ads

Ahad, 9 Februari 2014

13 di paka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di paka - Google Blog Search


Lelaki 10 hari bertunang maut kemalangan <b>di Paka</b> | Terengganu <b>...</b>

Posted: 25 Jan 2014 07:45 PM PST

Keadaan kereta yang dipandu Mohammad Alias remuk selepas terbabit dalam kemalangan di Jalan Kuala Terengganu-Kuantan dekat Paka, Dungun.

"Arwah baru 10 hari bertunang dan saya tidak menyangka hasratnya untuk berkahwin berkecai di tengah jalan," kata Hamdan Taib, 37, selepas adiknya terbunuh dalam kemalangan di Paka, malam kelmarin.

Dalam kemalangan kira-kira jam 8.15 malam di Kilometer 100.4, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan dekat Persimpangan Lampu Isyarat ke Taman Uda Murni Paka, dekat sini, Mohammad Alias Taib, 29, maut selepas hancur kedua belah kaki dan patah kedua belah paha.

Kemalangan dipercayai berlaku apabila kereta jenis Toyota Vios dipandu Haazim Ahmad Ibrahim, 26, bersama adiknya Hasbullah, 16, dari arah Paka ke Dungun dipercayai hilang kawalan lalu terbabas ke laluan bertentangan.

Mohammad Alias yang memandu kereta PROTON Iswara dari arah bertentangan gagal mengelak, lalu merempuh Toyota Vios terbabit. Sebuah lagi kereta jenis Toyota Harrier yang dipandu dari arah belakang turut gagal mengelak dan merempuh Toyota Vios.

Hamdan berkata, ketika kejadian arwah adiknya itu yang tinggal bersama kakaknya di Kampung Telaga Papan Kerteh, Kemaman pulang ke Marang menemui keluarga selepas bercuti tiga hari.

"Ketika kejadian, arwah dalam perjalanan pulang ke rumah kakaknya di Kerteh dan sebaik tiba di tempat kejadian dia kemalangan," katanya.
Beliau berkata, anak kelapan dari 10 beradik itu bertunang dengan seorang pensyarah berusia 20-an yang bertugas di Kolej Teknologi dan Pengurusan Lanjutan (PTPL) cawangan Kuala Terengganu.

Hamdan berkata, arwah bertunang dengan gadis pilihannya dari Kampung Gong Kiat, Kuala Terengganu pada 14 Januari lalu dan dia sama sekali tidak menyangka adiknya itu tidak sempat mendirikan rumah tangga selepas meninggal dunia dalam kemalangan itu.

Sementara itu, Ketua Polis Dungun, Pemangku Superintendan Ahmad Zailani Yaacub ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima laporan berhubung kejadian.

"Semua pemandu dan penumpang dua lagi kenderaan yang terbabit dalam kemalangan itu hanya cedera ringan dan menerima rawatan di Hospital Dungun," katanya.-bh

13 di besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di besut - Google Blog Search


Fosil tumbuhan kuno berusia 350 juta tahun ditemui <b>di Besut</b>

Posted: 28 Jan 2014 02:11 AM PST


Dato' Yunus (berbaju putih) menunjukkan tempat fosil ditemui

Oleh: Mohammad Ishak 

Daerah Besut dijangka menarik perhatian ahli geologi negara apabila penemuan fosil tumbuhan dipercayai berusia 350 juta tahun ditemui di tapak pembinaan projek ampangan Paya Peda,Hulu Besut.

Penemuan fosil oleh ahli kajibumi, Mohd Zaidi Mohd Yah yang juga jurutera projek pembinaan berkenaan pada 2011 kemudian dilaporkan kepada pihak berkuasa untuk diambil perhatian.

Selepas tiga tahun pihak Jabatan Mineral dan Geosains Malaysia (JMG) yang bertanggungjawab membuat kajian akhirnya tujuh sepesis tumbuhan berkarbon ditemui oleh pakar yang terbabit dalam kajian itu.

Berikutan penemuan fosil itu, Ketua Pengarah JMG, Dato' Yunus Abdul Razak membawa wakil media ke lokasi penemuan semalam untuk menyapaikan maklumat awam kepada orang ramai.

Yunus berkata, penemuan fosil berkenaan disifatkan rekod baru kepada JMG kerana ditemui begitu banyak dalam jarak yang dekat.

Katanya, proses kaijan oleh kakitangan jabatan itu mengambil masa lama untuk mempastikan bahan berkenaan benar-benar tulen dan mempunyai nilai warisan yang tinggi.

Menurutnya, penemuan fosil dilereng bukit selepas kerja-kerja meratakan tanah di tapak pembinaan ampangan terbabit dilakukan secara teliti oleh pakar untuk mendapatkan kepingan fosil yang pelbagai geologi.

Katanya, sehingga ini Terengganu merekodkan 23 lokasi sebagai sumber warisan geologi dimana dua daripadanya diberi penarafan luar biasa.


"Bagaimanapun penemuan di Paya Peda ini amat menarik kerana ditemui dalam kelompok setempat pada aras 150 meter ketinggian dari aras laut," katanya.

Antara fosil yang ditemui ialah berbentuk bunga, daun, akar, dahan dan batang pokok. Selain itu kajian juga menemui kesan tahi gunung berapi dan batu arang.

13 di pulau perhentian - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau perhentian - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau perhentian</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Jan 2014 03:38 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Pakej Percutian <b>Pulau Perhentian</b> Kecil 2014 - Peak Season

Posted: 22 Jan 2014 08:24 AM PST

Sedang mencari pakej percutian yang sesuai untuk anda merehatkan badan dan minda setelah letih bekerja atau belajar?
Apa kata anda datang ke Pulau Perhentian dan dapatkan pakej-pakej percutian 3 hari 2 malam Pulau Perhentian 2014, pakej percutian 4 hari 3 malam Pulau Perhentian
Kami menawarkan pakej-pakej 3 hari 2 malam snorkeling, 3 hari 2 malam "free and easy", 3 hari 2 malam pakej bajet, 4 hari 3 malam snorkeling, 4 hari 3 malam "free and easy" dan 4 hari 3 malam pakej bajet.  Beberapa pilihan pakej untuk anda pilih untuk anda ataupun kumpulan anda.  Anda bebas untuk memilih samada mahu pakej yang dilengkapi aktiviti snorkeling ataupun tidak.  Untuk yang tidak mahu aktiviti snorkeling, anda boleh memilih pakej "free and easy" dan ansa boleh memilih pakej snorkeling jika anda ingin menyaksikan dan menikmati keindahan laut di Pulau Perhentian.
Kami juga menyediakan perkhidmatan bot untuk anda yang ingin mencuba snorkeling ke Pulau Redang-Pulau Lang Tengah atau Pulau Rawa-Pulau Susu Dara dengan kadar berpatutan.  Sila whatsapp kami untuk maklumat lanjut.
Untuk Pakej Pulau Perhentian 2014 ini : 
*Semua Pakej Pulau Perhentian di bawah sah pada tarikh berikut : 31 januari hingga  8 februari 2014, 16 april hingga 26 may, 15 jun sehingga 30 jun 2014. 

*Semua pakej tertakluk 6% Goverment Service Tax.  Harga pakej yang dinyatakan belum termasuk cukai.
*Semua pakej belum termasuk RM 5 caj pemuliharaan taman laut dimana anda dikehendaki untuk membayar sendiri di kaunter Jabatan Laut yang terdapat di jeti sebelum menaiki bot.

Sekiranya anda berhasrat untuk bercuti di hujung minggu di Pulau Perhentian Kecil ini, adalah dinasihatkan untuk anda membuat tempahan terlebih dahulu. Bagi yang gemar membuat tempahan disaat akhir, adalah besar kemungkinan untuk anda tidak mendapat bilik dan terpaksa menangguhkan percutian anda ke tahun hadapan.  Dan bagi yang berhasrat untuk bercuti ala "backpackers", anda dinasihatkan untuk bersiap sedia untuk berjalan dari satu resort ke satu resort yang terdapat di Pulau Perhentian Kecil ini sebelum jam 4 petang, kerana bot terakhir untuk keluar pulau adalah pada jam 4 petang.  Anda boleh menyambung ekspedisi mencari bilik ke Pulau Perhentian Besar, atau lebih malang, anda mungkin pulang ke Kuala Besut untuk berehat di hotel bajet yang terdapat di kawasan jeti Kuala Besut.

Kenapa pulau perhentian kecil Terengganu ? 
#Air lautnya yang "crystal clear".
#Pulau Perhentian Kecil telah disenaraikan sebagai pulau yang mempunyai pantai tercantik Ranking no-13 Dunia.
#Lokasi terbaik untuk snorkeling.  Anda akan berpeluang untuk melihat dan juga berenang bersama penyu, ikan jerung, ikan nemo (clown fish), pelbagai lagi spesis hidupan laut dan coralnya yang berwarna-warni dan terpelihara.
#Parti setiap malam di Long Beach, Pulau Perhentian Kecil.
# 10 minit jalan kaki ke Long Beach, Pulau Perhentian Kecil.
# 45 minit "hiking" ke kincir angin Pulau Perhentian Kecil.
# 45 minit untuk "trekking" ke Kampung Nelayan.
#Kami mempunyai snorkeling terbaik di Pulau Perhentian Kecil.
#Dan kami juga ada menyediakan perkhidmatan "underwater photography" dengan kadar berpatutan!
Semua photo adalah milik perhentian kecil services 2013 - 2014

Tidak tahu bagaimana untuk ke Pulau Perhentian?
Ada beberapa pilihan untuk anda samada memandu kereta sendiri ke Kuala Besut, dengan menaiki kapal terbang ataupun menaiki bas ekspress.
Bagi yang menaiki kapal terbang, adalah disaraknkan untuk anda membeli tiket ke Lapangan Terbang Kota Bharu.  Ini kerana lapangan terbang Kota Bharu merupakan lapangan terbang yang terdekat dengan Kuala Besut.  Ia hanya mengambil masa selama 45 minit untuk sampai ke Jeti Kuala Besut berbanding lapangan terbang Kuala Terengganu yang memakan masa selama 1 jam setengah hingga 2 jam untuk ke Jeti Kuala Besut.  
Bagi yang menaiki bas ekspress, anda boleh membeli tiket ke Kuala Besut, ini kerana hentian bas Kuala Besut terletak berhampiran dengan jeti Kuala Besut untuk ke Pulau Perhentian. Anda boleh membeli tiket secara online di eticketing.my    Jadi tidak perlu untuk anda bersesak untuk ke Hentian Putra ( PWTC ) untuk mendapatkan tiket bas. 
TEMPAH  SEKARANG UNTUK MENGELAK KEKECEWAAN!
#Whatsapp  : Enshahdi 016 9001228 atau Dyana 019 9778222 
Lihat Pakej Pulau Perhentian  2014 untuk Season Yang Lain :
Pakej Percutian 3 Hari 2 Malam untuk Shoulder Season  di Pulau Perhentian Kecil 2014.

Pakej Percutian 3 Hari 2 Malam untuk Peak Season  di Pulau Perhentian Kecil 2014.
Pakej Percutian 3 Hari 2 Malam untuk Super Peak Season  di Pulau Perhentian Kecil 2014.

13 di pulau kapas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau kapas - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau kapas</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Jan 2014 03:41 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau kapas</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jan 2014 03:36 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau kapas</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Dec 2013 03:31 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau kapas</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Dec 2013 03:29 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Percutian <b>di Pulau Kapas</b>, Terengganu | Luqman Zakaria

Posted: 21 Sep 2013 05:37 AM PDT

Assalamualaikum.
Untuk Edisi Travelog pada kali ini, aku ingin membawa korang semua menjelajah Pulau Kapas yang terletak kira kira 6 kilometer dari persisiran pantai Marang, Terengganu. Mengambil jurusan pengurusan pelancongan ketika belajar dahulu memberi peluang kepada aku dan kawan kawan menjejakkan kaki di Pulau Kapas untuk merasai sendiri pengalaman menyelam dan meneroka hidupan laut yang sangat awesome.
AIr yang jernih dan bersih menjadikan pulau kapas salah satu destinasi yang sesuai untuk aktiviti snorkelling. walaupon aku tidak tahu berenang, Peluang keemasan ini tidak boleh dilepaskan begitu sahaja. 
Rasanya tak perlu describe kegembiraan dorang.tengok muka semua pon dah tahu.
Semua orang menikmati aktiviti snorkelling termasuk aku tapi kesian juga pada diri sendiri sebab terpaksa berpaut pada tali bila nak snorkelling dengan reaksi muka yang tidak boleh digambarkan. Aku pernah buat buat pandai berenang tapi ibu jari kaki terkena duri landak laut pulak. Alhamdulillah tak ada apa apa. 
Masih mampu feeling feeling titanic seorang diri walaupon kaki mengalami sedikit kecederaan. Sebenarnya tengah kecewa masa nih, jeles tengok kawan kawan berenang bebas di lautan biru. Aku pulak terpaksa duduk atas bot sambil tengok mereka mereka semua kuak kupu kupu dalam laut mencari ikan duyung yang cantik macam Neelofa. eh! dan akhirnya kitorang jumpa ikan duyung itu. tapi tak sama pun macam Neelofa.
Aktiviti snokerlling dilakukan sebanyak dua sesi, pagi dan petang. Tanning session pulak sepanjang hari. hehs. Apa yang boleh aku conclude, aktiviti ini sangat memenatkan tapi pada masa yang sama ianya menyeronokkan. Sebelum meninggalkan Pulau kapas, Kitorang bergambar secara berirama (Ramai ramai) untuk kenang kenangan.

kitorang stay di pulau kapas selama satu hari sahaja dan selepas itu meneruskan jelajah ke Masjid Kristal, pekena nasik kukus dan shopping keropok losong di terengganu. Aku harap entry ini cukup untuk meyakinkan korang bahasawanya Pulau kapas juga merupakan salah satu destinasi menarik yang boleh dikunjungi.

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau kapas</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Nov 2013 03:27 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau kapas</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2013 03:31 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Worlds Around Me: Cuti-Cuti Malaysia - <b>Pulau Kapas</b>, Terengganu

Posted: 19 Sep 2013 12:17 AM PDT

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum...
Rasa rugi juga bila tidak ke mana-mana pada hari cuti umum yang bersambung dengan cuti hujung minggu. Hujung bulan lepas, cuti hari Merdeka yang jatuh pada hari sabtu dan menyebabkan hari ahadnya cuti, aku tidak ke mana-mana. Aku kena buat kek untuk jamuan hari raya yang diadakan di surau berhampiran rumah pada hari sabtu tersebut. Rancangan kononnya hendak ke Pulau Kapas (Pulau Kapas sahaja pun!) terpaksa ditunda.

Alkisahnya, kampung aku dengan Jeti Pulau Kapas di Marang hanyalah berjarak (sekejap, aku tengok google map.. hehe).. 14km lebih kurang dan mengambil masa sekitar 15 minit sahaja dengan kereta. Manakala dari jeti tersebut ke Pulau Kapas menaiki bot laju, hanya mengambil masa sekitar 10 minit sahaja. Maknanya untuk sampai ke Pulau Kapas, masa yang diperlukan tidak sampai setengah jam pun! Punya la dekat kan, tapi yang agak memalukan kaum, ini baru pertama kali aku ke sana. T____T (nangis!)


Aku hanya pergi berdua dengan Aisya, pergi hari Jumaat lepas dan balik keesokan harinya. Cukup semalam sahaja, kalau lebih-lebih, rentung jadinya. Kami tinggal di Makcik Gemuk Beach Resort, di chalet yang berharga RM80 semalam dengan kemudahan tandas di dalam, tv, katil besi besar dengan tilam spring dan cadar yang sangat nipis akibat lusuh, 2 biji bantal  dan selimut juga nipis dan lusuh mujur tidak berbau, meja buruk yang hampir roboh, sehelai sejadah, kipas berdiri dan lingkaran ubat nyamuk Fumakila (tanpa mancis). Tidak ada tuala disediakan. Pada pandangan saya, chalet yang ada penghawa dingin juga (RM120 semalaman) lebih kurang sama sahaja saiznya, dan kemudahannya juga barangkali. Sumber elektrik di pulau tersebut adalah menggunakan solar, dan sepanjang kami di sana dua kali elektrik padam. Sekali siang dan sekali malam.

Kaunter Makcik Gemuk Beach Resort adalah yang pertama dalam barisan unit kedai dari tepi jalan masuk ke tempat parkir kereta di Jeti Marang. Maka memang dia mendapat lebih perhatian, tambahan pula hanya dia yang aku rasa sering didengar-dengar disebut. Sebenarnya ada banyak resort lain di Pulau Kapas, dan aku tidak langsung tahu tentang itu.

Mungkin, putih pasir di Pulau Kapas tidak seputih pasir di Pulau Perhentian, atau Redang. Halus pasir di Pulau Kapas, juga tidak sehalus pasir di Pulau Perhentian atau Redang. Tetapi damainya tetap ada di situ, laut indah yang mengelilinginya tetap laut yang sama, biru, jernih dan penuh misteri, Laut China Selatan.

YunAc Diariess...: <b>Pulau Kapas</b>

Posted: 30 Oct 2013 12:40 AM PDT

Percutian Ke Pulau Kapas, Kuala Terengganu

Kali ini kami bercuti di Pulau Kapas, Kuala Terengganu. Kami bertolak 10.30 pagi pada  25 April 2013 (Khamis).  Kami sampai Jeti P.Kapas dalam pukul 7.00 ptg. Lebih kurang 8jam atau 9jam jugak untuk sampai ke Jeti Pulau Kapas. Tujuan kami ke sana adalah untuk melakukan aktiviti candat sotong. Aktiviti candat sotong ni bukan sepanjang tahun je ada. Ianya ikut musim jugak dan di lakukan pada waktu malam kerana sotong suka pada cahaya. Masa kami pergi memang tepat sangat pada musim sotong tengah banyak. Sebelum jauh saya cerita tentang Pulau Kapas, lebih baik saya tunjuk budget kami ke sana.
Budget Pulau Kapas (pergi & balik)( 7 orang)
1. Petrol( Kereta Proton Saga FLX 1.3)              =    RM 150
    Petrol( Kereta Perodua Myvi 1.3)                   =    RM 150
 
2. Tol   ( Kereta Proton Saga FLX 1.3)               =    RM 100
    Tol  ( Kereta Perodua Myvi 1.3)                     =    RM 100
3. Pakej Dengan Makcik Gemuk
    - Aktiviti candat sotong(utk 7 org) dan              
       transfer bot laju pergi & balik daripada
       Pulau Kapas - Jeti - Pulau Kapas                  =  RM 650
 
    - 2 bilik chalet aircond tanpa breakfast
        (3 hari 2 malam)
        (makcik gemuk resort)
        (RM 90 satu malam)                                  =   RM 360
 
4. Snorkeling (RM 25 * 7)                                 =   RM 175
 
5. Makan (RM50 seorang)                                 =   RM 350

                                                       JUMLAH    =   RM 2,035.00

Kami sampai di Jeti Pulau Kapas dalam pukul 7.00 petang dan kami memilih untuk terus pergi candat sotong.

Kami check in ke makcik gemuk resort dalam pukul 2.00 pagi setelah penat mencandat sotong. Petua sebelum mencandat sotong. Sila sediakan ubat pil mabuk laut kerana di tengah laut confirm mabuk lauk tak kira la terror ke tak pasti pening kepala.
 Betapa clearnya air laut sehingga boleh di lihat dengan mata kasar walaupun tidak memakai google. Tetapi kalau pergi ke Pulau Kapas pastikan bawa makanan sendiri kerana makanan di sini sangat mahal. Tambahan suasana di malam hari di Pulau Kapas memang sunyi. So agak bosan la kalau datang berdua. Kalau yang nk honeymoon tu ok la.

13 di ketengah jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di ketengah jaya - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jan 2014 01:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jan 2014 01:28 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Oct 2013 01:22 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Sep 2013 01:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 31 Aug 2013 01:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jul 2013 01:24 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Jengka 19: Utusan Online - Timur

Posted: 23 Jul 2013 01:08 AM PDT


Ketengah bina 300 rumah

Posted: 22 Jul 2013 10:35 AM PDT

Oleh SITI AIRUNNISA ALAUI
pengarang@utusan.com.my

KUALA TERENGGANU 22 Julai - Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (Ketengah) merancang membina sebanyak 300 buah rumah pelbagai jenis dengan kos RM50 juta bagi memberi peluang penduduk di wilayahnya memiliki dan mendiami kediaman selesa bermula akhir tahun ini dan tahun depan.

Pengurus Besarnya, Wan Mat Amin Wan Daud berkata, pembinaan rumah terbabit akan dilaksanakan anak-anak syarikat Ketengah bagi memenuhi permintaan penduduk di wilayah itu yang semakin meningkat ketika ini.

Katanya, pada tahun ini sahaja sebanyak 188 buah rumah pelbagai jenis siap dibina yang mana sebanyak 123 unit dibina Ketengah dan 65 unit lagi dibina anak syarikatnya.

"Daripada jumlah itu, sebanyak 44 buah rumah kos rendah dibina di Al-Muktafi Billah Shah (AMBS), 35 buah di Ceneh Baharu; sembilan buah rumah kos sederhana di Bukit Besi, AMBS dan Ceneh Baharu serta tujuh buah rumah kos sederhana di Ketengah Jaya dan 10 buah di AMBS dengan melibatkan peruntukkan sebanyak RM9.2 juta," katanya ketika ditemui di sini semalam.

Dalam pada itu, beliau berkata, selain projek perumahan tersebut, anak-anak syarikat Ketengah di bawah Ketengah Properties membina sebanyak 26 buah rumah jenis sebuah di AMBS, Bukit Besi dan Ketengah Jaya.

Tambahnya, selain itu, turut dibina adalah sebanyak 19 buah unit rumah jenis banglo setingkat dengan kos RM2.2 juta manakala Ketengah Jaya Sdn. Bhd. pula dalam proses pembinaan 20 buah rumah berkembar di Bandar Seri Bandi.

"Kita merancang membangunkan projek perumahan di wilayah ini sehingga 2015 dan menjangkakan sebanyak 150 buah unit rumah lagi akan dibina dengan kos RM1.5 juta," katanya.

Ujarnya, perancangan itu selari dengan pertambahan penduduk dan peningkatan golongan muda di wilayah itu yang memerlukan perumahan untuk membina keluarga masing-masing.

Katanya, perkara itu juga sebagai menyokong perkembangan terkini yang berlaku di wilayah Ketengah seperti pembukaan kampus Universiti Teknologi Mara (UiTM) Bukit Besi, Kolej Ketengah, Mara Ketengah International College, Kompleks Penjara dan sebagainya.

"Sehingga kini, sebanyak 3,940 buah rumah telah dibina di wilayah Ketengah dan pembinaan rumah juga dibina bercampur bagi menepati permintaan golongan tertentu seperti peniaga, guru dan pensyarah," jelasnya.

Maggi, Grand Puteri agih bubur lambuk resipi sendiri

Posted: 22 Jul 2013 10:35 AM PDT

Wan Mohd. Ariffin Wan Mustafa (kiri) bersama wakil penaja mengagihkan bubur lambuk kepada orang ramai di hadapan Hotel Grand Puteri, Kuala Terengganu, semalam.

KUALA TERENGGANU 22 Julai - Maggi dengan kerjasama Hotel Grand Puteri mengagihkan bubur lambuk kepada orang ramai di sini hari ini sebagai sebahagian daripada pendekatan memeriahkan sambutan Ramadan dengan kegiatan kebajikan.

Melalui program yang turut melihatkan penyertaan bersama Utusan Malaysia, hampir 1,000 bekas bubur lambuk disediakan dan dijadikan bekalan berbuka oleh orang ramai yang tidak melepaskan peluang merasai keenakannya.

Wakil Unit Persampelan Maggi Pantai Timur, Hamzah Mat Din berkata, program itu merupakan sebahagian daripada program tanggungjawab sosial korporat (CSR) mereka.

"Bubur lambuk yang kita edarkan hari ini memang istimewa kerana selain resipi sendiri menggunakan produk Maggi, kita juga menggunakan daging dan udang kering berbanding ikan di samping tidak menggunakan sayur-sayuran.

"Kami juga memberikan sampel produk Maggi Mi Goreng, Maggi Magic Meals dan Maggi Cukup Rasa kepada orang ramai dalam program ini," katanya ketika ditemui dalam program itu.

Jelasnya, sebanyak empat kakitangan unit itu terlibat menghasilkan bubur lambuk berkenaan selain dibantu kakitangan Hotel Grand Puteri dan Utusan Malaysia.

Sebelum ini katanya, Maggi turut menganjurkan program sama di pasar raya Mydin Mall manakala program seterusnya di Kedai Xiri Wakaf Tapai di sini esok.

Sementara itu, Pengurus Hotel Grand Puteri, Wan Mohd. Ariffin Wan Mustafa berkata, kerjasama pertama dengan Maggi itu memberi peluang kepada mereka menyumbang kepada orang ramai sempena Ramadan.

Usaha itu, katanya, selari dengan langkah yang diambil mereka dalam memperkenal pelbagai produk sempena Ramadan dan Syawal yang bakal menjelang tiba.

"Walaupun masih baru, sambutan terhadap produk yang kita tawarkan amat menggalakkan dan dijangka akan terus meningkat," katanya.

Tambah beliau, Hotel Grand Puteri menawarkan pelbagai produk menarik sepanjang musim perayaan antaranya Pakej Penginapan Balik Kampung bermula RM138 yang ditawarkan sehingga 30 Syawal, Pakej Rumah Terbuka (RM40 seorang) dan promosi steambot (RM19 seorang).

"Salah satu kelebihan hotel ini juga adalah kita mempunyai ruang dewan mesyuarat yang luas dan boleh memuatkan sehingga 250 orang menjadikannya amat sesuai sebagai venue majlis rumah terbuka," katanya.

Projek tiada kaitan pembangkang

Posted: 22 Jul 2013 10:35 AM PDT

Oleh Wan Zulkifli Wan Yaacob
pengarang@utusan.com.my

KETUA Menteri Sabah, Datuk Seri Panglima Musa Aman (kanan) bersalaman dengan penduduk dalam Majlis Berbuka Puasa di Masjid Al-Jamhuriah Kuala Besut, semalam. - UTUSAN/SAIFUDIN MOHD. NOR

BESUT 22 Julai - Segala pengumuman tentang projek pembangunan untuk rakyat di kawasan Kuala Besut merupakan perancangan yang telah dibuat sejak sekian lama dan bukannya atas desakan pembangkang.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, projek seperti benteng pemecah ombak di muara sungai, empangan dan pembinaan sekolah sememangnya sudah diputuskan, cuma menunggu masa untuk pelaksanaannya.

"Segala perancangan kerajaan tak ada kena-mengena dengan pembangkang. Tanpa desakan pembangkang pun, kita masih buat demi kepentingan rakyat," jelas beliau.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas lawatan kerja ke Pasar Tani Kuala Besut, di sini hari ini. Yang turut hadir ialah Pengerusi FAMA, Tan Sri Badruddin Amiruldin.

Ismail Sabri diminta mengulas kononnya segala projek pembangunan di Kuala Besut yang diumumkan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan pemimpin Pusat yang lain adalah atas desakan pembangkang.

Menurut beliau, dari segi pelaksanaan projek-projek terbabit akan mengambil masa termasuk kelulusan.

Katanya, lakaran projek bukannya boleh siap dalam dua minggu dan kajian perlu disiapkan bertahun-tahun.

"Bukan boleh buat pemecah ombak dalam masa seminggu, pilihan raya diumumkan minggu lepas, sedangkan pelan dan kajian sudah lama seperti berapa panjang pemecah ombak.

"Agaknya pembangkang ingat buat pemecah ombak macam nak buat batas padi di sawah, buat sesuka hati dalam seminggu," katanya.

Selain itu, beliau berkata, peluang Barisan Nasional (BN) untuk mencapai kemenangan pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut adalah cerah kerana pengundi di situ memahami kemenangan pembangkang tidak akan memberi makna.

"Lebih baik beri kemenangan kepada BN dan kestabilan kepada kerajaan negeri. Kita nak kekalkan kerajaan BN di Terengganu supaya projek pembangunan yang diumumkan dapat dilaksanakan," katanya.

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2013 01:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 01:29 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Mar 2013 02:39 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

HOT U......!!! BILA sahTIPU NAK SAMAN??? - Angin Laut China <b>...</b>

Posted: 28 Feb 2013 06:44 AM PST


JANJI PAS DAN WANG LESAP DI KETENGAH JAYA-KAMI TUNGGU SAMAN DARI SATIPUL!!!

"Umno semakin terdesak. Fitnah d wujudkn dgn tuduhn bahawa saya sebg bekas Adun 1999-2004, Jsr, Pas caw Ketengah Jaya maupun Tetuan Azman Wan Helmi & Associate terlibat merembat Rm1.4j duit anak generasi kedua bg Tanah Gen 2 Felda Ktgh jaya.Bahkn Tn Guru Hj Hadi juga d tuduh sama. Saya sudah berbincang & pihak lawyer akn mengambil tindakn saman dlm masa terdekat. "

Petikan di atas adalah yang ditulis oleh Satipul dalam FBnya….. .(sepatut FB Satipul Bahri tapi jadi FB Saipul Bahri…..itu nama sebenar pun mahu tipu juga ke….hahaha)Para pembuat report isu kerajaan Pas seleweng duit janji tanah di Mukim Rassau (Ketengah Jaya) dan Mukim Kuala Paka, sedia pada bila-bila masa untuk berdepan dengan saman pihak Satipul, bekas Adun Paka itu.

Beliau memang terlibat bersama JSR, Tetuan Azman Wan Helmi dan Menteri Besar Haji Hadi waktu itu yang datang membahagikan nombor-nombor lot di Padang Astaka Ketengah Jaya.

Bahkan menurut seorang yang terbabit Fauziah binti Mamat, salah seorang yang terbabit memberitahu temuduga di adakan di Pejabat YB Satipul sendiri ketika itu Ahli Dewan Undangan Negeri Paka, no 55, Tebing Tembah, 23100 Paka Dungun pada 1 Julai 2002 jam 11.00 pagi. (sila rujuk lampiran surat panggilan temuduga)Oleh itu, Satipul yang juga Timbalan Pesuruhjaya Pas Terengganu sekarang ini janganlah sekadar membuat UGUTAN nak saman……SILA KEMUKAN SAMAN SEGERA WAHAI SATIPUL.

Baca seterusnya di SINI

Ngeri! Telinga Kanan Tertusuk Besi

Posted: 09 Mar 2013 06:30 PM PST


Kepala mangsa turut tertusuk besi stereng selepas keretanya merempuh sebatang pokok.

FELDA KERTEH 5 – Seorang pemuda nyaris rentung apabila kereta yang dipandunya terbakar selepas merempuh sebatang pokok dekat sini.

Dalam nahas kira-kira jam 6.30 petang terbabit, Mohd Abaidillah Zainuddin, 25, turut terpaksa menahan kesakitan kerana tersepit di tempat duduk pemandu dengan bahagian belakang telinga kanan tertusuk besi stereng.

Bagaimanapun, tindakan pantas Pasukan Bomba Sukarela (PBS) Bandar Ketengah Jaya yang segera sampai ke tempat kejadian dan memadamkan kebakaran berjaya menyelamatkan mangsa.

Pengerusi PBS Bandar Ketengah Jaya, Ramli Mat berkata, pihaknya hanya mengambil masa selama tiga minit untuk memadamkan kebakaran di bahagian bonet kereta jenis Proton Saga yang dinaiki mangsa.

"Sejurus menerima laporan mengenai kemalangan itu, enam anggota PBS Bandar Ketengah Jaya segera bergegas ke tempat kejadian dan ketika tiba di lokasi kejadian, mangsa mengerang kesakitan di tempat duduk pemandu dengan bahagian depan keretanya remuk teruk dan melekat pada pokok.

"Ketika itu bonet kereta turut terbakar dan kebakaran itu segera dipadamkan. Namun keadaan kereta yang remuk menyulitkan kami untuk mengeluarkan mangsa," katanya.

Menurutnya, masa selama 30 minit diambil bagi mengeluarkan mangsa sebelum dikejarkan ke Hospital Kemaman bagi mendapatkan rawatan lanjut.

Ekoran kejadian itu, mangsa mengalami kecederaan patah tangan dan paha selain mengalami kecederaan di kepala ekoran stereng pecah dan besi stereng menusuk kepala mangsa.


Ngeri! Telinga Kanan Tertusuk Besi 10 out of 10 based on 10 ratings. 10 user reviews.

Pendedahan Penyelewengan Kerajaan Lalu: TIADA <b>...</b> - teganuki ta

Posted: 17 Mar 2013 10:01 PM PDT

Oleh: Pengarang Teganukita


Tiada sebarang bayaran yang patut dibayar oleh pemohon atau peserta yang memohon dan berjaya sebagai peserta Rancangan Tanah Berkelompok (RTB) yang diuruskan oleh Pentadbiran Tanah Daerah masing-masing atau Pejabat Tanah di daerah masing-masing.

Jika sekiranya ia dikenakan bayaran beratus-ratus ringgit atau ribuan ringgit oleh pihak tertentu bagi mendapatkan tanah RTB itu, ia adalah di luar arahan dan pengetahuan Pentadbir atau Pejabat Tanah Daerah.

Pihak Pejabat Tanah tidak tahu menahu perkara punggutan duit oleh pihak terbabit.

Demikian dijelaskan oleh seorang Pentadbir Tanah Daerah di Terengganu ketika diminta mengulas laporan polis yang yang dibuat oleh pemohon salah satu RTB di Balai Polis Ketengah Jaya pada 22 Februari lalu.


Menurut Salinan Repot KETENGAH JAYA/000172/13 pada 22 Februari 2013 jam 4.34 petang, pengadu Muhamad Rosdi bin Fauzi dari Felda Ketengah Jaya Dungun menyatakan: "Pada 11/02/2004 Kami Generasi Kedua Felda telah ditawarkan Tanah Rancangan Berkelompok di Kawasan Pembangunan Lima Bandar Ketengah Jaya, Mukim Rasau, Daeran Dungun oleh Kerajaan Terengganu pada waktu itu (1999-2004).

Pada 17/02/2004 satu majlis diadakan di Padang Astaka Ketengah Jaya,setiap peserta telah diminta bayaran maksimum sebanyak RM1, 300.00. Duit ini dibayar kepada akaun sebuah syarikat guaman yang dilantik sebelum 01 Mac 2004.

Jumlah peserta yang terlibat adalah seramai 1080 orang.

Kami telah dijanjikan akan memperolehi geran tanah tersebut. Pihak yang berkenaan telah menghilangkan diri tanpa mengembalikan semula duit kami.

Saya mewakili kesemua peserta menuntut kembali duit dari pihak yang telah menjanjikan tanah tersebut. Pihak kami juga mendesak supaya kes ini disiasat dengan kadar segera oleh pihak polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia.

Ini kerana kami rasa sangat tertipu oleh kepimpinan pada waktu itu. Inilah pengaduan saya".

Menurut Pentadbir Tanah itu, bayaran syarat-syarat Lesen Menduduki Sementara ialah RM10 setahun sahaja dan bayaran pendaftaran atau buka fail hanyalah dikenakan RM5 (Seksyen 67 dan 68 Kanun Tanah Negara).

Katanya, apabila seseorang diluluskan permohonan, kelulusan LMS hanya diberi bagi tempoh tiga tahun sahaja sebagai tempoh percubaan. Pertimbangan kemudian akan diberikan sama ada hendak diberikan hak milik kekal atau pun tidak.

"Segala hal berkaitan pentadbiran tanah adalah mengikut Kanun Tanah Negara, jadi kalau di luar perkara berkaitan, ia adalah dibuat tanpa pengetahuan Pentadbir Tanah," tegasnya.

 

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jul 2013 01:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jul 2013 01:30 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jul 2013 01:03 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 17 May 2013 01:50 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 01:36 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Remaja Raikan Ramadan Serentak <b>Di</b> Dua Buah Masjid <b>di</b> Kemaman

Posted: 04 Aug 2012 01:27 AM PDT

Alhamdulillah antara program PSR 2012 ialah Remaja Raikan Ramadan (3R) dan sebanyak tiga buah masjid/surau di daerah Kemaman menjadi lokasi program 3R kali ini. Terbaru ialah di Masjid Felda Kerteh 5 di Ketengah Jaya yang melibatkan sekitar 50 orang remaja berumur 13-19 tahun dan juga di Masjid Sultan Ahmad dekat Bandar Chukai yang melibatkan pelajar-pelajar sekolah menengah di bandar ini. Kedua-dua program ini berjalan serentak dan dikendalikan dibawah Jawatankuasa Pembangunan Remaja IKRAM Kemaman di bawah Cikgu Hj Norfizam Said.

Program 3R di Felda Kerteh 5 kali ini istimewa kerana inilah kali pertama program sebegini dilaksanakan IKRAM di kawasan felda di daerah ini. Terdapat tiga buah sekolah menengah di Ketengah Jaya iaitu SMK Rasau, SMK Semarak B5 dan SMK Tetra Jaya. Terdapat juga ahli-ahli IKRAM yang bertugas sebagai guru di sekolah-sekolah ini yang membantu merapatkan lagi hubungan pihak sekolah dengan IKRAM.

Seramai 15 orang fasilitator diketuai Pengarah Program Saudara Khairul Azri telah terlibat menjayakan program ini. Di dalam program ini juga diperkenalkan kelab remaja IKRAMTeens kepada semua peserta. Para peserta begitu teruja dengan pelbagai program yang disediakan. Majlis penutup program telah disempurnakan oleh TYDP IKRAM Kemaman iaitu Ustaz Muzahar Hitam.

Manakala program di Masjid Sultan Ahmad pula diketuai oleh Pengarah Program Sdr Nadhir yang juga Mualim SMIAA Kemaman serta barisan fasilitator dari kalangan mahasiswa universiti yang sedang bercuti. Sekitar 80 orang remaja hadir di program ini. Ianya dirasmikan oleh Pengerusi Tetap IKRAM Kemaman Hj Che Zahari Che Nik.

Pelbagai program disajikan sepanjang program 3R ini. Mudah-mudahan segala usaha ini terus disusuli dengan program-program lanjutan tarbiah di sekolah masing-masing. Kerjasama yang sudah terjalin perlu dimanfaatkan lagi bagi melahirkan generasi kepemimpinan remaja rabbani demi masa depan ummah yang gemilang.

Program 3R yang ketiga akan diadakan di Surau Rantau Petronas dekat Kerteh pada minggu hadapan 10-11 Ogos 2012. Ini adalah program tahun keempat berturut-turut dimana pihak IKRAM (sebelum ini JIM) diberikan kepercayaan mengendalikan program remaja seumpama ini. Mudah-mudahan semuanya berjalan lancar dan diberkati Allah SWT.

<b>Ketengah</b> belanja RM 1 juta bantu golongan kurang mampu ABN <b>...</b>

Posted: 18 Jul 2013 02:48 AM PDT

KEMAMAN – Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (Ketengah) membelanjakan kira-kira RM1 juta kepada 4,834 penerima sumbangan dari Tabung Amanah Masyarakat Ketengah tahun ini bagi membantu golongan miskin, ibu tunggal dan orang kurang upaya.

Pengurus Besar Ketengah, Wan Mat Amin Wan Daud berkata, sumbangan itu bertujuan meringankan beban kewangan kepada mereka yang berkenaan.

"Jumlah penerima sumbangan juga semakin meningkat berbanding seramai 3,157 orang tahun lalu, 2,610 (2011) dan 1,064 (2010) 2010 dan insya-Allah akan lebih ramai diberi bantuan seiring dengan peningkatan sumbangan dari lima anak syarikat Ketengah.

"Pada tahun ini, sumbangan dimulakan di Cheneh dan akan diadakan di Ajil, Hulu Terengganu, Al Muktafi Billah Shah di Dungun dan Bandar Seri Bandi di sini," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan sumbangan kepada 360 penerima bantuan itu di Bandar Baru Cheneh di sini hari ini.

Lima anak syarikat Ketengah yang terlibat dalam bidang perladangan perlu memberi sumbangan kepada tabung itu mengikut peratusan keuntungan yang ditetapkan pihak pengurusan Ketengah – Ketengah Jaya Sdn Bhd, YTI-Ketengah Perwira Sdn Bhd, Rakyat Ketengah Perwira Sdn Bhd, Ladang Rakyat Terengganu Sdn Bhd dan Ketengah Perwira Sdn Bhd.

Ketengah ialah agensi di bawah Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah yang diperbadankan pada 12 April 1973 dan diberi kuasa untuk menjalankan pembangunan ekonomi dan sosial di kawasan seluas 443,876 hektar meliputi pedalaman daerah Dungun, Kemaman dan Hulu Terengganu.

"Selain bantuan untuk ibu tunggal, OKU dan orang miskin, Ketengah juga menyalurkan bantuan kepada pelajar sekolah dari keluarga kurang mampu," katanya. – Bernama

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jul 2013 01:23 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2013 01:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2013 01:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2013 01:30 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Feb 2013 01:50 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Permata Wangi: Pelajar Sekolah Gaduh <b>Di</b> Surau <b>Ketengah Jaya</b>

Posted: 15 Jul 2009 07:11 AM PDT

Kerana cantik dan bijak, dua pelajar perempuan yang juga sahabat baik dihasut supaya bertumbuk di sebuah surau di Ketengah Jaya, Dungun 18 Jun lalu.

Aksi bergasak pelajar tingkatan satu berpakaian seragam itu dirakam menggunakan kamera telefon bimbit dan bukan sahaja tersebar di kalangan pelajar tetapi boleh ditonton di laman web perkongsian YouTube.

Rakaman 30 minit itu bermula dengan tiga remaja perempuan tingkatan dua dari Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Ketengah Jaya, Dungun di sini melahirkan rasa tidak puas hati terhadap dua pelajar yang dikatakan menjadi kesukaan ramai.

Dua pelajar cantik dan bijak itu masing-masing pelajar tingkatan satu. Seorang dari SMK Ketengah Jaya manakala seorang lagi dari SMK Rasau Kerteh, Kemaman.

Rakaman seterusnya menunjukkan tiga pelajar senior itu membuli dan memukul pelajar dari Rasau Kerteh kerana dia didakwa bercakap besar. Pihak polis telah pun memanggil enam orang pelajar tersebut untuk memberi keterangan. Difahamkan juga pihak sekolah telah pun menggantung pembelajaran beberapa orang pelajar yang terbabit.

Tiga pelajar itu turut memaki hamun gadis berkenaan dalam dialek Terengganu. Mereka turut menampar, menarik tudung dan rambut selain menendang pelajar dari Rasau Kerteh itu beberapa kali.

Rakaman kemudian menunjukkan pergaduhan melibatkan dua sahabat baik itu selepas mereka dihasut oleh ketiga-tiga pelajar senior itu.

Aksi tarik rambut dan sepak terajang antara dua sahabat itu bukan sahaja disorak oleh tiga pelajar itu malah dirakam.- KOSMO

Jawatan Kosong <b>Di KETENGAH</b> ~ GEDUNG KERJA

Posted: 13 Aug 2012 07:25 PM PDT


Permohonan daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan adalah dipelawa bagi memohon jawatan di Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (KETENGAH) dalam Perkhidmatan Kumpulan Sokongan. Keutamaan akan diberi kepada pemohon yang menetap di Negeri Terengganu.

1. JURUTEKNIK KOMPUTER
2. PEMBANTU AM PEJABAT
3. PEKERJA AWAM

Permohonan hendaklah menggunakan Borang LKTT: 1 (Pind. 1/2010) yang boleh diperolehi di Ibu Pejabat Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah, Bandar Al Muktafi Billah Shah, Dungun, Terengganu dan di Pejabat Cawangan Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah Bandar Bukit Besi, Bandar Ketengah Jaya, Bandar Seri Bandi, Bandar Ceneh Baharu dan Pengkalan Gawi, Tasik Kenyir atau dengan memuat turun dari laman sesawang, http://www.ketengah.gov.my

Permohonan hendaklah sampai kepada:-

Pengurus Besar
Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (KETENGAH)
Karung Berkunci No. 3
23409 Bandar Al Muktafi Billah Shah
DUNGUN, TERENGGANU
(Bahagian Khidmat Pengurusan)

tarikh tutup permohonan sebelum atau pada 13 September 2012

Maklumat lanjut jawatan klik sini
Borang permohonan sila klik sini

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jan 2013 01:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Konvoi Samseng Mazlan Aliman gagal | The Unspinners

Posted: 06 Dec 2012 10:45 PM PST


Sepatutnya hari Jumaat, datanglah masjid awal-awal dan buat iktikaf. Puak-puak PAS di Terengganu  ni lain pula.

Hari ini jugalah mereka nak buat Kembara Oren konon nak selamatkan Felda di Terengganu. Entah apa yang nak diselamatkan apabila semua tempat dah reject si Mazlan Alimin.

Dia orang nak syok sendiri tiada siapa boleh tahan. Ini negara merdeka dan sesiapa bebas untuk bersuara asal tak bawa budaya samseng dan huru harakan keadaan keamanan awam.

Membantu puak-puak PAS bengong ini untuk syok sendiri adalah Satipul Bahri Mamat, Timbalan YDP PAS Dungun yang melepaskan kembara begong di Ketengah Jaya pada pukul 9 pagi.

Tujuan yang disebut adalah untuk memberi penerangan kepada warga Felda tapi sebenarnya membuat fitnah Felda telah menggadai nasib peneroka.


Tengoklah risalah yang dijaja. Ini bukan penerangan tapi penipuan dan budaya politik samseng. Sabar aje lah Tan Sri Isa. Lagi difitnah, lagi banyak pahala Tan Sri dapat.

Konvoi tersebut akan ke Felda Kertih 2, Kertih 3, Jerangau, Bukit Bading dan Tenang.

Mereka canangkan 110 kenderaan akan sertai konvoi tetapi yang ada hanya 25 orang saja. Di pelancaran Ketengah Jaya pun hanya dihadiri 50 org peserta konvoi yang BUKAN pun peneroka.


Dalam masa sama peneroka Felda Ketengah Jaya sendiri hadhir seramai 200 orang peneroka (bkan impot macam PAS) membantah Kembara Oren ini.

Belum start dah gagal. Balik kampung la Mazlan Alimin ... mana mamat ni ada kampung? Kampung sendiri  pun tolak dia!

Blog Felda: felda kerteh - Google Blog Search

Posted: 14 Jul 2013 07:22 PM PDT

<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 26 Jun 2013 07:04 PM PDT

Blog Felda: <b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2013 10:49 PM PDT


UNDI RAKYAT 2013: Peratus undi peneroka <b>Felda</b> Ketengah Jaya <b>...</b>

Posted: 04 May 2013 10:49 PM PDT

UNDI RAKYAT 2013: Peratus undi peneroka Felda Ketengah Jaya dijangka tinggi

SESAK... Beginilah suasana di pusat mengundi Sekolah Menengah Kebangsaan Ketengah Jaya, Dungun pada sebelah pagi

Oleh Fairus Azareen (fairus@abnxcess.com)

KETENGAH JAYA — Proses mengundi di Bandar Ketengah Jaya berjalan lancar dengan peratusan pengundi yang tinggi berbanding PRU-12.

Kawasan ini merupakan sebuah penempatan peneroka Felda yang terdiri daripada Felda Kerteh 1, Felda Kerteh 2, Felda Kerteh 3, Felda Kerteh 4, 5 dan 6.

Petugas BN menyemak daftar pemilih pengundi di Dungun.

Petugas BN menyemak daftar pemilih pengundi di Dungun.

Ia juga merupakan kawasan bersempadan antara daerah Kemaman dan Dungun di mana, Felda Kerteh 5 dan 6 termasuk dalam kawasan Kemaman dan yang lainnya dalam daerah Dungun. Ikuti rakaman suasana pengundian dari lensa ABN News.

<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 04 Apr 2013 12:00 AM PDT


<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 04 Apr 2013 07:14 PM PDT


<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 08 Mar 2013 05:29 AM PST


PSR - Program 3R di <b>Felda Kerteh</b> 5 ~ Wawasan Kita by FAZ

Posted: 18 Jul 2012 02:09 AM PDT

Satu perbincangan telah dibuat dengan Ketua Peneroka Felda Kerteh 5 Encik Rashid Muhamad di depan kediaman beliau di felda tersebut. Ianya bertujuan bagi merangka satu program Remaja Raikan Ramadhan (3R) yang bakal diadakan di Masjid Felda Kerteh 5 pada 3-4 Ogos 2012.


Program 3R ini ditumpukan kepada para remaja berusia 15 hingga 19 tahun yang bersekolah di dua buah sekolah menengah di sini iaitu SMK Ketengah Jaya dan SMK Semarak B5.

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Jan 2014 01:50 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 26 Dec 2013 01:15 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :- di ketengah jaya - Google Blog Search

MyNewsHub.My - Sertai Komuniti Berita Online Terhangat <b>di</b> Malaysia.

Posted: 21 Dec 2013 08:54 PM PST


HULU TERENGGANU – Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (Ketengah) mengalami kerugian kira-kira RM2 juta akibat banjir baru-baru ini apabila buah sawit dari beberapa ladangnya tidak dapat dipungut untuk diproses.

Pengurus Besar Ketengah Wan Mat Amin Wan Daud berkata Ketengah mempunyai tiga ladang besar di wilayahnya di Kemaman iaitu Ladang Ketengah Perwira, Ketengah Jaya dan Ladang Rakyat yang kesemuanya ditenggelami banjir bermula 2 Dis lepas.

"Semasa banjir, 80 peratus wilayah di daerah Dungun dan Kemaman terjejas teruk melibatkan kawasan beribu-ribu hektar. Selain buah sawit, ada anak pokok sawit yang baru ditanam turut musnah ditenggelami air.

"Selain itu, tiga rumah orang kampung dalam wilayah Ketengah di Air Puteh, Kemaman turut dihanyut banjir, bagaimanapun kerugian keseluruhan belum dapat dipastikan," katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian hadiah pertandingan memancing Jelajah Tasik Kenyir di sini.

Beliau berkata Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah bersetuju menggantikan rumah yang dihanyutkan banjir itu dengan segera melalui Program Bantuan Rumah di bawah kementerian berkenaan.

Wan Mat Amin berkata Ketengah mengeluarkan bantuan segera bagi membantu penduduk kampung yang dilanda banjir dengan menghantar bekalan makanan melibatkan kos RM50,000 ke pusat pemindahan dengan kerjasama Pejabat Daerah dan Jabatan Kebajikan Masyarakat.

Selain itu, agensi berkenaan Ketengah turut mengadakan gotong-royong selepas banjir membantu membersih rumah penduduk.

Beliau berkata Ketengah mempunyai bilik gerakan banjirnya di Bandar Al-Muktafi Billah Shah dengan skuad banjirnya sendiri melibatkan 100 kakitangan dan pertubuhan sukarela untuk membantu mangsa yang terlibat. – BERNAMA

Ketengah Alami Kerugian RM2 Juta Akibat Banjirhttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/Sawit1.jpghttp://mynewshub.my/wp-content/uploads/Sawit1-150x150.jpgMyNewsHub Terkini,

HULU TERENGGANU - Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (Ketengah) mengalami kerugian kira-kira RM2 juta akibat banjir baru-baru ini apabila buah sawit dari beberapa ladangnya tidak dapat dipungut untuk diproses. Pengurus Besar Ketengah Wan Mat Amin Wan Daud berkata Ketengah mempunyai tiga ladang besar di wilayahnya di Kemaman iaitu Ladang Ketengah Perwira,...

<p style="text-align: left;">HULU TERENGGANU - Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (Ketengah) mengalami kerugian kira-kira RM2 juta akibat banjir baru-baru ini apabila buah sawit dari beberapa ladangnya tidak dapat dipungut untuk diproses.</p> Pengurus Besar Ketengah Wan Mat Amin Wan Daud berkata Ketengah mempunyai tiga ladang besar di wilayahnya di Kemaman iaitu Ladang Ketengah Perwira, Ketengah Jaya dan Ladang Rakyat yang kesemuanya ditenggelami banjir bermula 2 Dis lepas. <p style="text-align: left;">"Semasa banjir, 80 peratus wilayah di daerah Dungun dan Kemaman terjejas teruk melibatkan kawasan beribu-ribu hektar. Selain buah sawit, ada anak pokok sawit yang baru ditanam turut musnah ditenggelami air.</p> <p style="text-align: left;">"Selain itu, tiga rumah orang kampung dalam wilayah Ketengah di Air Puteh, Kemaman turut dihanyut banjir, bagaimanapun kerugian keseluruhan belum dapat dipastikan," katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian hadiah pertandingan memancing Jelajah Tasik Kenyir di sini.</p> <p style="text-align: left;">Beliau berkata Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah bersetuju menggantikan rumah yang dihanyutkan banjir itu dengan segera melalui Program Bantuan Rumah di bawah kementerian berkenaan.</p> Wan Mat Amin berkata Ketengah mengeluarkan bantuan segera bagi membantu penduduk kampung yang dilanda banjir dengan menghantar bekalan makanan melibatkan kos RM50,000 ke pusat pemindahan dengan kerjasama Pejabat Daerah dan Jabatan Kebajikan Masyarakat. <p style="text-align: left;">Selain itu, agensi berkenaan Ketengah turut mengadakan gotong-royong selepas banjir membantu membersih rumah penduduk.</p> <p style="text-align: left;">Beliau berkata Ketengah mempunyai bilik gerakan banjirnya di Bandar Al-Muktafi Billah Shah dengan skuad banjirnya sendiri melibatkan 100 kakitangan dan pertubuhan sukarela untuk membantu mangsa yang terlibat. - BERNAMA</p>

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved