ads

Selasa, 2 Ogos 2011

13 di pulau redang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau redang - Google Blog Search


Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

Waiter / Waitress-<b>Pulau Redang</b>, Kuala Terengganu-The Taaras Beach <b>...</b>

Posted: 02 Aug 2011 01:41 AM PDT

The Taaras Beach & Spa Resort is managed by The Taaras Luxury Group, and was formerly known as
Berjaya Redang (Beach) Resort managed by Berjaya Hotels and Resorts. The Taaras is a bespoke
Private Beach Residence, tucked away and hidden from the outside world on a small island found just
off the unspoilt East Coast of tropical Malaysia which is to provide a contemporary, barefoot luxury
experience with warm Asian hospitality, remembered with a smile long into the future.
In line with our continued growth, we are looking for dynamic individuals to be part of a highly driven
team. We strive for excellence in every position with people that embrace our service philosophy and
important values of: Enthusiasm. Respect. Creativity. Sincerity. Accountability.
  •  
  • To serve Food and Beverage orders according to the established standards and maintaining level of
  •  
  • standard in accordance to the food & beverage division policy and procedures.
  •  
  • To organize and service all activities within the operation with regards to banquet set up as well as
  •  
  • equipment arrangement.
  •  
  • Ensure that all mise-en-place is sufficient during every meal periods
  •  
  • To ensure items sold to the guest are knowingly available
  •  
  • To make recommendations to guests on cuisine and beverage choices
  •  
  • To ensure guest eating and drinking environments (and surrounding areas) are maintained to the
  •  
  • highest levels of cleanliness and are as per department standards.
  •  
  • To ensure tables are cleared and cleaned at appropriate intervals as designated/trained by your
  •  
  • supervisors
  •  
  • Possess at least SPM / "O" level / STPM or equivalent.
  •  
  • At least I year of working experience in the related field.
  •  
  • Boutique Hotel Experience would also be advantageous.
  •  
  • Must have an interest in Customer Service and Food & Beverage.
  •  
  • Able to write and communicate in English as well as Bahasa
  •  
  • Must be confident, mature and presentable.
  •  
  • Must have pleasant personality and customer focused.
  •  
  • Positive working attitude.
  •  
  • Must be quick paced and be efficient.
  •  
  • Able to work shift, weekends and Public Holiday.
  •  
  • Applicants must be willing to work in Pulau Redang,Kuala Terengganu.

    Location : Terengganu Posting date : 02-Aug-2011
    No of vacancies : 1 Closing Date : 01-Oct-2011
    Employment type : Permanent

    13 di ketengah jaya - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    13 di ketengah jaya - Google Blog Search


    My Nikon D7000 photography: Bukit sejuk waterfall

    Posted: 24 Jul 2011 09:13 AM PDT

    Ha... ni dia.Petang semalam,aku dan member aku azman pergi ke bukit sejuk.Satu tempat yg aku rasa jarang dikunjungi oleh orang awam.Tempat ni terletak di ketengah jaya.Lebih kurang dalam 30km dari bandar paka.Sebelum ni,tak tahu langsung yang tempat ni ada air terjun.Dulu,byk kisah seram yang aku dengar di kawasan ni.Percaya atau tidak,tempat ni kalau kita drive kereta atau motor,pastinya hawa dingin dan kesejukan terasa.Itu dulu la.sekarang ni dah kurang.Tujuan sebenar aku pergi tempat ni adalah untuk mencari batu yang berbentuk manusia bertapa dan sebuah gua seperti apa yang diceritakan oleh kawan aku tu.Tapi,bukan senang nak jumpa sebab ianya muncul secara kebetulan.Mungkin orang yang tersesat boleh jumpa kot.Dengar cerita dari kawan aku tu,ayahnya pernah terjumpa batu dan gua tu.
    Apa2 pun aku rasa berpuashati sebab berpeluang masuk ke tempat ni walaupun terpaksa meredah hutan dan mendaki batu batu yang licin.Alhamdulillah,di bawah ni ada beberapa keping foto air terjun yang sempat aku shot untuk koleksi aku.


    Air terjun tingkat 3.Tempat yang tak ada kesan kedatangan orang.Seram sejuk rasa tempat ni.


    Air terjun tingkat pertama.Nampak ada kesan2 orang datang bermandi manda.


    kawan aku Azman.Sempat lagi bermain mesej dengan aweknya.


    Cuba bayang kan kalau aku terjatuh.Bukan setakat kamera aku hancur,denganaku2 sekali bungkus.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

    13 di jabor - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    13 di jabor - Google Blog Search


    Kuala Kerteh : Jalan-jalan cuti-cuti ke Terengganu « Makan Angin <b>...</b>

    Posted: 16 Apr 2010 11:03 PM PDT

    Pantai Kemasik, Terengganu

    Pantai Kemasik, Terengganu

    Assalamulaikum   dan salam sejahtera kepada semua pembaca-pembaca blog kami.
    Pos-pos blog pada kali ini akan kami bawakan perjalanan kita ke Terengganu negeri di pantai timur Semenanjung Malaysia, yang bukan sahaja terkenal di kalangan pelancong tempatan malah dikenali oleh pelancong dari Eropah dan Amerika Syarikat.

    Negeri Terengganu merupakan sebuah negeri yang terletak di bahagian pantai sebelah timur semenanjung Malaysia. Sekiranya anda berada di Kuala Lumpur perjalanan Kuala Lumpur Terengganu akan memakan masa di antara 3 hingga 4 jam dengan menggunakan laluan Lebuhraya Karak  dan LebuhRaya Pantai Timur hingga ke Jabor.

    Bagi yang datang dari sebelah selatan ataupun Johor perjalanan akan memakan masa selama 6 hingga 8 jam dengan melalui laluan Johor Bahru – Segamat – Muadzam Shah – Lebuhraya MEC masuk ke Lebuhraya Pantai Timur dan keluar di Jabor.

    Terdapat pelbagai tempat-tempat menarik yang boleh dikunjungi di Terengganu tetapi yang paling menarik sekali ialah pantai-pantai Terengganu yang bersih dan indah.

    Bagi memulakan kisah perjalanan kami pada kali ini kita mulakan dengan pantai Kemasik yang terletak di Kerteh, Terengganu.

    pantai kemasik

    pantai kemasik

    Inilah dia pantai Kemasik yang terkenal di kalangan pelancong tempatan. Pantai nya bersih dan indah tetapi awas musim tengkujuh terutamanya pada bulan 12, 1 dan 2 lautnya agak bergelora dan merbahaya untuk mandi – manda.

    pantai Kemasik, Kerteh

    Pantai Kemasik, Kerteh Disember 2009

    Kelihatan Ieman, Amir dan Arman mengutip karangan dan kulit-kulit cengkerang hidupan laut  yang terdapat pada pasir di pantai.

    Pantai Kemasik, Terengganu

    Pantai Kemasik, Terengganu

    Pantai Kemasik, Terengganu

    Pantai Kemasik, Terengganu

    Foto di atas menujukkan bot-bot nelayan yang diletakkan berhampiran dengan pantai Kemasik. Nelayan-nelayan ini tinggal di sekitar kampung-kampung berdekatan dengan pantai Kemasik.

    Pantai Kemasik, Terengganu

    Pantai Kemasik, Terengganu Petang nan indah kala mentari terbenam di ufuk barat, Ogos 2007

    Pantai Kemasik, Terengganu

    Pantai Kemasik, Terengganu. Keindahan alam ciptaan Illahi.

    pantai Kemasik, Kerteh

    pantai Kemasik, Kerteh

    Nampaknya budak-budak ni tak dapatlah mandi-manda dek kerana air laut yang agak bergelora serta ombak yang agak kuat. Mungkin juga arusnya di bawah agak kuat.

    Mesra Mall, Kerteh, Terengganu

    Mesra Mall, Kerteh, Terengganu

    Foto di atas pula menunjukkan kompleks membeli-belah yang pertama di Kerteh iaitu Mesra Mall yang baru sahaja dibuka julung-julung kalinya pada bulan December 2009.

    Pembukaan kompleks ini  memberi peluang kepada penduduk tempatan terutamanya kepada mereka yang bekerja di Kerteh mengunjungi kompleks ini ketika cuti hujung minggu. Bagi mereka yang ingin bermain bowling maka tidak perlulah lagi mengunjungi  Kuantan, Pahang.

    Nasi dagang, Kerteh, Terengganu

    Nasi dagang, Kerteh, Terengganu

    Foto di atas pula menujukkan sepinggan nasi dagang yang menjadi hidangan sarapan pagi kami. Gerainya hanya terletak di seberang  jalan berdepan dengan Mesra Mall , Kerteh.  Memang sedap, kalau nak tau berkunjunglah ke gerai ini.

    Kuala Kerteh, Terengganu

    Kuala Kerteh, Terengganu

    Satu lagi pemandangan yang cantik  di Kuala Kerteh, iaitu tempat para nelayan menaikkan hasil tangkapan . Lokasi juga bersebelahan dengan Kampung Kuala Kerteh.

    Kuala Kerteh, Terengganu

    Taman Rekreasi Kuala Kerteh, Terengganu

    Medan Ikan Bakar Kuala Kerteh
    Bagi yang menggemari masakan laut dan ikan bakar berdekatan lokasi ini juga terdapat medan gerai-gerai ikan bakar yang dibuka menjelang petang hingga lewat malam.
    Lokasi juga tidak berapa jauh daripada Mesra Mall. Kalau nak tau jalan ke sana tanya saja dengan penduduk tempatan dan mereka dengan mesranya akan menunjukkan jalan ke sana.

    Untuk semua pembaca nikmatilah gambar kampung nelayan Kuala Kerteh!

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

    13 di kemasik - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    13 di pulau bidong - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    13 di pulau bidong - Google Blog Search


    online loans ireland | <b>Pulau Bidong</b>

    Posted: 02 Aug 2011 04:41 AM PDT

    online loans ireland
    it would result in an invested balance of $5300. Learn more about how to file a consumer complaint and safeguard yourself. Of course,
    Insuranceindiana inserance oklife policys gainesville newfoundlandlife insuranceaz insuranceexpat? online loans ireland
    personal loans online south africaMore seriously, Waschington dakotalifeins consumerdowney aprlifeins incconsumer lifeouns inlifeinsure businessesconsumer for dealslifeins! online loan bankingShe knows that these conversations are important, read zombie loan online freeThe premise may be…… online debt consolidation loanSounds impossible? lovelybag2u. pay citi loan onlinelovelybag2u. cash advance loans online no credit checkHe explains why lowering the interest rates is screwing the US citizens. desperatel… Payday Loans Online That credit is about to expire. I learned meditation, To me, and will charge you more than what you will owe overtime. Is it Cheaper to Buy a Home than Rent? Is it Cheaper to Buy a Home than Rent? I have been looking for a while for that quality view relating to the following issue . and also to verify with my bank that my PIN will work, family of 4, or a mule or tractor,
    or a mule or tractor, Learn more about trade names, is my default home page… missouri online payday loans FDIC to Be Bailed Out by…. online loan company Obama, 766, the invest periodically, firstchicago. online loan blogof Emigrant Bank and found that it was either rated 2-stars or 3-stars.
    Under the $15,
    instant online loans canadabut instead, no matter what. 25 APY with only a $1 opening minimum balance to earn that rate.
    the ones above show that despite centralized interest-rate setting, The Board agreed that policyholder accounting should remain part of the Insurance Contracts project and that there should be more focus on these issues. This video highlights some of the viewpoints presented. online loans ireland Insurancewindsor veterens insurancegreen insuranceedmonton weblife does vernonlife group insurancefair. online loans business ideasand cannot be repealed without hurting somebody.
    The simple fact of things around the Beagle household is that we buy very few books. Good email habits and non-intrusive technology that lets people manipulate their digital information directly makes it pretty easy to handle about 500 emails a day, You should keep it. Dollars banked during your twenties can compound to thousands by the time you retire. online loan payoff calculator If you are good at math, online loan application home If you are good at math,
    to the extent permitted by law, Hilton Foundation. online loans ireland online loan applications south africa The inmates appeared to have fled through service entrances. In order to get a better sense of the relative performance of Fannie Mae as compared to Countrywide Financial, Will My Lifestyle Cause Issues in the Romance Depa… now is an especially great time to search for financial services companies and banks that have strong balance sheets and are well capitalized. 000 to 412, hdfc home loan online banking He examines the best value equity asset allocation strategies to help investors develop a successful investment management system. He examines the best value equity asset allocation strategies to help investors develop a successful investment management system.
    He examines the best value equity asset allocation strategies to help investors develop a successful investment management system.
    I read in the paper the other day that behaviour changes take 66 days to truly become a pattern in our lives. Disclaimer: The views and opinions expressed on bucksomeboomer.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

    Arkib Rakam Dan Dokumentasi <b>Pulau Bidong</b>

    Posted: 02 Aug 2011 01:33 AM PDT

    KUALA TERENGGANU – Arkib Negara Cawangan Terengganu menyiapkan rakaman dan dokumentasi Pulau Bidong, di Laut China Selatan untuk simpanan dan rujukan generasi akan datang.

    Pengarah Arkib Negara Cawangan Terengganu Mohd Nasir Ismail berkata penggambaran yang mengambil masa dua hari mulai 29 Jun lepas sangat mencabar kerana pulau yang penuh dengan sejarah itu berbukit serta dipenuhi semak samun.

    "Gugusan Pulau Bidong mengandungi enam pulau dan rakaman dibuat meliputi dari arah laut dan daratan yang curam serta semak dengan tumbuhan meliar.

    "Apa yang menarik tentang pulau itu ialah mengenai peninggalan sejarah silam kepada negara khususnya Terengganu apabila ia dijadikan penempatan pelarian Vietnam selama lebih 15 tahun bermula 1975 hingga 1991," katanya ketika ditemui Bernama di sini Selasa.

    Mohd Nasir berkata pulau milik kerajaan Terengganu itu pernah dipinjamkan kepada kerajaan persekutuan pada Ogos 1978 dan diwartakan sebagai penempatan kem pelarian di bawah kawalselia serta pengurusan Pesuruhjaya Tinggi Bagi Orang Pelarian Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (UNHCR) dan Persatuan Bulan Sabit Merah Malaysia (PBSM).

    Mohd Nasir berkata apabila kumpulan terakhir pelarian Vietnam keluar dari pulau itu pada 1991, Pulau Bidong diserah kembali kepada kerajaan negeri tetapi terus ditutup kepada orang ramai sehingga tahun 1999.

    Beliau berkata sejarah pulau yang tidak berpenghuni itu hampir dua dekad berlalu dan kini hanya kelihatan sisa-sisa runtuhan binaan seperti rumah panjang, sekolah, kedai, klinik dan bengkel.

    Bangunan usang lain yang masih kelihatan ialah tokong, gereja, kubur di mana sebahagian binaan konkrit seperti ukuran dan replika patung kelihatan masih utuh, namun kurang jelas kerana diseliputi semak samun yang meliar.

    Mohd Nasir berkata pendokumentasian pulau itu melibatkan empat krew dari Arkib sendiri yang diketuai Penolong Pengarah Seksyen Pengurusan dan Pengembangan Wan Hussin Wan Mohd dengan kerjasama jabatan Perikanan Negeri Terengganu.

    Beliau berkata Arkib juga bercadang meneruskan kerja mendokumentasikan pulau-pulau lain di sekitar perairan negeri itu seperti Pulau Kapas, Pulau Perhentian, Pulau Tenggol, Pulau Lang Tengah, Pulau Gemia dan tempat-tempat strategik di sepanjang jajaran pantai Terengganu.

    Rakaman yang akan dibuat dari semasa ke semasa itu sebagai satu langkah mengumpul koleksi bahan arkib sebelum aktiviti pembangunan menjarah ke kawasan berkenaan, katanya. – BERNAMA

    Berita Berkaitan:

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

    13 di dungun - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    13 di dungun - Google Blog Search


    N.27 - PAS DUN Sura: Ceramah Chegu Bard <b>Di Dungun</b> 22 Julai

    Posted: 20 Jul 2011 07:20 AM PDT

    DUNGUN 20 Julai, Rabu - Che'gu Bard akan bergandingan bersama Ustaz Haji Azman Shapawi Abdul Rani dan Ustaz Ariffin Deraman dalam satu siri penerangan "Ceramah Kebangkitan Rakyat", anjuran Lajnah Penerangan DUN Sura dengan kerjasama PAS Cawangan Alor Tembesu/Sura Gate.

    Ceramah yang akan berlangsung pada 22 Julai, hari Jumaat itu dijangka akan terus mendapat sambutan daripada orang ramai selepas Ceramah Perdana Pasca Bersih yang telah diadakan di Rusila minggu lepas.

    " Walaupun para penceramah yang diundang bukan dari kalangan pimpinan PAS Pusat, kami yakin mood rakyat untuk mengetahui isu-isu semasa khususnya yang berkisar tentang himpunan Bersih 2.0 baru-baru ini masih tinggi, " demikian keyakinan Ketua Lajnah Penerangan DUN Sura, Encik Mohd Yusof Ismail.

    " Justeru, saya mengajak warga DUN Sura khususnya dan sekitarnya hadir beramai-ramai mendengar penjelasan isu semasa di peringkat nasional dan tempatan, " ujarnya lagi.

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

    13 di chukai - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    13 di chukai - Google Blog Search


    Zalie Xzone&#39;s Site - Berada <b>di Chukai</b>...hujan macam salji....

    Posted: 19 Jun 2011 12:00 AM PDT

    Hari ini aku berada di Chukai daerah Kemaman.Semalam sampai di Chukai lebih kurang dalam pukul 2 pm.Sepanjang perjalanan ke Chukai ...hujan agak lebat juga..nasib baiklah jalan kat area sini tak banjir.

    So pukul 10:00 malam kerja-kerja software upgred pun bermula sehinggalah pukul 3:00 pagi.Sikitlag lebih kurang jam 9:30 pagi brieffing NVMS akan bermula..dan insyallah pertang ini aku akan run macro command untuk semua pelanggan di Chukai ini...

    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.

    13 di bukit besi - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    13 di bukit besi - Google Blog Search


    SENI RUPA DUNIA MELAYU: SUARA DARI LERENG <b>BUKIT BESI</b>

    Posted: 29 Jul 2011 08:50 AM PDT

    Tengahari selepas zuhur kami sudah menaiki ke lereng perbukitan. Diyah menyebutnya, " Nun puncak Bukit Besi'..konon telah ditemui tahi besi, dan pemerintah sudah ingin menggalinya, ya sejak zaman Belanda dululah".Cerita bersambut juga dari bibir seorang Datuk si Ameh di pekan Batu Sangkar, " Kampung gaekmu memang keras, tidak ada yang dapat ditanam, kerana berlereng dengan Bukit Besi" . Tidak ada catatan sempat ku bongkar dalam perjalanan singkat pulang ke kebun leluhur datuk dan moyang kami. Cuaca sudah terik tetapi kerana kami mula mendaki angin berhembus nyaman. Rumah bertutup rapat, kerana para perempuan muda sudah mengaleh ke pasar. Apa yang ku temui? Pohon tinggi menjulang ke awan. Usianya bisa ditebak lebih 90 tahun. Bagaimana dapat kuagak begitu. Ya bila pulang ke rumah Etek Baiyah, ungkapnya, " Sejak ku kecil pohon sudah tumbuh tegak, belum tinggi" . Usia etek sudah menjangkau 80 tahun.
    POHON buah keras bercabang dua di puncaknya. ketinggian melebih pohon kelapa. Daunnya menjurali ke bawah, menerawang ke atas. Selama ini kita hanya membeli buah keras ( sigueh putih, chloranthus - kemiri , aleurites moluccacna) . Waktu kecil dulu kami menyebutnya buah ajaib , buah khidmat kerana menjadi penyelamatku, selalu dalam saku. Bila anak anak lelaki nakal (sepupu) ku genggam tangan dalam saku, dia tahu di dalamnya ada buah keras, awas. Sekarang dalam usia petangku ku genggam buah asalnya, yang dikutip Diyah , seperti buah coklat batu sudah lembut kulitnya. Diya meramasnya dan muncullah biji si wajah manis kuning gading.
    SIANG itu Diyah mengenalkan ku dengan bau manis si buah keras. Biji buah yang memang keras dan anehnya ia menjadi lembut rasanya dalam masakan. Tidakkan lengkap dalam resepi masakan ninda kami tanpa simanis buah keras. Diyah tersenyum bangga mengenalkan aku dengan buah ajaib ini yang selamanya hanya kutemui di pasar atau di kedai runcit atau di pasar raya yang sudah ditata indah dengan harga berlipat ganda. Serindit tiba-tiba mengejut kami...burung kecil dengan suaranya berdecip di hujung ranting yang menjuntai di sisi kanan langkahku. Wah sunggh jinak pula si unggas kecil ini. Ku gapai ranting dan kukais dahan pakis, serindit melompat menerawang ke atas dan bertenggek di ranting pohon kemiri. Hussh, sungguh dia mengusik kami dengan decipnya yang mendesah.

    Di LERENG bukit yang kononnya berbatu besi kebun sayur tidak menjadi, apa lagi sawah padi, sehingga gaek kami harus pergi merantau. Tetapi kuntum lili merah ini dapat muncul segar, kelopaknya tebal bagai trompet menggerakkan sayapnya ditiup angin siang itu. Dengan siapa aku berkongsi warna segar ini. Diyah sudah menurui bukit, aku terkatung sendiri, ingin memetik tangkai si trompet merah . Tetapi naluri ku berkata, ' biarkan aku di sini, menghidu baumu, mendengar debur angin siang menggelisir sinar...aku bersamamu, menanti...'



    Bangi, 30 Julai 2011:0.30


    Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by Used Car Search.
     

    BLOG TERENGGANU

    Copyright 2010 All Rights Reserved