ads

Selasa, 26 Jun 2012

13 di seberang takir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di seberang takir - Google Blog Search


Umno DUN <b>Seberang Takir</b> Buka Pusat Rawatan Untuk Pesakit <b>...</b>

Posted: 24 Jun 2012 03:40 AM PDT

KUALA TERENGGANU, 23 Jun (Bernama) — Bagi menjaga kebajikan dan kemudahan pesakit angin ahmar di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Seberang Takir menjalani rawatan susulan, Umno menyediakan Pusat Rawatan Kesihatan Fisioterapi di Bangunan Penyelaras Umno DUN Seberang Takir.

Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran, Pengajian Tinggi, Sains, Teknologi dan Sumber Negeri Terengganu, Ahmad Razif Abdul Rahman berkata pusat itu dijadual siap dan beroperasi menjelang September ini.

Beliau berkata kemudahan pengangkutan juga bakal disediakan untuk mengambil dan menghantar pesakit angin ahmar yang kebanyakannya adalah orang tua dari rumah masing-masing.

"Sebelum ini, mereka terpaksa ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) untuk membuat rawatan fisioterapi yang agak menyukarkan mereka dari segi batasan pergerakan, tenaga dan wang ringgit," katanya kepada pemberita selepas merasmikan program gotong royong perdana mencegah denggi di Kampung Baru Seberang Takir di sini, hari ini.

Beliau berkata ketika ini urusan pembelian peralatan fisioterapi sedang dilakukan dengan kerjasama kerajaan negeri Terengganu dan Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu.

– BERNAMA

13 di rantau abang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di rantau abang - Google Blog Search


CLASSICMALAYA RECORD COLLECTION: 97. RAFEAH BUANG <b>...</b>

Posted: 24 Jun 2012 05:29 AM PDT

  • TIADA CHINTA SEJATI
  • BUNGA MADU KU
  • KENANGAN DI-RANTAU ABANG
  • MANUSIA SAMA SAJA

13 di setiu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di setiu - Google Blog Search


3 sekeluarga maut, 4 cedera kemalangan <b>di Setiu</b> | Blog Berita Online

Posted: 09 Jun 2012 05:09 PM PDT

Hasrat tujuh sekeluarga dari Permatang Pauh, Pulau Pinang untuk melawat Terengganu sempena cuti sekolah berakhir dengan tragedi, apabila tiga daripada mereka maut manakala empat lagi cedera dalam kemalangan, di Setiu petang semalam.

Mereka yang maut ialah Abdul Razak Othman, 49, anaknya Siti Suraya, 14 dan kakak Abdul Razak, Fathilah Othman, 53, manakala yang cedera isterinya Siti Fauziah Mohamad Amin, 46, dua anak mereka Siti Raihana, 12 dan Mohamad Adam, 16, serta seorang lagi kakak Abdul Razak, Rosidah, 55.

Kesemua yang cedera kini dirawat di Hospital Setiu.

Ketua Polis Daerah Setiu Rohaizat Abd Ani ketika dihubungi mengesahkan kejadian yang berlaku di KM 62 Jalan Kuala Terengganu-Kota Baharu itu.

Kemalangan berlaku jam 5 petang ketika hujan lebat, apabila kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Avanza yang dipandu Abdul Razak bergesel dengan sebuah Toyota Hilux yang dipandu seorang lelaki berusia 37 tahun.

Toyota Hilux itu dipercayai memasuki laluan bertentangan ketika melalui kawasan selekoh tersebut dan bergesel dengan Toyota Avanza menyebabkan MPV berkenaan hilang kawalan dan berpusing beberapa kali.

Kejadian mengakibatkan Siti Suraya dan ibu saudaranya Fathilah tercampak keluar daripada MPV. Kedua-dua mereka disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.

Abdul Razak yang parah di kepala disahkan meninggal dunia di Hospital Setiu ketika menerima rawatan, manakala isterinya dilapor berada dalam keadaan koma.

Rohaizat berkata pemandu Toyota Hilux yang menghilangkan diri dari tempat kejadian telah menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah pukul 10 malam tadi.

Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Incoming search terms:

Sign up free email newsletter

Stay Updates with this Blog. Get Free email newsletter updates, Enter your Email here:

Don't forget to confirm your email subcription

Leave a Reply to this Post

13 di pulau wan man - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau wan man - Google Blog Search


Blog Aku Dan Dunia: Masjid Kristal,<b>Pulau Wan Man</b>,Terengganu

Posted: 22 Jun 2012 08:32 AM PDT

Masjid Kristal atau nama inggerisnya Crystal Mosque ialah sebuah masjid yang terletak di Pulau Wan Man berdekatan dengan Taman Tamadun Islam.
Masjid Kristal 2

Masjid Kristal

13 di jerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerteh - Google Blog Search


Astaka <b>di Jertih</b> runtuh, enam terperangkap | Blog Berita Online

Posted: 21 Jun 2012 12:40 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Enam pekerja pembinaan nyaris maut apabila bangunan tempat mereka bekerja di Padang Astaka, Jerteh tiba-tiba runtuh dan menghempap mereka dalam kejadian.

13 di kuala berang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala berang - Google Blog Search


Melayan Nafsu <b>Di Kuala Berang</b> | Hidup Biar Sedap

Posted: 29 May 2012 07:41 PM PDT

On Wednesdays all over the internet, bloggers post a photograph with no words to explain it on their blog. Hence the 'wordless' title. The idea is that the photo itself says so much that it doesn't need any description

Posted with WordPress for BlackBerry.

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus (contohnya, perubatan, perundangan dan sebagainya yang berisiko) sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Kujie

Post Lain Yang Berkaitan:

  1. Nafsu Bercollagen
  2. Mengawal Nafsu
  3. Bayar Lebih 20 Sen Untuk Nafsu
  4. Kuala Lumpur – Jakarta – Bandung
  5. Berlagak Macam Merak Di Taman Burung Kuala Lumpur

HANNA RAZ: Hari Ketiga Praktikum <b>di Kuala Berang</b>

Posted: 24 Jun 2012 01:28 AM PDT


Selasa, 20 Mac 2012 : Hari ketiga bergelar guru praktikum. Dengan memakai seragam pegawai Leftenan Muda KRS, aku dapat melihat kelainan pada pandangan mata guru-guru perempuan yang lain terhadap aku dan Pah. Pedulikan! Aku pun tak selesa. Tapi nak buat macam mana, dah terpaksa.
Hari yang 'bertuah' .. aku ada 3 kelas. Rasa macam nak rakam je suara, pastu bila masuk kelas pasang aje rakaman tu. Aku rasa aku kena belajar lontarkan lagi suara. Mungkin sekarang aku rasa macam dah nak pecah anak tekak mengajar, tapi agaknya kalau kena gaya latihan, aku mampu keluarkan suara ala-ala Komander kawat. Kot ..
Hari yang SANGAT BERTUAH : haaa .. akhirnya aku sempat membeli dan makan makanan di kantin! Haha .. hepi, kau tau! Rupa-rupanya kantin tu mengamalkan perkhidmatan layan diri. Makanan ambil sendiri. Hanya minuman diorang akan tanya "Cikgu nak minum air ape?".
Kepenatan mengajar 3 kelas terubat dengan 'kejayaan' membeli makanan. Haha ..
Sambil makan, kami buka topik semalam. Pah baru cerita tentang hari kami mula-mula sampai. Dan kisah dia 'dipanggil'. Buntang bijik mata aku. Nampaknya firasat aku benar, lah ya! Bahawa kami sedang berada dalam 1 medan 'permainan'. Cuma kami yang tidak sedar!
Kat sini aku berani berbincang pasal ni. Kalau kat rumah, aku lebih rela kunci mulut. Rasa tak selesa itu terlalu menebal.
2.20 petang : Minum-minum sambil makan keropok di kantin. Kalau ikut kata budak-budak, perjumpaan unit beruniform akan mula pukul 2.30 petang. Sempatlah kami lepaskan lelah dulu, minum slow-slow.  
Tapi malangnya, Udin (budak 5 Gemilang) datang, dan .. "Cikgu, cikgu A panggil. Cikgu-cikgu lain semua tengah tunggu cikgu. Budak-budak pun semua dah ada."
Aik?! Bukan 2.30 baru mula ke?!
"Ok. Kejap lagi cikgu datang." Cepat-cepat sedut bandung ais yang masih berbaki separuh gelas.
Tak sampai 5 minit .. "Cikgu .. cikgu A kata cepat sikit! Cikgu-cikgu lain semua dah ada!"
Aku dan Pah cepat-cepat mengunyah sebatang dua keropok yang masih belum habis. Cepat-cepat juga menyedut bandung sampai kosong gelas. Terkocoh-kocoh memikul 1 beg di belakang dan menyandang 1 lagi di bahu. Berjalan laju-laju ke dewan terbuka. Benar, cikgu-cikgu sudah ramai. Budak-budak juga sudah berkumpul.
"Cepat sikit, cepat sikit! Awak ajar budak-budak ni kawat! Cepat kita mula, cepat kita boleh balik!"
Aku belum sempat letak beg pun lagi.
Zaap! Aku pandang muka cikgu-cikgu yang berderet di pentas. Menayang muka selamba sambil bergoyang kaki dan bukak kelab bual. Sungguh .. rasa nak pelangkung je sorang-sorang!
Terbakar hati ni. Aku yang tengah makan diorang pergi panggil. Diorang pulak duduk bersenang-lenang kat sini. Lagi aku panas diorang pandai-pandai cut masa rehat. Tak patut langsung!
Dengan hati yang membengkak, aku conduct kawat. Budak-budak lelaki sahaja. Semua berseragam KRS. Semuanya nampak kecik je di mata aku. Mana taknya, semua hukuman yang aku beri diorang tak boleh buat dengan baik.
"Bergerak ke kanan, bertiga-tiga, ke kanan pusing!"
"Semula! Tak dengar arahan ke?! Kiri kanan pun tak boleh beza?!" Aku menjerit.
Geram dengan perangai cikgu-cikgu dah satu hal. Ditambah pulak dengan budak-budak yang memang tak pernah diajar berkawat ni dah 1 hal lagi. Rasa macam nak mengamuk aje. Dah selama ni korang buat apa??!
Hampir 2 jam menjerit. Ada la sedikit peningkatan berbanding masa mula-mula tadi. Bila masa rehat, ada budak tanya aku nak minum air apa, nak belanja katanya. Terasa bergetar hati yang tengah bergolak ni. Melampaukah aku melepaskan amarah kepada budak-budak yang tak bersalah ni?? Sedang mereka membalas herdikanku dengan pertanyaan yang suci lagi ikhlas. (=_=)..
Balik ke rumah dengan hati yang sebal. Geramkan cikgu. Kesiankan budak-budak. Beginikah nasib kamu, wahai budak-budak kawasan luar bandar??
Mintak dijauhkan daripada sikap sebegitu..
Hujan. Angin kuat sampai aku kecut perut. Rumah masuk air sebab angin yang membawa hujan dari arah Timur Laut. Hanya mampu menelan liur sambil hati tidak putus-putus berdoa.
Malam : Menyediakan 2 RPH untuk esok. Elakkan berseorangan sama ada di dalam bilik, mahupun di ruang tamu. Sengaja cuba membuat bising dengan mengambil atau meletak barang dengan kasar. Duhai hati .. tenanglah kamu! Usah pedulikan bunyi-bunyian itu! Tapi bilamana terdengar bunyi macam tombol pintu dapur dipulas, kami tetap beranikan diri menjenguk. Risaukan keselamatan kami berdua di tempat orang ini.
Hari Ketiga Praktikum di Kuala Berang. Sekian.  

13 di bukit besi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di bukit besi - Google Blog Search


Turbineman&#39;s Log: Old Train of <b>Bukit Besi</b>

Posted: 02 Jun 2012 10:42 PM PDT

The old passenger train of the Bukit Besi Mines on permanant display at Terengganu Museum
 is probably the last one to have run on the track from Bukit Besi to Dungun in 1970
when the mines last run by EMMCO(Eastern Mining & Metal Company Ltd) closed down
after being in operations for more than 40 years.



It's beautiful Hitachi red emblem is proudly displayed there.
 The roof to protect it from the elements of nature.
The engine serial number.

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved