ads

Jumaat, 23 Ogos 2013

13 di marang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di marang - Google Blog Search


kenapa metallica boleh - kenapa gig <b>di marang</b> di <b>...</b> - Tukar Tiub

Posted: 18 Aug 2013 06:00 PM PDT





kenapa anak muda buat gig di marang ditangkap
kenapa band black metal metallica di benarkan datang
kenapa jabatan agama hanya berani ganggu orang miskin
kenapa jabatan agama tak berani ganggu orang kaya
gig di marang harga tiket  12 ringgit
tiket metallica harga tiket lebih dari 500 ringgit
adakah agama ini hanya untuk orang miskin?

KUALA TERENGGANU: Keghairahan 120 remaja yang berkunjung ke sebuah resort di Marang untuk menari sambil berhibur dalam satu persembahan haram terbantut apabila mereka diserbu pihak penguat kuasa semalam.
Serbuan pada kira-kira 6.30 petang itu dilakukan sepasukan anggota polis dan pegawai Majlis Agama Islam Daerah Marang selepas menerima maklumat berhubung persembahan berkenaan.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri, Asisten Komisioner K.Manoharan, berkata ketika serbuan, pengunjung yang berusia lingkungan 16 dan 35 tahun sedang leka mendengar muzik dan menari.
Beliau berkata pengunjung persembahan itu terdiri daripada 108 lelaki dan 12 wanita yang merupakan penduduk tempatan dan memakai pakaian berwarna hitam.
"Siasatan kita mendapati setiap pengunjung dikenakan bayaran sebanyak RM12 seorang untuk masuk dan menyaksikan persembahan yang bermula pada kira-kira 4 petang.
"Pihak polis juga merampas tiket serta novel yang dijual, dan siasatan awal mendapati majlis berkenaan tidak berkait dengan sebarang pertubuhan haram atau unsur ajaran sesat mahupun Black Metal, ia diadakan sekadar untuk berhibur tetapi tetap menjadi kesalahan kerana diadakan tanpa permit," katanya kepada pemberita hari ini.
Manoharan berkata polis menahan empat lelaki yang merupakan penganjur dan pengunjung kerana kesalahan dadah.
Beliau berkata penganjur 
, yang juga pemuzik tempatan berusia 21 dan 32 tahun serta berasal dari Kuala Ibai itu, ditahan bagi membantu siasatan kerana menganjurkan persembahan tanpa permit.
"Semua pengunjung dibebaskan selepas keterangan diambil, namun dua daripada mereka yang berusia lingkungan 20-an ditahan kerana saringan ujian air kencing mendapati mereka positif dadah jenis ganja," katanya.

Kes disiasat mengikut Seksyen 6 dan Seksyen 7 Enakmen Hiburan Negeri Terengganu 2002. - TIEWNAMA

woit... INI SATU KONSPIRASI.... kah kah kah..
kah kah kah...INI KUMPULAN BLACK METAL.... kah kah kah...
kah kah kah...NABI KUMPULAN IN I IALAH METTALICA....kah kah kah...
kah kah kah... KUMPULAN INI PENYEMBAH KAMBING... kah kah kah..
kah kah kah...ORANG BIASA MAKAN DAGING KAMBING.... kah kah kah...
kah kah kah...PENGANUT KUMPULAN INI MAKAN DARAH KAMBING.... kah kah kah...
kah kah kah....  INI KONSPIRASI TOWKAY JUAL KAMBING.... kah kah kah...
kah kah kah.,..NAK NAIK KAN HARGA KAMBING.... kah kah kah...
SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tinggal
--------

13 di gong kedak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di gong kedak - Google Blog Search


pas kempen undi <b>di</b> masjid dan pengkalan tudm <b>gong kedak</b>

Posted: 19 Jul 2013 11:14 AM PDT


Selepas solat jumaat PAS tetap jadikan masjid TUDM Gong Kadik tempat berkempen bermula didalam masjid untuk menarik dan merayu Undi terhadap pengundi tentera yqng akan mengundi pada hari ini sebagai pengundi awal. Petugas dari luar lak tu yang sibawak dari kelantan dan selangor Bukan setakat itu macam biasaler turut memegang poster semacam beruk menjaja kepada anggota yang lalu disitu. Mesireka.bermula dari berjemaah di Masjid dan kemudianya menjaja poster meraih undi ditepi jalan.masuk pintu TUDM. Pelik jugak kerana sebelum ini mereka juga menafikan hak mengundi anggota tentera sebelum ini bila dalam BERSIH yang mahukan undi pos diharamkan dan menuduh undi anggota tentera sebagai penipuan BN sebelum ini



Bagaimana pun sebaik selepas solat jumaat semua anggota yamg berjemaah dimasjid terus beredar meninggalkan masjid yang hanya dipenuhi penyokong atau petugas PAS dari luar yang juga sebagai penyokong kuat PAS. korang tengoklah sapa.yang dalqm gambar nie. Malangnya  anggota TUDM lansung tak beri respon....

ol

13 di pulau kapas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau kapas - Google Blog Search


Qee NurXna Pages....: <b>Pulau Kapas</b>, I&#39;m in LOVE!

Posted: 16 Aug 2013 07:45 AM PDT

Salam..
And Salam aidilfitri..
Yohoo..

Alhamdulillah..
Segala pji-pujian hanya pada ALLAH..
Akhirnya,,
My last wish..
Untuk menjejakkan kaki ke PULAU..
Akhirnya termakbul..

Actually, sgt lama aku menunggu impian ni..
Huhuh..
Tpi belum termakbul..
But today..
AKu dah bjya meninggalkan footprint di PULAU KAPAS..

Seriously..
It is amazing,and beautiful island..
Wah, macam mimpi je ade kat tempat lawa mcm tuh..
Harap2, dapat buat wedding photoshoot kat sini..
Hehehe..

Jom terjah moment ye..!
















Nilah batu karang yg terdampar...


Photoshoot dlm air...perghhh..!jernih weih..











P/s : A lot of thank you to CHE AIN AND HER BIG FAMILY...
Hohoh..harap2 dapat laki yg suka g travelll..bolehlah aku travel ke semua pulau..muahahaha..
post signature

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


teganuku: Polis - Tiada Mangsa Korban Tanah Runtuh <b>Di Jabor</b>

Posted: 26 Dec 2012 06:50 AM PST

Jalan masuk utama Jabor-Jerangau ke Air Puteh di Kilometer 139 kini sudah boleh digunakan selepas kerja membaik pulih jalan terbabit yang terjejas akibat runtuhan tanah awal pagi ini selesai dijalankan oleh Jabatan Kerja Raya (JKR).

Lapan buah kereta tertimbus apabila tebing jalan masuk utama Jabor-Jerangau ke Jalan Air Puteh di kilometer 139 di Kemaman  runtuh, berikutan hujan lebat berterusan di kawasan itu, awal hari ini.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Supt Che Suza Che Hitam berkata, jalan tersebut dibuka kira-kira 5 petang ini dan turut terbabit dalam runtuhan tanah itu ialah sebuah lori dan lima kenderaan jenis sedan.


"Tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam kejadian itu dan kini jalan sudah boleh dilalui semua jenis kenderaan," katanya.

Dalam kejadian kira-kira 3.30 pagi ini tebing jalan setinggi 12 meter runtuh dan menimbusi jalan sepanjang 50 meter.

Tebing jalan runtuh kira-kira 3.30 pagi ini lalu menghempap kenderaan-kenderaan terbabit yang diletakkan di kawasan berkenaan.

"Kita khuatir kemungkinan ada orang yang tidur di dalam kereta yang tertimbus itu," katanya sebelum ini.

Che Suza berkata  pihaknya menghubungi Jabatan Kerja Raya (JKR) bagi membantu kerja-kerja membersihkan kawasan yang tertimbus menggunakan jentolak.

Katanya kejadian itu berikutan hujan lebat berterusan menyebabkan pergerakan tanah di kawasan itu.

Menurutnya runtuhan itu dipercayai berpunca daripada hujan lebat sehingga menyebabkan berlaku pergerakan tanah.

13 di pulau bidong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau bidong - Google Blog Search


Program Survival Laut dan Penghayatan Warisan Edisi Media <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 30 May 2013 07:36 PM PDT

 

Salam.

 

Kepada anda diluar sana yang belum baca lagi part satu entri ini sila baca dulu ok. Hari ke-2 kami di Pulau Bidong sangat ohsem. Ada aktiviti memancing di laut dalam dan aktiviti jungle trekking dan lawatan ke tapak penempatan warga Vietnam yang pernah menetap di situ beberapa tahun lalu. Seriously aku baru tahu Pulau Bidong mempunyai sejarahnya yang tersendiri. Pulau Bidong pernah menjadi penempatan warga Vietnam.Sampai sekarang ada lagi peninggalan mereka macam kubur, tapak bangunan dan patung.

 

kaki pancing

Aku nak tahu tak masa aktiviti memancing tu aku mabuk laut. haha gelakkan diri sendiri. Sah-sah la ikan pun tak dapat. Firstime aku join aktiviti macamnie beb. Mula-mula memang ilek-ilek lagi memancing dengan seronok sekali. Then mula la aku rasa pening dan loya. Nak muntah pun ada. Aku bagi pancing aku dekat orang lain. Aku baring terus atas kapal. kahkah. =p

 

Tengok gambar kat atas seronok Amir dapat ikan. Sekali dapat bukan seekor tapi dua ekor kau. Aku paling kagum dengan Aslina la sebab dia dapat ikan kemain banyak. Ada la dalam 5 ekor kalau tak salah kan Aslina ? Aku tak tahu la Aslina tu pakai umpan apa. Papepun, aktiviti memancing akan jadi lagi seronok kalau aku tak mabuk laut then dapat ikan 10 ekor. heh.

 

Lepas dapat ikan 15 ekor, masa memancing pun dah tamat. Kitorang dibawa ke melawat tapak peninggalan warga Vietnam yang pernah menetap di Pulau Bidong berpuluh-puluh tahun yang lepas. Masa tu aku belum lagi dilahirkan. Kau nak tahu cerita disebalik penempatan warga Vietnam nie kau tanya Amir. Story yang dia buat pasal Penempatan Vietnam masuk paper haritu. Kemain eksaited lagi dia.

 

Pulau Bidong

Hutan belakang kitorang itulah tapak penempatan warga Vietnam. Korang nampak tak mercu tanda tinggi belakang kitorang tu yang sebelah kanan ? Haa, itulah antara binaan diorang yang masih teguh sehingga sekarang. Aku ada bergambar dekat situ tapi Amir tak kasi pun gambar tu dekat aku. Biasalah aku pakai kamera ehsan orang je. Takde kamera sendiri. Kakak paling kanan dalam gambar diatas merupakan kakak angkat Aslina dan Amir. Cantik angat kakak angkat korang. aherher.

Pulau Bidong

 

Kalau korang nak tahu, pasir dekat gambar bawah nie halus gila. Semangat aku turun bawah semata-mata nak pergi sentuh pasir halus itu. Pantai dia pun sangat CANTIK. Air jernih bukan main lagi. ALLAHUAKHBAR !  Dapat snorkeling sini memang best nie. aha.

Pulau Bidong

Jungle trekking kat Pulau Bidong nie boleh tahan letih dia. Tempat kitorang berhenti masa jungle trekking yang ada pokok menjalar besar macam buai tu sangat unik. Aslina dengan Amir siap bergambar lagi situ. Tapi gambar tu takde. Sedeh kan. Semua gambar takde nak tunjuk dekat korang. Pasnie kalau nak pergi program wajib bawak kamera sendiri. =p

 

Pulau Bidong

Bersama geng media prima Kuala Lumpur dan Bernama Kuala Lumpur sebelum berangkat pulang ke jeti Marang. Korang sangat sporting. Kenal 2 hari pun dah boleh bergurau macam kenal 2 tahun tau. Siap janji nak belanja aku lagi tu kalau aku pergi Kuala Lumpur kan Raffi. Harap Raffi baca blog aku lol. Biasalah sporting. Nama pun orang media kan. =p

 

Harap tahun depan boleh join lagi program nie. Dengar kata setiap tahun diadakan program camnie dekat Pulau Bidong sana. Terima kasih urusetia program yang cantik kacak bergaya tu sebab incharge kitorang sepanjang program.

 

Aslina suka sangat dengan abang urusetia yang pakai t-shirt 7 dalam gambar bawah ini. Kan Aslina ? Haha. Tahniah buat Nik yang dah habis praktikal di Bernama. Semoga cepat-cepat dapat kerja. Panjang umur kita jumpa lagi.

Pulau Bidong

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved