ads

Ahad, 5 Januari 2014

13 di pulau redang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau redang - Google Blog Search


Foto: Amy Search Tenangkan Fikiran <b>Di Pulau Redang</b>? | Portal <b>...</b>

Posted: 18 Sep 2013 09:46 PM PDT

Foto: Amy Search Tenangkan Fikiran Di Pulau Redang?

Tak sangka dalam usia yang mencecah 55 tahun, penyanyi rock terkenal tanah air, Amy Search masih aktif melakukan aktiviti-aktiviti luar, apatah lagi untuk menyelam di dasar laut.

Sejak 16 September yang lalu, Amy atau nama sebenarnya Suhaimi Abdul Rahman telah bertolak ke Pulau Redang dipercayai bersama isteri dan anak-anak.

Sepanjang berada di sana, Amy dilihat sering memuat naik foto-fotonya sebelum dan selepas melakukan selaman di samping berkongsi keindahan pemandangan pulau tersebut.

Foto: Amy Search Tenangkan Fikiran Di Pulau Redang?

Walaupun Amy dilanda kontroversi berkenaan dirinya yang dikatakan muflis, namun perkara itu sama sekali tidak menjatuhkan semangatnya untuk bercuti dan meluangkan masa dengan alam semulajadi.

Atau mungkin sahaja ini adalah satu cara Amy untuk menenangkan fikirannya, siapa tahu kan?

Bagaimanapun melalui portal Sinar Online, Amy sama sekali menafikan khabar angin tersebut dan enggan mengulas lanjut mengenainya.

Apapun, di sini OHBULAN! sertakan beberapa keping foto Amy Search yang sedang bercuti di Pulau Redang untuk tatapan anda semua.

Kredit foto: Instagram Amy Search

<b>Pulau Redang</b> Destinasi Pelancongan Impian - Sekolah4u Dot Com

Posted: 13 Nov 2013 02:31 PM PST

Pulau Redang merupakan salah satu pulau yang paling popular bukan sahaja di Malaysia tetapi di dunia. Terkenal dengan kebiruan airnya, kelembutan dan kehalusan pasir dan juga merupakan salah satu destinasi kesukaan bagi penyelam skuba. Pulau ini terbahagi kepada empat bahagian utama sebagai destinasi pelancongan iaitu Teluk Kalong, Teluk Bakau, Pasir Panjang dan Teluk Dalam. Setiap teluk mempunyai kawasan pantai dan chalet ata u resort. Lokasi paling menjadi tumpuan adalah di Pasir Panjang di mana
terletaknya banyak chalet dan resort sepanjang pantai tersebut. Tidak seperti di Pulau Perhentian, ke semua operator chalet dan resort di sini menggunakan kaedah pakej dan setiap pakej bergantung kepada jenis bilik serta perkhidmatan yang di tawarkan.

2013-10-11_163403

DSC_0814
Terengganu

berjayaredang_location_map2

Hotel dan Resort

Laguna Redang, Redang Kalong, Redang Reef , Ayu Mayang, Redang Holiday, Redang Beach & Sari Pacif ica Resort adalah merupakan antara operator yang menjalankan operasi di Pasir Panjang. Jika anda inginkan suasana yang lebih 'privacy' atau sunyi anda boleh memilih untuk menginap di Redang Mutiara yang terletak di Teluk Kalong atau jika anda mempunyai baget apa salahnya menginap di Berjaya Redang yang terletak diTeluk Dalam, yang pasti biarkan percutian anda itu berbaloi dengan apa yang anda dapat dan belanjakan.

DSC_0504 2013-10-11_163337 DSC_0085

Pengangkutan

Kebanyakan operator akan menggunakan jeti Merang sebagai transit untuk anda ke pulau. Jika anda datang ke Terengganu menggunakan bas kebiasaanya pihak operator akan menyediakan pengangkutan bagi perjalanan daripada Kuala Terengganu ke jeti Merang. Kos pengangkutan biasanya akan di kenakan caj secara berasingan daripada harga pakej, Jika anda menggunakan kenderaan sendiri, anda boleh terus memandu ke Jeti Merang, kebanyakan pelancong yang saya juga yang tidak biasa ke Terenggganu mereka selalunya bertukar antara Jeti Merang dan Jeti Marang. Jeti Merang terletak didalam daerah Setiu manakala Jeti Marang terletak didalam daerah Marang yang menjadi transit bagi mereka yang ingin ke Pulau Kapas dan Gemia. Sekiranya pula anda datang melalui penerbangan, anda boleh memilih untuk mendapatkan perkhidmatan teksi lapangan terbang atau berurusan dengan pihak operator chalet yang anda tempat bagi
tujuan menjemput anda.

DSC_0085 2013-10-11_163316 2013-10-11_163250

Tarikan di Pulau Redang

Antara kelebihan di sini ialah kejernihan airnya. Oleh itu percutian di Redang berdasarkan pakej jadi kebiasaannya anda akan di bawa untuk snorkeling pada petang hari pertama, dan pada hari kedua anda akan di bawa untuk snorkeling lagi sebanyak dua kali dan salah satunya adalah di Taman Laut Pulau Redang yang terletak di Pulau Pinang.Saya akan ceritakan perihal Taman Laut ini dalam artikel yang lain. Anda boleh memilih untuk tidak pergi snorkeling jika sekiranya anda mahu bersantai-santai sambil menikmati keindahan Pulau Redang atau bermain volleyball yang biasanya di sediakan oleh kebanyakan operator chalet. Bagi yang berkulit sensitif pastikan anda membawa bekalan 'sun block' bagi mengelakkan kulit anda bertukar warna.

Pulau Redang_Map

DSC_0496 2013-10-11_163504 2013-10-11_163620

Oleh kerana keadaan pantai di Pulau Redang yang mengadap ke arah timur jadi pada setiap pagi ketika berada di sana anda akan berpeluang melihat matahari terbit. Saya nasihatkan anda tidak melepaskan peluang untuk melihat keindahan ciptaan Ilahi ini. Selewatnya anda perlu berada di pantai sekitar jam 6.45 pagi dan bersedia dengan kamera anda. Carilah tempat yang sesuai bersama rakan-rakan anda dan rakamlah gambar sebagai salah satu kenangan terindah anda di Pulau Redang.

178964_425167564184693_1578250846_n

Bagi mereka yang berminat dengan selam skuba, banyak operator selaman yang boleh anda pilih di sini dan kebanyakan chalet dan resort mempunyai kemudahan ini. Lokasi seperti Mak Cantik, Pulau Paku Besar, Cina Terjun, Tanjung Tokong, Pulau Lima, Pulau Kerengga, Pulau Ekor Tebu dan sebagainya sudah tentu akan menjanjikan pelbagai keindahan dasar laut untuk anda. Bagi mereka yang tidak mempunyai lisen menyelam anda masih dapat lagi melakukan aktiviti ini yang mana ianya di panggil sebagai 'discovery scuba', anda akan di ajar teknik asas menyelam dan di bawa menyelam pada kedalaman tertentu yang akan di temani oleh 'dive master'. Jika anda berani apa salahnya mencuba dan menikmati keindahan dasar laut Pulau Redang. Sudah tentu percutian anda akan lebih bermakna.

Bagi kumpulan untuk sekolah dan juga institusi yang berkaitan dengan Kementerian Pendidikan Malaysia, di Pulau Redang terdapat sebuah pusat kokurikulum yang boleh berfungsi sebagai tempat penginapan, juga mempunyai kemudahan beraktiviti dengan para jurulatih berlesen dan berpengalaman. Kosnya tentu jauh berbeza murahnya jika dibandingkan dengan pakej swasta.

Larangan

Oleh kerana pulau ini diwartakan sebagai salah satu taman laut di Malaysia, larangan umum seperti tidak boleh membawa pulang batu karang, mengganggu hidupan air dan sebagainya mestilah dipatuhi.

Rujukan Visit Terengganu

Ikutilah Tips Percutian Di Pulau Redang

Lihat   JADUAL TAHUN MELAWAT TERENGGANU 2013

Credit to : Outdoor2u

13 di gong kedak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di gong kedak - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di gong kedak</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Dec 2013 07:34 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di gong kedak</b> - Google Blog Search

Posted: 03 Dec 2013 07:14 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di gong kedak</b> - Google Blog Search

Posted: 16 Nov 2013 07:12 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

13 Nov 13 : Pangkalan Udara <b>Gong Kedak</b> Ungguli Pertandingan <b>...</b>

Posted: 12 Nov 2013 07:59 PM PST

4

3

1

2

6

7

8

9

10

5

IPOH, 13 Nov 13 – Pangkalan Udara Gong Kedak telah dinobatkan sebagai Pasukan Terbaik Rifle M4 apabila muncul juara dengan menewaskan dua pencabar iaitu Markas Tentera Udara dan Pangkalan Udara Butterworth dalam Pertandingan Menembak Rifle M4 TUDM 2013 yang berlangsung di Lapang Sasar Pasukan Gerakan Am Ulu Kinta, Ipoh Perak. Tempat kedua dimenangi oleh Markas Tentera Udara diikuti Pangkalan Udara Butterworth di tempat ketiga. Kemenangan tersebut telah melayakkan Pangkalan Udara Gong Kedak membawa pulang Piala Panglima Tentera Udara.

Sementara itu, bagi pertandingan menembak individu, Kpl U Muhamad Sidek bin Kharshadelley dari Markas Tentera Udara mendapat tempat pertama menewaskan wakil dari Pangkalan Udara Kuching dan Pangkalan Udara Gong Kedak. Dalam pertandingan menembak jatuh piring pula, pasukan dari Pangkalan Udara Butterworth muncul sebagai johan menewaskan Pangkalan Udara Butterworth dan Pangkalan Udara Labuan.

Dalam pertandingan itu juga, turut diadakan acara Novelty yang menyaksikan Lt Kol Hairuddin bin Yusof dari Sekretariat Markas Tentera Udara muncul pemenang pertama bagi ketagori individu. Sementara bagi kategori berpasukan, pasukan Dewa Wangsa yang diketuai Panglima Tentera Udara, YBhg Jen Tan Sri Dato' Sri Rodzali bin Daud TUDM muncul juara apabila menewaskan pencabar-pencabar lain.

Pertandingan menembak yang berlangsung dari 11 hingga 13 Nov 13 ini telah melibatkan penyertaan seramai 144 peserta dari 18 pangkalan dan unit-unit TUDM seluruh Negara.

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di gong kedak</b> - Google Blog Search

Posted: 11 Oct 2013 07:34 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

fyra punye belog: <b>Di</b> Mess Perwira, PU <b>Gong Kedak</b>

Posted: 18 Jul 2013 11:09 PM PDT

I suka berada di bilik bujang hubby di Mess Perwira, Pangkalan Udara Gong Kedak. Walaupun tak seselesa seperti rumah sewa kami di Kuantan, tapi i seronok berada di sini sebab berada di sisi suami. Beradalah di mana-mana pun asalkan di sisi dia. Bilik kecil yang dilengkapi perabot dan tandas menjadikan kami menjalani kehidupan yang sederhana berdua. Tapi tulah, i tak boleh nak masak sebab takda dapur. Kat sini pun takda masalah makanan sebab dalam Mess sendiri ada sediakan juadah tengahari dan malam (cuma antara rajin tak rajin nak ambil je). Sedap juga makanannya, i dah rasa. Kalau hubby tak posting ke sini, tak merasalah i berjalan ke negeri negeri belah sini.
 Kecik comel je biliknya

Sangat berinspirasi untuk mengupdate blog di sini 
 Waktu sahur selalunya grab je apa yang ada atas meja
Permandangan dari pintu belakang. Hubby parking kereta kat situ, selalu hubby lompat je penghadang tu (i pun sama lompat juga)
Since i ada sini, bilik hubby bersih kemas je sentiasa. Cuba kalau i tak ada? Ayam pun teringin tumpang bertelur agaknya. I tak suka sepah sepah (tapi kereta hubby, i suka sepahkan).
Kat sini makan best, jauh dari kesesakan, banyak pantai, jauh dari annoying people juga. Cuma part tak best i tak boleh nak masak je. 
Nanti balik Kuantan, kite masak sedap sedap untuk sayang, ya? 

pas kempen undi <b>di</b> masjid dan pengkalan tudm <b>gong kedak</b>

Posted: 19 Jul 2013 11:14 AM PDT


Selepas solat jumaat PAS tetap jadikan masjid TUDM Gong Kadik tempat berkempen bermula didalam masjid untuk menarik dan merayu Undi terhadap pengundi tentera yqng akan mengundi pada hari ini sebagai pengundi awal. Petugas dari luar lak tu yang sibawak dari kelantan dan selangor Bukan setakat itu macam biasaler turut memegang poster semacam beruk menjaja kepada anggota yang lalu disitu. Mesireka.bermula dari berjemaah di Masjid dan kemudianya menjaja poster meraih undi ditepi jalan.masuk pintu TUDM. Pelik jugak kerana sebelum ini mereka juga menafikan hak mengundi anggota tentera sebelum ini bila dalam BERSIH yang mahukan undi pos diharamkan dan menuduh undi anggota tentera sebagai penipuan BN sebelum ini
Bagaimana pun sebaik selepas solat jumaat semua anggota yamg berjemaah dimasjid terus beredar meninggalkan masjid yang hanya dipenuhi penyokong atau petugas PAS dari luar yang juga sebagai penyokong kuat PAS. korang tengoklah sapa.yang dalqm gambar nie. Malangnya  anggota TUDM lansung tak beri respon....

ol

RAKYAT MARHAEN: PRK Kuala Besut: Saya nak sembayang <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 19 Jul 2013 01:49 PM PDT

Berikut hanyalah sebahagian kecil punca segala masalah yang melibatkan kehilangan wang dan harta negara sejak umno/BN berkuasa lebih setengah abad yang lalu. Namun, jika dikumpul, ianya mencecah ratusan billion Ringgit wang milik Rakyat yang telah diselewengkan oleh kerajaan umno/BN.

1. Skandal PKFZ yang melibatkan duit Rakyat sebanyak RM12.7 billion.

Tun Dr Ling Liong Sik mengaku tidak bersalah di atas dua pendakwaan di bawah Seksyen 418 dan 417 Kanun Keseksaan atas tuduhan memperdayakan Jemaah Menteri berhubung projek bernilai RM12.7 bilion itu. Bekas Presiden MCA ini dituduh memperdayakan Jemaah Menteri untuk bersetuju meluluskan pembelian 999.5 ekar tanah milik koperasi nelayan Melayu di Pulau Indah pada harga RM25 satu kaki persegi dengan kadar faedah 7.5 peratus, iaitu nilai yang jauh lebih tinggi dari nilai sebenar di pasaran. Beliau juga mengeluarkan surat sokongan mengarahkan projek PKFZ ini diserahkan kepada syarikat Kuala Dimensi Sdn Bhd, milik Pengerusi Kelab Penyokong BN, Dato Seri Tiong King Sing.

2. Komisen pembelian kapal selam sebanyak RM500 juta.

  • Harga asal pembelian: €1.14 billion (RM4.52 billion)
  • Kos Senggaraan jangka panjang: €999.15 juta (RM3.964 billion) kepada Perimekar Sdn Bhd bagi kerja-kerja penyelenggaraan jangka panjang kapal selam itu pada tahun 2002.

Permohonan tambahan daripada Kementerian pertahanan pada Sidang Belanjawan 2011

  • RM417 juta untuk membiayai kontrak senggaraan (In Service Support) dua buah kapal selam Scorpene
  • RM56 juta untuk bayaran pendahuluan sewaan perkhidmatan Sistem Submarine Escape Rescue Intervention (SMER-1).
  • Sebelum ini, kerajaan sudah membayar €999.15 juta (RM3.964 billion) - Rujuk di atas.

3. Kerugian pembelian aset oleh Sime Darby RM1.6 billion.

  • Kerugian akibat lebihan kos berjumlah kira-kira RM1.6 bilion, membabitkan projek minyak dan gas Bulhanine dan Maydan Mahzam di Qatar serta projekhidroelektrik Bakun.


4. Menanggung kerugian (bailout) Konsortium Perkapalan Berhad milik Mirzan Mahathir sebanyak RM1.7 billion.

  • MISC (anak syarikat Petronas) telah diarahkan oleh Mahathir (PM ketika itu) untuk membeli aset Konsortium Perkapalan Berhad dengan pembiayaan sebanyakRM1.7 billion bertujuan menyelamatkan syarikat perkapalan milik anak beliau, Mirzan.

5. Kos senggaraan Paya Indah Wetland RM88 juta.

6. Kerugian Pos Malaysia (Transmile) RM5460 juta.


7. Perjanjian pembelian Eurocopter sebanyak RM1.67 billion.

  • Harga ditawarkan oleh Eurocopter Malaysia yang dipilih oleh kerajaan: RM1.67 billion
  • Harga Kelowna Flightcraft untuk helikopter alternatif: RM865 juta (Kerajaan dapat menjimatkan RM805 juta)

8. Kos pembaikan bumbung Stadium Terengganu yang runtuh sebanyak RM292 juta.

9. Kos memperbaiki kerosakan MRR2 sebanyak RM70 juta

10. Akaun bil terlebih bayar Maybank sebanyak RM4 billion.

11. Tumbuk-rusuk (kickbacks) kepada Ng Yen Yen di Kementerian Pelancongan RM10 juta.

12. Kos membeli tiga buah lukisan oleh MAS sebanyak RM1.5 juta.

13. Lebihan bayaran oleh Kementerian Belia dan Sukan sebanyak RM8.4 juta.

14. Perbelanjaan Kompleks Sukan gajah putih di London sebanyak RM70 juta.

15. Baikpulih bangunan MATRADE sebanyak RM120 juta.

16. Kos minyak dan senggaraan jet kegunaan PM sebanyak RM200 juta.

17. Hutang tidak dapat dituntut InventQ sebanyak RM228 juta.

18. Membayar gantirugi pembatalan Jambatan Bengkok sebanyak RM257 juta.

19. Kerugian dalam urusniaga penjualan Augusta sebanyak RM510 juta.


20. Nilai kehilangan pendapatan kerajaan daripada Approved Permit (AP) yang dikeluarkan bagi tempoh setahun sebanyakRM1.8 billion.

21. Senggaraan kapal-kapal selam KD Tunku Abdul Rahman dan KD Tun Rzak (akan dijadikan artifak Muzium Negara) sebanyak RM4.1 billion.

22. Pembinaan dan senggaraan PSC Naval Dockyard Lumut sebanyak RM6.75 billion.

23. Dua skandal Bank Bumiputra pada wal 1980-an sebanyak US$1 billion dengan anggaran nilai kerugian pada 2008 sebanyak RM3.2 billion.

24. Kegagalan Maminco dalam percubaan menguasai pasaran timah dunia pada tahun 1980-an dipercayai mengakibatkan kerugian bernilai US$500 juta. (RM1.6 billion)

25. Bertaruh dalam niaga kewangan pasaran hadapan luar negara menyebabkan Bank Negara Malaysia kerugian RM30 billion pada tahun 1990-an.

26. Kerugian Perwaja Steel sebanyak US$800 juta (RM2.56 billion).

27. Menggunakan dana awam sebanyak RM10 billion dalam operasi Valuecap Sdn Bhd untuk melonjakkan nilai harga pasaran saham.

28. Skandal kewangan Bank Islam yang melibatkan kerugian RM700 juta.

29. Penjualan MV Augusta dengan harga €1 (1 Euro) mengakibatkan kerugian sebanyak €75.99 juta (RM348 juta) - sama seperti No. 18?

30. Kehilangan royalti Wang Ehsan Terengganu sebanyak RM7.4 billion (antara tahun 2004 – 2007)

31. Sejak penubuhan Petronas Philharmonic Orchestra selama lebih 10 tahun yang lalu, ia telah menelan perbelanjaan sebanyak RM500 juta denga RM1 juta setahun dibayar sebagai gaji dan imbuhan kepada Ketua Pegawai Eksekutif (CEO).

32. Yuran Penasihat: Mahathir telah dibayar RM180,000, Shahrizat Abdul Jalil (Menteri Kemajuan Wanita) RM404,726 dan Abdul Hamid Othman (Agama) RM549,675 pada setiap tahun.

33. Kerajaan telah membelanjakan RM3.2 billion untuk pelaksanaan program Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) sepanjang lima tahun pertama pelaksanaannya. Daripada jumlah tersebut, kerajaan telah membayar RM2.21 billion untuk membeli pelbagai kelengkapan teknologi, maklumat dan komunikasi (ICT) namun tiada sebarang perincian perbelanjaan pernah ditunjukkan.

Kerajaan telah membayar RM6k bagi setiap komputer laptop/notebook yang dapat diperolehi di pasaran dengan harga di bawah RM3k. Beberapa konsortium telah ditubuhkan semata-mata untuk 'mengendali secara atas-angin' pengagihan segala peralatan dan perkakasan berkenaan. Kini, kebanyakan peralatan dan perkakasan telah menjadi milik anak guru-guru yang terlibat dengan PPSMI.

34. Komisen yang telah dibayar kepada dua buah syarikat persendirian yang mengendalikan pembelian kapal selam Scorpene iaitu Perimeker Sdn Bhd dan IMT Defence Sdn Bhd berjumlah RM910 juta. Ada kaitan dengan No. 2.

35. Kerajaan membuat bayaran RM300 juta sebagai ganti rugi yang dibayar kepada Gerbang Perdana kerana pembatalan pembinaan Jambatan Bengkok yang bernilai RM1.1 billion.

36. RM1.3 billion telah dibazirkan dengan pembinaan kemudahan kompleks gajah putih 'Customs, Immigration and Quarantine' (CIQ) apabila projek Jambatan Bengkok dibatalkan.

37. Membelanjakan RM100 juta untuk kerja-kerja baik-pulih dan kebocoran Bangunan Parlimen Malaysia.


38. Program Angkasawan Negara yang menelan belanja – RM40 juta

39. Dianggarkan sebanyak RM500 juta setahun dibelanjakan untuk Latihan Khidmat Negara

40. Menanggung kerugian Eye of Malaysia – RM30 juta dan RM5.7 juta dalam bentuk pemberian tiket percuma.

41. Menanggung kerugian sebanyak RM2.4 juta untuk pembelian dakwat kekal

42. Pada September 2006, Samy Velu mengumumkan bahawa kerajaan telah membayar ganti rugi berjumlah RM38.5 billion kepada 20 buah syarikat pengendali lebuhraya. Sembilan syarikat pengendali tol lebihraya menerima durian runtuh berjumlah RM380 juta daripada kenaikan kadar tol pada tahun 2008 sahaja.

43. Tumbuk-rusuk (kickbacks) sebanyak RM32 juta nilai eksport kayu balak oleh syarikat-syarikat yang berkaitan dengan Ketua Menteri Sarawak dan ahli keluarganya.

44. Dua kali menanggung kerugian (bailout) oleh Malaysia Airline System (MAS) yang berjumlah sebanyak RM7.9 billion. Pada ketika MAS berhadapan dengan kerugian pada saban tahun, sebanyak RM1.5 juta telah dibelanjakan untuk membeli TIGA buah lukisan untuk menghiasi pejabat pengerusi MAS, Munir Majid. (Berkaitan dengan No. 11)

45. Menanggung kerugian (bailout) Sistem Pengangkutan Putra sebanyak RM4.486 billion.


46. Menanggung kerugian (bailout) STAR-LRT sebanyak RM3.256 billion.

47. Menanggung kerugian (bailout) Sistem Pembetungan Kebangsaan bernilai RM192.54 juta.

48. Menanggung kerugian (bailout) Lebuhraya Seremban-Port Dickson sebanyak RM142 juta.

49. Menanggung kerugian (bailout) Penjara Kuching bernilai RM135 juta.

50. Menanggung kerugian (bailout) Kajian Makanan dan Gunaan Orang Islam sebanyakRM8.3 juta.

51. Menanggung kerugian (bailout) Le Tour de Langkawi sebanyak RM3.5 juta.

52. Agihan secara borong ratusan juta saham di Bursa Malaysia dengan berselindung di bawah Dasar Ekonomi Baru (DEB) kepada kroni, kaum keluarga, anak-anak para Menteri dan pemimpin BN yang bernilai berbillion-billion ringgit.


53. Pindah-milik puluhan ribu hektar tanah-tanah komersial dan konsesi pembalakan kepada anak-anak serta kaum keluarga para Menteri dan pemimpin BN yang bernilai berbillion-billion ringgit.

54. Kerugian Petronas sejak tahun 1997 apabila menandatangani perjanjian dengan ENAM PENAMA yang tidak didedahkan dalam dagangan hadapan petroleum negara dengan kadar harga murah untuk jangkamasa yang panjang. Apabila harga bahan petroleum meningkat, Petronas kekal menjual kepada ENAM penama ini pada harga murah yang telah dipersetujui.

Dan manusia yang bertanggungjawab mengatur perjanjian dagangan hadapan yang merugikan Petronas dan Rakyat ini adalah merupakan manusia yang paling lantang bersuara sekarang ini - Mahathir Muhamad. Dan beliau ingin kekal menjadi penasihat Petronas hingga mati bagi melindungi identiti ENAM JAHANAM yang menghisap darah Rakyat melalui keuntungan Petronas.

55. RM5700 untuk membeli seunit jek kereta yang berharga RM50. (*)

56. Kenderaan milik kerajaan meneguk setangki petrol bernilai RM113 dalam tempoh beberapa minit. (*)

57. Platform tiang bendera berharga RM990 dibeli dengan harga RM30,000 (*)

58. Thumb drive berharga RM90 dibeli dengan harga RM480 (*)

59. Kabinet simpanan barang berharga RM1,500 telah dibeli dengan harga RM13,500 (*)

60. Pembelian seunit lampu suluh bernilai RM35 telah dibayar dengan harga RM143. (*)

(*) - yang dinyatakan adalah sebutharga untuk SATU UNIT. Kerajaan membeli dalam bentuk pukal antara puluhan hingga ribuan unit item yang sama.

61. Perbelanjaan kempen 1Malaysia yang dibayar kepada APCO sebanyak RM76.8 juta.

62. Membayar subsidi RM17 billion kepada Penjana Tenaga Bebas (IPP)


63. Cincin berlian bernilai USD24 juta untuk Ro$mah --- kononnya pembelian telah dibatalkan – berapa pula jumlah ganti rugi yang terpaksa rakyat bayar?

64. Satu laman web 1pengguna bagi Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan dibina dan diselenggarakan dengan belanja RM1.4 juta.

65. Projek e-mel 1Malaysia yang menelan belanja RM50 juta.

66. Menggunakan Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP), Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Danaharta dan Khazanah untuk membeli saham-saham Timedotcom yang tidak laku – kerugian sebanyak RM3.3 billion.

67. Skandal Offshore Petrol Vehicle (PSC-NDSB) – rugi RM6.75 bilion


68. Rosmah sewa bilik hotel RM100,000 satu malam di Burj Al-Arab Dubai!!

69. Rosmah dan Najib sewa penthouse di Hotel Darling di Sydney pada kadar RM65,100untuk sehari semalam.

70. "Lawatan Sambil Belajar" ke Arab Saudi, Oman dan Bangladesh Rosmah and the Gang (FLOM @ First Lady of Malaysia) ditanggung kerajaan berjumlah RM134,317.76.

71. Memperuntukkan dana RM100 juta setahun untuk Rosmah berbelanja dalam projek peribadi 'Permata Negara'nya.

72. Perbelanjaan oleh Rosmah untuk mengendalikan Sidang Kemuncak Wanita Pertama yang melibatkan 15 orang wanita isteri Ketua-ketua Negara yang majoritinya daripada negara-negara Afrika yang menelan belanja RM4.5 juta untuk tempoh TIGA hari.

73. Kos ubah suai Seri Perdana sebanyak RM12.5 juta.


74. Bil elektrik kediaman rasmi PM dan TPM di Seri Perdana sebanyak RM160,000sebulan.

75. Insinerator di Broga, Semenyih, kerajaan BN yang di atas kebodohan mereka tidak mendengar keluhan rakyat, terpaksa membazirkan berbilion ringgit membatalkan projek tersebut. Insinerator yang seberat 1,500 tan dan menggunakan teknologi 'fluidized bed gasification' yang dikatakan terbesar di Asia ditaksirkan menelan belanja RM1.5 bilion (lebih kurang USD395 juta) untuk dibina dan RM200 juta (USD53 juta) bagi kos operasinya setiap tahun.

CHECK-LIST INI AKAN TERUS DIKEMASKINI DARI SEMASA KE SEMASA.

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


Tempat menarik <b>di Kuala Terengganu</b> | ! Love Is Cinta !

Posted: 31 Dec 2013 10:42 AM PST


Tempat menarik di Kuala Terengganu memang banyak! tapi biasanya bila ke Terengganu cuma singgah di Pantau Rhu 10 sahaja. pantai yang sangat cantik dan nyaman, terasa tenang bila berada di situ. tapi untuk kali ini berlainan sedikit kerana mek cah diberi peluang untuk berkunjung kebeberapa tempat yang menarik di Kuala Terengganu. terima kasih Sumai Hotel Apartment kerana membawa kami dari bloogers.com ke beberapa tempat yang menarik di Kuala Terengganu. 
Misi jelajah bandar Kuala Terengganu bermula dengan Bukit Panorama yang terletak berhampiran Sumai Hotel yang kami menginap. hari yang hujan tidak menghalang aktiviti kami melihat panorama bandar Kuala Terengganu dari bukit yang indah lagi nyaman. sangat cantik melihat lautan luas ciptaan Allah. subhanAllah sungguh cantik negeri Kuala Terengganu. so syokk! bergambar!
Kedatangan kami di sambut baik oleh pihak Museum, siap ada diskaun lagi untuk tiket masuk ke sana. untuk maklumat lanjut tentang Museum Terengganu boleh ke laman web rasmi iaitu "http://museum.terengganu.gov.my/". :P
Alhaii, terasa macam budak sekolah bila bunyi museum. walaupun jiwa ku bukan berjiwa seni ataupun sejarah maka aktiviti ini mampu memupuk diri mek cah supaya lebih cintakan sejarah melayu dan mengetahui serba sedikit tentang sejarah. kepada pencinta sejarah dan kesenian boleh la berkunjung ke sini kerana selain dari melihat sejarah-sejarah melayu tetapi banyak juga aktiviti lain yang disediakan seperti pertunjukan ular, dan sebagainya.
kepada yang berani boleh la tengok aksi yang ganas ini. geli tau tengok ular besar macam ni, takut termimpi-mimpi okay! yang pasti layan sahaja. Lolzz
Taman tema yang mula dibina pada Mac 2005 bukan sahaja dikelilingi replika-replika masjid dari serata dunia malah sebuah masjid yang juga mercu tanda baru Kuala Terengganu iaitu Masjid Kristal turut berdiri megah di situ."
RIVER CRUISE, TAMAN TAMADUN ISLAM
sesi mendengar taklimat dari yang berpengalaman sbelum kami dibenarkan menaiki bot mengelilingi Pulau Taman Tamadun Islam. yang kami gelak tu disebabkan tut!! opsss nanti sila pakai jaket keselamatan dengan betul, pastikan perempuan memakai seluar sepanjang aktiviti ini berlangsung. lolzz
menaiki River Cruise yang dikemudi oleh dua orang kapten. Bayaran sebanyak RM 20.00 seorang akan dikenakan untuk satu trip. Ok sila pakai jaket keselamatan dengan betul. eh! macam syokk je kitorang posing!
STR SDN. BHD [ Batik . Kain Putih . Pencelup . Kain Songket ]
Pencinta barangan batik asli terengganu boleh la ke STR SDN. BHD. banyak koleksi batik yang membuatkan korang rambang mata. batik asli terengganu boleh dijadikan ole-ole tanda kenangan bila ke sini. harga yang berpatutan dan kualiti yang mantap!. bila ke sini kami diberi peluang untuk mencanting dan mewarna batik dengan sendiri. memang rumit tapi akhirnya kami dapat menghasilkan 1 batik tema blogging. ohsem dan sweet tak kami?Mihmih
"Hotel Sumai : Hotel Apartment Murah", mampu membantu korang mencari jawapan di mana keistimewaan negeri Terengganu. Na na na Ganung kiter. Terima kasih SUMAI HOTEL APARTMENT kerana menaja percutian kami. :)
# SUMAI HOTEL APARTMENT menyediakan beberapa pakej trip untuk anda kunjungi sekiranya anda menginap di SUMAI HOTEL APARTMENT . Untuk maklumat lanjut sila ke entri ini "Hotel Murah di Kuala Terengganu" dan dapatkan harga promosi . harga istimewa menanti pembaca blog ini. Papaii.

13 di ajil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di ajil - Google Blog Search


Pengalaman Ngeri 3 beranak berdepan penjenayah rampas kereta <b>...</b>

Posted: 05 Nov 2013 07:29 PM PST

Kereta yang dilarikan suspek remuk teruk selepas bertembung sebuah kereta dan lori di Ladang Gajah Mati dekat Dungun, kelmarin, menyebabkan tiga beranak parah.

Kereta yang dilarikan suspek remuk teruk selepas bertembung sebuah kereta dan lori di Ladang Gajah Mati dekat Dungun, kelmarin, menyebabkan tiga beranak parah.

3 mangsa parah, pencuri gagal kawal kenderaan

Dungun: "Pengalaman menakutkan ini adalah mimpi ngeri buat kami tiga beranak, apabila terpaksa berdepan dengan penjenayah.

"Saya tidak sangka dia berani masuk ketika kami ada dalam kereta dan kemudian memecut sehingga terbabit kemalangan," kata Abdul Pirhat Karim, 35, mengimbas kejadian kenderaan pelbagai guna (MPV) Grand Livina, miliknya dilarikan seorang remaja, petang kelmarin.

Abdul Pirhat berkata, kejadian berlaku jam 5.30 petang ketika dia bersama isteri, Che Mastura Che Awang, 31, dan bayi mereka, Muhammad Asyrat Ikhwan, sembilan bulan, bersama dua ipar singgah di kawasan Rehat dan Rawat (R&R) Ajil, Hulu Terengganu.

"Ketika dalam perjalanan pulang ke Kuala Lumpur selepas pengebumian nenek yang meninggal dunia di Tumpat, Kelantan, kereta saya dipandu adik ipar dengan isterinya duduk di depan.

"Ketika singgah di R&R Ajil, adik ipar dan isterinya ke tandas sebelum secara tiba-tiba remaja itu menceroboh masuk dan memecut kereta kami menghala ke arah Kuantan," katanya.

Cuba pujuk suspek

Katanya, sepanjang perjalanan beliau berusaha memujuk remaja terbabit supaya tidak melakukan sesuatu yang membahayakan isteri dan bayinya.

"Remaja itu tidak peduli, menyebabkan saya bergelut dengannya sebelum hilang kawalan dan terbabit kemalangan dengan sebuah kereta dan lori ketika tiba berhampiran Ladang Gajah Mati," katanya.

Akibat kemalangan jam 6 petang itu, Abdul Pirhat retak bahu kiri, manakala isterinya, patah tulang rusuk, sementara bayi mereka yang tercampak masih koma dan dirawat di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Kuala Terengganu.

Selepas kemalangan itu, remaja terbabit yang terselamat turun menahan sebuah PERODUA Myvi dan berpura-pura mahu mendapatkan bantuan akibat kemalangan.

Ketika pemandu PERODUA Myvi itu, Nur Maizura Mustafa Kamal, 18, bersama bapanya, Mustafa Kamal Bakar, 55, turun membantu tiga beranak terbabit, suspek mengambil kesempatan melarikan kereta mereka ke arah Kuala Terengganu bersama empat penumpang yang duduk di belakang.

Mustafa Kamal bersama seorang pengguna jalan raya mengejar suspek sambil menghubungi bantuan polis.

Dua kereta peronda dari Balai Polis Kuala Terengganu dan Batu Rakit berhasil memintas Myvi dilarikan suspek sebelum menahannya di hadapan Masjid Al Salam, Batu Rakit, Kuala Terengganu jam 6.45 petang.

Ketua Polis Terengganu, Datuk Jamshah Mustapa, berkata suspek berusia 17 tahun itu dipercayai mempunyai masalah mental dan siasatan awal menunjukkan dia mahu mencuri kereta.

"Polis sedang menyiasat latar belakang suspek selepas ujian kencing mendapati dia negatif dadah. Suspek kini direman di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dungun dan menunggu laporan kesihatan mengenai status mentalnya," katanya.

13 di ketengah jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di ketengah jaya - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Dec 2013 01:31 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 06 Dec 2013 01:22 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 21 Nov 2013 01:15 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 30 Jul 2013 01:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 20 Jul 2013 01:30 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Jul 2013 01:03 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 17 May 2013 01:50 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Dec 2012 01:36 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Remaja Raikan Ramadan Serentak <b>Di</b> Dua Buah Masjid <b>di</b> Kemaman

Posted: 04 Aug 2012 01:27 AM PDT

Alhamdulillah antara program PSR 2012 ialah Remaja Raikan Ramadan (3R) dan sebanyak tiga buah masjid/surau di daerah Kemaman menjadi lokasi program 3R kali ini. Terbaru ialah di Masjid Felda Kerteh 5 di Ketengah Jaya yang melibatkan sekitar 50 orang remaja berumur 13-19 tahun dan juga di Masjid Sultan Ahmad dekat Bandar Chukai yang melibatkan pelajar-pelajar sekolah menengah di bandar ini. Kedua-dua program ini berjalan serentak dan dikendalikan dibawah Jawatankuasa Pembangunan Remaja IKRAM Kemaman di bawah Cikgu Hj Norfizam Said.

Program 3R di Felda Kerteh 5 kali ini istimewa kerana inilah kali pertama program sebegini dilaksanakan IKRAM di kawasan felda di daerah ini. Terdapat tiga buah sekolah menengah di Ketengah Jaya iaitu SMK Rasau, SMK Semarak B5 dan SMK Tetra Jaya. Terdapat juga ahli-ahli IKRAM yang bertugas sebagai guru di sekolah-sekolah ini yang membantu merapatkan lagi hubungan pihak sekolah dengan IKRAM.

Seramai 15 orang fasilitator diketuai Pengarah Program Saudara Khairul Azri telah terlibat menjayakan program ini. Di dalam program ini juga diperkenalkan kelab remaja IKRAMTeens kepada semua peserta. Para peserta begitu teruja dengan pelbagai program yang disediakan. Majlis penutup program telah disempurnakan oleh TYDP IKRAM Kemaman iaitu Ustaz Muzahar Hitam.

Manakala program di Masjid Sultan Ahmad pula diketuai oleh Pengarah Program Sdr Nadhir yang juga Mualim SMIAA Kemaman serta barisan fasilitator dari kalangan mahasiswa universiti yang sedang bercuti. Sekitar 80 orang remaja hadir di program ini. Ianya dirasmikan oleh Pengerusi Tetap IKRAM Kemaman Hj Che Zahari Che Nik.

Pelbagai program disajikan sepanjang program 3R ini. Mudah-mudahan segala usaha ini terus disusuli dengan program-program lanjutan tarbiah di sekolah masing-masing. Kerjasama yang sudah terjalin perlu dimanfaatkan lagi bagi melahirkan generasi kepemimpinan remaja rabbani demi masa depan ummah yang gemilang.

Program 3R yang ketiga akan diadakan di Surau Rantau Petronas dekat Kerteh pada minggu hadapan 10-11 Ogos 2012. Ini adalah program tahun keempat berturut-turut dimana pihak IKRAM (sebelum ini JIM) diberikan kepercayaan mengendalikan program remaja seumpama ini. Mudah-mudahan semuanya berjalan lancar dan diberkati Allah SWT.

<b>Ketengah</b> belanja RM 1 juta bantu golongan kurang mampu ABN <b>...</b>

Posted: 18 Jul 2013 02:48 AM PDT

KEMAMAN – Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (Ketengah) membelanjakan kira-kira RM1 juta kepada 4,834 penerima sumbangan dari Tabung Amanah Masyarakat Ketengah tahun ini bagi membantu golongan miskin, ibu tunggal dan orang kurang upaya.

Pengurus Besar Ketengah, Wan Mat Amin Wan Daud berkata, sumbangan itu bertujuan meringankan beban kewangan kepada mereka yang berkenaan.

"Jumlah penerima sumbangan juga semakin meningkat berbanding seramai 3,157 orang tahun lalu, 2,610 (2011) dan 1,064 (2010) 2010 dan insya-Allah akan lebih ramai diberi bantuan seiring dengan peningkatan sumbangan dari lima anak syarikat Ketengah.

"Pada tahun ini, sumbangan dimulakan di Cheneh dan akan diadakan di Ajil, Hulu Terengganu, Al Muktafi Billah Shah di Dungun dan Bandar Seri Bandi di sini," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan sumbangan kepada 360 penerima bantuan itu di Bandar Baru Cheneh di sini hari ini.

Lima anak syarikat Ketengah yang terlibat dalam bidang perladangan perlu memberi sumbangan kepada tabung itu mengikut peratusan keuntungan yang ditetapkan pihak pengurusan Ketengah – Ketengah Jaya Sdn Bhd, YTI-Ketengah Perwira Sdn Bhd, Rakyat Ketengah Perwira Sdn Bhd, Ladang Rakyat Terengganu Sdn Bhd dan Ketengah Perwira Sdn Bhd.

Ketengah ialah agensi di bawah Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah yang diperbadankan pada 12 April 1973 dan diberi kuasa untuk menjalankan pembangunan ekonomi dan sosial di kawasan seluas 443,876 hektar meliputi pedalaman daerah Dungun, Kemaman dan Hulu Terengganu.

"Selain bantuan untuk ibu tunggal, OKU dan orang miskin, Ketengah juga menyalurkan bantuan kepada pelajar sekolah dari keluarga kurang mampu," katanya. – Bernama

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 19 Jul 2013 01:23 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 04 Jun 2013 01:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 03 May 2013 01:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 17 Apr 2013 01:30 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Feb 2013 01:50 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Permata Wangi: Pelajar Sekolah Gaduh <b>Di</b> Surau <b>Ketengah Jaya</b>

Posted: 15 Jul 2009 07:11 AM PDT

Kerana cantik dan bijak, dua pelajar perempuan yang juga sahabat baik dihasut supaya bertumbuk di sebuah surau di Ketengah Jaya, Dungun 18 Jun lalu.

Aksi bergasak pelajar tingkatan satu berpakaian seragam itu dirakam menggunakan kamera telefon bimbit dan bukan sahaja tersebar di kalangan pelajar tetapi boleh ditonton di laman web perkongsian YouTube.

Rakaman 30 minit itu bermula dengan tiga remaja perempuan tingkatan dua dari Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Ketengah Jaya, Dungun di sini melahirkan rasa tidak puas hati terhadap dua pelajar yang dikatakan menjadi kesukaan ramai.

Dua pelajar cantik dan bijak itu masing-masing pelajar tingkatan satu. Seorang dari SMK Ketengah Jaya manakala seorang lagi dari SMK Rasau Kerteh, Kemaman.

Rakaman seterusnya menunjukkan tiga pelajar senior itu membuli dan memukul pelajar dari Rasau Kerteh kerana dia didakwa bercakap besar. Pihak polis telah pun memanggil enam orang pelajar tersebut untuk memberi keterangan. Difahamkan juga pihak sekolah telah pun menggantung pembelajaran beberapa orang pelajar yang terbabit.

Tiga pelajar itu turut memaki hamun gadis berkenaan dalam dialek Terengganu. Mereka turut menampar, menarik tudung dan rambut selain menendang pelajar dari Rasau Kerteh itu beberapa kali.

Rakaman kemudian menunjukkan pergaduhan melibatkan dua sahabat baik itu selepas mereka dihasut oleh ketiga-tiga pelajar senior itu.

Aksi tarik rambut dan sepak terajang antara dua sahabat itu bukan sahaja disorak oleh tiga pelajar itu malah dirakam.- KOSMO

Jawatan Kosong <b>Di KETENGAH</b> ~ GEDUNG KERJA

Posted: 13 Aug 2012 07:25 PM PDT


Permohonan daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan adalah dipelawa bagi memohon jawatan di Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (KETENGAH) dalam Perkhidmatan Kumpulan Sokongan. Keutamaan akan diberi kepada pemohon yang menetap di Negeri Terengganu.

1. JURUTEKNIK KOMPUTER
2. PEMBANTU AM PEJABAT
3. PEKERJA AWAM

Permohonan hendaklah menggunakan Borang LKTT: 1 (Pind. 1/2010) yang boleh diperolehi di Ibu Pejabat Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah, Bandar Al Muktafi Billah Shah, Dungun, Terengganu dan di Pejabat Cawangan Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah Bandar Bukit Besi, Bandar Ketengah Jaya, Bandar Seri Bandi, Bandar Ceneh Baharu dan Pengkalan Gawi, Tasik Kenyir atau dengan memuat turun dari laman sesawang, http://www.ketengah.gov.my

Permohonan hendaklah sampai kepada:-

Pengurus Besar
Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (KETENGAH)
Karung Berkunci No. 3
23409 Bandar Al Muktafi Billah Shah
DUNGUN, TERENGGANU
(Bahagian Khidmat Pengurusan)

tarikh tutup permohonan sebelum atau pada 13 September 2012

Maklumat lanjut jawatan klik sini
Borang permohonan sila klik sini

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Jan 2013 01:33 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Konvoi Samseng Mazlan Aliman gagal | The Unspinners

Posted: 06 Dec 2012 10:45 PM PST


Sepatutnya hari Jumaat, datanglah masjid awal-awal dan buat iktikaf. Puak-puak PAS di Terengganu  ni lain pula.

Hari ini jugalah mereka nak buat Kembara Oren konon nak selamatkan Felda di Terengganu. Entah apa yang nak diselamatkan apabila semua tempat dah reject si Mazlan Alimin.

Dia orang nak syok sendiri tiada siapa boleh tahan. Ini negara merdeka dan sesiapa bebas untuk bersuara asal tak bawa budaya samseng dan huru harakan keadaan keamanan awam.

Membantu puak-puak PAS bengong ini untuk syok sendiri adalah Satipul Bahri Mamat, Timbalan YDP PAS Dungun yang melepaskan kembara begong di Ketengah Jaya pada pukul 9 pagi.

Tujuan yang disebut adalah untuk memberi penerangan kepada warga Felda tapi sebenarnya membuat fitnah Felda telah menggadai nasib peneroka.


Tengoklah risalah yang dijaja. Ini bukan penerangan tapi penipuan dan budaya politik samseng. Sabar aje lah Tan Sri Isa. Lagi difitnah, lagi banyak pahala Tan Sri dapat.

Konvoi tersebut akan ke Felda Kertih 2, Kertih 3, Jerangau, Bukit Bading dan Tenang.

Mereka canangkan 110 kenderaan akan sertai konvoi tetapi yang ada hanya 25 orang saja. Di pelancaran Ketengah Jaya pun hanya dihadiri 50 org peserta konvoi yang BUKAN pun peneroka.


Dalam masa sama peneroka Felda Ketengah Jaya sendiri hadhir seramai 200 orang peneroka (bkan impot macam PAS) membantah Kembara Oren ini.

Belum start dah gagal. Balik kampung la Mazlan Alimin ... mana mamat ni ada kampung? Kampung sendiri  pun tolak dia!

Blog Felda: felda kerteh - Google Blog Search

Posted: 14 Jul 2013 07:22 PM PDT

<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 26 Jun 2013 07:04 PM PDT

Blog Felda: <b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 05 May 2013 12:00 AM PDT


Blog Felda: <b>felda kerteh</b> - Google Blog Search

Posted: 04 May 2013 10:49 PM PDT


UNDI RAKYAT 2013: Peratus undi peneroka <b>Felda</b> Ketengah Jaya <b>...</b>

Posted: 04 May 2013 10:49 PM PDT

UNDI RAKYAT 2013: Peratus undi peneroka Felda Ketengah Jaya dijangka tinggi

SESAK... Beginilah suasana di pusat mengundi Sekolah Menengah Kebangsaan Ketengah Jaya, Dungun pada sebelah pagi

Oleh Fairus Azareen (fairus@abnxcess.com)

KETENGAH JAYA — Proses mengundi di Bandar Ketengah Jaya berjalan lancar dengan peratusan pengundi yang tinggi berbanding PRU-12.

Kawasan ini merupakan sebuah penempatan peneroka Felda yang terdiri daripada Felda Kerteh 1, Felda Kerteh 2, Felda Kerteh 3, Felda Kerteh 4, 5 dan 6.

Petugas BN menyemak daftar pemilih pengundi di Dungun.

Petugas BN menyemak daftar pemilih pengundi di Dungun.

Ia juga merupakan kawasan bersempadan antara daerah Kemaman dan Dungun di mana, Felda Kerteh 5 dan 6 termasuk dalam kawasan Kemaman dan yang lainnya dalam daerah Dungun. Ikuti rakaman suasana pengundian dari lensa ABN News.

<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 04 Apr 2013 12:00 AM PDT


<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 04 Apr 2013 07:14 PM PDT


<b>felda kerteh</b> - Google Blog Search | WARGA FELDA

Posted: 08 Mar 2013 05:29 AM PST


PSR - Program 3R di <b>Felda Kerteh</b> 5 ~ Wawasan Kita by FAZ

Posted: 18 Jul 2012 02:09 AM PDT

Satu perbincangan telah dibuat dengan Ketua Peneroka Felda Kerteh 5 Encik Rashid Muhamad di depan kediaman beliau di felda tersebut. Ianya bertujuan bagi merangka satu program Remaja Raikan Ramadhan (3R) yang bakal diadakan di Masjid Felda Kerteh 5 pada 3-4 Ogos 2012.


Program 3R ini ditumpukan kepada para remaja berusia 15 hingga 19 tahun yang bersekolah di dua buah sekolah menengah di sini iaitu SMK Ketengah Jaya dan SMK Semarak B5.

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 29 Jul 2013 01:12 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 14 Jul 2013 01:02 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 28 May 2013 01:25 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 10 Dec 2012 01:38 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Video Pelajar Perempuan <b>Ketengah Jaya</b> Bergaduh <b>Di</b> Surau | 3gp <b>...</b>

Posted: 09 Dec 2012 03:56 AM PST

Jika ada pencari yang menggunakan Google atau Yahoo dan search beberapa perkataan, blog aku ini akan berada di ranking yang agak tinggi. Pencari-pencari perkataan sebegitu at least ada few hundreds per day. Kesian juga, kerana often enough they will not get what they really wants. Do not blame me, salahkan Google, Yahoo atau apa-apa search engine yang kau gunakan. Ada diantara perkataan yang dicari itu tidak begitu indah, seperti tajuk blogpost ini, mostly information related to sex dan pornography.

~3gpbudaksekolah.com

Description:

default Video Pelajar Perempuan Ketengah Jaya Bergaduh Di Surau

Konvoi Samseng Mazlan Aliman gagal | The Unspinners

Posted: 06 Dec 2012 10:45 PM PST


Sepatutnya hari Jumaat, datanglah masjid awal-awal dan buat iktikaf. Puak-puak PAS di Terengganu  ni lain pula.

Hari ini jugalah mereka nak buat Kembara Oren konon nak selamatkan Felda di Terengganu. Entah apa yang nak diselamatkan apabila semua tempat dah reject si Mazlan Alimin.

Dia orang nak syok sendiri tiada siapa boleh tahan. Ini negara merdeka dan sesiapa bebas untuk bersuara asal tak bawa budaya samseng dan huru harakan keadaan keamanan awam.

Membantu puak-puak PAS bengong ini untuk syok sendiri adalah Satipul Bahri Mamat, Timbalan YDP PAS Dungun yang melepaskan kembara begong di Ketengah Jaya pada pukul 9 pagi.

Tujuan yang disebut adalah untuk memberi penerangan kepada warga Felda tapi sebenarnya membuat fitnah Felda telah menggadai nasib peneroka.


Tengoklah risalah yang dijaja. Ini bukan penerangan tapi penipuan dan budaya politik samseng. Sabar aje lah Tan Sri Isa. Lagi difitnah, lagi banyak pahala Tan Sri dapat.

Konvoi tersebut akan ke Felda Kertih 2, Kertih 3, Jerangau, Bukit Bading dan Tenang.

Mereka canangkan 110 kenderaan akan sertai konvoi tetapi yang ada hanya 25 orang saja. Di pelancaran Ketengah Jaya pun hanya dihadiri 50 org peserta konvoi yang BUKAN pun peneroka.


Dalam masa sama peneroka Felda Ketengah Jaya sendiri hadhir seramai 200 orang peneroka (bkan impot macam PAS) membantah Kembara Oren ini.

Belum start dah gagal. Balik kampung la Mazlan Alimin ... mana mamat ni ada kampung? Kampung sendiri  pun tolak dia!

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved