ads

Rabu, 25 Disember 2013

13 di gong kedak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di gong kedak - Google Blog Search


pas kempen undi <b>di</b> masjid dan pengkalan tudm <b>gong kedak</b>

Posted: 19 Jul 2013 11:14 AM PDT


Selepas solat jumaat PAS tetap jadikan masjid TUDM Gong Kadik tempat berkempen bermula didalam masjid untuk menarik dan merayu Undi terhadap pengundi tentera yqng akan mengundi pada hari ini sebagai pengundi awal. Petugas dari luar lak tu yang sibawak dari kelantan dan selangor Bukan setakat itu macam biasaler turut memegang poster semacam beruk menjaja kepada anggota yang lalu disitu. Mesireka.bermula dari berjemaah di Masjid dan kemudianya menjaja poster meraih undi ditepi jalan.masuk pintu TUDM. Pelik jugak kerana sebelum ini mereka juga menafikan hak mengundi anggota tentera sebelum ini bila dalam BERSIH yang mahukan undi pos diharamkan dan menuduh undi anggota tentera sebagai penipuan BN sebelum ini



Bagaimana pun sebaik selepas solat jumaat semua anggota yamg berjemaah dimasjid terus beredar meninggalkan masjid yang hanya dipenuhi penyokong atau petugas PAS dari luar yang juga sebagai penyokong kuat PAS. korang tengoklah sapa.yang dalqm gambar nie. Malangnya  anggota TUDM lansung tak beri respon....

ol

13 di hulu terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di hulu terengganu - Google Blog Search


Jumlah mangsa banjir menurun <b>di Hulu Terengganu</b> | Berita <b>...</b>

Posted: 04 Dec 2013 10:33 PM PST

KUALA TERENGGANU 5 Dis – Jumlah mangsa banjir di Terengganu menurun sedikit kepada 7,160 orang di 89 pusat pemindahan sementara tengah hari ini berbanding 7,854 di 102 pusat pemindahan pagi ini. Kebanyakan… …read more

Berita Penuh: Tempatan Utusan Malaysia

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


Sumai Hotel Apartment Murah <b>Di Kuala Terengganu</b> | Terbaek <b>...</b>

Posted: 18 Dec 2013 01:51 AM PST

Hotel Apartment Murah Di Kuala Terengganu – Tak sangka admin dapat pergi ke Terengganu selama 3hari 2malam yang di sponsor oleh Sumai Hotel Apartment.Alhamdulilah murah rezeki..Terima kasih Allah kerana tak pernah jemu berikan rezeki kepada hambanya..hehe seronok sangat ni…

Admin sebenarnya tak sabar nak pergi terengganu..sebab ada yang paling istimewa kt sane hehe…Tak dapat admin bayangkan kat sane nanti… :P

hehe…Jom kita tengok apa yang menarik kat Sumai Hotel Apartment ni :)

Semasa berada di sane nanti Sumai Hotel Apartment Murah Di Kuala Terengganu akan sponsor semua segala tempat dan makan kami..Semua ada 10 blogger yang terpilih dalam trip Kuala Terengganu hehe…dapat berkenalan lebih ramai blogger nanti..boleh kongsi pengalaman hehe…

Kalau korang nak datang Terengganu nanti ajaklah admin sekali ye..nanti boleh kita makan angin kt sane :P

lagipun admin tak pernah pergi sane..Ni kali pertama admin pergi.Best sangat rasanya…Lagi berape hari sahaja tinggal untuk admin bertolak ke sana… Kuala Terengganu Mu tunggu Aku datang hahaha…dah macam filem pulak…

Jangan lupa follow instagram admin ye pada 21hb ni hehe..

Instagram : fputra

Facebook : Farid Laham

Jangan Lupa Follow sambungan artikel ni ye..ada banyak lagi admin akan kongsikan hehe

13 di jerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerteh - Google Blog Search


Gambar Bas Rombongan Pengantin Lelaki Terbalik <b>Di Jerteh</b> <b>...</b>

Posted: 19 Oct 2013 10:55 PM PDT


JERTEH: Rombongan 27 orang termasuk pengantin lelaki yang dalam perjalanan ke rumah pengantin perempuan di Kota Baharu, Kelantan, berdepan detik menakutkan apabila bas sewa khas yang dinaiki terbabas dan terbalik di Km 104, Jalan Kuala Terengganu-Kota Baharu awal pagi Sabtu.

Dalam kejadian 6.30 pagi itu, semua anggota rombongan dari Johor Bahru, Johor terbabit hanya mengalami cedera ringan dan dirawat sebagai pesakit luar di Hospital Besut.

Jurucakap polis Besut yang dihubungi Bernama mengesahkan kejadian dan berkata siasatan awal mendapati nahas berlaku apabila bas itu cuba mengelak sebuah kereta yang hilang kawalan dan memasuki laluannya.

Akibat itu bas terbabit terbabas ke bahu kiri jalan dan terbalik, katanya.

Sementara itu saksi kejadian, Badli Wahab, 33, berkata kejadian berlaku kira-kira 15 meter dari rumahnya di Kampung Gerai.



Saya terdengar bunyi dentuman yang kuat dan apabila menjengah keluar saya nampak sebuah bas terbalik dengan sebahagian badannya berada di dalam longkang yang dipenuhi air hujan, katanya kepada pemberita.

Menurutnya dia kemudian bergegas menyelamatkan mangsa. - BERNAMA

13 di wakaf tapai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di wakaf tapai - Google Blog Search


Guna alasan kutip derma sebelum samun <b>di Wakaf Tapai</b> <b>...</b>

Posted: 22 Dec 2013 11:01 AM PST

Lelaki memakai pakaian kemas sebelum menyamun. (gambar hiasan)

Dua lelaki berpakaian kemas kononnya hendak mengutip derma untuk anak yatim mewakili sebuah syarikat bertindak mencuri wang tunai dan barang kemas di sebuah kedai runcit di pekan Wakaf Tapai, di sini, kelmarin.

Dua lelaki berusia antara 30 hingga 40-an itu, berpura-pura mahu membeli barang dengan memesan banyak barangan keperluan supaya dapat mengalihkan perhatian pemilik kedai, sebelum salah seorang daripada mereka menyelinap masuk ke tempat menyimpan wang.

Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Ahmad Mazlan Yahaya berkata, akibat kejadian itu, seorang peniaga kedai runcit berusia 53 tahun kerugian RM9,000 apabila wang tunai dan barang kemas dilarikan dua suspek berkenaan.

Menurutnya, kejadian kira-kira jam 2 petang itu berlaku ketika mangsa berseorangan di kedainya dan hanya menyedari menjadi mangsa curi selepas kedua-dua suspek melarikan diri menaiki Proton Pesona warna kelabu.

Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Ahmad Mazlan Yahaya.

"Kedua-dua suspek beri alasan mahu ambil wang dalam kereta, namun mereka  tidak muncul sebaliknya terus menghilangkan diri," katanya, semalam.

Ahmad Mazlan berkata, pihaknya percaya dua suspek terbabit turut melakukan jenayah sama di luar daerah ini dengan menjadikan kedai runcit yang agak jauh dari kesibukan orang ramai sebagai sasaran.

"Sehubungan itu, saya nasihatkan orang ramai khususnya peniaga kedai runcit supaya lebih berwaspada dengan aktiviti dua lelaki ini," katanya.

Orang ramai yang mempunyai maklumat diminta menghubungi talian 09 6181975 untuk membantu siasatan.-sh

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

di negeri terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri terengganu - Google Blog Search


E-Perumahan Boleh <b>Di</b> Isi Online- kerajaan <b>Negeri Terengganu</b> <b>...</b>

Posted: 21 Dec 2013 10:14 PM PST

rumah perumahan baru deret

Terengganu :    Kerajaan negeri Terengganu membantu memudahkan cara bagi rakyat negeri ini mengisi borang perumahan yang kini dibuka secara online untuk permohonan rumah terbuka.

Rakyat hanya perlu mendaftar melalui laman web E-perumahan yang telah di sediakan oleh kerajaan  http://perumahan.terengganu.gov.my/

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

13 di kijal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kijal - Google Blog Search


Dia buat dah: Remaja dikhuatiri lemas <b>di</b> Padang Kubu, <b>Kijal</b>

Posted: 02 Dec 2013 07:32 PM PST

Remaja dikhuatiri lemas di Padang Kubu, KijalKampung Gong Limau di Chukai turut ditenggalami air.
KEMAMAN – Bencana banjir yang melanda Kemaman turut menyebabkan seorang remaja berusia 17 tahun dikhuatiri lemas selepas dihanyutkan arus deras ketika pulang dari memukat ikan dalam kejadian di Kampung Banggol, Ladang Pelatoh,Padang Kubu, Kijal, di sini petang semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 5.30 petang, mangsa, Mohd Asraf Mohd Nor bersama ayahnya dan seorang lagi ahli keluarga mereka pergi menjala dengan menaiki bot.

Namun ketika dalam perjalanan pulang, tiba-tiba bot mereka terbalik dan ketiga-tiga mereka jatuh ke dalam air banjir menyebabkan mangsa dihanyutkan arus deras.

Bapa mangsa yang panik melihat kejadian cuba menyelamatkan anaknya tetapi gagal, dan hanya sempat menyelamatkan adik perempuan mangsa yang berusia 8 tahun.
Pegawai Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Cheneh Abdullah Embong berkata, operasi mencari dilakukan dengan bantuan penduduk dan pihak polis.

Bagaimanapun, sehingga jam 10 malam tadi mangsa masih belum dijumpai.

Sementara itu, sehingga jam 9 malam tadi, sebanyak lapan buah pusat pemindahan dibuka di daerah Kemaman bagi menempatkan 171 mangsa banjir di daerah itu. susulan hujan lebat berterusan sejak Jumaat lalu.

Beberapa kawasan terjejas teruk termasuk Kampung Teluk Kalong yang menjadi kampung paling awal berpindah ke pusat pemindahan.

Turut terjejas kawasan bandar Chukai dekat Kompeks Centre Point Kemaman yang turut digenangi air selain beberapa kawasan rendah lain di seluruh daerah ini juga ditenggelami air.

Mangsa dari Kampung Teluk Kalong, Norihan Mohamad, 49, berkata, air yang naik mendadak ke dalam rumah menyebabkan anak bongsunya, Muhammad Halif Izhan Mazlan, 10, yang berkhatan pada 16 November lalu terpaksa mengharung air ke pusat pemindahan walaupun luka masih belum sembuh.

"Selepas air mulai masuk ke dalam rumah, kami mulai berpindah tetapi jiran tetangga yang rumah mereka pada kedudukan rendah lebih awal berpindah jam 2 petang.

"Air yang naik bukanlah air dari limpahan sungai tetapi limpahan air dari Bukit Kuari yang terletak berdekatan kawasan perumahan kami ekoran hujan lebat sejak jam 8.30 pagi lagi," katanya ketika ditemui di pusat pemindahan di Sekolah Kebangsaan (SK) Teluk Kalong, Kijal, malam tadi.

Sehingga jam 9 malam, seramai 46 mangsa dari 20 keluarga di sekitar Teluk Kalong berpindah ke pusat pemindahan.

Dalam pada itu, Majlis Keselamatan Negara (MKN) Negeri Terengganu turut memaklumkan Bilik Gerakan Daerah Kemaman di Pejabat Daerah Kemaman telah dibuka jam 10.38 pagi semalam.

13 di bukit besi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di bukit besi - Google Blog Search


Pekerja lombong gempar temui artifak sejarah <b>di Bukit Besi</b> ~ Realiti <b>...</b>

Posted: 13 Sep 2013 12:57 AM PDT

Hisham menunjukkan rim kereta api yang ditemui di tapak lombong Wahaba Wangin.

BUKIT BESI – Sekumpulan pekerja yang sedang menjalankan kerja melombong bijih, dekat sini, gempar berikutan penemuan beberapa objek pelik.

Objek tersebut dipercayai sebahagian peralatan yang pernah digunakan untuk aktiviti melombong pada tahun 40-an hingga awal 70-an dahulu.

Penyelia tapak lombong, Hisham Abdullah berkata, batang besi berbentuk leper dan bulat itu ditemui ketika kerja mengorek tanah dilakukan di kawasan tapak lombong bijih besi milik Wahaba Wangin Sdn Bhd.

Menurutnya, pada awalnya, pekerjanya beranggapan ia adalah serpihan besi biasa, namun apabila dilihat dengan lebih dekat ia menyerupai rel dan rim tayar kereta api.

"Saya syak ia merupakan sebahagian peninggalan bekas lombong dahulu. Jadi besi ini kita simpan di tapak lombong dan mungkin akan diserahkan kepada pihak muzium sebagai bahan sejarah," katanya.

Sementara itu, Setiausaha Persatuan Sejarah Terengganu Cawangan Dungun, Wan Mohd Rosli Wan Ngah berkata, rel kereta api dan takungan besi yang dipanggil opal itu merupakan peralatan yang digunakan syarikat Eastern Mining and Metal Company (EMCO) iaitu sebuah syarikat lombong milik British untuk kerja-kerja melombong bijih besi.

Menurutnya, ketika itu, syarikat EMCO yang beroperasi dari 1948-1971 menggunakan kereta api wagon untuk mengangkut hasil bijih dari kawasan lombong ke pelabuhan Sura Jetty.

Beliau juga tidak menolak kemungkinan banyak lagi peninggalan sejarah yang tertimbus di kawasan berkenaan.

"Walaupun ia sekadar rel kereta api, namun penting sebagai bahan bersejarah.

"Penemuan rel berkenaan membuktikan kewujudan jalinan jalan kereta api di lokasi tersebut yang telah meletakkan Bukit Besi dalam peta perlombongan dunia pada ketika itu," katanya.

Sinar Harian

13 di kuala besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala besut - Google Blog Search


MeggiKetam Memang Popular <b>Di Kuala Besut</b> | Syira

Posted: 28 Aug 2013 08:40 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]MeggiKetam Memang Popular Di Kuala Besut. Hari ini sudah 8 bulan syira tinggal di Jerteh. Setiap kali berjalan-jalan ke Kuala Besut, syira nampak memang banyak kedai yang menaikkan menu Meggi Ketam. Syira hanya ...

Kemenangan UMNO/BN <b>di Kuala Besut</b>, tidak setimpal pemberian <b>...</b>

Posted: 25 Jul 2013 09:02 PM PDT

lksKUALA LUMPUR, 26 JULAI: Majoriti undi yang diperoleh UMNO/Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut, 24 Julai lalu dianggap satu kegagalan kerana tidak setimpal dengan mencurahkan pemberian kerajaan Pusat dan negeri bernilai kira-kira RM500 juta kepada pengundi di kawasan itu.

Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang berkata, walaupun UMNO/BN  berjaya mengekalkan kerusi itu, PRK Kuala Besut boleh dianggap sebagai satu daripada pilihan raya kecil termahal dalam sejarah negara ini.

Pada PRK Kuala Besut, 24 Julai lalu itu, calon UMNO/BN, Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman mendapat 8,288 undi, manakala calon PAS, Endot@Azlan Yusuf mendapat 5,696 undi iaitu dengan majoriti 2,592 undi, 158 undi lebih tinggi daripada 2,434 majoriti yang dicapai UMNO/BN pada PRU-13 lalu.

Beliau berkata, UMNO/BN dianggap pihak yang kalah paling besar kerana gagal mencapai sasaran majoriti 4,000 undi pada pilihan raya kecil itu.

Menurutnya, PAS pula dianggap mencatat pencapaian yang baik di Kuala Besut kerana tiada siapa yang menjangka UMNO/BN akan kalah di kubu kuat mereka.

Bagaimanapun, menurut Kit Siang yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah, UMNO/BN sepatutnya berterima kasih kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang menetapkan hari mengundi PRK Kuala Besut, pada Rabu menyebabkan majoriti undinya meningkat dan peratusan keluar mengundi merosot sebanyak 1,193 orang atau 79.78% berbanding 87% pada Pilihan Raya Umum ke-13, 5 Mei lalu.

"Jika peratusan keluar mengundi tinggi dan sebahagian besar pengundi pulang ke Kuala Besut untuk mengundi calon PAS, majoriti undi UMNO/BN mungkin lebih rendah daripada 2,434 yang dicapai pada pilihan raya umum lalu.

"Bagi saya faktor sebenar peratusan keluar mengundi merosot ialah kerana hari mengundi ditetapkan pada hari bekerja, menyebabkan ramai pengundi yang tinggal di luar Kuala Besut tidak dapat pulang untuk mengundi," katanya dalam kenyataan media, semalam.

Menurutnya, Timbalan Presiden UMNO yang juga Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin pula mendakwa kegagalan BN mencapai sasaran majoriti 4,000 undi di Kuala Besut kerana penyokong BN merasa terlalu yakin akan menang menyebabkan mereka tidak keluar mengundi.

Katanya, Muhyiddin juga mensabitkan kemerosotan peratusan keluar mengundi sebanyak tujuh peratus itu disebabkan rentak hidup yang lebih perlahan pada bulan Ramadan.-Roketkini.com

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved