ads

Khamis, 18 Oktober 2012

13 di rantau abang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di rantau abang - Google Blog Search


MyLife Zalia: Jagung Bakar vs Air Nira <b>di Rantau Abang</b>, Terengganu

Posted: 13 Jun 2012 06:27 AM PDT

Mungkin ini senario biasa je kan. Tapi spjg perjalanan kami yg lebih byk berrnti drpd berjalan ari tu, menu setiap petang ialah jagung bakar. Sangat lazat kot. Makan x hengat sampai lupa amek gambo jagungnya. Sib baek ade gambo gerai tepi jalan ni. Walawehhhh... Pegi jln2 musim cuti skolah kat Malaysia ni, jln pun agak sesak. Tambah lagi kami sepakat nak lalu jln pantai. Pe lagi yg boleh kami buat. Berenti la mana yg boleh. Cemuih wehhh drive sengguk2 gitu. Ape yg menarik tentang air nira ni? Jgn tanya ye sbb kami langsung x beli & x minum. Both of us kureng suka manis ye. Tapi bila tgk semua kedai tulis nira, teringat kat our former classmate dedolu yg ujung nama dia Nira. Hehe... Cekidautttt!!!

~published by iPhone~

13 di gong kedak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di gong kedak - Google Blog Search


16 Okt 12 : Lawatan Tahunan Panglima Tentera Udara Ke <b>...</b>

Posted: 16 Oct 2012 05:25 PM PDT

GONG KEDAK, 16 Okt 12 – Panglima Tentera Udara, YBhg Jen Tan Sri Dato' Sri Rodzali bin Daud TUDM telah melakukan lawatan rasmi ke Pangkalan Udara Gong Kedak. Lawatan ini merupakan lawatan rasmi Panglima Tentera Udara ke Pangkalan-pangkalan Udara bagi melihat dan bertemu warga TUDM di peringkat pangkalan pada setiap tahun. Ketibaan Panglima Tentera Udara dan rombongan lawatan telah di sambut oleh Komander Pangkalan dan pegawai-pegawai kanan pangkalan.

13 di jerangau - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerangau - Google Blog Search


Perkaya Bina Sekolah Menengah Tahfiz <b>Di</b> Marang Dan <b>Jerangau</b>

Posted: 11 Aug 2012 03:03 PM PDT

Pertubuhan Kebajikan Anak-Anak Yatim Terengganu (Perkaya) bakal memiliki dua buah sekolah menengah tahfiz yang dinamakan Institut Tahfiz Perkaya yang dijangka dibina mulai awal tahun depan.

Yang Dipertua Perkaya Datuk Dr Tengku Mahmud Mansor berkata sekolah tahfiz itu akan dibina di Marang dan Jerangau di Hulu Terengganu dengan setiap sekolah akan menelan kos kira-kira RM2 juta dengan kapasiti 500 pelajar.

Katanya penubuhan sekolah itu diharap dapat membantu anak-anak yang tidak bernasib baik untuk mendapat pendidikan serta diharap dapat menyaingi pelajar lain dengan keputusan yang cemerlang dalam bidang akademik mahupun kokurikulum.

"Konsep sekolah yang kita bina ini sama seperti sekolah yang lain iaitu pelajar akan menumpukan pada akademik dan kokurikulum di samping menumpukan kepada tahfiz," katanya kepada pemberita di Kuala Terengganu, kelmarin.

Beliau berkata sebelum ini anak-anak yatim yang menghuni asrama Perkaya akan dihantar ke sekolah harian biasa namun selepas sekolah itu siap kelak, Perkaya akan menguruskannya sendiri dengan kerjasama Kementerian Pelajaran Malaysia.

Blog Felda: felda <b>jerangau</b> - Google Blog Search

Posted: 15 Sep 2012 01:21 AM PDT

Source: The Star Online

Published on 11th February, 2012 by Hanim Adnan and Edy Sarif

SUSTAINABILITY is the key to the continued success of Malaysia's thriving palm oil industry.

Currently, there is a steady trend among palm oil operators to advocate sustainability through optimal usage of natural resources and their biomass waste products.

One such company is Felda Group, Malaysia's largest plantation company, which is leading the way in "green" practices nationwide.

Felda Global's green agenda will be further enhanced going forward, says Felda Global Ventures Holdings Bhd group president Datuk Sabri Ahmad, who is an ardent advocate of sustainability and Blue Ocean strategy.

In June last year, he was elected a panel member of the Global Science and Innovation Advisory Committee (GSIAC), one of only four Malaysians in the select group made up of eminent scientists.

Bek-Nielsen: 'We are looking at reducing 25% of fossil fuel usage annually.'

"Green" may yet prove to be gold for Felda, Sabri tells StarBizWeekrecently.

Felda to date has 12 biogas trapping plants, two power plants, six compost plants, two mini-gasifier plants and one fuel pellet plant all utilising biomass waste as the feedstock.

Sabri says Felda will likely help to further drive the national biomass projects, which are believed to have a potential value of RM100mil.

Given its sprawling plantation assets, Felda has huge stocks of oil palm biomass waste from its estate and milling operations.

Of the 15.3 million tonnes fresh fruit bunches (FFB) which go into Felda mills annually, it amasses 3.36 million tonnes of empty fruit bunches (EFB), 1.83 million tonnes of mesocarp and 760,000 tonnes of palm shells. It gets another 6.1 million tonnes of old palm fronds from harvesting and 3,000 tonnes of oil palm trunks from replanting activities.

Felda Jerangau palm oil mill.

In addition, its mills have palm oil mill effluent (Pome) ponds which can be used to capture biogas which is then scrubbed to generate clean methane. Felda can in fact easily generate an additional income of RM35mil annually from the sale of its biomass such as palm shells and mesocarp fibre alone.

Instead, it chose to pursue renewable energy (RE) projects using the oil palm biomass waste products as feedstock to set up "green" projects which is friendly to the environment while creating additional lucrative income for the group.

In 2004, Felda built the Sahabat biomass power plant in Lahad Datu, Sabah, the first EFB-based Clean Development Mechanism (CDM) project in Malaysia and, also, the first in the world that runs on 100%-treated EFB.

According to Felda Holdings Bhd head of biomass Ahmad Nor Azman Jamin, many rural sites in Sabah are not connected to the national electricity grid.

Sabri says Felda will help to further drive the national biomass projects.

"Our intention is to replace the diesel usage with EFB-resources to generate 7.2MW and also 16 tonnes of steam for Felda Global's operational facilities."

The Sahabat biomass power plant, which can produce up to 55,000 tonnes of carbon emission credits (CERs) per year, has started selling CERs to an European buyer since 2006.

Under the Government's Entry Point Project 5 (for biogas), Felda Global is also planning an additional 49 biogas capturing plants.

Of the 49 biogas plants, 35 have been designated to supply electricity which will be hooked to the national grid, says Nor Azman. He adds: "Currently, we are segregating 12 existing biogas plants, with one in Serting Hilir already hooked to the national grid."

Following the Sahabat power plant, Felda Global and Tenaga Nasional Bhd's joint-venture company, FTJ Bio Power Sdn Bhd, is building a RM120mil electricity generation plant in Jengka, Pahang .

Commencing last December, it will generate 12.5 million watts using purely EFB. The EFB feedstock is accumulated from seven out of the eight palm oil mills owned by Felda Global in Jengka.

In addition, Felda has set up a joint venture with Premium Renewable Energy Group whereby it will self-generate 6MW that the plant needs for its operations by utilising the biogas generated by surrounding mills.

Meanwhile, another staunch advocate of sustainability is United Plantations Bhd.

The Teluk Intan-based efficient oil palm plantation group has set up biomass reciprocating boiler and biogas plants.

The main goal is to supply steam and electricity power to United Plantations' mills and refineries, thus cutting down both on fossil fuel costs and the emissions of CO2, says vice-chairman and executive director (corporate affairs) Datuk Carl Bek-Nielsen.

"We are looking at reducing 25% of fossil fuel usage annually at our plantations in Perak by relying on electricity generated from our biogas plants."

He says it is the group's commitment to reduce its "carbon footprint" and therefore, its greenhouse gas emissions remain a high priority to which new initiatives and important investments will continue going forward.

United Plantations' biomass reciprocating boiler and biogas plant, since their start-up in 2006, have contributed immensely towards mitigating CO2 and methane emissions.

"We envisage that with the various initiatives undertaken since 2006, our group's carbon footprint per tonne of refineed palm oil produced will be reduced by 35% by the end of 2012 compared with the pre-2005 levels," adds Bek-Nielsen.

Currently, United Plantations has three biogas plants in the country.

He says: "Although it is costly to set up a biogas plant, the impact that we receive is really worth it."

The cost of building a biogas plant is about RM7mil and the group has invested RM20mil in its existing three plants.

Within the next one to two years, Bek-Nielsen says, United Plantations is planning to add more biogas plants in Malaysia and Indonesia.

Advertisement

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


Jawatan Kosong <b>Di</b> Majlis Bandaraya <b>Kuala Terengganu</b> Oktober <b>...</b>

Posted: 06 Oct 2012 06:07 PM PDT


Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia (keutamaan akan diberikan kepada rakyat Negeri Terengganu Darul Iman) termasuk Pegawai-Pegawai Kerajaan yang sedang berkhidmat dan layak untuk mengisi kekosongan jawatan-jawatan, iaitu :-

1. Akauntan W41
2. Juruaudit Gred W41
3. Jurutera Gred J41
4. Penolong Pegawai Perancang Bandar dan Desa Gred J29
5. Penolong Juruaudit Gred W27
6. Penolong Pegawai Penguatkuasa Gred N27
7. Penolong Pegawai Penerangan Gred S27
8. Setiausaha Pejabat Gred N27
9. Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) Gred N17
10. Pembantu Penguatkuasa Gred N17
11. Pegawai Khidmat Pelanggan Gred N17
12. Juruteknik Gred J17
13. Juruteknik Perancang Bandar dan Desa Gred J17
14. Juruteknik Landskap Gred J17
15. Pembantu Pertanian Gred G17
16. Pembantu Kesihatan Awam Gred U17
17. Pembantu Penilaian Gred W17
18. Tukang K2 Gred R11
19. Tukang K3 Gred R9

Segala maklumat berkaitan kelayakan akademik bagi memohon jawatan-jawatan berkaitan serta borang permohonan boleh didapati melalui laman portal mbkt.terengganu.gov.my.

Borang permohonan yang telah diisi dengan lengkap hendaklah ditulis nama jawatan yang dipohon di bahagian atas sebelah kiri sampul surat berukuran 40.5sm x 30.5sm dan dihantar kepada alamat berikut:

DATUK BANDAR
MAJLIS BANDARAYA KUALA TERENGGANU
Tingkat 4 - 8, Menara PMINT
No. 88, Jalan Sultan Ismail
20200 Kuala Terengganu
(u.p. : Jabatan Khidmat Pengurusan)

Tarikh Tutup Permohonan: 21 Oktober 2012

Slik Klik Di Sini Untuk Keterangan Lanjut Jawatan
Sila Klik Di Sini Untuk Muat Turun Borang Jawatan Kosong

13 di pulau wan man - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau wan man - Google Blog Search


Sambutan Bulan Bahasa Kebangsaan peringkat negeri Isnin ini <b>...</b>

Posted: 13 Oct 2012 07:02 PM PDT

Dewan Bahasa dan Pustaka Wilayah Timur (DBPWT) akan melancarkan Bulan Bahasa Kebangsaaan (BBK) peringkat negeri Terengganu Isnin ini di Taman Tamadun Islam, Pulau Wan Man.

Pengarah DBPWT Azmi Ibrahim berkata, pelbagai aktiviti akan dilaksanakan bertujuan untuk menyubur rasa cinta dan bangga masyarakat terhadap bahasa kebangsaaan.

Antaranya program-program yang bakal diadakan ketika sambutan itu nanti ialah ceramah oleh tokoh bahasa Prof Datuk Zainal Kling, Malam Bahasa Jiwa Bangsa, Sayembara Deklamasi Puisi, Karnival Irama 1Malaysia, Syarahan Sasterawan Negara, Indahnya Pantun di Radio dan Kuiz Bahasa.

Pada tahun ini, BBK yang dianjurkan oleh Dewan Bahasa dan Pustaka menggunakan tema "1Bahasa 1Bangsa 1Negara.

Maklumat lanjut boleh diperoleh dengan menghubungi Shamsul Rizal Hashim di talian 09-7414906.

YDP MPIBG Suntik Motivasi Calon PMR 2012 « Portal Rasmi SM <b>...</b>

Posted: 03 Oct 2012 05:24 PM PDT

KUALA TERENGGANU, 4 Okt: Kehadiran YDP MPIBG Tuan Haji Mohd Zulkifli bagi memberi semangat kepada semua calon PMR 2012 menggambarkan bahawa seluruh AJK MPIBG serta semua guru mengharapkan kejayaan akan diperolehi nanti.

Seawal jam 8 pagi tadi, beliau telah berada di dewan Asyatibi bersama guru PMR. Seluruh warga sekolah mendoakan keputusan yang cemerlang dalam Peperiksaan Penilaian Menengah Rendah 2012.

Gambar selanjutnya SILA KLIK DI SINI

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


&#39;Saya Rasa Bagai Mati Hidup Semula&#39; | My Berita

Posted: 17 Oct 2012 06:55 PM PDT

KEMAMAN – "Saya rasa bagai mati hidup semula," kata pemandu lori simen, R Kandasamy, 39, yang terselamat walaupun kenderaan berat yang dipandunya terjunam ke dalam cerun dalam nahas di Kilometer 135 Jalan Jerangau-Jabor, dekat Ladang Sawit Reezan, Air Putih di sini pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.45 pagi itu, lori simen yang dipandunya bergesel dengan sebuah kereta jenis Proton Wira, dipandu seorang guru berusia 27 tahun mengakibatkan lorinya yang gagal dikawal terjunam ke dalam cerun sebelah kiri jalan sementara kereta berkenaan terjunam ke dalam cerun di sebelah kanan.

Bagaimanapun, Kandasamy tidak mengalami sebarang kecederaan tetapi pemandu kereta yang dipercayai dalam perjalanan dari Kuala Terengganu ke Sekolah Kebangsaan (SK) Cerul itu mengalami patah paha dan dikejarkan ke Hospital Kemaman sebelum dirujuk ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan, Pahang.

Kandasamy berkata, dia hanya terbayang akan menemui ajal ketika lorinya 'terbang' ke dalam cerun selepas melanggar tiang elektrik di tepi jalan sebaik sahaja bergesel dengan kereta berkenaan.

Katanya, ketika kejadian dia dalam perjalanan dari Kuantan menuju ke Bandar Seri Bandi untuk menghantar muatan simen sebelum membunyikan hon beberapa kali kerana kereta dalam jarak kira-kira 20 meter di depannya beberapa kali masuk ke laluannya.

"Bila saya hon, kereta itu kembali masuk ke laluannya tetapi apabila kenderaan kami saling menghampiri kereta itu kembali masuk ke laluan saya menyebabkan kenderaan kami bergesel," katanya yang kelihatan masih terkejut dengan tragedi yang nyaris meragut nyawanya itu.

Sejurus itu, kereta berkenaan merempuh sebatang tiang elektrik konkrit di tepi jalan menyebabkan tiang tersebut tumbang dan bahagian belakang kereta membentuk lekukan bulat serta remuk teruk sebelum jatuh ke dalam cerun.

Menurut Kandasamy yang juga bapa kepada tiga anak dan menetap di Kuantan, kemalangan itu adalah nahas pertama kali dialaminya sepanjang enam tahun bekerja sebagai pemandu lori.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Che Suza Che Hitam ketika dihubungi mengesahkan kejadian berkenaan dan berkata siasatan lanjut masih dilakukan bagi mengenal pasti punca kemalangan.

Sumber 

Diana&#39;s : 6 Maut Kemalangan Ngeri

Posted: 10 Oct 2012 10:43 PM PDT

CHUKAI: "Ibu memang tak pernah beritahu apabila nak datang rumah saya sebab dia suka buat kejutan. Sungguh saya tak sangka kejutannya kali ini berakhir tragedi." Demikian kata Nursyamira Abdullah, 21, yang kehilangan ibu dan tiga adik tiri akibat kemalangan yang keseluruhannya meragut enam nyawa di Kilometer 129.5, Jalan Kuala Terengganu-Kuantan, Kampung Meraga Beris, Kijal, dekat sini, awal pagi semalam.
Kemalangan jam 4.30 pagi itu berlaku ketika ibu Nursyamira bersama lima adik tirinya serta dua kenalan dalam perjalanan dari rumah mereka di Kampung Gong Pauh, di sini, ke rumah Nursyamira di Kampung Bukit Tunggal, Kuala Terengganu. Bagaimanapun, Perodua Viva yang dinaiki lapan penumpang itu terbabas dan memasuki laluan bertentangan sebelum bertembung sebuah bas ekspres membawa 23 penumpang dari Kota Bharu dalam perjalanan ke Kuantan. Enam yang terbunuh ialah ibu Nursyamira, Noran Ali, 39, tiga adik tirinya, Nurkhairatul Najiha Narizan, 4, Nur Syardieena Afzan, 9, dan Nursyazleen, 12, rakan Noran, Wan Alpisar Wan Abd Kadir, 43, serta Khairudi Omar, 31, yang memandu kereta.

Nota FD: kesian family ni. baru nak pi jumpa anak, dah kemalangan dan kemudian meninggal dunia. teruk juga kereta tu lepas accident. moga roh mereka dicucuri rahmat. amin :)



13 di wakaf tapai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di wakaf tapai - Google Blog Search


Tinta Asyraf: TERKINI: 2 Peragut Mati Disembelih <b>Di</b> Kg Jerong <b>...</b>

Posted: 18 Oct 2012 04:05 AM PDT


MARANG- 18/10/12. Begitulah nasib malang kepada 2 peragut yang telah berjaya ditangkap oleh penduduk kampung Jerong Surau, Wakaf Tapai, menurut saksi, Haji Zull 48, salah seorang penduduk tempatan yang berang dengan kedua-dua peragut ini telah membawa keluar parang tajam yang berkilat lalu mahu menetak leher peragut itu. Tetapi sempat dihalang oleh jirannya. Namun ketika peragut itu ditangkap, pihak saksi mengatakan tidak ada apa-apa barang yang berharga yang didapati pada peragut itu.

Salah seorang penduduk tempatan juga ketua kampung di situ pula yang berang pada peragut itu telah memerintahkan anak buahnya menyembelih kedua-dua peragut itu, kaki-kaki peragut itu diikat. Kedengaran takbir bergema. Dia telah menyembelih peragut tanpa rasa belas kasihan. Darah menyembur keluar, orang tempatan tidak berani menghalang perbuatan ketua kampung itu kerana yang disembelih itu ialah seekor kambing dan seekor lembu yang meragut rumput untuk disembelih  di hari raya korban.
Salam Aidiladha kepada Muslimin dan Muslimat...Jangan Marah ha...

13 di chukai - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di chukai - Google Blog Search


AQILAHAIQAL : OurPrideOurJoy: AAC <b>di Chukai</b> Kemaman

Posted: 08 Jul 2012 06:54 PM PDT

entry kali ni ibu nak citer pasal assessment yang ibu hadiri untuk post Juruaudit W41
kata ringkasnya AAC (Audit Assessment Centre)
ACC telah diadakan di INTAN Caw Wilayah Timur, Kemaman
ia telah diadakan pada 31.6.2012-1.7.2012
ibu , ayah & adik bertolak ke Telok Kalung pada 30.6.2012, jam 3.30 ptg..
saja nak bermalam di rumah ayah de supaya pagi tu x kalut nak mencari tempat..
ibu terpaksa tinggal along dengan makcik sebab Ahad tu along sekolah...
on the way to Teluk Kalong
muka yg x berapa nak comel
ada kat umah ayah de dah...adik riang bermain tanpa ingat kat along pun...

suka lah sangat adik nak mendukung sepupunya ni..mentang2lah si Syakila ni kecit jer & ringan..
konfem boleh angkat..

 
pagi, 30.6.2012
jam 9.30pagi bertolak dari umah ayah de..
berdebar2 dalam hati nih...
tapi maintain happy je la kan...

on the way to Chukai
jambatan baru yang ntah bape lama nak siap..
sampai dah di INTAN Caw Wilayah Timur
tempat cantik, tepi pantai
masuk2 je jumpa playground..
apalagi, anak dara ku ini excited nak main buai sebelum berpisah ngan ibu..
kebetulan jumpa pulak kak nora & the gang

dah berada dalam dewan untuk taklimat..
kena pakai bib tu sebagai pengenalan diri..
sama la gayanya mcm masa ibu hadiri assessment for post Penguasa Kastam
ini dia bilik penginapan kami
satu bilik 2 orang
ibu sebilik dgn calon dari Kelantan, Nor..
nama penuh x igt daaa...sempat bertukar no.phone
masuk2 jumpa bilik air dulu..
bilik agak besar, boleh la untuk menumpang 1 malam
view dari balkoni
siap ada jemuran
sibuk2 prepare presentation public speaking utk esok, sempat lagi bersnap2..huhu
 aikk, xde lak citer sal perjalanan program yek..
ok, actually lepas pendaftaran tu, terus ada taklimat & cek air kencing..
kemudian terus ke bilik yang ditentukan mengikut kumpulan..
dalam 1 kumpulan ada 7-10 orang..
Sesi 1 ialah penyelesaian masalah, dalam bahasa Melayu..
ibu rasa ok la sbb biasalah, kalu dalam BM ni boleh je ckp apa2 pun..
Sesi ke2 ialah perbincangan dalam English
mak aii, dahla berhabuk speaking, tajuk lak susah giler..
ada ke patut dia suruh bincang langkah2 yang perlu diambil oleh Kerajaan Somalia untuk membanteras masalah dalaman negara diorg termasuk la isu kebuluran..
aduihh, kalu citer sal Malaysia, boleh la kita tibai je kan..
tapi apa nak buat, mereka nak pilih yg betul2 terbaek...
ibu rasa down sikit lepas sesi ke 2 nih..dan kalu nak tau, ramai gak yg tarik diri lepas sesi 2 ni tau..
Sesi 3, perbincangan dalam kumpulan jugak, in BM
perlu reka bandar Impian..
ibu rasa ok la, konfiden diri naik la semula..
then, sesi 4 ialah public speaking
ni pun ibu x berapa nak konfiden..
tajuk yang ibu dapat ''transportation''
terlalu general, but ibu make it more specific iaitu ''public transport''
sesi kali ni macam x ok kot sbb ibu lupa satu word..
siap ngan note yg ibu pegang jatuh la..hadoii..malu sgt2..
lebih2 lagi penilai pada masa tu ibu kenal..
x-boss ibu dulu masa kat UAD KPM..
kesimpulannya, ibu x konfiden pun yang ibu akan lulus..
but, this is a good try & at least ibu ada experience for AAC
rasanya CAC (kastam) x lah sesusah ini..
tapi result kastam x dapat2 lagi sampai skrg..hopefully sangkutlah mana2...
tapi kalu x sangkut pun apa nak buat kan..
rezeki di tangan Allah belaka..
thats all for this entry....bai..

di negeri terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri terengganu - Google Blog Search


Jawatan kosong 2012 <b>di</b> Suruhanjaya Perkhidmatan <b>Negeri</b> <b>...</b>

Posted: 14 Oct 2012 04:52 PM PDT

jawatan kosong 2012 Terengganu

Jawatan Kosong 2012:Suruhanjaya Perkhidmatan Negeri Terengganu (SPN.TR) telah ditubuhkan pada 10 Ogos 1959 di bawah Fasal 56 Undang-Undang Bagi Diri Kerajaan Terengganu (Bab Yang Pertama) (Pindaan) Tahun 1959.Di bawah Perkara 56 (9) Undang-Undang Bagi Diri Kerajaan Negeri Terengganu (Bab Yang Pertama)(Pindaan)Tahun 1956, Suruhanjaya bertanggungjawab terhadap perlantikan,  pengesahan dalam perkhidmatan, pemberian taraf berpencen dan menjalankan kawalan tatatertib anggota perkhidmatan yang di bawah bidangkuasanya.

Suruhanjaya Perkhidmatan Negeri Terengganu (SPN.TR) dengan ini mempelawa warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur tidak kurang daripada 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan untuk memohon jawatan yang berikut:-

1. Pembantu Pertanian G17

2. Renjer Hutan G17

3. Pengawas Hutan G11

4. Setiausaha Pejabat N27

Tarikh akhir permohonan adalah pada 12 Nov 2012

Sila klik sini untuk maklumat penuh dan sumber iklan jawatan kosong 2012 ini.
Sila klik sini untuk permohonan secara online.

———————————————————————————————-

Jgn ketinggalan utk mendapatkan pemberitahuan jwtn kosong di negeri anda.Isikan langganan email di sini
->> http://bit.ly/QH82aX

———————————————————————————————–

Jawatan Kosong 2012

You can leave a response, or trackback from your own site.

Jawatan Kosong <b>di</b> Majlis Bandaraya <b>Kuala Terengganu</b> (MBKT <b>...</b>

Posted: 10 Oct 2012 12:05 PM PDT

JAWATAN:
- Akauntan W41
- Juruaudit Gred W41
- Jurutera Gred J41
- Penolong Pegawai Perancang Bandar dan Desa Gred J29
- Penolong Juruaudit Gred W27
- Penolong Pegawai Penguatkuasa Gred N27
- Penolong Pegawai Penerangan Gred S27
- Setiausaha Pejabat Gred N27
- Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) Gred N17
- Pembantu Penguatkuasa Gred N17
- Pegawai Khidmat Pelanggan Gred N17
- Juruteknik Gred J17
- Juruteknik Perancang Bandar dan Desa Gred J17
- Juruteknik Landskap Gred J17
- Pembantu Pertanian Gred G17
- Pembantu Kesihatan Awam Gred U17
- Pembantu Penilaian Gred W17
- Tukang K2 Gred R11
- Tukang K3 Gred R9

IKLAN JAWATAN:
http://mbkt.terengganu.gov.my/c/document_library/get_file?uuid=1be9993a-292b-445b-924b-747c8cbd0c73&groupId=68193

BORANG PERMOHONAN:
http://mbkt.terengganu.gov.my/c/document_library/get_file?uuid=e4a0a8b2-8113-44d6-b00e-d9e2a3953b79&groupId=68193

Tarikh Tutup : 21 Oktober 2012

13 di kerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kerteh - Google Blog Search


Dari Miri ke <b>Kerteh</b>, siapa COD <b>di</b> Miri?Health~Key of happiness

Posted: 12 Oct 2012 05:23 AM PDT

Salam sejahtera buat semua...Bagi yang mencari Shaklee secara COD di Kerteh dan Paka, anda boleh la menghubungi saya. Nak datang pick up kat umah saya pon boleh..tiada masalah...Saya baru berpindah ke sini dari Miri...Berhijrah ke tempat baru...setelah 4 tahun saya berada di Miri..

Tapi, bagi semua customer2 saya yang loyal..jangan risau..anda tetap boleh dapatkan Shaklee dari downline2 saya yang berada di Miri iaitu:

1) Bazilah Basar, handphone no: 0138399505, FB: Bazilah Basar
2) Aziemah Azahari, handphone: 0146882454, FB: Aziemah Azahari

Jadi, sesiapa yang mahukan stok Shaklee dengan harga istimewa..boleh hubungi mereka ye untuk sesiapa yang berada di Miri...

13 di kijal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kijal - Google Blog Search


(Video) Tragedi awal pagi <b>di Kijal</b>, Kemaman - 6 maut kemalangan <b>...</b>

Posted: 10 Oct 2012 05:52 PM PDT

Ehsan: Youtube dan MetroTV
Bas ekspress yang terlibat dalam kemalangan yang menyebabkan enam orang maut di KM129.65 Jalan Kuantan-Kuala Terengganu di Meraga Beris, Kemaman, Terengganu. - foto BERNAMA

KEMAMAN: Seorang ibu bersama tiga anaknya adalah antara enam yang maut dalam kemalangan yang membabitkan kereta mereka dan sebuah bas ekspres di Km129.65 Jalan Kuantan-Kuala Terengganu berhampiran Meraga Beris di sini awal pagi Rabu.
Ibu tersebut ialah Noran Ali, 39, dan anak-anak perempuannya Nursyazleen Norizan, 12, Nur Syardiena, 9, dan Nurkhairatul Najiha, 4.
Dua lagi yang maut dalam tragedi kira-kira 4.30 pagi itu ialah saudara mara mereka iaitu Wan Aspisar Wan Abd Kadir, 43, dan Khairudi Omar, 31, yang memandu kereta tersebut.
Dua lagi anak Noran iaitu Nursakinah, 17, dan adiknya Nursyafura, 13, cedera parah dan sedang dirawat di Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan, Pahang (HTAA).
Timbalan Ketua Polis Daerah Kemaman, DSP Abdul Marlik Hakim Johar berkata kemalangan dipercayai berlaku apabila kereta Perodua Viva yang dinaiki para mangsa hilang kawalan akibat muatan berlebihan sebelum terbabas dan merempuh bas ekspres berkenaan.
Beliau yang berada di Hospital Kemaman di mana mayat para mangsa ditempatkan berkata rempuhan secara berhadapan itu menyebabkan mangsa maut di tempat kejadian.
Semua mangsa berasal dari Kampung Gong Pauh kecuali Wan Aspisar dari Kampung Bukit Mentok.
"Siasatan awal mendapati kereta itu memasuki laluan bertentangan sebelum berlaku pertembungan dengan bas ekspres berkenaan," kata Abdul Marlik.
Beliau berkata pemandu bas ekspres tersebut bersama 23 penumpang yang sedang dalam perjalanan dari Kota Baharu ke Kuantan tidak mengalami sebarang kecederaan.
Tinjauan Bernama mendapati kawasan kemalangan terletak di laluan yang lurus berhadapan Sekolah Kebangsaan Meraga Beris dan menurut beberapa penduduk, di kawasan tersebut memang sering berlaku kemalangan maut.
Sementara itu suami kepada Noran, Norizan Othman, 49, berkata beliau reda dengan ketentuan Illahi dan menambah jenazah ahli keluarganya akan dikebumi di Tanah Perkuburan Kampung Gong Pauh selepas solat asar.
Beliau juga berkata pihak hospital memberitahu kedua-dua anaknya yang sedang dirawat mengalami kecederaan teruk di kepala dan badan namun berada dalam keadaan stabil.
"Saya hanya akan menziarahi mereka selepas menguruskan urusan pengkebumian adik-adiknya di sini," katanya. - BERNAMA


Share/Bookmark

(Video) Tragedi awal pagi di Kijal, Kemaman - 6 maut kemalangan ngeri termasuk 4 sekeluarga


Nak duit lebih? KLIK SINI

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved