ads

Khamis, 15 Mac 2012

13 di pulau redang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau redang - Google Blog Search


Pasti Juara Pendidikan Pra-Sekolah <b>Di Pulau Redang</b>

Posted: 03 Mar 2012 03:42 PM PST

PULAU REDANG – Pusat Asuhan Tunas-tunas Islam (Pasti) yang ditubuhkan di pulau ini sejak 10 tahun lalu, kini menjadi pilihan utama kepada lebih 1400 orang penduduknya berbanding pendidikan pra-sekolah Tadika Kemas.

Jumlah pelajar yang mendaftar di Pasti pada sesi persekolahan baru 2012 adalah seramai 44 orang berbanding 24 orang pada sesi lalu.

Manakala, pelajar Tadika Kemas yang dianjurkan Umno semakin meleset dengan seramai 11 orang sahaja yang menjadi pelajarnya pada sesi ini berbanding 20 orang pada sesi lalu.

Menurut Pengarah Pasti Negeri Terengganu, Ustaz Sulaiman Sulong, program-program pendidikan yang dilaksanakan oleh Pasti mememuhi kehendak semasa.

"hari ini kita menggerakkan Pasti memenuhi kehendak keperluan pendidikan semasa, sebab itu apabila (kerajaan) menekanekan (kaedah) 3M kita (Pasti) memperkenalkan 5M,

"supaya anak-anak yang keluar daripada Pasti ini bukan sahaja cemerlang dari kurikulumnya, tetapi juga dari sudut amalannya,"Ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika berucap di majlis Pasti bersama ibu bapa pelajar dalam Lawatan Kerja Pasti Negeri Terengganu ke Pasti An-Nadwah, di sini Sabtu 3 Mac.

Turut sama dalam lawatan tersebut adalah Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Terengganu, Ustaz Mohd Nor Hamzah.

Satu perlawatan bolasepak persahabatan diantara pasukan Pasti Negeri Terengganu dengan Penduduk Pulau turut diadakan sempena lawatan tersebut.

>> Berita lanjut menyusul>>

Komen:

Fasha pilih <b>Pulau Redang</b> sebagai destinasi bulan madu

Posted: 11 Mar 2012 07:33 AM PDT

Pelakon popular, Fasha Sandha memilih untuk bersederhana dalam majlis perkahwinannya. Begitu juga dengan destinasi bulan madu.

Jika kebanyakan artis terkenal memilih untuk berbulan madu di luar negara, Fasha pula sebaliknya apabila memilih Pulau Redang sebagai destinasi menikmati detik manis itu bersama Jejai.

Baginya, itu pilihan tepat kerana tidak semua destinasi indah di tanah air pernah diteroka, sementelah pula dia terikat dengan penggambaran drama bersiri selepas diijabkabulkan.


Kata Fasha, lebih praktikal jika berbulan madu dalam negara dan Jejai bersetuju dengan cadangannya untuk berbulan madu di Pulau Redang saja.

"Mungkin kami habiskan masa di sana selama seminggu. Jejai faham saya ada penggambaran selepas kami berkahwin, jadi lebih mudah jika berbulan madu di Pulau Redang.

"Saya masih pertimbangkan sama ada mahu beraksi dalam drama Dendam Serakit yang bakal menghiasi slot Seram di TV3 atau Juwitaku (Astro Ria) kerana tawaran datang serentak "Saya hanya boleh pilih satu daripadanya dan akan ke lokasi penggambaran selepas selesai berbulan madu.

Pulau Redang merupakan destinasi pelancongan popular di kalangan pelancong luar negara berbanding pelancong tempatan.

13 di jerangau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerangau - Google Blog Search


<b>Jerangau</b> Merah

Posted: 05 Mar 2012 05:25 AM PST

Selamat sejahtera rakan2 sekalian..
Jerangau Merah ini sukar untuk ditemui kerana ianya berpenunggu.

Jerangau ini terdiri daripada 2 jenis :
1. Jerangau Putih
2. Jerangau Merah
i. Anti Rasa – Cili dimakan tidak pedas, garam dimakan tidak masin.
ii. Penawar Racun / Anti Buatan Orang- Buktinya : Ikan dimasukkan dlm air bersama racun rumpai, dibiarkan beberapa minit,ikan tidak matidan kekal hidup.
– Apa2 buatan orang spt menyimpan racun dalam cawan, cawan akan pecah. Ini merupakan pelindung diri.

3. Jerangau Merah (Tunggal)
Ini merupakan jerangau yang tiada bandingan dari jerangau2 diatas kerana melalui mimpi dan nasib saja kita akan bertemu dan terjumpa jerangau tunggal. Ini tidak berkelompok spt jerangau lain tetapi hanya satu saja tidak hiudp bersama jerangau yg lainnya.
Simpan saja di dompet, digantung di pintu rumah. Kalau bagi yg dianiayai, mungkin ditanam dibawah rumah atau di mana2 tempat, rendamkan air ini selama mana yg mungkin, nescaya anda akan diberi petanda mahupun mimpi sekiranya terdapat kejadian spt ini berlaku. Spt saya, bbrp hr ini saya dan pak cik saya merendam jerangau ini tujuan menguji sama ada ianya anti rasa, tetapi selepas mandi, saya masuk ke bilik dan nak tutup sliding window ttp sukar nak tutup, rupa-rupanya ada sebotol minyak hitam diselitkan di situ dan kelihatannya agak lama. Mengapa skrg baru muncul sdgkan saya setiap hari mengemas? Dan botol itu telah kami buang dgn doa sendiri bagi mengelakkan perkara yg tak diingini berlaku apatah lagi belum tahu apakah tujuan botol itu berada dibilik saya. Mlm itu jg saya bermimpi yg banjir melanda, kelihatan seekor ular tedung hitam bergulung dan menjalar di bawah sinki dapur dimana tpt kami menuangkan air rendaman jerangau tunggal. Setelah ditafsirkan, ad yg berniat jahat dan menutup pintu rezeki buat saya serta membuatkan suami membenci pada saya. Saya dpt rasakan kelainan itu selama ini tp atas dasar agama, saya bersabar dan berdoa dan akhirnya segalanya terbongkar pada hari itu. Sekarang saya sedang beriktiar utk berubat tradisional utk memulangkan semuanya semula pada pengirimnya.

Inilah salah satu kisah yang blh saya kongsikan bersama kalian kerana pak cik saya merupakan seorang pencari gaharu serta hidupan hutan spt ini di Borneo. Bukan mainan dan jgn dicabar benda spt ini. Maafkan saya sekiranya saya terkasar bahasa atau menyinggung pihak2 disini, ternyata dan benar kita perlu kongsikan bersama utk pengetahuan smua.

Semoga ini akan dijadikan iktibar serta teladan buat semua.

XiNzeRy DaLaM ilLusi: Jumpa Bayi Rupanya Bayi Sendiri

Posted: 29 Feb 2012 08:29 AM PST

KUALA TERENGGANU: "Ambillah budak ini, kalau tak nak jaga buang je, budak ini baik, tak menangis," kata seorang wanita warga emas kepada Wan Shahira Wan Nazri, 23, ketika meninggalkan bayi lelaki dipercayai baru berusia seminggu di pintu depan rumah keluarga angkatnya di Kampung Beladau Kepong, di sini, petang kelmarin.

Menurutnya, selepas berkata demikian, wanita berusia lingkungan 70-an itu meletakkan bayi malang yang dianggarkan seberat tiga kilogram dan masih bertali pusat itu di atas pengalas kaki di depan pintu sebelum bergegas meninggalkan rumah dalam kejadian jam 6 petang.

"Saya kemudian terus mengambil bayi yang lengkap berpakaian dan berstoking itu ke bilik tidur sebelum memberitahu ayah angkat yang pulang ke rumah selepas Maghrib," katanya ketika ditemui di rumah keluarga angkatnya, malam kelmarin.

Wan Shahira berkata, kejadian berlaku ketika dia menidurkan adik bongsunya berusia tiga bulan di ruang tamu manakala ibu bapa angkat, Rashid Sulong, 56, dan Rokiah Mohamad, 36, tiada di rumah kerana berniaga di kedai makan yang diusahakan mereka di Kampung Sungai Rengas, tiga kilometer dari rumah.

"Pada mulanya, saya mencadangkan kepada wanita terbabit supaya menyerahkan bayi itu kepada ibu angkat yang berada di kedai makan di Kampung Sungai Rengas selepas dia mendakwa mengenali ibu yang mesra dengan panggilan Mak De.

"Wanita itu juga mendakwa tinggal di Jerangau, Hulu Terengganu, di tempat di mana ibu angkat saya berasal.

"Dia datang ke rumah dengan menaiki sebuah kereta jenis Ford Laser lama berwarna merah dipandu seorang lelaki yang kelihatan berusia hampir sebaya dengan wanita terbabit dan ketika kejadian, lelaki itu hanya menunggu di dalam kereta," katanya.

Sementara itu, Rashid berkata, selepas dimaklumkan Wan Shahira mengenai kejadian terbabit, dia terus ke rumah pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Beladau Kepong untuk memaklumkan perkara itu sebelum menghubungi Balai Polis Chabang Tiga, di sini, jam 9 malam.

"Ketika kejadian, saya dan isteri berada di kedai makan yang kami usahakan, manakala Wan Shahira menidurkan adik bongsunya berusia tiga bulan di rumah sementara seorang lagi anak, Fatin Nurshafikah, 9, tidur di bilik dan dua anak lagi keluar bermain.

"Saya tidak pasti siapa warga emas berkenaan walaupun mereka mendakwa berasal dari kampung isteri di Jerangau, Hulu Terengganu," katanya.

Bagi memastikan sejauh mana kebenaran dakwaan itu, Rashid berkata, dia memberitahu kejadian itu kepada isterinya yang kemudian menghubungi saudara-mara di Jerangau, namun dimaklumkan tiada saudara mereka di sana yang bersalin dan menasihati wanita itu membuat laporan polis.

"Saya percaya mereka yang melakukan perbuatan itu mengenali keluarga saya kerana dimaklumkan mereka terus menuju ke rumah ketika menghantar bayi ini," katanya.

Bayi terbabit kemudian dibawa anggota polis ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), di sini, dengan ditemani Wan Shahira dan seorang jiran pada jam 11.50 malam sebelum mereka membuat laporan di Pondok Polis HSNZ jam 12.30 pagi semalam.

Timbalan Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Superintendan Abdul Halim Ishak ketika dihubungi mengesahkan penemuan bayi lelaki terbabit dan berkata, pihaknya menjalankan siasatan berhubung kejadian itu. -hm 26/2

13 di pulau kapas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau kapas - Google Blog Search


Nurul Husna Mohd Hassan: <b>Pulau Kapas</b> Jauh Ke Tengah

Posted: 10 Mar 2012 10:53 AM PST


Na na na na na ganu kite. 2 hari berturut-turut ulang alik Kuantan-Terengganu. Bajet macam orang kaya je, padahalnya duit dah kemarau berpanjangan dah ni. Ini pun decide last minute sebab tak tahu hala tuju nak ke Cameron Highland @ Terengganu. Hajat di hati cuma nak jalan-jalan tapi terlajak pulak sampai ke ke Pulau Kapas. Apakan daya, orang kata seluk duit biar sampai pokai. Punyalah semangat 1 Malaysia, sanggup gerak pukul 6.30 pagi. Tapi tak sia-sia gerak pagi-pagi sebab sampai sana nak dekat pukul 1. Habis semua bergelimpangan tulang dengan urat-urat. Kena alignment balik la nampaknya ni. Sampai-sampai sana je terus carik tiket naik bot ke Pulau Kapas. RM40/seorang, disebabkan senyum-senyum dapat diskaun RM5/seorang. Kalau kenyit-kenyit mata mesti dapat separuh harga terus. Hihi.

Bermulalalah kisah hidup kami di pulau. Sampai-sampai kat sana perkara wajib adalah bergambar. Subhanallah indahnya ciptaan Allah, pantai yang cantik, air laut yang biru, tenang je rasa. Rasa macam nak berkampung je kat situ (nampak sangat tipu). Haha. Dah puas baru kitorang decide nak pergi snorkeling. RM25-RM30/seorang, tapi kami dapat harga RM20/seorang. Harga ni tak sempat nak senyum & kenyit mata tau, terus dapat murah. Thanks abang Logek (aku tertanya-tanya kenapa nama dia macam tu??). So, diorang bawa pergi tengah-tengah laut untuk snorkeling. Aku takut berbanding kakak & adik aku. Aku cuma mampu berdiri atas batu & apungkan badan je, lepas tu aku tengok diorang dari atas bot je sambil bagi ikan makan. Aku panik bila air masuk dalam telinga. Macam mana nak berkampung kat pulau kalau macam ni. Skuad gagal. Bila masing-masing dah penat, naik pergi tengok anak penyu, siap-siap, lepas tu balik dalam pukul 6 petang. Sampai rumah kakak pukul 11 malam. Akhirnya, dugong dan duyung bergelimpangan tidur akibat kepenatan. Sekian, terima kasih :).










13 di jerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerteh - Google Blog Search


4 Melecur Akibat Belon Besar Meletup <b>Di Jerteh</b> Souq

Posted: 05 Jan 2012 08:06 PM PST

BESUT – Empat lelaki melecur hampir seluruh badan apabila sebiji belon besar pecah dan terbakar di tapak Karnival Jalur Lebar 1Malaysia di Jerteh Souq di sini pada malam kelmarin.

Kesemua yang cedera kini dirawat di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian, Kelantan.

Kontraktor di tapak karnival terbabit, Kenny Soo, berkata tiga mangsa adalah pekerjanya iaitu Mohamad Hanif, 17, Yap Chi Keong, 30 dan seorang lagi dikenali sebagai Kalidasan, 23, serta penduduk tempatan Mohd Nor Jusoh, 55, dari Kampung Lampu, Kuala Besut yang kebetulan berada di tempat kejadian ketika belon itu pecah.

Kejadian berlaku pada jam 9.15 malam ketika Kalidasan dan Mohamad Hanif sedang mengisi gas ke dalam belon itu manakala Yap dan Mohd Nor, melihat kerja mengisi gas hidrogen dilakukan apabila tiba-tiba belon itu meletup.

"Kesemua mangsa melecur teruk hampir seluruh badan dan kepala apabila percikan api menyambar mereka," kata Soo ketika ditemui di sini malam tadi.

Mangsa dikejarkan ke Hospital Daerah Besut sebelum dipindahkan ke HUSM. Mereka dipercayai dalam keadaan stabil.

Soo berkata, kejadian berlaku dengan cepat dan beliau tidak dapat memastikan punca belon itu meletup.

Katanya, kesemua pekerjanya itu berasal dari Kuala Lumpur sedang melakukan persiapan akhir di tapak karnival tersebut yang bermula hari ini dan berakhir pada Ahad.

Seorang peniaga yang enggan namanya disiarkan berkata, beliau ternampak api daripada belon itu dan kemudian melihat keempat-empat mangsa yang sedang terbakar berlari sambil menjerit meminta tolong dan dibantu orang ramai yang berada di situ. – BERNAMA

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


Mandor Maut Ditindih Tayar Traktor Dalam Satu Kemalangan <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 14 Mar 2012 09:53 PM PDT

Seorang mandor ladang sawit tidak sempat menjamah pulut yang dimasak isterinya apabila maut ditindih tayar traktor selepas kenderaan berat dipandunya itu hancur dirempuh dari belakang dalam nahas di Kilometer 153 Jalan Jerangau-Jabor, dekat simpang 'Cheneh Recreation and Resort' (CRR), Cheneh.

Mahdi Sain, 41, yang be-rasal dari Lombok Timur, Indonesia maut serta merta di tempat kejadian ketika dalam perjalanan pulang dari bengkel di Jalan Felda Cerul untuk balik ke Ladang Bukit Bandi selepas membaiki lampu traktor yang rosak.

Dalam kejadian itu, traktor dipandu mangsa cuba mengelak lubang di bahu jalan namun dirempuh sebuah Toyota Fortuner dari arah belakang mengakibatkan traktor tersebut terbalik manakala salah sebuah tayar belakangnya tercabut serta menindih mangsa yang tercampak ke atas jalan.

Janji akan makan pulut

Isteri mangsa seorang warga tempatan, Maisah Mamat, 45, tidak dapat menahan tangis sebaik tiba di tempat kejadian apabila melihat suaminya parah di kepala dan kaku dibasahi darah apatah lagi suaminya berjanji untuk memakan pulut yang dimasaknya sejurus pulang membaiki traktor.

"Berkali-kali saya ajak dia makan pulut untuk sarapan ketika kami berdua tiba di ladang namun dia menolak, katanya mahu makan waktu rehat jam 11 pagi.

"Saya tunggu suami pulang dari bengkel, tetapi ketika mahu memulakan kerja semula secara tiba-tiba rakan suami yang mengikutnya menghantar traktor ke bengkel memberitahu suaminya terlibat dalam kemalangan," katanya tidak dapat menahan sebak ketika ditemui di Unit Forensik Hospital Kemaman.

isah dan suaminya bekerja di Ladang Bukit Bandi, Cheneh di bawah syarikat Ladang Rakyat Terengganu Sdn Bhd.

Kata Maisah, suaminya itu bekerja sebagai mandor di tapak semaian sawit (nurseri) di ladang itu sementara dia pula melakukan kerja di ladang.

Pernah pesan hantar jenazahnya ke Indonesia

Kata Maisah, beberapa bulan lalu arwah suaminya itu kerap berpesan agar menghantar jenazahnya untuk dikebumikan di Lombok Timur, Indonesia sekiranya dia meninggal dunia.

"Waktu dia pesan begitu saya terkejut dan minta dia menghentikan permintaanya," katanya yang tidak menyangka akan kehilangan suaminya dikahwini sembilan tahun lalu sekelip mata.

Katanya, ketika berkahwin dengan arwah dia sudah mempunyai enam anak hasil perkahwinannya dengan suami terdahulu manakala suaminya itu mempunyai dua anak yang tinggal di Indonesia.

Meskipun perkahwinan mereka tidak dikurniakan cahaya mata namun suaminya itu menyayangi anaknya sepenuh hati.

Akan penuhi hasrat arwah suami

"Walaupun sudah berkahwin selama sembilan tahun tetapi saya belum pernah mengikut suami pulang ke Lombok Timur dan kami sebenarnya merancang pulang Ogos depan," katanya sugul.

Menurutnya, dia berhasrat menghantar jenazah suaminya pulang ke negara asal bagi memenuhi hasrat arwah suaminya itu yang sudah berkerja di negara ini selama hampir 17 tahun.

Sementara itu, Pegawai Ladang Bukit Bandi, Mohd Faizul Mat Shah berkata, kehilangan Mahdi ibarat khabar duka kerana mangsa seorang pekerja cemerlang.

Sementara itu, Toyota Fortuner berkenaan remuk pada bahagian depan namun pemandunya tidak mengalami kecederaan.

No related posts.

di negeri terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri terengganu - Google Blog Search


100 Tahun Memertabatkan Islam <b>di Negeri Terengganu</b>

Posted: 02 Jan 2012 11:17 AM PST

'Hairan bin Ajaib' apabila  pemimpin Umno, khususnya pemimpin Umno negeri Terengganu tidak mahu melaksanakan undang-undang Islam.

Samada pemimpin-pemimpin Umno jahil atau sengaja mahu menolak undang-undang Islam, kerana sesungguhnya undang-undang Islam telah wujud dan dilaksanakan di negeri Terengganu sejak tahun 1303 Masehi/ 702 Hijrah.

Dan sedarlah kita semua bahawa, apa pun diberikan nama undang-undang itu, samada undang-undang Batu Bersurat atau Undang-undang Itqan al-Muluk Bi Ta'Dil as-Suluk, atau Enakmen Jenayah Syariah Hudud dan Qisas, semuanya adalah berdasarkan undang-undang Islam yang mesti kita, sebagai orang-orang Islam menerima dan melaksanakannya.


Tuduhan Hudud PAS bukan Hudud Islam, yang digunakan oleh Umno serta konco-konconya tidak benar samasekali, kerana sejarah telah membuktikan, hukuman Hudud yang serupa pernah tercatat diatas Batu Bersurat dan pada Itqan al-Muluk Bi Ta'Dil as-Suluk.

Negeri Terengganu Paling Awal Laksanakan Undang-undang Islam

Negeri Terengganu ialah diantara negeri yang terawal menerima dan melaksanakannya undang-undang Islam berdasarkan Batu bersurat telah dijumpai pada tahun di Hulu Terengganu.

Batu Bersurat ditemui separuh tenggelam selepas banjir surut di tebing Sungai Tersat di Kuala Berang, Hulu Terengganu pada tahun 1899.

Tarikh tepat bagi penulisan batu bersurat ini tidak dapat ditentukan dengan tepat.

Namun, teks pada batu bersurat ini ada menyatakan mengenai tarikh ia ditulis, iaitu "Jumaat di bulan Rejab di tahun saratan di sasanakala Baginda Rasulullah telah lalu tujuh ratus dua"

Menurut kajian yang dilakukan oleh Prof. Dr. Syed Muhammad Naquib Al-Attas, tarikh bagi batu bersurat ini ialah Jumaat, 4 Rejab 702 H, bersamaan dengan 22 Februari 1303

Undang-undang Islam Batu Bersurat

Ianya sebagai satu bukti undang-undang Islam telah dilaksanakan di Terengganu.

Catatan yang terkandung pada batu ini menyebut Islam sebagai agama rasmi dan menerangkan hukum-hukum Islam tentang maksiat dan segala kemungkaran

Pada batu bersurat tersebut jelas menyatakan antaranya hukuman zina, seratus rotan bagi bujang dan rejam bagi yang dah berkahwin (22 Februari 1303)

Batu tersebut menggariskan beberapa hukum-hukum syariat yang diguna pakai. Tiga butiran undang-undang telah hilang bersama bahagian Batu yang tidak dapat dikesan. Peraturan yang keempat ialah berkaitan hutang-piutang. Peraturan kelima dan keenam tidak dapat dipastikan kerana sebahagian hurufnya telah hilang.  Cuma ia dapat dipastikan masih berkaitan muamalat.

Peraturan yang jelas terpelihara dan dapat dibaca dengan baik ialah berkaitan zina, seperti berikut[16]:

"Orang berbuat bala cara laki laki perempuan setitah Dewata Mulia Raya jika merdeka bujang palu Seratus ratun jika merdeka beristeri Atawa perempuan bersuami ditanam hingga ka Pinggang di hambalang dengan batu dimatikan.

Ada beberapa perkara yang perlu diberikan perhatian. Pertama tarikh yang terpahat pada batu bersurat tersebut iaitu 1303M. Tarikh ini adalah mendahului pengislaman Sultan Melaka iaitu sekitar 1404M selama seratus tahun. Ini bermakna dalam konteks sejarah tanah Melayu, sistem pemerintahan Islam telah lama berdiri di Kuala Berang jauh sebelum berdirinya sebuah kerajaan beragama Islam di Melaka. Tarikh ini sebenarnya tidak begitu menonjol kerana pada waktu yang sama berdiri sebuah Kerajaan beragama Islam di Samudera Pasai dengan Islamnya raja Meurah Silu

Ia juga membuktikan undang-undang Islam telah diistiharkan sebagai Undang-undang negeri.

>>>Baca lagi dari sumber>>>

Komen:

13 di bukit besi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di bukit besi - Google Blog Search


Share/Info Hati2 bila lalu jalan Jabor-<b>Bukit Besi</b> Terengganu <b>...</b>

Posted: 05 Mar 2012 07:37 PM PST


azarulez's Avatar
 

Join Date: Jul 2008

Location: Somewhere in Malaysia

Posts: 1,861

Poster Rank: #1277


salam..nak share info tentang jalan ni. semalam bapa mertua aku balik dari rumah aku kat balok kuantan ke rantau panjang, kelantan. so, dia guna la jalan Jabor-bukit besi ni sebab dekat ikut jalan ni drp jalan pantai..

al-kisahnya bila dia nak sampai dekat dengan bukit besi, time tu hujan lebat..dlm pukul 9 mlm kot.tiba2 ada orang kat tepi jalan lempar minyak greese kat cermin depan kereta bapa mertua aku. memang x nampak la jalan sebab greese dah melekat kat cermin.pastu dah time hujan, mesti la bapa mertua aku pasang wiper..wiper tarik la greese tu, sapu habis 1 cermin depan..xnampak terus jalan depan.

nasib baik dah nak sampai RnR bukit besi, bapa mertua aku bawa kereta slow2 n berhenti kat RnR sebab nak cuci greese yg melekat tu..wiper memang dah berat la sebab ada sisa2 greese lagi. nasib baik aku dah spray water repellent kat cermin depan kereta tu sebelum diorg balik semalam..jadi kurang la greese tu nak melekat.

aku bajet ni kerja geng2 tarik kereta kawasan tu. diorg buat camtu supaya kita eksiden sebab xnampak jalan..makan rezeki HARAM je wat macam tu..kalau org eksiden mati,camne?jadi pembunuh la

sape2 yg dok are bukit besi tu, ade info x pasal ni?dah lama diorg wat keja haram camni ke?kalau kena kat aku,memang makan parang panjang n kayu la diorg ni..parang panjang dalam kereta aku ni xpernah rasa lagi darah org.boleh la kalau geng2 tu nak rasa

so, kepada geng2 CG, hati2 la guna jalan tu..or mana2 jalan pun time malam n hujan. maybe korg blh guna tips ni kot:

1. pakai water repellent utk kurangkan benda tu melekat.
2. kalau ada org lempar greese tu, jalan brenti, maybe geng tarik kereta or perompak..jalan je slow2, pasang signal emergency n kalau perlu pakai wiper sebab hujan, pakai je yg paling slow tu..berhenti kat tempat selamat sikit baru cuci.
3. yg ni aku x syorkan kat ladies..kalau dlm kereta korg tu ade 5 org lelaki yg berani n alat nak pukul org yg cukup, korg berhenti n belasah kaw2 orang gila ni

__________________

watch your mind,it will become your word,
watch your word, it will become your act,
watch your act, it will become habit,
watch your habit, it will become your destiny..

The Following 29 Users Say Thank You to azarulez For This Useful Post:
anief2020 (06-03-2012), are_sun87 (06-03-2012), asby (06-03-2012), Bro_Izantie (06-03-2012), CH4 (06-03-2012), cikgu88 (06-03-2012), CL's (06-03-2012), dapatduit (06-03-2012), d_conan (06-03-2012), eday84 (07-03-2012), haku (06-03-2012), harith_danial (06-03-2012), helmisaman (06-03-2012), Hidier (06-03-2012), horras (06-03-2012), jeebfx (06-03-2012), kizuro (06-03-2012), maranello_84 (07-03-2012), mohdzairilanuar (06-03-2012), mr_x6006 (06-03-2012), Norazwan (06-03-2012), PaRaNoRMaL (06-03-2012), pecot85 (06-03-2012), rebellion (06-03-2012), rizal72 (07-03-2012), rozainijumadi (06-03-2012), sahran4441 (06-03-2012), VertiLo (06-03-2012), zaralove (06-03-2012)

salehudin al-ayubi's Avatar
 

Join Date: Feb 2012

Location: Kuala Lumpur

Posts: 113

Poster Rank: #9232


sampai macam itu sekali?

kejam betul sapa yang buat tu...

__________________

The Best Android 4ever!
I'm Running On CheckROM v5 Galaxy Note!


CL's's Avatar
 

Join Date: Apr 2009

Location: Bawah Langit Allah

Posts: 7,599

Poster Rank: #228


Aku selalu lalu jalan nie kelik klate...
Memang malam bila dah sampai sini...
Bahaya tol...

__________________

UPAH HAJI CUMA RM1400
SIJIL DAN CENDERAHATI DISERTAKAN



helmisaman's Avatar
 

Join Date: Jul 2011

Posts: 1,544

Poster Rank: #1525


good info TT!

__________________

"They don't respect you, they don't respect our flag, they don't respect our King and they don't respect your parents, If you allow this to happen, then you are cowards. You must teach them what being Malaysian is all about." - Ong Kim Swee


namasaya's Avatar
 

Join Date: Mar 2011

Posts: 1,831

Poster Rank: #1292



danx's Avatar
 

Join Date: Mar 2010

Posts: 2,577

Poster Rank: #924


Bnagkai punya org..
Mcm ni pun nk buat duit ke?


 

Join Date: Feb 2012

Posts: 83

Poster Rank: #10724


uish..mggu depan aku plan nk lalu jalan ni la..kena berhati hati ni..


azarulez's Avatar
 

Join Date: Jul 2008

Location: Somewhere in Malaysia

Posts: 1,861

Poster Rank: #1277


Quote:

Aku selalu lalu jalan nie kelik klate...
Memang malam bila dah sampai sini...
Bahaya tol...

aku pun slalu ikut jalan ni..setakat ni aku pun xkena lagi kes macam ni.lepas ni kena jaga2 la sesape pun lalu jalan ni..bahaya sebab selekoh2 n bahaya sebab ade org buat keja haram
__________________

watch your mind,it will become your word,
watch your word, it will become your act,
watch your act, it will become habit,
watch your habit, it will become your destiny..


azarulez's Avatar
 

Join Date: Jul 2008

Location: Somewhere in Malaysia

Posts: 1,861

Poster Rank: #1277


cari duit haram punya pasal..
__________________

watch your mind,it will become your word,
watch your word, it will become your act,
watch your act, it will become habit,
watch your habit, it will become your destiny..


feroz3004's Avatar
 

Join Date: Apr 2008

Posts: 2,405

Poster Rank: #1003


bahaya sungguh, mmg perompak le ni.



Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules

You may not post new threads

You may not post replies

You may not post attachments

You may not edit your posts


HTML code is Off

Forum Jump

All times are GMT +8. The time now is 04:17 PM.


Disclaimer : All posts made by either members or mods even admins on CariGold.com are just only individual opinions, not necessarily or specifically those of CariGold.com or it's owner. CariGold does neither support, endorse nor vouch any programs and/or opportunities discussed here. We also does not give/offer investment advice and we does not research the opportunities discussed here. We simply provide a place for discussion. YOU'RE ON YOUR OWN RESPONSIBILITY IF YOU LOSE SUM OF MONEY IN ANY PROGRAMS DISCUSSED HERE
 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved