ads

Sabtu, 26 April 2014

13 di chukai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di chukai - Google Blog Search


Kerana BN Kalah <b>Di</b> Dun <b>Chukai</b> Kepada Pembangkang, Kemaman <b>...</b>

Posted: 12 Jan 2014 08:51 PM PST

Robin Hood apa macam neh? Main sebarangan aje keluarkan kenyataan. Tak fikir ka kenyataan ini menguris perasaan rakyat yang menetap di Kemaman? Dan tak fikir ke bahawa sekarang neh bukan setakat tempat yang BN kalah aje banjir, tempat yang bn menang pun ada yang banjir juga.

Apa citer?

Aduh.

Ahmad Said. Aku setuju dengan kenyataan dari YB PAS, Adun Chukai, Hanafiah. Ucapan MB Terengganu terlalu angkuh dan ego. Meninggi diri. Banjir neh musibah. Tak dapat dinafikan punca kepada musibah neh ada berbagai2 sebab. 

Samada sistem perparitan yang tidak tersusun ke, tidak kemas ke, ataupun ban sungai yang tidak tinggi ke, apa ke. Namun dalam masa yang sama juga kadang2 kita tak boleh melawan ujian Allah. Mungkin selama neh kedalaman longkang2 yang kita bina mampu menampung air tetapi sejak air2 neh ia tak mampu nak tampung lagi disebabkan air hujan yang turun adalah lebih banyak dari luar biasa. So ini hukum Allah yang kita tak boleh predict. Kita bukan tuhan. Bila kita dah tahu kelemahan kita, kita repair la. Lagipun, selama neh, banjir memang berlaku tiap2 tahun di negara neh. 

Pengalaman sudah ada. Pengajaran sudah jelas terbentang. Kenapa tidak kaji bagaimana nak mengurangkan kesan kerugian akibat dari  banjir tersebut? Baik fikir bab tue. Dari sibuk menyalahkan pembangkang dalam hal neh. Lagipun. Apa kaitan nya pula samada PEMBANGKANG menang atau KALAH, samada BN menang atau kalah, dengan BANJIR? Takde kaitan kot. 

Ia soal bagaimana kita mampu tanggani musibah banjir dengan lebih effisen je. Kalau cekap, cekap la. Kalau tak cekap, tak cekap la. Kalau nak aniaya orang sebab kawasan tue PR, aniaya la, kalau sengaja lambat bagi bantuan sebab tue kawasan PR, lambat bagi bantuan la.. atau kalau sebab itu kawasan PR sengaja taknak naik taraf kemudahan2 tertentu untuk mengurangkan risiko banjir teruk, ia maksudknya sengaja taknak naikkan tarafkan la. Untuk balas dendam. Tak gitu ke Ahmad Said?

Tarik balik la Robin Hood. Kenyataan angkuh tue tak sesuai la dengan ciri2 Robin Hood. Ke Robin Hood Malaysia memang jenis angkuh?

HAHAHA..

Baca ;


BTW, kepada sesiapa yang ada rakaman asal ucapan MB Terengganu itu, mohon disalurkan kepada aku. Best gak dapat dengar sendiri. 

Oke bai.
IKLAN TEXT DISINI

13 di bukit besi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di bukit besi - Google Blog Search


My Tasks At <b>Bukit Besi</b> BH - Blogger

Posted: 24 Apr 2014 08:37 AM PDT

(A very simple 2 stories BH with lots of potential)

The owner of this BH at Bkt Besi Dungun Trengganu wanted my opinion.

He drove me up to the BH and wanted my best opinion.

I was quite impressed with the number of birds found inside.

The BH is very simple with nothing fancy inside.

A two stories BH located on the top of a hill facing Southeast.

After a short walk around I listed to him a number of things that he should do to make sure the BH will hit 600 nests within the next 12 months.

Currently this unit, he got three more, the number of nests was around 120.

He called me just after three days and wanted me to carry out all the things that I have recommended.

Two days ago I took my two worker up and started work on some of those things to improve the nests population.

My first task was to install the hexagonal tweeter.

The second task was to upgrade those tweeters located at the main entrance hole.

I also installed two sets of external sound tweeters on the first door leading to the two floors.

I told the owner that currently most of those birds are staying on the top floor but it would be better for them to stay at the bottom floor.

Let me try to make the bottom floor more attractive as compared to the top most floor.

I started my mission by relocating the entrance door to the ground floor.

The entrance door was relocated which will make those birds easier to fly in.

The entrance door to the top floor is a bit more sharp to discourage them from populating the top floor.

The lower floor will have more attractive gadgets while the top floor will be with lesser gadgets.

There will be lots of cluster tweeters and together with it will be those styrofoam fake nests.

Just one day after some adjustments of the sound system, the crowd entering was very impressive.

I have instructed my workers to make sure that I can play two external sounds at any one time.

The external sound playing tweeters located inside the nesting rooms will be playing a special selected external sound at night.

There will be lots of pheromone smell inside this BH.

It will be very nice once the revamp is completed.

Tentative date of completion is this Sunday April 26th 2014.

Call me if you wish to come and see my master piece (0177551318)

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved