ads

Jumaat, 26 Julai 2013

13 di setiu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di setiu - Google Blog Search


Pengagihan <b>di</b> Masjid Padang Saujana, <b>Setiu</b>, Terengganu | Islamic <b>...</b>

Posted: 09 Jul 2013 08:40 PM PDT

Alhamdulillah, dengan izin Allah, IRM berjaya melaksanakan program "Kembara Zakat Maybank Islamic 2013″. Jutaan terima kasih kepada pihak Maybank Islamic Berhad kerana memberi kepercayaan kepada IRM untuk melaksanakan program ini. Tidak lupa juga kepada pihak masjid yang telah bertungkus lumus menyediakan tempat dan menjayakan program ini serta sukarelawan-sukarelawan IRM yang tidak kenal erti penat membantu melancarkan program ini. Seramai 200 penerima menerima bantuan Ramadhan

13 di paka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di paka - Google Blog Search


Seorang Pemuda Maut Terbabit Dalam Kemalangan <b>Di</b> Jalan <b>Paka</b> <b>...</b>

Posted: 14 Jul 2013 05:30 PM PDT

- 2013-07-15 08:30:46'.

Kemalangan-Jalan-Paka

Hasrat seorang pemuda untuk berbuka puasa bersama keluarga tidak kesampaian-apabila maut dalam satu kemalangan jalanraya, petang semalam.

Kejadian berlaku 20 minit sebelum masuk waktu Maghrib ketika motosikal yang di tunggangi mangsa bergesal dengan sebuah kenderaan di Jalan Paka, Terengganu.

Short URL: http://din.huluselangor.net/?p=35523

'); (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) {return;} js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk')); } }); $.post('http://din.huluselangor.net/wp-admin/admin-ajax.php', { action: 'fbc_ping', post_id: '35523', nonce: '36a63e0d08' }); })(jQuery); Komentar

13 di pulau perhentian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau perhentian - Google Blog Search


MB Terengganu di Sambut Meriah <b>di Pulau Perhentian</b> <b>...</b>

Posted: 18 Jul 2013 12:40 AM PDT

Menteri Besar, Dato' Seri Haji Ahmad Said bersama isteri dan rombongan pagi ini, 18 Julai tiba di Pulau Perhentian untuk menemui dan bersama penduduk Pulau Perhentian Kecil.

Setibanya di Pulau Perhentian Kecil iaitu sebuah perkampungan, beliau disambut oleh mesra oleh para penduduk pulau peranginan itu yang amat menyayangi pemimpin negeri yang telah banyak membawa projek untuk faedah rakyat di pulau itu, termasuklah pangsapuri, masjid dan sebagainya.

Sebaik tiba beliau melawat Taman Bimbingan Kanak-kanak (Tabika) Pulau Perhentian dan mengambil kesempatan bermesra dengan pelajar-pelajar tadika.

Selepas itu beliau bersama pimpinan kampung berkenaan melawat rumah-rumah penduduk miskin, uzur sakit dan orang-orang tua di perkampungan pulau berkenaan.

Turut bersama beliau ialah, Exco Kerajaan Negeri, Dato' Tengku Putera Awang dan Yang DiPertua Majlis Daerah Besut dan doktor khas untuk merawat dan memberi ubat kepada pesakit.

Bercakap kepada media yang mengikuti sama rombongannya di pulau tersebut sebentar tadi, Dato' Seri Ahmad memberi jaminan segala projek pembangunan akan berjalan dengan baik dan dapat disiapkan untuk keperluan penduduk pulau berkenaan.

Katanya, walaupun pembangunan di pulau melibatkan kos yang lebih besar, tetapi ia tetap dijalankan oleh kerajaan untuk kepentingan dan faedah rakyat di mana sekalipun mereka berada, termasuk di pulau.

13 di jerangau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerangau - Google Blog Search


Blog Felda: felda <b>jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 07 Jul 2013 12:00 AM PDT


SK <b>FELDA JERANGAU</b> BARAT: MAJLIS ANUGERAH <b>...</b>

Posted: 07 Jul 2013 02:08 AM PDT

Khamis 4 Julai 2013 Telah berlangsung majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang (APC) 2012 di Dewan Majlis Daerah Hulu Terengganu. Majlis berjalan dengan lancar namun sedikit keruan kerana Pegawai Pendidikan Daerah Hulu Terengganu tidak dapat hadir bersama walaupun itu adalah tarikh keramat yang beliau sendiri memilihnya untuk majlis ini.Namun manusia hanya mampu merancang Tuhan menentukan segalannya. 

Bagi SK Felda Jerangau Barat, dua guru yang menerima APC tahun lepas ialah Cg Noorazlinda Bt Mohd Tajuddin dan Ustazah Nazimah Bt Muda. Setinggi-tinggi tahniah dan penghargaan kepada beliau di atas penganugerahan tersebut. Sesungguhnya ia sudah pasti memberi dorongan dan semangat kepada mereka untuk terus berbakti kepada sekolah dan murid-murid dengan penuh komited dan dedikasi lagi pada masa-masa akan datang, begitu juga ia akan memberi semangat dan perangsang kepada rakan-rakan guru dan kakitangan sekolah untuk terus menjejak langkah dengan berusaha lebih gigih dan melakukankerja buat dengan penuh keihklasan demi anak didik dan skfjb.

Oleh yang demikian kepada guru-guru yang lain tidak seharusnya merasakan mereka yang tidak terpilih adalah tidak komited, tidak bagus, malas dan tidak memberi apa-apa sumbangan kepada sekolah, malahan jadikan ini semua sebagai dorongan yang kuat dan cuba sedaya upaya untuk melakukan tugasa dengan lebih tekun dan apa yang lebih penting ialah niat kita bukan semata-mata untuk menerima anugerah tetapi jadikan ia sebagai tanggungjawab yang mesti kita laksanakan dengan sebaik mungkin. Kalau pun tidak menerima anugerah manusia di muka dunia ini tetapi sudah pasti anugerah Illahi yang lebih bermakna akan diterima di akhirat nanti.

13 di pulau wan man - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau wan man - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jul 2013 11:14 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Jun 2013 11:20 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Taman Tamadun Islam <b>di</b> Kuala Terengganu: Review? | Cuti Malaysia

Posted: 28 May 2013 05:02 PM PDT

Bercuti Terengganu Taman Tamadun Islam

Satu lagi tempat jalan-jalan menarik di Kuala Terengganu  ialah Taman Tamadun Islam. Lokasinya ialah di Pulau Wan Man, dalam daerah Losong bersebelahan Muzium Negeri Terengganu. Taman Tamadun Islam yang pertama diMalaysia ini dibina berlatar belakangkan sungai Terengganu. Cantik betul pemandangan di sini, paling best sebab berangin.

Hendak ke Taman Tamadun Islam, jika inginkan kelainan bolehlah mencuba naik bas Bandar yang unik tu. Boleh ambil dari Taman Shahbandar Kuala Terengganu. Dengan bayaran hanya RM1, bas Bandar ni akan terus membawa anda ke Muzium Negeri dan seterusnya ke Taman Tamadun Islam. Suka tengok bas ni, klasik!

bas bandar taman tamadun islam

  • Lokasi: Pulau Wan Man, Kuala Terengganu (Bersebelahan Muzium Negeri)
  • Waktu Operasi: 10 am – 7pm Setiap Hari
  • Bayaran Masuk Taman Tamadun Islam: Percuma
  • Bayaran Masuk Taman Monumen Islam: RM20 Dewasa / RM15 Kanak2 7-12 Thn / PERCUMA Kanak2 Bwh 7 Thn
  • Bayaran Terengganu River Cruise: RM20 Dewasa / RM15 Kanak2 7-12 Thn / PERCUMA Kanak2 Bwh 7 Thn
  • Menarik di Taman Tamadun Islam: Masjid Kristal, Taman Monumen, River Cruise

Untuk lebih detail pakej yang disediakan sila rujuk sini;

Tiket Taman Tamadun Islam

Dalam Taman Tamadun Islam inilah terletaknya Masjid Kristal dan Taman Monumen Islam serta Terengganu River Cruise. Ini ialah Masjid Kristal atau masjid terapung. Cantik kan, rekabentuknya memang lain dari yang lain. Masjid Kristal juga merupakan salah satu ikon Negeri Terengganu.

Masjid Kristal di Taman Tamadun Islam

Dari Masjid Kristal Cuti Malaysia ke Taman Monumen. Masuk ke sini, anda diberi Passport atau buku paduan perjalanan, baucer Kedai Cenderamata dan baucer F&B di kafenya.

Taman Monumen do Taman Tamadun Islam

Bagi Cuti Malaysia, boleh dikatakan tempat ni ala ala Taman Tema Islam dimana 21 replika mercu tanda Islam terpilih dari seluruh dunia dibina di sini. Memang cukup menarik kerana berpeluang mengenali mercu tanda negara negara Islam seluruh dunia. Untuk gambaran apa yang ada di sini, boleh rujuk peta interaksi Taman Tamadun Islam ni.

Taman Tamadun Islam

Di sini antara monumen paling menarik termasuklah Taj Mahal di India, Dome of Rock (Kubah As Sakhra) di Palestin, Kincir Air,  Masjid Sulaimen Turki dan Menara Kalyan dari Uzbekistan. Antara monumen ini, disediakan mini Muzium dan tayangan video yang menerangkan tentang monumen tersebut dengan lebih terperinci. Terdapat juga monumen yang anda boleh masuk ke dalamnya. Cuti Malaysia aritu berpeluanglah masuk ke Kubah As Sakhra atau lebih dikenali sebagai Dome of Rock. Kalau anda pernah dengar kisah sebiji batu yang ingin mengikut Rasulullah ke langit pada kejadian Isra Mikraj tapi tak diizinkan lalu batu itu kekal terapung hingga kini. Di kubah AsSakhra inilah terletaknya batu terapung ini.

Untuk menjelajah Tamadun Islam, ada disediakan beberapa pilihan kenderaan untuk anda, dari basikal untuk seorang hinggalah basikal untuk 6 orang. Ada juga tram dan buggy. Semuanya berlainan harga. Cuti Malaysia bawa budak-budak lebih senang menggunakan tram dengan bayaran RM3 seorang dewasa.  Diakhir lawatan jangan lupa guna baucer Kedai Cenderahati dan membasahkan tekak di CafĂ© Taman Tamadun.

Selain Masjid Kristal dan Taman Monumen Islam, di sini juga ada disediakan perkhidamatan Cruise Sungai Terengganu. Time Cuti Malaysia selesai jalan-jalan di Taman Monumen dah lewat petang, Cruise pun dah tutup. Lain kali datang lagi mesti cuba hee..

Layan dulu beberapa gambar Cuti Malaysia di Taman Tamadun Islam;

Gambar Taman Tamadun Islam

Sememangnya banyak tempat jalan menarik di Terengganu. Jom Cuti Cuti Malaysia Terengganu 2013!

aLw!z b3 my baby: Tempat-tempat menarik <b>di</b> Kuala Terengganu

Posted: 11 Jun 2013 12:00 AM PDT

alamak! ada yang request suh aku cepat² update percutian Kuala Terengganu ler.. huhuhu.. so demi tak menghampakan peminat² mak *muntah ijou  meh la aku up sikit. tapi gambo je la banyak eh. untuk details tempat-tempat menarik di Kuala Terengganu nanti aku buat entry lain... atlis entry ni leh ler bagi gambaran kat korang ape yang best kat ganu nih. :-)


1) Pantai Batu Burok, Kuala Terengganu

kat Pantai Batu Burok ni memang meriah.. macam² aktiviti boleh buat - naik kuda, main layang², main ATV, ada playground, gerai² jual air, kepok lekor, etc. sangat meriah!
2) Taman Monumen, Taman Tamadun Islam
 
Salah satu tempat yang wajib singgah klu pegi KT. Taman Monumen ni terletak di Pulau Wan Man dan mengandungi replika-replika senibina Islam di seluruh dunia. untuk details nanti aku buat entry lain yer...
salah satu monumen kat sini - The Dome of Rock
(Kubah As-Sakhrah, Baitul Muqqaddis, Palestin)

3) Taman Tamadun Islam River Cruise

selain Taman Monumen, kat Taman Tamadun Islam ni jugak ada river cruise. perjalanan naik cruise mengelilingi Pulau Duyong amik masa lebih kurang 45 minit. oh, kat sini jugak terletaknya Masjid Kristal yang cantik tu..

4) Keropok Lekor Bukit Tok Beng (BTB)

ni ler kedai kepok lekor yang femes tuh. kepok paling sedap kat ganu katanya... kedai ni terletak di Kg. Bukit Tok Beng yer. terbukti memang sedap. kena dengan tekak aku.

5) Pasar Payang Kuala Terengganu

yang kaki soping mesti suke datang tempat ni specially mak-mak kite... huhuhu.. habis semua nak diborongnya... macam² jenis makanan mak aku beli. haih. aku tak beli pape pon. cuci mata jer.. panas la kat dalam nih. telur penyu - ape rasa ek??

6) Pantai Teluk Ketapang

Terengganu ni banyak pantai tapi banyak yang tak boleh mandi. huhuhu... takat bergambo je ler kat sini. huhuhu...

7) Ikan Celup Tepung ICT, Pantai Teluk Ketapang

dah alang² sampai Pantai Teluk Ketapang, jom pekena ikan celup tepung yang femes emes tuh... ada banyak kedai ict kat sini.. ada ikan, ketam, udang, sotong, cendawan.. mabelesss...

8) Air Buah Gelas Besar Terengganu

kedai ni terletak di Seberang Takir.
.
gelas die memang besar gabak hokey. aku share air ngan mak. itu pun jenuh nak abiskan. gelas besar ni harga RM3.50 sajok. murah giless... dah la sedap.pekat.pior punya.

9) I-City Pulau Warisan
.

kat Ganu pon ada I-city hokey. tapi takde la semeriah kat Shah Alam tu.. boleh la nak lepak memalam amik angin laut.

10) Masjid Tengku Tengah Zaharah (Masjid Terapung)

singgah sini untuk solat isyak.

11) Selly Seafood Kuala Ibai

aku rasa tempat makan ni agak femes kat sini.. orang yang datang makan omakkaii.. ramai giless... nasib la lakiku booking siap². sampai jer, tunggu kejab makanan pun sampai. sos ikan bakar die style sekinchan skit... tak guna air asam tuh...

seingat aku itu je la kot tempat² yang aku sempat singgah masa pegi KT baru nih.. ada lagi tempat menarik tapi tak tersinggah la wei.... huhuhu... korang google la ek klu nak tau ape yang best lagi kat KT nih.


Taktau nak komen ape, LIKE pon boleh. TQ ♥

Kubah Kristal Malaysia VS Kubah Emas Indonesia - Kubah Masjid

Posted: 17 Jul 2013 10:11 AM PDT

Sebenarnya sejarah Malaysia tidak terlepas dari sejarah Indonesia juga. Ini karena kerajaan tertua di Malaysia, kerajaan Malaka, didirikan oleh seorang pangeran yang berasal dari Sumatera, yaitu Pangeran Sriwijaya pada awal abad ke-15. Pada saat ini, Kesultanan Johor yang merupakan kelanjutan dari Kesultanan Malaka, masih tetap ada sampai sekarang. Negara - negara yang pernah menanamkan kekuasaan di Malaysia diantaranya adalah Belanda, Inggris, dan Portugis. Namun diantara negara - negara tersebut, Inggris lah yang lebih mendominasi serta berpengaruh di Malaysia. 
Kubah Masjid Kristal, Malaysia
Masjid Kristal merupakan masjid yang terletak di kawasan wisata Taman Tamadun Islam di Pulau Wan Man, Terengganu, Malaysia. Masjid ini sangat megah karena dibangun dari baja, kaca dan kristal.
Masjid ini dibangun antara tahun 2006 dan 2008. Secara resmi Masjid Kristal dibuka pada tanggal 8 Februari 2008 oleh Yang di Pertuan Agung ke-13, Sultan Mizan Zainal Abidin dari Terengganu.
Inilah salah satu objek wisata berbeda yang bisa didatangi saat sedang melancong ke Negeri Jiran. Masjid Kristal di Kuala Terengganu, Terengganu, Malaysia ini berdiri megah dan berbeda karena bahan bangunannnya merupakan kristal.
Dari situs resmi Visit Terengganu, Kamis (11/7/2013), masjid ini berada di kawasan wisata Taman Tamadun Islam di Pulau Wan Man. Memiliki luas 2.146 meter persegi, Masjid Kristal jadi pemandangan yang mustahil dilewatkan begitu saja.
Arsiteknya terbilang cukup unik. Alih-alih hanya memiliki satu kubah besar, masjid ini punya satu kubah kecil yang dikelilingi kubah-kubah lebih kecil. Semua itu disempurnakan dengan 4 menara tinggi di ujung-ujungnya.
Kubahnya tidak berwarna, tidak juga berhiaskan kaligrafi atau guratan seni nan indah. Melainkan dibalut dengan kaca berwarna abu-abu. Kilau mentari dan awan kerap dipantulkan, membuat kubah masjid jadi objek foto banyak pelancong.
Tidak cuma bisa berfoto di sekelilingnya, tapi pelancong juga bisa beribadah di dalamnya. Masjid yang dibangun pada 8 Februari 2008 ini bisa menampung 1.500 jamaah. Selain arsitekturnya, Masjid Kristal menarik karena merupakan masjid pintar pertama yang dilengkapi dengan akses IT dan WiFi.
Jangan hanya puas menikmati kecantikannya pada siang hari. Karena masjid ini menawarkan kecantikan yang berbeda pada sore dan malam hari. Menjelang senja adalah waktu terbaik untuk berburu foto dalam berbagai sudut di kawasan masjid ini.
Sedangkan saat malam, lampu yang ditata sedemikian rupa membuat masjid terlihat indah maksimal. Akhir pekan merupakan waktu paling ramai dari kunjungan para turis. Tak perlu kuatir, walau berada di kawasan wisata, datang ke masjid ini tidak dipungut biaya alias gratis.
Kubah Masjid Emas, Indonesia
Masjid ini disebut dengan Masjid Kubah Emas, sesuai namanya masjid ini memang menggunakan material emas dengan 3 teknik pemasangan: pertama, serbuk emas (prada) yang terpasang di mahkota/pilar, kedua gold plating yang terdapat pada lampu gantung, ralling tangga mezanin, pagar mezanin, ornament kaligrafi kalimat tasbih di pucuk langit-langit kubah dan ornament dekoratif diatas mimbar mihrab, yang ketiga gold mozaik solid yang terdapat di kubah utama dan kubah menara.
Masjid Kubah Emas berada di Jalan Maruyung raya, Kel. Meruyung, Kecamatan Limo, Kota Depok. Masjid megah ini berkapasitas 20 ribu jemaah berdiri kokoh di atas lahan seluas 70 hektare. Masjid ini mulai dibangun April 1999 oleh seorang dermawan, pengusaha asal Banten bernama Hj Dian Juriah Maimun Al Rasyid, istri dari Drs H. Maimun Al Rasyid, yang membeli tanah kawasan ini sejak tahun 1996. Rencananya, selain masjid, lahan ini akan dijadikan Islamic Centre. Nantinya akan ada lembaga dakwah, dan rumah tinggal. Semua bangunan tersebut merupakan bagian dari konsep pengembangan sebuah kawasan terpadu yang diberi nama Kawasan Islamic Center Dian Al-Mahri.
Masjid Dian Al Mahri dibuka untuk umum pada tanggal 31 Desember 2006, bertepatan dengan Idul Adha 1427 H yang kedua kalinya pada tahun itu. Pembangunannya sudah berlangsung sejak tahun 1999, namun baru dibuka untuk umum pada tanggal 31 Desember 2006. Setelah shalat Idul Adha, pemilik masjid langsung meresmikan masjid ini. Ada sekitar 5 ribu jemaah yang mengikuti prosesi peresmian masjid ini.
Pengurus dan pengelola masjid tidak mengungkapkan informasi mengenai total biaya pembangunan dan juga berat emas keseluruhan yang ada di kompleks masjid ini. Hanya ada informasi ketebalan emas yang melapisi kubah. Setiap kubah memiliki ketebalan emas 2 sampai 3 milimeter. Emas kubah tersebut kemudian dilapisi lagi dengan mozaik kristal.
Best regards,
CV. AL-AMIEN
General Contractor & Supplier
PEMBUATAN KUBAH MASJID  ATAU RENOVASI KUBAHKALIGRAFIORNAMENT,    DEKORASI KUBAH IN - OUT DOORKUBAH GALVALUM  dan KUBAH ENAMEL!

kubahmasjidkludan.com - MENGERJAKAN PEMBUATAN KUBAH MASJID  ATAUPUN  RENOVASI KUBAH
Hotline Service :
Candra :031-7098 9554 / 0821 4133 5123
Eko Suprayogo : 0813 6794 1942
Mail :
candrameda@kubahmasjidkludan.com
eko.suprayogo@kubahmasjidkludan.com
kadiran@kubahmasjidkludan.com

13 di kemasik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemasik - Google Blog Search


:: cina islam | 2013 ::: Dun <b>Kemasik</b> jadi tumpuan

Posted: 20 Apr 2013 06:48 PM PDT

10 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -

KEMAMAN – Kerusi Dun Kemasik yang dianggap kubu kuat Barisan Nasional (BN) di Parlimen Kemaman menjadi tumpuan kerana menyaksikan perebutan tiga penjuru pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).
Ia berikutan Bendahari Umno Pekan Kemasik, Zulkiflee Salleh, 58, mencalonkan diri sebagai calon Bebas menggunakan lambang ikan, sekaligus menentang penyandang kerusi Dun Kemasik, Ir Rosli Othman dan calon Pas, Che Alias Hamid.
Zulkiflee berkata, keputusannya bertanding bukan dirancang sebaliknya dilakukan spontan berikutan tidak berpuas hati dengan calon Barisan Nasional (BN) di kerusi itu yang diumumkan pucuk pimpinan BN negeri.
"Tiada niat untuk saya lawan parti atau pun nak kejar pangkat tetapi saya dah lama sabar dan saya anggap ini keputusan terbaik yang saya ambil.
"Saya ibarat lilin yang membakar diri, demi rakyat di Kemasik saya ambil keputusan nekad ini kerana ramai sebenarnya yang tidak setuju (dengan calon) tapi tak berani tampil," katanya selepas mengisi dan menyerahkan borang penamaan calon di Majlis Perbandaran Kemaman (MPK), Chukai, semalam.
Zulkiflee memilih simbol ikan kerana dia seorang penjual ikan dan berniaga ikan sejak berusia 18 tahun.
"Saya yakin mampu menang di Dun Kemasik dengan sokongan rakyat Kemasik yang mahu isi hati mereka didengari," katanya.
Sementara itu, Ir Rosli berkata, walaupun undi berpecah dengan persaingan tiga penjuru tetapi ia tidak akan mengganggu majoriti kemenangan yang akan diperoleh BN.
"Dengan adanya calon Bebas,  kita akan lakukan sedikit perubahan dari segi strategi untuk memancing undi. Kita akan lebarkan lagi strategi," katanya.
Pada penamaan calon itu, Zulkiflee menyerahkan borang pada jam 9.03 pagi, diikuti Ir Rosli pada jam 9.16 pagi.
Penyerahan borang itu disusuli calon Pas, Che Alias pada jam 9.21 pagi yang dicadangkan Mohamad Mahadi Nawi dan disokong Mohd Rusman Rani.
Terdahulu, bagi Parlimen Kemaman, calon BN, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek menyerahkan borang penamaan pada jam 9.02 pagi dan calon PKR, Kamarudin Chik pada jam 9.11 pagi.
Calon BN Dun Kijal yang juga Menteri Besar, Datuk Ahmad Said juga menyerahkan borang penamaan pada jam 9.02 pagi diikuti calon Pas, Hazri Jusoh pada jam 9.10 pagi, sementara bagi Dun Chukai, calon BN, Datuk Wan Ahmad Nizam menyerahkan borang pada jam 9.05 pagi manakala calon Pas, Hanafiah Mat pada 9.14 pagi.
Untuk Dun Air Putih, penyerahan borang penamaan dilakukan calon BN, Wan Abdul Hakim Wan Mokhtar pada 9.02 pagi dan calon Pas yang juga pesara guru, Ab Razak Ibrahim pada jam 9.15 pagi.

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


(Gambar) Tanah Runtuh <b>Di Jabor</b>, Tiada Mangsa Korban | Berita <b>...</b>

Posted: 26 Dec 2012 03:26 AM PST

(Gambar) Tanah Runtuh Di Jabor, Tiada Mangsa KorbanJalan masuk utama Jabor-Jerangau ke Air Puteh di Kilometer 139 kini sudah boleh digunakan selepas kerja membaik pulih jalan terbabit yang terjejas akibat runtuhan tanah awal pagi ini selesai dijalankan oleh Jabatan Kerja Raya (JKR).

Ketua Polis Daerah Kemaman, Supt Che Suza Che Hitam ketika dihubungi Bernama berkata, jalan tersebut dibuka kira-kira 5 petang ini dan turut terbabit dalam runtuhan tanah itu ialah sebuah lori dan lima kenderaan jenis sedan.

"Tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam kejadian itu dan kini jalan sudah boleh dilalui semua jenis kenderaan," katanya.

Katanya, dalam kejadian kira-kira 3.30 pagi ini tebing jalan setinggi 12 meter runtuh dan menimbusi jalan sepanjang 50 meter.

Menurutnya runtuhan itu dipercayai berpunca daripada hujan lebat sehingga menyebabkan berlaku pergerakan tanah.

Incoming search terms:

  • gambar mangsa korban lahad datu
  • mangsa korban di lahad datu

Related posts:

13 di jerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerteh - Google Blog Search


jmc kota bharu: Temuduga Terbuka <b>Di</b> Farmasi Ehsan <b>Jerteh</b> Sdn Bhd

Posted: 08 Jul 2013 01:24 AM PDT

Temuduga Terbuka Di Farmasi Ehsan Jerteh Sdn Bhd
Temuduga Terbuka Akan Diadakan Pada :
Farmasi Ehsan Jerteh Sdn Bhd
Majikan :          Farmasi Ehsan Jerteh Sdn Bhd
Alamat :           No 235, Jalan Hj Jusoh, 22000 Jerteh
Telefon :          09-7855772 (Cik Aira Yusniza)
Jawatan :         Pembantu Farmasi (Jurujual)
Kekosongan :    L = 0, P = 1, L/P = 0
Kelayakan :       SPM/ STPM
•      Keutamaan kepada calon yang mempunyai kelayakan dalam bidang berkaitan
•      Berpengetahuan dalam bidang komputer
•      Mahir berkomunikasi dengan pelbagai peringkat
#       Calon yang berminat sila hadir ke Temuduga Terbuka pada 13 Julai 2013 (Sabtu), Masa : 11:00 pagi
#       Tarikh Tutup : 13 Julai 2013
" anok kelatae bulih krejo belako "
.

13 di kuala besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala besut - Google Blog Search


Rakaman video Ceramah Mat Sabu <b>di</b> PRK <b>Kuala Besut</b> <b>...</b>

Posted: 24 Jul 2013 04:02 AM PDT

13 di bukit besi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di bukit besi - Google Blog Search


PANASSSS... Calon PKR DUN <b>Bukit Besi</b> PRU13 <b>...</b> - gerakan timur

Posted: 22 Jul 2013 01:37 AM PDT

Ekoran telah terlalu lama menahan sabar dan memendam rasa, calon PKR, bagi kerusi DUN Bukit Besi, Mohd Shamsul Mat Amin, 27 ketika pilihanraya umum yang lalu, tampil membuat kenyataan bagi menyelar Presiden Pas, Haji Abdul Hadi Awang. Ia ekoran dari kenyataan bekas menteri besar Terengganu itu ketika berceramah di Tebakang Alor Limbat, Marang yang mengatakan "ada calon PKR tukang edar pil kuda dan sokong komunis'.
Semasa kempen PRU-13 yang lalu, Presiden Pas itu ketika berucap dalam satu majlis ceramah mengatakan dia mendapat maklumat ada calon yang membuat kerja 'haram' iaitu menjual pil kuda dan mempunyai fahaman bertentangan apabila meletakkan gambar pejuang revolusi komunis di Rusia iaitu Karl Marx, Vladimir Lenin dan Joseph Stalin di markas parti mereka.
Dia turut menegaskan Pas tidak boleh menerima calon sebegitu dan tindakan itu diambil agar 'syaitan-syaitan' tidak boleh masuk dalam pakatan pembangkang. Ia bagi menjelaskan isu kenapa Pas terpaksa bertanding di kawasan tertentu sehingga menyebabkan pertindihan sesama sendiri.
Menurut Shamsul disebabkan kenyataan itu juga, dia sering diejek dan diaibkan oleh masyarakat di kampungnya. Malah nama baiknya dan keluarga turut terjejas, mengalami masalah kemurungan di samping menjejaskan perniagaannya. Beliau yang tidak dapat menahan sebak, terpaksa berhenti beberapa kali ketika membacakan kenyataannya.
"Disebabkan kenyataan tersebut, ia telah menjatuhkan maruah saya, malah masyarakat (di kampung) mengangap saya adalah pengedar pil kuda. Tuduhan tersebut sangat berat…. (terpaksa berhenti seketika kerana sebak) dan serius.
"Saya perlu membersihkan nama nama baik saya dari angkara fitnah ini. Justeru itu, saya akan failkan kes fitnah ini ke mahkamah dalam waktu terdekat dan tindakan saman malu saya ini wajar diambil kerana ia adalah fitnah dan menjurus kepada usaha merendahkan reputasi saya sebagai seorang pemimpin politik" katanya ketika sidang media tergempar, pagi tadi.
Shamsul yang ditemani oleh bapanya  dan Ketua Pengarah Pilihanraya PKR, Negeri Terengganu, Yahya Zakaria turut menjelaskannya tindakan itu langsung tidak dipengaruhi oleh mana-mana pihak dan ia semata-mata dilakukan bertujuan untuk membersihkan nama baik keluarganya.
Menurut Shamsul yang juga merupakan seorang Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) selain beliau dua lagi bekas calon dari PKR Terengganu akan turut mengambil tindakan yang sama dalam masa yang terdekat.
 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved