ads

Ahad, 8 April 2012

13 di seberang takir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di seberang takir - Google Blog Search


Banglo 1 tgkt (plus laman luas) <b>di Seberang Takir</b>, K. Terengganu <b>...</b>

Posted: 08 Apr 2012 07:12 PM PDT

Lokasi strategik di Hulu Takir, Seberang Takir.
Luas tanah = 7317 kaki persegi (tanah luas, 1/6 ekar)
Keluasan tanah bersamaan keluasan tanah 3 lot rumah semi-D.
Luas binaan ? 1900 kaki persegi
Tinggi lantai 2.5 kaki tinggi.
Tinggi siling ?11 kaki tinggi.
Binaan rumah – bata merah.
Lantai tiles seluruh rumah
Bingkai tingkap kayu
Fasiliti sedia ada:
- Lampu 'downlight' tersedia di seluruh rumah.
- Kipas angin tersedia di semua bilik tidur, ruang tamu & dapur
- 3 unit aircond (1 di ruang tamu, 1 di bilik tidur utama & 1 di bilik tidur kedua)
- 1 unit hot water shower (built-in pump) di bilik air utama.
- Grill & langsir.
- Kitchen kabinet (solid wood) & kitchen cooker hood.
- Binaan setor (shed) diluar rumah yg. mempunyai balkoni dan beserta lampu downlight & 1 plug elektrik tambahan.
Terdapat 2 buah entrance gate (mudah untuk parking & loading barang2)
Tanah/laman yang luas (boleh buat extension lagi pada rumah atau bina 1 lagi rumah baru).
Laman luas – boleh dijadikan tempat berehat dan bersantai di waktu petang atau parking banyak buah kereta.
Kawasan kejiranan yang aman dan damai.
Kedudukan rumah yang baik, bayu angin yang selesa terutama di waktu tengahari & petang.
Rumah berdekatan dengan 3 buah sekolah rendah (Bkt Tok Beng, Kompleks Seb. Takir & Seb. Takir) dan 2 buah sekolah menengah (Kompleks Seb. Takir & Ibrahim Fikri).
Berdekatan dengan Lapangan Terbang Sultan Mahmud, jeti penambang Seb. Takir & Pantai Teluk Ketapang.
Lokasi strategik ke Bandar K. Terengganu, Pulau Duyung & Gong Badak.
Berdekatan 2 buah IPTA di K. Terengganu (UMT & Unisza).
Tuan rumah baru akan masuk 'basuh kaki' sahaja, semua kemudahan asas (lampu, kipas, grill, langsir, kabinet dapur, aircond, hot shower, kitchen hood dll) telah disediakan.
Harga rumah = RM 490,000 (negotiable)
Berminat, sila hubungi Fendi di tel: 013 9017088, atau emel: wvc957@yahoo.com, untuk sebarang pertanyaan lanjut atau lawatan ke hartanah.

Publish date: April 9, 2012 2:12 am
Contact Name: Fendi
Price: 490000
Region: Terengganu
Location: Seberang Takir
Phone: 0139017088

Share: Twitter | Facebook | Email

Report bad use or Spam

Contact Ad Owner

13 di setiu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di setiu - Google Blog Search


Ladang ISHARP <b>Di Setiu</b> Bakal Jadi Pengeluar Udang Terbesar <b>...</b>

Posted: 14 Feb 2012 03:38 PM PST

SETIU, 13 Feb (Bernama) — Terengganu bakal menjadi pengeluar udang terbesar negara apabila ladang akuakultur udang bersepadu (iSHARP) di Kampung Nyatuh di sini, beroperasi sepenuhnya dalam tempoh dua hingga tiga tahun lagi.

Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said berkata, dalam tempoh percubaan ini, ladang yang mempunyai keluasan 1,000 hektar itu telah mengeluarkan hasil sehingga 6.0 tan metrik, iaitu lebih 1.0 tan metrik daripada sasaran awal.

"Kejayaan itu akan menutup mulut pembangkang yang selalu mengutuk projek berkenaan selama ini."

"iSHARP apabila beroperasi sepenuhnya mampu menyediakan antara 700 dan 1,000 peluang pekerjaan, terutama kepada anak-anak tempatan," katanya kepada pemberita ketika melawat ladang itu di Kampung Nyatuh di sini Isnin.

Yang turut hadir pada lawatan itu Ketua Pegawai Eksekutif iSHARP Abu Bakar Ibrahim.

Ahmad berkata ladang iSHARP dibangunkan oleh Blue Archipelago Berhad khusus untuk menternak udang secara teratur dan terkawal.

Katanya kewujudannya ladang udang itu antara lain bagi menggalak perkongsian pihak swasta, kerajaan Terengganu dan kerajaan Malaysia bagi merangsang gugusan akualkultur udang secara moden.

"Ia juga bagi menghasilkan pengeluaran udang bermutu tinggi dan diperakui secara konsisten sesuai untuk pasaran premium serta memajukan jenama udang Malaysia di pasaran antarabangsa," katanya.

Beliau berkata, kerajaan Terengganu meluluskan pembangunan iSHARP sebagai salah satu projek berimpak tinggi negara.

Pada fasa pertama ini, katanya 216 kolam ternakan beroprasi sepenuhnya pada tahun ini dengan kapasiti pengeluaran 2,100 tan metrik udang setahun.

Fasa kedua pada tahun hadapan bakal mempunyai 400 kolam ternakan udang yang mampu mengeluarkan 3,920 tan metrik udang setahun.

"Apabila siap sepenuhnya, hasil pengeluaran iSHARP dijangka mencecah nilai pasaran RM78 juta setahun dan udang ini akan dieksport ke luar negara," katanya.

Dengan kemampuan kapasiti 15 tan metrik sehari, Ahmad berkata kilang pemprosesan udang yang akan dibangunkan pada 2013 berupaya menembusi pasaran premium seperti Eropah, Jepun, Amerika Syarikat dan juga Timur Tengah.

Katanya, pusat pembenihan udang yang akan siap di bangunan itu, mampu mengeluarkan satu bilion benih udang setahun, cukup untuk menampung keperluan iSHARP dan juga penternak kecil di Pantai Timur.

Beliau berkata, fasa pertama dan kedua mampu mewujudkan tidak kurang 700 pekerjaan separuh mahir, terlatih dan pengurusan yang mana keutamaan diberi kepada rakyat negeri itu.

"Pada masa ini, 48 kolam telah mengeluarkan hasil udang dan seramai 108 pekerja telah memulakan tugas di iSHARP iaitu 85 peratus daripada mereka adalah anak Terengganu," katanya.

Katanya pekerjaan yang diwujudkan itu mampu menjana pendapatan RM12 juta setahun dan secara langsung mampu meningkatkan kegiatan ekonomi penduduk setempat.

– BERNAMA

13 di paka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di paka - Google Blog Search


Hari-hari rakyat susah 2.0: Demonstrasi <b>di Paka</b> Terengganu (gambar)

Posted: 12 Feb 2012 12:07 AM PST



Geng2 kerja projek pun ada turun berdemo. BN Paka perlu ditumbangkan. Sedih tengok rakyat Paka, barang mahal, hidup susah. Pic dari Akulani sabri



KLIK UNTUK TABUNG BLOG INI

13 di pulau redang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau redang - Google Blog Search


SETIU HARI INI: BSN buka Pusat Perkhidmatan Baru <b>di Pulau Redang</b>

Posted: 02 Mar 2012 02:00 AM PST

Foto0714

PULAU REDANG – Bank Simpanan Nasional Terengganu telah membuka Pusat Perkhidmatan Desa di Pulau Redang, Kuala Terengganu bagi kemudahan penduduk di pulau tersebut dan pulau-pulau berdekatan.
          Ahli Parlimen Setiu, Dato' Haji Mohd Jidin Shafee telah diberi penghormatan merasmikan pusat berkenaan bertempat di sebuah kedai runcit di sini pada 28 Februari 2012. Ketua Operasi BSN negeri Terengganu, Jamsari Mohd Noor berkata, "mulai hari ini, semua penduduk dan pelancong luar boleh berurusan terus tanpa keluar dari pulau ini, untuk berurusan dengan BSN."
          "Kemudahan yang disediakan pada masa ini, ialah menyimpan, memindah wang dan mengeluar wang tidak lebih RM500.00 sehari. Pusat Perkhidmatan ini dibuka sepanjang masa bermula jam 10.00 pagi hingga jam 10.00 malam." tambahnya lagi. "Selain kemudahan simpanan dan pengeluraran wang, pusat ini disediakan juga untuk pembayaran bil-bil TNB, STM, handphone dan bil air SATU". jelasnya lagi.
         Pengerusi JKKK Pulau Redang, Haji Ladin Awang melahirkan rasa bersyukur di atas kemudahan disediakan oleh BSN. Orang kampung perlu ucapkan terima kasih, kerana tidak perlu lagi ke daratan sebagaimana sebelum ini. Begitu juga bayaran bil-bil elektrik dan air walaupun ada disediakan di sini oleh individu, tetapi caj yang dikenakan agak tinggi sedikit, sekitar RM2.00 bagi setiap bil.
Foto0715



SETIU HARI INI

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


ZIERA ZAIN: Drift <b>di Kuala Terengganu</b> dengan Nissan Skyline R33

Posted: 14 Mar 2012 12:20 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Drift di Kuala Terengganu dengan Nissan Skyline R33. AssaLamuALaikum. Trip 3 hari dua malam ke Kuala Terengganu, Terengganu ditambah perencah dan perisa lagi bila aku dengan member yang lain buat aktiviti ...

13 di ketengah jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di ketengah jaya - Google Blog Search


Lagi Umno Rampas Tanah; Generasi Kedua Felda Jadi Mangsa

Posted: 31 Mar 2012 04:12 PM PDT

Tanah Generasi ke-2 Felda yang bertempat di Felda Ketengah Jaya, Mukim Paka kini dirampas oleh agensi KETENGAH sebagai sebuah institusi kerajaan yang ditubuhkan di wilayah Terengganu tengah. Hasrat sebenar penubuhan Ketengah adalah untuk membantu dan memajukan negeri Terengganu.


Sudah berjuta peruntukan dilaburkan di Ketengah tetapi sehingga kini ianya tidak dapat dibanggakan. Bahkan kerugian, kegagalan mau pun salah urus serta penyelewengan dan pecah amanah diketahui umum oleh rakyat. Ianya menjadi institusi yang diambil kesempatan oleh para pemimpin Umno-BN sendiri.
Ia menjadi tempat bersemayam Datuk Idris Jusoh apabila BN kalah pada tahun 1999 di Terengganu. Pernah Ketengah menjadi masyhur apabila pecahnya penyelewengan yang dilakukan oleh bekas Menteri luar Bandar sendiri iaitu Anuar Musa dalam agensi Ketengah melibatkan berjuta ringgit.

Kereta beliau ditangkap tetapi tuannya bebas. Pegawai Ketengah pula akhirnya menjadi kambing hitam. Ketengah terus dilaburkan dengan duit rakyat manakala sejauhmana rakyat dikawasan Ketengah ini maju, dibangunkan serta bebas dari kemiskinan amat jauh dari angan-angan dan cita-cita. Bandar Ketengah Jaya, Bukit Besi bahkan Bandar Muktafibillah Shah sendiri masih lagi jauh ketinggalan.

Terbaru kini mereka bersekongkol bersama pimpinan Umno-BN untuk menzalimi rakyat mereka sendiri yang sepatutnya mereka dibantu. Kepercayaan yang diberi dengan undi daripada masyarakat Felda sepatutnya dibalas dengan membantu serta menaikkan taraf hidup mereka tetapi malangnya mereka pula dikhianati. Adakah pihak kerajaan menganggap bahawa mereka ini golongan bodoh yang boleh diambil kesempatan keatas mereka?

Tanah Generasi ke-2 Felda, iaitu tanah yang telah dikeluarkan dari akta GSA untuk dibahagi-bahagikan kepada generesai anak-anak peneroka gugusan Felda Kerteh 1,2,3,4 dalam Daerah Dungun serta Felda 5&6 untuk Daerah Kemaman. Setelah mendapat kelulusan diperingkat Pejabat Tanah daerah dengan sokongan oleh jabatan-jabatan serta mendapat kelulusan PTG negeri dan Exco MMKN Terengganu.

Ia dipecahkan seluah 1,090 lot. Bayangkan ianya akan menjadi perkampungan baru yang boleh menjadi pemangkin pembangunan daerah. Seramai 560 orang dikalangan anak-anak peneroka ini telah dipilih namanya untuk sessi pertama dan 500 orang lagi bakal menjadi penghuninya untuk sessi ke-2. Memandangkan kekangan kewangan pihak kerajaan ketika itu, atas kesepakatan dikalangan peserta serta Jawatan Kuasa Tanah Gen-2 Felda yang ditubuhkan, mereka sepakat untuk menyegerakan seliaan tanah tersebut dengan mengupah kontraktor membersih dan stacking tanah yang berbukit dan berhutan itu. Mereka mengeluarkan RM1,300.00 seorang dan mereka juga mengupah juru-ukur swasta sehingga ke peringkat selesai menanam tanda batu sempadan. Semua urusan kewangan diurus dan dipegang oleh pihak lawyer Zabidi & Co.

Satu majlis penyerahan dan undi lot juga telah diseliakan oleh Pejabat Tanah Daerah Dungun dan ianya disempurnakan oleh Menteri Besar Terengganu sendiri pada tahun 2003.

Tetapi harapan generasi anak-anak peneroka Felda untuk memiliki tanah mereka sendiri akhirnya terhenti akibat daripada nafsu buas pemimpin Umno-BN sendiri. Keangkuhan dan kesombongan serta dendam kepada kepimpinan terdahulu menyebabkan mereka sanggup mengarahkan kerja-kerja tunjuk lot dan semua pengurusan dibatalkan serta merta.

Inilah pengkhianatan yang akan terus terpahat diminda rakyat meskipun sejuta alasan yang mereka suarakan. Sepatutnya mereka meneruskan hak anak-anak peneroka ini dengan member hak milik, bahkan sepatutnya memberi pinjaman mudah untuk mereka memiliki rumah sendiri. Kesemua mereka adalah penganut agama Islam dan 100% adalah orang melayu. Dimana sebenarnya slogan membela melayu yang dilaungkan?

Kini tanah tersebut dirampas dan diserahkan kepada pihak Ketengah yang dikatakan untuk membangun kawasan Bandar dengan pembinaan perumahan. Bahkan sekali lagi ia mengecewakan anak-anak peneroka. Bukannya hendak dibahagikan kepada anak-anak generasi kedua Felda tetapi akan dikormesialkan dengan membina rumah untuk dijual dengan nilai RM200K sebuah. Secara langsung telah menafikan hak anak-anak peneroka ini. Sedangkan pihak Ketengah memguasai hampir 650,000 hektar tanah yang mereka boleh bangunkan Bandar atau projek dimana sahaja tetapi malangnya kenapa dipilih tanah yang sudah dibersihkan, yang diseliakan untuk rakyat ini?

Inilah sikap dan hati perut sebenar pemimpin Umno-BN. Yang menghairankan kita, tindakan zalim dan rakus sebegitu yang dilakukan oleh pemimpin Umno-BN, masih ada lagi orang yang menyokong dan bersekongkol dengan mereka. Kalau ini berlaku dikalangan masyarakat Cina maupun India atau bangsa lain, nescaya mereka tidak berani melakukan tindakan jahat ini. Mereka tahu bahawa orang cina atau bangsa lain akan menentang kezaliman seperti itu.

Apabila ianya berlaku sesama bangsa mereka maupun seagama mereka, mereka dengan rakusnya meneruskan agenda jahat ini. Sampai bila mereka harus mebiarkan kezaliman ini berlaku?

Ustaz Satiful Bahri Mamat
Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Terengganu

Komen:

Lagi Umno Rampas Tanah; Generasi Kedua Felda Jadi Mangsa

Posted: 31 Mar 2012 11:06 AM PDT

http://www.buletinonline.net/images/stories/berita53/tanh%20ktgh.jpg

(Buletin Online) - Inilah pengkhianatan yang akan terus terpahat diminda rakyat meskipun sejuta alasan yang mereka suarakan. Sepatutnya mereka meneruskan hak anak-anak peneroka ini dengan member hak milik, bahkan sepatutnya memberi pinjaman mudah untuk mereka memiliki rumah sendiri. Kesemua mereka adalah penganut agama Islam dan 100% adalah orang melayu. Dimana sebenarnya slogan membela melayu yang dilaungkan?

Tanah Generasi ke-2 Felda yang bertempat di Felda Ketengah Jaya, Mukim Paka kini dirampas oleh agensi KETENGAH sebagai sebuah institusi kerajaan yang ditubuhkan di wilayah Terengganu tengah. Hasrat sebenar penubuhan Ketengah adalah untuk membantu dan memajukan negeri Terengganu.

Sudah berjuta peruntukan dilaburkan di Ketengah tetapi sehingga kini ianya tidak dapat dibanggakan. Bahkan kerugian, kegagalan mau pun salah urus serta penyelewengan dan pecah amanah diketahui umum oleh rakyat. Ianya menjadi institusi yang diambil kesempatan oleh para pemimpin Umno-BN sendiri.

Ia menjadi tempat bersemayam Datuk Idris Jusoh apabila BN kalah pada tahun 1999 di Terengganu. Pernah Ketengah menjadi masyhur apabila pecahnya penyelewengan yang dilakukan oleh bekas Menteri luar Bandar sendiri iaitu Anuar Musa dalam agensi Ketengah melibatkan berjuta ringgit.

Kereta beliau ditangkap tetapi tuannya bebas. Pegawai Ketengah pula akhirnya menjadi kambing hitam. Ketengah terus dilaburkan dengan duit rakyat manakala sejauhmana rakyat dikawasan Ketengah ini maju, dibangunkan serta bebas dari kemiskinan amat jauh dari angan-angan dan cita-cita. Bandar Ketengah Jaya, Bukit Besi bahkan Bandar Muktafibillah Shah sendiri masih lagi jauh ketinggalan.

Terbaru kini mereka bersekongkol bersama pimpinan Umno-BN untuk menzalimi rakyat mereka sendiri yang sepatutnya mereka dibantu. Kepercayaan yang diberi dengan undi daripada masyarakat Felda sepatutnya dibalas dengan membantu serta menaikkan taraf hidup mereka tetapi malangnya mereka pula dikhianati. Adakah pihak kerajaan menganggap bahawa mereka ini golongan bodoh yang boleh diambil kesempatan keatas mereka?

Tanah Generasi ke-2 Felda, iaitu tanah yang telah dikeluarkan dari akta GSA untuk dibahagi-bahagikan kepada generesai anak-anak peneroka gugusan Felda Kerteh 1,2,3,4 dalam Daerah Dungun serta Felda 5&6 untuk Daerah Kemaman. Setelah mendapat kelulusan diperingkat Pejabat Tanah daerah dengan sokongan oleh jabatan-jabatan serta mendapat kelulusan PTG negeri dan Exco MMKN Terengganu.

Ia dipecahkan seluah 1,090 lot. Bayangkan ianya akan menjadi perkampungan baru yang boleh menjadi pemangkin pembangunan daerah. Seramai 560 orang dikalangan anak-anak peneroka ini telah dipilih namanya untuk sessi pertama dan 500 orang lagi bakal menjadi penghuninya untuk sessi ke-2. Memandangkan kekangan kewangan pihak kerajaan ketika itu, atas kesepakatan dikalangan peserta serta Jawatan Kuasa Tanah Gen-2 Felda yang ditubuhkan, mereka sepakat untuk menyegerakan seliaan tanah tersebut dengan mengupah kontraktor membersih dan stacking tanah yang berbukit dan berhutan itu. Mereka mengeluarkan RM1,300.00 seorang dan mereka juga mengupah juru-ukur swasta sehingga ke peringkat selesai menanam tanda batu sempadan. Semua urusan kewangan diurus dan dipegang oleh pihak lawyer Zabidi & Co.

Satu majlis penyerahan dan undi lot juga telah diseliakan oleh Pejabat Tanah Daerah Dungun dan ianya disempurnakan oleh Menteri Besar Terengganu sendiri pada tahun 2003.

Tetapi harapan generasi anak-anak peneroka Felda untuk memiliki tanah mereka sendiri akhirnya terhenti akibat daripada nafsu buas pemimpin Umno-BN sendiri. Keangkuhan dan kesombongan serta dendam kepada kepimpinan terdahulu menyebabkan mereka sanggup mengarahkan kerja-kerja tunjuk lot dan semua pengurusan dibatalkan serta merta.

Inilah pengkhianatan yang akan terus terpahat diminda rakyat meskipun sejuta alasan yang mereka suarakan. Sepatutnya mereka meneruskan hak anak-anak peneroka ini dengan member hak milik, bahkan sepatutnya memberi pinjaman mudah untuk mereka memiliki rumah sendiri. Kesemua mereka adalah penganut agama Islam dan 100% adalah orang melayu. Dimana sebenarnya slogan membela melayu yang dilaungkan?

Kini tanah tersebut dirampas dan diserahkan kepada pihak Ketengah yang dikatakan untuk membangun kawasan Bandar dengan pembinaan perumahan. Bahkan sekali lagi ia mengecewakan anak-anak peneroka. Bukannya hendak dibahagikan kepada anak-anak generasi kedua Felda tetapi akan dikormesialkan dengan membina rumah untuk dijual dengan nilai RM200K sebuah. Secara langsung telah menafikan hak anak-anak peneroka ini. Sedangkan pihak Ketengah memguasai hampir 650,000 hektar tanah yang mereka boleh bangunkan Bandar atau projek dimana sahaja tetapi malangnya kenapa dipilih tanah yang sudah dibersihkan, yang diseliakan untuk rakyat ini?

Inilah sikap dan hati perut sebenar pemimpin Umno-BN. Yang menghairankan kita, tindakan zalim dan rakus sebegitu yang dilakukan oleh pemimpin Umno-BN, masih ada lagi orang yang menyokong dan bersekongkol dengan mereka. Kalau ini berlaku dikalangan masyarakat Cina maupun India atau bangsa lain, nescaya mereka tidak berani melakukan tindakan jahat ini. Mereka tahu bahawa orang cina atau bangsa lain akan menentang kezaliman seperti itu.

Apabila ianya berlaku sesama bangsa mereka maupun seagama mereka, mereka dengan rakusnya meneruskan agenda jahat ini. Sampai bila mereka harus mebiarkan kezaliman ini berlaku?


13 di pulau wan man - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau wan man - Google Blog Search


Gempaksher: Masjid Kristal, Kuala Terengganu

Posted: 08 Apr 2012 02:34 AM PDT

Aku sempat tangkap gambar Masjid kristal ini semasa melawat ke Kuala Terengganu.
Perjalanan dari UiTM Dungun ke Kuala Terengganu lebih kurang dalam 50minit. kalau tak banyak kereta boleh la pecut laju sket.
saje je jalan2 ke KT(kuala terengganu) sebab dah bosan dok kat Dungun je. hehe
aku tak tahu sebenarnya Lokasi tempat2 kat KT ni. tapi dengan mengharapkan GPS dari Henset aku je la. Alhamdulillah boleh dipercayai henset aku nieh. kalo tidak memang sesat dah.
kalau dalam GPS Lokasi masjid kristal ni ada di Pulau Wan Man

13 di kemaman - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemaman - Google Blog Search


Jom IT <b>di KEMAMAN</b> « MyBeauty Diary.

Posted: 05 Apr 2012 11:01 PM PDT

Salam Ceria buat pengunjung setia blog ini. 

Minggu lepas saya berpeluang untuk berkongsi sedikit sebanyak peluang dan pengalaman berniaga secara online di Karnival Kerjaya dan Pendidikan, Majlis Perbandaran Kemaman. Alhamdulillah anak-anak Kemaman semuanya bijak, pandai dan berhemah.

Zaman sekarang terlalu ramai yang celik IT namun masih kurang pengalaman menjana income melalui IT. Sedihkan? Kuasa menjana pendapatan hebat sering terlepas pandang untuk memanafaatkannya. Bagaimana suri rumah mampu menjana pendapatan seiring pegawai tinggi hanya dari meja dapur. Bestkan? Mula-mula dulu saya juga agak skeptikal kerana hanya mendengar khabar. Namun niat untuk mencuba amat tinggi. Bermula hanya suka-suka 'copy paste' modul smart solat untuk kanak-kanak 7-10 tahun ke dalam blog saya. Tempahan mulai masuk. Kaedah promosi saya offline + online

  • Bina blog yang cantik, lengkap dan jelas maklumat
  • SMS Blaster ke semua kenalan
  • Email maklumat dan link kepada semua contact email
  • Iklankan di Majalah yang ada kaitan dengan ibu bapa dan pendidikan

Hanya dengan langkah sesimple ini pengalaman itu amat mengejutkan saya. Booking mulai masuk dan saya mula semangat. Saya teruskan usaha dengan menghantar surat ke sekolah. Dengan bantuan blog itu, ibu bapa mendapat maklumat jelas mengenai modul, tenaga pengajar, langkah keselamatan, dan misi dan visi. Keyakinan pelanggan meningkat dan mereka yakin.

Dengan menggunakan bayaran peserta saya menguruskan projek itu tanpa resiko. Projek 2 hari tersebut membolehkan saya menjana RM18,000.00 bersih. Alhamdulillah. Bermulalah episod saya sebagai seorang usahawan di internet.

Seterusnya saya menjalankan kursus online business, kursus jahitan tudung, kursus balutan hamper, kursus video audio editing dan sebagainya lagi. Hanya dengan transfer idea anda kedalam blog dan jadikan ianya duit, senangkan?

Kini saya berazam untuk berkongsi pengalaman dan pengetahuan saya dengan seramai mungkin insan lain yang berhasrat mengubah kehidupan dan membaiki ekonomi rumah tangga from the comfort of your kitchen… hehehehe kerana saya sering update blog saya di dapur sebelum mampu mengubahsuai ofis yang lebih selesa di tingkat atas rumah saya.

Bagi yang berminat boleh email saya

mastura.saad@cbdgroup.co.cc                                                                                                                                      

atau hubungi 0126243343.

Semoga kita semua berjaya dunia dan akhirat. Amiiiinnnn

13 di pulau bidong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau bidong - Google Blog Search


Enam Sahabat <b>di Pulau Bidong</b> « Laman Novel

Posted: 04 Mar 2006 02:30 AM PST

Enam Sahabat di Pulau Bidong

Penulis: Ali Jusoh

Cetakan Pertama 1999

Cetakan Kedua 2002

Pembaca sasaran: 10 hingga 12 tahun

"Sunyi saja."

"Gua memang sunyi." Mereka sama-sama ketawa.

"Mari kita masuk" ajak Khalid. Zaidi mengangguk. Mereka pun bergerak perlahan-lahan.

"Mereka tak ada di sini." Kata Zaidi. "Tak ada kesan tapak kaki pun." Katanya lagi.

Khalid diam sahaja. Matanya terus memerhati. Dia menghidu sesuatu.

Untuk pembelian dan pertanyaan, sila hubungi:

Koperasi DBP Bhd, Tingkat Bawah, Menara DBP Jalan Dewan Bahasa, 50460 Kuala Lumpur.

Tel: 03-21485869 / 03-21433505, Faks: 03-21487887

E-mel: koopdbp@yahoo.com

13 di bukit besi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di bukit besi - Google Blog Search


Tahniah!! Pasukan Bola Sepak SK <b>Bukit Besi</b> ~ SEKOLAH <b>...</b>

Posted: 04 Apr 2012 06:27 AM PDT

Tahniah diucapkan kepada pengurus En Azri dan juga jurulatih Ustaz Fakhrurazi diatas kejayaan skuad bolasepak menjulang emas, seterusnya menjadi Johan peringkat PKG Bukit Besi. Teruskan kejayaan di peringkat Daerah pula.. Warga SK Bukit Besi mendoakan yang terbaik.. Tahniah..









 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved