ads

Selasa, 1 Oktober 2013

13 di besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di besut - Google Blog Search


Ditahan Jual Nasi Bungkus <b>Di Besut</b> - MyNewsHub

Posted: 02 Aug 2013 02:07 PM PDT


BESUT – Dua individu termasuk seorang wanita ditangkap kerana tidak berpuasa dan makan secara terbuka di tempat awam pada bulan Ramadan serta menjual makanan kepada orang Islam tidak berpuasa, kelmarin.

Pegawai Agama Daerah, Azmi Tengah berkata, ibu tunggal berusia 40-an itu diberkas di rumahnya di Kampung Gertak Seratus, Kuala Besut oleh sepasukan anggota Penguat kuasa Syariah Pejabat Agama Daerah Besut setelah mendapat maklumat orang awam.

Menurutnya, dalam serbuan kira-kira jam 11.30 pagi itu, wanita terbabit dipercayai sedang menjual nasi bungkus kepada beberapa pelanggan di rumahnya.

"Bagaimanapun, penguat kuasa gagal memberkas pelanggan yang melarikan diri selepas menyedari kehadiran penguat kuasa, sementara wanita terbabit ditangkap dan sebanyak 10 bungkus nasi turut dirampas," katanya.

Menurut Azmi, pihaknya telah melakukan intipan selama beberapa hari sebelum menyerbu rumah wanita terbabit.

Katanya, wanita berkenaan akan didakwa di bawah Seksyen 19(a) Enakmen Kesalahan Jenayah Syarie (takzir) negeri Terengganu kerana tidak menghormati bulan puasa (menjual makanan kepada orang Islam yang tidak berpuasa).

Sementara itu katanya, dalam operasi yang turut disertai Penguat kuasa Majlis Daerah Besut itu, pihaknya menahan seorang lelaki beragama Islam berusia 56 tahun di dalam sebuah kedai milik lelaki bukan Islam pada jam 10 pagi, hari yang sama.

"Lelaki terbabit ditahan selepas anggota penguat kuasa yang menyerbu kedai tersebut mendapati dia menghisap rokok di situ dan akan didakwa di bawah Seksyen 19 (b) enakmen yang sama kerana tidak berpuasa," katanya.

Azmi berkata, tangkapan tersebut yang pertama sepanjang Ramadan ini dan pihaknya akan melakukan pemeriksaan serta pemantauan secara berterusan bagi menjaga kesucian Islam.

Dalam operasi berkenaan, sebanyak 10 premis membabitkan premis perniagaan dan rumah termasuk sebuah rumah di Kampung Pangkalan Sentul, Jertih diperiksa. – Sinar harian Online

Anda mungkin juga meminati:


PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


HOT! Jamawi Jaafar Rebah <b>di Kuala Terengganu</b>? #JJ4NKP <b>...</b>

Posted: 30 Sep 2013 12:28 AM PDT


Semalam Mc mendapat berita Jamawi Jaafar calon Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia telah rebah ketika berada di Kuala Terengganu. Kenapa dia rebah? Di pukul ke? Atau rebah sebab sepak kayu?

Rilek.. cerita yang betui kat bawah ni,

Sebenarnya Jamawi memang penat. Dari wife dia bersalinkan anak kembar yg pre-mature sebelum puasa haritu, dia tunggu 20 jam sehari kat hospital selama hampir sebulan, sampai anak dia discharge. Lepas pada tu, dia sambung terus kerja sambil berkempen seluruh Malaysia. Mana tak rebah betul tak?

Mc diberitahu Jamawi direhatkan sebentar di Hospital Kuala Terengganu. Maybe Jamawi kekurangan air dalam badan kerana tak cukup rehat.

Kalau robot pun boleh habis batery, inikan pula manusia, cuma Jamawi kena jaga diri elok-elok, badan nak pakai lama. Kalau ikut hati memang nak berjalan satu Malaysia, tapi kesihatan tu pun penting. Perjuangan tu perjuanganlah.. tapi kalau sampai sakit, nak berjuang apa lagi bro?

Mc pun belum tentu boleh buat macam Jamawi ni, semangat pemimpin muda.

Semoga cepat sembuh bro..

13 di pulau wan man - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau wan man - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2013 11:32 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jul 2013 11:14 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jun 2013 11:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Taman Tamadun Islam <b>di</b> Kuala Terengganu: Review? | Cuti Malaysia

Posted: 28 May 2013 05:02 PM PDT

Bercuti Terengganu Taman Tamadun Islam

Satu lagi tempat jalan-jalan menarik di Kuala Terengganu  ialah Taman Tamadun Islam. Lokasinya ialah di Pulau Wan Man, dalam daerah Losong bersebelahan Muzium Negeri Terengganu. Taman Tamadun Islam yang pertama diMalaysia ini dibina berlatar belakangkan sungai Terengganu. Cantik betul pemandangan di sini, paling best sebab berangin.

Hendak ke Taman Tamadun Islam, jika inginkan kelainan bolehlah mencuba naik bas Bandar yang unik tu. Boleh ambil dari Taman Shahbandar Kuala Terengganu. Dengan bayaran hanya RM1, bas Bandar ni akan terus membawa anda ke Muzium Negeri dan seterusnya ke Taman Tamadun Islam. Suka tengok bas ni, klasik!

bas bandar taman tamadun islam

  • Lokasi: Pulau Wan Man, Kuala Terengganu (Bersebelahan Muzium Negeri)
  • Waktu Operasi: 10 am – 7pm Setiap Hari
  • Bayaran Masuk Taman Tamadun Islam: Percuma
  • Bayaran Masuk Taman Monumen Islam: RM20 Dewasa / RM15 Kanak2 7-12 Thn / PERCUMA Kanak2 Bwh 7 Thn
  • Bayaran Terengganu River Cruise: RM20 Dewasa / RM15 Kanak2 7-12 Thn / PERCUMA Kanak2 Bwh 7 Thn
  • Menarik di Taman Tamadun Islam: Masjid Kristal, Taman Monumen, River Cruise

Untuk lebih detail pakej yang disediakan sila rujuk sini;

Tiket Taman Tamadun Islam

Dalam Taman Tamadun Islam inilah terletaknya Masjid Kristal dan Taman Monumen Islam serta Terengganu River Cruise. Ini ialah Masjid Kristal atau masjid terapung. Cantik kan, rekabentuknya memang lain dari yang lain. Masjid Kristal juga merupakan salah satu ikon Negeri Terengganu.

Masjid Kristal di Taman Tamadun Islam

Dari Masjid Kristal Cuti Malaysia ke Taman Monumen. Masuk ke sini, anda diberi Passport atau buku paduan perjalanan, baucer Kedai Cenderamata dan baucer F&B di kafenya.

Taman Monumen do Taman Tamadun Islam

Bagi Cuti Malaysia, boleh dikatakan tempat ni ala ala Taman Tema Islam dimana 21 replika mercu tanda Islam terpilih dari seluruh dunia dibina di sini. Memang cukup menarik kerana berpeluang mengenali mercu tanda negara negara Islam seluruh dunia. Untuk gambaran apa yang ada di sini, boleh rujuk peta interaksi Taman Tamadun Islam ni.

Taman Tamadun Islam

Di sini antara monumen paling menarik termasuklah Taj Mahal di India, Dome of Rock (Kubah As Sakhra) di Palestin, Kincir Air,  Masjid Sulaimen Turki dan Menara Kalyan dari Uzbekistan. Antara monumen ini, disediakan mini Muzium dan tayangan video yang menerangkan tentang monumen tersebut dengan lebih terperinci. Terdapat juga monumen yang anda boleh masuk ke dalamnya. Cuti Malaysia aritu berpeluanglah masuk ke Kubah As Sakhra atau lebih dikenali sebagai Dome of Rock. Kalau anda pernah dengar kisah sebiji batu yang ingin mengikut Rasulullah ke langit pada kejadian Isra Mikraj tapi tak diizinkan lalu batu itu kekal terapung hingga kini. Di kubah AsSakhra inilah terletaknya batu terapung ini.

Untuk menjelajah Tamadun Islam, ada disediakan beberapa pilihan kenderaan untuk anda, dari basikal untuk seorang hinggalah basikal untuk 6 orang. Ada juga tram dan buggy. Semuanya berlainan harga. Cuti Malaysia bawa budak-budak lebih senang menggunakan tram dengan bayaran RM3 seorang dewasa.  Diakhir lawatan jangan lupa guna baucer Kedai Cenderahati dan membasahkan tekak di CafĂ© Taman Tamadun.

Selain Masjid Kristal dan Taman Monumen Islam, di sini juga ada disediakan perkhidamatan Cruise Sungai Terengganu. Time Cuti Malaysia selesai jalan-jalan di Taman Monumen dah lewat petang, Cruise pun dah tutup. Lain kali datang lagi mesti cuba hee..

Layan dulu beberapa gambar Cuti Malaysia di Taman Tamadun Islam;

Gambar Taman Tamadun Islam

Sememangnya banyak tempat jalan menarik di Terengganu. Jom Cuti Cuti Malaysia Terengganu 2013!

aLw!z b3 my baby: Tempat-tempat menarik <b>di</b> Kuala Terengganu

Posted: 11 Jun 2013 12:00 AM PDT

alamak! ada yang request suh aku cepat² update percutian Kuala Terengganu ler.. huhuhu.. so demi tak menghampakan peminat² mak *muntah ijou  meh la aku up sikit. tapi gambo je la banyak eh. untuk details tempat-tempat menarik di Kuala Terengganu nanti aku buat entry lain... atlis entry ni leh ler bagi gambaran kat korang ape yang best kat ganu nih. :-)


1) Pantai Batu Burok, Kuala Terengganu

kat Pantai Batu Burok ni memang meriah.. macam² aktiviti boleh buat - naik kuda, main layang², main ATV, ada playground, gerai² jual air, kepok lekor, etc. sangat meriah!
2) Taman Monumen, Taman Tamadun Islam
 
Salah satu tempat yang wajib singgah klu pegi KT. Taman Monumen ni terletak di Pulau Wan Man dan mengandungi replika-replika senibina Islam di seluruh dunia. untuk details nanti aku buat entry lain yer...
salah satu monumen kat sini - The Dome of Rock
(Kubah As-Sakhrah, Baitul Muqqaddis, Palestin)

3) Taman Tamadun Islam River Cruise

selain Taman Monumen, kat Taman Tamadun Islam ni jugak ada river cruise. perjalanan naik cruise mengelilingi Pulau Duyong amik masa lebih kurang 45 minit. oh, kat sini jugak terletaknya Masjid Kristal yang cantik tu..

4) Keropok Lekor Bukit Tok Beng (BTB)

ni ler kedai kepok lekor yang femes tuh. kepok paling sedap kat ganu katanya... kedai ni terletak di Kg. Bukit Tok Beng yer. terbukti memang sedap. kena dengan tekak aku.

5) Pasar Payang Kuala Terengganu

yang kaki soping mesti suke datang tempat ni specially mak-mak kite... huhuhu.. habis semua nak diborongnya... macam² jenis makanan mak aku beli. haih. aku tak beli pape pon. cuci mata jer.. panas la kat dalam nih. telur penyu - ape rasa ek??

6) Pantai Teluk Ketapang

Terengganu ni banyak pantai tapi banyak yang tak boleh mandi. huhuhu... takat bergambo je ler kat sini. huhuhu...

7) Ikan Celup Tepung ICT, Pantai Teluk Ketapang

dah alang² sampai Pantai Teluk Ketapang, jom pekena ikan celup tepung yang femes emes tuh... ada banyak kedai ict kat sini.. ada ikan, ketam, udang, sotong, cendawan.. mabelesss...

8) Air Buah Gelas Besar Terengganu

kedai ni terletak di Seberang Takir.
.
gelas die memang besar gabak hokey. aku share air ngan mak. itu pun jenuh nak abiskan. gelas besar ni harga RM3.50 sajok. murah giless... dah la sedap.pekat.pior punya.

9) I-City Pulau Warisan
.

kat Ganu pon ada I-city hokey. tapi takde la semeriah kat Shah Alam tu.. boleh la nak lepak memalam amik angin laut.

10) Masjid Tengku Tengah Zaharah (Masjid Terapung)

singgah sini untuk solat isyak.

11) Selly Seafood Kuala Ibai

aku rasa tempat makan ni agak femes kat sini.. orang yang datang makan omakkaii.. ramai giless... nasib la lakiku booking siap². sampai jer, tunggu kejab makanan pun sampai. sos ikan bakar die style sekinchan skit... tak guna air asam tuh...

seingat aku itu je la kot tempat² yang aku sempat singgah masa pegi KT baru nih.. ada lagi tempat menarik tapi tak tersinggah la wei.... huhuhu... korang google la ek klu nak tau ape yang best lagi kat KT nih.


Taktau nak komen ape, LIKE pon boleh. TQ ♥

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jun 2013 11:12 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Mar 2013 11:25 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Mar 2013 12:06 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Batu Buruk jadi tumpuan | BH Auto

Posted: 06 Mar 2013 07:28 AM PST

Ribuan peminat motosikal banjiri Terengganu Bike Week 2013

Umzarul Faiz
Gambar: Chopper Rockers Media

Siapa sangka, deruman umpama guruh yang bergema adalah deruman jentera berkuasa tinggi yang melintasi perkarangan Dataran Batu Buruk sempena acara Terenggganu Bike Week 2013 (TBW 2013) bagi tahun kedua pada 1 dan 2 Mac yang lalu begitu menggamatkan.

Penyertaan seramai 2,500 pemilik motosikal berkuasa tinggi dan kecil yang mewakili lebih 100 kelab permotoran dan persatuan termasuk dari Singapura, Thailand, Indonesia dan Afrika Selatan.

Program anjuran Persatuan Permotoran Terengganu (PPT) ini adalah bersempena Tahun Melawat Terengganu 2013, sekali gus menjadikan beberapa destinasi pelancongan yang menarik sebagai destinasi konvoi untuk dilawati oleh para peserta.

Presiden PPT Tengku Sri Temenggong Raja Datuk Seri Tengku Baharuddin Sultan Mahmud berkata, jika pada program TBW 2012, destinasi Tasik Kenyir yang terletak di Hulu Terengganu menjadi pilihan penganjur, kali ini peserta konvoi berpeluang melihat lebih dekat kehidupan masyarakat nelayan di kawasan pantai timur.

Selain itu, antara destinasi menarik lain yang dilalui peserta konvoi ialah Bandar Permaisuri, Setiu sebelum konvoi berakhir dengan jamuan makan tengah hari di Taman Tamadun Islam, Pulau Wan Man, Kuala Terengganu.

Rombongan konvoi membabitkan lebih 1,000 motosikal berkuasa tinggi turut membuat lawatan amal ke Asrama Kebajikan Anak Yatim/Fakir Miskin Darul Akhyar, Batu Rakit, Kuala Terengganu.

Kehadiran peserta konvoi ke asrama berkenaan turut disertai Tengku Datuk Hassan Archibald dari Johor, disambut Ahli Dewan Undangan Negeri Batu Rakit, Khazan Che Mat serta penghuni asrama berkenaan. Konvoi telah diiringi oleh pasukan trafik Ibu Pejabat Polis Kontinjen Terengganu diketuai Asisten Superintendan Ismail Man.

Tengku Baharudin dan Tengku Hassan turut menyampaikan sumbangan peribadi kepada asrama berkenaan selain derma yang dikumpul daripada peserta konvoi.

Acara penutup disempurnakan Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said yang diadakan penuh dengan warna warni membabitkan artis kugiran tempatan.

Antara acara yang dinantikan oleh peserta ialah cabutan bertuah dengan hadiah utama berupa enam motosikal di antaranya KTM Duke 200cc sebelum program diakhiri dengan pertunjukan bunga api.

INFO NOMBOR

2 tahun
Memasuki penganjuran tahun kedua

100
Kelab motosikal turun padang

2,500
Pemilik menyertai TBW 2013

1,000
Motosikal mengambil bahagian

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2012 11:47 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Nov 2012 11:27 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Masjid Kristal Terangganu Malaysia | Beliafun Blogging 2010 - 2012

Posted: 12 Nov 2012 11:56 AM PST

cyristal-mosque-kuala-ter.jpg 

Ia dikatakan adalah antara masjid yang tercantik di Malaysia kerana keunikannya dibina daripada kaca dan keluli bermutu tinggi malah masjid ini lengkap dengan segala prasarana yang berteknologi tinggi dan liputan WIFI untuk memudahkan pengunjung untuk mengakses internet.
Kebanyakkan pengunjung yang datang ke sini pastinya mengagumi keindahan masjid kristal ini. Bila masjid ini terkena sinaran pancaran matahari, masjid ini berubah warna kekuningan yang berkilau-kilauan. Lebih indah juga bila dilihat pada waktu malam.Cahaya terang-benderang menghiasi masjid ini dan berwarna biru ..Masjid yang siap dibangunkan pada tahun 2008 ini terletak di Pulau Wan Man.
Kedudukannya juga terletak berhampiran dengan Muzium negeri Terengganu dan di tengah-tengah Bandaraya Kuala Terengganu iaitu kira-kira 10 minit perjalanan dari bandaraya Kuala Terengganu. Oleh itu, ia adalah satu destinasi wajib bila anda melancong ke Terengganu. Bukan sekadar untuk melihat keindahannya dan melakar kenangan disini tetapi juga digalakkan menunaikan solat di masjid ini bagi umat islam.

13 di kemaman - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemaman - Google Blog Search


Gambar2 Siling Masjid Runtuh <b>Di Terengganu</b>. - Satu Lagi Masjid <b>...</b>

Posted: 28 Sep 2013 08:46 PM PDT

Satu lagi kejadian runtuhan berlaku di Terengganu. Kali neh melibatkan siling bagi sebuah masjid yang terletak di Kuala Terengganu.

Hari ini, sebuah lagi struktur bumbung anjung Masjid Kampung Tebauk Bukit Tunggal, runtuh selepas Masjid Kampung Baru Kertih di Kemaman dan Masjid Binjai Kertas Kuala Berang di Hulu Terengganu pada 20 Mei lalu.

Harakahdaily dimaklumkan, kejadian anjung masjid itu runtuh berlaku kira-kira jam 4.00 pagi tadi serta disedari oleh penduduk di Taman Perumahan Kampung Tebauk setelah terdengar bunyi yang kuat.

Seorang bilal masjid, Jaafar Ismail berkata masjid tersebut baru digunakan hampir dua tahun iaitu pada akhir tahun 2011.

"Saya sedar anjung masjid ini runtuh ketika datang untuk bertugas waktu subuh pagi tadi sekitar jam 5.00 pagi dan melihat lampu yang biasa dipasang di masjid terpadam.

"Saya diberitahu oleh penduduk berhampiran masjid bahawa kejadian runtuh ini berlaku kira-kira jam 4.00 pagi. Ini amat mendukacitakan tetapi bersyukur kerana tidak berlaku kemalangan jiwa," jelasnya ketika ditemui di masjid tersebut.


Rujukan :  http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/22373-siling-masjid-di-terengganu-runtuh-lagi

Gambar2 runtuhan ;






Sekali dua orang mungkin anggap kebetulan. 3,4 kali orang akan anggap penyelewengan. Lebih dari 5 kali dah mula cakap2 tersebar mengatakan ia sumpahan.

Ada sesuatu yang kerajaan negeri Terengganu perlu fikirkan. Minta tolong amek pengajaran dari runtuhan demi runtuhan yang berlaku di Terengganu.

Jangan pandang remeh hint dari Allah ini..

Fikir2kan..
IKLAN TEXT DISINI


Nak Melancong?Lihat Pakej2 Menarik Ini.


STANDBY Jer.. Bil Elektrik Nak Naik Lagi Ni, Mesti Pilih~!

13 di pulau bidong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau bidong - Google Blog Search


Program Survival Laut dan Penghayatan Warisan Edisi Media <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 30 May 2013 07:36 PM PDT

 

Salam.

 

Kepada anda diluar sana yang belum baca lagi part satu entri ini sila baca dulu ok. Hari ke-2 kami di Pulau Bidong sangat ohsem. Ada aktiviti memancing di laut dalam dan aktiviti jungle trekking dan lawatan ke tapak penempatan warga Vietnam yang pernah menetap di situ beberapa tahun lalu. Seriously aku baru tahu Pulau Bidong mempunyai sejarahnya yang tersendiri. Pulau Bidong pernah menjadi penempatan warga Vietnam.Sampai sekarang ada lagi peninggalan mereka macam kubur, tapak bangunan dan patung.

 

kaki pancing

Aku nak tahu tak masa aktiviti memancing tu aku mabuk laut. haha gelakkan diri sendiri. Sah-sah la ikan pun tak dapat. Firstime aku join aktiviti macamnie beb. Mula-mula memang ilek-ilek lagi memancing dengan seronok sekali. Then mula la aku rasa pening dan loya. Nak muntah pun ada. Aku bagi pancing aku dekat orang lain. Aku baring terus atas kapal. kahkah. =p

 

Tengok gambar kat atas seronok Amir dapat ikan. Sekali dapat bukan seekor tapi dua ekor kau. Aku paling kagum dengan Aslina la sebab dia dapat ikan kemain banyak. Ada la dalam 5 ekor kalau tak salah kan Aslina ? Aku tak tahu la Aslina tu pakai umpan apa. Papepun, aktiviti memancing akan jadi lagi seronok kalau aku tak mabuk laut then dapat ikan 10 ekor. heh.

 

Lepas dapat ikan 15 ekor, masa memancing pun dah tamat. Kitorang dibawa ke melawat tapak peninggalan warga Vietnam yang pernah menetap di Pulau Bidong berpuluh-puluh tahun yang lepas. Masa tu aku belum lagi dilahirkan. Kau nak tahu cerita disebalik penempatan warga Vietnam nie kau tanya Amir. Story yang dia buat pasal Penempatan Vietnam masuk paper haritu. Kemain eksaited lagi dia.

 

Pulau Bidong

Hutan belakang kitorang itulah tapak penempatan warga Vietnam. Korang nampak tak mercu tanda tinggi belakang kitorang tu yang sebelah kanan ? Haa, itulah antara binaan diorang yang masih teguh sehingga sekarang. Aku ada bergambar dekat situ tapi Amir tak kasi pun gambar tu dekat aku. Biasalah aku pakai kamera ehsan orang je. Takde kamera sendiri. Kakak paling kanan dalam gambar diatas merupakan kakak angkat Aslina dan Amir. Cantik angat kakak angkat korang. aherher.

Pulau Bidong

 

Kalau korang nak tahu, pasir dekat gambar bawah nie halus gila. Semangat aku turun bawah semata-mata nak pergi sentuh pasir halus itu. Pantai dia pun sangat CANTIK. Air jernih bukan main lagi. ALLAHUAKHBAR !  Dapat snorkeling sini memang best nie. aha.

Pulau Bidong

Jungle trekking kat Pulau Bidong nie boleh tahan letih dia. Tempat kitorang berhenti masa jungle trekking yang ada pokok menjalar besar macam buai tu sangat unik. Aslina dengan Amir siap bergambar lagi situ. Tapi gambar tu takde. Sedeh kan. Semua gambar takde nak tunjuk dekat korang. Pasnie kalau nak pergi program wajib bawak kamera sendiri. =p

 

Pulau Bidong

Bersama geng media prima Kuala Lumpur dan Bernama Kuala Lumpur sebelum berangkat pulang ke jeti Marang. Korang sangat sporting. Kenal 2 hari pun dah boleh bergurau macam kenal 2 tahun tau. Siap janji nak belanja aku lagi tu kalau aku pergi Kuala Lumpur kan Raffi. Harap Raffi baca blog aku lol. Biasalah sporting. Nama pun orang media kan. =p

 

Harap tahun depan boleh join lagi program nie. Dengar kata setiap tahun diadakan program camnie dekat Pulau Bidong sana. Terima kasih urusetia program yang cantik kacak bergaya tu sebab incharge kitorang sepanjang program.

 

Aslina suka sangat dengan abang urusetia yang pakai t-shirt 7 dalam gambar bawah ini. Kan Aslina ? Haha. Tahniah buat Nik yang dah habis praktikal di Bernama. Semoga cepat-cepat dapat kerja. Panjang umur kita jumpa lagi.

Pulau Bidong

13 di dungun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di dungun - Google Blog Search


Tiga termasuk ibu yang sarat mengandung maut <b>di Dungun</b>

Posted: 29 Sep 2013 02:53 AM PDT

dungun

DUNGUN, 29 Sept (Bernama) — Seorang ibu yang sarat mengandung tujuh bulan

adalah antara tiga yang maut dalam kemalangan membabitkan sebuah kereta dan

motosikal di KM 23 Jalan Paka-Bandar Al Muktaffi Billah Shah di sini semalam.

Mangsa yang terbunuh penumpang kereta, Wan Ayuzita Wan Yosof, 23, dan

anak lelakinya Mohd Amizi yang berusia setahun setengah dan penunggang motosikal

Mohd Nor Samat, 57.

Ketua Polis Daerah Dungun Supt Ahmad Zailani Yaacub berkata dalam kejadian

6.40 petang itu kereta jenis Proton Iswara yang dipandu suami mangsa dipercayai

hilang kawalan selepas melalui selekoh di kawasan berkenaan sebelum

berpusing-pusing lalu merempuh motosikal yang ditunggangi Mohd Nor yang datang

dari arah bertentangan.

"Akibat rempuhan itu ketiga-tiga mangsa meninggal di tempat kejadian setelah

mengalami kecederaan parah pada bahagian kepala manakala penumpang wanita itu

"ROBOTFB - Kuasai pemasaran anda di Facebook dengan Robot Facebook!

tersepit di tempat duduk sebelah pemandu.

"Rempuhan itu juga menyebabkan penunggang motosikal yang berasal dari Felda

Kerteh 4, Dungun tercampak sejauh 10 meter," katanya ketika ditemui di Bilik

Mayat Hospital Dungun di sini malam tadi.

– LAGI

IBU-MAUT 2 (AKHIR) DUNGUN

Menurutnya suami mangsa Azmi Mohamad, 41, bersama dua lagi anak saudaranya

Mohd Arif Basri Adnan, 11, dan Ahmad Amizan Akmal Ibrahim, 14, hanya cedera

ringan.

Katanya semasa kejadian Wan Ayuzita bersama keluarganya dalam perjalanan

pulang ke rumah mereka di Kampung Lubuk Lesung, Kemaman.

Sementara itu, anak Mohd Nor, Mohammad Keeri, 19, berkata ketika

kejadian dia bersama ayahnya dalam perjalanan pulang ke rumah selepas selesai

menebas di kebun mereka di Sungai Apu pada pukul 6 petang.

Katanya mereka menaiki motosikal berasingan dan semasa tiba di selekoh dia

ternampak sebuah kereta meluru laju menghala ke arah mereka.

"Saya lihat kereta itu langgar ayah namun saya tidak mampu berbuat apa-apa

kerana terlalu terkejut," katanya.

– BERNAMA

NFI AZM KLS NH

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...Jawatan kosong: Pekerja Part-Time Di Perlukan

"Jom Buat Duit Dengan Jomniaga - RM2 PPL!!

"Mempunyai Masalah Zakar Cepat Pancut?

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

13 di kuala berang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala berang - Google Blog Search


ZAKRI ALI: RUNTUH LAGI... Pasaraya <b>di Kuala Berang</b> Tganu

Posted: 01 Oct 2013 06:00 AM PDT

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved