ads

Rabu, 4 September 2013

13 di marang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di marang - Google Blog Search


teganuku: Lelaki Maut Kereta Dirempuh Lori Minyak <b>Di Marang</b>

Posted: 13 Aug 2013 10:34 AM PDT

13 di gong kedak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di gong kedak - Google Blog Search


pas kempen undi <b>di</b> masjid dan pengkalan tudm <b>gong kedak</b>

Posted: 19 Jul 2013 11:14 AM PDT


Selepas solat jumaat PAS tetap jadikan masjid TUDM Gong Kadik tempat berkempen bermula didalam masjid untuk menarik dan merayu Undi terhadap pengundi tentera yqng akan mengundi pada hari ini sebagai pengundi awal. Petugas dari luar lak tu yang sibawak dari kelantan dan selangor Bukan setakat itu macam biasaler turut memegang poster semacam beruk menjaja kepada anggota yang lalu disitu. Mesireka.bermula dari berjemaah di Masjid dan kemudianya menjaja poster meraih undi ditepi jalan.masuk pintu TUDM. Pelik jugak kerana sebelum ini mereka juga menafikan hak mengundi anggota tentera sebelum ini bila dalam BERSIH yang mahukan undi pos diharamkan dan menuduh undi anggota tentera sebagai penipuan BN sebelum ini



Bagaimana pun sebaik selepas solat jumaat semua anggota yamg berjemaah dimasjid terus beredar meninggalkan masjid yang hanya dipenuhi penyokong atau petugas PAS dari luar yang juga sebagai penyokong kuat PAS. korang tengoklah sapa.yang dalqm gambar nie. Malangnya  anggota TUDM lansung tak beri respon....

ol

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


seorang wanita kena ragut ketika sedang bersolat <b>di</b> <b>...</b> - Omak Kau!!!!

Posted: 13 Aug 2013 06:37 PM PDT


Apa nak jadi di negara kita ini?.... ketika bersolat dalam masjid pun boleh kena ragut...perlukah terus bersyukur negara kita masih aman?

KUALA TERENGGANU - Sebelum ini, kita hanya mendengar duit tabung masjid dicuri, beg tangan dan barang berharga milik jemaah dilarikan ketika sedang solat, tetapi kejadian berbeza dialami seorang jemaah wanita di sebuah masjid di Chendering, di sini.

Dalam kejadian Sabtu lalu, kira-kira jam 8.40 malam, ibu empat anak itu nyaris menjadi mangsa ragut oleh penjenayah yang menutup muka dengan tuala ketika sedang menunaikan solat Isyak berjemaah di masjid berkenaan.

Menurutnya yang hanya mahu dikenali sebagai Kak Ani, 52, ketika kejadian, dia bersama tujuh lagi jemaah wanita sedang bersolat di ruang solat tingkat bawah, manakala jemaah lelaki di ruang solat tingkat atas masjid.

"Disebabkan jemaah tidak ramai, jadi kami hanya membuat satu saf sahaja dan saya mengambil tempat di kedudukan paling tengah.

"Semasa kejadian, imam sedang membaca surah al-Fatihah untuk rakaat kedua. Ketika sedang khusyuk itu, tiba-tiba bahu saya sebelah kiri dicengkam dengan kuat sebelum leher diraba oleh penjenayah yang muncul dari arah belakang," katanya ketika ditemui di rumahnya di Taman Permint Jaya, Chendering, di sini, semalam.

Kak Ani berkata, terkejut dengan situasi itu, dia terus memalingkan muka dan mendapati seorang lelaki bertubuh sasa yang menutup muka dengan sehelai tuala berdiri di belakangnya.

"Saya menjerit sekuat hati kerana terkejut dan disebabkan jeritan saya itu, semua jemaah wanita terpaksa memberhentikan solat untuk membantu.

"Malah dua daripada mereka bertindak berani cuba mengejar penjenayah terbabit  tetapi gagal," katanya.

Jelasnya lagi, penjenayah yang mengenakan baju T dan berseluar jeans itu mungkin bukan sahaja berhasrat hendak meragut rantai leher dipakainya, tetapi turut mempunyai niat mengambil kesempatan untuk mencabul.

"Ini kerana, ketika dia mencengkam bahu, perbuatan awalnya lebih kepada meraba dada sebelum bertindak menarik rantai di leher.

"Tetapi apa yang saya musykilkan, bagaimana penjenayah itu tahu saya memakai rantai sedangkan semasa pergi ke masjid, saya terus memakai telekung sembahyang dan sememangnya tidak akan nampak barang kemas dipakai," katanya.

Menurutnya lagi, walaupun insiden itu sudah berlalu beberapa hari, namun dia masih trauma.

"Setiap kali hendak solat, saya merasakan seperti ada orang di belakang walaupun hanya solat di rumah.

"Selepas kejadian, saya masih tidak berani  ke masjid dan insyaALLAH, selepas semangat saya pulih dalam beberapa hari nanti, saya pasti akan menjadi salah seorang jemaah di masjid itu lagi," katanya.

13 di batu rakit - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di batu rakit - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di batu rakit</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jul 2013 03:25 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

T E G A N U K I TA: TATiUC rai anak yatim DUN <b>Batu Rakit</b>

Posted: 28 Jul 2013 10:26 PM PDT

Oleh: Aida Abd Rahman dan Noraini Jusoh

Seramai 60 anak yatim yang tinggal di Dewan Undangan Negeri (DUN) Batu Rakit tersenyum gembira apabila berpeluang berbuka puasa di pusat peranginan terkenal serta menerima duit raya yang pertama sempena Aidilfitri tidak lama lagi.

Golongan itu diraikan sempena Majlis Berbuka Puasa TATiUC dengan Masyarakat dan Anak-Anak Yatim DUN Batu Rakit Bersama YB Haji Bazlan Abd Rahman, di Sutra Beach Resort, Setiu, petang semalam. Sebelum berbuka puasa, YB Haji Bazlan yang juga Pengerusi Lembaga Pengarah Pengurusan TATiUC menyampaikan sumbangan duit raya dan cenderahati kepada semua anak yatim serta Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung yang menyertai acara itu.


Seorang anak yatim, Mohamad Muzamil Zulkifli, 9, dari Sekolah Kebangsaan (SK) Bukit Besi, berkata dia gembira apabila dimaklumkan akan berbuka puasa di resort berkenaan memandangkan sebelum ini hanya mampu berbuka puasa ala kadar bersama keluarga di rumah, di Kampung Pengkalan Atap.

 "Seronok sebab dapat makan di hotel macam ini. Lagipun, hari ini dapat duit raya dan boleh digunakan untuk menampung perbelanjaan membeli keperluan saya serba-sedikit," katanya.


Rakannya, Mohd Firdaus Mansor, 11, juga dari SK Pagar Besi, berkata dia dan kakaknya, Nursyafiqa, 16, dari Sekolah Menengah Batu Rakit amat gembira apabila terpilih bersama anak yatim yang lain berbuka puasa di luar.

 "Terima kasih kepada semua yang prihatin. Kami sangat gembira dan duit raya yang diterima tadi akan dibelanjakan untuk membeli pakaian baru sempena hari raya nanti," katanya.

Nursyafiqa turut teruja dan seronok kerana ada pihak yang prihatin dan sudi menghulurkan bantuan kepada golongan anak yatim seperti mereka yang serba kekurangan.

 "Alhamdulillah, kami semua amat bersyukur dan berterima kasih dengan sumbangan YB DUN Batu Rakit ini. Kami akan memanfaatkan bantuan ini sebaik mungkin dan berharap hari raya tahun ini lebih bermakna walaupun tanpa orang tua di sisi," katanya.


13 di jerangau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerangau - Google Blog Search


felda <b>jerangau</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 01 Jun 2013 12:00 AM PDT

<b>felda jerangau</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 01 Jun 2013 12:00 AM PDT

<b>felda jerangau</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 01 Jun 2013 12:00 AM PDT

<b>felda jerangau</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 01 Jun 2013 01:18 AM PDT

<b>felda jerangau</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 06 Apr 2013 12:00 AM PDT


<b>felda jerangau</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 22 Mar 2013 12:00 AM PDT


<b>felda jerangau</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 06 Apr 2013 02:05 AM PDT


<b>felda jerangau</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 22 Mar 2013 01:21 AM PDT


<b>felda jerangau</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 10 Sep 2012 12:00 AM PDT


FRIENDLY MATCH : SERI BERANG (1) , <b>FELDA</b> <b>...</b> - SK Seri Berang

Posted: 10 Sep 2012 06:39 PM PDT

DUNGUN (10 September 2012) : Pasukan Tunas Kluster Bola Sepak SK Seri Berang mencatat kemenangan 2-1 ke atas SK Felda Jerangau, di sini semalam dalam siri Perlawanan Persahabatan Bola Sepak Sekolah Rendah. Manakala Pasukan Pelapis tewas 1-5 kepada pasukan tuan rumah.Kedua-dua perlawanan dilangsungkan di Padang Bola Sepak SK Felda Jerangau.

Mengulas keputusan perlawanan berkenaan, Cg. Shahidan Kasim yang bertindak sebagai pengurus pasukan berkata, benteng pertahanan Pasukan Tunas SK Seri Berang  dilihat tidak berfungsi dengan sebaik mungkin  ketika di separuh masa yang pertama. Namun mereka bangkit pada separuh masa kedua dengan meledakkan dua gol selain menggandakan pertahanan daripada diasak oleh jentera lawan. Di perlawanan yang membabitkan Pasukan Pelapis pula, Shahidan tidak menolak faktor kekuatan pasukan tuan rumah khususnya para pemain pertahanan mereka yang dilihat berjaya mematahkan serangan dan percubaan menarik Pasukan Pelapis Bola Sepak SK Seri Berang. 

Pada minggu lepas, kedua-dua pasukan bola sepak Tunas dan Pelapis SK Seri Berang mencatatkan kemenangan bergaya ke atas SK Felda Jerangau Barat dengan keputusan 6-1 (Tunas) dan 3-0 (Pelapis).

Pasukan Bola Sepak Kluster SK Seri Berang sedang melengkapkan takwim program kluster bola sepak sekolah rendah dalam beberapa siri perlawanan persahabatan dengan pasukan terpilih dalam dan luar daerah ini.

Semoga pasukan SK Seri Berang meningkat dalam pencapaian dari masa ke semasa.

13 di pulau wan man - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau wan man - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di pulau wan man</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jul 2013 11:34 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Ke Taman Tamaddun Islam <b>Pulau Wan Man</b> - Kendatipun sekadar <b>...</b>

Posted: 21 Jun 2013 02:02 AM PDT

Sejak mula dibuka kepada orang ramai pada Februari 2008, aku tidak berkesempatan mengunjunginya. Namun pernah mengunjungi beberapa binaan lain berdekatan yang juga terletak di Pulau Wan Man Kuala Terengganu seperti Masjid Kristal dan Dewan Konvensyen. Keseluruhan projek bernilai RM249.3 bagi menjadikan Pulau Wan Man yang sebelumnya merupakan pulau yang dipenuhi pokok nipah itu telah menimbulkan pelbagai kontraversi sejak ianya mula dibina.

Kontraversi ini meliputi daripada isu pembaziran lantaran perbelanjanaan pembinaan sepatutunya digunakan untuk perkara lain yang lebih utama dan dimanfaati rakyat, perlantikan kontraktor luar, isu penduduk tempatan dipinggirkan dalam sub-kontrak pembinaan dan perasmian Masjid Kristal yang sepatutunya dilakukan oleh Sultan.Namun aku berkesempatan singgah dan masuk ke Taman Tamaddun Islam Pulau Wan Man pada 6 Jun 2013. Tiket masuk untuk dewasa RM20, termasuk baucer RM2 untuk membeli cenderahati di kedai cenderahati dan makanan di gerai makanan di luar Taman. Selain daripada tiket, kami diberikan buku passport dengan cop sebagai bukti lawatan dan tawaran istimewa untuk lawatan kedua dan ketiga. Buku tersebut juga mengandungi keterangan mengenai monumen yang terdapat dalam taman ini.

Taman Tamadun Islam ( TTI ) ini dikatakan merupakan taman tema bercirikan Islam yang pertama dan satu-satunya di dunia dari segi kesenian rekabentuk serta kebudayaan menerusi 21 buah monumen yang dibangunkan. Ianya menonjolkan keunggulan islam dalam pelbagai seni bina khususnya didalam pembuatan masjid.

Semua monumen yang dibangunkan didalam taman tema ini adalah mengikut skala 1:8 daripada saiz asal. Di sesetengah monumen terdapat pameran serta dewan tayangan video bagi memberi maklumat lanjut kepada pengunjung.Terdapat kemudahan seperti trem, basikal dan buggy sedia untuk disewa bagi memudahkan perjalanan dalam di taman ini. Tidak pasti berapa kadar sewaannya. Tapi aku memilih untuk berjalan kaki sahaja.Bermula dengan monumen masjid Masjid Xian dari China yang unik binaannya. Ini binaan yang menempatkan ruang solat atau sekadar menaranya sahaja ?Diikuti dengan monument berbentuk Masjid Negara Malaysia. Aku begitu impress. Macam betul-betul saja kalau ambik gambar dekat.Seterusnya Masjid Kuddus Mina dari Indonesia yang nampak tradisional atau klasik. Terasa macam ada masjid lama di Malaysia seakan-akan binaan ini. Masjid Sultan Omar Syarif dari Brunei mengingatkan aku kepada kunjungan ke sana. Cuma warnanya tidak seputih yang asal dan kubah emasnya tidak berwarna seperti emas berkilau.Apabila sampai ke monumen Taj Mahal dari India, baru aku perasan betapa kurangnya kerja penyelenggaraan dilakukan ke atas monument yang terdapat di sini. Cat yang sudah luntur dan warna keputihan Taj Mahal mulai pudar dan tidak nampak menarik apabila berada pada jarak dekat.Bagiku yang paling menakjubkan ialah Kubah As Sakhra dari Palestina. Daripada jauh sudah kelihatan keunikan kubah kuningnya.Masuk ke dalamnya, terasa macam real atau betul-betul. Corak dinding, tiang, tingkap dan silingnya sungguh menarik. Ini ditambah dengan replika batu tergantung yang terdapat ditengah-tengah binaan di bawah kubah.
Masjid Nabawi dan Masjidil Haram dari Arab Saudi agak mengecewakan sedikit, walaupun marmar binaan seperti real. Banyak bahagian yang sudah rosak serta pecah dan berdasarkan khemah yang dipasang, berkemungkinan juga kerja pembaikpulih sedang dan telah lama dilakukan.Agaknya kalau dibesarkan sedikit skala, boleh pengunjung merasai nak tawaf dan saie. Ruang pameran Masjidil Haram di bahagian bawah juga ditutup Keunikan Masjid Al Hambra dari Spanyol nampak cantik dan jelas digambarkan dari monumen yang dihasilkan.Berikut adalah beberapa monument lain yang menghiasi TTI.
Melihat kepada beberapa bentuk monumen yang juga merujuk kepada binaan sebenar di negara masing-masing, timbul persoalan. Apakah binaan tersebut yang bercirikan senibina Islam ataupun ciri rekabentuk bangsa atau negara berkenaan yang diapplykan kepada bangunan yang dihungkaitkan dengan kegunaan umat Islam khususnya untuk beribadah ?Apa yang perlu dilakukan oleh pengurusan TTI ini menyelenggara dan memastikan monumen dalam keadaan baik, cat tidak lusuh, dinding binaan tidak menggelupas serta warnanya tidak pudar. Apakah sengaja dibiarkan bagi melambangkan begitu juga binaan yang sebenar di negera-negara berkenaan ?Di akhir lawatan kami singgah di kedai cenderahati bagi membeli tanda kenangan berkunjung ke di taman tema dan terus keluar daripada kompleks TTI menuju ke bazaar makanan.

Mohd Rosly Abd Jalil: Percutian Ke Terengganu Darul Iman 2009

Posted: 29 Jul 2013 11:44 AM PDT

Ini gambar hero-hero aku berada di Pantai Batu Buruk,Kuala Terengganu...Nasib baik laut kat sini ombak dia tinggi-tinggi,kalau tidak memang confirm diorang ni terjun kat laut..Percutian sekeluarga ini adalah pada 25.1.2009...Biasalah,sesekali kena bercuti bersama keluarga sambil dapat release tension..Oh ya!di Terengganu akan tak risau sangat sebab kalau hotel penuh,aku akan menginap di rumah abang aku di Wakaf Tapai....so,kos hotel dapat dijimatkan..boleh ler orang rumah shopping sakan kat Pasar Kedai Payang....

Aku sekeluarga sempat gak melawat Pusat Tamadun Islam di Pulau Wan Man,Kuala Terengganu..tempat menarik dan ramai pengunjung datang dan secara kebetulan musim cuti..

13 di kemaman - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemaman - Google Blog Search


Omak Kau!!!!: KESUCIAN SEBUAH SURAU <b>DI</b> CHUKAI, <b>KEMAMAN</b> <b>...</b>

Posted: 24 Aug 2013 01:58 AM PDT

CHUKAI – Seorang penganggur berusia 47 tahun yang menjadikan Surau Kampung Besut, dekat sini, sebagai port mengedar dan menagih dadah, dicekup polis hasil maklumat daripada kariah surau yang tidak mahu rumah ibadat itu terus dicemari dengan kegiatan jijik itu.

Dalam serbuan kira-kira jam 1.15 pagi kelmarin itu, lelaki itu ditangkap dalam keadaan khayal sementara seorang rakannya berjaya meloloskan diri.

Difahamkan, suspek mula tidur di surau berkenaan sejak beberapa tahun lalu kerana tidak dibenarkan pulang ke rumah oleh keluarganya kerana ketagihan dadah sebelum suspek mula berani menjadikan surau itu sebagai port mengedar dan menagih dadah, sejak empat bulan kebelakangan ini.

Pengerusi Surau merangkap Imamnya, Syed Shaharzi Syed Alwi berkata, paling teruk pada Ramadan lalu kerana suspek mula berani menyuntik jarum di hadapan kanak-kanak yang berada di pekarangan surau itu.

"Pada bulan puasa lalu, selepas selesai sahaja Solat Terawih, operasi suspek akan bermula. Sebelum ini sudah banyak amaran diberikan kepadanya tetapi sedikit pun tidak diendahkan.

"Sejak empat bulan kebelakangan ini juga, saya dapat aduan ramai orang yang tidak dikenali keluar masuk kawasan surau," katanya.

Katanya, selepas suspek dicekup, sudah tiada lagi orang luar yang mencurigakan keluar masuk ke dalam surau berkenaan kerana dipercayai mereka adalah penagih dadah yang mahu mendapatkan bekalan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Che Suza Che Hita, berkata, serbuan berkenaan dilakukan 11 anggota Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik Daerah diketuai ketua bahagiannya, ASP Hamzah Awang Dollah dan turut ditemui bersama suspek ketika dicekup ialah satu tiub dadah jenis heroin bernilai RM15.

"Kita percaya suspek menjual dadah kepada penagih di kawasan sekitar termasuk kepada penagih dari Kampung Bakau Tinggi. Kita juga percaya dia menjual dadah untuk menyara diri dan mengambil bekalan dadah dari kawasan Kijal.

"Polis juga sudah mengenal pasti tempat suspek mengambil bekalan ini untuk tindakan lanjut. Hasil ujian air kencing mendapati suspek turut positif dadah selain suspek turut mempunyai lima rekod lampau berkaitan dadah," katanya.

Katanya, kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan Seksyen 15(1)(a) akta yang sama masing-masing atas kesalahan memiliki dadah dan memasukkan dadah ke dalam badan.

APAKAH NANTI JABATAN HAL EHWAL AGAMA TERENGGANU (JHEAT) AKAN MENGELUARKAN ARAHAN AGAR SURAU INI DIROBOHKAN?????

13 di chukai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di chukai - Google Blog Search


DUNIA ITU: Pemuda dikhuatiri lemas terjatuh ke dalam Sungai <b>Chukai</b>

Posted: 30 Aug 2013 08:46 PM PDT

Muhamad Aryye Azwan. - Gambar Sinar Harian.


CHUKAI – "Pada hari raya pertama lalu, dia nampak pelik kerana ghairah mengusik anak saudaranya kononnya dia jadi hantu, dia tampal bedak sampai putih mukanya, conteng muka dengan lipstik serta selubung badan dengan selimut," kata kakak kepada penjual buah, Sufioni Awang, 39.

Adiknya, Muhamad Aryye Azwan, 25, dikhuatiri lemas selepas terjatuh ke dalam Sungai Chukai di Jakar ketika sedang berada di sebuah warung yang terletak di tepi sungai itu untuk melihat rakannya memancing dalam kejadian kira-kira jam 6.30 pagi semalam.

Dalam kejadian itu, difahamkan kawan-kawan mangsa yang sedang memancing dan duduk jauh dari mangsa nampak mangsa terkapai-kapai sebelum terus tenggelam ke dasar sungai.

Sufioni berkata, dia tidak menduga perlakuan aneh adiknya pada hari raya lalu menjadi petanda adiknya itu akan ditimpa musibah sedemikian.

"Kali terakhir saya bercakap dengannya sebelum dia keluar rumah kira-kira jam 11 malam tadi (malam semalam), lepas itu dia tidak pulang ke rumah sebelum jam 7.30 pagi tadi (semalam) ada orang hubungi saya dan maklumkan yang dia lemas.

"Dalam tiga hari kebelakangan ini, dia tidak pergi kerja sebab demam dan saya tengok dia banyak termenung," katanya ketika ditemui di lokasi kejadian untuk melihat kerja-kerja mencari dan menyelamat yang dilakukan Balai Bomba dan Penyelamat Chukai dibantu Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Kemaman.

Muhamad Aryye Azwan yang juga anak kelima daripada enam beradik tinggal dengan Sufioni dan membantu ibu angkatnya menjual buah di deretan gerai buah bersebelahan Pasar Besar Chukai.

Sufioni yang mempunyai anak dua dan bekerja sebagai pembantu kedai turut mengakui berasa resah dan serabut beberapa hari kebelakangan ini.

Sementara itu, Pegawai Operasi merangkap Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Chukai, Yahaya Hanafi berkata, operasi mencari dan menyelamat dilakukan bermula jam 9.30 pagi selepas pihaknya mendapat laporan mengenai kejadian itu.

"Operasi dilakukan dengan kekuatan 20 anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Chukai termasuk lapan anggota dari Unit Selam dengan menggunakan tiga buah bot. Operasi turut dibantu lapan anggota JPAM Kemaman diketuai Pegawai Pertahanan Awam Daerah, Mohd Jefri Ibrahim yang turut melakukan rondaan di permukaan sungai.

"Berdasarkan maklumat terakhir, mangsa dilihat timbul seketika berdekatan jeti slipway yang terletak dekat dengan warung, jadi kita tumpukan usaha menyelam di dasar dan mencari di permukaan sekitar kawasan itu," katanya.

Menurutnya, biarpun air sungai sedikit berarus dan keruh, banyak kayu serta terdapat pukat buruk dalam sungai, namun ia tidak menghalang pihaknya untuk melipatgandakan usaha mencari dan menyelamat.

Bagaimanapun, usaha mencari dan menyelamat terpaksa dihentikan kira-kira jam 7 petang dan akan disambung semula pagi ini.

Sinar Harian 31 Ogos 2013

Mayat mangsa lemas dijumpai

Mayat mangsa yang ditemui kira-kira jam 5.15 petang semalam dihantar ke Unit Forensik, Hospital Kemaman untuk Muhamad Aryye Azwan dibedah siasat


KEMAMAN – Selepas 35 jam operasi mencari dan menyelamat dilancarkan akhirnya mayat pembantu gerai buah yang dikhuatiri lemas di Sungai Chukai, belakang Stesen Minyak Jalan Jakar, dijumpai berdekatan jeti bot tempat mangsa dilihat tenggelam kira-kira jam 5.15 petang semalam.

Pegawai Operasi merangkap Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Chukai, Yahya Hanafi berkata, tubuh mangsa, Muhamad Aryye Azwan, 25, timbul dan kepalanya dapat dilihat dari permukaan air beberapa meter di hadapan khemah operasi.

Mayat mangsa ditemui dalam keadaan masih lengkap berpakaian iaitu berseluar jeans dan kemeja T berwarna merah ditemui kira-kira 15 meter dari tebing sungai.

"Dengan penemuan ini, operasi ditamatkan jam 5.30 petang dan kita berterima kasih kepada semua agensi yang bekerjasama dalam operasi mencari dan menyelamat ini," katanya.

Operasi yang masuk hari kedua semalam dilakukan dengan kekuatan 30 anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Chukai, Kemaman dan Cheneh dengan menggunakan empat buah bot.

Kerja-kerja mencari dan menyelamat turut dilakukan polis dengan kekuatan tujuh anggota, dua pegawai dan sebuah bot serta JPAM dengan kekuatan lapan anggota dan sebuah bot serta Rela.

Yahya berkata, operasi mencari dan menyelamat yang bermula jam 7 pagi itu dilakukan di sepanjang sungai itu sejauh kira-kira tujuh kilometer sehingga ke muara Sungai Kuala Kemaman sungai di bawah jambatan Bukit Kuang.

Mayat Muhamad Aryye Azwan kemudiannya dihantar ke Unit Forensik, Hospital Kemaman untuk dibedah siasat.

Dalam kejadian kira-kira jam 6.30 pagi kelmarin, mangsa yang juga anak kelima daripada enam beradik dan tinggal bersama kakaknya di Rumah pangsa Dusun Nyior lemas selepas tergelincir ke dalam Sungai Chukai ketika sedang berada di sebuah warung yang terletak di tepi sungai itu untuk melihat rakannya memancing.

Sinar Harian 1 Sep 2013

13 di kerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kerteh - Google Blog Search


felda <b>kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 15 Aug 2013 12:00 AM PDT

<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 15 Aug 2013 07:28 PM PDT

<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 26 Jun 2013 07:04 PM PDT

Blog Felda: <b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2013 10:49 PM PDT


UNDI RAKYAT 2013: Peratus undi peneroka <b>Felda</b> Ketengah Jaya <b>...</b>

Posted: 04 May 2013 10:49 PM PDT

UNDI RAKYAT 2013: Peratus undi peneroka Felda Ketengah Jaya dijangka tinggi

SESAK... Beginilah suasana di pusat mengundi Sekolah Menengah Kebangsaan Ketengah Jaya, Dungun pada sebelah pagi

Oleh Fairus Azareen (fairus@abnxcess.com)

KETENGAH JAYA — Proses mengundi di Bandar Ketengah Jaya berjalan lancar dengan peratusan pengundi yang tinggi berbanding PRU-12.

Kawasan ini merupakan sebuah penempatan peneroka Felda yang terdiri daripada Felda Kerteh 1, Felda Kerteh 2, Felda Kerteh 3, Felda Kerteh 4, 5 dan 6.

Petugas BN menyemak daftar pemilih pengundi di Dungun.

Petugas BN menyemak daftar pemilih pengundi di Dungun.

Ia juga merupakan kawasan bersempadan antara daerah Kemaman dan Dungun di mana, Felda Kerteh 5 dan 6 termasuk dalam kawasan Kemaman dan yang lainnya dalam daerah Dungun. Ikuti rakaman suasana pengundian dari lensa ABN News.

<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 04 Apr 2013 12:00 AM PDT


<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 04 Apr 2013 07:14 PM PDT


<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 08 Mar 2013 05:29 AM PST


PSR - Program 3R di <b>Felda Kerteh</b> 5 ~ Wawasan Kita by FAZ

Posted: 18 Jul 2012 02:09 AM PDT

Satu perbincangan telah dibuat dengan Ketua Peneroka Felda Kerteh 5 Encik Rashid Muhamad di depan kediaman beliau di felda tersebut. Ianya bertujuan bagi merangka satu program Remaja Raikan Ramadhan (3R) yang bakal diadakan di Masjid Felda Kerteh 5 pada 3-4 Ogos 2012.


Program 3R ini ditumpukan kepada para remaja berusia 15 hingga 19 tahun yang bersekolah di dua buah sekolah menengah di sini iaitu SMK Ketengah Jaya dan SMK Semarak B5.

MTQ Creations: Paka,<b>Felda Kerteh</b> 2,Terengganu

Posted: 31 Mar 2013 10:41 PM PDT

Pada 27/3/2013mt bersama angah,Q dan D bercuti ke Residence Resort Paka selama 3D2N....semasa di sana mt sempat belajar jahit manik dgn seorang kenalaan bernama Ayu di Felda Kerteh 2....

Blog Felda: <b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2013 07:05 PM PDT

<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 14 Jul 2013 12:00 AM PDT

<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 14 Jul 2013 07:22 PM PDT

<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 26 Jun 2013 07:04 PM PDT

Blog Felda: <b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2013 10:49 PM PDT


UNDI RAKYAT 2013: Peratus undi peneroka <b>Felda</b> Ketengah Jaya <b>...</b>

Posted: 04 May 2013 10:49 PM PDT

UNDI RAKYAT 2013: Peratus undi peneroka Felda Ketengah Jaya dijangka tinggi

SESAK... Beginilah suasana di pusat mengundi Sekolah Menengah Kebangsaan Ketengah Jaya, Dungun pada sebelah pagi

Oleh Fairus Azareen (fairus@abnxcess.com)

KETENGAH JAYA — Proses mengundi di Bandar Ketengah Jaya berjalan lancar dengan peratusan pengundi yang tinggi berbanding PRU-12.

Kawasan ini merupakan sebuah penempatan peneroka Felda yang terdiri daripada Felda Kerteh 1, Felda Kerteh 2, Felda Kerteh 3, Felda Kerteh 4, 5 dan 6.

Petugas BN menyemak daftar pemilih pengundi di Dungun.

Petugas BN menyemak daftar pemilih pengundi di Dungun.

Ia juga merupakan kawasan bersempadan antara daerah Kemaman dan Dungun di mana, Felda Kerteh 5 dan 6 termasuk dalam kawasan Kemaman dan yang lainnya dalam daerah Dungun. Ikuti rakaman suasana pengundian dari lensa ABN News.

<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 04 Apr 2013 12:00 AM PDT


<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 04 Apr 2013 07:14 PM PDT


<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 08 Mar 2013 05:29 AM PST


PSR - Program 3R di <b>Felda Kerteh</b> 5 ~ Wawasan Kita by FAZ

Posted: 18 Jul 2012 02:09 AM PDT

Satu perbincangan telah dibuat dengan Ketua Peneroka Felda Kerteh 5 Encik Rashid Muhamad di depan kediaman beliau di felda tersebut. Ianya bertujuan bagi merangka satu program Remaja Raikan Ramadhan (3R) yang bakal diadakan di Masjid Felda Kerteh 5 pada 3-4 Ogos 2012.


Program 3R ini ditumpukan kepada para remaja berusia 15 hingga 19 tahun yang bersekolah di dua buah sekolah menengah di sini iaitu SMK Ketengah Jaya dan SMK Semarak B5.

Blog Felda: <b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 24 Jun 2013 12:00 AM PDT


<b>Felda Kerteh</b> 4, 1978 | Ganutalgia, Nostalgia Kehidupan Nusa <b>...</b>

Posted: 24 Jun 2013 05:01 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]Felda Kerteh 4, 1978. Pembangunan tanah di Terengganu berkembang dengan kemunculan petempatan bukan tradisi kesan daripada dasar pembangunan kerajaan Malaysia. Pembangunan tanah juga mendorong kepada ...

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved