ads

Rabu, 12 Jun 2013

13 di marang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di marang - Google Blog Search


Kemaskini - HOT NEWS Di DALAM ! BN 5-0 <b>di Marang</b> TIDAK <b>...</b>

Posted: 17 Apr 2013 10:33 AM PDT


Artikel ini saya tulis selepas membaca kenyataan penuh yakin dari calon BN Datuk Yahya Khatib Mohamad yang juga bakal pencabar kerusi Parlimen Marang menentang Haji Hadi -

"Kami semua akan bersatu menentang Abdul Hadi. Kami bukan sahaja mahu memastikan kemenangan di kerusi masing-masing tetapi juga berusaha mengetepikan pengaruh Abdul Hadi,"
SINAR.


Target BN 5-0 di Marang sebenarnya TIDAK MUSTAHIL malah dari pengamatan saya ianya tidaklah sesukar sebagaimana persepsi yang digambarkan. Maksud saya, Marang sebagai kubu 'kuat' Hadi... mungkin ramai yang beranggapan BN 5-0 di Marang sebagai slogan penyedap hati saja. 

Biar saya tulis disini - HADI TIDAK KUAT MANA PUN DI MARANG. 

Tak percaya ? Saya jarang buat kenyataan direct sebegitu kalau tidak ada bukti yang menyokong. Cuba perhatikan keputusan PRU12 bagi kawasan Marang dibawah -
Majoriti cuma 2747 saja.  Cuba perhatikan pula keputusan2 4 DUN di Marang -
Saya buat analisis secara mudah tapi logik supaya anda tak perlu nak pecah kepala membuat pengiraan tambahan.

Majoriti Parlimen Marang 2747 dan majoriti DUN Ru Rendang pula 2686.  Kedua2nya dimenangi oleh Hadi, Jadi tidak salah kalau saya rumuskan, keputusan di Ru Rendang adalah yang paling kritikal kerana kemungkinan besar majoriti yang dimenangi Hadi di peringkat Parlimen Marang datang dari kawasannya sendiri, Ru Rendang.

Secara mudah, jika majoriti Pas di Ru Rendang dapat dikurangkan dengan besar, besar kemungkinan majoriti Pas di peringkat Parlimen juga akan berkurangan dengan angka yang sama. Atau dengan kata lain - jika Pas tewas di Ru Rendang, Pas juga akan tewas di Parlimen Marang kerana keseluruhan majoriti Marang yang datang dari Ru Rendang akan terhapus !

Tidak mustahil kan ? 

Jika benar Hadi begitu kuat dan kebal di Ru Rendang, bagaimana mungkin calon BN mampu dapat 41% dari jumlah yang mengundi. Disebalik persepsi kekebalan Hadi di Ru Rendang, beliau cuma mampu meraih 59% sokongan saja. Lebih sedikit jer dari setengah !

Tidak susah kan ?

Cuba ambilkira FAKTA ini pula - Pas telah TIDAK BERLAKU ADIL sepanjang kempen Pilihanraya 2008 dari segi - MENGHALANG proses demokrasi berlangsung dengan pelbagai halangan yang mengHADkan kempen secara terbuka dipihak BN. KLiK .

Bendera tidak dibenarkan, ceramah dihalang, ancaman pulau memulau malah ketahap menghalang pengundi yang disyaki penyokong BN dari keluar mengundi ! Dan disebalik segala KEZALIMAN itu, Hadi cuma mampu raih 59% undi saja ! ? ?

Masih anggap Hadi kuat / kebal di Ru Rendang @ Marang ?

Bayangkan kalau Hadi @ Pas sanggup bertanding secara ADIL kali ini ..... tidak lagi secara PENGECUT sebagaimana PRU12 dulu dengan segala halangan seperti yang saya sebut diatas, TIDAK MUSTAHIL Pas akan tewas di Ru Rendang dan seterusnya menafikan Pas kerusi Parlimen Marang !

MASALAHNYA, tanda-tanda semakin jelas yang Pas akan ulangi juga sikap PENGECUTnya di Ru Rendang untuk PRU13 ini. KLiK. Tadi siang keadaan masih sama - TIDAK ADA satu pun bendera BN sepanjang jalan besar 3 km di DUN Ru Rendang.

Walaupun perkara ini telah LAMA berlaku, berulang setiap kali Pilihanraya ... saya cuba bersangka baik terhadap hadi. Mungkin Hadi TIDAK TAHU wujudnya segala KEZALIMAN menafikan hak demokrasi kepada BN di kampungnya sendiri, mungkin juga Hadi TIDAK PERASAN yang tidak ada bendera, banner atau sebarang kempen terbuka oleh BN dikampungnya sendiri SETIAP KALI Pilihanraya berlangsung.

Jadi saya amatlah berharap sekiranya ada pihak media terutamanya wartawan media perdana yang dapat menanyakan perkara ini kepada Hadi secepat mungkin. Biar keluar dari mulut Hadi sendiri yang beliau @ Pas TIDAK menghalang sebarang bentuk kempen terbuka oleh BN di Ru Rendang, dan juga peringatan / nasihat dari Hadi kepada orang Pas supaya tidak menganggu proses demokrasi sepanjang kempen hingga ke hari mengundi.

MUNGKIN saja jika Pas bertanding secara ADIL, Pas akan TEWAS ?

Patutlah orang Pas sendiri cuba menghantar mesej tersirat kepada Hadi melalui KERANDA dibawah....

Sekali lagi saya ulang, analisis ini dibuat secara mudah tapi logik dengan menggunakan fakta yang tampak paling relevan mampu memberi kesan besar pada keputusan undi disamping konsep Ceteris Paribus.

Kepada orang Pas terutamanya Hadi kalau baca, Ceteris Paribus itu bukan nama syaitan, ok. Ia membawa maksud faktor2 lain tidak berubah. Kerana saya juga akui terdapat banyak lagi faktor yang mampu memberi kesan kepada pola pengundian.

Anda sudah percaya yang BN 5-0 diMarang tidak lagi mustahil ?

Makanya saya tekankan betapa pentingnya kita pastikan KEADILAN proses demokrasi di Marang terutamanya di DUN Ru Rendang sepanjang kempen PRU13 kali ini. Telur Hadi sudah dihujung tanduk !

TERKINI 2:00 AM - Ada sumber dalaman PAS beritahu yang Mustafa Ali jadi calon di Ru Rendang ! Jika benar, apakah MUSTAHIL BN menang 5-0 di Marang ? ? 

YES ! YES ! I LIKE .....

PPS - Oya satu lagi fakta - Bilangan pengundi berdaftar di DUN Ru Rendang kali ini ialah 22701 .... hampir 4000 pengundi baru. Jika ianya melibatkan pengundi muda, peluang BN LEBIH CERAH ! Graf Ketaksuban Akut semakin menurun dengan pengundi muda. Semakin terbuka minda pengundi,semakin cerah peluang BN.

13 di kemasik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemasik - Google Blog Search


Rakyat Tranung (RAKTRA): [KEMAMAN] Hanya <b>di Kemasik</b> <b>...</b>

Posted: 19 Apr 2013 09:44 PM PDT

Berikut lima keping gambar calon-calon yang bertanding;



Hanya di kerusi DUN Kemasik sahaja menyaksikan 3 calon bertanding iaitu melibatkan calon bebas yang akan menggunakan lambang Ikan. Manakala di empat lagi kawasan iaitu Parlimen Kemaman, Cukai, Kijal dan Kemasik menyaksikan satu lawan satu diantara Barisan Nasional dan PAS/PKR.
Suasana pencalonan berjalan lancar namun mengakibat kesesakan lalu lintas apabila penyokong PAS bertindak berarak beramai-beramai di jalan raya dengan provokasi kepada penyokong BN selepas penamaan calon tamat.


Sotong: Petunjuk Dari <b>Kemasik</b>

Posted: 28 May 2013 02:35 PM PDT

Selamat datang pada semua pengunjung... beberapa hari lepas ambe sempat singgah di sebuah kawasan perkelahan yang terletak di pantai Kemasik. Lama sungguh tak singgah di sini. Pada ketika itu air laut sedang menyongsong surut. Suasana mendamaikan dengan keadaan laut yang agak tenang.
Sotong memang suke tempat camni..

Berapa orang yang peduli amaran ini...

Pulau berbatu yang cantik.
Sambil melihat keadaan sekeliling... terdetik di hati, emm.... masanye telah tiba. Pantai Kemasik boleh dijadikan petunjuk bagi mengetahui kehadiran sotong mabang. Melihat keadaan air dari segi kejernihan, ombak dan kekuatan angin, hati ambe kuat menyatakan sotong telah ada di pesisir pantai Terengganu.
Kampung nelayan yang mendamaikan

Kawasan berbatu dan berair tenang

Hati semakin membuak-buak mencari-cari ruang untuk menduga sotong mabang di lapangan.. bile yer.. sibuk sikit sekarang ni. Terbayang wajah rakan-rakan... bila dan dimana? Hehe... masa dan waktunya akan tiba.

:: cina islam | 2013 ::: Dun <b>Kemasik</b> jadi tumpuan

Posted: 20 Apr 2013 06:48 PM PDT

10 Jamadil Akhir 1434 H. [MOD] -

KEMAMAN – Kerusi Dun Kemasik yang dianggap kubu kuat Barisan Nasional (BN) di Parlimen Kemaman menjadi tumpuan kerana menyaksikan perebutan tiga penjuru pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).
Ia berikutan Bendahari Umno Pekan Kemasik, Zulkiflee Salleh, 58, mencalonkan diri sebagai calon Bebas menggunakan lambang ikan, sekaligus menentang penyandang kerusi Dun Kemasik, Ir Rosli Othman dan calon Pas, Che Alias Hamid.
Zulkiflee berkata, keputusannya bertanding bukan dirancang sebaliknya dilakukan spontan berikutan tidak berpuas hati dengan calon Barisan Nasional (BN) di kerusi itu yang diumumkan pucuk pimpinan BN negeri.
"Tiada niat untuk saya lawan parti atau pun nak kejar pangkat tetapi saya dah lama sabar dan saya anggap ini keputusan terbaik yang saya ambil.
"Saya ibarat lilin yang membakar diri, demi rakyat di Kemasik saya ambil keputusan nekad ini kerana ramai sebenarnya yang tidak setuju (dengan calon) tapi tak berani tampil," katanya selepas mengisi dan menyerahkan borang penamaan calon di Majlis Perbandaran Kemaman (MPK), Chukai, semalam.
Zulkiflee memilih simbol ikan kerana dia seorang penjual ikan dan berniaga ikan sejak berusia 18 tahun.
"Saya yakin mampu menang di Dun Kemasik dengan sokongan rakyat Kemasik yang mahu isi hati mereka didengari," katanya.
Sementara itu, Ir Rosli berkata, walaupun undi berpecah dengan persaingan tiga penjuru tetapi ia tidak akan mengganggu majoriti kemenangan yang akan diperoleh BN.
"Dengan adanya calon Bebas,  kita akan lakukan sedikit perubahan dari segi strategi untuk memancing undi. Kita akan lebarkan lagi strategi," katanya.
Pada penamaan calon itu, Zulkiflee menyerahkan borang pada jam 9.03 pagi, diikuti Ir Rosli pada jam 9.16 pagi.
Penyerahan borang itu disusuli calon Pas, Che Alias pada jam 9.21 pagi yang dicadangkan Mohamad Mahadi Nawi dan disokong Mohd Rusman Rani.
Terdahulu, bagi Parlimen Kemaman, calon BN, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek menyerahkan borang penamaan pada jam 9.02 pagi dan calon PKR, Kamarudin Chik pada jam 9.11 pagi.
Calon BN Dun Kijal yang juga Menteri Besar, Datuk Ahmad Said juga menyerahkan borang penamaan pada jam 9.02 pagi diikuti calon Pas, Hazri Jusoh pada jam 9.10 pagi, sementara bagi Dun Chukai, calon BN, Datuk Wan Ahmad Nizam menyerahkan borang pada jam 9.05 pagi manakala calon Pas, Hanafiah Mat pada 9.14 pagi.
Untuk Dun Air Putih, penyerahan borang penamaan dilakukan calon BN, Wan Abdul Hakim Wan Mokhtar pada 9.02 pagi dan calon Pas yang juga pesara guru, Ab Razak Ibrahim pada jam 9.15 pagi.

13 di kemaman - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemaman - Google Blog Search


Omak Kau!!!!: KOLEKSI RUNTUHAN <b>DI TERENGGANU</b> SEMASA <b>...</b>

Posted: 21 May 2013 08:27 AM PDT


Bermula dengan runtuhan Dewan Saidina Abu Bakar Sekolah Menengah Kebangsaan Wakaf Tapai, Marang  pada 12hb April 2008 dan diikuti runtuhan paling tersohor iaitu pada 2hb Jun 2009, Stadium Sultan Mizan, Gong Badak Kuala Terengganu dan yang terbaru sekali 20hb Mei 2013, bumbung Masjid Kampung Binjai Kertas, Kuala Berang.
1. Dewan Saidina Abu Bakar SMK Wakaf Tapai, Marang
Tarikh : 12 April 2008
Harga : RM 2 juta


2. Bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, Gong Badak.
Tarikh : 2 Jun 2008
Harga : RM292 juta
Punca : "Semua buat silap" – Ahmad Said


3. Kolam Renang Batu Burok Bocor
Tarikh : 5 Jun 2008
Harga : RM 18 juta


4. Siling Bumbung Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM) Tanggal
Tarikh : 29 Jun, 2008
Harga : (Terminal ) RM123 juta


5. Pusat Latihan Antarabangsa (ITC), Kemaman
Maklumat – Runtuh sebahagian balkoni di tingkat lapan.
Tarikh : 15 Mac 2009


6. Menara komunikasi jalur lebar di Kampung Chegar Batang, Besut.
Maklumat – Tumbang.
Tarikh : 6 Ogos 2009.
Harga : RM15 juta


7. Bumbung Masjid Kampung Batu Putih, Kerteh, Kemaman
Tarikh : 3 Oktober 2009
Harga : RM 2.1 Juta


8. Bumbung Kaca Terminal Bas Kuala Berang
Tarikh : 21 Disember 2009
Harga : sekitar RM700,000 (RM4.2 juta kos keseluruhan projek)
Pemaju : Gemilang Mega Sdn Bhd
Punca : Tiada pemantauan semasa


9. Bangunan Institut Oseanografi dan Institut Akuakultur Tropika Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Kuala Terengganu
Maklumat – Runtuh sebahagian semasa dalam pembinaan.
Tarikh : 29 Mac 2010.


10. Pondok rehat di kawasan landskap Pasar Besar Kedai Payang
Tarikh; 9 Januari, 2011
Rekod bangunan paling cepat runtuh setelah siap dibina


11. Astaka Dalam Pembinaan di Besut
Tarikh; 21 Jun, 2012


12. Papan tanda atau sign board gergasi Pusat Penyelidikan Universiti Malaysia Terengganu di Bukit Kor, Marang
Tarikh; 19 Julai, 2012


13.Tangki Air Sekolah Menengah Paka
Tarikh; 24 Julai, 2012


14. Sengkuap bumbung pentas Astaka di Taman Bandar Chukai
Tarikh; 30 Disember, 2012


15. Kerangka Stadium Sultan Mizan runtuh semasa dibaik pulih tarikh; 20 Februari 2013


16. Masjid Kampung Binjai Kertas, Kuala Berang
Tarikh; 20 Mei, 2013
Harga; RM1.4 juta

Penunggang Motosikal Maut <b>di Kemaman</b>. ~ JOURNEYMAN

Posted: 29 May 2013 05:00 AM PDT


Seorang maut manakala seorang lagi parah setelah motosikal dan basikal elektrik yang ditunggangi masing-masing berlanggar di Kilometer 3 Jalan Chukai, Air Putih Kemaman semalam. KLIK DI SINI 

terhangat ! punca bangunan dan binaan roboh <b>di</b> <b>...</b> - Kedahkini

Posted: 23 May 2013 07:14 PM PDT

Kalau kita lihat Terengganu sudah macam jadi negara BANGLADESH jika kita lihat senario runtuh bangunan disana....mungkinkah projek2 di Terengganu telah di sub kepada kontraktor BANGLASIA atau kontraktor KRONI yang mana dipertikai kelayakannya....?
TAPI BANYAK ORANG KATA PUNCANYA SEBAB DIBAWAH :
Masjid Dirobohkan?

Lihatlah rakusnya manusia untuk meruntuhkan rumah Allah di Terengganu.Berlaku pada tahun 2005. Orang KG bersungguh sungguh pertahankan dari diroboh. Tetapi pihak berkuasa tetap dengan pendirian mereka.

Adakah ini yg kita mahu? lihatlah balasan dari Allah apa yg terjadi dekat terengganu sekarang. Kita dengar berita stadium runtuh dan macam2 lagi.

Jika kita jahil jangan tunjuk KEBODOHAN kita tu. sama2 perbaiki diri.

admin tak sanggup nak tengok part org yg ditugaskan untk merobohkan masjid tu

lihat  video dibawah pada minit 4:28


Sejak mereka robohkan masjid bujal,bangunan di terengganu yg dibina sumenye roboh..knape ye???

Berikut dilampirkan senarai terbaru binaan atau bangunan yang runtuh sejak tahun 2008;


1. Dewan Saidina Abu Bakar SMK Wakaf Tapai, Marang
Tarikh : 12 April 2008
Harga : RM 2 juta

2. Bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, Gong Badak.
Tarikh : 2 Jun 2008
Harga : RM292 juta
Punca : "Semua buat silap" – Ahmad Said

3. Kolam Renang batu Burok Bocor
Tarikh : 5 Jun 2008
Harga : RM 18 juta

4. Siling Bumbung Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM) Tanggal
Tarikh : 29 Jun, 2008
Harga : (Terminal ) RM123 juta

5. Pusat Latihan Antarabangsa (ITC), Kemaman
Maklumat – Runtuh sebahagian balkoni di tingkat lapan.
Tarikh : 15 Mac 2009

6. Menara komunikasi jalur lebar di Kampung Chegar Batang, Besut.
Maklumat – Tumbang.
Tarikh : 6 Ogos 2009.
Harga : RM15 juta

7. Bumbung Masjid Kampung Batu Putih, Kerteh, Kemaman
Tarikh : 3 Oktober 2009
Harga : RM 2.1 Juta

8. Bumbung Kaca Terminal Bas Kuala Berang
Tarikh : 21 Disember 2009
Harga : sekitar RM700,000 (RM4.2 juta kos keseluruhan projek)
Pemaju : Gemilang Mega Sdn Bhd
Punca : Tiada pemantauan semasa

9. Bangunan Institut Oseanografi dan Institut Akuakultur Tropika Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Kuala Terengganu
Maklumat – Runtuh sebahagian semasa dalam pembinaan.
Tarikh : 29 Mac 2010.

10. Pondok rehat di kawasan landskap Pasar Besar Kedai Payang
Tarikh; 9 Januari, 2011
Rekod bangunan paling cepat runtuh setelah siap dibina

10. Astaka Dalam Pembinaan di Besut
Tarikh; 21 Jun, 2012

11. Papan tanda atau sign board gergasi Pusat Penyelidikan Universiti Malaysia Terengganu di Bukit Kor, Marang
Tarikh; 19 Julai, 2012

12.Tangki Air Sekolah Menengah Paka
Tarikh; 24 Julai, 2012

13. Sengkuap bumbung pentas Astaka di Taman Bandar Chukai
Tarikh; 30 Disember, 2012

14. Kerangka Stadium Sultan Mizan runtuh semasa dibaik pulih tarikh; 20 Februari 2013

14. Masjid Kampung Binjai Kertas, Kuala Berang
Tarikh; 20 Mei, 2013
Harga; RM1.4 juta



15. Malapetaka banjir terbesar  di Ulu Terengganu, Tebing Empangan Pecah
Tarikh: 25hb. Disember 2012
maklumat baca di Bawah:

SAH TEBING EMPANGAN PAYA BEDA RUNTUH ( PECAH ) - JURUTERA PROJEK


Banjir luar biasa di Besut ekoran limpahan air dari Empangan Paya Beda
BESUT, 27 Dis – Banjir yang melanda Besut hingga menyebabkan lebih 2,300 penduduk berpindah berpunca daripada limpahan air dari satu aliran Empangan Baru Paya Beda, Hulu Besut setelah ia tidak mampu menampung air hujan yang turun tanpa henti sejak Ahad.

Jurutera Projek Pembangunan Pertanian Terengganu Utara (Ketara), Wee Yit Ming berkata banjir luar biasa itu berpunca daripada satu bahagian tebing hulu Empangan Paya Beda telah mengalami hakisan hingga berlaku sedikit keruntuhan.

SAMBUNG LAGI SINI

Banjir luar biasa di Besut ekoran limpahan air dari Empangan Paya Beda
BESUT, 27 Dis – Banjir yang melanda Besut hingga menyebabkan lebih 2,300 penduduk berpindah berpunca daripada limpahan air dari satu aliran Empangan Baru Paya Beda, Hulu Besut setelah ia tidak mampu menampung air hujan yang turun tanpa henti sejak Ahad.

Jurutera Projek Pembangunan Pertanian Terengganu Utara (Ketara), Wee Yit Ming berkata banjir luar biasa itu berpunca daripada satu bahagian tebing hulu Empangan Paya Beda telah mengalami hakisan hingga berlaku sedikit keruntuhan.

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di jabor</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2013 11:29 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Independently Produced.: kemalangan <b>di</b> jalan <b>jabor</b> (air putih)

Posted: 19 Feb 2013 08:06 PM PST

jumaat 15/02/2013.....ak kemalangan di jalan jabor dekat air putih ,kawasan tu bnyak binatang berkeliaran terutama lembuuuuuu (celaka tuan lembu).dalam perjalanan dari sungai tong setiu menuju ke pekan pahang ak xcdt di air putih dekat jabor sana.ak dgn 2 lg member ak.nasib baik kami bertiga x de cedera yang teruk,alhamdullillah bersyukur sangat.pada awalnya ak dah x nak lalu kot jabor tu tp x tau kenapa ak g lalu jagak ingat nak lalu kot pantai jer,dah nak ecdt nak wat camana klu nak berlaku lalu kot mane2 pon tetap akan berlaku.

kejadian berlaku dalam pukul 7.30mlm ,time tu ak dengar radio thr permata pantai timur,lepas je azan berkumandang aku terus melanggar lembbuuuu tu,serius ak mmg x nampak,break pun tidak,kete dah jadi macam motor scross.lepas laggr tu kerete berundur ke belakang,time tu tgh mendaki jalan samar2 nampak x nampak.time kete berundur tu kawan ak nie suruh  angkat handbreak!!!!!!!! angkat hand break!!!!!...cepat2 ak angkat hand break...huhu lembu tu mampos kat tgh2 jalan,kiranya lembu tu dah ader yang laggar la sebelum nie.tetapi x de org pon nak alihkan ketepi,lembu tu besar sangat,klu tarik 4 org pon x lepas lagi.

dalam keadaan hujan time maghrib ak kuar tgk kereta.ak x bagi kawan 2 org lagi tu kuar sebab kawan aku tu pompuan,ramai yang benti tanya cmane,ok ke,ak takut ad yang nak ambil kesempatan je,mana la tahu org tu baik ke jahat..
alhamdullillah tiada perkara yang yang tidak diingini berlaku....nasib baik la ad org kg kat situ datang menolong,dia call tow truck..ak tunggu tow truck dalam pukul 9malam baru sampai, dan kete ak dibawa ke shell muflis sebelah kiri kalau ke kuantan,kat sebelah shell mapos tu ad kedai makan..ak suh kwn 2 org nie pergi kat kedai tu.

check punya check enjin tiada masalah,radiator x bocor cuma CAP DISTRIBUTION yang pecah,sebab tu la enjin x leh nak start, salah satu cable dari plug ke cap distribution pecah.dia dah cuba cari ngan membe2 dia tp x jumpa,dia pon x de idea nk wat cmane,kami x tau nk tdo mane kalau dia x baiki,dia suggest aku suh pakai electronic CDI tapi barang tu mahal,dia nak cash RM270 aiyooo  pening ak dgr,duit bawa sratus lebih jah,ckp baiki dulu t sy bank in,dia x percaya,dia ckp bnyak kali dah kene..ak g jumpa mmbe 2 org lgi tanya sal duit cmne weh ad duit x,membe ak pon x de..klu gabung 3 pon x cukup lagi...huhhhhhhhhhh  ponin den..da la sorg ja laki,nk mntak tlg sape kat air putih nie,sorang pon x kenal,,,cmane nie ,dah la ak bawa anak pompuan org,klu laki ak tdor je lam kete..esok je repair ..pastu membe ak ni cal spupu dia yang duk kat paka suh datang bawa duit ak sembang punya sembang ngan sepupu dia ckp rosak cap tu,pastu sepupu dia suh mnta murah lg, ak g jumpa pomen tu balik ckp nk murah lg dia ckp x boleh dah pomen tu ckp x yah la pasang mnde tu (cdi), pomen tu ckp dia nak gam, call balik sepupu membe ak tu x yah dtg la..pomen tu ad solution lain pastu ak g jumpa pomen tu (abe lie air putih)

suh anak buahnya pergi beli gam gajah,cuba lekat kan dgn gam gajah tp x lekat,x tau la knapa.pastu dia call membe2 tanya pasal cap tu semua x de,yang ade pon yang 850,yang guna skru..yang aknya nie 660 guna clip.lam pukul 10 mlm pomen tu ckp dia nk balik nak repair kat umah,dia nak gam dengan gam 2 tan..gam yang kaler putih satu hitam satu tu...pastu cmpur la 2 tu...gam tu lagi kuat..

semasa dia balik ak pon ke kedai kat membe2 ak ,time tu game selangor vs kelantan x de mood langsung nak tgk kelantan ktgalan time tu 2-0..dalam pukul 12 mlm dia datang balik,dia pasang cap tu..alhamdullillah..enjin dapat dihidupkan...leganya dalam hati,bersyukur sangat2.sebelum xcdt ak sorg je kat depan ak suh membe 2org lagi duk kat belakang,sebab seat depan basah..time nk balik  kwn ak request nak duk depan ok la dia boleh tgk jalan klu ad ape2.ak bawa dalam 60km/jam huhuhu...slow giler..time nie ak n membe ak x solat ag,nak cari masjid kat mane area kuantan nie yang bukak g petronas x de surau,g airport da tutup,shell pon x de surau.sampai kat kuantan dalam pukul 2 pagi ekpon..last ak singgah kat masjid taman inderapura alhamdullillah masjid tu bukak.lepas solat masing lapar x makan lagi..g makan..lepas makan terus balik nak highway jalan kosong ak pecut sket ,membe ak runsing suh perlahankan sket...yela trauma la tu..ak pon drive mcm org baru naik kete jer...tgk lembu trus tringat kejadian tu..alhamdullillah dalam pukul 3pagi ak sampai kat ump pekan....

jom layan pic kete ...







yang kaler hitam tu gam 2 tan yang digam..tu la cap distribution klu nak kenal..

bumper proses nak pasang no plate


bengkel angah 

bengkel angah
alhamdullillah..kereta siap dibaikpulih


2.signal kiri and kanan RM30
4.plate kete RM30
5.upah RM50
6.coolent RM22

kos di air putih
1.tow truck RM50
2.upah RM20

kesemuanya RM292....

#mujurla barang kancil low cost

teganuku: Polis - Tiada Mangsa Korban Tanah Runtuh <b>Di Jabor</b>

Posted: 26 Dec 2012 06:50 AM PST

Jalan masuk utama Jabor-Jerangau ke Air Puteh di Kilometer 139 kini sudah boleh digunakan selepas kerja membaik pulih jalan terbabit yang terjejas akibat runtuhan tanah awal pagi ini selesai dijalankan oleh Jabatan Kerja Raya (JKR).

Lapan buah kereta tertimbus apabila tebing jalan masuk utama Jabor-Jerangau ke Jalan Air Puteh di kilometer 139 di Kemaman  runtuh, berikutan hujan lebat berterusan di kawasan itu, awal hari ini.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Supt Che Suza Che Hitam berkata, jalan tersebut dibuka kira-kira 5 petang ini dan turut terbabit dalam runtuhan tanah itu ialah sebuah lori dan lima kenderaan jenis sedan.


"Tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam kejadian itu dan kini jalan sudah boleh dilalui semua jenis kenderaan," katanya.

Dalam kejadian kira-kira 3.30 pagi ini tebing jalan setinggi 12 meter runtuh dan menimbusi jalan sepanjang 50 meter.

Tebing jalan runtuh kira-kira 3.30 pagi ini lalu menghempap kenderaan-kenderaan terbabit yang diletakkan di kawasan berkenaan.

"Kita khuatir kemungkinan ada orang yang tidur di dalam kereta yang tertimbus itu," katanya sebelum ini.

Che Suza berkata  pihaknya menghubungi Jabatan Kerja Raya (JKR) bagi membantu kerja-kerja membersihkan kawasan yang tertimbus menggunakan jentolak.

Katanya kejadian itu berikutan hujan lebat berterusan menyebabkan pergerakan tanah di kawasan itu.

Menurutnya runtuhan itu dipercayai berpunca daripada hujan lebat sehingga menyebabkan berlaku pergerakan tanah.

13 di kuala berang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala berang - Google Blog Search


Biaqpila™: TERKINI!!! BUMBUNG MASJID RUNTUH <b>DI KUALA</b> <b>...</b>

Posted: 20 May 2013 10:55 AM PDT

ZAKRI ALI: Lampu padam <b>di</b> DUN <b>Kuala Berang</b>...laporan polis ini <b>...</b>

Posted: 25 May 2013 07:30 PM PDT

Bukti laporan polis blackout <b>di Kuala Berang</b> | EkELEH.COM

Posted: 26 May 2013 04:17 AM PDT

BlackOut_TerengganuKalau sebelum ini, Wan Ahmad, Timbalan Pengerusi SPR dikantoikan calon PAS Seri Serdang, Noor Hanim yang berkata lampu padam benar-benar berlaku seperti dalam gambar yang disebarkan. [di sini]

Kini tersebar pula satu laporan polis yang dibuat Ismail Bin Mat Noh yang mengatakan bilik membilang undi di saluran 1, Sekolah Menengah Kebangsaan Tengku Ampuan Intan, Kuala Berang Terengganu terpadam tetapi lampu koridor tetap terpasang, kerana bimbang sabotaj, beliau membuat laporan polis.

Kalau bertanya kepada SPR, SPR tentu akan terus berkata ini pembohongan pihak PR, tak pula SPR nak menjawab dengan lebih elok, akan menyiasat secara terperinci kejadian tersebut.

Eloklah Pengerusi dan Timbalan Pengerusi SPR blah!!

Apa kata anda?

komentar peribadi FB

13 di wakaf tapai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di wakaf tapai - Google Blog Search


Modul Bomba <b>di</b> Akademi Bomba <b>Wakaf Tapai</b>, Terengganu

Posted: 28 May 2013 01:16 AM PDT

Baru ada kesempatan nak bercerita pasal modul yang dilalui.
Ini antaranya lah. Banyak lagi gambar, tapi tak mampu nak letak semua. Beribu kut gambar dijana sepanjang tempoh 6 bulan 12 hari tu.
By the way, module ni antara yang banyak meninggalkan kenangan dan kesan.
Sebabnya, kaki aku cedera parah. Tak boleh berjalan tanpa berpaut.
Dan end up nya terpaksa berjalan menggunakan tongkat atau dipapah oleh teman-teman.
Terima kasih kepada aaina kerana meminjamkan tongkat beliau.
Terima kasih tak terhingga kepada kawan-kawan yang sudah bersusah payah sepanjang tempoh aku sakit tu.
Overall, yang boleh aku cakap, module ni kalau lah aku berkesempatan untuk sihat dulu, mungkin antara yang banyak pengalaman baru boleh ditimba.
Tak mengapalah. Allah dah cakap sampai takat itu sahaja yang aku boleh buat, aku redha.
Alhamdulillah, kaki yang cedera itu sudah kembali ke sedia kala. Syukur sangat yang tak terhingga.
Bomba tetap menjadi kenangan yang tak akan mungkin boleh untuk aku ulangi sekali lagi.
Kadang-kadang, peluang datang hanya sekali.
Sekiranya ia datang, cherish the moments to the maximum level.
Jarang peluang datang untuk kali kedua kan?
Amat lah rugi untuk orang yang tak menggunakan peluang yang dah terbentang luas depan mata.

Tiga Beranak Maut Dalam Kemalangan <b>Di Wakaf Tapai</b>, Terengganu

Posted: 30 Apr 2013 08:25 AM PDT

Tiga sekeluarga maut dalam kemalangan di kilometer 27 Jalan Kuala Terengganu – Kuala Berang di Wakaf Tapai kira-kira pukul 3.45 pagi tadi.

Kejadian berlaku apabila kenderaan pelbagai guna dipandu Superintendan Ghazali Daud, 49 yang bertugas di unit Agama dan Kaunseling Bukit Aman terbabas.

Akibat insiden itu, isteri Ghazali yang dikenali sebagai Haniza, 40 tahun serta dua anak pasangan itu Ahmad Firdaus Izzudin, 11 dan Nur Aliah Adibah, 10 maut.

Manakala Ghazali serta lima anak iaitu Ahmad Fahmi Izzudin, 12; Nur Aliah Afifah, 7; Nur Aliah Atikah, 6; Aina Yusro,3 dan Akilah Husna, tujuh bulan cedera.

Ketua Polis negeri, Datuk Jamshah Mustapa memberitahu, mangsa yang cedera dihantar ke Hospital Kuala Berang, Hulu Terengganu sebelum dirujuk ke Hospital Sultanah Nur Zahirah di sini untuk rawatan lanjut.

" ); (function() { var nn = document.createElement('script'); nn.type = 'text/javascript'; nn.src = 'http://synad2.nuffnang.com.my/lr.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(nn, s.nextSibling); })();

Incoming search terms:

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di wakaf tapai</b> - Google Blog Search

Posted: 28 May 2013 09:15 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di wakaf tapai</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 09:41 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di wakaf tapai</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Apr 2013 09:21 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di wakaf tapai</b> - Google Blog Search

Posted: 25 Mar 2013 09:17 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di wakaf tapai</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jan 2013 09:28 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Homestay Kuala Berang, Ajil, <b>Wakaf Tapai</b>, Marang

Posted: 22 Jan 2013 05:13 AM PST

HOMESTAY   WAKAF TAPAI / BUKIT PAYUNG , MARANG / AJIL / KUALA BERANG
(TAMAN TAPAI INDAH).

Hubungi  013-9953389 / 01119983281 ( mohd Azwan) atau  013-9255701  (Cik Som)

Untuk penginapan murah dan selesa di Terengganu - sekitar Ajil , Wakaf Tapai dan Bukit Payung
RM 110.00 untuk malam ke- 2 hingga  malam ke -5

RM 90.00   malam ke- 6 dan ke atas.

- 2 buah bilik kelamin (double bed) dan  1   bilik single.
- ada air-cond, televisyen, cerek elektrik, rice cooker, peti ais dll


1. 1KM - IKBN,  AKADEMI BOMBA DAN PENYELAMAT (WAKAF TAPAI)

2. 8KM - KUALA BERANG
3. 16 KM - AIR TERJUN SEKAYU, PULAU KAPAS
4. 23 KM - KUALA TERENGGANU, TASIK KENYIR
5. 6 KM ke Kolej Islam Sains Terengganu (KIST) 

6. 8 KM ke Politeknik Hulu Terengganu 
7. 18 KM ke MRSM Kuala Berang
8. 18 KM Ke Sek. Men. Sains Hulu Terengganu
9.  Taman ini terletak di tengah pekan Wakaf Tapai- ada pasar malam, pasar tani, pasar raya Xiri, kedai runcit, kedai makan, sekolah rendah dan menengah


                       Plastik tilam tak sempat bukak lagi dah snap gambar. Plastik akan dibuka kemudian ye....

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di wakaf tapai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jan 2013 09:52 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

homestay <b>di wakaf tapai</b> dan ajil - Homestay wakaf Tapai dan Ajil

Posted: 15 Dec 2012 08:35 AM PST

[unable to retrieve full-text content]homestay di wakaf tapai dan ajil. HOMESTAY TAMAN TAPAI INDAH ( WAKAF TAPAI DAN AJIL). Untuk penginapan murah dan selesa di Terengganu - sekitar Ajil dan Wakaf Tapai. RM 120.00 untuk 1 malam. RM 110.00 ...

Bila Si Ayam Berkokok: FRAM <b>Wakaf Tapai</b> Terengganu

Posted: 15 Dec 2012 09:44 AM PST

dalam masa 4 jam perjalanan dari USM
aku berkelana ke negeri orang
huhu pergi ke Akademi Bomba dan Penyelamat
disebabkan jadual kiteorang yang berubah
jadi first2 kiteorang pergi ke lab dulu belajar buat analisis
tapi cam da tau je sebab da penah belajar sebelum ni
kiteorang semua pergi kat JBPM yang betul2 kat sebelah pasar payang tu
masa sampai situ berbulu mata tgk durian berlambak gilaaa!
D24 Musang king semua ada
tapi disebabkan kiteorang nak praktikal 
bajet cam hampa la tak dpat pergi
tapi last2 dapat gak jejak kaki ke sana
siap Dr Fahmi belanja makan durian lagi uollsss
da puas berdurian dan cari hadiah utk dia
gerak terus ke Wakaf Tapai
mmg rushing giler sebab since jadual dah berubah
kiteorang tak dapat di sambut dgn sebetulnya
tapi takpe kiteorang sume steady jek
dari dengar lecture, sampai lah ke siasat tempat kebakaran
tup tup dah 4 hari kat sana
mmg penat dan gembira tu semua ada
malas nak cerita, sebab byk sangat perasaan nye
huhu yang penting aku da rasa pergi bomba
ini menandakan aku da nak abes tahun tiga

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di wakaf tapai</b> - Google Blog Search

Posted: 23 Mar 2013 09:40 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di wakaf tapai</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jan 2013 09:52 AM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

homestay <b>di wakaf tapai</b> dan ajil - Homestay wakaf Tapai dan Ajil

Posted: 15 Dec 2012 08:35 AM PST

[unable to retrieve full-text content]homestay di wakaf tapai dan ajil. HOMESTAY TAMAN TAPAI INDAH ( WAKAF TAPAI DAN AJIL). Untuk penginapan murah dan selesa di Terengganu - sekitar Ajil dan Wakaf Tapai. RM 120.00 untuk 1 malam. RM 110.00 ...

Bila Si Ayam Berkokok: FRAM <b>Wakaf Tapai</b> Terengganu

Posted: 15 Dec 2012 09:44 AM PST

dalam masa 4 jam perjalanan dari USM
aku berkelana ke negeri orang
huhu pergi ke Akademi Bomba dan Penyelamat
disebabkan jadual kiteorang yang berubah
jadi first2 kiteorang pergi ke lab dulu belajar buat analisis
tapi cam da tau je sebab da penah belajar sebelum ni
kiteorang semua pergi kat JBPM yang betul2 kat sebelah pasar payang tu
masa sampai situ berbulu mata tgk durian berlambak gilaaa!
D24 Musang king semua ada
tapi disebabkan kiteorang nak praktikal 
bajet cam hampa la tak dpat pergi
tapi last2 dapat gak jejak kaki ke sana
siap Dr Fahmi belanja makan durian lagi uollsss
da puas berdurian dan cari hadiah utk dia
gerak terus ke Wakaf Tapai
mmg rushing giler sebab since jadual dah berubah
kiteorang tak dapat di sambut dgn sebetulnya
tapi takpe kiteorang sume steady jek
dari dengar lecture, sampai lah ke siasat tempat kebakaran
tup tup dah 4 hari kat sana
mmg penat dan gembira tu semua ada
malas nak cerita, sebab byk sangat perasaan nye
huhu yang penting aku da rasa pergi bomba
ini menandakan aku da nak abes tahun tiga

Anak tak kenang jasa, sanggup pukul OKU dengan kerusi | The <b>...</b>

Posted: 14 Mar 2013 01:22 AM PDT


OKU kena pukul oleh anakMARANG  -  Seperti dirasuk, seorang anak berusia 20an, sanggup membelasah bapa sendiri dengan kerusi tanpa belas kasihan di hadapan ibunya.

Kejadian berlaku selepas kedua orang tuanya itu tidak memberi wang seperti dimintanya.

Akibat kejadian itu, Sulong Yaacob, 72, menerima 12 jahitan pada dua jari tangan kanan, selain lebam di bawah mata dan menerima rawatan di Klinik Kesihatan Wakaf Tapai, di sini kelmarin.

Sebelum kejadian kira-kira jam 8 pagi itu, mangsa yang juga OKU kerana tangan kirinya cacat, bertengkar dengan anak lelakinya apabila si anak mendesak sambil memarahi isterinya, Fatimah Yusof ketika meminta wang.

Bagaimanapun, isteri mangsa, seorang tukang sapu di sebuah pusat kemahiran di Wakaf Tapai itu gagal memenuhi permintaan anak lelakinya, walaupun wang diminta hanya beberapa ringgit sahaja tidak mempunyai wang.

Sulong yang tinggal di Lubuk Bayas, Pengkalan Berangan berkata, anak lelakinya itu kemudiannya naik berang, dan secara tiba-tiba mengangkat kerusi kayu lalu mencederakannya sebelum keluar dari rumah serta menyembunyikan diri di kampung itu.

"Macam mana isteri pak cik nak beri dia pitih (wang), mana kami nak dapatkan pitih setiap hari, nak guna untuk tujuan salah pula. Pak cik lama dah tak kerja, isteri pula hanya tukang sapu.

"Gaji isteri hanya RM400 sebulan. Pak cik pula hanya dapat bantuan bulanan JKM sebanyak RM200 sebulan. Jumlah RM600 itu hanya cukup buat beli barang dapur saja," katanya.

Lebih menyedihkan warga emas itu, anak lelakinya kerap bertindak kasar terhadap dia dan isterinya, menyebabkan isterinya tidak tahan dan mengambil keputusan membuat laporan polis agar kejadian itu tidak berulang.

"Hanya dia yang berperangai seperti itu. Pak cik rasa, dia sanggup pukul bapa sendiri kerana terdesak mendapatkan barang salah," katanya yang telah berkahwin sebanyak 11 kali, dan mempunyai 10 anak.

Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Ahmad Mazlan Yahaya ketika dihubungi Sinar Harian semalam, mengesahkan menerima laporan itu dan berkata, suspek kini sedang diburu. Kes disiasat di bawah Seksyen 324 Kanun Keseksaan.  -  SH


13 di dungun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di dungun - Google Blog Search


KELAB GREENBOC: [BERGAMBAR] Bot Terbalik <b>Di Dungun</b>, Dua <b>...</b>

Posted: 12 Jun 2013 03:24 AM PDT


Orang ramai mengerumuni pantai Sura untuk menyaksikan operasi mencari dan menyelamat bagi mengetahui perkembangan terkini tentang nasib yang menimpa dua sahabat yang masih hilang itu. - Foto: NIK MUHAMMAD RAFFIQ

Seorang nelayan terselamat manakala dua lagi rakannya dikhuatiri lemas apabila bot gentian kaca yang dinaiki mereka terbalik di perairan Pantai Sura Hujung, dekat sini semalam.

Kejadian pukul 4.45 petang itu menyebabkan dua nelayan berkenaan, Mohd Saifuddin Shafie, 18, dan Halim Hurus, 22, hilang manakala Mohd Mazli Mohamad, 30, berjaya diselamatkan.

Ketika kejadian, ketiga-tiga mereka dalam perjalanan pulang dari menangkap ikan dan ketika meluncur 300 meter menghampiri darat, bot yang dikemudi Halim dikatakan membuat pusingan mengelak selepas terlihat ombak kecil di hadapan.

Berikutan itu, bot yang dinaiki mereka dikatakan berpusing sebelum terbalik menyebabkan ketiga-tiga mereka tercampak ke dalam laut.

Ketua Polis Daerah Dungun Supt Dahlan Mohd Noor berkata seorang daripada nelayan itu iaitu Mohd Mazli diselamatkan oleh penduduk tempatan yang berada di tepi pantai dan melihat kejadian itu.

Beliau berkata Mohd Mazli yang lemas dan tidak bermaya kemudiannya dihantar ke Hospital Dungun.

"Sehingga pukul 8 malam tadi, gerakan mencari dua lagi nelayan itu masih diteruskan melibatkan anggota Bomba dan Penyelamat, Jabatan Pertahanan Awam Malaysia dan penduduk kampung," katanya kepada pemberita di sini.

Dahlan berkata ketiga-tiga nelayan itu yang berasal dari Kampung Sura Hujung keluar menangkap ikan sejak pagi.

Sementara itu, Hamidi Hurus, 19, ketika ditemui di hospital berkata ketika kejadian beliau berada di tepi pantai menunggu kepulangan abangnya, Halim.

"Masa itu saya melihat bot yang dinaiki abang berpusing saya nampak dengan jelas mereka semua tercampak ke laut," katanya.

Hamidi berkata dia hanya berjaya menyelamatkan Mohd Hazli manakala abangnya dan seorang rakan lain hilang. – Bernama

Tragedi tiga sahabat

DUNGUN – "Tiba-tiba saya lihat bot yang mereka naiki berpusing, ketiga-tiganya tercampak dalam air, saya lihat mereka tenggelam timbul namun saya tak dapat buat apa-apa," kata Hamidi Shafie, 19, adik kepada Halim Hurus, 22, salah seorang daripada mangsa lemas di Pantai Sura, dekat sini, petang semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 4.45 petang itu, bot gentian kaca berukuran kira-kira empat meter panjang dinaiki tiga sahabat itu dikatakan berpusing sebaik menghampiri pantai menyebabkan Mohd Shabudin, Halim Harun, 22, serta Mazli Muhammad, 30 tercampak ke dalam laut.

Ketika kejadian, mereka bertiga dalam perjalanan pulang ke pantai selepas keluar menangkap ikan di perairan Dungun kira-kira jam 7.30 pagi semalam.

Menurut Hamidi, kejadian cemas itu sempat disaksikannya kerana dia ketika itu berada di tepi laut menunggu kepulangan tiga sahabat itu.

Katanya, dalam keadaan cemas, dia terpaksa menunggu kira-kira 15 minit sebelum bot terbabit hanyut ke tepi pantai, lalu menghidupkan enjinnya semula dan memandu ke arah tiga rakan yang lemas itu.

Hamidi menceritakan, sebaik berjaya merapati lokasi sahabat itu lemas, dia terpandang kelibat Mazli lalu terus memautnya ke dalam bot.

"Ketika saya memaut Mazli ke dalam bot, dia beberapa kali menyebut nama Halim, saya cuba mencarinya namun dia sudah hilang dari pandangan.

"Saya kecewa sebab tak dapat selamatkannya," kata Hamidi yang masih trauma dengan kejadian menimpa abang dan rakannya itu.

Turun kali kedua cari mangsa

Hamidi kemudiannya membawa Mazli ke darat sebelum turun semula ke laut memandu bot untuk mencari dua lagi mangsa yang masih hilang.

Hamidi berkata, selepas tiba kali kedua di lokasi mangsa hilang, dia gagal mengesan dua mangsa, lalu pulang semula ke darat sebelum pihak berkuasa melancarkan gerakan mencari dan menyelamat mangsa dilaporkan masih hilang itu.

Sementara itu, penduduk, Nasir Ismail, 48, berkata, Mazli dan dua rakannya yang masih hilang itu merupakan sahabat baik dan mereka dikatakan sering turun ke laut bersama untuk menangkap ikan.

Nasir berkata, sebaik menerima berita kejadian lemas itu, dia yang tinggal berdekatan bergegas ke pantai dan sempat memberi pertolongan kepada Mazli sebaik mangsa dibawa ke darat.

"Ketika itu dia sudah tidak bermaya. Saya beberapa kali cuba mengajarnya mengucap tapi dia tidak sedarkan diri, tak tahulah nasibnya bagaimana," kata Nasir yang bekerja sebagai pemandu trak tunda.

Ibu doa anak ditemui

Ibu Sahbudin, Mariam Mat Ali, 54, ketika menyaksikan operasi mencari anaknya itu menceritakan, anaknya sebelum itu dikatakan tidak pulang ke rumah dan dia berkemungkinan bermalam di rumah Halim untuk memudahkan dua sahabat itu turun ke laut pada awal pagi.

Mariam berkata, mangsa, anak ketujuh daripada 10 beradik itu merupakan bekas pelajar kelas pendidikan khas sekolah Menengah Kebangsaan Sura dan turut mempunyai kad OKU yang berdaftar dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM).

Katanya, sebaik pulang kerja, dia terkejut apabila dimaklumkan anak lelakinya yang mesra dengan panggilan Syamil itu lemas di laut.

"Bila diberitahu Syamil lemas di laut, saya rasa tiada harapan lagi. Apa pun saya berdoa dia segera ditemui," kata Mariam yang kelihatan sugul.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Dahlan Mohd Noor yang mengetuai operasi mencari dan menyelamat memaklumkan, gerakan mencari mangsa diteruskan.

Gerakan mencari juga turut melibatkan penduduk kampung. Sehingga jam 9 malam, keadaan Mazli dilaporkan stabil dan dirawat di Hospital Dungun, manakala operasi mencari dan menyelamat dua lagi yang masih hilang diteruskan.

Sabtu lalu, seorang kanak-kanak berusia lapan tahun, Nurul Nabilah Zubir menjadi mangsa lemas ketika sedang mandi-manda di pantai Teluk Gadung, kira-kira 500 meter dari lokasi tragedi lemas membabitkan tiga sahabat itu.

Ia kejadian kedua dalam tempoh seminggu. -SH


Abang Sahbudin, Mohd Shahrizam (kiri) memeriksa beg pinggang, dipercayai milik Halim yang ditemui di permukaan laut berhampiran lokasti dua sahabat itu dilaporkan hilang. - Foto: NIK MUHAMMAD RAFFIQ

Penduduk kampung turut membantu mencari dua mangsa yang masih hilang dengan menggunakan bot gentian kaca. - Foto: NIK MUHAMMAD RAFFIQ

TERKINI Mangsa terakhir bot gentian kaca terbalik ditemui

DUNGUN - Gerakan mencari dua nelayan yang hilang selepas bot gentian kaca yang mereka naiki terbalik di perairan Pantai Sura Hujung di sini semalam, ditamatkan setelah mayat mereka ditemui hari ini.

Ketua Polis Daerah Dungun Supt Dahlan Mohd Noor berkata mayat Mohd Saifuddin Shafie, 18, ditemui terapung oleh pasukan penyelamat kira-kira pukul 5.25 petang ini.

Terdahulu mayat seorang lagi nelayan, Halim Hurus, 22, ditemui kira-kira 1 pagi ini setelah terdampar di persisir pantai kira-kira 100 meter dari tempat kejadian.

Dalam kejadian kira-kira 4.45 petang semalam, tiga nelayan terhumban ke laut setelah bot yang mereka naiki terbalik. Seorang daripada mereka, Mohd Mazli Mohamad, 30, berjaya diselamatkan penduduk tempatan yang berada di tepi pantai.

Ketika kejadian, ketiga-tiga mereka dalam perjalanan pulang daripada menangkap ikan dan ketika meluncur 300 meter menghampiri daratan, bot yang dikemudi Halim dikatakan membuat pusingan mengelak selepas terlihat ombak kecil di hadapan.

Berikutan itu, bot yang dinaiki mereka dikatakan berpusing sebelum terbalik menyebabkan ketiga-tiga mereka tercampak ke laut. - Bernama

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved