ads

Ahad, 25 Ogos 2013

13 di batu rakit - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di batu rakit - Google Blog Search


Tolong Hibahkan Aset PT Timah <b>Di</b> Pantai <b>Batu Rakit</b>

Posted: 20 Aug 2013 10:33 AM PDT

Pemerintah Kabupaten Bangka Barat (Babar) akan membangun kawasan Pantai Batu Rakit sebagai kawasan wisata, namun terkendala dengan areal Kuasa Pertambangan PT Timah Tbk. Nah, Dinas Dishubparinfo (Dinas Perhubungan Pariwisata dan Informatika) Babar berharap PT Timah Tbk dapat menyerahkan asetnya kepada Pemerintah Kabupaten Bangka Barat.

Dikatakan Kepala Dinas Dihuparinfo Bangka Barat, Yanuar, di hadapan Direksi PT Timah Tbk yang mengadakan kunjungan kerja ke Pemkab Bangka Barat, Jumat (16/8) yang lalu, kawasan Pantai Batu Rakit merupakan tempat yang strategis untuk dikembangkan sebagai kawasan wisata di Kecamatan Muntok.

"Jika tanah maupun bangunan yang berada kawasan tersebut belum diserahkan kepada Pemkab Babar, akan kesulitan untuk mengembangkan kawasan Pantai Batu Rakit sebagai kawasan wisata. Disparinfo telah menganggarkan untuk pengembangan kawasan Pantai Batu Rakit," kata Yanuar.

Selain akan dikembangkan sebagai kawasan wisata, Pantai Batu Rakit juga akan dibangun berbagai fasilitas umum, seperti terminal angkutan umum. Dengan dibangunnya kawasan wisata dan terminal angkutan umum, maka Pantai Batu Rakit akan menjadi daerah tujuan wisata, baik bagi masyarakat Muntok maupun dari luar Muntok.

Direktur Utama PT Timah TBk (Persero) , Sukrisno mendukung sepenuhnya rencana Disparinfo yang akan mengembangkan Pantai Batu Rakit sebagai kawasan wisata. Karena nanti jangan hanya mengandalkan bijih timah karena suatu saat bijih timah akan habis. "PT Timah Tbk bisa melepaskan aset dengan sistim hibah, namun PT Timah untuk melepaskan asetnya harus melalui proses jual beli atau sewa. Pemerintah Kabupaten Bangka Barat diharapkan dapat membuat permohonan pengalihan aset PT Timah," kata Sukrisno.

"Di dalam mengajukan permohonan pengalihan aset itu, hendaknya dijelaskan peruntukkannya, apakah akan digunakan untuk kepentingan umum atau akan dikelola oleh pihak ketiga," jelas Sukrisno. (rel/lmyusuf/portalbangkabarat.go.id)

13 di pulau kapas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau kapas - Google Blog Search


Jari Manis : Travel List: Trip Candat Sotong <b>di Pulau Kapas</b> <b>...</b>

Posted: 13 Jun 2013 10:49 PM PDT

Assalamualaikum dan salam sayang buat semua pembaca,
Mohon maaf lah yer..cerita trip ke China belum habis JM dah tulis cerita baru. Kali ni JM nak kongsi perancangan untuk candat sotong pada hujung miggu ni.

"Jom! Ikut JM Candat Sotong di Pulau Kapas"

Pulau Kapas antara pulau peranginan yang paling hampir dengan pantai terengganu yang terletak dalam daerah Marang. Terletak kira-kira 18km dari Kuala Terengganu dan 6km dari jeti Marang. Pulau Kapas menjadi tumpuan pelancong untuk aktiviti snorkeling dan juga candat sotong.

Perancangan untuk mencandat sotong telah di suarakan oleh salah seorang rakan travel JM sewaktu balik travel dari Hatyai bulan februari lalu dan kami bercadang untuk menjayakan aktiviti ni pada 15/06/2013 - 16/06/2013 (2H1M) dan akhirnya perancangan tersebut telah berjaya di atur dan maklumat detail serta pakej yang ditawarkan adalah seperti berikut :

Pakej :
Coral Heritage,
PT 158 Bandar Baru Marang,
21600 Marang,
Terengganu
Email : coralheritage@gmail.com
Tel : 014-500 6948 / 019-917 1656
fax : 09- 6181 533

Penginapan : Kapas Island Resort :

Penginapan : RM175 seorang merangkumi
- Bilik berhawa dingin - sebilik muat 5 orang 9Deluxe Garden)
- Bot pergi dan balik dari Marang ke Pulau Kapas
- Sarapan pagi, tengahari dan malam
- Aktiviti Snorkeling di Pulau Kapas

Sewa bot untuk mencandat
- Sewa boat RM1000 untuk 5 orang....kalau ramai lagi murah
- Boat pick up around 6.30 petang
- Kelengkapan mencandat di sediakan
- Terdapat bilik air dan dapur untuk memasak

Pengangkutan :

Tiket Bas ( Kuala Lumpur - Kuala Terengganu)
Departure : Hentian Putra - Kuala Terengganu (Sani Ekspress)
Tarikh : 14 Jun 2013 (Jumaat)
Harga : RM40.00 per person (one way)
Waktu bertolak : 10.30 mlm

Tiket Bas ( Kuala Terengganu - Kuala Lumpur)
Departure : Kuala Terengganu - Hentian Putra (Sani Ekspress)
Tarikh : 16 Jun 2013 (Ahad)
Harga : RM40.00 per person (one way)
Waktu bertolak : 10.30 mlm

Budget Trip per person :
Peginapan = RM175.00
Sewa Bot = RM1000/5 = RM200
Tiket Bas pergi dan balik = RM80.00

Total : RM455.00

Itirenary :
Day1 
- 9.30 am : Boat tranfer to Pulau Kapas Island from Marang
- 10.00 am : Welcome Drink
- 12.00 pm : Check In
- 01.00 pm : Lunch
- 02.30 pm : Snorkeling
- 05.30 pm : Squid Fishing Trip (wait at the Kapas jetty)
- 08.00 pm : Dinner in the boat

Day2
- 8.30 am : Breakfast
- 12.00 pm : Check Out
- 02.00 pm : Boat to Marang

Banyak pakej yang di sediakan untuk mencadat sotong ni antaranya boleh layari website ni http://marangkapas.blogspot.com/ (makcik gemuk). Salah seorang rakan travel, DJ guna perkhidmatan ni.

Ok..sekadar itu dahulu info yang JM ingin kongsi bersama kawan-kawan semua dan jumpa lagi minggu hadapan ye. Hoyee (suka..macam lah tak pernah naik bas kan) malam ni nak naik bas gerak ke Terengganu. Iyolah..mana pernah naik bas ke Terengganu lagik biasa naik kereta kan.

Babai kawan-kawan..tunggu entry aksi JM mencandat lepas balik dari sana nanti...heeuuuuuuuuuuu..aksi katanya...netah dapat ke tidak heeeeeee

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


RAKYAT MARHAEN: Tiada Mangsa Korban Tanah Runtuh <b>Di Jabor</b>

Posted: 26 Dec 2012 04:07 AM PST


Tiada Mangsa Korban Tanah Runtuh Di JaborKEMAMAN – Jalan masuk utama Jabor-Jerangau ke Air Puteh di Kilometer 139 kini sudah boleh digunakan selepas kerja membaik pulih jalan terbabit yang terjejas akibat runtuhan tanah awal pagi ini selesai dijalankan oleh Jabatan Kerja Raya (JKR).
Ketua Polis Daerah Kemaman Supt Che Suza Che Hitam ketika dihubungi Bernama berkata, jalan tersebut dibuka kira-kira 5 petang ini dan turut terbabit dalam runtuhan tanah itu ialah sebuah lori dan lima kenderaan jenis sedan.
"Tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam kejadian itu dan kini jalan sudah boleh dilalui semua jenis kenderaan," katanya.
Katanya dalam kejadian kira-kira 3.30 pagi ini tebing jalan setinggi 12 meter runtuh dan menimbusi jalan sepanjang 50 meter.
Menurutnya runtuhan itu dipercayai berpunca daripada hujan lebat sehingga menyebabkan berlaku pergerakan tanah. – BERNAMA

13 di kemasik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemasik - Google Blog Search


Sotong: Petunjuk Dari <b>Kemasik</b>

Posted: 28 May 2013 02:35 PM PDT

Selamat datang pada semua pengunjung... beberapa hari lepas ambe sempat singgah di sebuah kawasan perkelahan yang terletak di pantai Kemasik. Lama sungguh tak singgah di sini. Pada ketika itu air laut sedang menyongsong surut. Suasana mendamaikan dengan keadaan laut yang agak tenang.
Sotong memang suke tempat camni..

Berapa orang yang peduli amaran ini...

Pulau berbatu yang cantik.
Sambil melihat keadaan sekeliling... terdetik di hati, emm.... masanye telah tiba. Pantai Kemasik boleh dijadikan petunjuk bagi mengetahui kehadiran sotong mabang. Melihat keadaan air dari segi kejernihan, ombak dan kekuatan angin, hati ambe kuat menyatakan sotong telah ada di pesisir pantai Terengganu.
Kampung nelayan yang mendamaikan

Kawasan berbatu dan berair tenang

Hati semakin membuak-buak mencari-cari ruang untuk menduga sotong mabang di lapangan.. bile yer.. sibuk sikit sekarang ni. Terbayang wajah rakan-rakan... bila dan dimana? Hehe... masa dan waktunya akan tiba.

13 di wakaf tapai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di wakaf tapai - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di wakaf tapai</b> - Google Blog Search

Posted: 28 May 2013 09:15 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di wakaf tapai</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 09:41 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di wakaf tapai</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2013 09:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di wakaf tapai</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Mar 2013 09:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di wakaf tapai</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jan 2013 09:28 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Homestay Kuala Berang, Ajil, <b>Wakaf Tapai</b>, Marang

Posted: 22 Jan 2013 05:13 AM PST

HOMESTAY   WAKAF TAPAI / BUKIT PAYUNG , MARANG / AJIL / KUALA BERANG
(TAMAN TAPAI INDAH).

Hubungi  013-9953389 / 01119983281 ( mohd Azwan) atau  013-9255701  (Cik Som)

Untuk penginapan murah dan selesa di Terengganu - sekitar Ajil , Wakaf Tapai dan Bukit Payung
RM 110.00 untuk malam ke- 2 hingga  malam ke -5

RM 90.00   malam ke- 6 dan ke atas.

- 2 buah bilik kelamin (double bed) dan  1   bilik single.
- ada air-cond, televisyen, cerek elektrik, rice cooker, peti ais dll


1. 1KM - IKBN,  AKADEMI BOMBA DAN PENYELAMAT (WAKAF TAPAI)

2. 8KM - KUALA BERANG
3. 16 KM - AIR TERJUN SEKAYU, PULAU KAPAS
4. 23 KM - KUALA TERENGGANU, TASIK KENYIR
5. 6 KM ke Kolej Islam Sains Terengganu (KIST) 

6. 8 KM ke Politeknik Hulu Terengganu 
7. 18 KM ke MRSM Kuala Berang
8. 18 KM Ke Sek. Men. Sains Hulu Terengganu
9.  Taman ini terletak di tengah pekan Wakaf Tapai- ada pasar malam, pasar tani, pasar raya Xiri, kedai runcit, kedai makan, sekolah rendah dan menengah


                       Plastik tilam tak sempat bukak lagi dah snap gambar. Plastik akan dibuka kemudian ye....

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di wakaf tapai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jan 2013 09:52 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

homestay <b>di wakaf tapai</b> dan ajil - Homestay wakaf Tapai dan Ajil

Posted: 15 Dec 2012 08:35 AM PST

[unable to retrieve full-text content]homestay di wakaf tapai dan ajil. HOMESTAY TAMAN TAPAI INDAH ( WAKAF TAPAI DAN AJIL). Untuk penginapan murah dan selesa di Terengganu - sekitar Ajil dan Wakaf Tapai. RM 120.00 untuk 1 malam. RM 110.00 ...

Bila Si Ayam Berkokok: FRAM <b>Wakaf Tapai</b> Terengganu

Posted: 15 Dec 2012 09:44 AM PST

dalam masa 4 jam perjalanan dari USM
aku berkelana ke negeri orang
huhu pergi ke Akademi Bomba dan Penyelamat
disebabkan jadual kiteorang yang berubah
jadi first2 kiteorang pergi ke lab dulu belajar buat analisis
tapi cam da tau je sebab da penah belajar sebelum ni
kiteorang semua pergi kat JBPM yang betul2 kat sebelah pasar payang tu
masa sampai situ berbulu mata tgk durian berlambak gilaaa!
D24 Musang king semua ada
tapi disebabkan kiteorang nak praktikal 
bajet cam hampa la tak dpat pergi
tapi last2 dapat gak jejak kaki ke sana
siap Dr Fahmi belanja makan durian lagi uollsss
da puas berdurian dan cari hadiah utk dia
gerak terus ke Wakaf Tapai
mmg rushing giler sebab since jadual dah berubah
kiteorang tak dapat di sambut dgn sebetulnya
tapi takpe kiteorang sume steady jek
dari dengar lecture, sampai lah ke siasat tempat kebakaran
tup tup dah 4 hari kat sana
mmg penat dan gembira tu semua ada
malas nak cerita, sebab byk sangat perasaan nye
huhu yang penting aku da rasa pergi bomba
ini menandakan aku da nak abes tahun tiga

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di wakaf tapai</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Mar 2013 09:40 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di wakaf tapai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jan 2013 09:52 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

homestay <b>di wakaf tapai</b> dan ajil - Homestay wakaf Tapai dan Ajil

Posted: 15 Dec 2012 08:35 AM PST

[unable to retrieve full-text content]homestay di wakaf tapai dan ajil. HOMESTAY TAMAN TAPAI INDAH ( WAKAF TAPAI DAN AJIL). Untuk penginapan murah dan selesa di Terengganu - sekitar Ajil dan Wakaf Tapai. RM 120.00 untuk 1 malam. RM 110.00 ...

Bila Si Ayam Berkokok: FRAM <b>Wakaf Tapai</b> Terengganu

Posted: 15 Dec 2012 09:44 AM PST

dalam masa 4 jam perjalanan dari USM
aku berkelana ke negeri orang
huhu pergi ke Akademi Bomba dan Penyelamat
disebabkan jadual kiteorang yang berubah
jadi first2 kiteorang pergi ke lab dulu belajar buat analisis
tapi cam da tau je sebab da penah belajar sebelum ni
kiteorang semua pergi kat JBPM yang betul2 kat sebelah pasar payang tu
masa sampai situ berbulu mata tgk durian berlambak gilaaa!
D24 Musang king semua ada
tapi disebabkan kiteorang nak praktikal 
bajet cam hampa la tak dpat pergi
tapi last2 dapat gak jejak kaki ke sana
siap Dr Fahmi belanja makan durian lagi uollsss
da puas berdurian dan cari hadiah utk dia
gerak terus ke Wakaf Tapai
mmg rushing giler sebab since jadual dah berubah
kiteorang tak dapat di sambut dgn sebetulnya
tapi takpe kiteorang sume steady jek
dari dengar lecture, sampai lah ke siasat tempat kebakaran
tup tup dah 4 hari kat sana
mmg penat dan gembira tu semua ada
malas nak cerita, sebab byk sangat perasaan nye
huhu yang penting aku da rasa pergi bomba
ini menandakan aku da nak abes tahun tiga

Anak tak kenang jasa, sanggup pukul OKU dengan kerusi | The <b>...</b>

Posted: 14 Mar 2013 01:22 AM PDT


OKU kena pukul oleh anakMARANG  -  Seperti dirasuk, seorang anak berusia 20an, sanggup membelasah bapa sendiri dengan kerusi tanpa belas kasihan di hadapan ibunya.

Kejadian berlaku selepas kedua orang tuanya itu tidak memberi wang seperti dimintanya.

Akibat kejadian itu, Sulong Yaacob, 72, menerima 12 jahitan pada dua jari tangan kanan, selain lebam di bawah mata dan menerima rawatan di Klinik Kesihatan Wakaf Tapai, di sini kelmarin.

Sebelum kejadian kira-kira jam 8 pagi itu, mangsa yang juga OKU kerana tangan kirinya cacat, bertengkar dengan anak lelakinya apabila si anak mendesak sambil memarahi isterinya, Fatimah Yusof ketika meminta wang.

Bagaimanapun, isteri mangsa, seorang tukang sapu di sebuah pusat kemahiran di Wakaf Tapai itu gagal memenuhi permintaan anak lelakinya, walaupun wang diminta hanya beberapa ringgit sahaja tidak mempunyai wang.

Sulong yang tinggal di Lubuk Bayas, Pengkalan Berangan berkata, anak lelakinya itu kemudiannya naik berang, dan secara tiba-tiba mengangkat kerusi kayu lalu mencederakannya sebelum keluar dari rumah serta menyembunyikan diri di kampung itu.

"Macam mana isteri pak cik nak beri dia pitih (wang), mana kami nak dapatkan pitih setiap hari, nak guna untuk tujuan salah pula. Pak cik lama dah tak kerja, isteri pula hanya tukang sapu.

"Gaji isteri hanya RM400 sebulan. Pak cik pula hanya dapat bantuan bulanan JKM sebanyak RM200 sebulan. Jumlah RM600 itu hanya cukup buat beli barang dapur saja," katanya.

Lebih menyedihkan warga emas itu, anak lelakinya kerap bertindak kasar terhadap dia dan isterinya, menyebabkan isterinya tidak tahan dan mengambil keputusan membuat laporan polis agar kejadian itu tidak berulang.

"Hanya dia yang berperangai seperti itu. Pak cik rasa, dia sanggup pukul bapa sendiri kerana terdesak mendapatkan barang salah," katanya yang telah berkahwin sebanyak 11 kali, dan mempunyai 10 anak.

Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Ahmad Mazlan Yahaya ketika dihubungi Sinar Harian semalam, mengesahkan menerima laporan itu dan berkata, suspek kini sedang diburu. Kes disiasat di bawah Seksyen 324 Kanun Keseksaan.  -  SH


13 di kerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kerteh - Google Blog Search


felda <b>kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 15 Aug 2013 07:28 PM PDT

<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 26 Jun 2013 07:04 PM PDT

Blog Felda: <b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2013 10:49 PM PDT


UNDI RAKYAT 2013: Peratus undi peneroka <b>Felda</b> Ketengah Jaya <b>...</b>

Posted: 04 May 2013 10:49 PM PDT

UNDI RAKYAT 2013: Peratus undi peneroka Felda Ketengah Jaya dijangka tinggi

SESAK... Beginilah suasana di pusat mengundi Sekolah Menengah Kebangsaan Ketengah Jaya, Dungun pada sebelah pagi

Oleh Fairus Azareen (fairus@abnxcess.com)

KETENGAH JAYA — Proses mengundi di Bandar Ketengah Jaya berjalan lancar dengan peratusan pengundi yang tinggi berbanding PRU-12.

Kawasan ini merupakan sebuah penempatan peneroka Felda yang terdiri daripada Felda Kerteh 1, Felda Kerteh 2, Felda Kerteh 3, Felda Kerteh 4, 5 dan 6.

Petugas BN menyemak daftar pemilih pengundi di Dungun.

Petugas BN menyemak daftar pemilih pengundi di Dungun.

Ia juga merupakan kawasan bersempadan antara daerah Kemaman dan Dungun di mana, Felda Kerteh 5 dan 6 termasuk dalam kawasan Kemaman dan yang lainnya dalam daerah Dungun. Ikuti rakaman suasana pengundian dari lensa ABN News.

<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 04 Apr 2013 12:00 AM PDT


<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 04 Apr 2013 07:14 PM PDT


<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 08 Mar 2013 05:29 AM PST


PSR - Program 3R di <b>Felda Kerteh</b> 5 ~ Wawasan Kita by FAZ

Posted: 18 Jul 2012 02:09 AM PDT

Satu perbincangan telah dibuat dengan Ketua Peneroka Felda Kerteh 5 Encik Rashid Muhamad di depan kediaman beliau di felda tersebut. Ianya bertujuan bagi merangka satu program Remaja Raikan Ramadhan (3R) yang bakal diadakan di Masjid Felda Kerteh 5 pada 3-4 Ogos 2012.


Program 3R ini ditumpukan kepada para remaja berusia 15 hingga 19 tahun yang bersekolah di dua buah sekolah menengah di sini iaitu SMK Ketengah Jaya dan SMK Semarak B5.

MTQ Creations: Paka,<b>Felda Kerteh</b> 2,Terengganu

Posted: 31 Mar 2013 10:41 PM PDT

Pada 27/3/2013mt bersama angah,Q dan D bercuti ke Residence Resort Paka selama 3D2N....semasa di sana mt sempat belajar jahit manik dgn seorang kenalaan bernama Ayu di Felda Kerteh 2....

13 di bukit besi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di bukit besi - Google Blog Search


PAS vs PKR : BN yakin menang <b>di Bukit Besi</b> - Rakyat Tranung <b>...</b>

Posted: 21 Apr 2013 02:38 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Oleh: Aida Abd Rahman. Calon Barisan Nasional (BN) Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Besi, Encik Roslee Daud , 53, menyifatkan keputusan Pakatan Rakyat (PR) mempertaruhkan dua wakil dari Pas dan Parti ...
 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved