ads

Isnin, 17 Disember 2012

13 di paka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di paka - Google Blog Search


Tengku Story: Selayang pandang <b>di</b> sekitar PGU 6.0 Dun <b>Paka</b>

Posted: 16 Dec 2012 10:19 AM PST

Selayang pandang di sekitar PGU. 6.0

13 di pulau redang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau redang - Google Blog Search


teganuku: K-9 Kementerian Pelajaran Akan Diperkenal <b>Di Pulau</b> <b>...</b>

Posted: 17 Dec 2012 02:31 PM PST

Sekolah Kebangsaan (SK) Pulau Redang akan menjadi sekolah perintis di negeri ini bagi pelaksanaan konsep Sekolah Model Khas Komprehensif (K-9) yang diperkenalkan oleh Kementerian Pelajaran.

Pengarah Jabatan Pelajaran negeri, Zakaria Hussin berkata, melalui konsep itu, sekolah berkenaan akan menyediakan kemudahan pembelajaran selama sembilan tahun, dari tahun satu hingga tingkatan tiga.

''Bagaimanapun untuk menyambung pelajaran ke tingkatan empat dan seterusnya mereka terpaksa belajar di sekolah menengah di tanah besar.


''Dua sekolah menengah yang sering menjadi penempatan pelajar sekolah berkenaan adalah di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Kompleks Mengabang Telipot dan SMK Bukit Besar Kuala Terengganu,'' katanya kepada Utusan Malaysia di Kuala Terengganu kelmarin.

Konsep baru K-9 itu bertujuan menangani kes keciciran pelajar sewaktu transisi dari tahun enam ke tingkatan satu serta memastikan kemudahan sekolah kurang murid (SKM) digunakan secara optimum.

Beliau berkata, Kementerian Pelajaran pada dasarnya sudah meluluskan pelaksanaan model sekolah itu dan berharap proses itu dapat disegerakan dengan pembinaan bangunan tambahan, penyediaan kemudahan sokongan, penempatan guru serta kakitangan pentadbiran.

Menurut Zakaria, langkah itu pastinya dapat membantu memberi keselesaan kepada pelajar di Pulau Redang untuk mendapatkan pendidikan di kawasan mereka sehingga tamat tingkatan tiga.

''Ini kerana pelajar yang menyambung pelajaran ke tingkatan satu terpaksa meredah laut, tinggal berjauhan dengan keluarga, selain mengurangkan bebanan ibu bapa,'' tambah beliau.

Pada masa ini, SK Pulau Redang mempunyai 234 murid dengan 10 buah kelas yang menempatkan murid tahun satu hingga enam termasuk satu kelas prasekolah. Zakaria berkata, selain di Pulau Redang, JPNT akan berusaha untuk memperkenalkan konsep yang sama di Pulau Perhentian.

Sebelum ini, JPNT telah memperkenalkan sekolah model khas di SMK Chalok, Setiu dengan menempatkan murid sekolah rendah dan menengah di dalam kawasan sekolah yang sama.

13 di jerangau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerangau - Google Blog Search


Pendekar Buluh Betong: Am : Gangguan Bekalan Air <b>Di Jerangau</b> <b>...</b>

Posted: 01 Aug 2012 12:44 AM PDT



KUALA TERENGGANU, 1 Ogos (Bernama) -- Gangguan bekalan air mula dirasai pengguna di beberapa kawasan di Jerangau, Dungun sejak semalam berikutan paras air sungai yang semakin surut.

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


Mesyuarat Exco PAPISMA Pusat <b>Di Kuala Terengganu</b>

Posted: 16 Dec 2012 04:45 AM PST


 Kuala Terengganu, Sabtu, 8 Disember 2012 - Mesyuarat Exco PAPISMA Pusat kali ke-6 telah berjaya diadakan di rumah Bendahari Agung PAPISMA, Dr. Zaihan bt. Salleh, di Kg. Durian Mas Manir kira-kira 10 km dari Bandaraya Kuala Terengganu. Mesyuarat itu telah diadakan di Dewan Walet yang terletak di perkarangan rumah beliau. Ini merupakan kali ke-2 mesyuarat exco diadakan di Kuala Terengganu di mana kali pertama telah diadakan di Dewan Mesyuarat Klinik Ummi pada tahun 2009 yang lalu.

Mesyuarat kali ini telah dihadiri oleh seramai 13 orang ahli mesyuarat termasuk wakil cawangan, mantan Presiden, mantan Ketua GMP dan SUK PAPISMA Johor-Tengah. Mesyuarat yang bermula pada pukul 6.20 petang hingga 12.10 malam (termasuk makan malam, solat Maghrib dan Isyak) telah membincangkan pelbagai isu. Banyak keputusan telah terhasil yang akan terus menggerakkan PAPISMA untuk menghadapi tahun baru 2013 yang akan menjelang beberapa hari lagi.

Mesyuarat kali ini juga mencipta sejarah apabila ia diadakan bersama sidang akhbar dan penyampaian sumbangan derma PAPISMA kepada Palestin melalui wakil yang akan ke sana iaitu Yayasan Amal Malaysia (YAM). YAM telah diwakili sendiri oleh Presiden YAM, Tuan Haji Husin Ismail. Cek sumbangan PAPISMA sebanyak RM25,000.00 (Ringgit Malaysia Dua Puluh Lima Ribu) telah disampaikan oleh Presiden PAPISMA, Dr. Awisul Islah Ghazali. Pada majlis tersebut YAM turut menerima sumbangan daripada IPUKL yang disampaikan oleh Setiausahanya iaitu Sdr. Dr. Mohd. Nor Azri Ab Wahab. Majlis ringkas itu juga turut dihadiri oleh wartawan akhbar tempatan.

Semua delegasi yang tinggal di luar Terengganu telah bermalam di rumah Dr. Zaihan kecuali Dr. Khairul Afnan Khalid dan Sdr. Azreen Mustafa yang terpaksa balik ke Kota Bharu kerana ada tugas yang menanti keesokannya.

 Selepas solat Maghrib berjemaah, para exco dan ahli mesyuarat menikmati makan malam yang telah disediakan.







 Selepas menikmati makan malam dan solat Isyak berjemaah (bagi yang tidak musafir), mesyuarat disambung sehingga rombongan wakil Yayasan Amal Malaysia tiba untuk majlis sidang akhbar dan sumbangan derma Palestin.





Mesyuarat di sambung selepas sidang akhbar dan majlis penyampaian sumbangan derma kepada Palestin.

Aksi-aksi yang sempat dirakam sepanjang mesyuarat berjalan.




Keesokannya seawal kira-kira pukul 7 pagi para exco telah bersiap untuk pulang ke destinasi masing-masing. Tuan Presiden, Timbalan Presiden dan Naib Presiden masing-masing akan ke Kuala Lumpur dengan penerbangan awal pagi ini, manakala yang lain menaiki kereta.

Alhamdulillah, sebagai tuan rumah, Dr. Zaihan dan suami sangat bersyukur di atas kesudian PAPISMA Pusat mengadakan mesyuarat di rumah mereka. Segala kekurangan moga dapat dimaafi. InsyaAllah jika delegasi PAPISMA akan mengadakan mesyuarat atau program-program lain di rumah mereka pada masa akan datang, dengan senang hati akan diterima.

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


GARAMLADA : Mengapa kos lebuhraya <b>Jabor</b> jadi RM5bilion?

Posted: 11 Nov 2011 02:14 AM PST

KUALA LUMPUR: Kerajaan digesa menjelaskan isu berhubung bagaimana kos pembinaan lebuhraya Jabor di Kemaman menelan kos tinggi sehingga melebihi RM2bilion daripada kos asal. Ketua pembangkang, Dato'Seri Anwar Ibrahim berkata, kos asal pembinaan lebuhraya yang termasuk dalam projek Lebuh raya Pantai Timur (LPT) itu hanya bernilai RM3bilion, tetapi kini menjadi RM5 bilion. Anwar berkata demikian semasa berbahas di Parlimen pada 2 November lalu.

Lebih malang lagi, projek gagal disiapkan mengikut tarikh yang ditetapkan iaitu pada tahun lalu walaupun pembinaannya bermula tahun 2007, katanya yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh.

Kegagalan menyiapkan lebuh raya tersebut dibebankan lagi dengan masalah yang bakal dihadapi dengan persoalan siapa yang akan mengutip tol dan syarikat pemegang konsesi. Beliau mahu kerajaan mendedahkan pihak mana yang bertanggungjawab menyebabkan kelewatan dan peningkatan kos tersebut.

Selain itu beliau mendakwa semua masalah membabitkan kos dan kelewatan penyiapan LPT di Jabor adalah kerana kelemahan Jabatan Kerja Raya dan kementerian terbabit.

Selain itu beliau yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh turut mempersoalkan projek membina jambatan di atas daratan di Kemaman, Trengganu dengan kos RM174 juta yang melebihi RM70 juta dari harga sebenar.

Kata Anwar, ia merupakan satu projek elit Umno/BN yang membina jambatan di daratan dan kosnya pula amat tinggi serta melebihi kos sebenar.

Beliau turut membidas sikap para pemimpin Umno yang lebih mementingkan diri daripada memikirkan derita rakyat dengan membuat cadangan untuk menaikan elaun wakil—wakil rakyat.

Sehingga kini, katanya kemiskinan tegar di kalangan rakyat masih belum diatasi, tetapi para pemimpin Umno sanggup membuat cadangan untuk menaikkan elaun wakil-wakil rakyat tanpa memikirkan derita rakyat.

Sumber berita: Harakah

Komen aku: Umno memang lebih naga daripada naga! Kalau tak buat begitu Umno tak akan kaya- pasti miskin papa! Serang PAS pun boleh diguna duit zakat, inikan pula duit buat lebuhraya!

13 di jerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerteh - Google Blog Search


jmc kota bharu: Jawatan Kosong <b>Di Besut</b>, Terengganu

Posted: 03 Dec 2012 10:50 PM PST

Jawatan Kosong Di Besut, Terengganu
Majikan 1:         Jerteh Timber Enterprise Sdn Bhd
Alamat :           Lot 6836 Jalan Tembila, Kawasan Perindustrian Gong Medang, 22000 Besut
Telefon :          09-6957788 (Lee Hock Phiat)
Jawatan :         Pekerja Am
Kekosongan :    L = 20, P = 0, L/P = 0
Kelayakan :       PMR
Gaji :               RM 900.00
Tarikh Tutup :    19 Januari 2013
Majikan 2:         Iktikad Resources Sdn Bhd
Alamat :           Lot 360-B Tingkat Atas, Perkedaian Jerteh 7, Jalan Zainal Abidin, 22000 Besut
Telefon :          09-6978717 (Rafizal Abdul Rahman)
Jawatan :         Pembantu Tadbir Perakaunan
Kekosongan :    L = 0, P = 1, L/P = 0
Kelayakan :       Ijazah
Gaji :               RM 800.00
Tarikh Tutup :    19 Januari 2013
Majikan 3:         Iktikad Resources Sdn Bhd
Alamat :           Lot 360-B Tingkat Atas, Perkedaian Jerteh 7, Jalan Zainal Abidin, 22000 Besut
Telefon :          09-6978717 (Rafizal Abdul Rahman)
Jawatan :         Kerani Am
Kekosongan :    L = 0, P = 1, L/P = 0
Kelayakan :       SPM
Gaji :               RM 800.00
Tarikh Tutup :    19 Januari 2013
Majikan 4:         D Rock Garden Resort
Alamat :           Lot 42 P/T 656, Pasir Panjang, Pulau Perhentian, 22300 Besut
Telefon :          03-92850600 (Dato' Wira)
Jawatan :         Pekerja Am
Kekosongan :    L = 0, P = 1, L/P = 0
Kelayakan :       PMR
Gaji :               RM 900.00
Tarikh Tutup :    01 Februari 2013
" anok kelatae bulih krejo belako "
.

13 di pulau bidong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau bidong - Google Blog Search


NURUL ATHIRAH: Visited To <b>Pulau Bidong</b>, Terbaikkk

Posted: 16 Oct 2012 07:36 AM PDT

Assalamualaikum.

Kali ni, aku ada cite baik punyeee.. UMT memberi peluang kepada semua pelajar tahun 1 untuk menyertai beberapa aktiviti yang begitu menarik sekali.. iaitu PROGRAM SERVIVAL LAUT & PENGHAYATAN WARISAN. Antara objektifnya adalah untuk kita lebih mengenali hidupan laut (salah satu ciptaan tuhan yang tidak diendahkan oleh manusia), melihat kerjasama antara ahli kumpulan dan merasai kehidupan seorang nelayan.

Pelajar SM Kaunseling & SM Pelancongan berpeluang ke Pulau Bidong pada 15 & 16 Oktober 2012. Perasaan aku pada mula-mula naik bas untuk ke jeti adalah gembira+takut. Gembira sebab nak pi Pulau tapi takut sebab aku tak pandai berenag. Sampai sahaja aku di jeti, aku terus naik bot bersama beberapa rakan (seramai 12 orang). Pada mulanya, abang yang bawak bot tu ok je, sedap je aku menikmati pemandangan laut yang terbentang luas & angin yang begitu sedap sekali. 5 minit selepas itu, abang tu bawak laju sangat, aku tak tau apa yang die nak kejarkan.. Bot tu punye laju buat aku dan kawan-kawan terhentak2 punggung dengan tenpat duduk..die punye sakit, Tuhan je yang tahu. Makin kitorang jerit, makin kuat die bawak bot tu, dah la ombak kuat waktu tu. Taubat aku nak naik bot tu lagi. Nak cerita lajunya bot tu, kitorang merupakan kumpulan ke 3 yang sampai,sedangkan bot kitorang ke 6 yang bergerak pergi.bayangkan betapa lajunya bot tu.

Sampai sahaja di Pulau Bidong, kami diarahkan untuk berkumpul. Aku mendapat Kumpulan Jerung, yang diketuai oleh pelajar kaunseling iaitu Adie. Pada permualaan, majli dimulakan dengan kata aluan dari kapten dan timb. diikuti dengan penyerahan bendera kepada setiap kumpulan dan sorakan dari setiap kumpulan.

Aktiviti pertama yang dilakukan adalah Water Confident. Pada mulanya, aku rasa agak takut sebab aku tak pandai berenang, terapung tau la. Semua orang diarahkan untuk membuatnya, Alhamdulillah aku boleh buat dengan baik sekali cuma perkara yang tidak ku duga... iaitu semua orang kena berenang sampai ke kapal. jauh tu wei... Mula2 aku cuba berenang biasa tapi tak boleh sebab tak gerak aku... orang lain semuanya dah jauh dari aku so aku cari cara lain dengan berenang dalam keadaan kita terapung, barulah laju sikit. Dipertengahan laut, tiba2 leher aku rasa sakit sangat, aku pun berhenti dan minta bantuan fasi, selepas beberapa minit aku pun teruskan usaha untuk sampai ke kapal.. dan akhirnya aku berjaya juga. Aku ingat dah selesai, rupanya kena renang semula dari kapal ke pulau. Yang seramnye tu, aku kena loncat dari dalam kapal ke laut, seram sejuk aku dibuatnye tapi Alhamdulillah aku boleh. cuma waktu dah terjun tu, aku cam takut tak timbul je... dan aku antara yang terawal yang sampai ke Pulau.

Aktiviti kedua adalah Snorkeling. Aku sangat excited nak lakukan aktiviti ni..bila dah masuk laut tu, aku rasa cam nak nangis je sebab terlalu teruja melihat hidupan laut yang begitu cantik dan aku tak pernah terfikir yang aku akan merasai semua ini. Terima kasih Allah kerana memilih aku untuk melihat keindahan di dasar laut. pelbagai jenis ikan dan warna yang begitu unik sekali. Aku paling tertarik dengan ikan yang warnanya unggu pink. tapi sayangnya, aku tidak berpeluang untuk melihat ikan nemo seperti kawan2ku yang lain. Aku rasa macam tak nak naik je, sangat seronok..

Aktiviti ketiga adalah Memancing . Di sini aku dapat merasakan betapa susahnya untuk menangkap ikan dan makanan laut yang lain. Semuanya memerlukan kesabaran yang tinggi. Selama 30 minit, aku cuma mendapat sebanyak 2 ekor ikan sahaja (ikan kerisi). Mabut tu tak yang cakap la, dah ramai yang tubang atas bot, Alhamdulillah aku tak seteruk itu, aku cuma sakit kepala sahaja. Hasil tangkapan kumpulan aku adalah sebanyak 71 ekor ikan. Balik dari memancing, kitorang diarahkan untuk solat dengan mengambil wuduk dengan air laut dan solat dengan pakaian yang basah. Pertama kali dalam hidup aku buat perkara sebegini. Selesai solat, kami menjamu selera.

Pada pukul 2 lebih, kami meneruskan aktiviti keempat iaitu berkayak. Sangat jauh ye destinasi untuk ke jejak warisan. Tangan aku sangat sakit, aku antara yang paling lambat sampai di tempat berkumpul. Apabila semua sudah berkunpul di tengah laut, kami mempuat pertukaran pasangan untuk kayak. Aku antara orang yang dipilih untuk bertukar pasangan. Agak menggigil la kaki ni untuk berlari di atas kayak sampai ke hujung. Ia merupakan satu pengalaman yang agak seronok walaupun agak beresiko.

Aktiviti terakhir adalah Jejak Warisan. aktiviti ini sangat penat kerana kena mendaki bukit yang agak tinggi tapi kumpulan aku dapat mendaki dalam masa yang begitu singkat iaitu selama 15 minit berbanding kumpulan lain. Ia menberi pendedahan kepada ku tentang sejarah peninggalan penjajah dan menunjukan yang penjajah ini masih boleh hidup walaupun dalam hutan walaupun agak sukar padaku.

Pada malamnya, setiap kumpulan diwajibkan untuk membuar persembahan. Kumpulan Udang membuat nyanyian, Kumpulan Pari membuat Dikir barat (memang gempak ar), Kumpulan Ketam membuat sketsah dan Kumpulan Jerung (akulah tu) membuat gabungan sajak+sketsah+koir. Semua persembahan hebat2 belaka. Disebabkan kumpulan Jerung & Pari masih ada bendera, kami diizinkan untuk menjamu selera dahulu (BBQ, ikan yg ditangkap). Ikan tu memang terbaik la, sangat segar dan manis.

Keesokan harinya, kami cuma ada aktiviti gotong-royong dan penyampaian hadiah. Kumpulan Jerung menang sebagai persembahan terbaik pada malam kebudayaan. Akhir sekali majlis salam-salaman dan bersurai. Banyak benda yang aku dapat belajar disana, Aku harap kawan-kawan semua dapat merasa pengalaman ini... Terbaikkk

Sampai sini sahaja, harap anda semua terhibur dengan cerita aku ni, Wasalam.

13 di kuala berang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala berang - Google Blog Search


Fanomena Menarik <b>Di</b> Hotel Citra | hotel citra <b>kuala berang</b>

Posted: 28 Nov 2012 06:03 AM PST

Hari ni hari paling sibuk dalam minggu ni. Ramai pelanggan-pelanggan datang untuk menginap di hotel. Ada yang datang secara berkumpulan, keluarga dan juga bersendirian. Mereka datang untuk merehatkan fikiran di tempat-tempat menarik sekitar Kuala Berang seperti Air Terjun Sekayu ataupun Tasik kenyir. Malah ada juga yang datang untuk melawat sanak-saudara. Terdapat satu kumpulan pekerja tapak projek di Tasik Kenyir yang tinggal jauh menginap di Hotel Citra. Hari ini pula Pengarah Pendidikan Terengganu telah menempah bilik untuk menginap. Kami ucapkan selamat datang kepada tuan pengarah. :D

Alhamdullillah, sambutan amat menggalakkan setakat ini. Insya Allah Hotel Citra akan menjalankan promosi secara berperingkat-peringkat di masa akan datang. InsyaAllah.

Kepada sesiapa yang berhajat untuk datang ke Kuala Berang atau Kuala Terengganu sudi-sudikan lah singgah ke Hotel Citra yang terletak betul-betul di tengah-tengah bandar Kuala Berang. Kedatangan anda amatlah dialu-alukan.

Alhamdulillah, sepanjang hotel ini beroperasi, para pelanggan yang telah menerima service dari pihak kami menyatakan bahawa mereka amat berpuas hati. Malahan ada yang menyatakan keinginan untuk bertandang ke hotel kami pada masa akan datang.

13 di kijal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kijal - Google Blog Search


Enam Temui Ajal <b>Di Kijal</b> | Kita Bertemu Kerana Ilmu

Posted: 10 Oct 2012 08:03 AM PDT


Awal pagi tadi, penulis menerima perkhabaran bahawa jiran sekampung penulis terlibat di dalam nahas jalan raya di Kilometer 129.5 Jalan Kuala Terengganu-Kuantan sekitar Kampung Meraga Beris, Kijal, Kemaman. Enam daripada mereka telah meninggal dunia di tempat kejadian manakala dua orang lagi dirawat di Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan.


Menurut ahli keluarga mangsa, mereka dalam perjalanan pulang dari Kuala Terengganu (ada kata baru nak pergi) ketika nahas berlaku pada pukul 4.30 pagi. Antara mangsa yang terkorban ialah seorang ibu, Noran Ali, 39, (penumpang hadapan), dan tiga anaknya, Nurkhairatul Najiha Narizan, 4, (penumpang hadapan), Nur Syardiena Afzan Narizan, 9, dan Nursyazleen Narizan, 12.

Dua lagi mangsa lain ialah Khairudi Omar, 31, iaitu pemandu kereta, dan Wan Aspisar Wan Abdul Kadir, 43. Kesemua mereka tinggal di Kampung Gong Pauh kecuali Wan Aspisar dari Kampung Bukit Mentok.


Dua lagi mangsa yang cedera parah, Nursakinah Narizan, 17, dan Nursyafura Narizan, 13, dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan untuk rawatan lanjut. Mangsa dilaporkan berada dalam keadaan kritikal.

Nahas berlaku apabila Perodua Viva (ada juga cakap Myvi) yang dnaiki oleh 8 orang terbabas lalu masuk ke laluan bertentangan dan bertembung dengan bas ekspres. Pemandu bas ekspres berkenaan bersama 23 penumpang dalam perjalanan dari Kota Bharu ke Kuantan tidak cedera.



KEMAMAN - Apabila Norizan Othman, 49, pulang ke rumah di Kampung Gong Pauh pukul 10 malam tadi selepas berniaga kuih di Kerteh, kira-kira 20 kilometer dari sini, isteri dan lima anak perempuannya tiada di rumah kerana telah berlepas ke Kuala Terengganu untuk mengunjungi anak perempuan sulung mereka.

Bagaimanapun, kira-kira pukul 6 pagi tadi, Norizan menerima perkhabaran sedih bahawa isterinya, Noran Ali, 39, bersama tiga anak mereka -- Nursyazleen, 12, Nur Syardiena, 9, Nurkhairatul, 4, dan dua saudara angkat terkorban dalam nahas jalan raya apabila kereta yang mereka naiki bertembung sebuah bas ekspres di Kilometer 129 Jalan Kuantan-Terengganu dekat Meraga Beris pada 4.30 pagi.

Dua saudara angkat yang turut terkorban ialah Wan Aspisar Wan Abd Kadir, 43, dan Khairudi Omar, 31, pemandu kereta.

Dua lagi anaknya, Nursakinah, 17, dan Nursyafura, 13, yang cedera parah kini dirawat di Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan, Pahang.

Bagaimanapun, pemandu dan penumpang bas terbabit tidak cedera.

"Kali terakhir saya menelefon isteri saya pukul 7 malam semalam, masa itu isteri saya masih dalam rumah lagi dan meminta maaf atas apa-apa kesalahannya serta anak kerana hendak berjalan jauh ke Kuala Terengganu.

"Memang menjadi adat kami sebelum keluar ke mana-mana, isteri dan anak salam cium tangan saya minta maaf," katanya kepada pemberita di Hospital Kemaman hari ini.

Norizan juga berkata beliau tidak menyangka itulah ungkapan maaf terakhir daripada isteri dan anak-anaknya.

Beliau berkata isterinya memaklumkan bahawa mereka mahu ke rumah Nur Syamira, 21, di Kampung Bukit Tunggal, Kuala Terengganu untuk berjumpa dua cucu yang berusia empat dan satu tahun.

Sementara itu, Nur Syamira berkata ibunya ada menghubungi beliau petang semalam, namun tidak pula memaklumkan akan ke rumahnya.

"Ibu memang biasa buat kejutan untuk kami sekeluarga. Kadang-kadang dia datang tanpa bagitahu, tapi sebelum kejadian, memang dia tidak maklumkan akan datang ke rumah," katanya. - Bernama

Petikan Sinar Harian


Penulis ingin mengucapkan takziah kepada keluarga Norizan. Semoga roh mereka ditempatkan di kalangan orang yang beriman. Al-Fatihah.

©Eriyza : Pihak berkuasa membina divider baru di laluan Meraga Beris, Kijal yang menyebabkan jalan yang tidak elok menjadi semakin sempit. Apa wajarnya pembahagi jalan itu dibuat jika ia mengundang bahaya kepada pengguna jalan raya??

Via : Sinar Harian | AntaraPos

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved