ads

Ahad, 29 April 2012

13 di marang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di marang - Google Blog Search


Keajaiban <b>Di Marang</b>, Terengganu | MalaysiaSensasi.Net

Posted: 24 Feb 2012 12:00 AM PST

Advertorial: Pada 24-2-2012, di Terengganu akan diadakan Bengkel Menguasai Keajaiban Frekuensi Asma Ilahi, untuk Kursus Kerohanian di bawah modul Kerezekian, Energi, Kewibawaan dan Pancaindera Ke-6. 
Daftarlah sekarang, anda akan merasai sendiri pengalaman yang hebat ini. KERANA BENGKEL INI BUKAN BENGKEL KUASA MINDA, REIKI, MOTIVASI POTENSI DIRI. Tetapi bengkel amalan-amalan mustajab ulama silam yang terbukti berkesan..
Antara Modul Ilmu Yang Dikongsikan Ialah;
Akan didedahkan juga, rahsia menarik rezeki dari 4 penjuru alam. Sebagaimana amalan para ulama, dan guru pondok zaman silam. Semuanya bakal mengubah rezeki dalam hidup anda. Akan selalu datang rezeki yang tidak diduga kepada anda. Kejayaan perserta-peserta lepas telah membuktikan bahawa amalan ini sangat ampuh dan berkesan. InsyaAllah masalah sempit rezeki, kebocoran wang, putus duit, dan sebagainya akan dapat diselesaikan dengan izin Allah. Anda saksikan sendiri perubahan dalam rezeki anda!
 Multi Bio Magnetic Money
Amalan ini sangat bagus bagi mereka yang bekerja dalam MLM, bidang jualan, insuran, dan sebagainya. Hanya melalui berjabat tangan anda, insyaAllah ilmu ini akan aktif dan berfungsi secara ghaib menembus medan fikiran orang yang berjabat tangan dengan anda. Maka bakal pembeli, akan tergugah semangat dan simpatinya kepada anda, sehingga dia dengan senang hati mahu membeli produk-produk yang anda tawarkan atau menerima cadangan/proposal anda. Cara ini juga boleh digunakan ketika kita sedang terdesak dan perlukan bantuan wang dari siapapun. Insya Allah. Bagaimanapun ilmu ini tidak boleh digunakan untuk tujuan penipuan
Setelah anda melakukan Pengkatifan Daya Ghaib, dengan Tafakur Frekuensi Ilahi anda boleh melakukan pengesanan bagi mengetahui Ilmu seseorang, energi seseorang , energi rumah, mengambil frekuensi tempat-tempat yang mempunyai energi yang kuat, frekuensi kosmik, frekuensi seseorang dan lain-lain untuk keperluan sehari-hari dengan menggunakan kaedah GETARAN FREKUENSI ILAHI.
Hasil dari latihan yang anda lakukan secara istiqamah maka frekuensi yang ada dalam diri anda dapat melakukan pengesanan sehingga mencapai kebenaran 99% dan penarikan frekuensi hampir 100%. InsyaAllah
Kemudahan mendapat isyarat batin dari Allah, Meninggikan kualiti antena, batin seseorang, Meninggikan kualiti tembus pengesanan, Memekakan batin terhadap isyarat Allah, Boleh menangkap getaran batin secara tepat. Ilmu ini ada banyak lagi kegunaan rahsia yang hanya akan dirasai oleh pengamalnya. Ada boleh mengesan orang hilang, mengesan barang hilang, melihat seseorang atau benda yang jauh dengan mata batin, melihat perkara-perkara yang telah lalu dan perkara yang tidak diketahui, serta anda akan mendapat mengetahui rahsia-rahsia yang tidak diketahui orang lain. Amalan ini 100% menggunakan Asmaul Husna, dijamin!
Daya Pengasihan adalah amat penting sekali bagi yang membuat bisnes atau sering berhubung dengan orang ramai atau juga untuk meraih simpati, kasih sayang dan kewibawaan dan lain-lain. Amalan yang akan diperturunkan adalah amat ampuh(berkesan), jadi tidak dibenarkan anda menggunakannya secara salah. Anda akan diajar cara untuk membuat minyak dan air pengasih dari ayat Quran yang tujuannya hanya untuk kebaikan
- Pengaktifan daya ghaib Asmaul Husna
- Meditasi Cenderawasih (sangat bagus!)
- Amalan kod 99 Asmaul Husna
AMALAN JALBUR REZEKI 1 (ilmu secara lisan)
AMALAN JALBUR REZEKI 2 (ilmu secara lisan)
(Ilmu Kerohanian) - 24-2-2012 (Jumaat)
Lokasi: Anggulia Beach Resort, Marang
Contact Person: 019-4374417
Alhamdulillah baru 3 hari mengamalkan xxxxx xx xxxxx* (masih dlm proses mengkhatamkan xxxxxx) saya telah mndapat sesuatu yg sya inginkan sejak 7thn dulu.pengalaman nafas Frekuensi Ilahi jg menjawab persoalan keadaan yg saya pernah alami ketika berzikir tarikat dulu(seperti terkena renjatan letrik) - darius zindani @xxxxxxx.xxx>
xxx* = adalah salah satu pengisian modul yang dilakukan dengan bimbingan yang betul
Sangat bermanfaat, dan berguna pada saya. InsyaAllah saya akan amalkan,. Saya dapat merasai getaran semasa xxxxxxxx (modul MKFAI) - Nur Hidayah Mohamad Yusof
Alhamdulilah, ini adalah kursus yang saya cari selama ini. Saya bersyukur kerna dapat belajar ilmu nama-nama Allah dengan cara yang betul dan belajar dari guru yang diijazahkan. Saya merasa terharu dan bersyukur ke hadrat Allah kerana diberi peluang untuk mengikuti kursus ini. Alhamdulillah saya sekarang berasa lebih yakin untuk mengharungi kehidupan sebagai hamba Allah - Muhamad Taufiq Tajuddin
Alhamdulillah, ilmu yang amat baik untuk diamalkan untuk kejayaan di dunia dan akhirat. Ilmu yang sukar diperolehi dan dipelajari di mana-mana dan insyaAlah perlu dimiliki oleh sesiapa sahaja untuk memantapkan keyakinan dan mendekatkan diri kepada Allah SWT. Perasaan saya sungguh terharu kerana ilmu ini dapat menyentuh kalbu dan jiwa sata tentang keagungan ilahi - Norhayati Setta

13 di rantau abang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di rantau abang - Google Blog Search


The story of me and Him.....: Damai <b>di Rantau Abang</b>...

Posted: 25 Mar 2012 02:46 AM PDT

Lamanya tak update blog....sangat lama....
- tak tau nak bukak citer apa
hari ni dengan tak semena-menanya tiba2 rindu kat blog...
utk n3 come back pertama....nak share gambar2 masa kami gi Rantau Abang hari tu....MasyaAllah...damainya di Rantau Abang....best sangat.....biarlah org lain nak cakap pi phuket lagi best or pi bali lagi best or pi mana2 lagi best...but for me.....negaraku lagi besssstttttt !!! (citer org tak berduit nak bercuti kat obersis...hehehe)
Masa kami pergi sana kebetulan off season...so tak der org pun cuma da anak beranak owner tempat tu je...serius best walaupun duk sekejap je. Chalet kami betui2 depan pantai. Bukak je pintu chalet terus nampak laut...tak terkata indahnya ciptaan Tuhan. Pantainya sangat bersih.....pasirnya bersih keemasan....air laut jernih.....memang syok sangat2.....kami plan bulan 6 or sebelum puasa nak pergi lagi ke sana ....insy kalau diizinkan....



  











kanak2 ceria....baru bangun tidoq terus gi pantai....^_^





13 di pulau redang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau redang - Google Blog Search


Fasha Dan Jejai Honeymoon <b>di Pulau Redang</b> | Media Hiburan Anda

Posted: 29 Apr 2012 05:43 PM PDT

fasha-jejai nikah2

Fasha Dan Jejai Honeymoon di Pulau Redang

Pasangan pengantin baru Nur Fasha Sandha Hassan dan Rizal Ashram Ramli memilih Pulau Redang sebagai destinasi bulan madu mereka. Fasha memilih Pulau Redang kerana terpesona dengan keindahan kawasan itu namun belum pernah bercuti ke pulau itu.

"Kami akan bercuti di dalam Malaysia sahaja untuk meraikan bulan madu. Saya mahu ke Pulau Redang kerana ia sebuah pulau yang sangat cantik. Secara kebetulan, saya tidak pernah sampai ke pulau itu sebelum ini. Jadi, tiada masalah untuk bercuti dalam negara sahaja,"

Fasha dan Jejai merancang untuk berbulan madu pada awal bulan Mei manakala majlis resepsi perkahwinan mereka bakal diadakan di Perlis pada hujung bulan Mei nanti.

Sumber berita mstar online

Cerita Berkaitan

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


KEMASKINI : Blogger Pas SPIN Demo Pas <b>Di Kuala Terengganu</b> <b>...</b>

Posted: 24 Apr 2012 01:27 AM PDT

Kemaskini - Ini lapuran dari blog Pas buletinonline, yang melapurkan kononnya ada 10ribu pendemo yang hadir ! 10 RIBU ! ? ? Nah saya copy gambar dari blog itu yang menunjukkan paling ramai - Agak-agaklah nak spin pun ..... perhatikan barisan kenderaan dihujung kumpulan demo sebagai menandakan sempadan kelompok mereka ..... 10 ribu ? hehehe ...

Paling menarik yang ini - Kesemua wakil-wakil rakyat daripada PAS yang sedang bersidang di DUN turut sama dalam demonstrasi aman serta memberikan ucapan.

Cuba perhatikan gambar adun Pas termasuk Hadi tengah relaks minum teh dibawah... dan menurut saksi yang boleh dipercayai, dia sendiri melihat adun2 Pas ini masuk semula kedalam dewan untuk bersidang sekitar jam 11:30. 

Paling LOGIK SEKALI - Takkanlah tidak ada gambar Haji Hadi beri ceramah KALAU BENAR seperti yang didakwa ! sedangkan pemimpin bawahan diabadikan gambar mereka ?

Mengikut sumber saya - dua ADUN Pas ( Wahid Endut dan Syed Azman ) turun sekitar jam 10:30 ketika Dewan rehat, mereka berhenti diDALAM pagar untuk menjemput wakil Pas dari luar untuk sama2 mengiringi memo. Waktu itu hanya Syed Azman sahaja yang berucap pendek.

Selesai kerja menyerah memo, wakil Pas tadi keluar, cakap sekejap, baca doa dan bersurai .... sekitar jam 11:30 ketika sidang DUN bersambung.

Jadi ternyata blogger Pas MENIPU tidak berkata yang sebenarnya dalam lapuran mereka !

Senang jer nak malukan Dinturtle , keluarkan gambar atau video dimana dikatakan Kesemua wakil-wakil rakyat daripada PAS yang sedang bersidang di DUN turut sama dalam demonstrasi aman serta memberikan ucapan. Dapat tunjuk Hadi turun bersama dan berucap di demo tadi pun cukuplah !

Adeeeeh .....

ARTIKEL ASAL

Tu dia ...... ramai jugalah orang Pas yang berdemo tengah panas pagi tadi depan pintu pagar Wisma Darul Iman Kuala Terengganu. Katanya nak hantar memo soal isu rampasan tanah.

Tapi kalau mengambilkira promo tentang demo ini yang dilakukan sejak SATU BULAN supaya orang Pas seluruh Terengganu hadir, ternyata bilangan yang saya kira TIDAK LEBIH SATU ribu manusia ini sememangnya amat mengecewakan. Lebihkurang macam ceramah Mat Sabu jer ...

Gambar saya ambil dari blog Pas. Yang ada didepan pintu pagar itu, itu jelah dia. Oklah, campur dalam 100 orang kat pinggir2 duk memerhati termasuk saya tadi.


Tak percaya ramai tu jer ? Nah ni gambar wide angle, panjat bangunan pulak- Panas berdering  ! Berpeluh-peluh diorang ni tadi .....Dimanakah para pemimpin Pas Terengganu ? Adakah mereka bersama rakyat mereka ?
Tu dia ........ Baik punyer relaks ..... ish, sidang ADUN tak boleh miss, kebetulan pula waktu sama. Jadi janganlah kiranya ada perasaan terkilan dihati  mereka yang berpeluh jeruk didepan pintu pagar tu ya kalau melihat aksi pemimpin Pas pada waktu SAMA tadi ...
Jauh ke tempat bersidang DUN dengan pintu pagar tu ? Hehehehe ... itulah pintu pagarnya bangunan Wisma Darul Iman , tempat bersidangnya para ADUN ! Pukul 10:30 pagi waktu rehat sidang, MB MatSaid minta wakil pendemo untuk naik kelobi dewan untuk bertemu .....
dan menerima memo dari mereka. Tu yang pemimpin2 Pas kat atas tu tengah berehat selepas berpeluh bersidang. Sekejap jer berdemo, habis tu bersurai lah ......

PS 5:00 pm - Laa, lupa nak letak kredit pada member bloger untuk gambar2 'dalaman' diatas - teganukita                                

13 di ajil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di ajil - Google Blog Search


Mengapa Kuari <b>Di</b> Bukit Apit <b>Ajil</b> Diluluskan Tergesa-gesa

Posted: 24 Apr 2012 10:39 AM PDT

Saya mengambil kesempatan untuk menulis beberapa faktor yang mahu saya sebut dalam perbahasan Di Penggal Persidangan Dewan Undangan Negeri Terengganu ke 5 tetapi Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri telah menutup tempoh perbahasan yang menjadikan ramai Ahli Dewan Undangan Negeri Terengganu tidak mendedahkan penyelewengan UMNO dan Kerajaan BN.

Titah Diraja meletakkan hasrat yang besar demi kebajikan dan kesejahteraan rakyat tapi UMNO dan Kerajaan BN tidak mempedulikan hasrat mulia ini.  Demi mencapai kesejahteraan rakyat, saya mengharapkan rakyat menilai dan membuat tindakan yang adil dalam menentukan pendirian dalam PRU 13.  Kekayaan negeri bukan milik UMNO dan Barisan Nasional tetapi satu amanah dan pinjaman sementara untuk mana-mana pemerintahan untuk diurus dengan baik dan maslahat rakyat.

Saidina Umar bin Al-Khattab yang memerintah Kerajaan Islam yang lebih luas daripada Malaysia dan Terengganu, pernah menyebut dalam khutbah di Masjid Madinah, katanya :
أنما أنا فى مالكم كوالي اليتيم
Maksudnya : "Sesungguhnya saya pada harta kamu seperti penjaga anak yatim."

Oleh itu, apabila seorang lelaki yang jahat dan dibenci oleh Saidina Umar dengan sebab buruk akhlaknya, datang menemui saidina Umar, Amir Mukminin dengan berkata : "Wahai Amiral Mukminin ! Adakah Tuanku suka kepada saya ? Jawab Saidina Umar : Tidak. Lelaki itu berkata lagi : Adakah engkau akan memberi, jika aku meminta sesuatu?. Jawab Umar : Ya kerana engkau berhak mendapatkannya.

Bagaimana sikap dan pendirian Umar Al-Khattab,  sahabat Rasulullah mengajar mana-mana Kerajaan supaya bersifat adil dan mengutamakan kesejahteraan serta kebajikan rakyatnya.

Saya mahu menyebut beberapa perkara yang kemungkinan sengaja dilakukan untuk menimbulkan  kesusahan dan kepayahan hidup rakyat.

1-    Isu Penamatan Pinjaman Taja Yayasan Islam kepada beberapa pelajar yang sedang menuntut di Pusat Pengajian Tinggi Mesir. Penamatan ini dimaklumkan kerana sikap pelajar-pelajar tersebut yang ghairah untuk menghayati tuntutan perlembagaan Malaysia dan hak-hak kemanusiaan yang dipelajarinya. Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan memberikan hak dan kebebasan kepada rakyat jelata Malaysia untuk bercakap dan bersuara, berhimpun secara aman dan tanpa senjata, serta membentuk persatuan. Ini membuktikan bahawa Malaysia adalah sebuah negara yang demokratik.

Jika pelajar-pelajar tersebut dianggap salah kerana memakai baju kuning, sudah pasti  Kerajaan ini sangat marah pada rakyat yang memakai pakaian kuning. Apakah kesalahan pada warna ? Jika salah pada kalimah Bersih, sudah tentu kerajaan benci tulisan bersih yang ada kadang2 pada jalan yang tercatat Zon Bersih.

Apakah kerajaan mahu menafikan hak mereka untuk bersuara dan bercakap ? Mereka bukan Anti Kerajaan tetapi menjunjung tinggi hak-hak yang diperuntukkan dalam perlembagaan Malaysia. Apakah Kerajaan Terengganu tidak memperakui hak-hak yang diperuntukkan dalam perlembagaan ?.

Mungkin pihak kerajaan mahu Mahasiswa jangan berpolitik dan terlibat dalam parti politik. Tetapi pelik, kenapa pihak kerajaan bersikap tidak adil dengan membiarkan mahasiswa terlibat dengan kelab UMNO yang memang pertubuhan yang terlibat dengan parti politik ?. Jika terlibat dengan kelab UMNo boleh, kenapa dengan pertubuhan dan badan-badan lain tidak boleh. Mana kebebasan ? Mana amalan demokratik yang diamalkan ?

Perdana Menteri berucap di Majlis Perlancaran Yayasan Sukarelawan Siswa (YSS) dan Amanat Perdana Menteri Bersama Warga Kampus 2012 di Dewan Agong Tuanku Canselor (DATC) Universiti Teknologi MARA (UiTM) Shah Alam, malam Rabu.

Menurut Perdana Menteri : "Apabila AUKU dipinda mahasiswa-mahasiswi berpeluang untuk ke mana pun, boleh pergi mana...boleh dengar ceramah siapa pun dan boleh juga menjadi anggota parti mana pun tapi bila dalam kampus hendaklah tumpu pada pelajaran masing-masing. Tak ada siapa boleh kata bahawa kita menutup minda pelajar kita...kita tak tutup minda pelajar kita, mereka boleh dengar siapa pun."

Mungkin pihak Kerajaan Terengganu tidak sealiran dengan Perdana Menteri atau tidak mengambil tahu janji-janji Perdana Menteri terhadap Mahasiswa.
Apakah pihak Kerajaan pimpinan Menteri Besar hari sangat tidak memberi ruang untuk Mahasiswa merayu dan memang tiada belas kasihan ? Sedangkan, pihak kerajaan mesti sedar bahawa Mahasiswa ini mungkin akan memberi khidmat  dan kebaikan pada Negeri ini pada masa depan selepas mereka pulang. Anggaplah pelajar-pelajar ini seperti anak-anak yang sedang menghadapi banyak perkara yang sedang dipelajarinya. Hadapilah mereka seperti anak-anak dengan kasih sayang bukan balas dendam.

2-    Isu Kuari Di Bukit Apit Ajil yang baru diluluskan. Kuari bukan berada dalam kawasan saya tapi untuk kesejahteraan seluruh rakyat. Kerajaan boleh beritahu kepada dewan tentang syarikat yang diluluskan untuk mengendalikan Kuari ini. Dimaklumkan bahawa ia baru diluluskan dalam tempoh beberapa minggu ini. Kelulusan pembukaan Kuari ini akan menggangu dan menggugat kesejahteraan rakyat sekitar.

-    Saya dimaklumkan Kuari ini  akan menyebabkan gegarkan yang menjejaskan keharmoniaan pendudukan-penduduk setempat. Gegaran ini kemungkinan akan menyebabkan keretakan pada rumah-rumah kediaman dan terdedah dengan keruntuhan kerana Kuari ini berada kurang daripada 500 meter daripada kawasan kediaman rakyat. Dimaklumkan, pihak JPS dan bomba tidak bersetuju untuk meluluskan pembukaan Kuari ini. Disamping itu, Kuari  ini berada kurang  satu KM daripada Tangki Air Bukit Apit, Ajil.

-    Permasalahan kedua ialah Kuari-Kuari batu sudah banyak. Syarikat2 yang mengusahakan Kuari tahu bahawa permintaan batu sangat kurang  dan mengalami kemelesetan. Bahkan ada syarikat yang dijual kepada bukan melayu kerana tidak mampu menguasahakannya lagi.

-    Apakah Kuari ini diluluskan dengan gopoh tanpa mengambil kira pandangan pihak JPS dan bomba ? Kenapa ? Persoalan, kuari diluluskan kerana kepentingan syarikat yang mempunyai hubungan erat dengan OKU (Orang Kuat UMNO).

3-    Yayasan Pembangunan Keluarga dan Yayasan Islam sudah pasti berperanan untuk menjaga kesejahteraan rakyat. Aset-aset yang dimiliki oleh YPK dan YIT semestinya diurus dan dimajukan untuk kebaikan dan kesejahteraan rakyat. Akhir ini, timbul beberapa persoalan yang berkaitan dengan tanah-tanah milik YPK dan YIT. Persoalannya, adakah tanah-tanah tersebut telah dijual kepada pengusaha-pengusaha ?. Kenapa ia dijual ?

Dikatakan bahawa ia dijual dengan harga murah. Tanah YPK depan Sekolah Sultan Sulaiman 1 akan dibina apartmen mewah setinggi  25 tingkat. Adakah tanah YPK di mukim Banggol, Kemaman seluas 12 hektar lebih telah dijual kepada Syarikat TOTAL MERIT Sdn Bhd. Adakah tanah Yayasan Islam sebelah bangunan Wisma Darul Iman, sebelah Sekolah Tg Ampuan Meriam juga telah   dijual ? Berapa harganya ? Tanah Yayasan Islam yang menjadi tapak tadika/kelas KAFA sebelah Sekolah Tg Ampuan Meriam akan dirobohkan.

Akhirnya, saya menyeru kepada seluruh rakyat dan pengundi agar menilai Kerajaan UMNO yang terus memerintah dengan rakus dan sombong pada PRU 13. PAS ganti UMNO.

**** Artikel di ata ada;ah Ucapan Perbahasan ADUN Bukit Payong yang juga Ketua Dewan Pemuda PAS Terengganu YB Ustaz Mohd Nor Hamzah

Komen:

Berita Harian Online » Portal Diskusi Malaysia » 2 anggota geng <b>...</b>

Posted: 18 Apr 2012 06:37 PM PDT

KOTA BHARU –  Dua penjenayah yang sangat dikehendaki,ditembak mati sepasukan anggota polis dalam satu serbuan di sebuah hotel bajet di Jalan Sri Cemerlang, di sini, malam tadi.

Ketua Polis Kelantan Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata dalam kejadian pada pukul 8 malam itu, suspek yang merupakan anggota "Geng Buyung" dikenali sebagai Elezulhelmie Ilias, 24, atau lebih dikenali sebagai 'Emi Lias', dari Bekelam, Bachok, dan rakannya, Ahmad Izzuddin Che Deraman, 24, atau 'Din Billion' dari Jalan Marican, di sini, mati di tempat kejadian.

"Polis telah membuat serbuan di sebuah bilik hotel di tingkat satu hotel bajet berkenaan selepas mendapat maklumat daripada orang awam dan apabila pintu dibuka dan memperkenalkan diri sebagai anggota polis, dua lelaki Melayu terjun melalui tingkap bilik bahagian belakang hotel berkenaan.

"Polis telah cuba untuk menahan suspek, namun seorang daripada mereka telah melepaskan tembakan," katanya pada sidang berita di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kelantan, di sini, hari ini.

Bagi tujuan mempertahankan diri, Jalaluddin berkata polis telah membalas tembakan dan menyebabkan kedua-dua suspek mati di tempat kejadian.

"Polis juga berjaya merampas sepucuk senjata api jenis pistol semi-automatik warna 'chrome' dan sebuah kereta jenis Proton Waja warna 'silver' yang digunakan oleh suspek.

"Semakan ke atas kenderaan ini didapati telah dilaporkan hilang pada 27 Mac lalu di Ajil, Hulu Terengganu," katanya.

Selain itu, Jalaluddin berkata polis turut merampas sepucuk pistol tiruan jenis Revolver warna 'chrome' buatan  China, dua bilah parang, empat keping kad bank, lima keping lesen memandu, satu kad pengenalan dan dua cukai jalan.

Kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan kerana cubaan membunuh dan laporan kematian mengejut.

Siasatan juga mendapati kedua-dua suspek telah terlibat dengan lapan kes jenayah yang berlaku sejak awal tahun ini di mana melibatkan tiga kes di Kota Bharu, dua kes di Pasir Mas dan tiga kes di Bachok.

Jalaluddin berkata pihaknya masih memburu saki-baki geng berkenaan yang dipercayai dianggotai kira-kira 10 orang dan dipercayai bergiat aktif dalam melakukan jenayah samun bersenjata dan bersenjata api di sekitar daerah Kota Bharu, Pasir Mas dan Bachok.

Sehubungan itu, Jalaluddin berkata pihaknya memohon orang ramai menyalurkan sebarang maklumat kepada mana-mana balai polis berdekatan atau menghubungi Bilik Gerakan IPK Kelantan di talian 09-7450999. – Bernama

Credit – Sinar Harian Online

Carian BHO

Baca Post Lain yang Berkaitan:

  1. Ketua kumpulan kongsi gelap Geng 08 mati ditembak polis
  2. Tiga anggota 'Geng Gondol' ditembak mati
  3. Ketua penjenayah Geng Jogang ditembak mati
  4. Perancang utama Geng Berong ditembak mati
  5. Enam lelaki anggota kumpulan samun dan ragut bermotosikal dikenali Geng LC berjaya ditumpaskan polis
  6. Lelaki cedera ditembak semasa cuba serang anggota polis
  7. Geng pecah rumah ditembak mati
  8. 3 penyamun mati ditembak polis
  9. Dulu bapa, kini anak mati ditembak
  10. Peragut mati ditembak, rakan lepas lari

13 di ketengah jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di ketengah jaya - Google Blog Search


Pilihan Anda!: Padah mandi bogel, remaja dirogol oleh abg ipar <b>...</b>

Posted: 22 Apr 2012 07:32 PM PDT

|

"Yang Arif, saya melakukan perbuatan itu kerana tidak tahan melihat dia mandi berbogel, ditambah lagi ketika itu bekas isteri saya sedang berada di hospital melahirkan anak bongsu kami," jawapan spontan tertuduh, Awang Ismail, 52, selepas mengaku bersalah merogol bekas adik iparnya di Mahkamah Sesyen di sini, semalam.

Duda kepada tiga anak itu tanpa segan silu mengaku, merogol bekas adik iparnya yang ketika itu baru berumur 15 tahun sehingga melahirkan seorang anak perempuan pada 4 Jun 2010 disebabkan kurangnya keimanan dalam diri untuk melawan godaan nafsu syaitan itu.

Bagaimanapun, perbuatan keji tertuduh yang beralamat dari Kampung Alor Batu, Jabor, Kuantan itu terbalas selepas hakim, Datuk Zainal Abidin Kamarudin menjatuhkan hukuman penjara selama 32 tahun selepas pengakuan bersalah tertuduh atas dua pertuduhan mengikut Seksyen 376 B (1) Kanun Keseksaan itu direkodkan.

Berdasarkan pertuduhan pertama, tertuduh pada :Ogos 2009, di sebuah rumah tidak bernombor di Kampung Padang Limau Nipis, Bukit Payong, Marang telah melakukan persetubuhan dengan mangsa.

Manakala, mengikut pertuduhan kedua, tertuduh dituduh sekali lagi melakukan perbuatan terkutuk itu di tempat sama pada September 2009.Zainal Abidin kemudiannya menjatuhkan hukuman 16 tahun penjara bagi pertuduhan pertama dan 16 tahun penjara untuk pertuduhan kedua yang diarahkan berjalan secara berasingan.

Pendakwaan dijalankan Timbalan Pendakwa Raya Zalina Awang @ Mamat manakala tertuduh tidak diwakili mana-mana peguam bela.

Mengikut fakta kes, mangsa yang ketika itu berumur 16 tahun telah membuat laporan polis di Balai Polis Bukit Payong pada 27 Jun 2010 dengan mengatakan dirinya telah dirogol dan telah pun melahirkan seorang bayi perempuan di Klinik Kesihatan Ketengah Jaya, Dungun.

Rentetan laporan polis dibuat, pada 7 Julai 2010, polis telah menjalankan siasatan terhadap tertuduh yang ketika itu masih berstatus abang ipar mangsa dan telah mengambil sampel darah mangsa bagi tujuan ujian asid deoksiribonukleik (DNA) di Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), Kuala Terengganu.

Hasil ujian didapati, mangsa telah dirogol oleh tertuduh berdasarkan keputusan laporan kimia DNA yang diperoleh pihak polis setelah pihak Jabatan Kimia membuat perbandingan antara DNA mangsa, anak mangsa dan tertuduh.

Bagaimanapun, selepas mengetahui dirinya diburu, tertuduh telah melarikan diri namun berjaya ditangkap oleh anggota polis Balai Polis Jaya Gading, Pahang, pada 30 September lalu, kira-kira jam 1.40 pagi.

Dengan itu, tertuduh telah didapati melakukan kesalahan yang boleh dihukum penjara tidak kurang dari enam tahun dan tidak lebih dari 20 tahun dan sebatan jika disabitkan kesalahan.

SINAR


Share/Bookmark
Posted by Desperado on 10:32 AM. Filed under , .
© 2008 - 2012 Desperado, Hakcipta Terpelihara.

Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini MILIK ASAL PENULISNYA yang dikutip dari pelbagai sumber di dalam internet melainkan dinyatakan sebaliknya. PENULIS tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi daripada blog ini.

13 di kemasik - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemasik - Google Blog Search


keluargaku: Masyarakat Tionghua <b>di</b> Pekan Air Jernih, <b>Kemasik</b> <b>...</b>

Posted: 30 Mar 2012 09:38 PM PDT


Kemasik, 28hb. Mac - Kebangkitan rakyat untuk membuat perubahan politik telah melangkaui batas perkauman dan fahaman agama.
Kegagalan UMNO/BN mengurus tadbir kerajaan yang diamanahkan menyebabkan masyarakat mulai bangkit menunjukkan ketidakpuasan hati naluri mereka.
Bagi sebahagian masyarakat kaum Tionghua di Pekan Air Jernih, Kemasik menaikkan bendera PAS di premis mereka telah menceritakan kemahuan mereka dalam PRU Ke-13 nanti. 
Puan Wang Liang Seng, 47 tahun kelihatan begitu bersemangat memasang bendera PAS dan Parti Keadilan Rakyat. Beliau sendiri memanjat tangga setinggi lima belas kaki untuk memasang bendera PAS tersebut.
(Gambar kiri - Puan Wang (berbaju merah) memanjat sendiri tangga untuk memasang bendera PAS, bendera PKR dan banting manifesto tawaran air percuma di Pekan Air Jernih, Kemasik, petang tadi).
Puan Wang menyifatkan PRU Ke-13 ini merupakan detik terbaik seluruh masyarakat membuat perubahan dengan memilih PAS dan Pakatan Rakyat menerajui pemerintahan di Terengganu dan di Putrajaya.
'Saya yakin perubahan pasti berlaku, ramai jiran - jiran dan sahabat handai datang berbisik kepada saya menyatakan sokongan secara diam dan akan membuat perubahan di PRU Ke-13 nanti', ujarnya ketika ditemubual oleh wakil www.dppkk.org.
Beliau seterusnya berkata, 'pembaziran dan keborosan kerajaan UMNO/BN di Terengganu ini cukup banyak dan kita sebagai rakyat dihimpit penderitaan hidup dengan harga barang yang mahal dan gagal dikawal oleh kerajaan UMNO/BN', ulasnya.
Puan Wang seterusnya berkata, 'dimana keupayaan dan ketegasan kerajaan Ahmad Said melindungi rakyat yang dihimpit harga barang yang melonjak naik, apa guna kalau ada kerajaan tapi tidak dapat buat apa pun untuk menolong rakyat macam saya ini', tegasnya dengan perasaan penuh kecewa dengan kerajaan UMNO/BN.
Turut hadir di acara memasang bendera di premis rumah kedai di Pekan Air Jernih ialah Ustaz Alias Abdul Hamid, Pengarah PAS DUN Kemasik dan Mohd Tishaah Hamzah, Ketua Penerangan PAS DUN Kemasik.
Sebahagian masyarakat Tionghua di Pekan Air Jernih, Kemasik bergambar bersama Ustaz Alias Abdul Hamid, Pengarah PAS DUN Kemasik di sessi menaikkan bendera PAS dan PKR  petang tadi.

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


Pilihan Anda: Gagal ditipu akhirnya peniaga dipukau

Posted: 28 Apr 2012 06:41 PM PDT

|

KIJAL – Gara-gara 'umpan' tidak mengena, seorang lelaki menggunakan ilmu pukau untuk menipu usahawan muda sehingga mangsa rugi RM400 dalam kejadian di sebuah kedai runcit di Padang Kubu, Jalan Jerangau-Jabor, dekat sini.

Dalam kejadian kira-kira jam 8 malam pada 1 April lalu, mangsa, Nor Fatihah Mohd Rafi, 22, membayar kepada suspek sebanyak RM400 setelah berapa kali didesak untuk menjelaskan bil empat botol bahan pencuci yang diletakkan suspek di kedai milik mangsa.

Mangsa pada mulanya tidak menyedari dirinya ditipu namun setelah 24 hari bahan pencuci yang diletakkan di kedainya tidak diambil oleh tok imam yang dimaksudkan suspek, dia kemudiannya membuat laporan polis berhubung kes itu di Balai Polis Chukai pada jam 12.10 tengah hari, Rabu lalu.

Nor Fatihah berkata, pada hari kejadian supek yang berusia lingkungan 30-an, berkulit putih, berkemeja hitam dan berseluar jeans secara tiba-tiba masuk ke dalam kedainya dengan membawa bersama empat botol cecair berwarna hijau dan mengatakan bahawa cecair tersebut ditempah tok imam Masjid Padang Kubu tidak jauh dari kedainya.

"Waktu itu saya tengah sibuk melayan pelanggan yang mahu menambah nilai kredit. Lagak lelaki itu seperti jurujual dan katanya tok imam akan datang mengambil bahan pencuci itu. Lantas lelaki itu minta saya menjelaskan bil untuk bahan itu tetapi saya mengatakan tiada wang kerana wang yang ada saya mahu bayar untuk tong gas.

"Dia mengeluarkan bil yang tertulis IKS Mara dari poket seluarnya dan terus mendesak agar saya dahulukan bayaran itu kerana katanya tok imam akan bayar kepada saya dan selepas itu dalam keadaan tidak sedar seperti dipukau saya terus memberi wang yang diminta," katanya.

Menurut Nor Fatihah, selepas lelaki itu berlalu baru dia sedar telah memberinya wang tetapi dia masih tidak berprasangka buruk kerana tok imam di Masjid Padang Kubu adalah kawan ayahnya.

"Namun, apabila ayah bertanyakan mengenai tempa-han bahan pencuci itu kepada rakannya, kesemua rakannya tidak tahu mengenai perkara itu," katanya semalam.

Berikutan itu, Nor Fatihah yang tinggal di Kampung Sungai Mas juga cuba menghubungi tiga nombor telefon yang tertera pada bil yang diberikan suspek namun dua daripada nombornya tiada dalam perkhidmatan manakala satu lagi dijawab oleh seorang lelaki yang tinggal di Perak.

Pada bil diberikan juga tiada cop logo syarikat apabila diperiksa juga didapati bahan pencuci yang ditinggalkan di kedainya itu cair selain botolnya tidak mempunyai label.

"Saya niat mahu bantu tapi ditipu pula," katanya.

Share/Bookmark

Posted by Desperado on 3:18 PM. Filed under , .
© 2008 - 2012 Desperado, Hakcipta Terpelihara.

Semua tulisan, pendapat, komen dan foto yang ada di blog ini MILIK ASAL PENULISNYA yang dikutip dari pelbagai sumber di dalam internet melainkan dinyatakan sebaliknya. PENULIS tidak akan bertanggungjawab ke atas sebarang kehilangan atau kerosakan yang diakibatkan oleh penggunaan maklumat yang diperolehi daripada blog ini.

Dia buat dah: Pukau selepas gagal perdaya

Posted: 29 Apr 2012 12:39 AM PDT

Pukau selepas gagal perdaya - Terengganu - Sinar Harian:
KIJAL – Gara-gara 'umpan' tidak mengena, seorang lelaki menggunakan ilmu pukau untuk menipu usahawan muda sehingga mangsa rugi RM400 dalam kejadian di sebuah kedai runcit di Padang Kubu, Jalan Jerangau-Jabor, dekat sini.

Dalam kejadian kira-kira jam 8 malam pada 1 April lalu, mangsa, Nor Fatihah Mohd Rafi, 22, membayar kepada suspek sebanyak RM400 setelah berapa kali didesak untuk menjelaskan bil empat botol bahan pencuci yang diletakkan suspek di kedai milik mangsa.

Mangsa pada mulanya tidak menyedari dirinya ditipu namun setelah 24 hari bahan pencuci yang diletakkan di kedainya tidak diambil oleh tok imam yang dimaksudkan suspek, dia kemudiannya membuat laporan polis berhubung kes itu di Balai Polis Chukai pada jam 12.10 tengah hari, Rabu lalu.

Nor Fatihah berkata, pada hari kejadian supek yang berusia lingkungan 30-an, berkulit putih, berkemeja hitam dan berseluar jeans secara tiba-tiba masuk ke dalam kedainya dengan membawa bersama empat botol cecair berwarna hijau dan mengatakan bahawa cecair tersebut ditempah tok imam Masjid Padang Kubu tidak jauh dari kedainya.

"Waktu itu saya tengah sibuk melayan pelanggan yang mahu menambah nilai kredit. Lagak lelaki itu seperti jurujual dan katanya tok imam akan datang mengambil bahan pencuci itu. Lantas lelaki itu minta saya menjelaskan bil untuk bahan itu tetapi saya mengatakan tiada wang kerana wang yang ada saya mahu bayar untuk tong gas.

"Dia mengeluarkan bil yang tertulis IKS Mara dari poket seluarnya dan terus mendesak agar saya dahulukan bayaran itu kerana katanya tok imam akan bayar kepada saya dan selepas itu dalam keadaan tidak sedar seperti dipukau saya terus memberi wang yang diminta," katanya.

Menurut Nor Fatihah, selepas lelaki itu berlalu baru dia sedar telah memberinya wang tetapi dia masih tidak berprasangka buruk kerana tok imam di Masjid Padang Kubu adalah kawan ayahnya.

"Namun, apabila ayah bertanyakan mengenai tempa-han bahan pencuci itu kepada rakannya, kesemua rakannya tidak tahu mengenai perkara itu," katanya semalam.

Berikutan itu, Nor Fatihah yang tinggal di Kampung Sungai Mas juga cuba menghubungi tiga nombor telefon yang tertera pada bil yang diberikan suspek namun dua daripada nombornya tiada dalam perkhidmatan manakala satu lagi dijawab oleh seorang lelaki yang tinggal di Perak.

Pada bil diberikan juga tiada cop logo syarikat apabila diperiksa juga didapati bahan pencuci yang ditinggalkan di kedainya itu cair selain botolnya tidak mempunyai label.

"Saya niat mahu bantu tapi ditipu pula," katanya.

Pukau selepas gagal perdaya : Senyumkini | 2012

Posted: 28 Apr 2012 08:48 PM PDT


Sinar Harian (Terengganu) 
KIJAL – 29 April: Gara-gara 'umpan' tidak mengena, seorang lelaki menggunakan ilmu pukau untuk menipu usahawan muda sehingga mangsa rugi RM400 dalam kejadian di sebuah kedai runcit di Padang Kubu, Jalan Jerangau-Jabor, dekat sini.
Dalam kejadian kira-kira jam 8 malam pada 1 April lalu, mangsa, Nor Fatihah Mohd Rafi, 22, membayar kepada suspek sebanyak RM400 setelah berapa kali didesak untuk menjelaskan bil empat botol bahan pencuci yang diletakkan suspek di kedai milik mangsa.
Mangsa pada mulanya tidak menyedari dirinya ditipu namun setelah 24 hari bahan pencuci yang diletakkan di kedainya tidak diambil oleh tok imam yang dimaksudkan suspek, dia kemudiannya membuat laporan polis berhubung kes itu di Balai Polis Chukai pada jam 12.10 tengah hari, Rabu lalu.
Nor Fatihah berkata, pada hari kejadian supek yang berusia lingkungan 30-an, berkulit putih, berkemeja hitam dan berseluar jeans secara tiba-tiba masuk ke dalam kedainya dengan membawa bersama empat botol cecair berwarna hijau dan mengatakan bahawa cecair tersebut ditempah tok imam Masjid Padang Kubu tidak jauh dari kedainya.
"Waktu itu saya tengah sibuk melayan pelanggan yang mahu menambah nilai kredit. Lagak lelaki itu seperti jurujual dan katanya tok imam akan datang mengambil bahan pencuci itu. Lantas lelaki itu minta saya menjelaskan bil untuk bahan itu tetapi saya mengatakan tiada wang kerana wang yang ada saya mahu bayar untuk tong gas.
"Dia mengeluarkan bil yang tertulis IKS Mara dari poket seluarnya dan terus mendesak agar saya dahulukan bayaran itu kerana katanya tok imam akan bayar kepada saya dan selepas itu dalam keadaan tidak sedar seperti dipukau saya terus memberi wang yang diminta," katanya.
Menurut Nor Fatihah, selepas lelaki itu berlalu baru dia sedar telah memberinya wang tetapi dia masih tidak berprasangka buruk kerana tok imam di Masjid Padang Kubu adalah kawan ayahnya.
"Namun, apabila ayah bertanyakan mengenai tempa-han bahan pencuci itu kepada rakannya, kesemua rakannya tidak tahu mengenai perkara itu," katanya semalam.
Berikutan itu, Nor Fatihah yang tinggal di Kampung Sungai Mas juga cuba menghubungi tiga nombor telefon yang tertera pada bil yang diberikan suspek namun dua daripada nombornya tiada dalam perkhidmatan manakala satu lagi dijawab oleh seorang lelaki yang tinggal di Perak.
Pada bil diberikan juga tiada cop logo syarikat apabila diperiksa juga didapati bahan pencuci yang ditinggalkan di kedainya itu cair selain botolnya tidak mempunyai label.
"Saya niat mahu bantu tapi ditipu pula," katanya. 

13 di kijal - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kijal - Google Blog Search


UzairOthman.com » Nuffnang Trip To Awana <b>Kijal</b> – Day 3

Posted: 27 Apr 2012 09:03 PM PDT

Hari ketiga :

Pagi terakhir di Awana Kijal ,Terengganu uzair turus dengan bersiap-siap untuk pulang. segala beg semuanya telah dikemaskan dan hanya tunggu masa untuk menaiki bas untuk pulang ke KL. Tapi sebelum itu, saya sempat turun ke Restoran Kampung di Awana Kijal ini untuk bersarapan pagi. Saya telah memilih Nasi Minyak sebagai menu sarapan saya. Masakan ala kampung dan pantai timur ini sangat menarik minat uzair untuk mencuba kerana ia merupakan tradisi makanan kampung di Majlis perkahwinan. Selepas makan, kami dibawa untuk meronda-ronda disekitar Awana Kijal oleh Pn.Suriati iaitu salah seorang orang yang penting di Awana Kijal ini sebagai tour guide kami.

Di Awana Kijal ini terdapat pelbagai jenis bilik dan anda boleh melihat jenis bilik dan kadar harganya di laman rasmi Awana Kijal di (klik  ini) …

 yang ini adalah bilik Primier Room

 Di hadapannya terdapat permandangan gelanggan tennis.

yang ini adalah  Primier Suite dan ia sesuai bagi pasangan yang baru berkahwin. kadar harga bilik ini adalah dari Rm 776 hingga R m941 mengikut masa tertentu.

 kami juga dibawa ke bilik Duplex dimana ianya terdapat permandangan pantai  Kijal yang indah. kadar Bilik ini  adalah RM 1274 hingga Rm 1545 dan harga mengikut masa tertentu.

 suasana Hotel 5 bintang ini pastinya memberikan keselesaan percutian anda.

Tahukah anda? Meja yang mempunyai 6 kerusi ini terdapat di salah satu bilik VIP di Awana Kijal ini. Diantara vip yang pernah tinggal di bilik ini adalah seperti Perdana menteri, Paklah dan Dr.M…

Setelah itu kami dibawa ke Spa di Awana Kijal iatu Taman Sari, Royal Heritage Spa. Jika anda nak tau apa yang menarik dekat spa sini..anda boleh lihat di laman web mereka di (klik sini)

Puas berjalan di dalam Awana kijal, kami pun bergerak pulang ke KL.. di dalam perjalanan kami, kami sempat singgat di beberapa buah kedai di Jalan Kijal untuk membeli lemang. Lemang disini semamngnya murah dan ianya serendah Rm 3.. Lemang Kijal sememangnya terkenal di sekitar Kemaman dan menjadi tumpuan pelancong yang datang kesini.

 sedapnya tengok lemang nihhhh

 makcik gerai n0.18 ni lah menjadi tumpuan kami kerana agak peramah makcik ni.

 inilah gambar di sekitar perjalanan pulang kami.. gerai lemang ini terletak di Jalan kijal menghala ke kemaman.

setelah tiba di bandar kemaman, kami singgah di Hai peng iaitu sebuah kopitiam yang terkenal di kemaman. gerai ini juga turut mengeluarkan produk minuman kopi. saya sempat mencuba kopi ais dan roti bakar. selain itu, saya juga sempat makan nasi lemak disini. kedai ini halal dan ramai masyarakat sekitar makan disini.

habis penuh kedai ini apabila dipenuhi geng-geng nuffnang trip..semuanya excited nak merasa makanan disini kerana makanan disini sedap – sedap dan keistimewaan kopinya membuatkan beberapa rakan blogger turut membeli serbuk kopi yang dijual disini.

 setelah makan tengahhari, kami pun menaiki dan meneruskan perjalanan pulang, dan sekali lagi kami singgah disebuah kedai untuk merasai satar goreng. Ini merupakan kali pertama saya mencuba satar goreng dan rasanya sangat pedas dan sedap.

 di gerai inilah saya memilih beberapa produk makanan untuk dibawa pulang ke rumah

 ketika melalui jalan pulang, kami sempat singgah di kuantan untuk ke kedai SIN kee Hung iaitu sebuah kedai ikan masin yang terkenal di kuantan.

 gambar dibawah ini susah saya nak explain..rasanya macam mulut ikan jerung..hehehe

 untuk mencuba, saya telah pun membeli ikan tenggiri masin untuk dijadikan buah tangan kepada keluarga saya

jam 8 malam saya tiba di wisma genting dan terus pulang ke rumah, begitulah Nuffnang Trip to Awana Kijal yang saya sertai . Terima Kasih kepada Nuffnang, Genting dan Awana Kijal kerana telah memberikan saya peluang untuk bercuti disana ..Terima Kasih :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved