ads

Isnin, 7 Oktober 2013

13 di setiu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di setiu - Google Blog Search


Anggota IPK Terengganu Maut Kereta Rempuh Treler <b>Di Setiu</b>

Posted: 07 Sep 2013 10:45 PM PDT

Seorang anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Terengganu maut setelah kereta yang mereka naiki merempuh sebuah treler dalam kejadian di Merang, Setiu berhampiran Sutra Beach Resort pagi tadi.

Dalam kejadian pukul 6.45 pagi itu, mangsa meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah.

13 di pulau redang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau redang - Google Blog Search


(11 GAMBAR)Hanez Suraya Menyelam <b>Di Pulau Redang</b> |

Posted: 15 May 2013 10:17 PM PDT


Abang Nara ada trauma dengan Pulau Redang. Abang Nara pernah lemas di situ ketika kecil. Namun agak jeles juga apabila melihat Hanez Suraya menyelam menikmati keindahan pemandangan dasar laut Pulau Redang. Mesti best kan?

hanez suraya redang

Yang menariknya, ada pihak yang mempersoalkan pemakaian Hanez Suraya ketika berada di Pulau Redang. Agak kelakar apabila membaca jawapan Hanez di bawah. Funny jugak rupanya dia ini.

Takkan pegi Pulau nak pakai baju kurung? Peliklah yg banyak sgt nak jd baik ni. Judge org Sesuka hati tu dh baik sgt lah tu. Sedihlah #typical. Tak kuasa nk layan nyahhh.. Layan nanti xpasal2 sabotaj hahahhaha

hanez suraya redang

Abang Nara tengok pemakaian Hanez Suraya kira oklah lagi berbanding dengan seorang pelakon wanita tue. Tak adalah seksi sangat. Biasa-biasa je. Yang penting, Hanez enjoy dan dapat habiskan masa berkualiti di sana. Tak gitu? Lagi 9 keping gambar Hanez Suraya di Pulau Redang dengan membaca entri ini sepenuhnya.

hanez suraya redang
hanez suraya redang
hanez suraya redang
hanez suraya redang
hanez suraya redang
hanez suraya redang
hanez suraya redang
hanez suraya redang

hanez suraya redang

Baca Yang Ini Pulak:-

13 di hulu terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di hulu terengganu - Google Blog Search


Empat Maut Dalam Nahas <b>Di Hulu Terengganu</b> | Terengganu Today

Posted: 05 Oct 2013 06:15 PM PDT

Empat orang termasuk sepasang suami isteri maut dalam nahas membabitkan dua buah kereta di Kampung Baru Ajil, Bukit Apit, hari ini.

Kejadian 4.49 petang di Km 2 Jalan Pengkalan Berangan-Marang itu menyebabkan Abdullah Mamat, 54, yang memandu Proton Saga dan isterinya Che Mah Awang, 44, serta pemandu Proton Wira, Jusoh Ibrahim, 39, maut di tempat kejadian.

Seorang lagi mangsa yang juga kakak angkat Che Mah, Mek Kenanga Bakar, 50, meninggal dunia kira-kira dua jam kemudian di Hospital Hulu Terengganu, kata Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu Deputi Supritendan Ismail Muslim ketika dihubungi Bernama.

Dua lagi yang maut ialah Jusoh Ibrahim dan Mek Kenanga Bakar. Mek Kenanga merupakan kakak angkat Che Mah.

Dua lagi yang maut ialah Jusoh Ibrahim dan Mek Kenanga Bakar. Mek Kenanga merupakan kakak angkat Che Mah.

Katanya nahas berlaku apabila kereta Proton Wira yang menghala ke Kuala Berang itu memasuki laluan bertentangan dan bertembung dengan Proton Saga terbabit.

Sementara itu anak Mek Kenanga, Raja Mohamad Tarmizam Raja Muda, 18, berkata kejadian berlaku ketika ibunya dalam perjalanan melawatnya di Kem Program Latihan Khidmat Negara Cador, Marang.

"Saya tunggu mereka sampai pukul 6.30 petang namun ibu dan pakcik tidak juga tiba, sebelum saya dimaklumkan mengenai berita kemalangan itu," katanya ketika ditemui pemberita di hospital berkenaan.

"Semalam saya telefon mak minta dia datang namun mak cakap tak nak datang tapi saya tetap pujuk suruh dia datang," kata anak ketujuh daripada lapan beradik itu lagi.

Sementara itu isteri Jusoh, Siti Zabedah Muda, 38, berkata suaminya bekerja di Marang dan berulang-alik setiap hari ke Ajil.

"Saya bercadang berhenti kerja hujung bulan ini untuk mengikut arwah di Marang, tapi sudah takdir ini berlaku," katanya.

13 di jerangau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerangau - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Sep 2013 03:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

13 di batu rakit - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di batu rakit - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di batu rakit</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jul 2013 03:25 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

T E G A N U K I TA: TATiUC rai anak yatim DUN <b>Batu Rakit</b>

Posted: 28 Jul 2013 10:26 PM PDT

Oleh: Aida Abd Rahman dan Noraini Jusoh

Seramai 60 anak yatim yang tinggal di Dewan Undangan Negeri (DUN) Batu Rakit tersenyum gembira apabila berpeluang berbuka puasa di pusat peranginan terkenal serta menerima duit raya yang pertama sempena Aidilfitri tidak lama lagi.

Golongan itu diraikan sempena Majlis Berbuka Puasa TATiUC dengan Masyarakat dan Anak-Anak Yatim DUN Batu Rakit Bersama YB Haji Bazlan Abd Rahman, di Sutra Beach Resort, Setiu, petang semalam. Sebelum berbuka puasa, YB Haji Bazlan yang juga Pengerusi Lembaga Pengarah Pengurusan TATiUC menyampaikan sumbangan duit raya dan cenderahati kepada semua anak yatim serta Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung yang menyertai acara itu.


Seorang anak yatim, Mohamad Muzamil Zulkifli, 9, dari Sekolah Kebangsaan (SK) Bukit Besi, berkata dia gembira apabila dimaklumkan akan berbuka puasa di resort berkenaan memandangkan sebelum ini hanya mampu berbuka puasa ala kadar bersama keluarga di rumah, di Kampung Pengkalan Atap.

 "Seronok sebab dapat makan di hotel macam ini. Lagipun, hari ini dapat duit raya dan boleh digunakan untuk menampung perbelanjaan membeli keperluan saya serba-sedikit," katanya.


Rakannya, Mohd Firdaus Mansor, 11, juga dari SK Pagar Besi, berkata dia dan kakaknya, Nursyafiqa, 16, dari Sekolah Menengah Batu Rakit amat gembira apabila terpilih bersama anak yatim yang lain berbuka puasa di luar.

 "Terima kasih kepada semua yang prihatin. Kami sangat gembira dan duit raya yang diterima tadi akan dibelanjakan untuk membeli pakaian baru sempena hari raya nanti," katanya.

Nursyafiqa turut teruja dan seronok kerana ada pihak yang prihatin dan sudi menghulurkan bantuan kepada golongan anak yatim seperti mereka yang serba kekurangan.

 "Alhamdulillah, kami semua amat bersyukur dan berterima kasih dengan sumbangan YB DUN Batu Rakit ini. Kami akan memanfaatkan bantuan ini sebaik mungkin dan berharap hari raya tahun ini lebih bermakna walaupun tanpa orang tua di sisi," katanya.


13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


3 Hari 2 Malam <b>Di</b> Felda Residence <b>Kuala Terengganu</b> | Bro <b>...</b>

Posted: 09 Sep 2013 06:01 PM PDT

Blogger Trip Kuala Terengganu

Bercuti 3 hari 2 malam di Kuala Terengganu terasa kurang meriah tanpa kenalan. Terutama kenalan yang lebih ariff dengan kawasan sekitar Kuala Terengganu.

Lari kejab dari kekalutan Kuala Lumpur mencari ketenangan di Kuala Terengganu. Walaupun dua-duanya adalah Kuala. Tetapi, banyak perbezaannya.

Bertemankan Deq Noor - rakan blogger yang selalu turun ke sana untuk melihat tapak projek kendaliannya. Siezuka – rakan blogger yang memang kampung halamannya di sana, kami memulakan perjalanan dari Kuala Lumpur sekitar pukul 8.30 pagi.

Kami tiba dan check in di Hotel Felda Residence Kuala Terengganu pada pukul 3 lebih.

Masing-masing laju-laju terus masuk bilik, penat sangat duduk berjam-jam dalam kereta sepanjang-panjang perjalanan.

Jendela Rindu Gadis Kuala Terengganu

Aksi blogger Siezuka di jendela.

Tengah terindu pada siapa la tue ek. Ada rezeki nanti kita berjumpa juga dengan si ehem siezuka nie. Bila tue, tidak dapat dipastikan :)

Bilik yang Bro ambil Premier Deluxe untuk duduk bersama isteri. Bilik yang Bro ambil boleh nampak 2 pemandangan – Riverside dan juga pekan.

Internet juga disediakan dan sedikit pun tidak menghampakan Bro untuk online sepanjang malam buat kerja.

Suite @ Felda Residence Kuala Terengganu

Anda juga boleh mencuba bilik Suite, Executive Suite & Premier Suite. Jika anda inginkan bilik yang lebih luas dan ingin tinggal bersama keluarga anda.

20130910-141944.jpg

Ruang tamu yang terdapat dalam salah satu Suite yang disediakan. Agak selesa untuk menonton tv bersama keluarga.

20130910-141934.jpg

20130910-141919.jpg
Yang ini untuk premier Suite, ruang tamunya menghubungkan beberapa bilik bagi memudahkan anda memantau anak-anak anda.

Amat sesuai jika anda ingin duduk sekali bersama keluarga terutama bagi mereka yang memiliki keluarga besar dan ingin menginap sekali.

Breakfast dengan gadis ayu comel

Sarapan pagi disini disajikan dengan nasi dagang. Agak culture shock sekejab di situ, sebab awal pagi dah perkena nasi dagang.

Hari kedua disini, Bro banyak luangkan masa temani si comel-comel ini pergi shopping dekat Pasar Payang. Sumpah Bro tak nak dah ikut dorang pergi shopping.

Dan juga melawati beberapa lokasi pelancongan yang menarik sekitar Kuala Terengganu.

Jarak Pusat Pusat Pelancongan Dari Felda Residence :-

  1. Chinatown – 1 km
  2. Pasar Payang (Central Market) – 3 km
  3. Terengganu Planetarium – 3 km
  4. Keropok lekor (Losong Village) – 3 km
  5. Istana Maziah (Maziah Palace) – 4 km
  6. Bukit Puteri – 4 km
  7. Dataran Syahbandar – 4 km
  8. Terengganu Equestrian & Taman Rekreasi – 4 km
  9. Masjid Tengku Tengah Zaharah (Masjid Terapung) – 4 km
  10. Pantai Batu Buruk – 5 km
  11. Terengganu State Museum Complex – 5 km
  12. Taman Tamadun Islam (Taman Tamadun Islam) – 8 km; dengan bot, 1 km
  13. Pulau Duyung (Bot Tradisional Membuat & Monsoon Cup venue) – 10 km; dengan bot, 1 km
  14. Terengganu Endurance Dunia 4WD Park – 35 km

Felda Residence Kuala Terengganu
Jalan Hiliran
20300 Kuala Terengganu
Terengganu Darul Iman
Malaysia

Kalau korang nak jimat, book awal terutama bila mereka buat promosi. Boleh tempah bilik secara online.

Info lanjut anda boleh layari laman web – Felda Residence Kuala Terengganu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 di kemaman - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemaman - Google Blog Search


Wanita maut, rakan parah dalam kemalangan <b>di Kemaman</b> ABN <b>...</b>

Posted: 20 Sep 2013 02:38 AM PDT

KEMAMAN – Seorang wanita maut manakala rakannya parah apabila kenderaan mereka merempuh treler di Km153.7, Jalan Jerangau-Jabor, berhampiran Balai Pemeriksaan Hutan Bandar Cheneh Baru, di sini malam tadi.

Asbalela Kamaruddin, 34, mati di tempat kejadian manakala rakannya Normasliza Makhtar, 33, cedera parah dan dirawat di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di Kuala Terengganu.

Ketua Polis Daerah Kemaman Supritendan Che Suza Che Hitam berkata kedua-dua wanita yang bekerja sebagai jurujual itu berasal dari Kelantan dan ketika kejadian mereka dalam perjalanan dari Kota Baharu ke Kuantan atas urusan kerja.

Beliau berkata dalam kejadian pada pukul 8.30 malam itu, kereta Perodua Kancil yang dipandu Asbalela dikatakan hilang kawalan dan merempuh belakang treler membawa muatan biji besi yang diletakkan di bahu jalan.

"Akibat rempuhan itu, Asbalela tersepit di tempat duduk pemandu," katanya ketika dihubungi Bernama.

13 di kerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kerteh - Google Blog Search


Green World: 1st open house <b>di Kerteh</b>

Posted: 28 Aug 2013 06:54 PM PDT

Assalammualaikum...
 
Malam tadi g open house...mak aiii mcm2 ada...ter'over' mkn lagi...hihi..ye la sapa x suka makan kan..Msia kan terkenal dengan mcm2 makanan..sedap2..yg x boleh diubah of course la berminyak, bersantan, bergaram, bergula dan bermcm2 lg...yg ni kita x boleh ubah sbb da gaya hidup kita dari datuk moyang kita kan...pernah ke korg masak x guna minyak?rebus2 jek ke?..mesti x boleh nak telan kan tekak tu..lain la kita org Jepun, mkn makanan stim...

terima kasih tuan rumah sediakan makanan yg sedap2..ada pavlova, puding nenas, mee goreng basah dan mcm2 lg...sesekali mkn byk x salah kan..hihihi

Tapi bila balik rumah, mesti rasa menyesal mkn byk2...tp lepas ambil 3 biji alfalfa & 3 biji lecithin, rasa lebih selesa nak tidur...bangun pagi pon 'membuang' dengan natural..x de sakit perut..x de memulas2..x ada cerry berry...

Kalau aku travel pon aku akan pastikan alfalfa + lecithin sentiasa ada dlm handbag aku...

Kalau berminat, boleh sms / whatsapp aku di 014-6111513..TAWARAN HEBAT MENANTI ANDA..


13 di chukai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di chukai - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di chukai</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Sep 2013 07:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di chukai</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Sep 2013 07:16 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Buletin Online: Adun <b>Chukai</b>, Hanafiah Mat, Akan Terus Berada <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 09 May 2013 10:51 AM PDT

http://buletinonline.net/images/stories/aberita20/haji%20hanafiah%20mat.pngKUALA TERENGGANU - Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Chukai Haji Hanafiah Mat, yang mewakili PAS dan Pakatan Rakyat berikrar akan terus berada di lapangan memberikan khidmat dan bantuan kepada seluruh masyarakat, tanpa mengira bangsa, kaum dan latar belakang politik.

Beliau bekata, ia bukan 'retorik' kerana beliau telah pun berkhidmat sepenuhnya, sebelum dipilih sebagai Adun pada pilihanraya umum kali ke-13 Ahad lalu.

"saya akan berada di lapangan.......bersama-sama dengan rakyat.......waktu senang dan waktu susah, ini janji saya, kalau saya dapat memerintah .............pembangunan akan saya wujudkan di Kemaman kerana Kemaman merupakan pusat industri,

"tapi bila negeri Terengganu tidak diperintah (PAS dan Pakatan Rakyat) maka saya sentiasa berada dengan rakyat, sentiasa memberikan pertolongan, kebajikan kepada rakyat Chukai .....ini akan saya lakukakn dari masa ke semasa,"tegasnya.

Haji hanafiah berkata demikian ketika ditemui pihak media selepas Ceramah Sempena Majlis Kesyukuran yang dianjurkan oleh Badan Perhubungan PAS Terengganu di Rusila, Marang pada Rabu malam, 8 Mei. [Lihat Video]
Katanya, khidmat beliau kepada seluruh warga Chukai, tidak kira samada kepada kaum Melayu, Cina atau India telah dilakukan oleh beliau sejak lima tahun yang lalu, sebaik beliau tidak menang dalam pilihanraya umum kali ke-12, tahun 2008.

"(sebaik diisytiharkan menang sehingga) kelmarin, saya telah turun dari kedai ke kedai, rumah ke rumah, bertemu dengan semua pengundi untuk bersamaa-sama meraikan kemenangan dan sentiasa berada di hati rakyat,

"bukan cakap sahaja......bukan retorik tapi perlaksanaan.....semua orang boleh lihat,"jelasnya.

Beliau berkata, beliau tidak akan melantik seorang pegawai khas bagi melaksanakan keja-kerja khidmat beliau kerana katanya, beliau sendiri akan turun bagi menyelesaikan sebarang masalah yang dihadapi oleh rakyat.

#PRU13 #P040: Perang Bendera Kini Sudah Bermula <b>Di Chukai</b>

Posted: 25 Apr 2013 05:00 AM PDT


Sudah menjadi adat resam PRU, Sudah pasti akan berlaku perperangan Psikologi yang hebat tidak kira dari sudut persedian berkempen atau membuka semula kisah silam kejayaan dan kegagalan sesebuah parti ketika menjadi pemerintah atau pembangkang.

Kini di DUN Chukai yang berada di bawah Parlimen Kemaman, perang bendera sudah bermula. Namun begitu, perang poster masih belum lagi rancak dijalankan. Hanya sedikit sahaja poster wajah-wajah calon dikempenkan di jalan raya sekitar Bandar Chukai.

Setelah membuat tinjauan di beberapa kawasan Pusat Daerah Mengundi PDM DUN Chukai, didapati semua PDM sudahpun bersiap sedia untuk menjadi pusat atau markas parti-parti politik yang bertanding. Semuanya sudah dihias dengan bendera parti dan replika bagi menunjukkan lambang kekuatan parti masing-masing.


Walau bagaimanapun, dilihat agak kecewa apabila replika-replika yang dibina oleh pihak pembangkang bukan menunjukkan kekuatan dan kesungguhan parti untuk memenangi PRU yang akan datang. Mereka membuat replika-replika yang berkaitan dengan isu memfitnah parti lawan UMNO BN seperti membina kapal selam, penjara dan ada juga yang membuat replika cincin di sesetengah tempat.

Walau bagaimana pun, ianya dilihat hanya sebagai perang psikologi bertaraf rendah sahaja dan tidak menjejaskan sokongan rakyat Kemaman kepada BN. Pembinaan replika yang dibina parti pembangkang hanya menunjukkan betapa terdesaknya parti tersebut untuk memikat hati rakyat bagi memperoleh sokongan.


Sepatutnya semua parti politik yang bertanding harus membina replika yang menunjukkan kekuatan parti sendiri. Bukan membina replika yang bertujuan untuk menjatuhkan parti lawan. Rakyat harus sedar bahawa zaman kini sudah tidak sesuai untuk mewujudkan perang psikologi sebegitu.

Oleh itu, berkempenlah secara sihat dan jangan timbulkan provokasi yang boleh menyebabkan pergaduhan sepanjang masa berkempen. Hormati undang-undang yang telah ditetapkan oleh SPR dan hormati undang-undang yang ditetapkan oleh pihak berkuasa.

-papa-

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved