ads

Selasa, 17 April 2012

13 di paka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di paka - Google Blog Search


HELANG RECREATION CLUB: CPJ BALAI POLIS <b>PAKA DI</b> <b>...</b>

Posted: 18 Mar 2012 11:21 PM PDT

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,
Tahniah dari HRC untuk Balai Polis Paka - CPJ yang diketuai oleh Kopral Zaimi, gabungan kerjasama SRS Paka dan Balai Polis Paka membuahkan kejayaan. Tahniah untuk semua ,,teruskan usaha murni ini
Webmaster

13 di hulu terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di hulu terengganu - Google Blog Search


MAJLIS BELIA DAERAH <b>HULU TERENGGANU</b>: HIMPUNAN <b>...</b>

Posted: 16 Apr 2012 07:57 PM PDT

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


Apo2 Yolah: Tempat-tempat menarik <b>di Kuala Terengganu</b> Part 3

Posted: 11 Apr 2012 04:50 PM PDT

Assalammualaikum dan peace yo!
Ok bebeh, kito sambung penggembaraan Upin dan Ipin seterusnya. Lopeh yo kami melawat Taman Tamadun Islam di Kuala Terengganu tu, kami terus bergerak ke Muzim Negeri Terengganu. Macam biaso, pose cantek dulu.....tadaaaaaaaaaaaaa

Muzium Negeri Terengganu adalah muzium yang terbesar di Asia Tenggara. Antara tinggalan sejarah yang terdapek di dalamnya termasuklah Batu Bersurat. Muzium ni berhampiran dongan Perkampungan Keropok Lekor dan Taman Tamadun Islam.Kalau nak teroka keseluruhan muzium ni akan amik maso berjam-jam. Sampai Ecah muntah hijo pun tak tentu abes pusing laie. Antara gelari-galeri yang terdapek dalam muzium tersebut termasuklah
  1. Galeri Tekstil
  2. Galeri diRaja
  3. Galeri Kraf
  4. Galeri Senjata
  5. Galeri Sejarah
  6. Galeri Petroleum
  7. Galeri Islam
  8. Galeri Ilmu Kejadian
  9. Galeri Pelayaran & Perdagangan
  10. Galeri Perikanan & Taman Laut

Tak banyak sangat yang atok dapek share kan kat sini sobab kamera tidak dibenarkan bawak masuk ke dalam. Huntuk maklumat lanjut sila ke link ni http://museum.terengganu.gov.my/

13 di pulau perhentian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau perhentian - Google Blog Search


Percutian <b>Di Pulau Perhentian</b> | IklanMudah.com - Sememangnya <b>...</b>

Posted: 16 Apr 2012 04:38 PM PDT

Description

2 Days 1 Night Discovery Package
•1 night chalet accommodation
•Return Boat Transfer (2 Ways)
•1 Breakfast, 1 Lunch, 1 Dinner)
•1 Snorkeling trips at Pulau Perhentian – (Equipment provided)

……bermula dari RM250.00 (Quad Sharing)

3 Days 2 Nights Discovery Package A
•2 Nights chalet accommodations.
•Return Boat Transfer (2 Ways)
•2 Breakfast, 2 Lunch, 1 Dinner & BBQ Dinner
•2 Snorkeling trips – (Equipment provided)
- 1st day snorkeling trip to Pulau Perhentian.
- 2nd day snorkeling trip to Pulau Rawa & Susu Dara Island

……as low as RM420.00 (Quad Sharing)

for more detail : http://perhentianbesar.blogspot.com

contact : azmi 019 9281774
aglybiz@yahoo.com

Ad Reference ID: 474f8cab08d0fbe

13 di batu rakit - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di batu rakit - Google Blog Search


3 lot tanah <b>di Batu Rakit</b>,Mengabang Lekor,Terengganu | Azmiral.com

Posted: 07 Feb 2012 09:07 PM PST

Lokasi tapak area Batu Rakit, kg Mengabang Lekor hanya 800m ke jln besar.
Berhampiran dgn Giat mara lebih kurang 400m.
Lebih kurang 1km lebih ke Sek.Men.Keb Batu Rakit,Mengabang Lekor.
Lebih kurang 5.6km ke MRSM.
Harga Bungalow dari RM275,000.00 keatas…..
Harga mengikut keluasan rumah yang diminta.

13 di pulau kapas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau kapas - Google Blog Search


Hotel & Resort in <b>Pulau Redang</b> Island Malaysia 2012 | Asia Holiday <b>...</b>

Posted: 17 Apr 2012 05:14 AM PDT

SARI PACIFICA RESORT & SPA, REDANG ISLAND

Nestled on the famous Redang Island, this property is simply radiant. Encircled by magnificent natural surroundings, this well preserved resort gives guests the access to one of the best diving and snorkelling sites in the world. This luxurious boutique resort commands a tranquil atmosphere from the white sandy beach and a spectacular view of the South China Sea. With 74 magnificent villas onsite, Sari Pacifica Resort & Spa, Redang boasts excellent on site facilities including swimming pool, international kitchen, ferry service, dive & sport equipment, business centre, restaurant & bar, jungle trekking, snorkelling & scuba diving, turtle watching, and marine park. Sari Pacifica Resort & Spa, Redang is ideal.

Please note that the hotel is closed during the East Coast Monsoon season between November and February when the frequent rains are punctuated by intermittent sunshine.

BOOK NOW

THE TAARAS BEACH @ SPA RESORT

This tropical island resort, located 45-kilometers off the coast of Terengganu, is close to 30 popular dive spots. Guests will enjoy a tropical ambience that is unique to Redang Island. The location offers guests unprecedented access to a myriad of amazing natural recreation areas, including one of the most beautiful coral reefs in the world, ideal for sport divers. Within a close proximity of the hotel are the dive sites of Big Mount, Pulau Paku Kecil, and Boulder Dash. The hotel also features a vast selection of on-site dining choices that offer a compilation of international and authentic local dishes in a romantic ambience. The Taaras Beach @ Spa Resort is the perfect property for travelers who want sensuous tropical atmosphere, a vast selection of on-site facilities, and a myriad of recreational areas near by.

- Ferry transfer from Shahbandar Jetty to Redang Island (169-seaters) RM 45 nett per adult per way & RM 25 nett per child per way. Rates inclusive of 1 bottle of drinking water.
- Return shuttle transfer from Redang Jetty to resort is on complimentary basis for guests who using Berjaya Redang's appointed ferry, otherwise RM 5.00 nett per person per way is applicable for the shuttle service.

Please note that the hotel is closed during the East Coast Monsoon season between November and February when the frequent rains are punctuated by intermittent sunshine.

Please note that all accommodations are designed for two persons per room with the exception in some room types suitable with a baby cot for an infant up to 2 years of age. Family friendly connecting rooms and suites are available with advance notification to the resort required.

BOOK NOW

REDANG BEACH RESORT

Each rooms features modern amenities for guests' utmost comfort. The hotel boasts meeting facilities for the business travelers. After a day of work or exploring, sauna, steamroom are some of the ways to unwind. Everything Redang Beach Resort does is centered around the guest' experience, ensuring comfort and relaxation.

Please note that the resort provides a schedule boat transfer daily to/from Syahbandar Jetty and Island. For more details, please contact the resort directly.

Daily boat schedule:
Syahbandar Jetty to Island: 9.00 am, 10.30 am and 3.00 pm
Island to Syahbandar Jetty: 11.00 am, 7.00 am (6.30 am standby), 1.00 pm (12:00 pm standby).

The resort also provides a shuttle service at an additional cost. The charges are as follow:
By Land Transfer:
2 ways KT Airport – Jetty – KT Airport: RM 30.00/person/seat
2 ways KT Bus Station – Jetty – KT Bus Station: RM 20.00/person/seat

BOOK NOW

REDANG ISLAND RESORT

Guests will find all of the finest amenities in each of the 98 rooms in this popular 3-star hotel. Included in all rooms are internet access – wireless, non smoking rooms, air conditioning. In addition, this property in Redang Island has room service, smoking room, Wi-Fi in public areas, restaurant. Those looking for first-rate sporting and leisure facilities will find pool (kids), outdoor pool. This charming property has long been a favorite in Redang Island for both business and leisure travelers. Redang Island Resort can be easily booked with our secure online booking form. Simply enter your dates and click to proceed.

Please note that the hotel arrange for transport

By Sejahtera Pertama Ferry

Ferry Fares
: RM 110.00 nett per adult return
: RM 55.00 nett per child return

From: Shahbandar Jetty, Kuala Terengganu
Daily Departure – 10.30 am and 3.00 pm
From: Pulau Redang Jetty
Daily Departure – 07.00 am and 1.00 pm

By Air

Only Berjaya Air flies into Pulau Redang from Subang Skypark Air Terminal.
For flight schedule and reservations, please visit their website directly.

BOOK NOW

from your own site.

13 di kemaman - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemaman - Google Blog Search


H.A.T.I: Makan Petang <b>Di</b> Kuala <b>Kemaman</b>

Posted: 16 Apr 2012 06:40 PM PDT

Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Salam bertemu :-) Harini saya MC sebab muka belah kanan saya membengkak...sbb sakit gigi, Kelmarin kurang BW sebab sakit gigi di tahap gaban. Kerja separuh hari je, sebab tak tahan. Kul 1pm, Fain ambik kat ofis dan bawak jumpa dentist. Ye la..dah berbulan , takut punya pasal nk jumpa dentist.. Skali, kelmarin mmg tak tertanggung lagi. Masa tunggu giliran tu, memag dah seram2 sejuk.. Tapi kata orang ubatnya, cabut jer gigi tu..so, redha je la. Skali bila dentist check.. terkejut mak jemah... bila doc kata " awak kena operate ".. Secara spontan, terus terbangun saya ni. Gigi saya ni, xleh cabut biasa, kena operate sebab tertanam ke dalam gusi..
 Aduyaiii... tapi menjadi problem, sebab masalah kesihatan saya y kronik tu kalo nak buat operation. Sepatutnya, hanya bius separuh je.. tp kes saya mybe kena bius penuh kerana masalah injap jantung ni. 1 jam sebelum operate, kna masukkan dulu ubat jantung. Tapi apa2 pon, kena jumpa pakar dulu sebab katanya kes saya complikated.. Bukan complikated sebab gigi yang sakit tu, tp kerana masalah kesihatan saya n bersangkutan dengan gigi ni. Apa2 pon, tunggu xray dulu bulan 5 ni. Sementara tu, terpaksalah saya menanggung kesakitan dulu. Hari2 kena telan ubat tahan sakit.. Hua..hua.. Tiba-tiba saya terfikir... rupanya tuhan masih sayangkan saya. Diberikan kesakitan ni agar saya sentiasa ingat pada-Nya. Yelah, berkaitan kesihatan saya yang makin baik dari hari ke hari... tp kini di uji dengan masalah gigi ni, yang nampak x serius rupanya melibatkan nyawa. Insyallah, akan terus bersabar.. kalo sebelum ni saya bersabar dgn segala kesakitan dan ujian y saya hadapi..insyallah..kali ni saya boleh.. Insyallah..
Ok..stop dulu cakap pasal gigi.. Sambung cerita lepas jumpa pakar nanti. Tak terperasan lok..dah t'pnjang lebar mukadimah hari ni.. Makan petang di Kuala Kemaman, ekceli ni kisah weekend 2 minggu lepas. Tapi x sempat nak publish n draft n3. Apa-apa pun, ttp nak share kat sini sebab nak tunjuk makanan-makan femes amos kat KUALA KEMAMAN ni.
Kalo datang Kuala Kemaman ni, memang penuh sepanjang jalan kedai-kedai yang menjual pelbagai jenis keropok handmade yer.. Seperti keropok keping daripada ikan dan udang. Selain tu keropok gonde/lekor , elbagai jenis ikan kering, ikan jeruk, sotong kering dan macam2 lagi yang sumber dari laut TERENGGANU NAN INDAH :-) Dan kat atas ni salah sebuah kedai yang terdapat di Kuala Kemaman ni. Saya dah x ingat nama kedai ni..

Fain sibuk memilih sotong kering yang pedas sebagai kudapan dalam kereta. Bau memang perhhhhhhh... semerbak.. Tapi rasanya... ada ummpphhhhhh!!! Dengan rasanya pedas desikkkk.

Dan, petang tu kami makan-makan petang kat kedai ni dulu. Order air teh "o" untu fain & milo kosong untuk saya. Kat sini, kalo air Teh Ais disebut sebagai "Tea o ping". Kalo teh susu disebut " Tea Ping". Gini citernyer..apa2 jenis air yang berais... sebutan dibelakangnya ada perkataan "ping". Contoh, Sirap Ping, Milo Ping.

Semestinya inilah febret orang ganu. Kepok lekor goreng.

Dan ni, kepok lekor rebus.. Yang belum digoreng. Fain mmg suka makan keropok rebus. Memang sedap yer, bila cicah dengan air lada.

Dan makanan febret saya yang femes tu, Satar dan Otak-otak

Otak-otak terengganu sangat2 berbeza ye dengan otak-otak Johor. Sebab otak-otak ni, dibakar dengan isi ikan ori yang berempah. Fuhhh.. memang sedap. Tapi kat kedai yang saya makan ni, kecik sikit isinya. Kalo kat sini  kedai yang femesnyer " Warung Otak-Otak Che Wan". Bayangkan saya yang duk di kemaman n membesar disini, baru sekali jer jejak kedai tu. Sebabnya sentiasa full. Tu yang malas.. Nak parking sekian hal dah. Tapi kat gerai2 lain sepanjang jalan Kuala Kemaman pon sedao2 yer..

Dan ini isi satar. Fuhh... meletop! Kalo warung satar plok, yang femes ames tu " Warung Aziz Satar". Warung ni pon sentiasa full. Kebanyakan orang luar yang datang. Selain tu, kat sini banyak makanan aneka celup tepung seperti ikan, udang, sotong dan ketam.

Last but not least, si ratu hatiku... Yang suka makan kerepek febret dia tu.. Mesti wajib beli.
Dan tak ketinggalan... tuan tanah yang sakit gigi
Coretan ikhlas dari H.A.T.I Mama Asya

13 di pulau wan man - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau wan man - Google Blog Search


Refleksi keagungan monumen Islam | N9 Kini - Portal Berita Negeri <b>...</b>

Posted: 21 Mar 2012 08:35 PM PDT

TAMAN Tamadun Islam yang terletak di Pulau Wan Man, Terengganu sememangnya memberikan aura luar biasa kepada pengunjungnya.

Ia ibarat membawa pengunjung menjelajah menyaksikan keindahan reka bentuk seni bina monumen penting Islam dari seluruh dunia.

Taman itu juga merupakan taman tema bercirikan Islam yang pertama di dunia dari segi kesenian reka bentuk serta kebudayaan yang menonjolkan keunggulan Islam.

Bagi menghidupkan aura taman itu, ia dibina hasil sentuhan daripada kontraktor dan tenaga mahir tempatan serta tidak ketinggalan mendapatkan juga kepakaran tenaga luar negara.

Secara keseluruhan, kira-kira 21 buah monumen dibangunkan di dalam taman tema itu mengikut skala nisbah 1:8 daripada saiz asalnya.

Antara monumen yang terdapat di sana ialah Masjid Abu Nasr Pasra dari Afganistan, Masjid an-Nabawi dari Arab Saudi, Masjidil Haram dari Arab Saudi, Masjid Sultan Omar Syarif dari Brunei, Masjid Xian dari China, Taj Mahal dari India dan Masjid Kuddus Mina dari Indonesia.

DIBINA dalam nisbah 1:8 daripada saiz sebenar monumen, ia masih mengekalkan reka bentuk dan dekorasi luaran.


Momumen menarik lain ialah Masjid Sheikh Lutfalla dari Iran, Masjid Besar Samara dari Iraq, Masjid Negara dari Malaysia, Masjid Mohamed Ali dari Mesir, Masjid Besar Agadez dari Nigeria, Masjid Badashi dari Pakistan, Kubah As-Sakhrah dari Palestin dan Masjid Kul Sharif Tatarstan dari Rusia.

Bagi memudahkan pemahaman dalam kalangan pengunjung, sesetengah monumen yang dibina di sana turut dilengkapi dengan panggung khas untuk tayangan video. Ia sebagai menyahut kehendak orang ramai yang mahukan maklumat secara interaktif.

Untuk memasuki Taman Tamadun Islam itu, bayaran tiket sebanyak RM10 dikenakan bagi dewasa dan RM5 bagi kanak-kanak serta warga emas yang berusia lebih daripada 60 tahun.

Pelancong luar pula dikenakan bayaran sebanyak RM20.

Sebagai tanda kenangan, pengunjung juga diberikan sebuah buku kecil sebagai pasport yang mengandungi maklumat ringkas mengenai setiap monumen yang terdapat di dalam taman tema tersebut. Pengunjung boleh mendapatkan cap khas pada pasport berkenaan apabila singgah di monumen tersebut.

MASJID PATTANI dari negara jiran Thailand.


Lebih menarik lagi, mereka yang menyimpan pasport berkenaan untuk lawatan kali kedua dan seterusnya akan mendapat potongan harga yang disediakan oleh pihak taman tema.

Selain itu, sebagai kemudahan kepada para pengunjung, trem, basikal dan buggy disediakan untuk disewa bagi memudahkan perjalanan di dalam taman tema.

Sebuah kafe kedai cenderamata bagi membeli tanda kenangan turut terdapat di taman tema itu.

13 di wakaf tapai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di wakaf tapai - Google Blog Search


DAP Terengganu: DAP Bersama Pakatan Rakyat Pembukaan Bilik <b>...</b>

Posted: 09 Apr 2012 11:41 AM PDT

DAP Terengganu: DAP Bersama Pakatan Rakyat Pembukaan Bilik Gerakan bukan Islam di Wakaf tapai Pada 6 April 2012
 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved