ads

Khamis, 28 November 2013

13 di pulau redang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau redang - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau redang</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2013 07:15 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

<b>Pulau Redang</b> Destinasi Pelancongan Impian | Sekolah4u Dot Com

Posted: 13 Nov 2013 02:31 PM PST

Pulau Redang merupakan salah satu pulau yang paling popular bukan sahaja di Malaysia tetapi di dunia. Terkenal dengan kebiruan airnya, kelembutan dan kehalusan pasir dan juga merupakan salah satu destinasi kesukaan bagi penyelam skuba. Pulau ini terbahagi kepada empat bahagian utama sebagai destinasi pelancongan iaitu Teluk Kalong, Teluk Bakau, Pasir Panjang dan Teluk Dalam. Setiap teluk mempunyai kawasan pantai dan chalet ata u resort. Lokasi paling menjadi tumpuan adalah di Pasir Panjang di mana
terletaknya banyak chalet dan resort sepanjang pantai tersebut. Tidak seperti di Pulau Perhentian, ke semua operator chalet dan resort di sini menggunakan kaedah pakej dan setiap pakej bergantung kepada jenis bilik serta perkhidmatan yang di tawarkan.

2013-10-11_163403

DSC_0814
Terengganu

berjayaredang_location_map2

Hotel dan Resort

Laguna Redang, Redang Kalong, Redang Reef , Ayu Mayang, Redang Holiday, Redang Beach & Sari Pacif ica Resort adalah merupakan antara operator yang menjalankan operasi di Pasir Panjang. Jika anda inginkan suasana yang lebih 'privacy' atau sunyi anda boleh memilih untuk menginap di Redang Mutiara yang terletak di Teluk Kalong atau jika anda mempunyai baget apa salahnya menginap di Berjaya Redang yang terletak diTeluk Dalam, yang pasti biarkan percutian anda itu berbaloi dengan apa yang anda dapat dan belanjakan.

DSC_0504 2013-10-11_163337 DSC_0085

Pengangkutan

Kebanyakan operator akan menggunakan jeti Merang sebagai transit untuk anda ke pulau. Jika anda datang ke Terengganu menggunakan bas kebiasaanya pihak operator akan menyediakan pengangkutan bagi perjalanan daripada Kuala Terengganu ke jeti Merang. Kos pengangkutan biasanya akan di kenakan caj secara berasingan daripada harga pakej, Jika anda menggunakan kenderaan sendiri, anda boleh terus memandu ke Jeti Merang, kebanyakan pelancong yang saya juga yang tidak biasa ke Terenggganu mereka selalunya bertukar antara Jeti Merang dan Jeti Marang. Jeti Merang terletak didalam daerah Setiu manakala Jeti Marang terletak didalam daerah Marang yang menjadi transit bagi mereka yang ingin ke Pulau Kapas dan Gemia. Sekiranya pula anda datang melalui penerbangan, anda boleh memilih untuk mendapatkan perkhidmatan teksi lapangan terbang atau berurusan dengan pihak operator chalet yang anda tempat bagi
tujuan menjemput anda.

DSC_0085 2013-10-11_163316 2013-10-11_163250

Tarikan di Pulau Redang

Antara kelebihan di sini ialah kejernihan airnya. Oleh itu percutian di Redang berdasarkan pakej jadi kebiasaannya anda akan di bawa untuk snorkeling pada petang hari pertama, dan pada hari kedua anda akan di bawa untuk snorkeling lagi sebanyak dua kali dan salah satunya adalah di Taman Laut Pulau Redang yang terletak di Pulau Pinang.Saya akan ceritakan perihal Taman Laut ini dalam artikel yang lain. Anda boleh memilih untuk tidak pergi snorkeling jika sekiranya anda mahu bersantai-santai sambil menikmati keindahan Pulau Redang atau bermain volleyball yang biasanya di sediakan oleh kebanyakan operator chalet. Bagi yang berkulit sensitif pastikan anda membawa bekalan 'sun block' bagi mengelakkan kulit anda bertukar warna.

Pulau Redang_Map

DSC_0496 2013-10-11_163504 2013-10-11_163620

Oleh kerana keadaan pantai di Pulau Redang yang mengadap ke arah timur jadi pada setiap pagi ketika berada di sana anda akan berpeluang melihat matahari terbit. Saya nasihatkan anda tidak melepaskan peluang untuk melihat keindahan ciptaan Ilahi ini. Selewatnya anda perlu berada di pantai sekitar jam 6.45 pagi dan bersedia dengan kamera anda. Carilah tempat yang sesuai bersama rakan-rakan anda dan rakamlah gambar sebagai salah satu kenangan terindah anda di Pulau Redang.

178964_425167564184693_1578250846_n

Bagi mereka yang berminat dengan selam skuba, banyak operator selaman yang boleh anda pilih di sini dan kebanyakan chalet dan resort mempunyai kemudahan ini. Lokasi seperti Mak Cantik, Pulau Paku Besar, Cina Terjun, Tanjung Tokong, Pulau Lima, Pulau Kerengga, Pulau Ekor Tebu dan sebagainya sudah tentu akan menjanjikan pelbagai keindahan dasar laut untuk anda. Bagi mereka yang tidak mempunyai lisen menyelam anda masih dapat lagi melakukan aktiviti ini yang mana ianya di panggil sebagai 'discovery scuba', anda akan di ajar teknik asas menyelam dan di bawa menyelam pada kedalaman tertentu yang akan di temani oleh 'dive master'. Jika anda berani apa salahnya mencuba dan menikmati keindahan dasar laut Pulau Redang. Sudah tentu percutian anda akan lebih bermakna.

Bagi kumpulan untuk sekolah dan juga institusi yang berkaitan dengan Kementerian Pendidikan Malaysia, di Pulau Redang terdapat sebuah pusat kokurikulum yang boleh berfungsi sebagai tempat penginapan, juga mempunyai kemudahan beraktiviti dengan para jurulatih berlesen dan berpengalaman. Kosnya tentu jauh berbeza murahnya jika dibandingkan dengan pakej swasta.

Larangan

Oleh kerana pulau ini diwartakan sebagai salah satu taman laut di Malaysia, larangan umum seperti tidak boleh membawa pulang batu karang, mengganggu hidupan air dan sebagainya mestilah dipatuhi.

Rujukan Visit Terengganu

Ikutilah Tips Percutian Di Pulau Redang

Lihat   JADUAL TAHUN MELAWAT TERENGGANU 2013

Credit to : Outdoor2u

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau redang</b> - Google Blog Search

Posted: 13 Oct 2013 07:05 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

GAMBAR AMY SEARCH BERCUTI <b>DI PULAU REDANG</b>

Posted: 18 Sep 2013 10:03 PM PDT


AMY SEARCH TENANGKAN FIKIRAN DI PULAU REDANG? | Tak sangka dalam usia yang mencecah 55 tahun, penyanyi rock terkenal tanah air, Amy Search masih aktif melakukan aktiviti-aktiviti luar, apatah lagi untuk menyelam di dasar laut.
Sejak 16 September yang lalu, Amy atau nama sebenarnya Suhaimi Abdul Rahman telah bertolak ke Pulau Redang dipercayai bersama isteri dan anak-anak.
Sepanjang berada di sana, Amy dilihat sering memuat naik foto-fotonya sebelum dan selepas melakukan selaman di samping berkongsi keindahan pemandangan pulau tersebut.
Walaupun Amy dilanda kontroversi berkenaan dirinya yang dikatakan muflis, namun perkara itu sama sekali tidak menjatuhkan semangatnya untuk bercuti dan meluangkan masa dengan alam semulajadi.
Atau mungkin sahaja ini adalah satu cara Amy untuk menenangkan fikirannya, siapa tahu kan?
Bagaimanapun melalui portal Sinar Online, Amy sama sekali menafikan khabar angin tersebut dan enggan mengulas lanjut mengenainya.


13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


"Orang Minyak" <b>di Kuala Terengganu</b> Mengganas Cari Anak Dara <b>...</b>

Posted: 14 Sep 2013 05:00 PM PDT

"Orang Minyak" di Kuala Terengganu Mengganas Cari Anak Dara | "Sebaik sahaja tersedar daripada tidur, saya lihat ada lelaki separuh b0gel memakai topeng 'Zorro' berada atas badan. Saya cuba menjerit namun mulut saya penuh dengan cecair seperti minyak dan ditutup," kata mangsa, seorang pelajar berumur 17 tahun.
Dalam kejadian kira-kira jam 3.30 pagi itu, pelajar terbabit mendakwa lelaki separuh b0gel itu telah memasukkan cecair seperti minyak dipercayai telah dicampur bahan lain ke dalam mulutnya agar dia tidak sedarkan diri.

Bagaimanapun lelaki yang tidak memakai seluar itu tidak sempat berbuat apa-apa apabila bapa pelajar terbabit juga tersedar daripada tidur lalu memeriksa bilik anak perempuannya sebelum menyergah lelaki itu yang kemudiannya melarikan diri.

Menurut mangsa, lelaki terbabit hanya sempat mengambil telefon bimbit miliknya dan bersyukur kerana tidak diapa-apakan.

Namun mangsa yang tinggal di Kampung Tok Renek itu masih trauma dan tidak dapat melupakan kejadian menimpanya.

"Nasib baik lelaki itu tidak sempat bertindak ganas dan saya bersyukur kerana kejadian disedari bapa, namun saya tidak akan dapat melupakan kejadian itu sampai bila-bila, malah masih berasa takut seolah-olah dia akan datang semula.

"Keluarga juga risau kejadian berulang dan mereka sudah membuat laporan polis di Balai Polis Bukit Payung di Marang dan kami berharap lelaki itu akan dapat diberkas dengan segera" katanya ketika menghubungi Sinar Harian di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Ahmad Mazlan Yahaya ketika dihubungi semalam, mengesahkan menerima laporan dan menurutnya, kes berkenaan masih dalam siasatan serta disiasat mengikut Seksyen 448 Kanun Keseksaan.

Dalam pada itu, difahamkan lelaki separuh b0gel dipercayai mengalami masalah mental itu juga digelar sebagai 'orang minyak' oleh penduduk kampung kerana sering berkeliaran di sekitar Bukit Payung dan Padang Midin, Kuala Terengganu.

Malah, kelibat lelaki tanpa seluar itu berjaya dirakam penduduk di kawasan berkenaan dan diedarkan kepada umum melalui laman facebook, whatsApp dan media baru lain termasuk gambarnya ditampal di tiang lampu isyarat di kawasan Bukit Payung, di sini.

Kejadian itu juga menyebabkan JKKK Padang Midin dan Belia Bestari (BBest) Kampung Padang Midin, Kuala Terengganu menubuhkan satu pasukan rondaan di kawasan kampung berkenaan.

Menurut Pengerusi JKKK Padang Midin, Razali Shahul Hamid, rondaan di kawasan kampung bermula pada jam 12 malam hingga 6 pagi setiap hari dan disertai ahli jawatankuasa belia BBest serta penduduk kampung tersebut.

"Rondaan ini telah dijalankan sejak dua tahun lalu dan kita adakan dengan lebih giat selepas beberapa siri kejadian membabitkan lelaki dipercayai kurang siuman yang digelar sebagai orang minyak itu dikatakan mula berkeliaran termasuk di Tok Renek.

"Tok Renek masih di bawah pentadbiran JKKK Padang Midin. Kampung ini terletak di sempadan kawasan polis Kuala Terengganu dan Marang, jadi kami akan memberikan kerjasama penuh dalam membantu dua pihak berkuasa itu memberkas lelaki terbabit," katanya. -SINARHARIAN

Quote:

_____________

Sila "Share" info ini bersama rakan anda di Facebook :

Tempat Menarik <b>Di Kuala Terengganu</b>, Taman Tamadun Islam

Posted: 14 Sep 2013 01:34 AM PDT

Apa aktiviti korang sempena cuti Hari Malaysia ni? Mesti ada yang nak pergi bercuti kan. Share la sikit tempat bercuti best-best kat Malaysia ni? Nanti cuti sekolah, saya pun nak bercuti jugak, sekarang bagi kat korang semua dulu. Hehee. Anyway, selamat berhujung minggu.

Sambil tengok Nasi Lemak Kopi 0 tadi, ada iklan Tahun Melawat Terengganu 2013. Banyak juga program yang dirancang. Special untuk bulan September ni, lawatan ke Taman Tamadun Islam. Menarik juga kan kalau dapat buat lawatan ke sana.

Apa yang ada di Taman Tamadun Islam?

Ada replika masjid dari seluruh dunia, dan yang paling popular ialah Masjid Kristal. Kiranya ni percutian luar negara bajet ciput la. Kat situ kita boleh tengok masjid-masjid yang popular, kenal sejarah negara-negara Islam dan menikmati keindahan masjid yang diperbuat daripada krista.

Ni antara gambar-gambar saya masa ke Terengganu hari Raya lepas.

Taman Tamadun Islam

Taman Tamadun Islam

Tak larat nak berjalan kaki mengelilingi keseluruhan kawasan ini? Tak apa, kat sini ada perkhidmatan sewa basikal dan tram.

Sewa Basikal & Naik Tram

Sewa Basikal & Naik Tram

Ok, cuma ni je la sedikit idea untuk percutian singkat ni. Esok dan Lusa boleh mulakan lawatan. Banyak juga aktiviti dirancang.

Ops! hampir terlupa, Taman Tamadun Islam terletak di Pulau Wan Man, Kuala Terengganu. Jalannya agak susah sikit la nak mencari sebab terletak agak tersorok. Saya pun cuma ikut GPS je untuk sampai. Ada signboard semuanya sangat tak boleh pakai. Percaya je dengan hati, jangan percaya sangat dengan signboard yang ada.

13 di chukai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di chukai - Google Blog Search


ACCOUNTANT dan HR DEPARTMENT - Kerja Kosong <b>di Chukai</b>

Posted: 11 Nov 2013 07:31 PM PST

JAWATAN KOSONG/KERJA KOSONG
MIMAG ENTERPRISE SDN BHD

1. ACCOUNTANT
2. HR DEPARTMENT

SILA HUBUNGI: 09 8585442 @ mimag_entsdnbhd@yahoo.com


MIMAG ENTERPRISE SDN. BHD. 
( 899065-D),no 2.06 Tingkat 2,
Jalan Sulaimani,Wisma Serangkai,
Bangunan Tabung Haji,
24000 Kemaman Terengganu,
Terengganu Darul Iman

Tel : 09-8585 442
Fax : 09-8585 442
E-mail : mimag_entsdnbhd@yahoo.com

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved