ads

Jumaat, 30 September 2011

13 di seberang takir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di seberang takir - Google Blog Search


[ini wilayah tun azhar]: KARNIVAL 1M 1S (SEPAK TAKRAW) MSSD <b>...</b>

Posted: 29 Sep 2011 12:27 AM PDT

8 Fakta tentang kejohanan:

1. Berlangsung pada 28 Sept. 2011 bermula jam 2.30 petang. Tempatnya di mana lagi kalau tidak di SK. Seberang Takir yang menjadi hos tetap acara sepak takraw saban tahun. Tapi kira ok la. Kalau kena jadi tuan rumah acara gimnastik ke, gimrama ke, renang ke lagi pecah kepala nak fikir.

2. Penyertaan 10 buah sekolah dalam daerah Kuala Terengganu Utara. Rasanya jumlah ni tak sampai 1/3  daripada jumlah sekolah rendah di daerah Kuala Terengganu Utara ni. Sekolah lain mana. Mungkin ada kekangan masing-masing. Atau pun sebab SK. Seberang Takir ada tekong servis kuda dan 'state player' yang menjadi igauan ngeri team lain. Ala..tak kisah la 'state player' atau 'estate player'. Kita join je bagi meriah.
Seberang Takir pun masuk acara lain walaupun cap ayam je.

3. Terbahagi kepada 2 kumpulan A dan B dengan 5 pasukan setiap kumpulan. Dua pasukan teratas setiap kumpulan akan mara ke 8 terakhir. Kiraan mata ialah 25 mata dengan satu set je. Tak ada set kedua apa lagi tie break. Dius pun tak ada sebab dikategorikan sebagai 'modified game'.

4. Keputusan peringkat kumpulan:
4.1 SK. Seberang Takir vs SK. Gong Badak (25-0) menang percuma sebenarnya.
4.2 SK. Seberang Takir vs SK. Kampung Gemuroh (25-9)
4.3 SK. Seberang Takir vs SK. Padang Kemunting (25-8)
4.4 SK. Seberang Takir vs SK. Tanjung Gelam (25-8)
 *SK. Seberang Takir muncul johan kumpulan.

5. Keputusan separuh akhir:
5.1 SK. Seberang Takir vs SK. Tanjung Gelam (25-9) 

6. Keputusan akhir:
6.1 SK. Seberang Takir vs SK. Batu Rakit (25-8)

7. La..johan lagi. Alhamdulillah. Tahniah dan terima kasih pada semua yang menjayakan kejohanan. Jumpa lagi edisi akan datang.

8. Kejohanan tamat tapi medal dan sijil tak dapat. Medal dan sijil bukan diuruskan oleh hos/pengelola sebaliknya nun orang atasan di PPD. Bila ditanya, medal dan sijil belum siap. Adu..budak2 dah penat. Tapi masa penyampaian hadiah, medal pulak tak ada. Cuba bayangkan kalau Grand Prix F1 tak de medal masa penyampaian hadiah. Nasib baik penganjur ada sediakan hamper atas inisiatif Pengurus Kejohanan. Kalau tak memang hampa la..

13 di paka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di paka - Google Blog Search


Bicara Hatiku...: kerja kebajikan <b>di PAKA</b>, trg

Posted: 01 Jul 2011 05:55 AM PDT




salam hai kwn3...

pada tanggal 30.6 hari khmis..ktorg k rumah en rosdin utk bt kerja kebajikan. seperti biasa, rumah y benar2 terpilih dan layak akan diberi sumbangan..
seperti mknn harian, klgkapan rumah,membina tandas baru dan bilik air, dan mmbt tngga.
alhamdulillah dengan kerjasama bersama rakan2 yang sgup meluangkan masa kerja kbajikan selesai sblm matahari terpacak ats kepala..

13 di besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di besut - Google Blog Search


Enam lelaki ditahan miliki dadah <b>di</b> sekitar <b>Besut</b> | BorneoPost <b>...</b>

Posted: 26 Sep 2011 06:18 PM PDT

Posted on September 27, 2011, Tuesday

BESUT: Polis menahan enam lelaki berumur antara 17 dan 32 tahun kerana memiliki pil kuda dan dadah jenis heroin dalam tiga lokasi berasingan yang dijalankan oleh Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Besut pada hari Rabu dan Khamis lepas.

Ketua Polis Daerah Besut, Supt Kamaruddin Mohd Zakaria berkata dalam serbuan pada kira-kira jam 8.10 pagi Rabu lalu seorang buruh berumur 25 tahun yang menetap di Kampung Tasik Tok Lebai dekat Jabi di sini ditahan setelah polis menjumpai dadah jenis pil kuda (dadah jenis methamphetamine) di rumahnya.

"Hasil pemeriksaan lanjut dibuat di dalam rumahnya, polis menjumpai sebanyak 95 biji pil kuda, daripada jumlah itu 40 biji berada dalam kocek seluarnya dan baki 55 pil berada di bilik tidur," katanya kepada pemberita di sini semalam.

Beliau berkata, suspek yang berasal dari Kampung Renek di sini dipercayai bergerak aktif dalam pengedaran pil kuda sejak lima bulan lepas turut didapati positif methaphermine dalam ujian air kencing terhadapnya.

Suspek disiasat dibawah Seksyen 39A(1) Akta Dadah Berbahaya (ADB) 1952.

Beliau berkata, pada serbuan kedua pada Khamis, 4.20 pagi, polis menahan empat lelaki termasuk seorang pelajar sekolah menengah berumur 17 tahun.

Kesemua yang ditahan berumur dari 17 hingga 30 tahun di sebuah rumah di Kampung Bukit Puteri dekat Kuala Besut di sini, katanya.

Beliau berkata dalam serbuan itu 41 biji pil kuda dan satu botol mengandungi serbuk putih dipercayai heroin ditemui di dalam rumah didiami empat lelaki tersebut.

"Empat lelaki ini masing-masing disiasat di bawah Seksyen 12(2) ADB 1952 dan 39A(1) Akta yang sama dan 15(1) ADB setelah polis mendapati tiga daripada suspek didapati positif dadah dalam ujian air kencing manakala pelajar sekolah itu didapati negatif dalam ujian tersebut," katanya.

Pada serbuan ketiga yang dilakukan pada jam 5 pagi, Khamis, polis menahan seorang lelaki berumur 32 tahun di sebuah rumah kawasan perumahan di Kampung Raja di sini.

Suspek ditahan kerana disyaki terlibat dalam satu kes samun di Bachok, Kelantan, beliau juga turut memiliki 58 biji pil kuda dan dua botol serbuk putih dipercayai dadah jenis heroin.

Dia disiasat mengikut Seksyen 39A(1) ADB dan 15(1) ADB serta polis juga menjumpai sebilah parang di dalam kereta Proton Wira miliknya. — Bernama

13 di gong kedak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di gong kedak - Google Blog Search


Selamat Datang Ke Laman Web Rasmi Kementerian Sains <b>...</b>

Posted: 20 Sep 2011 06:17 AM PDT

GONG KEDAK, TERENGGANU (20 Sept. 2011) :  Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, YB Datuk Seri Dr. Maximus Johnity Ongkili hari ini merasmikan bangunan Pejabat Meteorologi Gong Kedak milik Jabatan Meteorologi Malaysia (METMalaysia) yang baru di Jalan Kuala Besut.

Sebelum ini Pejabat Meteorologi Gong Kedak telah menumpang di bangunan pentadbiran TUDM semenjak ia mula beroperasi pada bulan November 2004 untuk memberikan perkhidmatan meteorologi kepada TUDM Gong Kedak sempena penempatan Skuadron 11 untuk Pesawat Pejuang Sukhoi 30MKM.

 

Pejabat ini telah beroperasi sepenuhnya pada bulan Februari 2007 dan selaras dengan pertambahan fungsi, pejabat ini seterusnya berpindah ke bangunan baru pada 11 Januari 2011 bersebelahan TUDM Gong Kedak.

 

Pejabat ini bertanggungjawab membekalkan khidmat cuaca penerbangan untuk operasi penerbangan tentera udara di Kelantan dan Terengganu.

 

Di samping itu ia juga turut memberi khidmat nasihat ramalan cuaca kepada Bilik Gerakan Operasi Negeri Kelantan dan Terengganu terutama semasa musim monsun timur-laut  dan menyalurkan amaran atau maklumat berkenaan aktiviti seismik kepada Majlis Keselamatan Negeri Terengganu serta ibu pejabat Tenaga Nasional Berhad negeri untuk  memantau keselamatan Stesen Janakuasa Kenyir, Terengganu.

 

Bangunan baru ini dibina dengan kos RM4.7 juta di bawah peruntukan Rancangan Malaysia ke-9.

 

Pada masa yang sama, Menteri juga merasmikan tiga stesen meteorologi yang masing-masing terletak di Kota Bharu, Kuala Krai dan Kuala Terengganu.

 

Bersempena dengan majlis perasmian ini, beberapa aktiviti sampingan turut diadakan untuk pelajar-pelajar sekolah iaitu ceramah interaktif dan pameran yang dianjurkan oleh agensi-agensi MOSTI.

 

Dua ceramah interaktif mengenai keselamatan siber dikendalikan oleh CyberSecurity,  yang bertajuk "I Know What You Did Last Raya" dan "What Happened in Phuket" bertujuan memberikan pendedahan secara langsung kepada para pelajar agar lebih bertanggungjawab dan berwaspada semasa melayari laman sesawang.  Sebagai tambahan, METMalaysia  mengadakan ceramah yang bertajuk "Inovasi dan Kreativiti".

 

Satu pameran juga turut diadakan yang disertai oleh Agensi Angkasa Negara, Pusat Sains Negara dan Universiti Malaysia Terengganu.  METMalaysia turut memberi peluang lawatan tapak kepada masyarakat untuk melihat sendiri kemudahan yang ada di Pejabat Meteorologi Gong Kedak.


Turut hadir di majlis pelancaran tersebut ialah Timbalan Ketua Setiausaha MOSTI Prof Datin Paduka Dr Khatijah Yusoff,  Ketua Pengarah Jabatan Meteorologi Malaysia Dr Yap Kok Seng dan Komander Pangkalan Udara Gong Kedak Brigadier-Jeneral Mohd Fauzi Ahmad.

 

 

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


Video & Gambar Sekitar Ribut <b>di Kuala Terengganu</b>

Posted: 27 Sep 2011 09:28 PM PDT

 

Ya Allah, peliharakanlah Terengganu



Sejak aku kecil, aku sering dengar cerita ribut dan hujan lebat akan melanda jika diadakan majlis nyanyian atau konsert  di Terengganu. Dan aku sendiri pernah rasa begitu. Kalau ada saja konsert atau persembahan nyanyian, malam tu ribut pasti akan melanda. Kali terakhir berlaku adalah ketika roadshow Anugerah Bintang Popular di Dataran Syahbandar.

Tapi sekarang, program hiburan yang melalaikan semakin menular di negeri Terengganu. Semoga apa yang berlaku semalam dapat menyedarkan kita tentang maksiat yang semakin berleluasa di negeri Terengganu Darul Iman yang tercinta ini.Ya Allah, peliharakanlah Terengganu.

Gambar diambil dari Facebook Ustaz Azhar Idrus (Klik Sini)

13 di hulu terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di hulu terengganu - Google Blog Search


JAWATAN KOSONG <b>DI</b> MAJLIS DAERAH <b>HULU TERENGGANU</b> <b>...</b>

Posted: 19 Sep 2010 08:19 AM PDT

Permohonan adalah dipelawa Warganegara Malaysia dan keutamaan kepada Rakyat Negeri Terengganu yang berumur tidak kurang daripada 18 tahun dari tarikh tutup iklan bagi mengisi kekosongan jawatan-jawatan berikut:
PENOLONG PEGAWAI PERANCANG BANDAR DAN DESA
PENOLONG ARKITEK LANDSKAP
PENOLONG  PEGAWAI SENIBINA
  • Permohonan hendaklah menggunakan Borang MDHT.TR.1 yang boleh didapati di Pejabat Majlis    Daerah Hulu Terengganu,  ATAU pemohon  boleh muat turun borang permohonan daripada   laman web Majlis Daerah Hulu Terengganu di alamat http://mdht.terengganu.gov.my .
ALAMAT PERMOHONAN
Borang yang telah lengkap diisi hendaklah ditulis nama jawatan di bahagian atas sebelah kiri sampul dan kirim ke alamat berikut:
Yang Dipertua,
Majlis Daerah Hulu Terengganu,
21700 Kuala Berang,
Hulu Terengganu.
TARIKH TUTUP : SEBELUM ATAU PADA 30 SEPTEMBER, 2010
Borang Permohonan Jawatan 
Iklan Jawatan Kosong 

13 di bukit besi - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di bukit besi - Google Blog Search


slumber + cooLfever: berbasikal ke <b>bukit besi</b> 1

Posted: 09 Sep 2011 02:32 AM PDT

hadoii.. lamer benar aku tak update blog ni. dah beberapa bulan dah.

so dengan itu aku memang konpem dah takde orang visit sini. T.T ..

takpe, ramadhan baru berakhir aku sabar ye.

mule2 aku citer dulu pasal amende yang berlaku sekitar aku dari

A sampai Z.  dari sebelum puasa sampai raye, barulah aku update

pasal mende lain.. kalau korang bosan, aku tetap nak pakse korang bace.

ok. yang pertame.

'pengalaman aku berbasikal ke bukit besi'.

alah.. berbasikal je.. tu pun nak kecoh.. ehem2. kalau setakat naik

basikal gedek2, aku pun taknak story. tapi lebih kurang sebulan yang

lepas la, kelab basikal bawah uitm ade wat satu aktiviti. kitorang

perlu berbasikal dari dungun ke bukit besi sejauh 40 km. yela, memang

takleh kalahkan pelumba2 basikal, tapi tetap jauh kan? ala kalau tak

jauh pun, korang anggap la jauh, leh aku bangga sikit ngan kudrat aku

yang mengayuh basikal letih2 ni.

kitorang bertolak pagi dalam kul 8, pastu sampai kat bukit besi dalam

pukul 11 lebih. alhamdulillah sepanjang perjalanan takde la kejadian yang

tak dingiini berlaku. cume semasa perjalanan tu ade la sekor babi

melintas jalan. orang2 yang tak penah tengok babi tu mula la kecoh2

"ehhh! tengok tu! babiii!". mungkin babi tu comel sangat kot sampai

diorang exited macam tu.




*gambar babi tak di snap sebab haramm

lepas sampai, kaum2 lelaki siap2 nak gi solat jumaat, sebab hari tu

hari jumaat. kalau hari lain, maka takde la solat jumaat. diorang balik

je dari masjid, kitorang makan. pastu gi kat tasik yang ade kat sane,

kitorang berkayak pulak. sebelum tu, kitorang berendam dulu dalam air

sambil gelak ketawa yang tak berapa comel bunyinye. pastu kitorang

diberi penerangan tentang kayak dan selepas tu, kitorang perlu naik

kayak berpasangan lelaki ngan perempuan. diorang suruh lelaki yang pilih

pasangan, so aku yang terpinggir ni menunggu je la sape2 yang datang.

alhamdulillah ade jugak lelaki yang pilih aku. maklum la, orang terpinggir.

lepas tu? nanti la sambungan entri lepas ni.. nak balik bilik la pulak..

hehee....

*korang mesti bace tau. kalau tak aku ganggu korang tiap2 malam.



Khamis, 29 September 2011

13 di rantau abang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di rantau abang - Google Blog Search


SINGGAH SEBENTAR - <b>Rantau Abang</b>, Malaysia Travel Blog

Posted: 18 May 2011 08:41 PM PDT

Flag of Malaysia  , Terengganu,
Tuesday, May 17, 2011

OTW balik dari kuala trengganu singgah mai sat kat rantau abang minum petang...

Rantau Abang merupakan salah satu destinasi pelancongan yang terkenal di Terengganu. Rantau Abang terletak 62 km dari Bandar Kuala Terengganu dan 17 km dari Bandar Dungun. Rantau Abang terkenal kerana pernah menjadi tempat pendaratan penyu untuk bertelur. Ia mempunyai kedudukan pinggir pantai yang baik kerana adanya lerengan yang curam dan mendalam untuk penyu mendarat di pantai tersebut.


Pada zaman kemuncaknya, setiap malam pada musim penyu bertelur antara Mac hingga Ogos, sekurang-kurangnya 80 ekor penyu akan mendarat di sepanjang pantai Rantau Abang. 


Penyu Belimbing antara spesies penyu yang paling banyak mendarat di Rantau Abang. Penyu Belimbing ini boleh membesar sehingga 2.5m panjang dan seberat 600kg. Penyu Belimbing merupakan penyu yang terbesar antara tujuh spesies haiwan itu yang wujud di dunia. Namun kini mengalami ancaman kepupusan. 

Ia hanya mendarat untuk bertelur di pantai Rantau Abang apabila tiba musimnya. Namun jumlah pendaratan penyu spesies itu menurun secara mendadak sejak 16 tahun lepas. Gaya hidup masyarakat di sesetengah negara yang menjadikan daging penyu sebagai hidangan mereka menyumbang kepupusan penyu seluruh dunia.

Inilah satu-satunya jenis penyu yang tidak bertempurung keras, di mana karapasnya (cengkerang) adalah lembut dengan mempunyai tujuh jaluran panjang yang memanjang dari bahagian kepala hingga ke ekor. 

Penyu ini mudah dikenali kerana cengkerangnya yang menyerupai seperti buah belimbing. Warna badannya adalah kehitaman dan bertompok-tompok putih. Bahagian atas mulutnya yang melengkung adalah untuk memudahkannya menangkap obor-obor yang merupakan makanan utamanya. 

Penyu ini menghabiskan hampir keseluruhan hayatnya di dalam laut lepas dan berkebolehan untuk menyelam sedalam 400m hingga 1,200m. Penyu Belimbing ini ada mendarat di Rantau Abang sebanyak dua kali pada 12 & 23 Jun 2008 dan sekali pada tahun 2009. 


Selain dari pernah menjadi lokasi penyu bertelur, pelancong juga boleh melawat Pusat Santuari Penyu dan Batu Penyu di Bukit Cik Hawa apabila berkunjung ke sini. Di Pusat Santuari Penyu, pelancong boleh melihat dan mempelajari lebih lanjut mengenai haiwan ini dan mengetahui tempat terbaik untuk melihat penyu bertelur.

Majlis Penasihat Santuari Penyu Negeri Terengganu bertanggungjawab bagi segala bentuk perlindungan, pemuliharaan dan pengurusan penyu di Negeri Terengganu Darul Iman.


Mengikut statistik Pusat Penerangan Penyu telah dikunjungi seramai 8,116 orang pada tahun 2008. Manakala pada tahun lepas seramai 9,979 pelancong melawat pusat penerangan itu iaitu 8,959 pelawat tempatan dan 1,020 pelawat luar negara. 


Kementerian Pelancongan Negeri Terengganu kini giat mempromosikan Rantau Abang sebagai tempat yang pernah menjadi kawasan pendaratan penyu.

Sila rujuk di sini untuk senarai tempat penginapan di Daerah Dungun, Terengganu.

Bagaimana Untuk Ke Rantau Abang....

Dari Kuala Terengganu

Sekiranya anda ingin ke Rantau Abang dari Kuala Terengganu, anda boleh menaiki bas ke Dungun dari Hentian Bas MBKT. Perjalanan akan mengambil masa lebih kurang 1 jam 15 minit dari Bandar Kuala Terengganu. Sekiranya anda dari Bandar Dungun, anda boleh menaiki bas ke Kuala Terengganu dari Hentian Bas di Dungun. Perjalanan mengambil masa lebih kurang 15 minit dari Bandar Dungun.

Anda juga boleh datang ke Rantau Abang dengan teksi. Sila rujuk senarai Perhentian Teksi di Kuala Terengganu. Jarak perjalanan dari Kuala Terengganu ke Rantau Abang ialah 62 km.

Dari Kuala Lumpur

Anda boleh menggunakan Lebuhraya Pantai Timur (LPT) menghala ke Kuantan. Cari arah perjalanan ke Kuala Terengganu atau Kemaman. Selepas tiba di Kemaman, cari arah papan tanda untuk ke Dungun. Jarak perjalanan di antara Kuala Lumpur dan Rantau Abang ialah lebih kurang 420 km. 

Dari Pulau Pinang 

Anda boleh menggunakan Lebuhraya Timur-Barat menghala ke Kota Bharu
Dari Kota Bharu, anda perlu mencari arah perjalanan ke Besut dan seterusnya ke Kuala Terengganu. Jarak perjalanan dari Pulau Pinang ke Rantau Abang ialah lebih kurang 892 km.

Dari Johor 

Anda boleh menggunakan Lebuhraya Utara-Selatan dan keluar di Plaza Tol Yong Peng. Dari Yong Peng, ambil lebuh raya ke Labis dan Segamat. Dari Segamat, anda boleh menuju ke Kuantan, Kemaman dan seterusnya Dungun.

<b>RANTAU ABANG</b> - <b>Rantau Abang</b>, Malaysia Travel Blog

Posted: 14 Mar 2011 09:37 PM PDT

Flag of Malaysia  , Terengganu,
Monday, March 14, 2011

OTW BALIK KE KUALA LUMPUR DARI KUALA TRENGGANU SINGGAH SEBENTAR DI RANTAU ABANG DAN BERGAMBAR DI TEPIAN PANTAI NYER...SAMBIL TGK PENYU

At 22km north of Kuala Dungun and 80km south of Kuala Terengganu, it is probably the most talked about tourist spot in Terengganu. There was a time when a great number of giant leatherback turtles came to Rantau Abang to lay their eggs between May and August. (Peak egg laying months are June and July).

Rantau Abang beaches are well-known for its turtles. In fact, the state of Terengganu's penchant to associate itself with turtles started here in Rantau Abang. Nonetheless, this beautiful beach makes up for it. The water is crystal clear and enticing enough for a swim. You could also climb the giant boulder rock, admiring its geological formation of different sedimentary layers throughout millions of years

. Also it provides an amazing bird's eye view of the beach.

For more information on the leatherbacks, there is a Turtle Information Centre managed by the Department of Fisheries at Rantau Abang. The rangers have been patrolling the beaches to ensure safety for the turtles when they come onto shore to lay their eggs. The centre is open every day except Friday and public holidays.

By Car:

From Kuantan, drive north for about 2 hours, passing through the oil town of Kerteh, Paka and Dungun. From Dungun town, head further north for another 5 minutes. You should be passing over the Dungun river bridge. After the bridge, passing by the exit to Teluk Bidara recreational beach, you will see a curve on the road and giant rock boulders which marks the beginning of Rantau Abang beaches on your right.

By Bus:

Buy a bus ticket at Hentian Putra Bus Station, Kuala Lumpur to Dungun, Terengganu.

By Air

There are flights Kuala Terengganu by Malaysia Airlines. From the airport, grab a taxi to Rantau Abang.

Lirik Lagu Kahitna – <b>Di Rantau</b> Lyrics | Lirik Lagu Free Download <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2002 12:00 AM PST

"Kahitna – Di Rantau"

Adik ingat saja pesan abang tadi malam
Abang pasti pulang tiada lama pasti datang
Jangan pikir De` abang kan selingkuh
Jika pulang kan pinang dirimu

Adik ingat saja pesan abang tadi malam
Bulan jadi saksi untuk cinta yang tergenggam
Tak akan ada wajah elok lain
Kusimpan habis hatiku untukmu

Yakinkan langkah abang di rantau
Bukan hanya menafsir dunia

(pesan abang..) Pesan abang..
(pesan abang..)Adik setia menanti..
(Janji abang..) Janji abang..
Walau bumi bergoyang cinta
Tak pernah goyah selamanya..

Adik ingat saja pesan abang tadi malam
Bulan jadi saksi untuk cinta yang tergenggam
Takkan ada wajah elok lain
Kusimpan habis hatiku untukmu

Share This Post To :

More Lyrics from Kahitna Lyrics / Koleksi Lirik Lagu Kahitna Lainnya:

  • » Kahitna - Aku Punya Hati
  • » Kahitna - Yang Penting Keren
  • » Kahitna - Ti Amo
  • » Kahitna - Tak Sebebas Merpati
  • » Kahitna - Soulmate
  • » Kahitna - Setelah Malam Ini
  • » Kahitna - Setahun Kemarin

  • View All Lyrics from Kahitna Lyrics / Lihat Koleksi Lirik Lagu Kahitna selengkapnya. Youtube Video (If Available)

    Free Download mp3 Kahitna – Di Rantau 4shared

    13 di seberang takir - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    13 di seberang takir - Google Blog Search


    MarangDaily – Berita Online Terkini » PAS <b>Seberang Takir</b> sudah <b>...</b>

    Posted: 10 Sep 2011 03:16 AM PDT


    Kehadiran ribuan penduduk pelbagai lapisan ke Majlis tersebut menjadi kayu ukur bahawa PAS Seberang Takir mempunyai kekuatan yang seimbang dengan Umno.

    Kedudukan Umno dalam DUN terbabit sebenarnya tidak kuat, namun Umno tidak pernah kalah dalam pilihanraya sebelum ini disebabkan ketidaktelusan undi pos, polis dan tentera.

    Pengarah Majlis Tindakan DUN (MTD) Seberang Takir, Ustaz Zakaria Dagang yakin, sekiranya usaha yang diambil oleh BERSIH diteruskan dan pihak Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) melaksanakan pilihanraya secara telus dan adil, DUN Seberang Takir akan bertukar ke tangan PAS.

    "Kita yakin, rakyat menyokong kita, kita kalah kerana undi pos polis dan tentera, sekiranya SPR telus dan adil, Seberang Takir InsyaAllah, PAS akan menang di Seberang Takir,"ujarnya ketika ditemui.

    Menurutnya, undi pos dalam DUN tersebut berjumlah sekitar 1,500 yang menjadi 'simpanan tetap' Umno, sebenarnya bukan undi sebenar anggota polis dan tentera.

    Katanya, berdasarkan pengakuan bekas anggota tentera sendiri, sebagaimana didedahkan, pihak lain yang mengundi bagi diri anggota tentera.

    Sehubungan itu, beliau mendesak pihak-pihak berkaitan, termasuk SPR dan Kementerian Pertahanan supaya memberikan hak mengundi sebenarnya kepada anggota tentera, tanpa sebarang tekanan.

    "Kita (PAS) mendesak pihak Kementerian Pertahanan supaya berikan hak kepada anggota tentera, mengundi sebenar dalam sistem demokrasi, tanpa sebarang tekanan,

    "atau SPR mansuhkan sahaja undi POS sebagaimana tuntutan BERSIH,"ujarnya.

    Sebelum itu, ketika berucap meraikan hadirin, beliau yang juga Penolong Setiausaha PAS Terengganu berharap segala ibadah dalam bulan Ramadhan lalu, diterima sebagai amalan baik.

    Bahkan, katanya, ia wajar diteruskan dalam bulan-bulan seterusnya, sehingga bertemu dengan Ramadhan yang akan datang.

    "Segala ibadat yang kitakukan dlam sebulan (Ramdhan) itu akan diteruskan, pada sebelas bulan (akan datang), dan kita berusaha meningkatkan dari semasa ke semasa, sampailah kita berjumpa dengan Rmdhan akan datang,"katanya.

    Menurutnya, pertemuan seluruh rakyat DUN Seberang Takir yang hadir dalam Majlis tersebut, menunjukkan ikatan dan kekuatan persediaan menghadapi kerja-kerja besar yang mendatang, termasuk pilihanraya umum (PRU) yang akan datang.

    "Mudah-mudahan InsyaAllah, pertemuan kita hari ini, akan mengikat kita dengan ukhuwah Islamiah yang membawa kekuatan kepada jamaah dan saf (PAS),

    "untuk kita berdepan dengan kerja yang diamanahkan, khususnya mengjadapi kerja-kerja besar selepas ini (pilihanraya umum),"tegasnya.

    PAS <b>Seberang Takir</b> beri sumbangan pelajar

    Posted: 12 Sep 2011 11:15 PM PDT

    KUALA NERUS - Seramai enam orang pelajar dari DUN Seberang Takir telah menerima sumbangan untuk melanjutkan pelajaran ke luar negara dari Majlis Tindakan Dun (MTD) Seberang Takir.

    Sumbangan tersebut telah disampaikan oleh Pengarah MTD Seberang Takir, Zakaria Dagang dalam satu majlis sempena Sambutan hari Raya Idul-Fitri DUN Seberang Takir di sini Jumaat lalu.

    Empat orang pelajar berkenaan akan melanjutkan pelajaran ke Jordan, seorang ke Mesir dan seorang lagi ke Maghribi. Salah seorang pelajar yang akan ke Jordan serta pelajar ke Mesir dan Maghribi tidak mendapat tajaan dari pihak berkuasa. Sementara tiga pelajar ke Jordan, seorang mendapat tajaan Yayasan Terengganu dan dua lagi mendapat tajaan Maidam.

    T E G A N U K I TA: Sambutan Merdekaraya DUN <b>Seberang Takir</b> <b>...</b>

    Posted: 18 Sep 2011 06:03 PM PDT

    Oleh; Esah Abdullah

    "Saya terharu dan berterima kasih di atas sambutan orang ramai dan kehadiran diluar jangkaan," kata Pengerusi Jawatankuasa Pelajaran ,Pengajian Tinggi, Sains, Teknologi dan Sumber Manusia negeri, yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Seberang Takir, YB Haji Ahmad Razif Abdul Rahman.

    Lebih 15,000 orang telah membanjiri Dataran Permata, Kampung Baru , kerana menghadiri sambutan Aidilfitri dan Hari Merdeka (Merdekaraya) yang diadakan serentak bagi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Seberang Takir.


    "Kita jangkakan hanya 10,000 tetamu tetapi kehadiran diluar jangkaan dan sehingga jam tiga petang masih ramai yang datang ," katanya yang bercakap di Mini Studio Terengganufm di Dataran Permata.

    Terdapat 17 booth disediakan menempatkan pelbagai jenis makanan tempatan antaranya ketupat, lemang, nasi minyak, nasi putih, nasi dagang, sup tulang, mee, kuey tiaw, murtabak, laksa, tapai pulut, rojak, me sup dan sebagainya.

    Majlis dimeriahkan dengan kehadiran Terengganufm yang membuka studio mini dan telah bersiaran secara langsung bersama YB Haji Ahmad Razif dan YB Haji Muhammad Ramli Noh DUN Tepoh.

    Suasana kehangatan sambutan Merdekaraya berlangsung dalam suasana meriah dan orang ramai turut dihiburkan dengan persembahan artis jemputan .

    13 di marang - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    13 di marang - Google Blog Search


    ~~Blog Surirumah~~: Beraya <b>di Marang</b> Trengganu

    Posted: 09 Sep 2011 03:50 PM PDT

    Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

    Ok, sambung balik cerita raya yang belum habis. Sempat ke Trengganu hari tu, lawat mak sedara pb yang anaknya accident sebelum puasa kalau tak silap. Dalam perjalanan kami singgah di Pantai Rhu Sepuloh area Penarek atau Permaisuri. Cantiknya pantai dia, rasa macam nak terjun selam terus kedalam airnya yang biru kehijauan.

    Hubby cuma berhenti sekejap je, itu pun anak pb dah bukak kasut turun ke gigi air. Ayah dia punyalah marah sebab kawasan situ agak bahaya untuk mandi manda. Budak ni memang tak boleh tengok pantai la......


    kalau posing bagi kat dia....

    pantainya bersih (setakat yg pb nampak ni)
    Perjalanan dari KB ke Trengganu makan masa hampir 3 jam lebih. Dengan tak ingat rumah makcik kat mana, terpaksa anak dia datang ambil kami di depan masjid Marang. Makcik pb ni asalnya orang Johor, kahwin dengan orang Trengganu, jadi pekat loghat dia.

    (BERITA) Anak Polis Mati Jatuh Bangunan <b>di Marang</b>, Sindrom <b>...</b>

    Posted: 24 Sep 2011 08:27 AM PDT

    anak polis jatuh bangunan, anak polis jatuh bagunan polis, budak sindrom down jatuh bangunan, budak sindrom down, sindrom down, anak polis jatuh kuarters polis, anak polis jatuh bagunan di marang, balai polis marang, kuarters polis marang, anak polis mati di marang, anak polis jatuh di kuarters polis marang

    TV3: Seorang kanak-kanak Sindrom Down 6 tahun maut selepas terjatuh, dipercayai daripada tingkat 5 di kuarters Ibu Pejabat Polis Daerah Marang, Terengganu.

    Tambah menyedihkan, kejadian malang membabitkan anak anggota polis itu disaksikan seorang anggota polis lain, setelah mangsa jatuh di hadapan beliau, kira-kira jam 7:40 pagi tadi.

    Mangsa anak ke-4 daripada 5 beradik, maut di tempat kejadian akibat cedera di kepala.

    Beliau dipercayai keluar bersendirian dari rumah keluarganya di tingkat 8, kuartes berkenaan.

    Ketika kejadian, mangsa keluar tanpa disedari 2 saudaranya yang leka menonton televisyen, manakala ibunya sibuk di dapur.

    Jenazah mangsa disembahyangkan di surau IPD Marang, sebelum dibawa ke kampung keluarga di Wakaf Mek Zainab, Kota Bahru, Kelantan untuk dikebumikan.

    Incoming search terms:

    Kerajaan Pusat timbang bina bangunan Persekutuan <b>di Marang</b>

    Posted: 20 Sep 2011 02:55 AM PDT

    Oleh: Kamarudin Mat Akib dan Esah Abdullah

    Kerajaan Pusat sedia menimbang permohonan Umno Bahagian Marang agar dibina sebuah bangunan berharga kira-kira RM30 juta di Marang, bagi menempatkan pelbagai jabatan Kerajaan Persekutuan di daerah tersebut.

    Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin memberi jaminan untuk mengemukakan permohonan itu kepada Perdana Menteri, Dato' Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak, dalam mesyuarat Kabinet di Kuala Lumpur, esok.

    "Saya akan bawa permohonan ini ke mesyuarat Kabinet dan jika tidak ada halangan, ia (cadangan ini) akan dilaksanakan dalam fasa kedua Rancangan Malaysia ke-10 (RMK10)," katanya ketika berucap pada majlis sambutan Aidilfitri Parlimen Marang dan perasmian Pasar Baru Kedai Buloh, di Kampung Kedai Buloh petang ini.


    Lebih 10,000 orang termasuk pemimpin masyarakat, peniaga dan penduduk di sekitar kawasan tersebut membanjiri perkarangan Pasar Baru Kedai Buloh bagi meraikan kedatangan pemimpin nombor dua negara itu.

    Hadir sama, Menteri Besar, Dato' Seri Haji Ahmad Said dan isteri, To' Puan Seri Norliza Mahmud, Ahli-Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan dan pempinan Umno bahagian Marang.

    Terdahulu dalam ucapannya, Ketua Umno Bahagian Marang, Dato' Yahya Khatib Mohamad, meminta Kerajaan Persektuan agar membina sebuah bangunan bagi menempatkan pelbagai agensi Kerajaan Persekutuan, bagi memudahkan orang ramai berurusan dengan jabatan berkenaan.

    "Pada masa ini jabatan Persekutuan terpaksa menyewa bangunan lain dan kedudukannya berselerak, menyebabkan orang ramai sukar untuk berurusan dengan agensi Kerajaan Pusat," tambah beliau.

    Sebagai reaksi kepada permohonan tersebut, Timbalan Perdana Menteri, memberi jaminan ia akan dibincang di Kabinet dan pihaknya tidak menghadapi masalah untuk memenuhi permintaan itu bagi kepentingan rakyat.

    Dalam perkembangan lain, beliau meminta penduduk negeri ini supaya bersyukur dengan pelbagai kemudahan yang disediakan Kerajaan Barisan Nasional (BN) bagi kepentingan mereka.

    Beliau berkata, Kerajaan BN telah melakukan pelbagai projek dan program untuk kemudahan rakyat, tidak seperti pembangkang yang memerintah beberapa negeri seperti Kelantan dan Kedah.

    Katanya, Kelantan sudah 20 tahun diperintah oleh Pas, tetapi apa yang dilakukan oleh kerajaan negeri untuk membela nasib rakyatnya, sedangkan negeri itu kini merupakan negeri yang paling tinggi mempunyai penduduk miskin di negara ini.

    13 di paka - Google Blog Search

    0 ulasan
    URL Sumber Asal :-

    13 di paka - Google Blog Search


    Download file JAR <b>di</b> plunder dan 4shared <b>paka</b> BH « UpiTek Ngeblog

    Posted: 29 Sep 2011 02:43 AM PDT

    Maaf sebelumnya, mungkin artikel kali ini tidak layak untuk di simak, tapi kalau Anda ingin terus membaca juga tidak mengapa :-D . Saya mendownload file .jar di 4shared.com dan Plunder via browser hp, jika Opera Mini ataupun UC Browser saya sudah bisa di ajak kompromi lagi. Biasanya link download di 4shared.com tidak muncul jika pakai Opera, dan di plunder harus pakai Opera Mod untuk mendownload file .jar agar bisa tersimpan.

    Ternyata download file .jar di 4shared.com dan Plunder lebih mudah jika menggunakan Browser bawaan Ponsel. Hampir tidak ada kendala, dan yang lebih menguntungkan file .jar yang sudah di download dari 4shared dan Plunder tidak langsung terinstal, alias jadi file mentah… Jadi sewaktu-waktu file rusak atau terhapus, bisa di install ulang, tidak repot download lagi.

    Sistem Perparitan Tidak Memuaskan <b>di</b> Jalan Besar <b>Paka</b>-Dungun <b>...</b>

    Posted: 13 Sep 2011 05:34 AM PDT

    Sebagai penghuni baru yang tinggal berhampiran kawasan perindustrian tulang belakang negara, PETRONAS, saya berasa amat kesal dengan keadaan infrastruktur dan juga sistem perparitan khususnya di Jalan Besar Paka-Dungun yang sekian lama mengalami masalah air bertakung yang seringkali mendatangkan musibah kepada pengguna jalanraya.

    Saya tidak faham kenapa dan mengapa perkara ini macam dipandang remeh oleh pihak sepatutnya. Mungkin tak lama lagi papan tanda "kawasan kemalangan maut" akan dinaikkan. Masakan tidak, bila hujan lebat air akan bertakung penuh di atas jalan raya. Untuk orang Paka memang dah faham sangat, tapi bagaimana jika orang luar yang berhijrah ke Paka? Yang tak tahu keadaan jalan yang penuh dengan air, sudah tentu boleh mengundang musibah.

    Pagi ini saya terserempak dengan satu kemalangan disebabkan keadaan jalan yang dipenuhi air. Mana semua "orang kuat"? Takkan nak tunggu masa mengundi baru nak buat jalan, nak buat parit? Sampai bila masalah ini harus berlarutan dan berapa ramai lagi yang keretanya akan berpusing dan melanggar tiang?

    Minta pihak berwajib ambil tindakan segera agar keselamatan rakyat didahulukan, bukan setakat pencapaian diutamakan.

    Terima Kasih

    By: ady

    Aduan yang berkaitan:

    IFTAR JALINAN KASIH <b>DI</b> BALAI POLIS <b>PAKA</b>

    Posted: 24 Aug 2011 12:57 PM PDT

    Assalamualaikum dan Salam Ramadhan Al-Mubarak,
    Alhamdullilah, seperti mana yang telah dirancang, program iftar jalinan kasih telah berlangsung dengan jaya dan penuh keceriaan terpancar diraut wajah para hadirin, juadah hidangan yang cukup mantap dan pelbagai jenis.










    Webmaster
     

    BLOG TERENGGANU

    Copyright 2010 All Rights Reserved