ads

Khamis, 5 September 2013

13 di pulau redang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau redang - Google Blog Search


SEGALANYA DISINI: HARI 1 <b>DI PULAU REDANG</b>

Posted: 01 Jul 2013 06:15 AM PDT

Salam Sejahtera,
Arini aku nak sambung semula cerita perjalanan di hari pertama aku ke pulau redang,dah beberapa arini cam takde MOOD nak  sambung bercerita.Maklumlah penat bekerja kan..Nak menulis ni kena la ada MOOD dan IDEA yang membuak2..baru la cerita dapat ditulis dengan baik dan menarik..
ngantuk,letih,lesu,kekenyangan,kebosanan menunggu,hehehe

So,lepas kita orang isi perut dengan nasi lemak dan teh tarik yang terbaik kot di Stesen bas Kuala Terengganu..Baru lah pakcik Hussin drebar Van Redang Mutiara tu sampai..Dia call,katanya dia dah sampai..apalagi excited la kami ni semua..Jeng jeng jeng kami dah nak bertolak ke Jeti Merang..

Dah berjumpa ngan Pakcik Hussin,hehehe...Kami bersalaman dan berkenalan dengan ringkas sambil memasukkan beg pakaian kami ke bahagian belakang van nya..Dah lama menunggu?itu antara perbualan pakcik Husin dengan kami semua..Ngantuk ni pakcik,dalam ati aku.

Bila van bertolak ke Jeti Merang,seronok rasanya..Mengikut kata pakcik Husin jarak ke Merang lebih kurang 70km atau 45minit perjalanan..Namun hari subuh begini apa yang mamapu kami semua melihat keindahan Kuala Terengganu.

Namun dari pemikiran aku Bandar Kuala Terengganu lebih besar dari Bandar Seremban (tempat tinggal aku)..Maju jugak negeri ni..maklumlah aku pernah datang kesini 20 tahun yang lalu..Kini segalanya telah berubah dengan pantas.

Sepanjang perjalanan ke jeti Merang,Pakcik Husin menceritakan serba sedikit akan kisah pembangunan dan kemajuan negeri Terengganu pada kami semua..Best gak layan pakcik ni,ramah juga dia dengan kita orang semua..Tak la boring perjalanan yang memakan masa ni....

13 di hulu terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di hulu terengganu - Google Blog Search


500 Jalur Gemilang diedarkan Konvoi Kembara Merdeka <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 17 Aug 2013 09:24 AM PDT

Posted on August 18, 2013, Sunday

HULU TERENGGANU: Sebanyak 500 Jalur Gemilang diedarkan Konvoi Kembara Merdeka Jalur Gemilang di beberapa lokasi sekitar Parlimen Hulu Terengganu, sempena sambutan ulang tahun Kemerdekaan negara ke-56 tahun.

Konvoi sehari yang disertai 45 buah kenderaan termasuk pacuan empat roda, anggota Kelab Perodua Viva dan 300 motosikal itu dilancarkan Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Jailani Johari di sini, semalam.

Jailani yang juga ahli Parlimen Hulu Terengganu menyeru seluruh rakyat Malaysia agar menghayati semangat kemerdekaan dengan menterjemahkannya melalui sikap berhemah dalam penggunaan laman sosial serta menghormati semua pihak.

"Kemerdekaan yang kita peroleh ini sangat berharga dan rakyat Malaysia perlu sama-sama mengekalkannya demi jaminan masa depan generasi akan datang," katanya kepada pemberita selepas merasmikan konvoi Jalur Gemilang itu di Dataran Kuala Berang.

Terdahulu, beliau menerima kunjungan kira-kira 10,000 rakyat ke majlis rumah terbuka Parlimen Hulu Terengganu yang turut disertai Pos Malaysia, Celcom, Digi, Maxis dan Telekom Malaysia, sebagai penyedia juadah.

Mengulas mengenai 100 hari pertama beliau sebagai anggota Parlimen pada 13 Ogos lalu, Jailani berkata tiga fokus diberikan dalam membangunkan daerah yang dikenali sebagai 'Bandar Di Bawah Tasik' itu.

"Sepanjang tempoh ini, saya memberi penekanan kepada tiga aspek utama iaitu aktiviti kemasyarakatan, pembangunan modal insan dan memperkenalkan Hulu Terengganu melalui pelbagai media," katanya. — Bernama

To enable your comment to be published, please refrain from vulgar language, insidious, seditious or slanderous remarks. This includes vulgar user names.

13 di batu rakit - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di batu rakit - Google Blog Search


PAS DUN <b>BATU RAKIT</b>: Video: PATI <b>di</b> Sabah Mafia?

Posted: 10 Mar 2013 12:11 AM PST

Rujukan bertulis : Di sini

13 di kemasik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemasik - Google Blog Search


Sotong: Petunjuk Dari <b>Kemasik</b>

Posted: 28 May 2013 02:35 PM PDT

Selamat datang pada semua pengunjung... beberapa hari lepas ambe sempat singgah di sebuah kawasan perkelahan yang terletak di pantai Kemasik. Lama sungguh tak singgah di sini. Pada ketika itu air laut sedang menyongsong surut. Suasana mendamaikan dengan keadaan laut yang agak tenang.
Sotong memang suke tempat camni..

Berapa orang yang peduli amaran ini...

Pulau berbatu yang cantik.
Sambil melihat keadaan sekeliling... terdetik di hati, emm.... masanye telah tiba. Pantai Kemasik boleh dijadikan petunjuk bagi mengetahui kehadiran sotong mabang. Melihat keadaan air dari segi kejernihan, ombak dan kekuatan angin, hati ambe kuat menyatakan sotong telah ada di pesisir pantai Terengganu.
Kampung nelayan yang mendamaikan

Kawasan berbatu dan berair tenang

Hati semakin membuak-buak mencari-cari ruang untuk menduga sotong mabang di lapangan.. bile yer.. sibuk sikit sekarang ni. Terbayang wajah rakan-rakan... bila dan dimana? Hehe... masa dan waktunya akan tiba.

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


Malam merdeka tercemar – Perak Today

Posted: 31 Aug 2013 10:01 PM PDT

treler

Keadaan treler yang terhumban dalam gaung tepi jalan di Laluan Jerangau-Jabor:-

DUNGUN – Keriangan warga komuniti menyambut ambang merdeka di bandar Dungun, malam kelmarin sedikit tercemar dengan kehadiran sekumpulan mat rempit yang mempamerkan pelbagai aksi jalanan kurang sopan.

Bagaimanapun, tindakan tidak bertanggungjawab remaja berkenaan membawa padah apabila dicekup pihak berkuasa yang mengadakan operasi sempena sambutan berunsurkan patriotik itu.

Dalam Ops Ambang Merdeka bermula detik 12 malam yang melibatkan polis, Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) serta lain-lain agensi membawa penahanan lebih 43 remaja berusia antara 15 hingga 20an.

Sembilan daripadanya merupakan pelajar sekolah termasuk tiga masih belajar di tingkatan tiga serta tidak memiliki lesen memandu.

Lebih mendukacitakan, selepas ujian saringan air kencing dilakukan, enam daripada remaja terbabit dipercayai positif dadah methapethamine (pil kuda).

Kebanyakan daripada motosikal berkenaan adalah milik ibu bapa atau adik beradik dan mereka dikatakan keluar rumah tanpa kebenaran.

Sementara itu, sambutan kemerdekaan di Bukit Besi meriah apabila lebih 5,000 menghadiri program malam ambang merdeka yang diadakan di Tasek Puteri, malam kelmarin.

Sambutan julung kali diadakan di kawasan bersejarah itu diwarnai persembahan artis jemputan, bacaan sajak serta pertunjukan bunga api.

Adun Bukit Besi, Roslee Daud dalam amanat ringkasnya berkata, kehadiran ribuan warga komuniti pada sambutan tersebut menggambarkan bahawa keamanan negara yang dikecap selepas merdeka itu merupakan sesuatu tidak bernilai sehingga membolehkan masyarakat berkumpul untuk meraikan majlis seperti itu.

Dalam kejadian berasingan lewat tengah malam kelmarin, seorang pemandu lori tangki terpaksa bertarung nyawa apabila lori dipandu hilang kawalan sebelum terhumban dalam gaung di laluan Jerangau-Jabor berdekatan persimpangan masuk ke bandar Bukit Besi.

- SINAR HARIAN

13 di kerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kerteh - Google Blog Search


Green World: 1st open house <b>di Kerteh</b>

Posted: 28 Aug 2013 06:54 PM PDT

Assalammualaikum...
 
Malam tadi g open house...mak aiii mcm2 ada...ter'over' mkn lagi...hihi..ye la sapa x suka makan kan..Msia kan terkenal dengan mcm2 makanan..sedap2..yg x boleh diubah of course la berminyak, bersantan, bergaram, bergula dan bermcm2 lg...yg ni kita x boleh ubah sbb da gaya hidup kita dari datuk moyang kita kan...pernah ke korg masak x guna minyak?rebus2 jek ke?..mesti x boleh nak telan kan tekak tu..lain la kita org Jepun, mkn makanan stim...

terima kasih tuan rumah sediakan makanan yg sedap2..ada pavlova, puding nenas, mee goreng basah dan mcm2 lg...sesekali mkn byk x salah kan..hihihi

Tapi bila balik rumah, mesti rasa menyesal mkn byk2...tp lepas ambil 3 biji alfalfa & 3 biji lecithin, rasa lebih selesa nak tidur...bangun pagi pon 'membuang' dengan natural..x de sakit perut..x de memulas2..x ada cerry berry...

Kalau aku travel pon aku akan pastikan alfalfa + lecithin sentiasa ada dlm handbag aku...

Kalau berminat, boleh sms / whatsapp aku di 014-6111513..TAWARAN HEBAT MENANTI ANDA..


13 di bukit besi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di bukit besi - Google Blog Search


PANASSSS... Calon PKR DUN <b>Bukit Besi</b> PRU13 <b>...</b> - gerakan timur

Posted: 22 Jul 2013 01:37 AM PDT

Ekoran telah terlalu lama menahan sabar dan memendam rasa, calon PKR, bagi kerusi DUN Bukit Besi, Mohd Shamsul Mat Amin, 27 ketika pilihanraya umum yang lalu, tampil membuat kenyataan bagi menyelar Presiden Pas, Haji Abdul Hadi Awang. Ia ekoran dari kenyataan bekas menteri besar Terengganu itu ketika berceramah di Tebakang Alor Limbat, Marang yang mengatakan "ada calon PKR tukang edar pil kuda dan sokong komunis'.
Semasa kempen PRU-13 yang lalu, Presiden Pas itu ketika berucap dalam satu majlis ceramah mengatakan dia mendapat maklumat ada calon yang membuat kerja 'haram' iaitu menjual pil kuda dan mempunyai fahaman bertentangan apabila meletakkan gambar pejuang revolusi komunis di Rusia iaitu Karl Marx, Vladimir Lenin dan Joseph Stalin di markas parti mereka.
Dia turut menegaskan Pas tidak boleh menerima calon sebegitu dan tindakan itu diambil agar 'syaitan-syaitan' tidak boleh masuk dalam pakatan pembangkang. Ia bagi menjelaskan isu kenapa Pas terpaksa bertanding di kawasan tertentu sehingga menyebabkan pertindihan sesama sendiri.
Menurut Shamsul disebabkan kenyataan itu juga, dia sering diejek dan diaibkan oleh masyarakat di kampungnya. Malah nama baiknya dan keluarga turut terjejas, mengalami masalah kemurungan di samping menjejaskan perniagaannya. Beliau yang tidak dapat menahan sebak, terpaksa berhenti beberapa kali ketika membacakan kenyataannya.
"Disebabkan kenyataan tersebut, ia telah menjatuhkan maruah saya, malah masyarakat (di kampung) mengangap saya adalah pengedar pil kuda. Tuduhan tersebut sangat berat…. (terpaksa berhenti seketika kerana sebak) dan serius.
"Saya perlu membersihkan nama nama baik saya dari angkara fitnah ini. Justeru itu, saya akan failkan kes fitnah ini ke mahkamah dalam waktu terdekat dan tindakan saman malu saya ini wajar diambil kerana ia adalah fitnah dan menjurus kepada usaha merendahkan reputasi saya sebagai seorang pemimpin politik" katanya ketika sidang media tergempar, pagi tadi.
Shamsul yang ditemani oleh bapanya  dan Ketua Pengarah Pilihanraya PKR, Negeri Terengganu, Yahya Zakaria turut menjelaskannya tindakan itu langsung tidak dipengaruhi oleh mana-mana pihak dan ia semata-mata dilakukan bertujuan untuk membersihkan nama baik keluarganya.
Menurut Shamsul yang juga merupakan seorang Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) selain beliau dua lagi bekas calon dari PKR Terengganu akan turut mengambil tindakan yang sama dalam masa yang terdekat.

Koleksi Bunga Orkid <b>Di Bukit Besi</b> | <b>Bukit Besi</b> Blog

Posted: 25 Apr 2013 08:54 AM PDT

Salam satu Malaysia. Kepada pengemar bunga orkid, anda tentunya mengenali kesemua jenis-jenis orkid bukan? serta tahu menjaga dan menanam bunga yang sangat cantik ini. Tetapi tidak pada saya, saya hanya baru mengenali dan meminati orkid tetapi saya tidak tahu bagaimana untuk menjaga dan menanam orkid dengan baik.

Sejak kecil saya hanya melihat orkid-orkid yang ibu saya tanam secara suka-suka di kawasan rumah tetapi saya tidak pernah mengambil tahu apa itu orkid dan jenis-jenisnya. Tetapi pada hari ini saya sangat teruja untuk mengenali orkid dan berkongsi dengan anda semua yang meminati bunga yang sangat cantik ini melalui sebahagian gambar-gambar koleksi orkid yang diberikan oleh seorang warga Bukit Besi yang amat meminati dan menggemari bunga ini.

Berbagai-bagai jenis bunga orkid boleh didapati di rumah beliau. Sama ada orkid hutan atau orkid luar negara, boleh dilihat disekitar rumah warga Bukit Besi ini. Terima kasih kepada saudara Ahmad Ngah kerana sudi berkongsi gambar-gambar beliau untuk paparan anda semua yang membaca. Jom kita lihat gambar-gambar bunga orkid yang terdapat di Bukit Besi.

Jenis - Jenis Bunga Orkid


Untuk penjelasan terperinci berkenaan dengan kesemua jenis-jenis orkid di atas, anda perlu menghubungi Tuan Ahmad Ngah iaitu tuan empunya taman orkid terbaik dari Bukit Besi. Anda juga boleh mendapatkan maklumat berkenaan dengan tentang bunga orkid di dunia melalui forum Orchirds and Plants Malaysia.

Nota: Ada beberapa jenis bunga orkid yang sangat wangi baunya.

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved