ads

Ahad, 17 Julai 2011

13 di marang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di marang - Google Blog Search


raihazi ~: hari kedua kami <b>di marang</b> & kuala terengganu

Posted: 01 Jun 2011 09:49 AM PDT

assalamualaikum..

sampai kuantan 11 lebih tadi.. 11 malam yea bukan 11 pagi :) memandangkan n3 banyak gambar maka sikit aje la yang boleh di taipkan. kena la seimbangkan n3 kan? kalau dah banyak celoteh kena kurangkan gambar, kalau dah berderet gambar xpayah la nak cerita panjang2.. x gitu :p

*read as mama keletihan memangku sofia yang tido sepanjang dalam kereta. asal masuk keta je dia lena.. jadi alasan utk seimbangkan n3 tu bukan alasan utama :D

sofia bergaya dengan tudung baru ayah beli kat pasar payang.. mms kat opah n ummi :)

elok sampai rumah, sofia pun jaga. saya dah susah hati takut dia lewat tido. mama dah ngantuk tahap gaban ni sayang oii.

ha, sebelum terlupa gambar dalam n3 ni memang sengaja disusun macam ni. cerita mengikut gambar adalah dari malam sebaik sampai di kuantan reverse sepetang di masjid terapung dan makan pagi di marang.. sori la kalau menyusahkan readers utk faham cerita :) peacee!





en gie singgah solat asar di masjid terapung ~ cantik pemandangan kat sini. ramai orang datang bersolat dan berehat. kawasan berhampiran ada tempat jual2 baju dan cenderamata.

oleh sebab mama xdibenarkan masuk kawasan masjid atas alasan yang xboleh disangkal sesiapa pun maka kami dua beranak terus mencari toilet. misi nya nak salin cd sofia. sofia berpeluh sakan masa ni. cuaca pun boleh tahan terik walaupun dah lebih 5pm

 
 

 tengah hari sebaik check out kami ke pasar payang di kuala terengganu. mulanya ingat xnak beli apa2 sebab bajet mesti harga mahal time cuti sekolah.. last bila dah jalan2 mula la tangan belek itu ini sambil angkat2 kening kat en gie hehehehehehe

mama dapat tudung saji *jauh2 kau pegi beli tudung saji hahahahahaha* yang cantik sebab ada anyaman, brooch tudung,

sofia dapat tshirt elmo dan tudung bling2

ayah borong makanan :D buah salak, dodol, keropok keping, lagi apa ntah ..

otw balik sempat singgah kelulut beli keropok leko yang sedap. makan panas2 best! terbaikkkk

 

 ni pulak cerita pagi tadi, kami bersarapan dekat je dengan guest house. saya makan nasi lemak berkongsi dengan cik sofia. en gie makan nasi dagang.

lepas makan, en gie dan en roy pegi site siapkan keje. kaum ibu dan anak balik bilik rehat2 tengok tv. hahahahaha best2 nikmat weii perut kenyang lepak diam2 dalam bilik ada air cond. mata layu jer, tapi sibuk belek hadiah sedar2 dah pukul 12 lebih. sofia tido lagi so cepat2 la kemas kain baju. kutip segala apa yang patut. buang sampah. elok je mama nya siap bertudung sofia pun terjaga hihihiihi bagus2!

mandikan sofia yang sibuk tanya ayah.. ayah belum balik la. entah kat site lagi ke xpun dah otw balik. saje malas nak mesej. yang penting siapkan barang2 dulu kalau xnanti lambat check out leceh la plak

sebaik check out kami ke pasar payang. 'memberi' wang kepada peniaga2 yang cantik dan peramah disana huuuhuuhuhu cantik la songket tenun kat situ.. harga pun boleh tahan mahal. padan la dengan hasil tenun yang superb tu

 
 
 
 

sinopsis : sarapan pagi di marang : en gie pegi site di rusila : check out 1+pm : shopping di pasar payang : bertolak balik : solat asar masjid terapung : singgah pantai kelulut beli keropok lekor : makan malam di balok : selamat tiba di kuantan

xoxo

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di besut - Google Blog Search


ZAKRI ALI RANGKUTI: Pasca Bersih : Ceramah DS Anwar Ibrahim <b>Di Besut</b>.

Posted: 15 Jul 2011 07:51 PM PDT

I N G A T ! !


"Jika ALLAH SWT memakbulkan doamu, maka Allah meneguhkan kepercayaan mu kepadaNya",
"Jika ALLAH SWT menangguhkan doamu, maka ALLAH menguji kesabaranmu",
Jika ALLAH SWT TIDAK MEMAKBULKAN doamu, maka ALLAH telah merancang sesuatu yang lebih baik buatmu",

DOA SETIAP WAKTU

Ya Allah..Jangan Kau Pisahkanku dari Rahmat Mu..
Aku Memohon kepadaMu ya Allah..Kau tetapkanlah Imanku disepanjang waktu, Kau Jadikanlah aku diantara hambamu yang Soleh, Jauhkanlah aku dari segala Godaan Syaitan dan Kemegahan Dunia.. dan Kau Peliharalah Zuriatku dan Keturunanku dari segala tipu daya Syaitan dan Jadikanlah Anak2ku dikalangan mereka yang Soleh dan Solehah dan Kau Ampunilah dosa2ku, dosa2 isteriku, dosa2 anak2ku, dosa2 kedua ibu-bapaku, ibu bapa mertuaku dan dosa saudara2ku yang telah meninggal dan kau matikanlah kami di dalam keadaan kami telahpun suci dari segala dosa2 yang kelihatan dan tidak, yang disengajakan dan tidak, yang disedari dan tidak....Amin3 Ya Rabbal A'lamin
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tun_Telanai: CERAMAH ANWAR <b>DI BESUT</b> PASCA BERSIH 2.0

Posted: 17 Jul 2011 07:33 AM PDT

Ya Allah! Sebagaimana Engkau Pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah Musyrikin, maka kami memohon kepada mu Ya Allah….Ya Tuhan Ku turunkanlah bantuan mu kali ini kepada orang orang dizalimi, hancurkanlah regim UMNO dan sekutu-sekutunya. Amin"[Lalu bacalah surah Al Fil/ membayangkan kehancuran regim UMNO dan sekutu-sekutunya- dengan Izin Allah.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


ujang kutik: semalam <b>di kuala terengganu</b>

Posted: 02 Jul 2011 01:44 PM PDT

"Semalam di Kuala Terengganu
hati ku tak jemu
pandangannya di tepi pantai
pandangan indah permai."

Ketika di Kuala Terengganu, di pertengahan bulan Jun 2011 yang lalu, seperti selalunya, saya teringat kepada sebahagian daripada bait-bait lagu 'Semalam Di Kuala Terengganu' yang pernah dipopularkan oleh penyanyi Wan Salman Ahmad suatu ketika dahulu.

Lagu tersebut mengimbau semula kepada kenangan dan pemahaman saya di zaman anak-anak mengenai Kuala Terengganu; sebuah bandar yang dikelilingi oleh perkampungan nelayan, orang lelaki memakai 'semutar' dan berkain batik, rumah nelayan yang berseni di tepi pantai, sampan, pohon nyiur yang melambai, pantai yang cantik dan gadisnya yang cantik dan menawan.

Ketika itu saya masih belum lagi tahu nasi berlauk, nasi dagang, nasi kerabu atau keropok lekor losong kerana saya tidak pernah melihat atau merasa makanan tradisional orang Negeri Terangganu yang enak tersebut.

Persekitaran ruang lingkup kehidupan saya di sebuah perkampungan pedalaman di Negeri Sembilan membataskan pengetahuan saya mengenai bandar yang menjadi Ibu Negeri Terengganu tersebut.

Seingat saya, pertama kali saya sampai ke bandar ini ialah pada tahun 1979. Selepas itu acap kali juga saya sampai ke sini. Kebanyakkannya ialah di atas urusan rasmi pekerjaan.

Bezanya, pada kedatangan kali ini saya lebih tertarik kepada dua perkara yang berkait dengan bandar ini. Namun, salah satu di antara perkara tersebut bukanlah sesuatu yang baru, cuma tidak diberi perhatian sahaja semasa kedatangan yang lalu.

Saya baru menyedari bahawa terdapat sekurang-kurangnya tiga kawasan perkuburan yang luas di bandar ini. Kawasan pertama terletak di sekitar bulatan replika batu bersurat menghala ke Hotel Primula. Kawasan kedua terletak di sebelah kiri jalan menghala ke pusat bandar dan berhadapan dengan pejabat-pejabat kerajaan. Dan, kawasan perkuburan ketiga ialah di sebelah kiri jalan besar menghala ke Kota Bharu, Kelantan, berhadapan dengan Ibu Pejabat Polis Negeri Terengganu.

Saya tidak pasti samada kawasan-kawasan tanah perkuburan tersebut masih digunakan atau pun sebaliknya.

Orang Terengganu tidak akan menyenanginya dan sememangnya tidak sesuai diutarakan, jika saya menyebut bahawa Bandar Kuala Terengganu ialah 'Bandar Beberapa Pusara'.

Kawasan tanah perkuburan yang luas di dalam bandar ini menunjukkan bahawa orang Melayu telah lama mendiami dan bertapak di sini.

Bahkan, hingga ke hari ini masih kelihatan rumah orang-orang Melayu yang kebanyakkannya di dalam keadaan usang dan merimaskan di tengah-tengah Bandar Kuala Terengganu. Ada bidalan yang disampaikan oleh sahabat saya orang Kelantan,berbunyi, "Kalau hendak mencari rumah besar di Kelantan, kalau hendak mencari rumah buruk di Terengganu." Saya memohon maaf kepada orang Terengganu jika bidalan yang tidak diketahui punca kesahihannya tersebut menyinggung perasaan anda.

Senario inilah sebenarnya yang mungkin menjadi dilema kepada kerajaan negeri ini – membangun dan menghadapi risiko kehilangan satu lagi warisan bangsa atau membiarkan keadaan 'statuo quo', tidak kemana-mana.

Akhirnya, kerajaan negeri ini telah memilih - 'membangunkan' perkampungan orang Melayu di Kampung Ladang Primula dan kawasan sekitarnya.

Kesannya ialah, perkampungan orang Melayu di Kampung Ladang Primula dan sekitarnya telah tiada lagi! Telah lupus.

Untuk berlaku adil kepada pihak yang terlibat dan dengan kekuatan sumber royalti, saya percaya mereka telah membuat perancangan yang teliti agar projek yang akan dijalankan kelak memberi manfaat kepada penduduk kampung yang terlibat dan juga bangsa Melayu keseluruhannya.

Hendaknya kita janganlah terlalu skeptikal, mereka juga orang Melayu seperti kita. Semuga perkara 'harapkan pagar, pagar makan padi' tidak berlaku.

Walaupun di atas nama pembangunan atau lain-lain istilah, Orang Melayu tidak rela satu lagi kawasan milik mereka dengan mudahnya diserahkan kepada orang lain.

Andainya, kali ini kita 'terkena' lagi, ada satu lagi 'kawasan perkuburan' yang lebih luas di tengah-tengah Bandar Kuala Terengganu. 'Kubur' tersebut akan mengebumikan harapan orang Melayu. Kita berdoa, perkara tersebut tidak terjadi.

ujang kutik
ampang, selangor
03 Julai 2011

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di kemasik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemasik - Google Blog Search


Hanieliza&#39;s Cooking: Kelas Biskut Raya d <b>Kemasik</b>

Posted: 15 Jul 2011 08:10 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Kelas Biskut Raya d Kemasik. Salam... saperti biasa jadual kakliza agak sibuk... minggu ini ada Kursus BiskutRaya di Kemasik...maklumlah nak rayaaa... 12 biskut akan diajarkan selama 3 hari. ...

di negeri terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri terengganu - Google Blog Search


TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT: Video : PRU ke 11 <b>negeri Terengganu</b> <b>...</b>

Posted: 17 Jul 2011 06:36 AM PDT

KUALA TERENGGANU - Tuntutan-tuntutan yang dibuat oleh BERSIH adalah benar dan tulin kerana terdapat bukti-bukti yang nyata perjalanan pilihanraya negara ini penuh dengan penipuan.

Menurut Naib Presiden PAS Dato' Husam Musa, keputusan pilihanraya umum ke 11 (PRU ke-11) pada tahun 2004 di negeri Terengganu adalah bukti yang paling besar menunjukkan pilihanraya yang berlaku tidak adil dan tidak bersih.

Beliau berkata, statistik-statistik hasil PRU ke-11 bagi Terengganu adalah tidak masuk akal kerana pengundi bau bertambah sebanyak 62% merupakan yang tertinggi didunia.
"Hasil pilihanraya Terengganu (tahun) 2004 tidak masuk akal, pengundi baru bertambah 62%, paling tinggi dalam dunia, pengundi baru bertambah, pengundi Umno bertambah 62%,

"sedangkan undi PAS kalau dalam kes Besut hanya 8% seluruh negeri Terengganu hanya 5%, undi kita (PAS) turun 5% undi Umno boleh naik 62%,"jelasnya ketika berucap dalam Ceramah Perdana Pasca BERSIH 2.0 di Rusila, 15 Julai.

Sedangkan katanya, pertambahan pengundi muda yang baru yang baru didaftarkan pun tidak sama dengan jumlah pertambahan pengundi dalam tahun 2004.

Beliau menegaskan, dalam keputusan PRU ke-11 itu, terdapat tujuh undi di negeri Terengganu yang tidak boleh disahkan, berbeza dengan jumlah yang terdapat dalam daftar pemilih.

"Dalam kes Terengganu ada tujuh undi yang tidak boleh disahkan, undi dapat tetapi dari segi daftar pemilih tidak ada banyak itu pengundi yang keluar mengundi,

"ada tujuh undi (itu) yang menunjukkan ada dua kali mengundi, satu orang mengundi dua kali atau tiga kali,'tega Husam.

Sebab itu, menurutnya, BERSIH menuntut kepada lkerajaan dan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) supaya setiap pengundi dicap jarinya menggunakan dakwat kekal.

Dengan itu, katanya, bila seorang pengundi sudah dicap jarinya, akan hanya mengundi sekali sahaja dan tidak boleh mengundi sekali lagi ditempat lain.

Beliau yang juga Ahli Exco kerajaan negeri Kelantan menyatakan, Umno takut untuk melaksanakan tuntutan tersebut kerana sekiranya ia dapat dilaksanakan, Umno akan kalah diseluruh negara.

"Kalau tiap-tiap pengundi (membuang) undi sekali satu orang, Umno akan 'ranap' (di)seluruh negara, ini (sebab) Umno takut, ini talian hayat Umno,"ujarnya.

Beliau menolak hujah Umno yang mendakwa PAS menang dibeberapa negeri dan kawasan adalah bukti menunjukkan pilihanraya berlaku dengan adil.

Sedangkan kata beliau, penipuan terus berlaku dan sedang dilakukan oleh Umno dan SPR khusunya di negeri Selangor pada ketika ini.

Menurutnya, Umno dan SPR akan terus melakukan penipuan akan terus berlaku dan sedang berlaku di negeri Selangor

"penipuan masih berlaku dan penipuan akan terus berlaku besar-besaran, di Selangor sekarang telah didaftarkan puluh ribu orang-orang daripada Sabah dengan I.C (nombor kad pengenalan) 12,"hujahnya.

Katanya, baru pada minggu lalu, PAS telah membantah seramai 660 orang dari Sabah yang diangkut dan didaftarkan di DUN Selat Kelang untuk menjadi pengundi di situ. BO

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Hari-hari rakyat susah 2.0: KES PRU KE - 11 <b>NEGERI TERENGGANU</b> <b>...</b>

Posted: 16 Jul 2011 09:22 PM PDT

KUALA TERENGGANU - Tuntutan-tuntutan yang dibuat oleh BERSIH adalah benar dan tulin kerana terdapat bukti-bukti yang nyata perjalanan pilihanraya negara ini penuh dengan penipuan.

Menurut Naib Presiden PAS Dato' Husam Musa, keputusan pilihanraya umum ke 11 (PRU ke-11) pada tahun 2004 di negeri Terengganu adalah bukti yang paling besar menunjukkan pilihanraya yang berlaku tidak adil dan tidak bersih.

Beliau berkata, statistik-statistik hasil PRU ke-11 bagi Terengganu adalah tidak masuk akal kerana pengundi bau bertambah sebanyak 62% merupakan yang tertinggi didunia.
"Hasil pilihanraya Terengganu (tahun) 2004 tidak masuk akal, pengundi baru bertambah 62%, paling tinggi dalam dunia,  pengundi baru bertambah, pengundi Umno bertambah 62%,

"sedangkan undi PAS kalau dalam kes Besut hanya 8% seluruh negeri Terengganu hanya 5%, undi kita (PAS) turun 5% undi Umno boleh naik 62%,"jelasnya ketika berucap dalam Ceramah Perdana Pasca BERSIH 2.0 di Rusila, 15 Julai.

Sedangkan katanya, pertambahan pengundi muda yang baru yang baru didaftarkan pun tidak sama dengan jumlah pertambahan pengundi dalam tahun 2004.

Beliau menegaskan, dalam keputusan PRU ke-11 itu, terdapat tujuh undi di negeri Terengganu yang tidak boleh disahkan, berbeza dengan jumlah yang terdapat dalam daftar pemilih.

"Dalam kes Terengganu ada tujuh undi yang tidak boleh disahkan, undi dapat tetapi dari segi daftar pemilih tidak ada banyak itu pengundi yang keluar mengundi,

"ada tujuh undi (itu) yang menunjukkan ada dua kali mengundi, satu orang mengundi dua kali atau tiga kali,'tega Husam.

Sebab itu, menurutnya, BERSIH menuntut kepada lkerajaan dan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) supaya setiap pengundi dicap jarinya menggunakan dakwat kekal.

Dengan itu, katanya, bila seorang pengundi sudah dicap jarinya, akan hanya mengundi sekali sahaja dan tidak boleh mengundi sekali lagi ditempat lain.

Beliau yang juga Ahli Exco kerajaan negeri Kelantan menyatakan, Umno takut untuk melaksanakan tuntutan tersebut kerana sekiranya ia dapat dilaksanakan, Umno akan kalah diseluruh negara.

"Kalau tiap-tiap pengundi (membuang) undi sekali satu orang, Umno akan 'ranap' (di)seluruh negara, ini (sebab) Umno takut, ini talian hayat Umno,"ujarnya.

Beliau menolak hujah Umno yang mendakwa PAS menang dibeberapa negeri dan kawasan adalah bukti menunjukkan pilihanraya berlaku dengan adil.

Sedangkan kata beliau, penipuan terus berlaku dan sedang dilakukan oleh Umno dan SPR khusunya di negeri Selangor pada ketika ini.

Menurutnya, Umno dan SPR akan terus melakukan penipuan akan terus berlaku dan sedang berlaku di negeri Selangor

"penipuan masih berlaku dan penipuan akan terus berlaku besar-besaran, di Selangor sekarang telah didaftarkan puluh ribu orang-orang daripada Sabah dengan I.C (nombor kad pengenalan) 12,"hujahnya.

Katanya, baru pada minggu lalu, PAS telah membantah seramai 660 orang dari Sabah yang diangkut dan didaftarkan di DUN Selat Kelang untuk menjadi pengundi di situ. 

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di kerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kerteh - Google Blog Search


~ Cahaya Hatiku ~: Baru Balik Dari Pasar Tani <b>Kerteh</b>

Posted: 07 Jul 2011 08:28 PM PDT

Zassssss......

express update dari rumah Mok Ngoh (Mak Ngah) di Kerteh.. Sib baik ada stremyx.. Boleh berblog..Tapi berebut dgn Fain plok..Ish...

Besor bapok.... tak ter-round!!!! Itu je yang boleh dikatakan.Memang sesak dgn org. Memang rambang mata. Baju-baju macam y dijual kat kedai pon ada..harga pon berbaloi-baloi...Yang geram sekali tgk shawl la...harga jauh lebih murah dari kat bandar Kemaman tu.. Shawl terkini harganya antara RM5-RM12..Mengikut jenis material.. Kalo kat Kemaman nun...standard regenyer RM 15 keatas... Rembat selai shawl td.. Dan makananya pon mmg byk & murah2... Td mmg tak tawaf habis pon..sebab mmg besor bapok kawasan tu.. Ishhh gerammmm... Cukup bulan ni nak datang lagi borong shawl kat sini.. Berbaloi-baloi... 

Picnyer???? Minah dari Scotland malulah nak ambik...Hehehee.. xdelah...sebenornyer saya ttinggal kamera kat rumah Mok Ngoh.. Sampai kena belebel dgn Abe Fain ni,,, Aikkkk...saper yang jadi blogger sebenornya??? Laki aku plok over x-cited ni.. 2nd time dtg sini msti ambik gambornyer nak interframe kat cni..

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di kijal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kijal - Google Blog Search


Unit Promosi Kesihatan Kemaman: Karnival Kesihatan Mukim <b>Kijal</b>

Posted: 13 Jul 2011 04:34 PM PDT



KARNIVAL KESIHATAN BERSAMA MASYARAKAT PERINGKAT MUKIM KIJAL.

Panel Penasihat Klinik Kesihatan Kijal Pemangkin Kerjasama Meningkat Tahap Kesihatan Penduduk.

Kijal - Karnival Kesihatan bersama Masyarakat yang julung-julung kali diadakan di Kijal telah mendapat sambutan lebih daripada 500 penduduk Kijal. Program yang telah dianjurkan oleh Penel Penasihat Kijal telah berlangsung selama 3 hari bermula dari 6 Julai dan berakhir 9 Julai telah dirasmikan oleh Dr. Iza Noor Ruaida bt. Deraman, Pegawai Perubatan dan Kesihatan Klinik Kesihatan Kijal mewakili Pegawai Kesihatan Daerah Kemaman.

Dr. Iza dalam ucapannya telah melahirkan perasaan amat gembira diatas kerjasama dari ahli-ahli panel penasihat klinik, agensi-agensi kerajaan dan penaja dalam mempastikan kejayaan program ini. Beliau amat bersyukur walaupun banyak halangan telah ditempuhi namum akhirnya program ini telah mencapai objektifnya. Beliau berkata tujuan utama karnival ini adalah bagi mempromosi program-program kesihatan dan mendapat penglibatan yang aktif dari semua pihak terutama masyarakat Kijal dalam penjagaan kesihatan yang baik. Pelbagai kemudahan dan perkhidmatan kesihatan yang diberikan oleh pihak kerajaan sepatutnya dimanfaatkan sepenuhnya oleh masyarakat setempat.

Karnival ini merupakan salah satu aktiviti yang dijalankan oleh panel penasihat yang terdiri pemimpin-pemimpin masyarakat dan individu yang merupakan badan penasihat kepada Klinik Kesihatan kijal. Program ini juga sebagai satu sahutan kerajaan bagi mendekati dan memahami kehendak masyarakat dan seterusnya memberi perkhidmatan "turun padang" kepada penduduk.

Terdahulu dalam ucapan pengerusi panel penasihat, En. Mohd Yusof Muhamad telah menyeru kepada penduduk agar dapat menjaga kesihatan dan membuat pemeriksaan secara berkala di kemudahan kesihatan yang telah disediakan. Masalah penyakit akan timbul mengikut perubahan usia seperti penyakit kencing manis, darah tinggi, jantung dan sebagainya. "Jika tiada kesedaran yang tinggi dalam penjagaan kesihatan dan amalan hidup yang sihat maka penyakit-penyakit ini akan mudah dihidapi oleh kita"

Pada Majlis ini beliau bersama pengerusi panel penasihat dan penghulu mukim Kijal telah menyempurna majlis penutup dan penyampaian hadiah kepada pemenang-pemenang hadiah yang dipertandingkan. Pelbagai aktiviti telah diadakkan seperti Forum Kesihatan, ceramah kesihatan, senamrobik, pameran kesihatan, persembahan kebudayaan, pertandingan rumah sihat, pertandingan mewarna, pertandingan memasak, pakaian beragam, sukaneka, bola jarring dan bola sepak. Selain itu masyarakat Kijal juga berpeluang menjalani pemeriksaan darah bagi pemeriksaan penyakit Filiriasis (untut) dan pameran mengenainya yang disediakan . Menurut Dr. Iza program pemberian ubat filiriasis telah dijalankan sejak bulan April yang lepas di Kawasan Kijal dan Ulu Chukai bagi membasmi penyakit ini. Beliau berharap penduduk di kawasan mukim ini dapat memberi kerjasama dalam program filiriasis terutama dalam pengambilan ubat dan pemeriksaan darah yang dijalankan disebelah malam di kawasan mukim ini.


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved