ads

Sabtu, 6 Oktober 2012

13 di marang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di marang - Google Blog Search


Gempar! hantu kak limah muncul <b>di marang</b> | aku si JEBAT

Posted: 24 Dec 2011 10:00 PM PST

MARANG- Lima sekeluarga di kampung Temiang,Pengkalan Berangan, Tertekan kerana ketakutan apabila sering diganggu oleh lembaga wanita berambut panjang persis 'hantu kak limah', watak dalam sebuah filem Hantu Kak Limah Balik Rumah.
Wanita misteri itu dikatakan sering menjelmakan dirinya dan merayau-rayau sekitar kawasan rumah di situ.
malah kelibat menyeramkan itu dapat dirakam secara kebetulan oleh salah seorang anggota keluarga itu melalui telefon bimbitnya.
Ketua keluarga, Mazlan Ali 55, mendakwa lembaga itu berpakaian batik lusuh dan berambut panjang mencecah paras pinggang sering menganggu rumah anaknya dari waktu malam hingga ke subuh,sebelum menghilangkan diri.

KAK LIMAH MEMINTA TOLONG

Menurutnya, Kesemua lima keluarga yang tinggal di kawasan itu adalah anaknya yang tinggal secara berasingan di rumah masing-masing kerana sudah berumah tangga.
"Ada antara mereka juga pernah melihat kelibat seorang wanita berambut panjang berdiri berdekatan paip air dan sekitar rumah sebelum menghilangkan diri.
"Boleh dikatakan setiap hari pasti ada anak saya yang melihat kelibat wanita itu. Bukan itu saja, malah semalam, (kelmarin) saya sendiri terdengar lembaga itu menjerit meminta tolong," katanya.
Dua bulan sebelum ini, katanya, kejadian menyeramkan itu tidak pernah dialami ahli keluarganya. Kemunculan lembaga wanita berambut panjang itu dikatakan bermula selepas dia membawa balik beberapa keping papan serta tiang rumah ke rumahnya.

Manakala seorang Imam di kampung itu, Imam Mohamad Razak, 57, menasihatkan keluarga itu supaya mengadakan solat hajat bersama penduduk di kampung itu dan mengamalkan bacaan ayat suci Al-Quran bagi mengelakkan gangguan itu berlaku.

p/s tak sangka antu kak limah jadi kenyataan...hmm dunia..dunia...

13 di rantau abang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di rantau abang - Google Blog Search


Bendera BN Jadi Mangsa Budaya Samseng <b>di Rantau Abang</b> <b>...</b>

Posted: 13 Aug 2012 06:22 PM PDT

JENTERA Pemuda Barisan Nasional (BN) Dungun kesal apabila mendapati ada pihak yang melakukan sabotaj merosak dan menurunkan bendera parti itu di beberapa kawasan di parlimen itu.

Sambil menyatakan kekecewaan terhadap perbuatan tersebut, Pemuda BN Dungun memberi ingatan bahawa pihaknya tidak akan berkompromi dengan budaya samseng seumpama ini.

Pihaknya yang enggan membuat sebarang tuduhan melulu sebaliknya mengesyaki perbuatan tersebut dilakukan oleh pihak yang begitu takut melihat sokongan padu rakyat terhadap BN.

"Kita tidak mahu membuat tuduhan tanpa bukti tetapi kita tahu pihak mana yang selalunya mengamalkan budaya samseng seperti ini.

"Pihak terbabit bukan sahaja semakin gerun dengan suara kebangkitan rakyat malah cukup takut untuk melihat bendera BN berkibar di merata tempat", kata Pemuda BN Dungun kepada Terengganu Today sambil merujuk kejadian terbaru di Kampung Pulau Serai di kawasan DUN Rantau Abang.

Justeru katanya lagi pihaknya tidak akan berdiam diri berhubung kejadian itu sebaliknya mengarahkan jentera pilihan rayanya bertindak tegas jika mempunyai bukti kukuh dan mengenalpasti pihak-pihak yang terlibat.

13 di gong kedak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di gong kedak - Google Blog Search


T E G A N U K I TA: 30 Anggota TUDM <b>Gong Kedak</b> sertai gotong <b>...</b>

Posted: 05 Oct 2012 10:01 PM PDT

Oleh: Mohammad Ishak 

Cuti hujung minggu tidak pernah dipersiakan oleh anggota Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), Pangkalan Gong Kedak, sebaliknya dimanfaatkan dengan pelbagai aktiviti berfaedah terutama khidmat komuniti bersama masyarakat.

Program gotong royong membersih tanah perkuburan Islam di Kampung Denger, dekat Jertih, oleh anggota pasukan itu bersama kampung sebahagian daripada khidmat komuniti hujung minggu yang kerap dijalankan oleh pasukan berkenaan.

Seramai 30 anggota yang tidak terbabit dengan tugas harian menyertai gotong membersih kubur berkenaan yang turut disertai Pegawai Memerintahnya, Kol Mohd Asghar Khan Goriman Khan.

Kol Mohd Asghar berkata, pihaknya sentiasa turun padang mendekati masyarakat dengan mengadakan pelbagai aktiviti sosial dan kemasyarakatan bertujuan merapatkan hubungan antara anggota dengan komuniti.

Katanya, menerusi khidmat sukarela itu juga ia dapat membantu pihak terbabit menjayakan sesuatu aktiviti di kampung masing-masing.

Menurutnya, hampir setiap minggu anggota TUDM berkenaan keluar ke kampung sekitar daerah Besut apabila ada pihak terutama Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) dan Jawatankuasa Masjid menjemput untuk mengadakan kerja gotong royong.

"Kerja gotong bersama penduduk selain dapat meningkatkan semangat kerjasama kedua belah pihak ia juga mampu melatih anggota dalam aktiviti amal," katanya.

Beliau berkata, TUDM kini mengadakan pendekatan baru bagi mempastikan seluruh anggota turut terbabit dalam apa juga aktiviti kemasyarakatan yang dianjurkan oleh penduduk sekitar daerah Besut.

13 di pulau redang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau redang - Google Blog Search


Dengan “hanya RM400″ <b>di Pulau Redang</b> | N9 Kini - Portal Berita <b>...</b>

Posted: 23 Aug 2012 10:12 PM PDT

KENAPA? Masih tak percaya…? Namun itulah yang penulis alami sendiri selama tiga hari dua malam berada di sebuah pulau yang menjadi lokasi snorkeling terbaik di negara ini.

BOLA sepak pantai antara sukan yang boleh disertai pengunjung Pulau Redang, Terengganu.

Sebenarnya sudah lama penulis merancang untuk bercuti ke Pulau Redang, Terengganu. Perancangan awal perlu supaya kamu dapat mengawal serta mengurangkan bajet perbelanjaan kamu sepanjang berada di sana.

Penulis mula bergerak ke Kuala Terengganu dengan menaiki bas dari Shah Alam, Selangor. Lebih jimat menaiki bas awam berbanding menggunakan kenderaan sendiri.

Sesampainya di Kuala Terengganu, penulis diberitahu oleh penduduk tempatan supaya membeli stok makanan terlebih dahulu sebelum bergerak ke pulau bagi menjimatkan perbelanjaan.

Sebaik sahaja diberitahu, penulis dan rakan-rakan pun apa lagi, membuat tindakan drastik untuk memborong stok makanan sampai tak cukup tangan hendak membawanya.

Tunggu punya tunggu, feri pun sampai pada kira-kira pukul 10 pagi. Jarak perjalanan agak jauh, tetapi dek kerana terpesona dengan keindahan alam sepanjang perjalanan, rasa macam seminit dua sahaja.

Setibanya di Pulau Redang, penulis terpaku seketika. Pantainya memang putih, laut yang jernih, memang betul-betul memukau sesiapa sahaja yang melihatnya.

Perjalanan diteruskan, mencari lokasi kediaman yang tersedia dalam pakej percutian penulis.

Dari luar nampak macam calet yang tak berapa 'kelas', tetapi bila tengok di dalam…, boleh tahan juga. Kelengkapan asas semuanya ada. Siap ada penghawa dingin lagi.

Cukup tentang penginapan. Tarikan utama di sini adalah aktiviti snorkeling. Baiklah, penulis akan gabungkan semua pengalaman penulis melakukan snorkeling yang sangat mengujakan ini.

Lokasi pertama snorkeling adalah Pulau Batu Sauh. Kejernihan air laut memang menakjubkan. Belum terjun ke laut lagi sudah nampak warna-warni kehidupan di dasar laut.

Lokasi kedua penulis melakukan snorkeling adalah Taman Tema Marin. Berlainan sedikit dengan lokasi snorkeling sebelum ini. Di sini, hidupan lautnya lebih banyak kerana dipelihara.

Penulis juga berkesempatan untuk berada dekat dengan belut sepanjang 10 kaki. Khuatir digigit belut, penulis hanya menyaksikan sahaja ia lalu di depan mata.

Snorkeling kali ketiga ini lebih menyeronokkan sebab penulis dapat berenang bersama anak ikan yu. Nampak ganas…he…he…he…

Perasaan? Memang takut pada mulanya, tetapi peluang macam ini bukan datang selalu. Mula-mula takut juga hendak pegang walaupun anak ikan yu. Namun, memikirkan peluang hanya datang sekali, penulis sentuh juga ikan yu itu.

Jangan risau tentang keselamatan kerana sekiranya kita patuh pada arahan yang mahir, perkara-peraka yang tidak diingini dapat dielakkan.

Bermalam di Pulau Redang juga menyeronokkan kerana pelbagai aktiviti disediakan termasuk karaoke, BBQ dan persembahan live band.

13 di besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di besut - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>Di</b> Majlis Daerah <b>Besut</b> Oktober 2012

Posted: 03 Oct 2012 09:04 AM PDT


Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia Rakyat Negeri Terengganu yang
berkelayakan bagi memohon jawatan berikut:-

1. Pembantu Penguatkuasa
2. Pembantu Tadbir
3. Penghantar Notis
4. Pemandu Kenderaan

Setiap permohonan hendaklah menggunakan Borang MDB –PS-JKP-04-R1 dengan harga RM1.00
yang boleh didapati di Kaunter Jabatan Perbendaharaan, Majlis Daerah Besut atau menghantar sampul surat berukuran 22 x 35 cm yang bersetem, beralamat sendiri dan wang pos bernilai RM1.00 atas nama Yang Dipertua, Majlis Daerah Besut ataupun boleh juga melayari laman sesawang Majlis Daerah Besut di http://www.mdbesut.gov.my.

Borang yang telah lengkap diisi hendaklah dikemukakan kepada:-

Yang Dipertua
Majlis Daerah Besut
Kampung Raja , 22200 Besut
Terengganu
(u.p: Bahagian Pengurusan Sumber Manusia)

Tarikh Tutup: 15 Oktober 2012

Maklumat lanjut jawatan sila klik sini

13 di pulau perhentian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau perhentian - Google Blog Search


PaPa MiFz: Ikan Jerung <b>Di Pulau Perhentian</b>

Posted: 01 Oct 2012 04:43 AM PDT

As salam semuo...

Entry berkenaan percutian ke Pulau Perhentian PM terpaksa tunda lagi yer...kamera asyik jer tertinggal di rumah...huhu entry nih PM just nak share gambar ikan jerung yang di beri oleh salah seorang penduduk Pulau Perhentian yang PM jumpa ketika bercuti hari tuh...


Setakat baby shark pernah lah PM jumpo ketika bersnorkeling di Pulau Redang...tapi ini mother shark wor...nasib baik jugak maso pergi ke shark point tempoh hari tak terserempak dengan mother shark nih...kalau jumpo mesti kecut jugak lah perut di buat nyer...huhu wife PM kalau nampak pasti panik bangat di buek nyer...hehe

Di khabarkan ikan jerung di Pulau Perhentian nih mesra rakyat...tak kacau orang....dia tak makan daging manusia...hmm...ye ke?? boleh percayo ke?? tapi tuh la takdo lak dengar lagi pelancong kene gigit jerung kat Malaysia nih...musykil di buat nyer...

13 di ketengah jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di ketengah jaya - Google Blog Search


~Toink Toink Dot Space~: Saya Graduan Unimap

Posted: 03 Oct 2012 07:52 PM PDT


Alhamdulillah...syukur....
Tarikh : 29 September 2012


Tempat : Dewan 2020, Kangar Perlis


akhirnya selepas bersusah payah
jatuh tersungkur bangkit kembali
dikhianati, dimusuhi, dibuli
disayangi, dikasihi, ditemani
tempoh tiga tahun sudah melepasi
entri selepas far away untuk beberapa hari nak cerita ttg diri sndri yg berjaya mendapat status gelaran sebagai "Engineer of Environmental Engineering" Universiti Malaysia Perlis dgn jayanya alhamdulillah syukur kepada Allah...
Alhamdulillah..tiga tahun sudah berlalu, akhirnya aku berjaya menamatkan pengajian di Universiti Malaysia Perlis..alhamdulillah..syukur ke hadrat Ilahi, akhirnya aku berjaya juga hadiahkan ijazah ini kepada keluarga yang tersayang.. :)


~Hikayat sekeping ijazah~
Tanpa KEMAS Felda Kerteh 06,
Maka tidaklah seorang NUR AZIELYNIE melangkah kaki menuju ke SK Felda Kerteh 01 Terengganu.
Maka tidaklah seorang NUR AZIELYNIE meredah arus menapak di SMK Ketengah Jaya,Terengganu.
Maka tidaklah seorang NUR AZIELYNIE mengembara membawa diri ke Sekolah Teknik Kemaman,Terengganu.
Maka tidaklah seorang NUR AZIELYNIE melangkah setapak demi setapak ke Politeknik Dungun Terengganu
Maka tidaklah seorang NUR AZIELYNIE menapak melawan arus ke Politeknik Port Dickson, Negeri Sembilan.
Maka tidaklah seorang NUR AZIELYNIE membelah langit merentasi Laut Cina Selatan menuju Universiti Malaysia Perlis.
Maka tidaklah seorang NUR AZIELYNIE hari ini berbaris menanti giliran di atas pentas Dewan Wawasan mendapatkan Segulung Ijazah!

13 di ajil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di ajil - Google Blog Search


1 MALAYSIA: Rumah ADUN <b>Ajil</b> musnah terbakar....Dugaan <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 08 Aug 2012 12:30 AM PDT


HULU TERENGGANU: Rumah kediaman ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Ajil, Datuk Rosol Wahid musnah dalam kebakaran di Kampung Batu 23, di sini, malam tadi.Kejadian pada 10.15 malam itu memusnahkan hampir 90 peratus struktur rumah berkenaan.Rosol berkata, ketika kejadian semua anggota keluarganya tiada di rumah kerana berbuka puasa dan bertarawih di luar.

Menurutnya, beliau hanya dimaklumkan kejadian itu oleh isterinya, Toh Puan Halipah Ahmad yang pulang daripada berbuka puasa di rumah kakaknya di Kampung Baung, di sini.

"Sebaik dia membuka pintu rumah isteri melihat kepulan asap dan api marak dari bahagian dapur rumah lantas menelefon saya memaklumkan insiden itu," katanya ketika ditemui malam tadi.

"Ketika kejadian saya dalam perjalanan pulang ke rumah selepas menghadiri majlis berbuka puasa bersama Yayasan Pembangunan Usahawan di Kuala Terengganu. Saya minta isteri supaya tenang dan jangan masuk ke dalam rumah, bimbang kejadian lebih buruk akan berlaku," katanya.

Menurutnya, beliau reda dengan kejadian yang berlaku namun terkilan kerana lebih 2,000 buku yang dikumpulkan sejak 10 tahun lalu turut hangus dijilat api.Sementara itu, Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Kuala Berang, Mohd Zazuli Badru berkata, ketika pasukan bomba tiba di lokasi, api sedang marak dan mereka mengambil masa 30 minit untuk memadam kebakaran.Dua jentera bomba dari Balai Bomba Kuala Berang dan Balai Bomba Wakaf Tapai dihantar ke tempat kejadian bersama 14 anggota dan pegawai.

Turut ke lokasi kejadian selepas mendapat berita kebakaran itu ialah Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN), Datuk Tengku Putera Tengku Awang; ADUN Teluk Pasu, Datuk Abdul Rahin Mohd Said dan ADUN Bukit Besi, Datuk Din Adam.

[BERGAMBAR] Berita BERNAMA Sahkan Rumah Adun <b>Ajil</b> Musnah <b>...</b>

Posted: 08 Aug 2012 12:37 AM PDT

Hulu Terengganu - Rumah kediaman anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Ajil Datuk Rosol Wahid musnah dalam kebakaran di Kampung Batu 23, di sini, malam tadi.

Kejadian pada 10.15 malam itu memusnahkan hampir 90 peratus struktur rumah berkenaan.

Gambar: Anggota Bomba dan Penyelamat memadamkan sisa-sisa kebakaran rumah milik Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Ajil, Datuk Rosol Wahid yang musnah terbakar di Kampung Batu 23.

Rosol berkata ketika kejadian, kesemua anggota keluarganya tiada di rumah kerana berbuka puasa dan bertarawih di luar.

Menurutnya, beliau hanya dimaklumkan kejadian itu oleh isterinya Toh Puan Halipah Ahmad yang pulang daripada berbuka puasa di rumah kakaknya di Kampung Baung, di sini.

"Sebaik dia membuka pintu rumah isteri melihat kepulan asap dan api marak dari bahagian dapur rumah lantas menelefon saya memaklumkan insiden itu," katanya ketika ditemui malam tadi.

"Ketika kejadian saya dalam perjalanan pulang ke rumah selepas menghadiri majlis berbuka puasa bersama Yayasan Pembangunan Usahawan di Kuala Terengganu. Saya minta isteri supaya tenang dan jangan masuk ke dalam rumah, bimbang kejadian lebih buruk akan berlaku," katanya.

Menurutnya, beliau reda dengan kejadian yang berlaku namun terkilan kerana lebih 2,000 buah buku yang dikumpulkan sejak 10 tahun lalu turut hangus dijilat api.

Sementara itu, Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Kuala Berang, Mohd Zazuli Badru berkata ketika pasukan bomba tiba di lokasi, api sedang marak dan mereka mengambil masa 30 minit untuk memadam kebakaran.

Dua jentera bomba dari Balai Bomba Kuala Berang dan Balai Bomba Wakaf Tapai dihantar ke tempat kejadian bersama 14 anggota dan pegawai.

Turut ke lokasi kejadian selepas mendapat berita kebakaran itu ialah Speaker Dewan Undangan Negeri, Datuk Tengku Putera Tengku Awang, Adun Teluk Pasu, Datuk Abdul Rahin Mohd Said dan Adun Bukit Besi, Datuk Din Adam. - Bernama

foto ehsan BERNAMA

ANGGOTA Dewan Undangan Negeri (Adun) Ajil, Datuk Rosol Wahid (dua dari kanan), memeriksa keadaan rumahnya yang musnah dalam kebakaran di Kampung Batu 23, Kuala Berang, Hulu Terengganu, malam tadi. Kejadian pada 10.15 malam itu memusnahkan hampir 90 peratus struktur rumah sekali gus menjejaskan persiapan raya mereka sekeluarga

Laporan sebelum ini
klik untuk baca



13 di pulau wan man - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau wan man - Google Blog Search


Perasmian Penutup NKISABK 2012 « Portal Rasmi SM IMTIAZ <b>...</b>

Posted: 30 Sep 2012 12:06 AM PDT

KUALA TERENGGANU , 30 September : Setelah empat hari NKISABK 2012 di adakan, semua peserta tertumpu kepada perasmian penutup yang di adakan hari ini.

Timbalan Pengarah Pengurusan Dakwah dan Hal Ehwal Agama Islam, BPI, KPM, Tuan Haji Wan Ramdzan bin Wan Mamat telah merasmikan majlis Penutupan Nadwah Kepemimpinan Islam SABK Peringkat Kebangsaan kali ke 2.

Beliau telah diiringi oleh semua ketua sektor, ketua kontinjen, Pegawai Jabatan Pelajaran Negeri, Pengetua serta tetamu-tetamu yang lain.

Tahniah dan syabas kepada semua peserta yang telah berkampung di SMIYT Kuala Terengganu bermula 27 hingga 30 september 2012.

Gambar selanjutnya SILA KLIK DI SINI 380 FHOTO

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


Lokasi Senarai Speed Trap Seluruh Malaysia 2012 | AmiRuL <b>...</b>

Posted: 06 Oct 2012 11:02 AM PDT



PLUS North Bound (ke Utara)
- Di bawah jambatan di kira-kira 456km, Sg Buloh simpang.
- Di bawah jambatan di kira-kira 459km, Bukit Lanjan interchange.
- Di bawah restoran jejantas di Sg Buloh.
- Di bawah jambatan terakhir sebelum tol Sg Besi pada 309.2km.
- Di bawah jambatan di 296.5km, persimpangan Bangi.
- Di bawah jambatan baru dibina di 289.0km, selepas simpang Utara Penilaian.
- Di bawah jambatan di 286.5km, Penilaian Utara simpang.
PLUS South Bound (ke Selatan)
- Di bawah papan tanda pada kira-kira 454.6km dan 455.2km, Sg Buloh layby.
- Di bawah jambatan selepas simpang Subang pada 11.3km.
- Di bawah jambatan di 22km, simpang Bukit Lanjan
- Di bawah jambatan sebelum Mint hotel, Sg Besi Tol. 80km / h sahaja!
- Di bawah jambatan di 302.8km, persimpangan Kajang.
- Kira-kira 1km selatan persimpangan Bangi
- Di 296.5km and 297km, persimpangan Bangi
- Di bawah jambatan yang baru dibina di 289.0km, sebelum simpang Nilai Utara .
- At 285.5km dan 285.8km, persimpangan Nilai Utara.
- Pada pembahagi pusat 251.8km dan 253km selepas simpang Senawang .
- Selepas simpang Alor Gajah at 213.9km, sebelah taman tema air.
- Di halangan kanan pada 198.4km.
Elite Central Link East / North Bound
- Pada sebelah kiri di 4.8km selepas Batu Tiga / Shah Alam keluar
- Di bawah restoran jejantas di persimpangan USJ / Hicom kira-kira 8.5km. 90km / h zone!
- Di bawah jambatan sebelum simpang USJ / Hicom di 10.5km.
Elite Central Link West / South Bound
- Di bawah restoran jejantas di persimpangan USJ / Hicom kira-kira 8.5km. 90km / h zone!
- Di bawah jambatan sebelum simpang USJ / Hicom di 10.5km.
- Selepas keluar dari tol KLIA ke lapangan terbang, di bawah Jalan Pekeliling
- flyover.90km / h
NKVE East / North Bound
- 300m sebelum tol Jalan Duta, 60km / h!
- Di sebalik halangan kemalangan di sebelah kiri apabila pergi ke arah tol Jalan Duta, di 24.9km 80km /h
- Di bawah jambatan di Damansara Junction, 17.5km NKVE West / South Bound
- Di sebalik halangan di sebelah kiri apabila keluar tol Jalan Duta dari KL, pada 25.3km dan 25.7km, 80km / h sahaja!
- Dari Jln Duta, di bawah jambatan, 23km, 80km / h sahaja!
- Dari Jln Duta, di terowong Sg Buloh persimpangan-Y, 22km.
- Di sebalik halangan n di Damansara Junction, 17.7km dan 16.8km
- Di bawah jambatan keretapi di 11.2km
- Di bawah jambatan di persimpangan Shah Alam.
Kesas East Bound
- Di bawah jambatan di 44.8km, turun bukit yang selepas simpang Puchong.
Kesas West Bound
- Di tepi Sg Besi Tol Bound Timur. Kuala LumpurCity
- Jalan Duta; di bawah jejambat di persimpangan Damansara, 70km / h zone.
Klang
- Jalan antara Klang dan Pelabuhan Klang. Ke Arah Klang arahan, pada kira-kira 13 km kilometer batu. 70km / h sahaja!
Pantai Timur
- Tanda Jalan di Karak lebuh raya adalah tidak mencukupi terutamanya di simpang Y; jika anda unfamilar, pergi perlahan.
- East terikat, turun bukit dijalankan selepas Raub persimpangan.
- Maran, 60km / h zone.
- Paya Bungor, 70km / h zone.
Perangkap Hadlaju DI JOHOR South Bound
- Persimpangan Tangkak.
- Di bawah jambatan selepas Yong Peng Utara persimpangan
- Pada 97.3km.
- Persimpangan Ayer Hitam
- Persimpangan Sedenak
Perangkap Speed trap DI PERLIS, KEDAH DAN PULAU PINANG
North Bound
- Around Ayer Hitam in 60km / h zone.
- Sebelum Perwaja Steel.
- Sg Petani persimpangan.
- Antara persimpangan Seberang Jaya dan Tol Sg Dua.
South Bound
- PenangBridgeisland akhir. Had laju 80km / j.
- Kira-kira 2 km sebelum Juru Toll Speed ??had 90km / j.
Perangkap HADLAJU @ Speed Trap 2012 DI PERAK North Bound
- Di bawah jambatan di 197.1km dan 198.8km, Simpang selepas Kamunting.
- Di bawah jambatan di 204.3km, selepas simpang Kamunting.
- Di bawah jambatan di 208km, sebelum simpang Junction.
- Di bawah jambatan di 214.8km, sebelum simpang Kamunting.
- Ipoh Vista Point pada kira-kira 263km. Had laju 80km / j.
- Di bawah jambatan di 271km,simpang utara Ipoh .
- Di bawah jambatan di 274.4km, simpang utara Ipoh South .
- Di bawah jambatan di 286.9km, Simpang Pulai .
- Di bawah jambatan di 296km, Gopeng.
- Di bawah jambatan di 352.6km, selepas Sungkai.
- Di bawah jambatan di 353km, Sungkai .
- Di bawah jambatan di 373km, Slim River.
South Bound
- Di bawah jambatan di 199km, sebelum simpang Kamunting simpang.
- Di bawah jambatan di 241.9km, at Kalau Kangsar.
- Di bawah post tanda di 296.1km, sebelum Gopeng.
- Di bawah jambatan di 297km, Gopeng .
- Di bawah jambatan di 300km, selepas simpang Gopeng.
- Di bawah jambatan di 308.6km, selepas Gopeng .
- Di bawah jambatan di 372.6km, di SlimRiver.
Sabak Bernam
- KM. 64 T / INTAN – KLANG,
- KM. 62 T / INTAN – KLANG,
- KM. 60 T / INTAN – KLANG, (KM.60 Sg.Nibong)
- KM. 54 T / INTAN – KLANG
- Kilometer 29.3th Jalan Klang-Teluk Intan;
- SUBANG JAYA KM 8,5 L / RAYA ELITE,
- Bentong KM40 L / RAYA KL-Karak,
- Spt (B / Mertajam) KM 142,6 LRUS,
- Hulu SELANGOR (KKB), KM 400 LRUS,
- S / RIVER (B / SANDAKAN) KM 122 JLN IPOH-K/LUMPUR
JALAN PERSEKUTUAN
- 1- Bersebelahan Hotel Mint
- 2- Berdekatan Esso kat exit Salak Selatan
- 3- Berhadapan dengan Istana Negara
- 4- Berhadapan dengan Muzium Negara
- 5- Kawasan turun bukit selepas pekan Raub (Menghala Kuala Lipis)
- 6- 2 km sebelum pekan Maran (Arah Kuantan)
- 7- Area Paya Bungor (Arah Kuantan)
- 8- Selepas exit ke Bentong (Menghala ke LPT)
- 9- Jalan Gambang – Kuantan (Turun bukit selepas Matrikulasi Pahang)
- 10- Berhadapan dengan Mini Malaysia Melaka (70km/j)
- 11- Berhadapan dengan Zoo Melaka (70 km/j)
- 12- Bawah jambatan dari Banting ke KLIA (80 km/j)
- 13- Berhadapan dengan Kolej Inti, Nilai
- 14- Persimpangan Sg Manggis menghala ke Klang (60 km/j)
- 15- Berhadapan Tesco Klang (70 km/j)
- 16- Jambatan berdekatan rumah MB Selangor kat Pasir Panjang (70km/j)
- 17- 2 km selepas sempadan Perak-Selangor di Jalan Sabak Bernam (berdekatan kilang kelapa sawit)
- 18- Laluan bertingkat antara USM ke Bayan Lepas
- 19- Jelutong expressway berdekatan Tesco Pulau Pinang
- 20- MRR2 antara simpang Taman Melati & Wangsa Maju
- 21- MRR2 berhadapan Mikro Cheras
Lain-lain
- 1. Kilometer 1.13.5th Lebuhraya Ayer Keroh
- 2. Kilometer 33 Jalan Kuala Terengganu-Kuantan;
- 3. Kilometer 81 jalan Jerangau-Jabor;
- 4. Kilometer 51 Jalan Alor Star-Butterworth;
- 5. Kilometer 85.5th Jalan Kuala Lumpur-Ipoh;
- 6. Kilometer 29.3th Jalan Klang-Teluk Intan;
- 7. Kilometer 15 Jalan Tampin-Segamat;
- 8. Kilometer 36 Jalan Kuantan-Kemaman;
- 9. Seksyen 57, Jalan Kota Tinggi-Sg Rengit;Kilometer 10.184th Jalan Johor Bahru-Kuala Lumpur;
- 11. 83 Street dan kilometer 62 Gua Musang-Kuala Krai;
- 12. Jelutong Expressway di Pulau Pinang.

nota kaki- diharap semua pemandu membawa kereta secara berhemah dan kurangkan laju,boleh je bawa laju kereta,tapi kena tanggung risiko la!
kdt to http://www.nescafeais.com

Selangor vs Kelantan : Selangor Mesti Menang | defarhano.com

Posted: 06 Oct 2012 02:23 AM PDT

Malam ini Separuh Akhir Pertama di antara Kelantan vs Selangor yang bakal bermain di Stadium Kota Bharu. Kali terakhir Selangor menang dengan Kelantan di Kota Bharu ialah pada tahun 2001, kalau tak silap defarhano menaip. (",)

Defarhano harap keputusan Kelantan vs Selangor akan memihak kepada Selangor. Sekiranya berjaya menang pada aksi Semi-Final Piala Malaysia yang pertama ini sebagai bekalan yang selesa di Stadium Shah Alam Jumaat 12 Oktober 2012 nanti.

Misi 03 vs Misi 33
Bagi sesiapa yang tak dapat tengok siaran langsung perlawanan Separuh Akhir Kelantan vs Selangor ini di TV boleh tengok secara online link Live Streaming Kelantan vs Selangor di RTM website jam 8.45 Kelantan vs Selangor Live Streaming

Komen Defarhano : Siapa pun yang menang, Defarhano pasti berebut-rebut beli tiket untuk tengok Final Piala Malaysia 2012 kali ini...yang pasti bukan LionXII ke Final, Moga-moga ATM yang ke Final (",)

Keputusan Kelantan vs Selangor 6 Oktober 2012, Link Live Streaming Kelantan vs Selangor 6 Oktober 2012 Kelantan vs Selangor Live Streaming, Gol Kelantan vs Selangor, Gol Selangor vs Kelantan, Tengok Kelantan vs Selangor Online,
Share kepada yang berkenaan.

13 di kemaman - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemaman - Google Blog Search


Singgah <b>di</b> Kuala <b>Kemaman</b> - Sop Nama Saya | SOP.NAME.MY

Posted: 15 Sep 2012 09:42 PM PDT

Selamat sejahtera kepada semua rakan.

Update perjalanan pulang dari Kuala Terengganu ke Kuala Lumpur. Sop sekarang berada di Kuala Kemaman untuk singgah makan satar. Kuala Kemaman memang popular dengan satar yang sedap dan ada juga kedai keropok lekor yang sedap. Tiap kali balik, pasti Sop akan singgah untuk makan satar di sini.

Selain satar ada gerai makan yang menjual pelbagai makanan tradisional seperti paung ubi, keropok lekor, kutapat, laksam, ikan celup tepung dan macam-macam lagi. Singgah sahaja ke gerai makan yang mana ada menjualnya.

Description: Singgah di Kuala Kemaman, Rating: 5, Reviewer: Sop Nama Saya, ItemReviewed: Singgah di Kuala Kemaman

13 di wakaf tapai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di wakaf tapai - Google Blog Search


teganuku: Dua Peniaga Kerugian RM80,000 Dalam Kebakaran <b>...</b>

Posted: 05 Oct 2012 09:40 AM PDT

Dua peniaga di bangunan kedai Majlis Amanah Rakyat (MARA) kerugian hampir RM80,000 dalam satu kebakaran di Felda Mengkawang, Kuala Berang, Hulu Terengganu, semalam.

Pegawai Kanan Balai Bomba dan Penyelamat Kuala Berang, Mohamad Harun yang mengetuai operasi memadam kebakaran berkata bangunan berkenaan merupakan deretan kedai tiga pintu di mana dua buah daripadanya musnah sama sekali sementara satu lagi dapat diselamatkan.


"Semua peralatan dalam kedua-dua buah kedai termasuk struktur bangunan musnah dijilat api," katanya.

Menurut Muhamad, pihaknya menerima panggilan mengenai kejadian kira-kira pukul 7.30 pagi dan ketika pasukan bomba dari Kuala Berang dan Wakaf Tapai, Marang, tiba di lokasi, api sedang marak yang dapat dapat dipadamkan lebih satu jam kemudian.

Katanya, tiada kemalangan jiwa dilaporkan dan punca kebakaran masih dalam siasatan.

di negeri terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri terengganu - Google Blog Search


Tinta Pena: Scout Inn Resort <b>Negeri Terengganu</b>....

Posted: 02 Oct 2012 06:48 AM PDT

Selasa 2 Okt.2012

Salam untuk semua.Semoga dirahmati. Lama tidak berentry di sini sehinggakan dashboard siupdatekan dengan yang baru. ...lebih-lebih lagi dengan tekanan kerja.....banyak sangat perkara yang bertentangan dengan pendapat n cara sejak berlaku pertukaran di bahagian pengurusan sekolah.....

So...posting malam ni...saje nak promte Kem pengakap or in english Scout Inn Resort Negeri Terengganu.... yang terletak di Seberang Takir...yang julung2 kali berkesempatan berkunjung ke sana...tu pun kerana sekolah my hubby yang berkhemah di situ...maka kita tumpang sekaki...rasanya ramai yang tidak tahu tentang kewujudan kem pengakap ni....yang terletak berhampiran dengan pantai dan dekat dengan lapangan terbang Telaga Batin....

Pertama kali menjejakkan kaki di situ....terpegun sekejap...kata seseorang... sebenarnya kem ni telah banyak mengalami perubahan sejak perhimpunan pengakap sedunia....kawasan yang luas mata memandang....semua dalam proses menaiktaraf...yang paling best tempat penginapannya dibangunkan ala-ala hotel gitu...bilik yang disewa lengkapi segala kemudahan...dengan harga sewanya serendah RM80 untuk bilik superior dan bilik deluxe RM120 semalaman....jika sesiapa yang memiliki kad ahli pengakap rasanya ada diskaun untuk bilik2 tersebut.

Penginapan ini dibuka kepada semua pengunjung yang rasa ingin menginap di sini...sebab deretan biliknya cukup banyak....dorm juga disediakan untuk rombongan dan para peserta khusus...dewan serba guna yang luas serta kantin juga disediakan...jangan bimbang di luar kawasan kem banyak terdapat deretan kedai makan menyajikan pelbagai makanan mengikut selera Terengganu.... kalau nak tahu kedudukan kem dengan lebih jelas....goggle map akan memberi jawapannya....







13 di kuala besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala besut - Google Blog Search


KELAB GREENBOC: [ZALIM] Kerajaan Umno Roboh Rumah Rakyat <b>...</b>

Posted: 05 Oct 2012 08:01 PM PDT

Besut - PAS menyifatkan tindakan kerajaan Umno dan Barisan Nasional (BN) Terengganu merobohkan rumah-rumah rakyat ketika penghuninya tiada di rumah sebagai tindakan zalim yang mengambil kesempatan atas kesusahan hidup rakyat.

Menurut Yang DiPertua PAS Besut Ustaz Wan Azhar Wan Ahmad, kerajaan tahu, pemilik rumah-rumah terbabit adalah terdiri daripada mereka yang susah yang mendirikan rumah tersebut secara berdikit-dikit.

Walau pun begitu, beliau berkata, kerajaan terus menekan dan memburu rakyat miskin, sehinggalah rumah mereka di robohkan.

"mereka membangunkan rumah itu sehari demi sehari, secara berdikit-dikit sehingga ada yang telah siap dan ada masih dalam pembinaan, di Rancangan tanah Berkelompok Kuala Besut adalah "rombongan yang datang semalam, merobohkan rumah tersebut berlaku (ketika) penghuninya tiada di rumah...betapa zalimnya kerajaan yang tidak bersama kehidupan rakyat, "mereka tahu rakyat hidup susah (tetapi) mereka terus menekan, memburu, memaki dan menghamun.....dalam keadaannya semahu-mahunya, sehinggalah rumah mereka (di)roboh dan runtuh,"tegasnya.

Beliau berkata, antara rumah yang terlibat adalah rumah penerima bantuan yang juga seorang ibu tunggal.

Katanya, beliau dimaklumkan, pihak berkuasa merancang pelan untuk merobohkan kesemua rumah yang dibina diatas tanah tersebut yang berjumlah sebanyak 84 lot.

"penjelasan dari satu pegawai (terbabit) ada pelan A, pelan B dan pelan C (untuk merobohkan semua rumah) dalam lot tanah sekitar 84 buah, "opereasi (roboh) dibuah dalam (keatas) rumah yang sedang dibina dan ada yang telah siap......dan ada yang telah duduk barang-barang penuh dalam rumah (diroboh) berselerak, "ada satu (sebuah rumah milik) ibu tunggal yang dapat peruntukan (bantuan) peringkat awal dulu di buat rumah sikit-sikit (akhirnya) (di)roboh semua"jelasnya ketika ditemui selepas menunaikan solat Jumaat di Masjid Kampung Jabi, dekat sini pada Jumaat, 5 Oktober.

Oleh itu, Wan Azhar mendakwa, tindakan tersebut adalah cubaan untuk menghapuskan semua bahan bukti kebaikan yang dilakukan oleh kerajaan PAS.

Menurutnya, dengan merobohkan rumah-rumah itu, Umno-BN harap rakyat akan lupa kepada jasa-jasa kerajaan PAS

Sehubungan itu, beliau menyeru setiap rakyat supaya merekodkan setiap kezaliman yang dilakukan oleh kerajaan Umno-BN dan membuat perbandingan diantara zaman pemerintahan kerajaan Umno-BN dengan kerajaan PAS.

Kata beliau, pihaknya akan memikirkan samada satu tindakan tuntutan melalui mahkamah adalah diperlukan, kerana katanya, dalam perkembangan mutakhir tindakan-tindakan Umno-BN adalah berdasarkan perkiraan politik.

"kita akan ambil sikap tengok dan lihat dulu sebab perkembangan diperingkat akhir ini, dia ( tindakan Umno-BN) tidak akan lari dari tindakan politik

"pendekatan mahkamah kita akan terus tengok pada masa yang sama kita akan 'mobilise' (menggerakkan) rakyat untuk (kerana) ia adalah lebih cepat untuk proses keadilan apabila kerajaan bertukar,"katanya.

Beliau berjanji sekiranya PAS dapat megambil alih kuasa di peringkat negeri Terengganu, rumah-rumah yang dirobohkan di Rancangan Tanah Berkelompok Kuala Besut itu, akan dibangunkan semula dalam tempoh seratus hari. -buletinonline

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved