ads

Isnin, 21 Mei 2012

13 di paka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di paka - Google Blog Search


Loji Petronas <b>Di Paka</b> Meletup ! | wootmedia.MY

Posted: 10 May 2012 12:16 PM PDT

Ketahui Posisi Bola Sepak Yg Sesuai Dengan Anda !

kilang petronas meletup

Loji Petronas Di Paka Meletup – Seramai 10 orang cedera setelah Loji Pemprosesan Gas 3 milik Petronas di Paka,Terengganu meletup pada pukul 3 petang semalam. Empat daripada 10 mangsa tersebut mengalami kebakaran peringkat 4

Bomba berjaya memadamkan kebakaran selama 20 minit.Mangsa mangsa yang cedera di hantar ke Hospital Dungun.Punca letupan masih belum dikenal pasti  -wootmedia

Tagged , ,

13 di gong kedak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di gong kedak - Google Blog Search


Looking For Historical Sites..: Pengenalan

Posted: 31 Jul 2011 11:59 PM PDT

 Peperangan Dunia Ke-II yang berlaku pada tahun 1941 - 1945 dahulu telah banyak meninggalkan   kesan yang negatif di kalangan masyarakat Melayu pada zaman ini. Golongan veteran pada hari masih belum dapat melupakan kisah pada zaman penjajahan ini.

Kubu-kubu yang terdapat di daerah Bachok itu telah dibina oleh tentera British yang bertujuan untuk menentang kemaraan tentera Jepun dalam Perang Dunia Ke-II. Semasa pendaratan Jepun yang pertama, telah menyebabkan berlakunya pertempuran yang amat sengit di kalangan tentera British dan tentera Jepun dalam sejarah Tanah Melayu. 

Tentera Jepun telah menyerang Tanah Melayu iaitu Kelantan semasa penduduk kampung sedang nyenyak tidur dan dikatakan ada juga penduduk kampung yang sedang berhibur dengan berdikir bersama tentera British pada tengah malam itu, 8 Disember 1941.

Tentera British yang berbangsa India (Punjab) telah ditugaskan untuk berkawal di pesisir pantai Kelantan bagi menghadapi sebarang ancaman yang mungkin akan dihadapi dengan kental. Mereka berusaha untuk mempertahankan Kelantan dan menjaga lapangan di Pengkalan Chepa, Machang dan di Gong Kedak, Pasir Puteh daripada jatuh ke tangan pihak musuh. Pembinaan kubu yang rapi sesuai dengan kedudukan pertahanan yang strategik sedikit sebanyak telah dapat memperlahankan pergerakan musuh untuk terus memasuki Kelantan dengan cepat.

Menurut sejarah, penggunaan kubu-kubu sebagai alat untuk mempertahankan diri dari pihak musuh sedikit sebanyak dapat memperlambatkan pergerakan pihak musuh dari menawan Tanah Melayu pada waktu itu. Pantai Kuala Pak Amat merupakan salah satu lokasi yang penting dalam sejarah perang, ini kerana pantai itu telah menjadi tempat pendaratan yang pertama Tentera Jepun di Tanah Melayu. Namun sebelum berlakunya perang dunia yang ke-II yang lalu, Pihak Tentera British telah membina kubu-kubu kebal (Pillbox) ini bagi tujuan untuk mempertahankan pantai serta Tanah Melayu ketika itu daripada serangan dari pihak musuh.

        Kubu Kebal British di Kelantan; (Salleh Mohd Akib, 1995: 24)
Pada awal tahun 1940 pembinaan kubu-kubu kebal (Pillbox) ini semakin banyak dibina di pesisir pantai dan pesisir sungai serta di beberapa kawasan strategik yang lain seperti di Lapangan Terbang Kota Bharu, Machang serta di Gong Kedak, Pasir Puteh.
Pasukan tentera Jepun yang telah menyerang Tanah Melayu khususnya di Kota Bharu telah mengalami kesusahan yang teruk bagi mendarat di Kelantan ini kerana ianya adalah disebabkan oleh pertahanan di darat yang kuat terutama dari kubu-kubu kebal (Pillboxes) tentera British. Dalam 'CITATION FORCE' ada menyatakan;
            "....Kota Bharu Airfield was 4 km behind this coast position upon passing through the coconut grove, the huge airfield greeted our eyes. The surroundings were heavily protected with barbed wire entanglements and pillboxes were constructed in the first line (coast line) position and a strong defence zone".
(....Landasan Terbang Kota Bharu terletak 4 km di pendalaman dari arah pantai setelah melintasi dusun kelapa, maka terbentanglah landasan terbang yang besar itu di hadapan mata kita. Kawasan sekitarnya dipertahankan dengan rapi sekali oleh pagar-pagar kawat berduri dan kubu-kubu kebal yang dibina di barisan hadapan (sepanjang pantai) dan juga oleh satu zon pertahanan yang kuat). Malay Campaign (Ryuichi Yokoyana; 1941 – 1942; Japanese Secret Account of the Bloody Landing Against the British Force at Kota Bharu)
                       
        Kubu Kebal British di Kelantan; (Salleh Mohd Akib, 1995: 24)
Kubu-kubu kebal ini telah diperbuat daripada simen yang konkrit bagi mempertahankan struktur binaannya daripada cepat rosak. Ianya boleh memuatkan lebih kurang seramai 9 hingga 12 orang tentera di dalam setiap kubu.
Kubu-kubu kebal yang dibina ini mempunyai lubang-lubang khas pada setiap penjuru bagi tujuan untuk memerhatikan dan menembak musuh yang menghampiri setiap kawasan yang mempunyai kubu-kubu kebal ini. Terdapat lebih kurang 25 buah kubu-kubu kebal (Pillbox) telah dibina namun sebahagian besarnya telah banyak ditenggelami air kerana disebabkan oleh hakisan pantai yang berlaku pada setiap tahun.

          
               

13 di hulu terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di hulu terengganu - Google Blog Search


Hidroelektrik <b>Hulu Terengganu</b> | Darul Iman

Posted: 17 May 2012 06:30 PM PDT

Oleh RADHUAN HUSSAIN utusanterengganu@utusan.com.my

Tapak Lokasi Pelencongan Sungai Terengganu untuk Projek Hidroelektrik Hulu Terengganu di Hulu Terengganu. – UTUSAN/Shaifudin Mohd. Nor

HULU TERENGGANU 16 Mei – Mungkin tidak ramai menyedari di sebalik keheningan belantara di satu lokasi berhampiran laluan utama menghala ke Gua Musang dekat sini, kerja-kerja pembinaan bagi menyiapkan projek Hidroelektrik Hulu Terengganu sedang giat dijalankan.

Untuk ke lokasi, perjalanan sejauh kira-kira 160 kilometer perlu ditempuhi yang mengambil masa selama hampir dua jam dari bandar Kuala Terengganu.

Dari simpang jalan utama ke Gua Musang, laluan berliku, berlumpur yang merentasi beberapa bukit sejauh kira-kira dua kilometer ke dalam, terpaksa diredahi dengan menaiki kenderaan pacuan empat roda yang disediakan.

Pelbagai jenis jentera berat bertungkus-lumus melakukan kerja siang dan malam sejak projek yang menelan belanja kira-kira RM1.6 bilion itu dimulakan dua tahun lalu. Ia dijangka siap sepenuhnya penghujung 2015.

Deruman enjin jentera dan beratus tenaga kerja dengan sebahagian besarnya warganegara China kelihatan komited bagi memastikan projek yang mampu membekalkan elektrik negara siap mengikut jadual.

Setiba di lokasi, suatu panorama mengasyikkan terakam, yang kedudukannya hampir dengan dua buah terowong gergasi dengan setiap satu berukuran 398 meter panjang dan bergaris pusat 9.2 meter yang siap dibina di dasar Empangan Puah itu.

Pada waktu itu, dasar atau lantai saluran berlekuk di sekitar dua terowong berkenaan masih kering sebelum mula digenangi air sejurus kerja lencongan Sungai Terengganu di kawasan itu dilakukan bagi tujuan menakung air untuk proses penjanaan hidro.

Majlis Pelencongan Sungai Terengganu untuk Projek Hidroelektrik Hulu Terengganu itu telah disempurnakan Presiden merangkap Ketua Pegawai Eksekutif TNB, Datuk Seri Che Khalib Mohamad Noh, di sini baru – baru ini.

Beliau melakukan gimik perasmian dengan menekan 'butang letupan' sebelum air sungai dialirkan dan beransur-ansur memenuhi takungan di situ.

Turut hadir Pengarah Eksekutif merangkap Ketua Pegawai Operasi TNB, Datuk Ir. Azman Mohd.; Naib Presiden TNB, Datuk Ir. Mohd. Nazri Shahruddin dan Pengurus Besar TNB Terengganu, Md. Yuslan Mohd. Yusof.

Hadir sama Pengarah Urusan Loh & Loh Constructions Sdn. Bhd., Jason Loh; Pengarah Urusan Sinohydro Corporation Ltd., Che Wei Li dan Pengarah Projek Perunding HTJV, Travis Smith.

Che Khalib berkata, majlis tersebut dilangsungkan bagi meraikan kejayaan melencongkan Sungai Terengganu melalui dua terowong berkenaan hasil usahasama syarikat Loh & Loh Constructions Sdn. Bhd., dan Sinohydro Corporation Ltd.

Menurutnya, sebaik siap sepenuhnya kelak, projek hidro tersebut mampu membekalkan 250 megawatt (MW) untuk seluruh negara.

Malah, beliau turut memberi jaminan projek berkenaan bukan sahaja mampu menampung keperluan bekalan elektrik negara tetapi merupakan suatu projek penambahbaikan dalam membantu mengelak berlaku banjir di kawasan-kawasan tertentu.

"Apabila projek hidroelektrik ini (Hulu Terengganu) dan projek Hidro Elektrik Ulu Jelai di Pahang siap nanti, ia akan meningkatkan lagi bekalan tenaga hidro ke seluruh negara," katanya.

Che Khalib turut berpuas hati dengan kerja-kerja pembinaan bagi menyiapkan projek Hidroelektrik Hulu Terengganu itu tanpa memusnahkan ekosistem dan persekitaran.

Beliau seterusnya menangkis dakwaan pihak tertentu termasuk pertubuhan bukan kerajaan (NGO) kononnya projek pembinaan hidro seumpama itu dilaksanakan turut menjejaskan serta merosakkan alam sekitar.

Beliau berkata, sehingga ini prestasi projek itu hampir mencapai 20 peratus siap dan berjalan mengikut jadual iaitu jangkaan takungan air bermula pada November 2014.

Katanya, projek yang melibatkan kawasan takungan air seluas 6,130 hektar itu apabila siap kelak mampu menjana 250MW kuasa elektrik.

"Projek itu akan melibatkan takungan air di Tasik Puah seluas 6,000 hektar dan Tasik Tembat seluas 130 hektar," katanya.

13 di jerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerteh - Google Blog Search


Kerja2 Jalan2: Hotel <b>Di Jerteh</b>: Hotel One Utama

Posted: 19 May 2012 03:26 AM PDT

Masa mula2 kena gi outsation kat Jerteh ni memang saya tak ada idea ade ke tak hotel kat sana. Ye lah festaim nak ke sana. Huhu =p. Masa mula2 sampai ada lah nampak beberapa hotel bajet tapi Hotel One Utama ni yang lebih menarik perhatian sebab dari luar dah nampak terpampang signboard berwarna merah dia. Huhu =p.
Hotel ni kira hotel bajet juga lah. Bilik satu katil single dalam harga RM60-70. Bilik satu katil queen dalam harga RM100-120. Bilik yang lain saya tak pasti lah pulak sebab tak pernah duduk pon. Hee =p. Harga nampak mcm tak tetap sebab biasanya kalau cuti sekolah diorg naikkan harga. Standard la tu semua hotel mcm tu. Kalau nak menginap kat sini baik booking lah awal2 (09-6973188) sebab hotel ni pon selalu penuh. 
Jom layan gambar (1 queen bed):


Jug masak air pon ade + 3 in 1 kopi & teh

Sangkot le baju kat sini =p

Takdok almari hotel ni. Gini je.



13 di pulau wan man - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau wan man - Google Blog Search


E z m a b i z . c o m » 5 Masjid Tercantik <b>di</b> Malaysia

Posted: 17 May 2012 06:56 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]5 Masjid Tercantik di Malaysia :Masjid terletak di Kuala LumpurMasjid terletak di Kuala Kangsar, PerakMasjid terletak di PutrajayaMasjid Kristal terletak di Pulau Wan Man, Kuala TerengganuMasjid terletak di negeri Sabah.

13 di kemaman - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemaman - Google Blog Search


Wawasan Kita: Latihan Pengurusan Pilihanraya <b>di Kemaman</b>

Posted: 09 May 2012 01:16 AM PDT

Alhamdulillah IKRAM Kemaman telah mengendalikan satu latihan pengurusan siasah kepada ahli-ahli IKRAM Negeri pada 1 Mei 2011 yang lalu di Kerteh. Lebih 50 orang ahli telah hadir di dalam latihan yang dikendalikan oleh dua orang jurulatih SBPol dari IKRAM Pusat. Semoga ianya membawa manfaat kepada semua ahli yang terlibat agar lebih cakna dan perihatin dengan suasana siasah negara.

13 di pulau bidong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau bidong - Google Blog Search


Mancing <b>di Pulau Bidong</b> ~ Blog Siakappaka

Posted: 20 May 2012 08:02 PM PDT

20 May 2012: Hadi, Hazamin & Zeman turun memancing di laut berhampiran Pulau Bidong Kuala Terengganu, kami mula bertolak dari Dungun jam 4.45am dan tiba pada pukul 5.55am di pekalan nelayan pantai Mengabang Telipot Kuala Terengganu, kemudian bersarapan pagi dahulu dan mula turun ke
laut jam hampir 6.30am terus menuju ke Pulau Bidong untuk mencari ikan kerapu sebanyak mungkin. Kami pulang dari laut sekitar jam hampir 2.00pm kerana keadaan cuaca di laut tidak menentu menyebabkan air laut mula bergelombang kuat, dalam trip kali ini hasilnya mengecewakan masing-masing hanya dapat membawa hasil tangkapan untuk keluarga sahaja kerana air laut tidak berarus menyebabkan ikan tidak bergerak aktif dalam mencari makanan.

Kami sering berpindah dari lubuk ke lubuk hasilnya mengecewakan juga, kemudian kami bergerak menuju menghampiri teman-teman lain yang turut sama memancing wal hasilnya mengecewakan juga. Apa pun kami tetap bersyukur kerana selamat ketika memancing dan ada juga hasilnya sedikit seperti kerapu, kerisi, remon dan sotong untuk bawa pulang ke rumah... Alhamdulillah...

13 di dungun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di dungun - Google Blog Search


Seorang Maut, Sembilan Cedera Dalam Kebakaran Loji <b>...</b>

Posted: 10 May 2012 06:08 AM PDT

DUNGUN – Seorang pekerja kontrak maut dan sembilan lagi cedera dalam kebakaran di pusat pemprosesan gas di Loji Pemprosesan Gas (GPP) dalam kawasan Kompleks A milik Petronas di sini, Khamis.

Pekerja itu, Rosli Mansor, 31, disahkan meninggal dunia di tempat kejadian dalam kebakaran kira-kira 3 petang itu, menurut kenyataan Petronas Gas Berhad (PGB).

Menurut kenyataan itu, jenazah Rosli yang berasal dari Kuala Terengganu dihantar ke Hospital Kemaman untuk bedah siasat.

Seorang lagi pekerja Mohd Zamri Fithri Mat Nor, 25 berasal daripada Padang Pulut di sini yang mengalami kecederaan parah dengan 90 peratus bahagian badannya melecur, dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah untuk rawatan lanjut.

Lapan lagi pekerja yang cedera dirawat di Hospital Kemaman dan Hospital Dungun.

Menurut PGB, kesemua mangsa merupakan kakitangan kontraktor, Hyundai PFCE, yang sedang menjalankan kerja menyenggara di loji berkenaan.

Menurut kenyataan itu, kebakaran berjaya dikawal sepenuhnya kira-kira 3.30 petang dan PGB telah mengambil langkah sewajarnya untuk membantu mangsa dan keluarga mangsa yang terlibat dalam insiden berkenaan. – BERNAMA

Iklan Teks:

Berita Berkaitan:

PERINGATAN: Mynewshub tidak bertanggungjawab terhadap komen yang diutarakan dalam laman ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

13 di kuala berang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala berang - Google Blog Search


KELAB GREENBOC: [WASPADA] Ada "Superman" <b>Di Kuala Berang</b> <b>...</b>

Posted: 12 Feb 2012 06:45 AM PST

Terjun ala 'Superman'

KUALA BERANG - Sebuah rumah seorang warga emas di Taman Indah Sari dipecah masuk kira-kira 11 pagi semalam.

Kejadian berlaku ketika Mandak Salleh, 67, pulang ke rumahnya untuk mengambil ubat kencing manis dan darah tinggi selepas dua hari bermalam di rumah anak perempuannya, Wan Faizatul Akmawati Wan Muda, 44, tidak jauh dari situ.

Menurutnya, ketika dia, anaknya, Wan Faizatul Akmawati dan menantunya Mabath Khan Silah Ayob, 48, tiba di rumah berkenaan, mereka dikejutkan dengan kelibat seseorang yang berada di dalam rumah, sedangkan tiada siapa yang menghuni rumahnya sejak dia tinggal bersama anaknya.

"Ketika makcik hendak membuka pintu utama rumah, menantu makcik, Mabath ternampak orang di dalam rumah seolah-olah cuba keluar dari kawasan ini.

"Kata Mabath, dia seolah-olah mengenali pencuri itu dan mendakwa sudah beberapa kali memecah masuk untuk mencuri," katanya ketika ditemui rumahnya di sini semalam.

Mandak berkata, menantunya meminta Wan Faizatul Akmawati ke belakang rumah bagi mengepung pencuri itu sebelum memaklumkannya kepada polis.

"Dalam keadaan kelam kabut, Mabath nekad hendak masuk ke rumah itu untuk menangkap pencuri berkenaan. Dia meminta kunci rumah daripada isterinya yang ketika itu berada di belakang rumah," katanya.

Bagaimanapun, ketika Wan Faizatul Akmawati menyerahkan kunci kepada suaminya, pencuri itu nekad terjun ala 'Superman' melalui tingkap dari rumah dua tingkat tersebut.

"Dalam sekelip mata sahaja, pencuri berkenaan hilang tanpa sebarang bunyi kerana setelah diperiksa di dalam rumah, dia sudah tiada," katanya.

Sementara itu, Wan Faizatul Akmawati berkata, pencuri berkenaan mungkin masuk ke dalam rumah berkenaan melalui sisir angin bilik mandi kerana cermin tingkap tersusun di atas pagar dan kerusi diatur elok untuk memudahkannya memanjat masuk.

"Kejadian ini adalah kali keempat dan saya percaya ia kerja penagih dadah yang mahu mencuri barangan di dalam rumah ini ketika ibu saya tiada," katanya.

Mangsa sudah membuat laporan di Balai Polis Kuala Berang. -SH

13 di chukai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di chukai - Google Blog Search


Aishah Akan Ucapkan Selamat Tingal kepada Umno <b>di Chukai</b>

Posted: 19 May 2012 07:14 PM PDT

http://www.buletinonline.net/images/stories/berita57/nik%20aziz%20030.JPG

(Buletin Online) - Wan Aishah binti Wan Ariffin atau lebih dikenali sebagai Aishah, merupakan penyanyi yang terkenal dengan lagu 'mana janji manismu', berasal dari Negeri Sembilan dan pernah menganggotai kumpulan Fan Club dari New Zealand. Menurut Penolong Setiausaha PAS Terengganu Haji Hanafiah Mat, Aishah akan bersama-sama ribuan warga Chukai dan Kemaman mengucapkan selamat  tinggal kepada Umno dalam Himpunan Selamat Tinggal Umno yang akan diadakan pada 23 hingga 25 Mei ini.


Katanya, Aishah akan bersama sembilan pemidato lain akan menghangatkan Himpunan tersebut yang merupakan kemuncak selepas siri himpunan, Himpunan PAS Ganti Umno dan Himpunan Tolak Umno.

"Aisyah akan hadir dan menyampaikan ucapan selamat tinggal kepada Umno dalam Himpunan Tolak Umno yang akan diadaan selama tiga hari tiga malam di Dataran Tok Guru,

"selain Aisyah, lapan lagi pemidato lain akan menghangatkan Himpunan,"ujarnya ketika ditemui selepas Majlis Ceramah isu Semasa di Kampung Gong Limau, dekat sini Jumaat 18 Mei.

Menurutnya para pemidato adalah terdiri dari pemimpin kanan Pakatan Rakyat termasuk Naib Presiden PAS Salahuddin Ayob, Pengarah Pilihanraya Dr Mohd Hatta Ramli, Ketua Pemuda DAP Yb Anthony Loke Siew Fok dan Pengarah Strategik PKR Rafizi Ramli.

Haji Hanafiah yang juga Pegarah Majlis Tindakan DUN Chukai berkata, Aisyah adalah yang paling tepat bagi mengucapkan selamat tinggal kepada Umno kerana beliau baru menyerahkan borang keahlian menjadi ahli PAS pada 14 Mei lalu.

[Gambar kiri - Aisyah menyerahkan borang keahliannya kepada Mursyidul Am PAS Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam satu majlis di KUIZM 14 Mei lalu]

Sebelum itu, dalam ceramahnya, Haji Hanafiah mengutuk tindakan seorang Ustaz 'pembodek' Perdana Menteri yang sanggup membuat kenyataan hanya Najib sahaja yang mengetahui dan Allah juga tidak tahu tarikh pilihanraya umum ke-13.

Beliau juga berkata Umno sudah gila apabila kelab veteran tentera yang menyokong Umno melakukan senaman 'tungging' punggung dihadapan rumah Pengerusi Bersih, S Ambiga.

"Apabila veteran tentera hampir 15 orang berada dihadapan rumah Ambiga 'tungging jubor tahik' (melakukan) satu senaman tungging jubor tahik, gila tak gila Umno saudara saudari sekelian, tak boleh nak bua pada dah (dengan Umno ini) buat senaman 'kepala bapak',

"kita hidup lama dah (sebelum ini) tak berbunyi (tak penah ada) senama tungging punggung,"tegasnya.

Manakala sebelah petang, Jumaat 18 Mei, Majis Tindakan DUN Chukai turut menganjurkan program motivasi secara santai di tepi pantai bersama Timbalan pesuruhjaya PAS Paha Ustaz Mohd yusof Embong dan bekas selebriti Catriona Ross. 




Aishah Ucap Selamat Tinggal Umno-APCO <b>Di Chukai</b>

Posted: 19 May 2012 10:18 PM PDT

Wan Aishah Wan Ariffin, atau lebih dikenali sebagai Aishah, merupakan seorang penyanyi yang terkenal dengan lagu 'Janji Manismu', berasal dari Negeri Sembilan dan pernah menganggotai kumpulan Fan Club dari New Zealand.

Menurut Penolong Setiausaha PAS Terengganu Haji Hanafiah Mat, Aishah akan bersama-sama ribuan warga Chukai dan Kemaman mengucapkan selamat tinggal kepada Umno dalam Himpunan Selamat Tinggal Umno yang akan diadakan pada 23 hingga 25 Mei ini.

Katanya, Aishah akan bersama sembilan pemidato lain akan menghangatkan Himpunan tersebut yang merupakan kemuncak selepas siri himpunan, Himpunan PAS Ganti Umno dan Himpunan Tolak Umno.

"Aishah akan hadir dan menyampaikan ucapan selamat tinggal kepada Umno dalam Himpunan Tolak Umno yang akan diadaan selama tiga hari tiga malam di Dataran Tok Guru,

"Selain Aishah, lapan lagi pemidato lain akan menghangatkan Himpunan,"ujarnya ketika ditemui selepas Majlis Ceramah isu Semasa di Kampung Gong Limau, dekat sini Jumaat 18 Mei.

Menurutnya para pemidato adalah terdiri dari pemimpin kanan Pakatan Rakyat termasuk Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub, Pengarah Pilihanraya Dr Mohd Hatta Ramli, Ketua Pemuda DAP Anthony Loke Siew Fok dan Pengarah Strategik PKR Rafizi Ramli.

Haji Hanafiah yang juga Pegarah Majlis Tindakan DUN Chukai berkata, Aisyah adalah yang paling tepat bagi mengucapkan selamat tinggal kepada Umno kerana beliau baru menyerahkan borang keahlian menjadi ahli PAS pada 14 Mei lalu.

[Gambar kiri - Aisyah menyerahkan borang keahliannya kepada Mursyidul Am PAS Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam satu majlis di KUIZM 14 Mei lalu]

Sebelum itu, dalam ceramahnya, Haji Hanafiah mengutuk tindakan seorang Ustaz 'pembodek' Perdana Menteri yang sanggup membuat kenyataan hanya Najib sahaja yang mengetahui dan Allah juga tidak tahu tarikh pilihanraya umum ke-13.

Beliau juga berkata Umno sudah gila apabila kelab veteran tentera yang menyokong Umno melakukan senaman 'tungging' punggung dihadapan rumah Pengerusi Bersih, S Ambiga.

"Apabila veteran tentera hampir 15 orang berada dihadapan rumah Ambiga 'tungging jubor tahik' (melakukan) satu senaman tungging jubor tahik, gila tak gila Umno saudara saudari sekelian, tak boleh nak bua pada dah (dengan Umno ini) buat senaman 'kepala bapak',

"kita hidup lama dah (sebelum ini) tak berbunyi (tak penah ada) senama tungging punggung," tegasnya.

Manakala sebelah petang, Jumaat 18 Mei, Majis Tindakan DUN Chukai turut menganjurkan program motivasi secara santai di tepi pantai bersama Timbalan Pesuruhjaya PAS Paha Ustaz Mohd Yusof Embong dan bekas selebriti Catriona Ross.

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved