ads

Khamis, 23 Februari 2012

13 di marang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di marang - Google Blog Search


sabahkini.net: HADI AKAN TEWAS <b>DI MARANG</b>?

Posted: 03 Feb 2012 09:22 AM PST

Oleh : AZMAN ARIFFIN

MENGEJUTKAN? Ya, itulah maklum balas yang baru penulis terima dari rakan-rakan penulis yang 'meninjau' program lawatan sehari Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Marang, Terengganu sebentar tadi.

Marang adalah kawasan parlimen yang dikuasai Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Penulis dimaklumkan, daripada beberapa siri bertemu rakyat yang dibuat oleh Perdana Menteri setakat ini, jumlah kehadiran rakyat di Marang ini adalah yang tertinggi sekali dilihat dari lautan manusia yang hadir ke majlis tersebut.

Menurut Bernama, ketibaan Najib di lapangan terbang sahaja disambut lebih 1,000 orang yang menunggu sejak dari pagi.

Walaupun penulis sedar, jumlah kehadiran dalam acara-acara sebegini bukanlah petanda sebenar sokongan rakyat tapi dalam hal di Marang ini, penulis dikhabarkan ia adalah manifestasi sebenar sokongan rakyat kepada Najib dan Barisan Nasional (BN).

Kenyataan ini adalah sama sekali berlawanan dengan tanggapan kita selama ini bahawa Marang adalah kawasan selamat untuk PAS dan Haji Hadi sendiri.

Kebetulan pula, Haji Hadi baru sahaja beberapa hari lepas memberikan gambaran tidak akan bertanding mempertahankan kawasan Parlimen Marang dalam pilihanraya akan datang, hanya akan bertanding di DUN Rhu Rendang kalau benar-benar diperlukan parti.

Adakah Haji Hadi sudah dapat membaca penolakan rakyat terhadapnya sehingga membuat keputusan demikian?

Pada pendapat penulis, kalau pun benar Haji Hadi akan tewas di Marang, ia bukanlah sesuatu yang mengejutkan. Pada yang tidak tahu, Haji Hadi pernah tewas 2 kali di Parlimen Marang iaitu dalam pilihanraya umum 1986 dan pilihanraya umum 2004. Pada 1990 pula, beliau merampas kawasan tersebut dengan majoriti tipis, 350 undi sahaja.

Dalam kedua-dua kekalahan itu, beliau tewas kepada orang yang sama, Dato' Haji Abdul Rahman Bakar, bekas Timbalan Menteri Sumber Manusia yang kini dilantik sebagai Senator.

Tapi daripada analisa yang pernah dijalankan, dua kekalahan tersebut banyak disumbangkan oleh faktor politik semasa, bukan sangat ada kena mengena dengan prestasi Haji Hadi sebagai Ahli Parlimen.

Pada 1986, BN memperolehi momentum kuat apabila Gerakan (asal pembangkang yang menguasai Pulau Pinang) menyertai BN, manakala pada 2004 pula disebabkan oleh faktor peralihan pucuk kepimpinan negara dari tangan Tun Mahathir kepada Tun Abdullah.

Berbeza dengan kali ini, penulis dimaklumkan bahawa peluang Haji Hadi untuk mengekalkan kerusi Marang agak sukar kerana beliau dikatakan kurang memberikan khidmat kepada rakyat di kawasan ini akibat kesibukan tugas sebagai Presiden PAS, terutama sejak PAS menganggotai Pakatan Rakyat.

Haji Hadi dikatakan menghabiskan banyak masa di Kuala Lumpur membantu gerak kerja Pakatan Rakyat, antaranya perhimpunan Bersih dan sebagainya. Pegawai yang ditugaskan pula gagal berfungsi dengan baik akibat dari kengkangan kewangan yang terhad.

Ini adalah antara beberapa maklumat yang penulis terima. Sejauh mana ianya benar, hanya masa yang akan menentukan.

Yang penting belum terlambat untuk Haji Hadi dan pasukannya meneliti perkembangan semasa ini dan mengambil tindakan yang sewajarnya.

Terengganu adalah antara beberapa negeri yang menjadi sasaran Pakatan Rakyat dalam pilihanraya umum akan datang disamping mengekalkan penguasaan di negeri-negeri Selangor, Kedah, Pulau Pinang dan Kelantan.

13 di rantau abang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di rantau abang - Google Blog Search


Pusat Pembiakan Penyu <b>di Rantau Abang</b> | Tasya Amir

Posted: 12 Dec 2010 02:01 AM PST

[unable to retrieve full-text content]Pusat Pembiakan Penyu di Rantau Abang. Selepas dua hari menikmati suasana Pantai Cherating - mandi laut, membina istana pasir, berenang dan bersantai di sepanjang pantai yang bersih dan putih, kami pun beredar ...

13 di setiu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di setiu - Google Blog Search


REVOLUSI HABIB: Pak Imam <b>di Setiu</b> "dibelasah" UMNO

Posted: 08 Feb 2012 05:50 PM PST

seorang Pak Imam yang selalu membacakan ayat-ayat Allah dan hadis-hadis Rasulullah telah cedera dengan teruk sekali sehingga terpaksa dimasukkan ke wad kritikal akibat daripada tindakan pemimpin UMNO di kawasan itu yang mementingkan wang ringgit semata-mata.
saudara boleh baca laporan cerita itu disini: (klik)
inilah akibatnya apabila pembangunan yang menjadi objektif utama.
di Kelantan, walaupun pembangunan tidak seperti rancaknya di kawasan-kawasan yang BN nak bangunkan, namun keselamatan orang awam dan rakyat terjaga dengan baik sekali.
lagipun, di saat rakyat masih hidup merempat, mengapa kita perlu bazirkan wang untuk membina itu dan ini? sedangkan duit itu boleh digunakan untuk bagi orang miskin bina rumah dan berniaga.
aku pun kesal apabila ada sebuah negeri kerajaan pakatan yang sibuk nak bazirkan wang jutaan ringgit hanya untuk membina kompleks surau.
ingat! kita bukan BN yang sibuk nak jaga imej bangunan pencakar langit.
kita bukan UMNO yang sibuk nak jaga nama negeri dengan membina bangunan-bangunan mahal.
biarlah pejabat kita buruk.
biarlah bangunan di negeri kita usang.
asalkan rakyat tidak merempat dan miskin papa.
contohilah kerajaan komunis VENEZUELA dan juga kerajaan sesat Syiah Iran yang tidak langsung ambil peduli soal bangunan tinggi dan mewah untuk kerajaan negara nya . malah sebaliknya duit-duit yang banyak digunakan untuk membantu rakyat dengan memberi pendidikan percuma dan macam-macam subsidi dan biasiswa kepada rakyat.
ingat...Pakatan Rakyat jangan jadi macam BN...
tok guru nik aziz : ikon pemerintah yang wara' dan zuhud serta bijak memerintah.
rumah beliau sehingga kini masih usang.

13 di besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di besut - Google Blog Search


T E G A N U K I TA: Masyarakat Cina <b>di Besut</b> tidak pernah <b>...</b>

Posted: 30 Jan 2012 02:04 AM PST

Oleh: Mohammad Ishak



Penduduk keturunan Siam dan Cina di daerah Besut tidak pernah diabaikan oleh kerajaan malah mereka tetap diberi perhatian dan mendapat plbagai bantuan daripada pihak terbabit.

Pusat Khidmat Masyarakat Ahli Parlimen Besut, sentiasa mmberi bantuan dan sumbangan kepada golongan berkenaan apabila menjelang musim perayaan dan hari kebesaran masing-masing.
Ini kerana tidak semua kaum terbabit terutama Cina di daerah itu dikategorikan sebagai golongan kaya dan senang malah ada segelintir daripada mereka menghadapi kesulitan hidup akibat kengkangan kemiskinan.
Menyedari masalah itu, Ahli Parlimen Besut, Datuk Seri Dr Abdullah Md Zin, semalam member I sumbangan basikal dan cermin mata kepada masyarakat keturunan Cina yang kurang berada.
Pada majlis itu seramai 30 warga emas diberikan cermin mata manakala lima yang lain memohon basikal untuk kegunaan mereka masing-masing.
Abdullah berkata, permohonan penduduk terbabit dibuat melalui MCA Bahagian Besut yang mengemukakan senarai pemohon yang layak untuk menerima agihan cermin mata dan basikal.
Katanya, kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak mengira status kaum kerana menganggap semua mereka adalah rakyat Negara ini dan jika layak menerima bantuan mereka juga dapat menikmati sama seperti orang Melayu.
Beliau berharap penduduk keturunan Cina dan Siam di daerah Besut akan terus memberi sokongan kepada kerajaan BN kerana dengan menyokong kerajaan sekarang mereka akan terus menikmati kemajuan dan nasib mereka juga terbela.

13 di pulau kapas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau kapas - Google Blog Search


Practical experience in how to book a hotel in Rakuten Journey site <b>...</b>

Posted: 23 Feb 2012 12:32 PM PST

You can click on the red E-book Now button if you want to book the space quickly. This will bring you to the reservation page in Action 4.In addition to the common search technique described previously mentioned, you can also input the hotel name or the city name in the Uncover On This Aspect! search box to search accommodations. You can also click on the photograph named Search Accommodations Ryokans by MAP to search Japanese accommodations on the map.Price range accommodations in Malaysia are ideal for backpackers and budget travelers

Regarded for its varied culture and heritage, Malaysia is a popular tourist location. Latest advancement and expansion in the nation has produced it a renowned location in Asia and the globe. With efforts from the authorities companies and personal players, Malaysia tourism tries to inform consumers all-around the globe about its a variety of tourist destinations. Malaysia houses ideal of the globe seashores, islands, purely natural parks, hills, and so on. Pulau Kapas in Malaysia is popular for its incomparable white seashores. Travelers could do swimming, snorkeling, windsurfing, kayaking, boating and fishing in the island.

Bukit Larut or Maxwell Hill is Malaysia's oldest hill resort at the height of 1035m. Travelers can love breathtaking verdant valleys from the best of the hill. The most beautiful thing about the hill is its salubrious temperate climate which attracts travelers to keep right here for long intervals. The nomenclature of the Bukit Larut hill is endowed to George Maxwell, who initial time found the location for the purposes of staying. Malaysia not only has hills and seashores but its nationwide parks are equally popular for wealthy wildlife. Prolonged expression Remain Accommodations In Amsterdam

Amsterdam is the main port nation of Europe. It is a component of the Benelux nations that is shaped by the troika comprising of Belgium and Luxembourg in addition to it. The location has been a treasure dome for travelers. Be it the Van Gogh museum, the Anne Frank home, or even the museum dedicated to cats, the nation of tulips and quick shifting fun bikes speaks a language of merriment. For the a variety of backpackers and enterprise travelers who approach to keep in the nation for some extended duration, there are several accommodation possibilities to decide on from.

Prolonged expression keep accommodations in Amsterdam can be availed around each the budgeted and the luxurious echelons. Most of this kind of accommodations are strategically found and you would come across them shut to the heart of the city. Madrid Spain Invariably, 1 of the windows is targeted towards a lineage home or a popular purely natural submit. It may be a river or a museum and so on. This offers a pastoral setting for easing out the thoughts.Jaipur Accommodations which deliver excellent lodging services

There are plenty of five star and luxurious accommodations in Jaipur where 1 can keep in luxurious and style. The accommodations in this class offer you state-of-the-art services and solutions. They are suited for luxurious travelers as effectively as enterprise travelers. holidays to Cordoba In addition to the lodging services, the luxurious accommodations in Jaipur also offer you huge course dining services and effectively created enterprise and conference services. Travelers can decide on from some of the premier five star accommodations like Le Meridien Jaipur, Rajputana Palace Sheraton, and Trident Hilton Hotel and so on. Javea The heritage Jaipur accommodations are rightly suited if you wish to get a feel of luxurious with a common touch. They offer you you the scope to keep in a lavish way in the midst of a common Rajasthani ambience. Some of the premier heritage accommodations in the city contain Hotel Narain Niwas Palace, Hotel Rajmahal Palace, Hotel Samode Palace and Hotel Bissau Palace and some others.

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


Adam Adli & Safwan Anang <b>di Kuala Terengganu</b> 15 Januari ini <b>...</b>

Posted: 10 Jan 2012 12:38 AM PST

[unable to retrieve full-text content]See you around! Uncategorized. Adam Adli & Safwan Anang di Kuala Terengganu 15 Januari ini!! Filed under: Uncategorized by Lord Azaab — Leave a comment. January 10, 2012. Like this: Like. Be the first to like this post. Comments RSS ...

13 di jerangau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerangau - Google Blog Search


Full content generated by Get Full RSS.

Blog Felda: felda <b>jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Feb 2012 01:29 AM PST

Blog Felda: <b>felda jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Jun 2011 12:00 AM PDT


Persatuan Belia <b>Felda Jerangau</b>: Majlis Penutup PRAGMA 2011

Posted: 25 Jun 2011 06:03 AM PDT

Gambar Kenangan...Semua peserta dan keluarga angkat bergambar kenangan sebelum berangkat pulang

Setiap pertemuan pasti akan berakhir dengan perpisahan. Begitulah juga dengan peserta Program Anak Angkat dan Khidmat Masyarakat (PRAGMA 2011) dari Sekolah Menengah Sains Kuala Terengganu (SESTER) yang berpisah dengan keluarga angkat setelah 3 hari berkampung di Felda Jerangau. Walaupun 3 hari merupakan tempoh yang singkat namun hubungan yang terjalin akan tetap di kenang sebagai satu rantaian pahit manis kehidupan.Majlis penutup telah disempurnakan oleh YB dato' Haji Din bin Adam, ADUN Bukit Besi ini turut dihadiri oleh Penolong Kanan SESTER, En. Jamil bin Sakmim, Timbalan Pengerusi JKKR, En. Ramly bin Ibrahim. Kami warga Felda Jerangau mengucapkan terima kasih di atas kesudian menjadikan kampung kami sebagai destinasi program yang bermakna ini. Besar harapan kami agar program yang murni seperti ini akan terus dapat dijalankan untuk masa-masa yang akan datang

Full content generated by Get Full RSS.

Blog Felda: <b>felda jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2011 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2011 12:00 AM PDT

Blog Felda: <b>felda jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2011 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 27 Apr 2011 12:00 AM PDT


Pertandingan Memancing Terbuka <b>FELDA Jerangau</b>

Posted: 27 Apr 2011 01:19 AM PDT

Pada 22 April yang lalu telah berlangsungnya Pertandingan Memancing Terbuka FELDA Jerangau anjuran Persatuan Belia (MBFM) Felda Jerangau bertempat di kolam ikan Pok Kob dengan disertai lebih 70 orang peserta. Peserta yang terlibat adalah daripada kampung-kampung sekitar FELDA Jerangau. Turut mengambil bahagian adalah beliawanis yang bersama-sama memeriahkan acara. Yang lebih membanggakan ada peserta yang membawa anak-anak untuk turut sama beriadah. Pertandingan ini turut dimeriahkan lagi dengan acara meneka biji betik yang menawarkan hadiah sebuah basikal beserta hamper. Ikan terberat yang berjaya dinaikkan seberat 3.5 kg. Penyampaian hadiah telah disempurnakan oleh YB Dato' Haji Din bin Adam, Ahli Dewan Undangan Negeri Kawasan Bukit Besi. Turut sama memeriahkan adalah Pengurus dan Penolong Pengurus FELDA Jerangau serta Pengerusi JKKK FELDA Jerangau 'A'. Acara ini turut disokong oleh Pejabat JKKR FELDA Jerangau, Pejabat Khidmat Masyarakat Dun Bukit Besi, Pejabat Khidmat Masyarakat Parlimen Dungun Serta Ketua UMNO Bahagian. Diharap pada masa yang akan datang Persatuan Belia (MBFM) FELDA Jerangau terus mendapat sokongan daripada semua pihak agar harapan untuk melihat persatuan ini maju akan terus subur.

Galeri Gambar klik disini

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

13 di kemaman - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemaman - Google Blog Search


KERIS <b>di KEMAMAN</b> | Kelab Remaja ISMA Terengganu

Posted: 09 Feb 2012 09:26 AM PST

Sedang berlangsung 9-11 Februari, KEM EKSPLORASI REMAJA ISLAM (KERIS) dengan penyertaan 100 orang pelajar daripada sekolah-sekolah di sekitar KEMAMAN.

Nantikan laporan penuh program pada minggu hadapan!

Advertisement

13 di wakaf tapai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di wakaf tapai - Google Blog Search


Hari Raya &#39;idul Adha <b>di</b> Kg <b>Wakaf Tapai</b>

Posted: 14 Nov 2011 04:47 AM PST


 Mase hari raya qurban baru2 nie, aku balik la ke kg halaman iaitu Kg Tambak Baru, Wakaf Tapai yang terletak kira- kira 20 km dari Kuala Terengganu.. Kalau ikutkan, tokki suruh datang ke situ bersama dengan ma utk masak daging aqiqah sepupu saya..Tapi olaeh kerana ma sibuk dengan tugasan membuat muffin dan cupcake utk orang kawen, maka, aku, abah n semua adik beradik sahajalah yang pergi ke sane..hehe.. Pada awal2 sampai, aku memang agak bosan berikutan xdek kerja yang nak dibuat..Angah tolong abah dekat dapur, menyiang daging yang telah disembelih bersama dengan bapa saudara kami..huhu..sebelum tu, tokki dan abah la yang menyiang daging tu tapi oleh kerana ade orang datang, abah menyuruh angah menggantikan tempatnye.. Oleh kerana belum ade lagi tugasan utk aku, maka kucing nilah yang menjadi mangsa pertama utk koleksi gambar aku..hehehe..

           Gambar kat sebelah ni adelah gambar aku di sebuah perigi yang terdapat di rumah tokki..ni kat belakang rumah la,tempat aku n y lain2 memasak menggunakan dapur kayu..perigi ni memang telah dibuat oleh tokki aku mase2 mula2 die meneroka tanah kat sni...tokki aku tu dulu memang seorang yang handal la dalam membina perigi..biasenye kalau rumah orang lain perigi tak jadi, die la yang pergi tolong buat..hehehe..

Kat sebelah ni pulak mase aku snap mase tokki n abah siang daging..nampak tak kaki lembu kat dlm gmbr tuh?? hehe


  Gambar kat atas nie mase tokki start menumis segala rempah2 n bahan2 utk menggulai daging...aku jaga kat bahagian sup tulang..hehehe.. 

Kat atas ni gambar tok aku...die la yang jage adik aku mase kat Sarawak dulu...naik kapal terbang tuh..hehehe...


 Dah penat2 memasak, sekarang mase untuk berehat pulak..hehehe.. rehat di bawah pohon ape ntah..aku pon tak igt dah..hehehe
       Gambar kat atas ni pulak aku snap mase tgh masak gulai daging tuh..hehehe...menggunakan kayu api, menyangga periuk menggunakan ketulan batu-bata yang terdapat di sekitar rumah..hehehe



muShrOOm : begitu la sedikit sebanyak entri aku di Wakaf Tapai smpena hari raya..hehehe

13 di kuala berang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala berang - Google Blog Search


Thinking of Book: Apa salah Sebongkah Batu <b>di Kuala Berang</b>?

Posted: 20 Feb 2012 04:56 AM PST

Beberapa minggu lalu, usai membaca novel Sebongkah Batu di Kuala Berang oleh penulis yang saya hormati, Tuan Faisal Tehrani.

Pada hemat saya yang daif ini, tiada apa yang salah atau karut. Wacana kedatangan Islam ke Nusantara secara narasi khutbah tidak pula memesongkan akidah saya. Sebutan nama Ali bin Abi Talib dan kaum keluarga Rasulullah tidak pula menunjukkan elemen Syiah melampau.

Tidak pula penulis mengkafirkan para sahabat Rasulullah. Wacana untuk difikirkan dan ditelaah. Salahkah?

Pesan saya untuk diri sendiri dan teman-teman pembaca budiman, fikirkan sebuah wawasan kecil dan olah menjadi resepi. Kemudian hirup sup itu saban waktu bagi menjana sebuah pemikiran serta membentuk wawasan besar untuk kebaikan bersama.

"Wahai orang yang berselimut! Bangunlah serta berilah peringatan dan amaran (kepada umat manusia)." (Surah al-Muddaththir, ayat 1 – 2)

Berkaitan: Budaya hedonis dicemuh dalam Advencer Si Peniup Ney
Jarum Zionis melalui liberalisme dalam Tuhan Manusia
Detektif Indigo – bukan siri penyiasatan era 80-an dan 90-an

Faisal Tehrani, ini untuk saudara!

13 di bukit besi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di bukit besi - Google Blog Search


Kejohanan Golf Peringkat Sekolah ~ SEKOLAH KEBANGSAAN <b>...</b>

Posted: 08 Feb 2012 12:35 AM PST

Satu kejohanan golf telah diadakan pada 31hb Januari 2012 di Kelab Golf Bukit Besi. Tahniah di ucapkan kepada adik Adib Alimi yang mendapat johan, serta Aishah yang mendapat naib johan.

























 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved