ads

Sabtu, 18 Februari 2012

13 di rantau abang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di rantau abang - Google Blog Search


MTD <b>RANTAU ABANG</b>: Parti &#39;Purba&#39; Umno/BN Masih Mengugut <b>...</b>

Posted: 18 Feb 2012 03:47 AM PST

[unable to retrieve full-text content]"Amalan ugut sentiasa berlaku terutama sekali di Dewan Undangan Negeri (Dun) Rantau Abang ini. Orang yang susah, yang mengharapkan bantuan diugut jika tidak sokong kerajaan (BN) sekarang ini bantuan tidak akan ...

13 di marang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di marang - Google Blog Search


sabahkini.net: HADI AKAN TEWAS <b>DI MARANG</b>?

Posted: 03 Feb 2012 09:22 AM PST

Oleh : AZMAN ARIFFIN

MENGEJUTKAN? Ya, itulah maklum balas yang baru penulis terima dari rakan-rakan penulis yang 'meninjau' program lawatan sehari Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Marang, Terengganu sebentar tadi.

Marang adalah kawasan parlimen yang dikuasai Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Penulis dimaklumkan, daripada beberapa siri bertemu rakyat yang dibuat oleh Perdana Menteri setakat ini, jumlah kehadiran rakyat di Marang ini adalah yang tertinggi sekali dilihat dari lautan manusia yang hadir ke majlis tersebut.

Menurut Bernama, ketibaan Najib di lapangan terbang sahaja disambut lebih 1,000 orang yang menunggu sejak dari pagi.

Walaupun penulis sedar, jumlah kehadiran dalam acara-acara sebegini bukanlah petanda sebenar sokongan rakyat tapi dalam hal di Marang ini, penulis dikhabarkan ia adalah manifestasi sebenar sokongan rakyat kepada Najib dan Barisan Nasional (BN).

Kenyataan ini adalah sama sekali berlawanan dengan tanggapan kita selama ini bahawa Marang adalah kawasan selamat untuk PAS dan Haji Hadi sendiri.

Kebetulan pula, Haji Hadi baru sahaja beberapa hari lepas memberikan gambaran tidak akan bertanding mempertahankan kawasan Parlimen Marang dalam pilihanraya akan datang, hanya akan bertanding di DUN Rhu Rendang kalau benar-benar diperlukan parti.

Adakah Haji Hadi sudah dapat membaca penolakan rakyat terhadapnya sehingga membuat keputusan demikian?

Pada pendapat penulis, kalau pun benar Haji Hadi akan tewas di Marang, ia bukanlah sesuatu yang mengejutkan. Pada yang tidak tahu, Haji Hadi pernah tewas 2 kali di Parlimen Marang iaitu dalam pilihanraya umum 1986 dan pilihanraya umum 2004. Pada 1990 pula, beliau merampas kawasan tersebut dengan majoriti tipis, 350 undi sahaja.

Dalam kedua-dua kekalahan itu, beliau tewas kepada orang yang sama, Dato' Haji Abdul Rahman Bakar, bekas Timbalan Menteri Sumber Manusia yang kini dilantik sebagai Senator.

Tapi daripada analisa yang pernah dijalankan, dua kekalahan tersebut banyak disumbangkan oleh faktor politik semasa, bukan sangat ada kena mengena dengan prestasi Haji Hadi sebagai Ahli Parlimen.

Pada 1986, BN memperolehi momentum kuat apabila Gerakan (asal pembangkang yang menguasai Pulau Pinang) menyertai BN, manakala pada 2004 pula disebabkan oleh faktor peralihan pucuk kepimpinan negara dari tangan Tun Mahathir kepada Tun Abdullah.

Berbeza dengan kali ini, penulis dimaklumkan bahawa peluang Haji Hadi untuk mengekalkan kerusi Marang agak sukar kerana beliau dikatakan kurang memberikan khidmat kepada rakyat di kawasan ini akibat kesibukan tugas sebagai Presiden PAS, terutama sejak PAS menganggotai Pakatan Rakyat.

Haji Hadi dikatakan menghabiskan banyak masa di Kuala Lumpur membantu gerak kerja Pakatan Rakyat, antaranya perhimpunan Bersih dan sebagainya. Pegawai yang ditugaskan pula gagal berfungsi dengan baik akibat dari kengkangan kewangan yang terhad.

Ini adalah antara beberapa maklumat yang penulis terima. Sejauh mana ianya benar, hanya masa yang akan menentukan.

Yang penting belum terlambat untuk Haji Hadi dan pasukannya meneliti perkembangan semasa ini dan mengambil tindakan yang sewajarnya.

Terengganu adalah antara beberapa negeri yang menjadi sasaran Pakatan Rakyat dalam pilihanraya umum akan datang disamping mengekalkan penguasaan di negeri-negeri Selangor, Kedah, Pulau Pinang dan Kelantan.

13 di besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di besut - Google Blog Search


teganuku: Wanita Maut Dirempuh Kereta <b>di Besut</b>

Posted: 17 Feb 2012 09:14 AM PST

Seorang penyelenggara stor di sebuah syarikat elektrik terbunuh apabila sebuah kereta terbabas lalu merempuhnya di persimpangan lampu isyarat Kampung Raja semalam.

Mangsa dikenali sebagai Shamsinar Suria Ramia, 27, menetap di Jalan Aman, Kampung Raja, ketika itu sedang menunggang motosikalnya dari arah Jalan Kampung Cawat dan berhenti di persimpangan lampu isyarat Kampung Raja kerana isyarat lampu merah.

Timbalan Ketua Polis Daerah Besut, Deputi Supritendan Noor Zainy Mohd Noor, berkata kejadian tersebut berlaku apabila sebuah kereta jenis Proton Wira telah dipandu laju dari arah Kampung Tembila menuju ke arah Kampung Cawat.

"Pada masa sama, lampu isyarat hijau menyala menyebabkan sebuah kereta jenis Toyota RAV4 bergerak menghala ke arah Kuala Besut," katanya di Besut, semalam.

Jelasnya, oleh kerana Proton Wira dipandu laju, pemandu tersebut tidak dapat mengawal kenderaannya dan melanggar kereta Toyota RAV4 dari arah Jerteh itu di pertengahan persimpangan lampu isyarat berkenaan.

"Akibat pelanggaran itu, pemandu kereta Toyota RAV4 terbabas lalu merempuh Shamsinar Suria yang sedang berada di atas motosikalnya di sebelah kiri persimpangan hingga menyebabkan dia jatuh dan mengalami cedera parah," katanya.

Mayatnya, kemudian dihantar ke Hospital Daerah Besut untuk dibedah siasat sebelum dituntut ahli keluarganya untuk dikebumikan petang semalam.

Noor Zainy berkata, pemandu kereta Proton Wira tersebut kini ditahan untuk siasatan lanjut.

13 di pulau kapas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau kapas - Google Blog Search


Memori sekuntum rindu...: <b>Pulau Kapas</b> BEST !!

Posted: 11 Feb 2012 08:10 AM PST

Kali ni nak cerita pasal Pulau Kapas..
Terengganu ni kan mmg bersebelahan dengan laut..
kalau x ade laut,x ade la pulau kan..
baru je lg tuan puteri Nusy pergi picnic dgn family..
dlm bulan 6 thn lepas..hehe..(dah lame ek?)
mmg cantik sgt pemandangan kat Pulau Kapas.. =)
kat Pulau Kapas ni ade jumpa tapak kaki penyu tau..hehe..
xtipu pun..cume xtaula ade telur penyu ke tak..
kalu ada pun dah xleh mkn telur penyu ni..
sbb penyu kan dah hampir pupus..
masa kecik2 dulu suke sgtla mkn telur penyu ni...sedappp...
saje je nk bagi terliur kan..hehe..jgn mkn tau..peace! (^_^)v
ni Pulau Gemia..just sebelah Pulau Kapas tu jer..
cantik kan?dalam air tu bleh nampak 
hidupan bawah air..batu karang pun cantik2..
ada jumpa anak ikan yu kat situ jgk..naseb baik anak..kalu bapak
ngeriii jugak..mau hilang kaki nnti..hehe..
ps: jom bercuti di pulau2 kat Ganu ni..senyum sokmo! =)

13 di dungun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di dungun - Google Blog Search


Dua Bot Vietnam Ditahan <b>Di Dungun</b>

Posted: 17 Feb 2012 10:24 PM PST

KEMAMAN – Taktik nelayan dua bot pukat tunda Vietnam yang cuba mengaburi mata pihak berkuasa dengan memasang bendera Malaysia ketika menangkap ikan di perairan pantai Dungun kelmarin tidak menjadi sebaliknya mereka ditangkap.

Pengarah Jabatan Perikanan Negeri, Abdul Khalil Abdul Karim berkata, kegiatan itu terbongkar selepas pihaknya mengesan dua bot itu menggunakan pukat tunda sedangkan kaedah itu diharamkan di negara ini.

Jelasnya, pihaknya mendapati bot berkenaan menggunakan nombor pendaftaran nelayan tempatan selain mengibarkan bendera Malaysia.

"Bagaimanapun apabila diperiksa kedua-duanya adalah bot nelayan asing yang tidak berdaftar.

"Kesemua nelayan terbabit juga gagal menunjukkan dokumen pengenalan diri yang sah dan tidak mempunyai lesen menangkap ikan daripada Jabatan Perikanan Malaysia," katanya kepada pemberita di sini semalam.

Iklan Teks:

13 di kerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kerteh - Google Blog Search


jawatan kosong <b>di kerteh</b> 2012 - Jawatan Terkini Malaysia 2012

Posted: 13 Feb 2012 09:53 PM PST

Closing date 10 Mac 2012

BP PETRONAS Acetyls Sdn. Bhd. (BPPA)is a joint-venture between BP Holdings International B.V. (70%) and PETRONAS (30%) which owns and operates a 500 kte per annum acetic acid manufacturing facility in Kerteh, Terengganu. The plant commissioned in November 2000 and is part of the Kerteh Integrated Petrochemicals Complex (KIPC), Kerteh, Terengganu.

Applications are invited from suitably qualified candidates for the following position to be based at our Kerteh office:

1.Technician

MUAT TURUN JAWATAN

Incoming search terms:

  • jawatan kosong bp petronas
  • jawatan kosong petronas kerteh 2012
  • jawatan kosong di bp petronas
  • BP Holdings International B V
  • jawatan kosong petronas kerteh terkini
  • jawatan kosong petronas kerteh
  • jawatan kosong di petronas 2012 technicion
  • jawatan kosong di kerteh 2012
  • jawatan kosong di bp petronas acetyle
  • jawatan kosong di BP PETRONAS 2012

Makan <b>di Kerteh</b> | Makan Untuk Hidup Untuk Makan

Posted: 03 Feb 2012 01:06 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Kerteh? Yaa. Tempat berlangsungnya program anak angkat yang boleh dikatakan berjaya lah jugak program ni. Biasalah, dalam program mesti ada yang tak perfect dan ramai yang tak puas hati kan. Biasalah tu, biasalah.

13 di bukit besi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di bukit besi - Google Blog Search


Makro (<b>Bukit Besi</b> – Tahfiz Al-Mizan) AbuSyafiyyah

Posted: 29 Jan 2012 01:27 AM PST

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved