ads

Khamis, 25 April 2013

13 di marang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di marang - Google Blog Search


gempaq......hadi awang dilaung akan tumbang <b>di marang</b> oleh <b>...</b>

Posted: 22 Apr 2013 08:23 PM PDT

MASIHKAH ANDA INGAT PERISTIWA DI BAWAH CALON PKR IJOK MEMINTA SUPAYA DI MENANGKAN CALON BARISAN NASIONAL...... MASIHKAH ANDA INGAT YANG NIZAR DERHAKA PUN ADA DOAKAN KEJATUHAN PAS DI SEMUA PERINGKAT....AMIN DAN YANG TERBARU DI MARANG.....KUBU HADI AWANG SEMASA PENAMAAN CALON....

13 di seberang takir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di seberang takir - Google Blog Search


Perkampungan Nelayan <b>Seberang Takir</b> | DrPlaces

Posted: 27 Sep 2010 07:15 AM PDT

Perkampungan nelayan Seberang Takir terletak bersebelahan pinggir bandar Kuala  Terengganu yang di pisahkan oleh sebuah sungai dan muara. Jika anda berada di sekitar Pasar Payang dan Bazar Warisan perkampungan ini jelas kelihatan tidak jauh dari situ. Ada dua cara untuk ke perkampungan ini samaada melalui jalan darat ataupun jalan air dengan menaiki bot penambang. Bot penambang sudah sinonim dengan penduduk Seberang Takir kerana ianya adalah pengangkutan air yang sering digunakan untuk ke Kuala Terengganu terutama Pasar Payang kerana jaraknya adalah lebih dekat berbanding jika melalui jalan darat. Dengan tambang sebanyak RM1.00 bagi perjalanan sehala, anda boleh merasai bagaimana menaiki bot penambang dan melihat kehidupan penduduk kampung disini.

Apa yang menariknya di Seberang Takir?

Disini anda akan merasai suasana yang berbeza dengan bandar Kuala Terengganu. Walaupun sudah banyak perubahan berlaku di perkampungan nelayan ini namun sisa-sisa kehidupan tradisional masih dapat dilihat disini. Saya sarankan supaya anda mengunjungi perkampungan ini pada sebelah pagi kerana ketika ini banyak aktiviti harian penduduk disini berlansung. Anda akan dapat melihat secara lansung bagaimana kerepok lekor Seberang Takir dihasilkan bermula daripada proses menyiang ikan sehinggalah siap kerepok dimasak. Anda juga boleh membeli kerepok lekor atau kerepok keping secara terus daripada pembuat kerepok disini. Jika anda perhatikan di Pasar Payang, hampir 80% kerepok lekor yang dijual adalah dihasilkan dari pengusaha-pengusaha kerepok lekor Seberang Takir.

Disatu sudut lain pun proses membuat ikan bilis, membuat ikan kering, membuat belacan boleh anda terokai satu persatu. Jika anda seorang yang berminat dengan fotografi, banyak gambar-gambar menarik boleh dirakam disini. Tidak hairanlah jika anda bertemu dengan kumpulan-kumpulan fotografi yang sedang merakam gambar disekitar perkampungan ini.

Terdapat juga satu tempat yang membuat batik blok secara tradisional. Mungkin sebelum ini anda tidak pernah melihat bagaimana kain sarung batik dihasilkan, ambillah peluang ini untuk melihat dengan lebih dekat lagi. Terdapat juga kedai berdekatan yang menjual kain-kain batik yang sudah siap untuk anda beli dan bawa pulang.

Selepas penat menjelajah dari satu tempat ke satu tempat anda boleh singgah di warung-warung berhampiran untuk membasahkan tengkuk. Menikmati air batu campur bersama kerepok lekor goreng sambil di hembus angin Laut China Selatan akan menjadikan perjalanan dan percutian anda ke perkampungan ini sesuatu yang tidak boleh dilupakan.

Nota : Oleh kerana buat masa ini jeti bot penambang Kuala Terengganu berhadapan dengan Bazar Warisan sedang dinaik taraf, terdapat satu jeti sementara berhadapan dengan Pusat Penerangan Pelancongan Negeri Terengganu bersebelahan jeti ke Pulau Redang dan Restoran Terapung Puteri.

Attractions

13 di besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di besut - Google Blog Search


PaperWaris: Video Seks Mustapha Ali Tersebar <b>Di Besut</b>!!

Posted: 11 Apr 2013 02:46 AM PDT

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


Peragut Dibelasah Orang Ramai <b>Di Kuala Terengganu</b> <b>...</b>

Posted: 18 Mar 2013 05:33 AM PDT

Gambar hiasan

Gambar hiasan

Dua orang peragut yang meragut seorang jurujual dipukul orang ramai dalam kejadian di Jalan Sultan Mahmud di sini Sabtu lalu.

Kedua-duanya yang juga buruh binaan sebelum itu turut melarikan diri dari polis selepas melakukan jenayah itu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, ACP K.Manoharan berkata peragut sebelum itu meragut jurujual berumur 27 tahun berkenaan kira-kira pukul 10 malam di hadapan Masjid Al-Muktafi Billah Shah.

Beliau berkata mangsa yang menunggang motosikal untuk pulang ke rumahnya telah dihimpit motosikal yang dinaiki peragut dan merampas beg tangan mangsa yang diletak di dalam bakul motosikal sebelum suspek melarilkan diri.

"Mangsa yang panik dengan kejadian itu bertindak menekan hon motosikalnya bagi mendapat perhatian orang ramai yang telah disedari seorang anggota polis yang berada tidak jauh dari tempat kejadian.

"Anggota itu bertindak mengejar peragut dengan keretanya sehingga peragut mencampak beg tangan mangsa di tengah jalan berhadapan Stadium Negeri. Para peragut terus melarikan diri sebelum diberkas dan dipukul pula oleh sekumpulan orang awam yang berada tidak jauh dari situ.

"Akibat pukulan itu, kedua-dua suspek yang berasal dari Kampung Gong Sentul cedera di pipi dan mata," kata Manoharan.

Beliau berkata kedua-dua suspek yang turut positif dadah dipercayai turut terlibat dalam beberapa kes ragut di sekitar bandaraya ini.

Mereka kini direman untuk disiasat kerana menyamun. – Bernama

13 di ajil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di ajil - Google Blog Search


Bekas Ahli Umno Bertanding Dun <b>Ajil</b> Kerana Ingin Menjadi Kapten <b>...</b>

Posted: 21 Apr 2013 03:30 AM PDT

Mohd Nuhairi (tengah) bersama pencadang yang juga ibunya, Rokiah (kiri) dan Zainab di Pusat Penamaan Calon di Pejabat Daerah Hulu Terengganu.
HULU TERENGGANU - Kerusi Dun Ajil menyaksikan pertembungan tiga penjuru antara Barisan Nasional (BN), Pas dan Bebas apabila seorang kapten kapal, Mohd Nuhairi Muhammad, 42, dari Kampung Bukit Perah tampil umumkan diri sebagai calon Bebas pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Kehadiran Mohd Nuhairi yang juga ahli Umno seumur hidup itu ternyata mencipta kejutan dalam sejarah PRU bagi kerusi Dun Ajil, selain dikatakan mampu membuatkan kerusi disandang Datuk Rosol Wahid selama tiga penggal itu menjadi panas.

Bahang mula dirasakan susulan calon muka baru diperkenalkan BN, Ghazali Taib, 51, mendapat bantahan dan mengundang kekecewaan sebahagian penyokong BN dalam kawasan Ajil, manakala Pas mempertaruhkan Mohd Razki Alias, 41.

Menurut Mohd Nuhairi, kemunculannya sebagai calon Bebas untuk kerusi yang sebelum ini antara kubu kuat BN itu disifatkannya sebagai penyelamat, selain melihat ia sebagai persaingan sihat bagi negara demokrasi.

"Saya mengambil keputusan bertanding atas tiket Bebas pada petang Khamis lalu kerana melihat kerusi ini perlu diselamatkan. Kehadiran ini tepat pada waktunya dan saya yakin mampu menjadi penyelamat.

"Konteks penyelamat ini akan dapat dilihat nanti, buat masa ini hanya perlu tunggu dan lihat. Zaman sudah berubah, begitu juga dengan dunia politik yang telah mengalami perbezaan kerana sekarang adalah politik dinamik," katanya.

Menurutnya, pemikiran rakyat juga berubah dan dia tidak melihat sebarang masalah berikutan keputusan bertanding atas tiket Bebas.

Terdahulu, Mohd Nuhairi tiba di pusat penamaan calon iaitu di pekarangan Pejabat Daerah Hulu Terengganu kira-kira jam 8.30 pagi, sebelum menyerahkan borang pencalonan pada jam 9.25 pagi.

Beliau yang menggunakan lambang kapal terbang mengakui, pencalonannya sebagai calon Bebas bagi kerusi Dun Ajil itu dicadangkan ibunya sendiri, Rokiah Abd Rahman, 67.

13 di kemaman - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemaman - Google Blog Search


SEPETANG <b>DI KEMAMAN</b>.... - SeKaDaR CoReTaN....

Posted: 16 Apr 2013 05:18 AM PDT

Baru ni gi lepak kat kerteh...
petang ikut diorang gi kemaman..
kul 11 malam baru balik...
masa ni tengah tunggu garib...
diorang macam pelik je bile aku berdiri kat tengah jalan ambik gambo..
jadi sudahnye ni lah sekeping je..
pah mayam lepak kat budak2 ni duk main..
sementara tunggu ayah dia siap...
korang tengok lah betapa ganas nyer anak sedara aku,...
lepas tu kitorang lepak kat casa limbong seafood...
aku cuma order nasi goreng kampung....
yang ni abang aku order special untuk aku...
aiseymen....lupa nak bagitau kat dia..
sudah nyer diorang pakat ratah lah ikan ni...
sebab tu aku order nasi goreng...
sebab diorang semua makan nasi putih....
lauk ikan kerapu masak 3 rasa..

13 di pulau bidong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau bidong - Google Blog Search


Sejarah &#39;Orang Hanyut&#39; <b>Pulau Bidong</b>, Terengganu - CVKMedia.my

Posted: 02 Apr 2013 04:24 PM PDT


Tak banyak orang tahu bahawa Pulau Bidong, Terengganu pernah tercatat sejarah 'Orang Hanyut' disitu. 'Orang Hanyut' merupakan orang vietnam yang menjadi pelarian. Pada Ogos 1978, melalui pewartaan PU(A) 227, kerajaan negeri Terengganu bersetuju mengistiharkan pulai Bidung sebagai pusat penempatan pelarian Vietnam. Jom tengok sejarah ni.. :-


Orang Hanyut merupakan orang yang menjadi pelarian (orang vietnam) semasa negara mereka mengalami pergolakan dan krisis komunis.

Peristiwa ini dikatakan berlaku sekitar tahun 1950-an dan berlarutan selepas beberapa tahun berikutnya.

Terdapat juga catatan yang menyatakan bahawa peristiwa hitam ini bermula pada tahun 1975. Pelarian vietnam mula mendarat di Pulau Perhentian,Terengganu apabila sekumpulan pelarian yang berjaya tiba dari vietnam. Pulau Bidong juga menjadi sebuah tempat pelarian vietnam pada masa itu

Ia kemudiannya diikuti oleh beberapa siri pendaratan lain sehingga meningkat kepada 1,400 pelarian pada 1977. Pada Ogos 1978, melalui pewartaan PU(A) 227, kerajaan negeri Terengganu bersetuju mengistiharkan pulai Bidung sebagai pusat penempatan pelarian Vietnam.

Orang Hanyut ini juga dikatakan mula mendarat di Pantai Seri Tujoh,Tumpat pada tahun 1950-an. Ini diperkuatkan lagi dengan pembinaan tugu peringatan pelarian vietnam yang terdapat di sini

Pada masa itu,mereka melarikan diri melalui jalan darat dan jalan laut. Kebanyakannya mereka menaiki tongkang,dan bot nelayan kecil untuk sampai ke negara-nagara lain termasuk Malaysia. Jumlah pelarian paling tinggi pada sesuatu pelayaran adalah pendaratan kapal Hai Hong di Pelabuhan Klang pada November 1978 dengan sejumlah 2,400 pelarian di atasnya.


FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI KEDATANGAN
ORANG HANYUT

-kejatuhan kerajaan demokratik vietnam
yang disokong oleh Amerika ke tangan
komunis vietnam utara pada tahun 1975.

-kehidupan rakyat menjadi kucar-kacir.

-disebabkan kehidupan tidak terurus,mereka
sanggup merantau ke negara lain untuk membina
hidup baru di sana.

-pergolakan yang besar berlaku di negara mereka menyebabkan ratusan nyawa terkorban. 

-mereka yang terselamat telah meninggalkan negara sendiri untuk menyelamatkan nyawa

KESAN KEPADA NEGARA

Pulau Bidung telah diisytiharkan sebagai 'pulau larangan.' 

Negara kita menerima lebih banyak pendatang tanpa izin setiap tahun nelayan tidak dibenarkan menggunakan perairan Pulau Bidung untuk menjalankan kegiatan mereka.

Di antara 1978-1990 jumlah pendaratan pelarian Vietnam ke Malaysia adalah 252,390 dan seramai 4,535 bayi
direkodkan kelahirannya.

Pulau Bidong dikosongkan sepenuhnya pada 1991.

Luahan Hati Orang Hanyut 



Hi!

I was very glad to have come across your post. I was a former refugee that lived on Pulau Bidong in 1983. 

I had almost forgotten my heritage and everything that my family gave up for me and my brother to be here today living and enjoying our lives in America.

I was only a 7-year old when my Mom, me, my brother, and my grandpa left Vietnam in a small wooden boat with a least 50 other people onboard in 1983. We encountered communist pirates (it would have been worse if they were Thais) along the way (and they took almost all of our possessions), we drifted for 5 days and nights until we came across an oil rig (but I'm not sure if they were American or European). They resupplied us with fresh water, rice, and apples. After another day, we made it to Pulau Bidong where we stayed for 6 months until we were transferred to a refugee camp on the mainland (Sungei Besi) where we stayed for another 6 months. Afterward, we were able to make it to American in late 1983.

This was something that I had kept quiet about my life as I tried to integrate myself into American society and culture. I tried so hard that I had almost forgotten about the entire Vietnamese experience. 

Recently I returned to Vietnam and realized how beautiful the land, people, and culture are. I hated myself for forgetting about my ancestry and the struggles of the Vietnamese people. At this point in life, I want to go full circle and return to my origins. I think the process will bring me closer to my center to give me greater pride abd feelings of gratefulness in the Vietnamese experience. 

I have heard that there are group trips to Malaysia to visit the island. If you know anyone organizing a trip then please let me know. I want to go back and visit!

We Vietnamese are very gratefully to the Malaysian Government/people for allowing us to temporarily stay at Pulau Bidong.

Thanks you!
Chris Nguyen



Sumber : Carigold

13 di kuala berang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala berang - Google Blog Search


teganuku: PRU13 - BN Percaya Pengundi Cina akan Sokong <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 22 Apr 2013 10:07 PM PDT


 Barisan Nasional (BN) percaya pengundi Cina di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Berang akan memberi sokongan penuh kepada parti itu bagi memastikan kemenangan pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) pada 5 Mei ini.

Calon BN bagi kawasan DUN Kuala Berang, Datuk Tengku Putera Tengku Awang, berkata sokongan pengundi Cina juga diharap dapat membantu semua calon BN yang bertanding di kerusi DUN dan Parlimen di Hulu Terengganu.

"Saya harap pengundi Cina memberi sokongan 100 peratus tanpa berbelah bagi kepada calon BN bagi kerusi Parlimen dan DUN.

"Sokonglah calon BN jika kita mahu menikmati kemajuan dan perubahan menerusi parti yang sudah terbukti berjaya memerintah negara," katanya selepas majlis ramah mesra calon BN bersama pengundi DUN Kuala Berang dan memperkenalkan calon baru kerusi Parlimen Hulu Terengganu, Datuk Jailani Johari di Markas Pilihan Raya BN cawangan Kuala Berang, DUN Kuala Berang.

Terdahulu ketika berucap pada majlis itu, Tengku Putera yang juga Ketua UMNO bahagian Hulu Terengganu, berkata bandar Kuala Berang bakal membangun dengan pesat kerana kedudukannya yang strategik sebagai laluan ke Tasik Kenyir iaitu kawasan eko pelancongan yang semakin terkenal dan bakal menjadi pusat bebas cukai seumpamanya pertama di negara ini.

Katanya, pembangunan tasik itu sebagai pusat pelancongan yang dilaksanakan kerajaan BN bakal memberi faedah besar kepada rakyat, khususnya kepada penduduk Hulu Terengganu dari segi sumber ekonomi dalam bidang pelancongan.

"Bandar Kuala Berang juga lebih sinonim dengan panggilan bandar bawah tasik kerana ia berhampiran dengan kawasan pelancongan Tasik Kenyir iaitu tasik buatan manusia terbesar di Asia Tenggara," katanya.

13 di chukai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di chukai - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di chukai</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Apr 2013 07:36 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

PERGH!!!! CERAMAH DEMI RAKYAT BERSAMA DSAI <b>DI CHUKAI</b> <b>...</b>

Posted: 09 Apr 2013 06:37 PM PDT


Siapa yang percaya kalau ceramah yang dihadiri DSAI sebagai penceramahnya, ceramah itu hambar, sunyi sepi dan lengang maka sahlah dia memiliki otak udang kering.

Bukan nak mengatalah...setakat ini setiap ceramah DSAI sudah pasti ribuan yang hadir.. sama ada dibandar, separa bandar, kampong-kampong tardisional, rancangan Felda,  jauh di pendalaman hatta dikubu kuat UMNO sekali pun.

Kalaulah beliau ini kaki peliwat, pengkhianat nmegara, ejen asing, penipu pembelit seperti ditomah dan difitnah oleh UMNO, mengapa rakyat turun beribu-ribu ditempat beliau mengadakan sesi ceramah?

Apakah UMNO sudah tidak mampu berfikir perkara yang semudah ini?

Ertinya apa?.. Ertinya rakyat sudah muak, bosan dan benci dengan penipuan dan fitnah yang sering dilontarkan oleh UMNO.

Contoh terbaik Ceramah Jelajah Merdeka Rakyat di Chukai, Kemaman, terengganu malam tadi.

Lihat saja jumlah dan angka rakyat tempatan yang hadir... Adakah rakyat selama in i termakan apa jua yang difitnah oleh UMNO terhadap DSAI dan Pakatan rakyat?

Pada malam ceramah tersebut DSAI telah mengumumkan Naib Pengerusi KeADILan Negeri terengganu, Sdr kamaruddin Chik sebagai calon PKR/PR bagi Parlimen Kemaman.

Rakyat sudah cerdik dan bertekad serta bangkit mau melakukan perubahan...Masa untuk UMNO menjadi pembangkang sudah sampai.

INI KALILAH TUKAR....JOM UBAH.... SELAMATKAN MALAYSIA.

13 di kerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kerteh - Google Blog Search


#HKR. Zunar lukis Ustaz Azhar Idrus <b>di</b> Himpunan Kebangkitan <b>...</b>

Posted: 02 Feb 2013 12:00 AM PST

Abu Nuha Apr 22,2013 1 Comment

#HKR. Zunar lukis Ustaz Azhar Idrus di Himpunan Kebangkitan Rakyat,Kerteh,Terengganu 02/02/2013

HKR,Kerteh,Kemaman,Terengganu 02/02/2013 Senarai Pengedar VCD Yang Sah Che Mohd : Kuala Terengganu : 019 927 4186 / 017 910 0958 Tg Yong : Kuala Terengganu …

Link to this post!

13 di kuala besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala besut - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di kuala besut</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2013 01:07 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

majlis perkahwinan, faiz & zahirah, pasir puteh, kelantan + <b>kuala besut</b>

Posted: 11 Mar 2013 06:19 AM PDT

http://farm9.staticflickr.com/8385/8547721109_2d5a48cd1e_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8525/8548299202_21dbea3c23_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8105/8548268924_b74ee48fdc_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8096/8547182199_799b4e77fb.jpghttp://farm9.staticflickr.com/8225/8548284782_93533c3427.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8384/8547109809_59f0c61723_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8373/8548213008_46854b3c99_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8228/8547112043_56ac178ac2_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8239/8547121551_17cbff9584_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8520/8548217426_d4e9aec0b8_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8370/8547123813_b8298ca975_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8089/8547131217_5a28b92b75.jpghttp://farm9.staticflickr.com/8526/8547139931_4727a2a337.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8233/8548235574_5ea9077999_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8525/8547143205_0dc0038e09_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8235/8547146133_dd2352ba3a_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8226/8547151731_9336bf41d9_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8389/8548256724_386e521863_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8523/8548261406_c2286d1c08_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8507/8548293306_03718cb526_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8109/8547195331_2d2c4be47d_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8387/8548280118_7df0787c2f_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8099/8547172123_ac826ce512_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8248/8547209799_211d5369fa_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8104/8548310906_7ed1471077_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8231/8548313458_007b741b27_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8112/8548318174_b4cc1c0ff4_z.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8383/8547227967_840ce971d7.jpghttp://farm9.staticflickr.com/8110/8547223047_53bbb4f4ef.jpg

.

Lain-lain gambar menarik, sila rujuk galeri
http://flickr.com/photos/shamsulfazrien/sets atau di http://www.facebook.com/fazrien
.

Mac antara bulan yang tersibuk di dalam kalendar saya. Client pertama untuk bulan ini adalah pasangan Faiz & Zahirah. Lokasi majlis bertempat di Pasir Puteh, Kelantan dan Kuala Besut untuk lokasi majlis sambut menantu. Kiranya 3 hari kami (dengan 2 orang assistant) berkelana dan bermalam di Kuala Besut. Sambil-sambil makan angin… hehe. Banyak juga melantak makanan seafood sepanjang perjalanan. Maklumlah buang stress dengan tugasan bulan Februari yang agak banyak juga.

Apapun, saksikan serba sedikit gambar di majlis akad + resepsi + resepsi pihak lelaki. Gambar outdoor akan diupload di post seterusnya. Tunggu!!

.

Best regards,

AYIEN

FAZRIEN PICTURES (TR0080056-W)
017 944 1344

Email : shamsul.fazrien@yahoo.com.my
Website : http://www.fazrien.com Blog : http://www.fazrien.com/blog
Gallery / Flickr : http://flickr.com/photos/shamsulfazrien/sets
Facebook : www.facebook.com/fazrien

My LuvLy Family: Ikan bakar <b>Kuala Besut</b> 24.3.2013

Posted: 04 Apr 2013 12:27 AM PDT

2 minggu lepas, kakak saya yang sulong balik ke Kampung... Ayah saya sakit...
Saya pula memang dah niat dalam hati nak belanja family saya makan Ikan bakar sempena gaji pertama saya...
Kami pilih Lokasi di Kuala Besut, Zul Ikan Bakar!!!!!
gambar ikan bakar xsempat pula nak ambil memandangkan kami teramat lapar kot!!!!
Mak & ayah saya tak dapat join disebabkan keadaan ayah yang tak mengizinkan...
ni gambar-gambar kami malam tersebut..kakak saya kak lin tak ada coz dia pregnant tak dapat balik kampung....hehehehhe

 Asyifa berlatarbelakang ibunya!!!!
Rizqi & Asyifa yang tak reti duduk diam...atas meja lak tu...

 Rizqi, ayah su, Chik Su & Chik Gee
 Rizqi & ayah pilih ikan
 kakak, kak Chik & abg Iman

Tun_Telanai: SAIFUDDIN <b>DI KUALA BESUT</b> PADA 17.11.2012

Posted: 22 Nov 2012 10:19 PM PST

DOA SEMOGA ALLAH GAGALKAN PENIPUAN UMNO DALAM PRU-13

Ya Allah, Tuhan Semesta Alam. Yang menjadikan langit dan bumi serta menggerakkan awan. Kami hamba Mu yang lemah dan daeef sujud memohon kepada Mu. Sesungguhnya UMNO dan Barisan Nasional akan menipu dan berbohong dalam Pilihanraya Umum ke 13 kelak.

Ya Allah Ya tuhan kami, pohon kami semoga Kau menurunkan Bala Tentera Malaikat Mu dan mengagalkan segenap penipuan mereka ini, Ya Allah. Pastikan setiap penipuan mereka itu memakan diri mereka sendiri.

Ya Allah, ko turunkan Bala Mu pada setiap yang bertanggungjawab di atas penipuan2 ini samada mereka duduk di dalam Jabatan Pendaftaran Negara, Kementrian Pertahanan, Kementrian Dalam Negeri, Imigresen, SPR dan mana-mana lagi. Turunkan bala ke atas mereka sekiranya mereka terus menerus mahu menipu, Ya Allah.

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved