcara lawatan.
  • Makanan disediakan di restoran mengikut aturcara lawatan (2 SP / 2 MT / 2 MM)
  • 2 trip bot snorkeling dan 1 snorkelling di Redang Bay Resort termasuk tiket masuk.
PACKAGE EXCLUDED:
  • Jaket keselamatan @ RM15.00, normal mask dan snorkel @RM15.00 setiap satu item pada satu masa.
  • Power mask @RM30.00 setiap satu pada satu masa.
  • Perlindungan Insurans.
  • Segala perkhidmatan tambahan di hotel/tempat-tempat lawatan.

DOWNLOAD JADUAL PERJALANAN: Klik Sini!

13 di batu rakit - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di batu rakit - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di batu rakit</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jul 2013 03:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di batu rakit</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Jul 2013 03:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di batu rakit</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Jul 2013 03:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

KHIDMAT SOSIAL PELAJAR KUIN <b>DI</b> BATU <b>...</b> - <b>BATU RAKIT</b> KINI

Posted: 10 Jun 2013 10:48 AM PDT

KHIDMAT SOSIAL PELAJAR KUIN DI BATU RAKIT
 Para pelajar KUIN bergambar kenangan bersama Adun Batu Rakit
PANTAI- 10/6/2013 Seramai 70 orang pelajar dari Pusat Pengajian Asasi Kolej Universiti Insaniah (KUIN) Kedah telah hadir di Kampung Pantai Batu Rakit untuk menjayakan program khidmat sosial. Program yang dinamakan Gotong Royong JKKK Pantai dan Tanjung Batu Rakit bersama Kolej Universiti Insaniah Kedah telah dirasmikan oleh Adun Batu Rakit YB Haji Bazlan Abd Rahman.
 Menadah doa memohon diberkati Allah program yang dijalankan
 Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah KUIN Nur Fadlina Mat Dali menyampaikan cenderahati kepada Adun Batu Rakit Haji Bazlan Abd Rahman.
Program gotong royong ini meliputi kawasan Masjid As-Salam,sekitar persisiran pantai dan juga di Tanah Perkuburan Kampung Kubur. Selain dari penduduk kampung yang hadir bersama,anggota-anggota APMT turut juga menjayakan program ini.
 Penduduk kampung Pantai dan Tanjung turut bersama gotong royong di Tanah Perkuburan Kampung Kubur
Siswazah Kuin sedang mengecat nisan
 Semasa menyampaikan ucapan alu-aluan,Adun Batu Rakit YB Haji Bazlan Abd Rahman mengucapkan terima kasih kepada pihak KUIN keran sudi mengadakan program khidmat sosial di Dun Batu Rakit.Beliau berharap agar program seumpama ini akan terus dijalankan selepas program yang pertama ini.Beliau turut memaklumkan akan sentiasa memberikan kerjasama demi melihat program seumpama ini berjalan lancar.
Membersihkan persisiran pantai dan sekitar taman rekreasi
 Membersihkan kawasan Masjid As-Salam.
Anggota APMT turut bersama menjayakan program gotong royong
Program yang bermula jam 10.00 pagi ini selepas kelewatan hampir dua jam,dimulakan dengan sesi ramah mesra para siswazah bersama Adun Batu Rakit sebelum dibawa ke tempat-tempat yang telah ditentukan untuk gotong royong.
Cerita dan Gambar oleh: Mazlan Mustafa

My family memories: 1D1N at <b>Batu Rakit</b> Terengganu

Posted: 09 Jun 2013 08:33 PM PDT

Assalamualaikum semua..

Hari ni ahkak dah kerja & anak2 dah mula bersekolah setelah cuti 2 minggu, cukup la tu kan.. dok rumah pun lagi pening kepala mak abah dibuatnya. Walaupun dah besar2 tapi sebenarnya dah besarlah lagi susah kita nak menjaganya. nak suruh buat kerja-kerja rumah skit, mesti nak kena mentioned nama, klau idak tak bergerak la kerja yang disuruh tu, itu ler perangai anak2 perempuan ku semua. Setiap hari nak disuruh..huhuhuhu....okeylah ahkak nak citer pasal percutian ahkak selama 4 hari, itu pun dah last  minit, minggu terakhir persekolahan. Bukan x nak ambil cuti minggu pertama cuti sekolah, tapi sebenarnya percutian kali ni bak kata orang sambil menyelam minum air. Ahkak ke Kuala Terengganu cuti kali ini. Itu pun ada kenduri kahwain anak sepupu side my hubby. Nak sangat menghadiri kenduri kali ni sebab weols pun dah lama tak ke Terengganu tapi yang sebenarnya weols suka perkampongan kat sana, dulu pernah pergi, itu pun dah 5 tahun dulu, teringat-ingat masa pergi dulu, weols kesejukan tidur malam dengan angin ribut tepi pantai.. best sgt2 weols rasa masa tu. Tu yang cakap ngan En. hubby, jom la kita g sana, boleh kite jalan2 sekali. Kunjungan weols ke sana bukanlah weols sefamily jer, tapi disertai dengan 2 SIL family beserta MIL ahkak sekali.

Kat sana weols duduk di Batu Rakit View, terletak dekat sangat dengan rumah sepupu yang buat kerja kawin tu. Best sangat2 chalet kat sini. Nanti ahkak uplioad gambar yer..Ok jom intai-intai

pemandangan waktu pagi di Batu Rakit View
Pantai yang cantik untuk mandi manda
Chalet yg weols booking, boleh 3 family muat
Check-out sudah, terus g rumah kenduri pulak, tu yang memasing berbaju Muslimah..hehehe

KHIDMAT SOSIAL PELAJAR KUIN <b>DI</b> BATU <b>...</b> - <b>BATU RAKIT</b> KINI

Posted: 10 Jun 2013 10:48 AM PDT

KHIDMAT SOSIAL PELAJAR KUIN DI BATU RAKIT
 Para pelajar KUIN bergambar kenangan bersama Adun Batu Rakit
PANTAI- 10/6/2013 Seramai 70 orang pelajar dari Pusat Pengajian Asasi Kolej Universiti Insaniah (KUIN) Kedah telah hadir di Kampung Pantai Batu Rakit untuk menjayakan program khidmat sosial. Program yang dinamakan Gotong Royong JKKK Pantai dan Tanjung Batu Rakit bersama Kolej Universiti Insaniah Kedah telah dirasmikan oleh Adun Batu Rakit YB Haji Bazlan Abd Rahman.
 Menadah doa memohon diberkati Allah program yang dijalankan
 Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah KUIN Nur Fadlina Mat Dali menyampaikan cenderahati kepada Adun Batu Rakit Haji Bazlan Abd Rahman.
Program gotong royong ini meliputi kawasan Masjid As-Salam,sekitar persisiran pantai dan juga di Tanah Perkuburan Kampung Kubur. Selain dari penduduk kampung yang hadir bersama,anggota-anggota APMT turut juga menjayakan program ini.
 Penduduk kampung Pantai dan Tanjung turut bersama gotong royong di Tanah Perkuburan Kampung Kubur
Siswazah Kuin sedang mengecat nisan
 Semasa menyampaikan ucapan alu-aluan,Adun Batu Rakit YB Haji Bazlan Abd Rahman mengucapkan terima kasih kepada pihak KUIN keran sudi mengadakan program khidmat sosial di Dun Batu Rakit.Beliau berharap agar program seumpama ini akan terus dijalankan selepas program yang pertama ini.Beliau turut memaklumkan akan sentiasa memberikan kerjasama demi melihat program seumpama ini berjalan lancar.
Membersihkan persisiran pantai dan sekitar taman rekreasi
 Membersihkan kawasan Masjid As-Salam.
Anggota APMT turut bersama menjayakan program gotong royong
Program yang bermula jam 10.00 pagi ini selepas kelewatan hampir dua jam,dimulakan dengan sesi ramah mesra para siswazah bersama Adun Batu Rakit sebelum dibawa ke tempat-tempat yang telah ditentukan untuk gotong royong.
Cerita dan Gambar oleh: Mazlan Mustafa

13 di jerangau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerangau - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Aug 2013 12:00 AM PDT

Pusat Sumber SK Felda Jerangau Barat , Hulu Terengganu telah tercalon ke peringkat kebangsaan Pertandingan Pusat Sumber. Penilaian PSS Peringkat Kebangsaan telah dilakukan pada hari semalam 19 Jun 2013 oleh dua orang Hakim yang begitu berpengalaman dan berwibawa  iaitu En Zakaria Hassan ( Pen Pengarah BTPN Kelantan ) dan Tn Hj Hasrimi b Mohamad ( Peg Perpustakan IPG Kampus Kota Bharu )

Alhamdulilah, semua urusan penghakiman telah berjalan lancar dan dipermudahkan segala olehNya. Terima kasih yang tidak terhingga kepada dua panel hakim En Zakaria bin Hassan ( Pen Pengarah BTPN Kelantan ) dan Tn Hj Hasrimi B Mohamad ( Peg Perpustakaan IPG KKB ) di atas penilaian yang dibuat dengan penuh komitmen dan benar-benar ikhlas dalam menilai dan memberi kata nasihat serta secara tidak langsung mengajar banyak perkara khususnya berkaitan menjadikan PSS sebagai yang terbaik.

Semua pihak memberi kerjasama yang jitu sepanjang penghakiman berjalan samada di pihak panel dan juga guru, pekerja serta murid-murid skfjb. Semuanya memberi sumbangan yang amat bermakna dan membantu dalam memastikan PSS muncul sebagai juara bak kata Tuan Guru Besar " Kita berhasrat dan mempunyai impian yang tinggi untuk membawa balik gelaran JUARA PSS PERINGKAT KEBANGSAAN TAHUN INI DI BUMI FELDA JERANGAU BARAT ".InsyaAllah ia akan menjadi kenyataan.

Usaha telah dibuat dengan penuh semangat dan kesungguhan telah dijelmakan oleh semua pihak termasuk JPN, BTPN, PPD, PKG, GPM, PIBG, NGO,  Warga Masyarakat, Guru-guru, Pekerja, dan tidak ketinggalan murid-murid yang tidak kurang sumbangannya dalam memikat hati para hakim.

Sememangnya para hakim memuji dan mengucapkan syabas kepada pihak pengurusan dan GPM khususnya kerana berjaya menghasilkan PSS yang berjaya dan berkualiti. Segala aspek penilaian yang dikehendaki dapat dibuktikan hampir 100%. Mereka akui sukar mencari kelemahan dan hampir semua mendapat markah penuh dalam aspek-aspek yang di nilai.

Selain dari itu kekuatan yang kita ada adalah konsep warna warni yang ditonjolkan memukau dan memberi aura yang tersendiri kepada panel hakim dengan menyatakan pertama kali masuk ke pintu pagar sekolah aura itu telah dirasai dan apabila menuju jauh kedalam kawasan sekolah aura itu semakin menebal dan telah seolah-olah memahat kuatdiri  mereka sehinggakan terasa amat sukar untuk meninggalkan sekolah ini.

Tahniah, dan terima kasih sekali lagi. Kita tunggu keputusan dengan penuh harapan dan segala keputusan yang bakal diumumkan kita terima dengan redha dan berserah kepadaNya.


Kepada Semua yang terlibat dalam mendorong kejayaan ini daripada JPNT. BTPNT, PPD, PKG Hulu, GPM Daerah Hulu, Pengurus Felda. Pengurus Kilang, PIBG, Masyarakat Setempat, Guru-guru dan semua warga SKFJB  kami mengucapkan jutaan terima kasih atas dorongan anda semua.

felda <b>jerangau</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 07 Jul 2013 12:00 AM PDT


SK <b>FELDA JERANGAU</b> BARAT: MAJLIS ANUGERAH <b>...</b>

Posted: 07 Jul 2013 02:08 AM PDT

Khamis 4 Julai 2013 Telah berlangsung majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) 2012 di Dewan Majlis Daerah Hulu Terengganu. Majlis berjalan dengan lancar namun sedikit keruan kerana Pegawai Pendidikan Daerah Hulu Terengganu tidak dapat hadir bersama walaupun itu adalah tarikh keramat yang beliau sendiri memilihnya untuk majlis ini.Namun manusia hanya mampu merancang Tuhan menentukan segalannya. 

Bagi SK Felda Jerangau Barat, dua guru yang menerima APC tahun lepas ialah Cg Noorazlinda Bt Mohd Tajuddin dan Ustazah Nazimah Bt Muda. Setinggi-tinggi tahniah dan penghargaan kepada beliau di atas penganugerahan tersebut. Sesungguhnya ia sudah pasti memberi dorongan dan semangat kepada mereka untuk terus berbakti kepada sekolah dan murid-murid dengan penuh komited dan dedikasi lagi pada masa-masa akan datang, begitu juga ia akan memberi semangat dan perangsang kepada rakan-rakan guru dan kakitangan sekolah untuk terus menjejak langkah dengan berusaha lebih gigih dan melakukankerja buat dengan penuh keihklasan demi anak didik dan skfjb.

Oleh yang demikian kepada guru-guru yang lain tidak seharusnya merasakan mereka yang tidak terpilih adalah tidak komited, tidak bagus, malas dan tidak memberi apa-apa sumbangan kepada sekolah, malahan jadikan ini semua sebagai dorongan yang kuat dan cuba sedaya upaya untuk melakukan tugasa dengan lebih tekun dan apa yang lebih penting ialah niat kita bukan semata-mata untuk menerima anugerah tetapi jadikan ia sebagai tanggungjawab yang mesti kita laksanakan dengan sebaik mungkin. Kalau pun tidak menerima anugerah manusia di muka dunia ini tetapi sudah pasti anugerah Illahi yang lebih bermakna akan diterima di akhirat nanti.

13 di hulu terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di hulu terengganu - Google Blog Search


bersantai <b>di</b> hutan lipur sekayu, <b>hulu terengganu</b> - brahim nyior

Posted: 02 Jun 2013 08:42 PM PDT

Terima kasih kerana sudi mengunjungi blog ini. Saya menghargai perkongsian pendapat dan cerita di sini.
Cuti sekolah kali ini, adik beradik sebelah isteri, berpakat untuk bersantai di Hutan Lipur Sekayu, 80 km dari bandar raya Kuala Terengganu. Sebenarnya, perancangan untuk ke Sekayu hanya dibuat secara kebetulan dan 'ad hoc' pada awal pagi Khamis, apabila kami kebetulan berbincang sementelah adik beradik bersama keluarga masing-masing berkumpul di rumah mertua di Batu Rakit.
Paginya merancang, dan menjelang tengah hari kami bertolak ke sana yang mengambil masa kira-kira satu jam. Kami melalui pekan Kuala Berang, yang sudah maju dan pesat berbanding era 90-an dan tiba kira-kira pukul 2 petang. Dari jalan utama, kami perlu masuk ke laluan kampung sejauh 15 km sebelum tiba ke lokasi tersebut. Cuaca yang redup membantu memberi ketenangan menghilangkan keletihan dalam perjalanan. Suasana yang damai dikelilingi kehijauan pohon hutan hujan berusia jutaan tahun amat menenangkan.
Sekayu terkenal sebagai lokasi percutian jauh daripada hiruk-pikuk kota

Kami perlu membayar dua kali sebelum dibenarkan berkelah di sini. Pertama, bayaran parkir kenderaan yang dikutip di pintu masuk ke Sekayu. Sebaik tiba di sini, bayaran sekali lagi perlu dibayar kepada petugas yang menunggu di pondok bersebelahan pintu palang. Ironinya, menurut adik beradik ipar saya, sebelum ini tiada bayaran pun dikenakan. Tak mengapalah, fikir saya, kerana mungkin bayaran tersebut untuk menampung kos penyelenggaraan tandas dan kemudahan lain. 
Kami memilih lokasi yang tidak jauh dari lata yang berdekatan tempat persalinan. Di situ, sudah ada meja batu untuk duduk berehat. Ibu mertua saya yang agak keletihan mudah duduk di situ berbanding bersila di atas tikar. Setelah semuanya dikeluarkan dari kenderaan, kami mula memanggang ayam yang diperap dengan rempah istimewa oleh isteri dan adik-adiknya.
Anak-anak sudah tidak sabar untuk mandi di kawasan ini. Sengaja saya pilih kawasan yang kurang risiko. Tempatnya agak cetek dan arusnya kurang deras, berbanding di kawasan yang lebih dalam di bahagian atas. Berdasarkan pengalaman, lubuk yang dalamnya melebihi 7 kaki boleh membahayakan nyawa kanak-kanak. Apatah lagi fenomena 'kepala air' boleh menghanyutkan pengunjung yang tidak berhati-hati. 'Kepala air' adalah arus deras yang diakibatkan hujan di puncak bukit. Ia boleh berlaku secara tiba-tiba dengan amaran deruan air yang kuat sebelum ia 'melanggar' apa sahaja di laluannya.


Lewat petang, santai kami di Sekayu sampai ke penghujungnya. Segalanya menarik untuk kami kongsikan, tetapi beberapa penambahbaikan perlu dilaksanakan oleh Kerajaan Negeri Terengganu bagi memastikan Sekayu menjadi lokasi pilihan pengunjung untuk berehat. Antara kelemahan yang dapat saya kenal pasti adalah:
1. Kemudahan di tandas yang tidak mempunyai bekalan air berbanding tempat lain.
2. Kebersihan kawasan sekitar tidak diselenggara dengan baik, menyebabkan sampah-sarap yang ditinggalkan oleh pengunjung yang kurang kesedaran sivik bersepah di mana-mana. 
3. Tidak perlu kutipan yuran masuk yang tidak masuk akal jika kemudahan masih ditakuk lama. 

Sekayu, amat indah panoramanya. Insya-Allah, hujung tahun ini, kami merancang ke Tasik Kenyir pula!


13 di ajil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di ajil - Google Blog Search


Rojak Satu !: [Gambar] Superbike VS Lembu <b>di Ajil</b>

Posted: 15 Jun 2013 07:01 PM PDT


Beberapa hari lepas berlaku kemalangan yang melibatkan beberapa kenderaan dan seekor lembu. Yang diketahui 3 buah motor superbike dianggap total lost dalam kemalangan ini. Kejadian berlaku di LPT2 berhampiran Ajil Terengganu. 3 buah superbike tersebut adalah BMW 1200RR , Hayabusa, dan Honda CBR.



---

13 di ketengah jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di ketengah jaya - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jul 2013 01:23 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2013 01:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2013 01:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2013 01:30 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Feb 2013 01:50 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Permata Wangi: Pelajar Sekolah Gaduh <b>Di</b> Surau <b>Ketengah Jaya</b>

Posted: 15 Jul 2009 07:11 AM PDT

Kerana cantik dan bijak, dua pelajar perempuan yang juga sahabat baik dihasut supaya bertumbuk di sebuah surau di Ketengah Jaya, Dungun 18 Jun lalu.

Aksi bergasak pelajar tingkatan satu berpakaian seragam itu dirakam menggunakan kamera telefon bimbit dan bukan sahaja tersebar di kalangan pelajar tetapi boleh ditonton di laman web perkongsian YouTube.

Rakaman 30 minit itu bermula dengan tiga remaja perempuan tingkatan dua dari Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Ketengah Jaya, Dungun di sini melahirkan rasa tidak puas hati terhadap dua pelajar yang dikatakan menjadi kesukaan ramai.

Dua pelajar cantik dan bijak itu masing-masing pelajar tingkatan satu. Seorang dari SMK Ketengah Jaya manakala seorang lagi dari SMK Rasau Kerteh, Kemaman.

Rakaman seterusnya menunjukkan tiga pelajar senior itu membuli dan memukul pelajar dari Rasau Kerteh kerana dia didakwa bercakap besar. Pihak polis telah pun memanggil enam orang pelajar tersebut untuk memberi keterangan. Difahamkan juga pihak sekolah telah pun menggantung pembelajaran beberapa orang pelajar yang terbabit.

Tiga pelajar itu turut memaki hamun gadis berkenaan dalam dialek Terengganu. Mereka turut menampar, menarik tudung dan rambut selain menendang pelajar dari Rasau Kerteh itu beberapa kali.

Rakaman kemudian menunjukkan pergaduhan melibatkan dua sahabat baik itu selepas mereka dihasut oleh ketiga-tiga pelajar senior itu.

Aksi tarik rambut dan sepak terajang antara dua sahabat itu bukan sahaja disorak oleh tiga pelajar itu malah dirakam.- KOSMO

Jawatan Kosong <b>Di KETENGAH</b> ~ GEDUNG KERJA

Posted: 13 Aug 2012 07:25 PM PDT


Permohonan daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan adalah dipelawa bagi memohon jawatan di Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (KETENGAH) dalam Perkhidmatan Kumpulan Sokongan. Keutamaan akan diberi kepada pemohon yang menetap di Negeri Terengganu.

1. JURUTEKNIK KOMPUTER
2. PEMBANTU AM PEJABAT
3. PEKERJA AWAM

Permohonan hendaklah menggunakan Borang LKTT: 1 (Pind. 1/2010) yang boleh diperolehi di Ibu Pejabat Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah, Bandar Al Muktafi Billah Shah, Dungun, Terengganu dan di Pejabat Cawangan Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah Bandar Bukit Besi, Bandar Ketengah Jaya, Bandar Seri Bandi, Bandar Ceneh Baharu dan Pengkalan Gawi, Tasik Kenyir atau dengan memuat turun dari laman sesawang, http://www.ketengah.gov.my

Permohonan hendaklah sampai kepada:-

Pengurus Besar
Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (KETENGAH)
Karung Berkunci No. 3
23409 Bandar Al Muktafi Billah Shah
DUNGUN, TERENGGANU
(Bahagian Khidmat Pengurusan)

tarikh tutup permohonan sebelum atau pada 13 September 2012

Maklumat lanjut jawatan klik sini
Borang permohonan sila klik sini

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jan 2013 01:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Konvoi Samseng Mazlan Aliman gagal | The Unspinners

Posted: 06 Dec 2012 10:45 PM PST


Sepatutnya hari Jumaat, datanglah masjid awal-awal dan buat iktikaf. Puak-puak PAS di Terengganu  ni lain pula.

Hari ini jugalah mereka nak buat Kembara Oren konon nak selamatkan Felda di Terengganu. Entah apa yang nak diselamatkan apabila semua tempat dah reject si Mazlan Alimin.

Dia orang nak syok sendiri tiada siapa boleh tahan. Ini negara merdeka dan sesiapa bebas untuk bersuara asal tak bawa budaya samseng dan huru harakan keadaan keamanan awam.

Membantu puak-puak PAS bengong ini untuk syok sendiri adalah Satipul Bahri Mamat, Timbalan YDP PAS Dungun yang melepaskan kembara begong di Ketengah Jaya pada pukul 9 pagi.

Tujuan yang disebut adalah untuk memberi penerangan kepada warga Felda tapi sebenarnya membuat fitnah Felda telah menggadai nasib peneroka.


Tengoklah risalah yang dijaja. Ini bukan penerangan tapi penipuan dan budaya politik samseng. Sabar aje lah Tan Sri Isa. Lagi difitnah, lagi banyak pahala Tan Sri dapat.

Konvoi tersebut akan ke Felda Kertih 2, Kertih 3, Jerangau, Bukit Bading dan Tenang.

Mereka canangkan 110 kenderaan akan sertai konvoi tetapi yang ada hanya 25 orang saja. Di pelancaran Ketengah Jaya pun hanya dihadiri 50 org peserta konvoi yang BUKAN pun peneroka.


Dalam masa sama peneroka Felda Ketengah Jaya sendiri hadhir seramai 200 orang peneroka (bkan impot macam PAS) membantah Kembara Oren ini.

Belum start dah gagal. Balik kampung la Mazlan Alimin ... mana mamat ni ada kampung? Kampung sendiri  pun tolak dia!

Blog Felda: felda kerteh - Google Blog Search

Posted: 14 Jul 2013 07:22 PM PDT

<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 26 Jun 2013 07:04 PM PDT

Blog Felda: <b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2013 10:49 PM PDT


UNDI RAKYAT 2013: Peratus undi peneroka <b>Felda</b> Ketengah Jaya <b>...</b>

Posted: 04 May 2013 10:49 PM PDT

UNDI RAKYAT 2013: Peratus undi peneroka Felda Ketengah Jaya dijangka tinggi

SESAK... Beginilah suasana di pusat mengundi Sekolah Menengah Kebangsaan Ketengah Jaya, Dungun pada sebelah pagi

Oleh Fairus Azareen (fairus@abnxcess.com)

KETENGAH JAYA — Proses mengundi di Bandar Ketengah Jaya berjalan lancar dengan peratusan pengundi yang tinggi berbanding PRU-12.

Kawasan ini merupakan sebuah penempatan peneroka Felda yang terdiri daripada Felda Kerteh 1, Felda Kerteh 2, Felda Kerteh 3, Felda Kerteh 4, 5 dan 6.

Petugas BN menyemak daftar pemilih pengundi di Dungun.

Petugas BN menyemak daftar pemilih pengundi di Dungun.

Ia juga merupakan kawasan bersempadan antara daerah Kemaman dan Dungun di mana, Felda Kerteh 5 dan 6 termasuk dalam kawasan Kemaman dan yang lainnya dalam daerah Dungun. Ikuti rakaman suasana pengundian dari lensa ABN News.

<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 04 Apr 2013 12:00 AM PDT


<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 04 Apr 2013 07:14 PM PDT


<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 08 Mar 2013 05:29 AM PST


PSR - Program 3R di <b>Felda Kerteh</b> 5 ~ Wawasan Kita by FAZ

Posted: 18 Jul 2012 02:09 AM PDT

Satu perbincangan telah dibuat dengan Ketua Peneroka Felda Kerteh 5 Encik Rashid Muhamad di depan kediaman beliau di felda tersebut. Ianya bertujuan bagi merangka satu program Remaja Raikan Ramadhan (3R) yang bakal diadakan di Masjid Felda Kerteh 5 pada 3-4 Ogos 2012.


Program 3R ini ditumpukan kepada para remaja berusia 15 hingga 19 tahun yang bersekolah di dua buah sekolah menengah di sini iaitu SMK Ketengah Jaya dan SMK Semarak B5.

13 di pulau wan man - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau wan man - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Jul 2013 11:30 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Jul 2013 11:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 11:10 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Ke Taman Tamaddun Islam <b>Pulau Wan Man</b> - Kendatipun sekadar <b>...</b>

Posted: 21 Jun 2013 02:02 AM PDT

Sejak mula dibuka kepada orang ramai pada Februari 2008, aku tidak berkesempatan mengunjunginya. Namun pernah mengunjungi beberapa binaan lain berdekatan yang juga terletak di Pulau Wan Man Kuala Terengganu seperti Masjid Kristal dan Dewan Konvensyen. Keseluruhan projek bernilai RM249.3 bagi menjadikan Pulau Wan Man yang sebelumnya merupakan pulau yang dipenuhi pokok nipah itu telah menimbulkan pelbagai kontraversi sejak ianya mula dibina.

Kontraversi ini meliputi daripada isu pembaziran lantaran perbelanjanaan pembinaan sepatutunya digunakan untuk perkara lain yang lebih utama dan dimanfaati rakyat, perlantikan kontraktor luar, isu penduduk tempatan dipinggirkan dalam sub-kontrak pembinaan dan perasmian Masjid Kristal yang sepatutunya dilakukan oleh Sultan.Namun aku berkesempatan singgah dan masuk ke Taman Tamaddun Islam Pulau Wan Man pada 6 Jun 2013. Tiket masuk untuk dewasa RM20, termasuk baucer RM2 untuk membeli cenderahati di kedai cenderahati dan makanan di gerai makanan di luar Taman. Selain daripada tiket, kami diberikan buku passport dengan cop sebagai bukti lawatan dan tawaran istimewa untuk lawatan kedua dan ketiga. Buku tersebut juga mengandungi keterangan mengenai monumen yang terdapat dalam taman ini.

Taman Tamadun Islam ( TTI ) ini dikatakan merupakan taman tema bercirikan Islam yang pertama dan satu-satunya di dunia dari segi kesenian rekabentuk serta kebudayaan menerusi 21 buah monumen yang dibangunkan. Ianya menonjolkan keunggulan islam dalam pelbagai seni bina khususnya didalam pembuatan masjid.

Semua monumen yang dibangunkan didalam taman tema ini adalah mengikut skala 1:8 daripada saiz asal. Di sesetengah monumen terdapat pameran serta dewan tayangan video bagi memberi maklumat lanjut kepada pengunjung.Terdapat kemudahan seperti trem, basikal dan buggy sedia untuk disewa bagi memudahkan perjalanan dalam di taman ini. Tidak pasti berapa kadar sewaannya. Tapi aku memilih untuk berjalan kaki sahaja.Bermula dengan monumen masjid Masjid Xian dari China yang unik binaannya. Ini binaan yang menempatkan ruang solat atau sekadar menaranya sahaja ?Diikuti dengan monument berbentuk Masjid Negara Malaysia. Aku begitu impress. Macam betul-betul saja kalau ambik gambar dekat.Seterusnya Masjid Kuddus Mina dari Indonesia yang nampak tradisional atau klasik. Terasa macam ada masjid lama di Malaysia seakan-akan binaan ini. Masjid Sultan Omar Syarif dari Brunei mengingatkan aku kepada kunjungan ke sana. Cuma warnanya tidak seputih yang asal dan kubah emasnya tidak berwarna seperti emas berkilau.Apabila sampai ke monumen Taj Mahal dari India, baru aku perasan betapa kurangnya kerja penyelenggaraan dilakukan ke atas monument yang terdapat di sini. Cat yang sudah luntur dan warna keputihan Taj Mahal mulai pudar dan tidak nampak menarik apabila berada pada jarak dekat.Bagiku yang paling menakjubkan ialah Kubah As Sakhra dari Palestina. Daripada jauh sudah kelihatan keunikan kubah kuningnya.Masuk ke dalamnya, terasa macam real atau betul-betul. Corak dinding, tiang, tingkap dan silingnya sungguh menarik. Ini ditambah dengan replika batu tergantung yang terdapat ditengah-tengah binaan di bawah kubah.
Masjid Nabawi dan Masjidil Haram dari Arab Saudi agak mengecewakan sedikit, walaupun marmar binaan seperti real. Banyak bahagian yang sudah rosak serta pecah dan berdasarkan khemah yang dipasang, berkemungkinan juga kerja pembaikpulih sedang dan telah lama dilakukan.Agaknya kalau dibesarkan sedikit skala, boleh pengunjung merasai nak tawaf dan saie. Ruang pameran Masjidil Haram di bahagian bawah juga ditutup Keunikan Masjid Al Hambra dari Spanyol nampak cantik dan jelas digambarkan dari monumen yang dihasilkan.Berikut adalah beberapa monument lain yang menghiasi TTI.
Melihat kepada beberapa bentuk monumen yang juga merujuk kepada binaan sebenar di negara masing-masing, timbul persoalan. Apakah binaan tersebut yang bercirikan senibina Islam ataupun ciri rekabentuk bangsa atau negara berkenaan yang diapplykan kepada bangunan yang dihungkaitkan dengan kegunaan umat Islam khususnya untuk beribadah ?Apa yang perlu dilakukan oleh pengurusan TTI ini menyelenggara dan memastikan monumen dalam keadaan baik, cat tidak lusuh, dinding binaan tidak menggelupas serta warnanya tidak pudar. Apakah sengaja dibiarkan bagi melambangkan begitu juga binaan yang sebenar di negera-negara berkenaan ?Di akhir lawatan kami singgah di kedai cenderahati bagi membeli tanda kenangan berkunjung ke di taman tema dan terus keluar daripada kompleks TTI menuju ke bazaar makanan.

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Feb 2013 11:38 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Suara Pemikir: Antara MASJID Tercantik <b>Di</b> MALAYSIA (5 Gambar)

Posted: 19 Feb 2013 05:52 AM PST

Masjid Kristal , Kuala Terengganu
Terletak dalam kawasan pelancongan Taman Tamadun Islam di Pulau Wan Man, Terengganu.
Dibuka pada 08 februari 2008 , dibina daripada kaca dan keluli, masjid pintar pertama di Malaysia dan mempunyai keluasan 2,146 meter persegi. Masjid ini boleh memuatkan 700 jemaah pada satu-satu masa dan dilengkapi dengan prasarana teknologi maklumat dan liputan WiFi yang membolehkan pengunjung menggunakan kemudahan akses internet bagi membaca al-Quran elektronik.
Masjid Bandaraya Kota Kinabalu
Terletak di Bandar Kota Kinabalu dan dibuka dengan rasminya pada tanggal 2 Februari 2000 berikutan pengisytiharaan Kota Kinabalu sebagai sebuah bandar raya.
Masjid Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
Masjid Wilayah Persekutuan ini dibina di antara tahun 1997 dan tahun 2001. Masjid ini terletak di tanah berukuran 33 ekar bersebelahan dengan Kompleks Pejabat Kerajaan di Jalan Duta dan boleh memuatkan seramai 17,000 jemaah dalam satu masa.
Pembinaan masjid ini bermula pada 1997 dan disiapkan dua tahun kemudian pada 1999. Masjid ini terletak bersebelahan dengan Perdana Putra, pejabat Perdana Menteri Malaysia dan bersebelahan dengan Tasik Putrajaya.
Masjid Ubudiah , Kuala Kangsar , perak.
Masjid Ubudiah ialah sebuah masjid di Bukit Chandan, Kuala Kangsar, Perak yang dianggap salah satu masjid terindah di Malaysia . Masjid Ubudiah dirasmikan pembukaannya oleh Sultan Jalil Karamatullah Shah pada tahun1917. Masjid ini telah siap dibina dan dibuka dengan rasminya oleh Sultan Abdul Jalil Karamatullah Shah (1916-1918.), Sultan yang ke-29, pada tahun 1917.
Gambar-gambar ni aku cari kat gugel dan sejarahnya dari wikipedia . Dalam 5 Masjid ni , Masjid Kristal dan Masjid Putra je yang aku dah pegi . Pemandangan di kedua Masjid ni sangat indah kalau waktu senja :) Indah sangat :) kan ..

Taman Tamadun Islam <b>di</b> Kuala Terengganu: Review? | Cuti Malaysia

Posted: 28 May 2013 05:02 PM PDT

Bercuti Terengganu Taman Tamadun Islam

Satu lagi tempat jalan-jalan menarik di Kuala Terengganu  ialah Taman Tamadun Islam. Lokasinya ialah di Pulau Wan Man, dalam daerah Losong bersebelahan Muzium Negeri Terengganu. Taman Tamadun Islam yang pertama diMalaysia ini dibina berlatar belakangkan sungai Terengganu. Cantik betul pemandangan di sini, paling best sebab berangin.

Hendak ke Taman Tamadun Islam, jika inginkan kelainan bolehlah mencuba naik bas Bandar yang unik tu. Boleh ambil dari Taman Shahbandar Kuala Terengganu. Dengan bayaran hanya RM1, bas Bandar ni akan terus membawa anda ke Muzium Negeri dan seterusnya ke Taman Tamadun Islam. Suka tengok bas ni, klasik!

bas bandar taman tamadun islam

  • Lokasi: Pulau Wan Man, Kuala Terengganu (Bersebelahan Muzium Negeri)
  • Waktu Operasi: 10 am – 7pm Setiap Hari
  • Bayaran Masuk Taman Tamadun Islam: Percuma
  • Bayaran Masuk Taman Monumen Islam: RM20 Dewasa / RM15 Kanak2 7-12 Thn / PERCUMA Kanak2 Bwh 7 Thn
  • Bayaran Terengganu River Cruise: RM20 Dewasa / RM15 Kanak2 7-12 Thn / PERCUMA Kanak2 Bwh 7 Thn
  • Menarik di Taman Tamadun Islam: Masjid Kristal, Taman Monumen, River Cruise

Untuk lebih detail pakej yang disediakan sila rujuk sini;

Tiket Taman Tamadun Islam

Dalam Taman Tamadun Islam inilah terletaknya Masjid Kristal dan Taman Monumen Islam serta Terengganu River Cruise. Ini ialah Masjid Kristal atau masjid terapung. Cantik kan, rekabentuknya memang lain dari yang lain. Masjid Kristal juga merupakan salah satu ikon Negeri Terengganu.

Masjid Kristal di Taman Tamadun Islam

Dari Masjid Kristal Cuti Malaysia ke Taman Monumen. Masuk ke sini, anda diberi Passport atau buku paduan perjalanan, baucer Kedai Cenderamata dan baucer F&B di kafenya.

Taman Monumen do Taman Tamadun Islam

Bagi Cuti Malaysia, boleh dikatakan tempat ni ala ala Taman Tema Islam dimana 21 replika mercu tanda Islam terpilih dari seluruh dunia dibina di sini. Memang cukup menarik kerana berpeluang mengenali mercu tanda negara negara Islam seluruh dunia. Untuk gambaran apa yang ada di sini, boleh rujuk peta interaksi Taman Tamadun Islam ni.

Taman Tamadun Islam

Di sini antara monumen paling menarik termasuklah Taj Mahal di India, Dome of Rock (Kubah As Sakhra) di Palestin, Kincir Air,  Masjid Sulaimen Turki dan Menara Kalyan dari Uzbekistan. Antara monumen ini, disediakan mini Muzium dan tayangan video yang menerangkan tentang monumen tersebut dengan lebih terperinci. Terdapat juga monumen yang anda boleh masuk ke dalamnya. Cuti Malaysia aritu berpeluanglah masuk ke Kubah As Sakhra atau lebih dikenali sebagai Dome of Rock. Kalau anda pernah dengar kisah sebiji batu yang ingin mengikut Rasulullah ke langit pada kejadian Isra Mikraj tapi tak diizinkan lalu batu itu kekal terapung hingga kini. Di kubah AsSakhra inilah terletaknya batu terapung ini.

Untuk menjelajah Tamadun Islam, ada disediakan beberapa pilihan kenderaan untuk anda, dari basikal untuk seorang hinggalah basikal untuk 6 orang. Ada juga tram dan buggy. Semuanya berlainan harga. Cuti Malaysia bawa budak-budak lebih senang menggunakan tram dengan bayaran RM3 seorang dewasa.  Diakhir lawatan jangan lupa guna baucer Kedai Cenderahati dan membasahkan tekak di CafĂ© Taman Tamadun.

Selain Masjid Kristal dan Taman Monumen Islam, di sini juga ada disediakan perkhidamatan Cruise Sungai Terengganu. Time Cuti Malaysia selesai jalan-jalan di Taman Monumen dah lewat petang, Cruise pun dah tutup. Lain kali datang lagi mesti cuba hee..

Layan dulu beberapa gambar Cuti Malaysia di Taman Tamadun Islam;

Gambar Taman Tamadun Islam

Sememangnya banyak tempat jalan menarik di Terengganu. Jom Cuti Cuti Malaysia Terengganu 2013!

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jun 2013 11:12 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Mar 2013 11:25 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Mar 2013 12:06 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Batu Buruk jadi tumpuan | BH Auto

Posted: 06 Mar 2013 07:28 AM PST

Ribuan peminat motosikal banjiri Terengganu Bike Week 2013

Umzarul Faiz
Gambar: Chopper Rockers Media

Siapa sangka, deruman umpama guruh yang bergema adalah deruman jentera berkuasa tinggi yang melintasi perkarangan Dataran Batu Buruk sempena acara Terenggganu Bike Week 2013 (TBW 2013) bagi tahun kedua pada 1 dan 2 Mac yang lalu begitu menggamatkan.

Penyertaan seramai 2,500 pemilik motosikal berkuasa tinggi dan kecil yang mewakili lebih 100 kelab permotoran dan persatuan termasuk dari Singapura, Thailand, Indonesia dan Afrika Selatan.

Program anjuran Persatuan Permotoran Terengganu (PPT) ini adalah bersempena Tahun Melawat Terengganu 2013, sekali gus menjadikan beberapa destinasi pelancongan yang menarik sebagai destinasi konvoi untuk dilawati oleh para peserta.

Presiden PPT Tengku Sri Temenggong Raja Datuk Seri Tengku Baharuddin Sultan Mahmud berkata, jika pada program TBW 2012, destinasi Tasik Kenyir yang terletak di Hulu Terengganu menjadi pilihan penganjur, kali ini peserta konvoi berpeluang melihat lebih dekat kehidupan masyarakat nelayan di kawasan pantai timur.

Selain itu, antara destinasi menarik lain yang dilalui peserta konvoi ialah Bandar Permaisuri, Setiu sebelum konvoi berakhir dengan jamuan makan tengah hari di Taman Tamadun Islam, Pulau Wan Man, Kuala Terengganu.

Rombongan konvoi membabitkan lebih 1,000 motosikal berkuasa tinggi turut membuat lawatan amal ke Asrama Kebajikan Anak Yatim/Fakir Miskin Darul Akhyar, Batu Rakit, Kuala Terengganu.

Kehadiran peserta konvoi ke asrama berkenaan turut disertai Tengku Datuk Hassan Archibald dari Johor, disambut Ahli Dewan Undangan Negeri Batu Rakit, Khazan Che Mat serta penghuni asrama berkenaan. Konvoi telah diiringi oleh pasukan trafik Ibu Pejabat Polis Kontinjen Terengganu diketuai Asisten Superintendan Ismail Man.

Tengku Baharudin dan Tengku Hassan turut menyampaikan sumbangan peribadi kepada asrama berkenaan selain derma yang dikumpul daripada peserta konvoi.

Acara penutup disempurnakan Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said yang diadakan penuh dengan warna warni membabitkan artis kugiran tempatan.

Antara acara yang dinantikan oleh peserta ialah cabutan bertuah dengan hadiah utama berupa enam motosikal di antaranya KTM Duke 200cc sebelum program diakhiri dengan pertunjukan bunga api.

INFO NOMBOR

2 tahun
Memasuki penganjuran tahun kedua

100
Kelab motosikal turun padang

2,500
Pemilik menyertai TBW 2013

1,000
Motosikal mengambil bahagian

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 11:47 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Nov 2012 11:27 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Masjid Kristal Terangganu Malaysia | Beliafun Blogging 2010 - 2012

Posted: 12 Nov 2012 11:56 AM PST

cyristal-mosque-kuala-ter.jpg 

Ia dikatakan adalah antara masjid yang tercantik di Malaysia kerana keunikannya dibina daripada kaca dan keluli bermutu tinggi malah masjid ini lengkap dengan segala prasarana yang berteknologi tinggi dan liputan WIFI untuk memudahkan pengunjung untuk mengakses internet.
Kebanyakkan pengunjung yang datang ke sini pastinya mengagumi keindahan masjid kristal ini. Bila masjid ini terkena sinaran pancaran matahari, masjid ini berubah warna kekuningan yang berkilau-kilauan. Lebih indah juga bila dilihat pada waktu malam.Cahaya terang-benderang menghiasi masjid ini dan berwarna biru ..Masjid yang siap dibangunkan pada tahun 2008 ini terletak di Pulau Wan Man.
Kedudukannya juga terletak berhampiran dengan Muzium negeri Terengganu dan di tengah-tengah Bandaraya Kuala Terengganu iaitu kira-kira 10 minit perjalanan dari bandaraya Kuala Terengganu. Oleh itu, ia adalah satu destinasi wajib bila anda melancong ke Terengganu. Bukan sekadar untuk melihat keindahannya dan melakar kenangan disini tetapi juga digalakkan menunaikan solat di masjid ini bagi umat islam.

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved