ads

Isnin, 11 Julai 2011

13 di besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di besut - Google Blog Search


Amalia&#39;s Chocolate n Cupcake: MACARON kini <b>di BESUT</b>, TERENGGANU!!!!

Posted: 07 Jul 2011 11:35 AM PDT

Amalia's ader produk baru lagi...MACARON kini ada di besut, terengganu!!!!

filling: strawberry, coffee, lemon, orange, blueberry, chocolate ganache, peanut butter



hai semua!!fuh..eksaited..eksaited...huhuhu...ok,istimewa untuk semua yg tertunggu2 macaron Amalia's, kini anda dah boleh start wat tempahan...min order 15 pcs (1 box)..harga sekotak adalah RM48 SHJ termasuk postage...amalia hanya buat penghantaran sekali seminggu iaitu pada hari isnin SAHAJA..sila tempah sekurang-kurangnyer 4 hari sblm hari amalia pos...klu terlepas, amalia akan pos ari isnin minggu yg berikutnyer...ramai yg tanyer kenapa harga macaron mahal..supaya u oll semua tak salah sangka, so amalia gtau yer..

1. bahan2 utk buat macaron mahal2...bukan mcm wat biskut biase...bahan utama nyer adalah almond dan gula!! dan tak pakai tepung langsung..

2. kertas pelapik utk bakar macaron pun mahal yg amat...peergghh..sakit jiwa dibuatnyer..

3. proses pembuatan macaron sgt la mengada2...silap cikit je mmg tkkn jadi macaron..suhu pn kene sukat pakai termometer..cuaca pun kne tgk jgk...

hubungi amalia sekarang untuk tempahan: 019-3185528

thank u for ur support!!!mmmmuuuuaaaaahhhhss.....

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di pulau kapas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau kapas - Google Blog Search


Berkayak ke <b>Pulau Kapas</b> - Halaman Gambar Menarik, Pelik, Artis <b>...</b>

Posted: 03 Jul 2011 05:53 PM PDT


SISWA UMP yang menyertai ekspedisi kayak ke Pulau Kapas, Terengganu baru-baru ini.


OMBAK yang mengganas di samping cuaca panas terik ketika perjalanan selama tiga jam dari Chendering ke Pulau Kapas di Terengganu tidak menghalang 33 Pegawai Kadet Pasukan Latihan Pegawai Simpanan (Palapes) Universiti Malaysia Pahang (UMP) menamatkan ekspedisi kayak dengan jayanya baru-baru ini.

Kekuatan fizikal dan mental serta semangat kerjasama di kalangan peserta menjadi pemangkin untuk mereka terus bertahan dalam mengharungi cabaran dan menghadapi aat-saat getir.

Namun, kepayahan berakhir apabila peserta dapat meneroka keindahan flora dan fauna di pulau yang menjadi salah satu destinasi pelancongan terkenal di Malaysia.

Menurut Ketua Jurulatih Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM), Lt. Shazree Sharidan, program itu merupakan sebahagian daripada aktiviti bagi membina daya ketahanan mental dan fizikal pegawai kadet dalam melaksanakan aktiviti lasak.

"Peserta dapat memupuk semangat berpasukan, menguji tahap keyakinan diri dan mengukuhkan nilai kepimpinan seseorang anggota pegawai kadet.

"Peserta juga diterapkan nilai dan etika ketenteraan di sepanjang program agar dapat melahirkan pegawai kadet yang mampu menjayakan misi dan visi Pasukan Simpanan TLDM," katanya.

Sementara itu, Pelajar Fakulti Kejuruteraan Kimia dan Sumber Asli (FKKSA), Nurul Noramelya Zulkefli, 20, berkata program itu meninggalkan kenangan bermakna dalam hidupnya terutama berpeluang menjalankan aktiviti menyelam di dasar laut.

"Pengalaman berkhemah di pulau ini walaupun memenatkan namun amat menyeronokkan dan berkesan.

"Saya tidak menyangka dapat bertahan selama tiga jam dengan berkayak dan berdepan situasi cemas semasa melawan arus dalam cuaca yang terlalu panas dan laut bergelombang," katanya.

Pelajar Fakulti Kejuruteraan Elektrik dan Elektronik (FKEE), Mohd Izzat Fauzi, 20, berkata, kebanyakan program memerlukan ketahanan fizikal dan mental.

Beliau berkata, aktiviti itu banyak memupuk sikap disiplin diri, keberanian diri seseorang dan kerjasama berpasukan.

"Ia juga membantu saya dalam meningkatkan kemahiran dan jati diri sebagai siswa yang berkeyakinan tinggi dan berdisiplin," katanya.

Turut serta dalam menjayakan Ekspedisi ini, Pasukan Bomba dan Penyelamat, Polis Marin dan bot UMP yang mengiringi peserta sepanjang ekspedisi.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


pengalaman masa bercuti <b>di kuala terengganu</b> - Diari KeHiDuPaN <b>...</b>

Posted: 28 Jun 2011 07:31 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]pengalaman masa bercuti di kuala terengganu ;). salam, Tiada yang menarik melainkan perkongsian terbaik punye disini. :) Ya, saya belum bercerita lagi tentang pengalaman bercuti selama sebulan dirumah kakak saya, ...

13 di kemaman - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemaman - Google Blog Search


Jalan-jalan <b>di Kemaman</b>,Terngganu | mamashikindotcom

Posted: 10 Jul 2011 09:15 PM PDT

Weekend lepas kita orang satu family ke kemaman, jalan-jalan sambil ziarah salah sorang geng mesyuarat tingkap..hehhe.Bertolak hari khamis pd kul 11.30, kul 3.30 dah sampai..4 jam aje perjalanan pergi..tp balik..huh lebih kurang 12 jam..sb kami dah menyinggah situ sini. berenti beli keropok lekor la..berenti beli itu..beli ini..mkn smbyg..huh..

ok..layan saja gmbar kami sekeluarga pergi bercuti sambil ziarah menziarahi..hari pertama sampai di kemaman, mmg tak kuar mana-mana..sb masing masing dah letih..so rehat je la..Tapi sebelah mlm, kami keluar tgk anak sedara sy buat persembahan taekwando sambil makan beramai-ramai..heee.ok layan je la gambar..mls nak letak caption....

 asal gmbar haku jer, jd mcm ni..blur ler..muka tak jadi la...adeh...

aktiviti ziarah saudara mara dlm zoo dah bermula..


 saudara yg pertama...hehhee

sama tak kami???budak 2 org ni bkn saja muka lbh kurang tapi perangai pun sama..boboi vs abang long


ops..tertinggal..ini budak nama nazra hana..

Kamin juga ke Mesra Mall dan kolam mandi..tp di sebabkan masing2 dah keletihan. so takde la gambar nya..aktiviti mandi manda juga kanak-kanak ajer yg join..yg dewasa prepare utk BBQ mlm nyer pula..huh best best...ahli mesyuarat tingkap, hujung tahun kita ke Lengkawi pulak yer!!

Full Feed Generated by
Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved