ads

Ahad, 10 Julai 2011

13 di pulau redang - Google Blog Search

2 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau redang - Google Blog Search


Beladau Seri: Bersantai <b>di Pulau Redang</b>, Terengganu

Posted: 07 Jul 2011 11:28 AM PDT

Setelah berkunjung ke Pulau Sah Besar, Tasik Kenyir kali ni kita bersantai pulak ke Pulau Redang, Terengganu. Perjalanan ke Pulau Redang mengambil masa lebih kurang 45 minit dari Pengkalan Merang. Kalau anda naik ferry dari Taman Shahbandar, Kuala Terengganu ianya mengambil masa lebih kurang 2 jam. Kalau nak cepat ke Pulau Redang lebih baik naik kat sini. Kat pengkalan ni ada banyak bot-bot bersaiz sederhana dan besar di sini. Jadi anda boleh pilih nak naik yang mana satu. Kali ni kami menaiki bot Holiday Resort. Tengok tu..bot sudah ready ...Jom ikut kami..

 Wah...ni merupakan kali pertama Faiq akan pergi ke Pulau Redang bersama To' Ciknya. Bukan main bergaya lagi Tok Cik bersama faiq hendak naik bot ke Pulau Redang ..macam orang muda..

Landing time..kita sudah sampai ke Pulau Redang, Holiday Resort. Tengok tu..nak turun dari bot dah disediakan tangga..terus turun ke tepi pantai.

Best ! Best ! Best ! kata Bihah bila saja sampai dan menjejak kaki ke Pulau Redang

Sungguh indah pemandangan di sini. Airnya jernih dan membiru ciptaan Allah . Sekali tengok ajer rasa tenang dan damai.

Saya dah sampai kat Redang Holiday Resort. Berposing kejap buat kenang- kenangan kat papan tanda resort nie... Jangan marah yer..

Kalau nak tahu di sini lah chalet tempat kami menginap. Ianya terletak di tempat yang agak tinggi serta mengadap laut ( seaview ). Biliknya luas serta lokasinya pun menarik. Petang - petang bolehlah bersantai di luar sambil di tiup angin sepoi-sepoi bahasa.. kata orang bolehlah kalau nak hlangkan tensen....

selain tu , kat sini jugak boleh buat aktiviti bermain pasir.  Hai ..tu nak buat apa tu..nak buat kuih ke

Antara aktiviti yang paling best kat sini adalah mandi di tepi pantai. Waahh..waahh..waah..bukan main suka Bihah main air laut..Landai dan jernihnya air kat laut kat sini.. Kat sini tempatnya Insyaallah selamat kerana pantainya sangat landai ..

Saya pun dah pandai berenang lah..

Haah..inilah Gaya ku yang tesendiri..I wanna to fly ...

Kat sini memang Best ...cuba tengok view kat belakang saya tu..airnya jernih dan biru...

Antara sebahagian ahli keluarga penulis yang turut serta berehat ke Redang Holiday,Pulau Redang.

4 orang kanak - kanak yang sedang bermain air laut .Mungkin suatu hari nanti kita akan datang lagi kat sini..
Tidak ketinggalan , buat kenangan najla bergambar bersama ibunya di Pulau Redang ini. Rasanya dia pun tdk puas lagi bermain dan mandi air laut di sini. Jika ada kelapangan masa, kita akan datang lagi ke sini untuk bersantai.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di besut - Google Blog Search


Alami Terengganuku...: Tomoi (Muay Thai) <b>di Besut</b>

Posted: 10 Jul 2011 04:54 AM PDT

Istilah 'gedebe' sering dikaitkan dengan masyarakat Negeri Kelantan. Sebenarnya istilah ini juga dikongsikan penduduk daerah Besut yang bersempadan dengan negeri Cik Siti Wan Kembang itu. Persamaan kolokial antara dua tanah yang berbeza ini membawa kepada banyak persamaan budaya dan cara hidup yang sebenarnya sangat unik dan tiada dalam daerah lain di Negeri Terengganu. Kedudukan daerah Besut ini yang berhampiran dengan Kelantan dan Thailand membawa sedikit sebanyak pengaruh dalam kehidupan masyarakat di sini.

Sukan Tomoi(Muay Thai) sebagai contoh, menjadi satu kesukaan dalam masyarakat di sini. Seperti Dikir Barat juga, perlawanan tomoi sering diadakan di pelbagai tempat yang menjadi tumpuan orang ramai. Kebiasaannya, perlawanan ini diuruskan oleh persatuan yang menghimpunkan peninju-peninju tomoi dari Kelantan dan juga Besut. Kawasan yang akan diadakan pertandingan dipagar dengan atap zink yang tinggi. Bayaran RM10 untuk dewasa dan RM5 untuk kanak-kanak. Nyatanya, bayaran ini sangat berbaloi untuk menyaksikan beberapa pasang peninju tomoi beradu tenaga di pentas maruah ini. Lebih mengujakan, terdapat juga peninju tomoi dari kalangan wanita yang tidak kurang hebatnya.

Kelunakan bunyi serunai dan gendang menemani perlawanan jaguh-jaguh tomoi tempatan. Semakin kuat tumbukan dan tendangan, semakin kuat jeritan dari penonton-penonton. Tubuh jaguh-jaguh tomoi yang bertarung ini keras bak besi, terutamanya di bahagian tulang kering yang sering berlaga. Sesekali kaki singgah di muka menambahkan lagi teriakan penonton dan sesekali siku singgah di muka membuatkan lawannya rebah.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di gong kedak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di gong kedak - Google Blog Search


Alami Terengganuku...: Hari Terbuka Pangkalan Udara <b>Gong Kedak</b> TUDM

Posted: 26 Jun 2011 12:54 AM PDT

Sempena Hari Ulangtahun TUDM ke 53, hari terbuka Pangkalan Udara Gong Kedak telah diadakan pada 24-25 Jun lalu. Pelbagai aktiviti-akitivi yang menarik telah dijalankan seperti pertunjukan payung terjun, pertunjukan udara dari TUDM, kawad senyap TUDM, Tempur tanpa senjata, Muay Thai, Paramotor, Pameran dan pelbagai lagi. Karnival ini dimeriahkan lagi dengan kehadiran ramai pengunjung yang sanggup datang dari jauh untuk menyaksikan sendiri jet-jet pejuang secara dekat yang sebelum ini hanya dilihat di kaca televisyen. Pelbagai pesawat dipamerkan dan yang paling mencuri tumpuan ialah Sukhoi.

Pertunjukan Payung Terjun

Komando

Pakaian untuk jet pejuang

Sukhoi Malaysia.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di batu rakit - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di batu rakit - Google Blog Search


Teganuku..segalanya <b>di</b> sini..: Asrama Darul Akhyar Mulakan Operasi <b>...</b>

Posted: 09 Jul 2011 07:11 PM PDT


Asrama Darul Akhyar kelolaan Majlis Agama Islam dan Adat Melayu (Maidam) Terengganu di Kampung Tanjung Kapal, Batu Rakit, di sini mula beroperasi dengan pengambilan kumpulan pertama seramai 98 pelajar.

Ketua Pegawai Eksekutif Maidam, Wan Harujan Sulaiman berkata, asrama untuk anak yatim dan fakir miskin itu menelan kos RM4.3 juta dengan pembinaan dua blok asrama lelaki dan perempuan, kantin, surau dan rumah warden.

Katanya, asrama itu telah mengambil pelajar bermula dari tingkatan satu hingga empat dari seluruh negeri dan mereka telah ditukarkan ke Sekolah Menengah Kebangsaan Batu Rakit, dekat sini.

"Semua kos operasi termasuk elaun tujuh kakitangan asrama, perbelanjaan setiap pelajar seperti yuran sekolah, tambang bas, duit saku ditanggung sepenuhnya oleh pihak Maidam.

"Pihak Maidam juga akan berusaha menambah baik prasarana seperti penyediaan perpustakaan, gelanggang sukan serta kawasan riadah bagi menjadikan Asrama Akhyar ini sebagai pusat pengajian dan kebajikan anak yatim yang terbaik," katanya.

Beliau berkata demikian dalam satu majlis kesyukuran pembukaan asrama itu di Batu Rakit, dekat sini semalam. Turut hadir, Pengerusi Jawatankuasa Agama dan Penerangan negeri, Khazan Che Mat yang juga Ahli Dewan undangan Negeri (ADUN) Batu Rakit.

Wan Harujan berkata, seramai 44 pelajar lelaki dan 54 perempuan yang berjauhan dengan keluarga di Darul Akhyar itu diberi perhatian khusus terutama soal disiplin dan pencapaian akademik.

Katanya, pihak Maidam juga mengalu-alukan sekiranya terdapat pihak lain seperti badan korporat dan individu persendirian untuk hulurkan sumbangan bagi membantu mereka mendapatkan pendidikan yang terbaik.

"Begitu juga dengan badan bukan kerajaan (NGO) dan penuntut institusi pengajian tinggi turut dipelawa mengadakan pelbagai program bermanafaat di asrama ini.

"Untuk itu juga, Maidam akan turut jalinkan kerjasama dengan beberapa asrama anak yatim yang diuruskan oleh pihak lain kerana mereka lebih berpengalaman dalam perkara ini," katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di hulu terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di hulu terengganu - Google Blog Search


PROGRAM KHIDMAT BANTU PSS <b>HULU TERENGGANU</b> 2011 | Pusat Kegiatan <b>...</b>

Posted: 06 Jul 2011 08:45 PM PDT

3 Julai 2011, Hulu Terengganu– BTPN Terengganu dibawah Unit Pusat Sumber telah mengadakan Khidmat Bantu di 12 buah sekolah yang terpilih di Hulu Terengganu.Khidmat bantu yang berlangsung dari 3 Jul dan majlis penutupnya berakhir pada 6 Julai turut disertai oleh PTP 2 dari setiap PKG Terengganu dan beberapa Guru Perpustakaan Media dari sekolah-sekolah yang terdekat.Program ini bertujuan membantu PSS Daerah Hulu Terengganu untuk meningkatkan lagi penggunaan PSS, pengurusan rekod, keceriaan dan susun atur perlatan serta program bacaan (NILAM). Secara amnya program khidmat bantu PSS di sekolah ini merupakan pemangkin dan kepada program peningkatan akademik murid di sekolah berkenaan. Majlis Penutup telah berlangsung di SMA Mahmudiah Hulu Terengganu. Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di pulau kapas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau kapas - Google Blog Search


Enjoy the Spirit of Freedom | Travel vacation travel

Posted: 10 Jul 2011 01:32 PM PDT

Are you looking for adventure in an exotic place? Would you like to conserve your resources so you can enjoy all the activities that you have ever dreamed of? Take off with Excitehotels to places that you have never seen or explored and discover excellent locations where you can get the best cheap accommodation in Singapore city. Offering fair value and reasonably priced delightful places, Excitehotels guides tourists with a tasteful touch to traditional or trendy accommodation to suit preferences. Giving the traveler convenience and comfort, Excitehotels opens out excellent facilities that are located in the exciting center of Singapore. With easy access to major attractions, Excitehotels gives the traveler a great range of cheap Singapore hotels. Travel through the fabled streets and explore Bugis Street, Bencoolan, Orchard Road, Little India, Chinatown and many more areas close to business districts, convention centers, shopping complexes and tourist attractions that the visitor will discover while staying at a cheap accommodation in Singapore.

While the tropical light filters through to wake adventure seeking tourists from their luxury Singapore hotels, the city bustles with activity to greet the day. Creating paths to visit the various dynamic attractions from their cheap accommodation in Singapore, the adventure enthusiast travelers can also visit Suntec City, Little India, The Esplanade, Plaza Singapura shopping malls, Bugis Junction and Marina Square before heading towards their adventure destinations. Offering a world of dare-devil activities and excitement, recreation and adventure has opened dimensions in Singapore city filled with adventure activities such as paragliding, adventure caving, jungle trekking, camping, snorkeling, scuba diving, rock climbing, cable skiing and canoeing. The list of activities is endless and goes on with recreation sports like, swimming yachting, sailing, water polo, water skiing, surfing, motor racing flying, walking, cycling and hiking. With a gamut of adventure and recreation to fill the day, tourists can return to rest and relax in their cheap accommodation in Singapore.

Celebrate the Passion of Adventure

As a many-splendor paradise, Singapore offers an open invite for brave-hearted adventure enthusiasts staying at accommodations in Singapore city to indulge in their favorite pastime. Visitors will find snorkeling great around certain locations in Singapore and will be able to discover a fascinating display of underwater life, ornamental fish and different kinds of sea animals. Giving you a break and a rest period between snorkeling and scuba diving, Excitehotels offers fabulous hotels in Singapore as the perfect rejuvenating getaway to get prepared for another wild and wet day! Scuba diving has drawn many an enthusiast to Pulau Tioman that is a popular diving site in Singapore. Crystal clear and blue, the waters of Pulau Tioman and Pulau Kapas have coral reefs that have amazing marine life. Visitors to Singapore can board a bus or a ferry to reach this exotic island. One need not be a professional diver to enjoy scuba diving as there are scuba diving centers to teach and guide amateur divers in Singapore. In order to help divers, there are various centers like the Aquaterra Adventures, Big Bubble Centre, Dolphin Dive Adventure and Services, the 51 Scuba Singapore and many other diving instructor centers that are structured to coach divers. They also rent diving equipment to assist the divers.  Visitors can have a marvelous adventure-filled vacation in sizzling Singapore city.

Excitehotels.com offers a Vacation of Wonder in Singapore


About the Author: With an incredible range of exciting accommodation in Singapore, Excitehotels.com gives their guests the best vacation of their lives filled with the spirit of adventure, appeal and aesthetic tastes.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di kemasik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemasik - Google Blog Search


Pemuda PAS DUN <b>Kemasik</b>: Pengarah PAS DUN <b>Kemasik di</b> program &#39;PAS <b>...</b>

Posted: 06 Jul 2011 08:48 PM PDT

Kerteh, 7hb. Julai - Pusat Khidmat Masyarakat PAS DUN Kemasik meneruskan misi 'PAS Bersama Mu' membantu golongan yang ditimpa kesusahan walaupun tiada kuasa pemerintahan dan sumber kewangan tetap.

Menurut Pengarah PAS DUN Kemasik, Ustaz Alias Abdul Hamid, program 'PAS Bersama Mu' ini menjadi aktiviti bulanan dan kebanyakkan golongan sasaran ialah mereka yang dalam kesempitan dan kesusahan hidup tetapi diabaikan dan disisihkan oleh kerajaan UMNO/BN disebabkan perbezaan ideologi politik.

Saudara Zakaria Awang, 50 tahun dari Kampung Baru, Kerteh seorang buruh mempunyai lima orang anak dan dua daripadanya mengalami masalah kesihatan.

Anaknya yang sulung, Mohd Alif Ridzuan, 14 tahun mempunyai penyakit sawan manakala anaknya yang kedua, Mohd Azrul Hakim, 13 tahun dikesan mempunyai masalah jantung.

Justeru itu, melalui tabung 'PAS Bersama Mu', Pusat Khidmat Masyarakat PAS DUN Kemasik telah mengunjungi kedua - duanya dan menyampaikan sumbangan kewangan sebanyak RM1,800.00.

Majlis penyampaian sumbangan disempurnakan oleh Pengarah PAS DUN Kemasik, Ustaz Alias Abdul Hamid.

Turut hadir ialah wakil dari akhbar Sinar Harian Kemaman, Ketua Penerangan PAS DUN Kemasik, Mohd Tishaah Hamzah, Bendahari PAS Cawangan Kg. Baru, Kerteh, Ustaz Haji Mohd Mahadi Nawi dan Ahli Jawatankuasa PAS Cawangan Kg. Baru Kerteh, Wan Mohd Faisal Wan Abdullah.

Ustaz Alias mengharapkan kerajaan UMNO/BN tidak mengabaikan golongan ini kerana mereka semua adalah rakyat dan menjadi tnggungjawap kerajaan untuk membantu golongan seperti ini.

'PAS DUN Kemasik hanya mampu membantu setakat yang ada, jika PAS diberi peluang sekali lagi menerajui kerajaan Terengganu insyaallah masalah keciciran seperti ini akan dipastikan tidak akan berlaku', ulasnya lagi.

Beliau seterusnya berkata, 'walaupun tanpa sumber pendapatan yang tetap, sumbangan orang ramai kepada PAS DUN Kemasik akan digunapakai bagi menolong golongan yang kesusahan', katanya.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


dea or <b>jabor</b>: ikutan simak ui loh

Posted: 06 Jul 2011 01:54 PM PDT

              waktu tanggal 3 gue abis simak ui nih! penting ga si bor?! penting lah wkwkwk
Oh iya mungin ada yang ga tau arti simak ui itu apa jadi simak ui itu artinya hmm seleksi masuk ui ya ujian buat masuk ui.sebenernya gue males sih ikutan simak ui, malah ga mau ikut tau kenapa? soalnya peminatnya banyak banget! mau tau yang ga daftar simak ada berapa? 16000 lebih orang semua tuh? ya iya lah masa setan sih -__- balik ke topik nah maka dari itu gue males banget ikut simak sekarang gini deh percuma juga kalo lo daftar juga lo pasti ga diterima sayang sayang kan uangnya 250 rb mending buat belanja baju baru aja hahah. yah mau ga mau ikutan juga deh, ini juga ikutan karna di paksa sama nyokap. mama nyuruh gue belajar yang bener buat masuk ui, biar mama bangga anaknya bisa masuk ui. apa sih ui cuma almamater kuning doang kan? apa semua yang kuliah di ui jadi orang sukses hah?! kuliah di negri ama swasta tuh sama aja menurut gue tergantung anaknya sendir mau belajar yang bener apa engga. kaya yang gue bilang di awal  gue emang udah ga niat buat ikutan simak makanya gue ga belajar sama sekali malah online terus, supaya di kira mama gue belajar dan gue ga di marahin ya gue downlaod aja tuh soal soal simak tahun lalu tapi ga gue baca sama sekali, boro boro boro di baca diliat aja engga hahah..
            tanggal 3 pun tiba juga, dengan rasa males akhirnya gue berangkat juga kesana sendirian, dengan modal tanya tanya akhirnya gue nyampe juga di smp 1 pgri depok yeah. mulai tesnya jam 10 sih tapi gue udah sampe dari jam 9 kerjinan gak sih gue -__- ruangan gue di ruang 13 di lantai 2 yaudah begitu nyampe pgri gue langsung naik tangga menuju lantai 2 dan berdiri di deket ruang 13 lagi enak twitteran eh ada yang greet gue
      d: dia (gue ga tau namanya siapa)

      g: gue dea

mulai pembicaraan
        d: dari sekolah mana
        g: dari sman 6
        d: depok?
        g: iya depok
        d: kemaren ikutan snmptn? 
        g: iya ikut
        d: lolos gak?
        g: engga Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di dungun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di dungun - Google Blog Search


Pembangunan Pantai <b>Di Dungun</b>

Posted: 06 Jul 2011 01:17 AM PDT

Sejak beberapa tahun kebelakangan ini pelbagai Homestay, Hotel, Resort tumbuh bagai cendawan di sepanjang pantai dari bermula jalan Muzium Dungun hinggalah ke Sura Hujung. Perniagaan berteraskan perhotelan ini semakin bertambah dan panorama di sini hampir-hampir mirip di sepanjang pantai Port Dickson (walau tidak segah PD). Ini mewujudkan peluang pekerjaan kepada penduduk setempat. Cumanya aku rasa kurangnya promosi tentang hotel-hotel di sini. Mungkin baru merangkak dan pantai-pantai di Dungun ini masih lagi memerlukan sedikit sentuhan pembangunan tanpa perlu mengacau keaslian keindahannya.

Cakap-cakap kampung mengatakan tanah-tanah pantai ini akan dibangunkan, mungkin untuk tujuan pelancongan. Bagi aku ia bagus tapi seperti yang aku katakan tadi, diharapkan sentuhan pembangunan tidak menjadi pengacau kepada keindahan yang asal di sini. Jangan rosakkan landskap pantai di sini. Mungkin pantai PD boleh dijadikan penanda aras, tetapi terlalu banyak hotel yang meninggi langit, pelbagai deretan bangunan telah menjadikan pemandangan di sana tidak sesyahdu pemandangan pantai-pantai di Dungun. Pendek kata-sesak. Mungkin boleh dibuat kuota jumlah hotel dan resort yang boleh dibina di sepanjang pantai di Dungun bagi memudahkan pihak PBT mengawasi pembangunan di sini di samping dapat mengekalkan keaslian keindahan pantai.

Satu lagi ialah promosi. Peningkatan promosi mungkin menjana ekonomi di Dungun. Aku rasa sekalian blogger-blogger atau jurnalis jati Dungun atau berpangkalan di Dungun boleh membantu dengan mempromosi secara percuma di blog dan laman sesawang anda. Apa salahnya membantu anak setempat kita sendiri? Selain daripada itu, aktiviti-aktiviti pelancongan di Dungun mungkin boleh dipertingkatkan, dan aku rasa anak setempat kita di dalam PBT atau dalam kerajaan mempunyai perancangan yang baik bagi meningkatkan pelancongan di sini.

Sedikit cadangan aku :

  • Jadikan Pasar Besar Dungun segah Pasar Kedai Payang atau Pasar Siti Khadijah di Kelantan. Jadikan pasar ini bukan semata-mata menjual barang masakan, dapur dan hasil darat dan laut, tetapi juga intergrasikan juga dengan hasil seni tempatan seperti batik canting-dengan membina kawasan mengusahakan batik canting (Rumah Batik Canting), kawasan pembuatan keropok lekor/keping (Rumah Keropok Lekor), kawasan mengusahakan makanan tradisional seperti akok, nasi dagang, rojak kateh dan sebagainya-namakan ia sebagai Rumah Juadah Terengganu. Popularkannya walau mungkin mengambil masa.
  • Jadikan Melaka sebagai penanda aras dalam menjaga kebersihan dan menjadikan pelancongan sebagai sumber ekonominya.
  • Temakan daerah Dungun dengan satu nama yang memudahkan pelancong untuk mengenalinya- umpamanya sebelum ini Dungun pernah digelar Dungun Bandar Tenggiri. Aku pula lebih suka dikenali sebagai Bandar Muara Sungai.
  • Slogan JOM PAKAT GI DUNGUN, begitu menarik, cuma perlukan seseorang yang pakar untuk membuat logo bagi menusuk ingatan para pelancong. Aku pula gemar menggunakan Tiang OPAL sebagai tanda pengenalan Dungun. Mungkin anda mempunyai pendapat yang berbeza?
Itu sahaja? Mungkin.
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di kerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kerteh - Google Blog Search


nizzafazlis: Seminar FISH <b>di KERteh</b> & K TRG

Posted: 09 Jul 2011 07:08 PM PDT






Alhamdulilah syukur ke hadratNYa Seminar yang dirancangkan telah berjaya diadakan di kedua2 tempat. Walaupun kehadiran peserta yang kurang itu tidak mematahkan semangat untuk saya terus berjaya di masa hadapan. Terima Kasih kepada para peserta seminar yang telah hadir dan tahniah kerana telah meluangkan masa untuk lebih maju ke hadapan di saat orang lain meluangkan masa berhibur bersama keluarga.

Tidak lupa juga ucapan jutaan terima kasih kepada mentor saya Prof. Madya Dr Ahmad Rahman Songip kerana sudi juga hadir menjayakan seminar tersebut. Insyaallah pada masa hadapan kehadiran yang lebih ramai lagi.

Kepada orang yang sangat memahami dan orang yang banyak memberikan sokongan ialah Husband saya kerana banyak membantu dalam menjayakan program ini. Insyaallah perjalanan kita dalam proses menjadi bebas kewangan atau financial freedom akan tercapai dalam masa 10 tahun ini.

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

13 di chukai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di chukai - Google Blog Search


Haji Hanafiah Untuk DUN <b>Chukai</b>: Gotong Royong ganti atap <b>di</b> Kg <b>...</b>

Posted: 03 Jul 2011 09:31 AM PDT

Sumbangan Anda Amat Di Perlukan
Salurkan Sumbangan, Sedeqah, Zakat dll kepada kami;

Dana Kebajikan DUN Chukai
No. Akaun : 130 260 100 402 33
(Bank Islam Malaysia Berhad Chukai)

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

di negeri terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri terengganu - Google Blog Search


Ucap utama Pengarah Pelajaran <b>Negeri Terengganu di</b> Majlis Taklimat <b>...</b>

Posted: 13 Jun 2011 11:01 AM PDT

[unable to retrieve full-text content]KOTA BHARU - Seramai 87 orang Guru Besar terpilih dari seluruh negeri Terengganu telah mengikuti Taklimat Profesional Guru Besar Terengganu di Perdana Resort ,Kota Bharu mulai 13 hingga 15 Jun 2011. ...

13 di bukit besi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di bukit besi - Google Blog Search


Kembara Berduri: Nafas baru <b>Bukit Besi</b>

Posted: 01 Jul 2011 01:09 AM PDT


Sebelum ini Bukit Besi digemparkan dengan desas desus pembinaan salah sebuah universiti terkemuka di Malaysia berhampiran dengan Tasik Puteri. Setelah perletakan batu asas dalam Majlis Pecah Tanah beberapa tahun kemudian, maka kini sebuah kampus baru sedang giat dalam pembinaan....
Dari pandangan hadapan....
Sebahagian kampus ini akan menjadi penghuni baru di tasik tersebut
Pelan pembinaan mengikut fasa-fasa yang telah dirangka..
Dengar kata dengan pembinaan kampus ini, ia akan melengkapi kampus lain di Terengganu sebagai Kampus Induk universiti tersebut....
Apa-apa pon semoga universiti tersebut terus unggul sepanjang masa..
Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.
 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved