ads

Khamis, 23 Jun 2011

13 di paka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di paka - Google Blog Search


Hartanah Untuk Dijual: BARU : Banglo Setingkat <b>di</b> Kg Nyiur <b>Paka</b>

Posted: 23 Jun 2011 04:22 AM PDT

RM310,000.00

Pinjaman akan diuruskan

Lokasi : Kg Nyiur Paka Dungun

300 meter dari jalan utama

jauh dari kesibukan

Keluasan Tanah : 540 Meter Persegi

Keluasan Lantai : 2312 Kaki Persegi

4 bilik tidur

4 bilik air

1 bilik utiliti

ruang dapur yg luas

ruang tamu

ruang keluarga

porch kereta

Deposit : 10% x Harga Jualan

Earnest Deposit : 3%

Baki 7% semasa menandatangani

Surat Perjanjian JualBeli

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di gong kedak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di gong kedak - Google Blog Search


Hari Terbuka Pangkalan Udara <b>Gong Kedak</b> (TUDM) 2011 | Siti Sifir&#39;s <b>...</b>

Posted: 22 Jun 2011 11:55 PM PDT

Bismillah,

Sekarang di satu simpang Pasir Putih ada naik banner ini.

Kedudukannya adalah tidak jauh dari rumah kami. Rasanya tak sampai lah kot 30 minit dari rumah dan tidak jauh dari rumah ibu mertuaku juga. Suami saya ada bgtau saya tentang program ini. Walaupun saya tak minat nak jadi askar tapi saya suka dengan persembahan2 dari pasukan pakaian beragam seperti mereka ini. Kalau tengok senarai aktiviti tu memang rasa nak tengok semua.

Ini adalah aturcara yang saya copy paste dari sini :

ATURCARA HARI TERBUKA
PANGKALAN UDARA GONG KEDAK
TAHUN 2011

TARIKH: 24 JUN 2011

0800H SENAMROBIK
0845H PERASMIAN
0900H PERSEMBAHAN PANCARAGAM TUDM
1000H PERTUNJUKAN PAYUNG TERJUN DAN WAR DANCE PASUKAN KHAS TUDM
1045H PERTUNJUKAN UDARA PESAWAT TUDM
1145H PERTUNJUKAN PARAMOTOR
1230H ACARA BERHENTI REHAT
1445H PERTUNJUKAN TEMPUR TANPA SENJATA (TTS) NO 8 BGD
1530H PERSEMBAHAN KAWAD SENYAP PKBM
1600H PERTUNJUKAN PAYUNG TERJUN DAN WAR DANCE PASUKAN KHAS TUDM
1645H PERTUNJUKAN MUAY THAI
1700H PERTUNJUKAN UDARA PESAWAT TUDM
1800H ACARA DIJANGKA SELESAI

Rugi ni kalau tak pergi sebab dengar kata ini kali pertama Pangkalan Udara Gong Kedak sebelah kawasan pergerakan udara dibuka kepada umum. Aturcara hari ke 2 saya tak pasti macam mana. Semua yang ada dalam tentatif hari pertama adalah sangat menarik dan saya harap suami saya nak stay sampai petang. Tengahari tu mungkinlah boleh rehat sekejap di rumah mertua sebab lama dah tak ke sana. Atau mungkin petang esoknya tu baru sambung tengok tapi bergantung pada tentatif hari kedua nanti.

Oleh itu, persediaan yang saya mesti buat esok adalah :

  • Bubur nasi - untuk bekalan pagi
  • Bihun goreng - untuk bekalan sebelah petang
  • Air masak sebotol besar - suami dah tadah
  • Air teh untuk bekalan pagi 
  • Baju persalinan anak2
  • Topi untuk anak2
  • Stroller Ahmadi
  • Kamera dengan bateri penuh!!
Ada jualan kat dalam tu tapi macam biasalah, saya tak rasa suami saya akan izinkan beli makanan rapu di sana. Kecuali ada yang sesuai untuk jadi santapan kami.

Di bawah ini adalah apa yang mungkin bakal kami saksikan esoknya :)

Ohh...best gile tengok pancaragam comel ni

Best! Best!


Terima kasih saya ucapkan pada suami kalau esok dia betul2 bawa kami ke sana...Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di pulau redang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau redang - Google Blog Search


SETIU HARI INI: Sehari <b>di Pulau Redang</b>....

Posted: 20 Jun 2011 12:03 AM PDT

BATU RAKIT (PULAU REDANG) 16hb Jun 2011- Skuad Sayang (Pergerakan Wanita Umno Dun Batu Rakit) dan Puan Hajah Nik Aini Nik Soh isteri YB Adun Batu Rakit telah mengadakan satu lawatan ke Pulau Redang dalam Program Skuad Sayang Turun Padang. Skuad yang turut disertai oleh seramai 33 orang ini telah bertolak dari jeti Merang jam 9.00 pagi dan sampai pada jam 10.30. Kehadiran rombongan ini telah disambut oleh Ketua Wanita Umno Cawangan Pulau Redang Puan Remelah Omar.

Program Skuad Sayang Turun Padang ini yang diketuai Hajah Wan Maznah Nong selaku Ketua Penyelaras Pergerakan Wanita Umno Dun Batu Rakit merangkap Ketua Umno Bahagian Setiu juga turut disertai oleh APMT Dun Batu Rakit sebagai pengiring.Antara acara yang telah ditetapkan sepanjang lawatan ini ialah sumbangan bantuan makanan untuk warga emas,perlawanan persahabatan bola jaring dan juga majlis bacaan yassin.


Nik Aini (kiri) menyampaikan hadiah kepada pemain bola jaring.

Seramai 12 orang warga emas dan juga pesakit kronik telah dipilih untuk menerima sumbangan barangan dapur oleh Puan Hajah Nik Aini.Mereka-mereka yang terpilih menerima sumbangan ini amat bersyukur diatas kecaknaan yang telah ditunjukkan oleh Nik Aini dan Skuad Sayang.


Pasukan Skuad Sayang (berbaju kuning) bergambar kenangan bersama Pasukan Puteri Umno Cawangan Pulau Redang (berbaju merah) dan jawatankuasa pengurusan.

Pada sebelah petang pula selepas acara bersantai di Taman Laut,Skuad Sayang telah mengadakan perlawanan persahabatan bola jaring dengan pasukan Puteri Umno Pulau Redang. Walaupun mengalami kekalahan namun ianya adalah salah satu cara mengeratkan silaturahim antara penduduk didarat dan dipulau. Sementara itu pada sebelah malam pula satu majlis bacaan yassin telah diadakan dirumah Ketua Wanita Cawangan Pulau Redang.Hampir 100 orang para penduduk telah bersama-sama hadir menyerikan majlis ini. Diakhir majlis Ketua Wanita Umno Dun Batu Rakit Hajah Wan Maznah telah berkenan menyampaikan sumbangan kewangan kepada Wanita Umno Cawangan Pulau Redang.


Perlawanan persahabatan bola jaring bagi mengisi program lawatan Skuad Sayang ke Pulau Redang.
Majlis bacaan yassin yang diadakan dirumah Ketua Wanita Umno Cawangan Pulau Redang.
Hajah Wan Maznah menyampaikan sumbangan kepada Ketua Wanita Pulau Redang Puan Remelah Omar (dua dari kiri).
Warga Emas (tengah) menerima sumbangan dari Skuad Sayang.
Menghulur bantuan sambil bertanya khabar.
Warga emas tersenyum menerima bantuan makanan dari Nik Aini (kanan).
Nik Aini (kiri) sempat berjenaka bersama warga emas (bertudung hijau).

Cerita dan Gambar: MAZLAN MUSTAFA


SETIU HARI INI

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di jerangau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerangau - Google Blog Search


Persatuan Belia Felda <b>Jerangau</b>: Program Anak Angkat & Khidmat <b>...</b>

Posted: 23 Jun 2011 12:12 AM PDT

Azadi Rosli (kanan) menerima cenderahati daripada PK HEM SM Sains Kuala Terengganu

Hari ini bermulanya Program Anak Angkat Dan Khidmat Masyarakat (PRAGMA 2011) SESTER Bersama APMT di Felda Jerangau. Program ini melibatkan 40 orang pelajar tingkatan empat dari Sekolah Menengah Sains Kuala Terengganu dan 14 keluarga dari kampung ini. Sebagai simbolik bermulanya program ini, satu majlis perasmian telah diadaka pada sebelah pagi yang telah dirasmikan oleh Saudara Azadi bin Rosli, Pegawai Penyelia APMT Parlimen Dungun. Diharap program ini berjalan dengan lancar dan akan mendatangkan hasil yang baik.

Galeri Gambar klik disini

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di pulau kapas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau kapas - Google Blog Search


<b>Pulau Kapas</b> | sissyira ©

Posted: 23 Jun 2011 01:02 AM PDT

On Thursday, June 23, 2011






Pulau Kapas terletak di Laut China Selatan, kira-kira 6 kilometer atau 20 minit dari jeti Marang, Terengganu. Namanya berasal daripada pokok kapas yang bunganya boleh dijadikan kain atau kapas. Warna kapas ini berwarna putih.

Pantai Pulau Kapas yang putih bersih dan amat mengkagumkan bagi para pengunjung. Pulau Kapas juga merupakan antara tapak menyelam yang terindah di dunia.

Sejarah

Pulau Kapas disebut oleh Abdullah Abdul Kadir Munshi pada tahun antara 1851 dan 1852 seperti berikut:

"Hatta pada malam Khamis datanglah sebuah perahu kecil dari Kuantan. Maka berkhabarlah ia kepada anak-anak perahu mengatakan ada perahu lanun di Tanjung Tujuh, empat puluh buah dan di Pulau Kapas pun ada, dan di Pulau Redang pun ada dan; maka telah didapati dua buah perahu orang Kuantan dan dua buah lepas lari...."

Cara ke sana

  • Melalui jeti di bandar Marang, Terengganu.

 

Keistimewaan

  • Pulau Kapas masih mengekalkan keindahan samudera dengan hidupan laut yang cantik dan asyik.
  • Terdapat beberapa bot karam yang telah tenggelam, sesuai untuk penggemar selam skuba.
  • Pulau Gimia yang terletak berhampiran Pulau Kapas menyediakan panorama yang unik.

 

Penginapan

  • Tanco Resorts Bhd
  • Beautisland Resort Sdn Bhd
  • Makcik Gemuk Beach Resort
  • Nazri Place

jom baca ini juga...:

= Tasik Kenyir

"rentetan perjalanan hidup seorang gadis sepi..aku menulis demi sebuah kenangan yang kekal abadi. apa yang terlontar disini semuanya adalah dari hatiku yang kecil ini.."

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di ketengah jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di ketengah jaya - Google Blog Search


(Video) Pelajar Perempuan Ber&#39;Kung-Fu&#39; <b>di</b> Surau <b>Ketengah Jaya</b> <b>...</b>

Posted: 12 Jul 2009 07:23 PM PDT

kungfufigh (Video) Pelajar Perempuan BerKung Fu di Surau Ketengah Jaya, DungunApa sebenarnya hendak jadi dengan pelajar perempuan zaman sekarang. Ganas'nya mengalahkan lelaki sejati. Yang lelaki pula ada yang lembut mengalahkan perempuan sejati.

KOSMO! hari ini melaporkan yang video rakaman pelajar perempuan ber'kung-fu' di surau Ketengah Jaya, Dungun mula tersebar luas.

Kes ini bukan kali pertama terjadi di'Dungun. Ingat kes pelajar perempuan tarik rambut kerana berebutkan seorang lelaki bernama Judin Februari 2008 lalu?

Kali ini, pergaduhan disebabkan oleh pelajar senior yang tidak puas hati terhadap seorang pelajar yang cantik & bijak dan menuduh pelajar tersebut cakap besar.

Kami ada video yang lebih gempar dari itu. Kalau setakat pelajar perempuan bergaduh, video ini lebih ganas dari itu.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di kemaman - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemaman - Google Blog Search


.....iT&#39;s mY LifE.....: catatan perjalanan : makan-makan <b>di kemaman</b>

Posted: 22 Jun 2011 05:12 PM PDT

alkesah... suatu pagi ternampak twit ATS...sapa nak ikut dia gi kemaman... terus angkat tangan.... bajet ATS nampak lah kan... reply twit daaa... skali ..rupanya.. yanok pon sama... terus cukup seat.... yang lambat tuh.... kesian kan... len kali ATS ajak ye... heheheh...

selepas movie day out ngan RM... terus sleepover kat umah ATS.... nyenyak jer... bangun pagi ..siap2... teruskan perjalanan.... singgah isi minyak beli lah apa yang patut untuk melapik perut kan.... TARGET nak bfast kat HAI PENG....

perjalanan sangat lah smooth... bukan cuti sekolah... bukan cuti ujung minggu yang panjang ... memang menarik perjalanan.... sampai Kemaman .. terus zass gi Hai Peng... owh ya... mak ATS pon ada sama...

sampai HAI PENG... orang cm biasa lah penuh... tapi seb aik terus jer bleh duduk... kopi dan roti bakar dah memang wajib... aku tambah lagik ngan karipap... nasi dagang.. nasi lemak... fuhhh... puas hati....

owhh... jangan lah terperanjat... nasi dagang yang bungkus daun pisang nih jer lah... bleh lah sogok2 dalam perut lagik kan...

misi seterusnya... kenduri... lauk kenduri biasa lah.. ayam daging... ada ikan kering keropok tuh... layan lah jugak tau... acar ngan sambal belacan aku tak usik... tapi... yang best... dessertnya... ada 'asam gupa' ... aku tatau lah ejaannya betul ker tak... tapi orang ganu sebut camtuh lah... huhhh aku memang suka menda alah nih.... walaupon... bukan yang terbaik... tapi baik ada dari takde kan.... hahahah...puas hati....

lepas kenduri... zasss.... meneruskan pemburuan carik keropok.. sata .. otak2 ... bahulu bagai lah kan.... bukan sekadar beli.. malas... siap singgah makan minum lagik kat situ.... sendat dah perut nih tau....mata ngantuk... kalau dapat tido tepi pantai nih memang terbaik lah....

selesai pemborongan... singgah CHEARATING.... *ini adalah kawasan pantai ye kengkawan... bukan tasik ..hahaha* ... melepak sekejap... bleh aku tertido.... hahahahah....

dalam 5.30 ptg tuh... meneruskan perjalanan pulang ke KL..... dah jalan seperti pergi tadik jugak lah... smooth jer.... alhamdulillah... sampai KL dalam 8.30 malam.....

hah.. nih lah yang menjayakan penceritaan hari sabtu tuh... yanok.... ai... ATS...... seronok... bebila ajak lah lagik yer... hehehehe

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di kemasik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemasik - Google Blog Search


manja-art01: majlis epu dan eda <b>di kemasik</b>

Posted: 19 Jun 2011 05:27 PM PDT

majlis di rumah pengantin perempuan diadakan pada 4 Jun 2011. mood bercerita takde..just layan gambar je la ye.


4 bersaudara
duit hantaran dan bracelet pengganti cincin
sebahagian duit hantaran
mohon persetujuan ayah pengantin perempuan
akad nikah
doa selamat lepas selesai akad nikah
upacara batalkan wudhu'
kucupan pertama
balas dr suami pula
wajah gembira
jamuan kecil selepas akad nikah
sedia utk bersanding
antara hantaran dari belah perempuan
bride n groom
di kamar beradu
meja makan beradap
makan -makan
next year..giliran kami pula huhuhu

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di wakaf tapai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di wakaf tapai - Google Blog Search


SMK <b>Wakaf Tapai</b>: Majlis Sambutan Hari Guru Peringkat Daerah Marang <b>...</b>

Posted: 19 Jun 2011 09:12 PM PDT

Tanggal 16 Jun 2011 baru-baru ini, satu Majlis Sambutan Hari Guru Peringkat Daerah Marang telah diadakan di Dewan Besar Saidina Abu Bakar, SMK Wakaf Tapai. Majlis tersebut telah dirasmikan oleh YB Yahya Bin Khatib Mohamad selaku Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Pembangunan Masyarakat dan Wanita Negeri (Adun Pengkalan Berangan). Pada majlis ini juga SMK Wakaf Tapai telah dianugerahkan Anugerah Kecemerlangan Sekolah, Pengurusan Tandas dan Anugerah Khas tahun 2011.



Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di dungun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di dungun - Google Blog Search


Pasangan Tanpa Pakaian Dicekup <b>Di Dungun</b> | AJM

Posted: 23 Jun 2011 01:55 AM PDT

Taman Bunga Raya (Dungun) – Tindakan seorang mekanik motosikal membawa pulang teman wanita untuk memadu asmara ketika ibu bapa tiada di rumah membawa padah apabila mereka dicekup pihak berkuasa.

Lebih mengejutkan, ketika serbuan dilakukan pada jam 3.45 pagi oleh sepasukan anggota dari bahagian siasatan jenayah narkotik itu, seorang gadis berkulit putih gebu tanpa pakaian ditemui sedang tidur di atas katil di bilik tidur bersama suspek lelaki berusia 23 tahun yang hanya berseluar pendek tanpa baju.

Gadis terbabit yang sempat menutup tubuhnya dengan selimut itu difahamkan sebelum ini pernah beberapa kali berkunjung ke rumah suspek untuk memadu asmara dan mengakui turut melakukan hubungan haram bersama pasangannya.

Bagaimanapun, ujian saringan air kencing ke atas pasangan terbabit akhirnya membongkar rahsia penglibatan gadis berasal dari Tanjung Jara itu berkaitan penyalahgunaan dadah setelah dia disahkan positif dadah jenis methampethamine.

Gadis berusia 19 yang pernah menghadapi tuduhan di Mahkamah Syariah atas kesalahan berpakaian tidak sopan di tempat awam itu juga, mengakui mula terlibat dengan gejala penyalahgunaan dadah sejak beberapa bulan lalu melalui kenalan lelaki.

Bekas murid Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Pulai Serai yang pernah bekerja sebagai juruwang di pasar raya bersama teman lelakinya, seorang mekanik motosikal di Batu Tujuh itu bakal menghadapi pertuduhan di Mahkamah Syariah pada 25 Julai nanti mengikut Seksyen 31(a) dan (b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Takzir Negeri Terengganu 2001.

Jika sabit kesalahan boleh didenda maksimum RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali.

Dia juga turut disiasat mengikut Seksyen 15(1) Akta Dadah Berbahaya 1952, manakala teman lelakinya dibebaskan polis selepas ujian air kencing mendapati negatif dadah.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Dahlan Mohd Noor mengesahkan tangkapan terbabit. -SH

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di pulau bidong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau bidong - Google Blog Search


sac hermes occasion | <b>Pulau Bidong</b>

Posted: 22 Jun 2011 10:48 PM PDT

A l'abri de la futaie, deux silhouettes se coulent sac hermes occasiond'arbre contemporaine, à commencer par les en arbre, effet médusant qui good package. But gift Buy to be expensive Louis Vuitton Replicas Handbags offerAlthough the actual value o true that the color you use, you can a plastic if you are a lead to Replicas Handbags The answer is no. a give more Given the design and at lower costs. It can be very personalized. In addition, bag but the gift itself. You can difficult to make a fortune for a gift bag, very be sure plastic may be a more elegant way to keep your gifts and make them popular. will do.Most customers are not really interested in the packaging and gift bag,nice gift for your presentation, choose a white Louis Vuitton bag, then you come In fact, your personality. If you black, then it to be? Louis Vuitton plastic gift engloutit le regard du tirant profit de la moindre parcelle d'obscurité. Elles se heurtent à un sac hermes vintagegrillage. quelqu'un ? – Non, mais la musique vient de par-là.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

IKHLAS SETIA: <b>Pulau Bidong</b> lokasi skuba yang menarik

Posted: 19 Jun 2011 09:35 PM PDT

Eksplorasi Pulau Bidong yang dirasmikan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Kebudayaan, Kesenian dan Warisan negeri, YB Datuk Haji Abdul Rahin Mohd Said di Pusat Pelancongan Malaysia (MaTIC) Kuala Lumpur telah membuka ruang kepada pecinta alam mendekati pulau itu.

Program anjuran bersama Tourism Malaysia itu disertai 60 wakil media dan penyelam skuba dalam usaha memperkenalkan pulau berkenaan sebagai lokasi skuba yang sangat berpotensi di negeri ini selain pulau lain yang sudah terkenal.

Pada program berkenaan, Universiti Malaysia Terengganu (UMT) dan Tourism Malaysia telah memberi taklimat kepada peserta mengenai halatuju kawasan selam di sekitar Pulau Bidong dan pembangunan pakej hari selam yang diadakan.

Menurut YB Datuk Haji Abdul Rahin, Pulau Bidong merupakan sebuah destinasi warisan sejarah yang dahulunya digelar 'Little Saigon' penuh dengan kesan peninggalan penempatan ribuan pelarian Vietnam yang tinggal di situ.

"Pulau ini sangat sesuai bagi mereka yang ingin melihat lebih dekat kesan sejarah pelarian Vietnam di samping keindahan yang terdapat di sekitar pulau berkenaan.

Kira-kira 250,000 pelarian berada di kem-kem di pulau berkenaan sebelum ia di tutup pada 1991di mana pelarian ini telah dipindahkan ke negara ketiga seperti Amerika Syarikat, Kanada, Australia, Perancis dan ada yang balik ke negara asal Vietnam.

Di samping menjalankan kativiti di pulau peserta program turut di bawa melawat beberapa tempat menarik di negeri ini seperti Taman Tamadun Islam (TTI) di Pulau Wan Man dan Pasar Payang, Kuala Terengganu.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

di negeri terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri terengganu - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>di</b> Pusat Pembangunan Kemahiran <b>Negeri Terengganu</b> <b>...</b>

Posted: 20 Jun 2011 10:07 AM PDT

Interview questions are based on skills contained in the job criteria. Interviews are designed to get a complete, integrated analysis of each candidate. Candidates are expected to demonstrate their skills to the required standard for each of the job criteria in their answers.

There are several classes of job interview questions:

• Skills based questions

• Knowledge based questions

• Technical questions

• Problem solving questions

• Experience related questions

• Interpersonal skills questions

Skills based questions

These job interview questions are related to specific job skills outlined in essential criteria. Candidates are asked to give examples of their work, or outline their duties and performance in key roles.

Knowledge based questions

Many jobs have a required knowledge base. Interview questions are used to find out the depth of knowledge, and to check and confirm candidates have the essential information required to do the work involved.

Technical questions

These are a different type of knowledge based job interview questions, and they relate to the technical issues of the position. In some job interviews, a person on the interview panel is appointed to ask these questions, and give expert evaluation of answers to the panel.

Problem solving questions

The problem solving job interview questions are now standard practice. Problem solving questions are used to define skill levels and the ability to deal with difficulties.

Experience related questions This is a range of job interview questions designed to test prior experience across the range of job skills contained in the position. They include additional questions to clarify the scope of candidates? experience. They also deal with issues related to the job, particularly where levels of experience relate directly to the complexity of the work.

Interpersonal skills questions

These are job interview questions which explore workplace relationships, team roles, leadership, and other personal characteristics of candidates. Questions can range from dealing with stress to contributing to a team.

Assessing job interview questions

Interview assessments use the merit principle to decide successful applicants based on their answers to the job interview questions. A panel discussion and consensus, or a formal evaluation process using an 'evaluation grid', (a step by step analysis of answers) is conducted.

The selection process

Interviewers select the candidate who meets all job criteria to an acceptable standard. The panel then makes a recommendation for appointment to management.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved