ads

Sabtu, 24 Ogos 2013

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


Photoshoot Hari Raya <b>di</b> Muzium Losong, <b>Kuala Terengganu</b> <b>...</b>

Posted: 17 Aug 2013 08:03 PM PDT

 

Salam.

 

Raya tahun ini aku berkesempatan beraya di Muzium Losong. Photoshoot di sana. Bukan beraya dengan kakitangan Muzium Losong yer. Kebetulan masa aku pergi sana agak sesak Muzium Losong sebab ada majlis perkahwinan.

 

kapal muzium losong

Kitorang bergambar outdoor je. Tak masuk pun dalam Muzium Losong. Muzium Losong dah tak best macam dulu. Dulu memang best gila. Banyak pameran dan artifak. Sekarang macam hambar sikit. Ruang pameran dah makin sempit dan banyak artifak tiada dekat tempat pameran. Bayar tiket pun mahal dah.

 

Dulu tiket pakej student RM1. Sekarang ni dah tergolong dalam orang remaja. Mahu bayar RM10 semata-mata nak masuk dalam Muzium Losong tengok artifak. Kalau awak yang 1stime datang sana ok la. Aku yang berkali-kali masuk sana memang tak la nak masuk lagi kan !

 


Bergambar dalam pondok tepi sungai.
Bergambar atas kapal.
Atas rumput hijau.
Then pulang.=p

 

gambar atas kapal muzium losong   Ada 2 biji kapal besar kat sana. Ini gambar atas kapal SABAR T.82. Kapal 1 lagi tak lawa sangat pasal dia letak jaring hitam yang halang cahaya matahari masuk tu atas kapal. Nak bergambar pun jadi tak lawa.

 

gambar muzium losong

Ini pondok cantik tepi sungai. Tak ingat apa nama pondok ini. Ada banyak juga pameran mengenai perkapalan. Masuk percuma je tak payah bayar pun. Nampak tak aku tengak syok menikmati keindahan Sungai Kuala Nerus yang cantik. Boleh nampak Pulau Sekati dengan jelas dari anjung pondok ini. Hajat nak pergi merentas jambatan panjang ke Pulau Sekati tapi jambatan macam belum siap renovate lagi. Campur panas lagi.

 

gambar muzium losong

Ini padang rumput sebelah rumah lama. Kalau dia mesin rumput kasi rata lagi lawa aku rasa padang rumput ini sebab macam dah lama sangat padang rumput ini tak di mesin. Ada rumput panjang dan pokok kemuncup melekat dekat seluar aku. =p

 

Korang yang belum pernah datang Muzium Losong tu apa kata pergi sana bawak kawan-kawan. Seronok tahu photoshoot kat sana. Ini belum lagi aku masuk dalam Muzium Losong. Banyak jugak shoot cantik sekitar indoor Muzium Losong macam gambar-gambar di bawah. Tak rugi tau korang galas DSLR sekali dengan tripod datang sini.

gambar muzium losong

gambar muzium losong

gambar muzium losong

Okbai.

13 di pulau kapas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau kapas - Google Blog Search


Beraya <b>Di Pulau Kapas</b> - Blog Cikgu Hairul

Posted: 19 Aug 2013 08:24 PM PDT

Catatan sepanjang cuti raya yang paling panjang, dua minggu tu. Sampai tak tau nak buat apa. Ini kali kedua saya berkunjung ke Pulau Kapas. Kali ini bukan misi kurus, tapi santai raya di pulau tanpa penduduk itu.

Setelah beraya di kampung, kami meneruskan santai raya ke Kuantan, Pekan, Pulau Kapas dan Gong Badak. Kali ini cuti panjang, maka saya ambik saranan melancong di hari raya.

Jeti Pulau KapasJeti Pulau Kapas kosong. Cuma ada beberapa orang je yang ada di pulau ni. Raya ke7 yang sunyi sepi. Dikhabarkan hari Jumaat, Sabtu dan Ahad barulah meriah.

Round IslandIni aktiviti yang sempat dilakukan. Round Island. Trip yang lepas bot tak ada, kali ni saya cuma melengkapkan semua aktiviti yang ditawarkan di Pulau Kapas. Laut pun tak de la bergelora sangat, kalau nak snokerling atau berkayak memang best. Tapi percutian sekejap ni macam tak sempat je nak buat semua tu. Puaskan hati dengan mandi manda je.

13 di ajil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di ajil - Google Blog Search


Mayat wanita ditemui dalam keadaan bogel <b>di</b> LPT <b>Ajil</b> - Siemens <b>...</b>

Posted: 06 Jul 2013 10:00 AM PDT

Seorang mayat wanita berusia lingkungan 40 hingga 45 tahun berbangsa melayu telah di temui mati di LPT KM 41.1 Bukit Besi ke Kuala Terengganu dalam keadaan yang mengerikan di mana kesan pecah di kepala dan posisi mayat berada di kaki lima higway.

Keadaan mayat tidak memakai kain & seluar dalam mangsa dalam keadaan terlondeh ke paras lutut, Dipercayai meninggal dunia antara jam 6:00 pg-7:00 pagi kerana pengawal keselamatan R&R Ajil melalui tempat kejadian sebelum pergi solat subuh masih tiada mayat di kawasan tersebut, didapati mangsa bukanlah dari penduduk setempat.

Siasatan keatas mangsa masih lagi dilakukan oleh Polis Di Raja Malaysia.
Sumber: terengganu today

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved