ads

Selasa, 20 November 2012

13 di setiu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di setiu - Google Blog Search


AGEN DSAI....: Ceramah Terkini!! Anwar Ibrahim <b>di setiu</b> <b>...</b>

Posted: 20 Nov 2012 02:36 AM PST

13 di gong kedak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di gong kedak - Google Blog Search


WARGA AS : SENARIO PERANG MALAYSIA-SINGAPURA | Military <b>...</b>

Posted: 16 Nov 2012 06:48 PM PST

1. Hai…dan Assalammualaikum, saya mempunyai komen yang menarik dari seorang warganegara Amerika Syarikat (AS) yang melontarkan komen beliau kepada saya.

2. Saya paparkan di sini kerana ini merupakan kali pertama saya mendapat komen dari seorang warganegara AS yang juga pemilik blog bersifat keagamaan di sini http://thegrandverbalizer19.blogspot.com.

3. Komen yang didasarkan daripada analisis beliau saya kira mungkin kurang tepat kerana terlalu memandang tinggi kepada keupayaan pasukan komando AS tetapi saya yakin boleh dikupas secara lebih terperinci oleh pembaca saya yang sangat-sangat dimulia dan dihormati oleh saya.

4. Oleh kerana ia ditulis oleh orang luar yang tidak mempunyai kepentingan di sini, saya kira elok saya kongsi bersama anda semua.

TERJEMAHAN BAHASA MELAYU

5. Saya datang dari Amerika Syarikat. Saya akan beritahu perkara ini sama ada kamu suka atau tidak.

6. Pasukan khas Singapura dilatih oleh Israel. Pasukan elit Malaysia dilatih oleh US Navy Seal.

7. Jika askar Marin AS, komando Navy Seals dan Green Beret berhadapan dengan pasukan tentera Israel (IDF), IDF akan tewas.

8. Ini disebabkan komando Israel tidak pernah berhadapan dengan ancaman nyata, kecuali dari kalangan mereka yang radikal termasuk sel-sel militan.

9. Ini lah senarionya.

10.Beberapa jam pertama, Tentera Laut DiRaja Malaysia (TLDM) dan Tentera Udara DiRaja Malaysia (TUDM) akan menghadapi kekalahan yang teruk kepada pesawat pejuang dan tentera laut Republik Singapura.

10 tahun lepas, laluan ini merupakan laluan taxing pesawat pejuang masuk ke dalam hardened bunker berbentuk igloo (macam kat Gong Kedak) di lapangan terbang lama milik tentera di Changi. Sekarang ia sudah dipasang dengan Camo Net. Bentuk camo yang sama juga boleh dilihat di pengkalan udara Singapura yang lain.

Di landasan baru (kawasan tambakan tanah) di Changi, pesawat diletakkan dalam Storm Shelter. Pengkalan baru ini menempatkan skuadron F-16D Singapura.

11.Moral Malaysia hancur dan tentera Singapura bergerak untuk melancarkan ofensif.

12.Singapura kemudian mengumpulkan kereta kebalnya di Johor tetapi akhirnya berjaya "dineutralkan" oleh tentera darat Malaysia.

13.Dalam itu, pasukan komando Malaysia dihantar masuk secara senyap ke Singapura untuk membuat kacau.

14.Mungkin ada berlaku korban dikalangan komando Malaysia ini akibat bertempur dengan pasukan elit Singapura tetapi ada sebilangan yang berjaya masuk sehingga ke dalam dan meneruskan misi.

15.Malaysia melalui serangan balas yang agak besar kemudian secara berperingkat berjaya merosak atau memusnahkan pengkalan tentera udara Singapura dan beberapa aset statik yang lain.

Pulau Bukom di selatan Singapura

16.Dalam pertempuran yang penuh dengan sifat kebencian dan dendam, tempat simpanan minyak Shell di Pulau Bukom dan beberapa kawasan sensitif menjadi sasaran serangan dan sabotaj tentera Malaysia.

17.Singapura kemudian meneruskan serangan ke atas aset-aset ekonomi di Malaysia.

18.Ketika tentera Malaysia diambang kejayaan, Singapura yang mula panik kemudian mengarahkan "curfew" (errr dalam bahasa Melayu apa ya?).

landasan pesawat di Pulau Sudong, lengkap dengan menara kawalan trafik udara (agak jauh dari sasaran artilleri tentera Malaysia).

Live Firing Area untuk pesawat Singapura

Live Firing Area milik Singapura di Pulau Satumu

19.Industri pelancongan dan perdagangan serta perniagaan Singapura mula terjejas.

20.Pasaran saham jatuh teruk.

21.Pemimpin Singapura dari kalangan pihak tentera akan tinggal dalam pulau untuk meneruskan perang gerila.

22.Manakala pemimpin politik negara itu akan melarikan diri ke Australia, New Zealand dan membiarkan rakyatnya yang tidak memiliki kemampuan ekonomi mempertahankan diri mereka sendiri.

23.Singapura kemudian mengerakkan tentera paksaan dan remaja seawal usia 20an dipanggil untuk meneruskan perjuangan.

24.Bagaimanapun, ini bukan pilihan terakhir republik itu kerana sejumlah besar kekayaan Singapura sebenarnya sudah pun disalur untuk menyewa askar-askar upahan seperti tentera Gurkha, Nepal dan ditempat lain untuk mempertahankan kawasan-kawasan sensitif.

25.Saki baki tentera laut Singapura dan tentera udaranya masih meneruskan serangan.

26.Askar Singapura kemudian mengali kubu dan bersedia secara defensif untuk mempertahankan pulau itu apabila kesemua divisyen Singapura di Johor tewas oleh tentera Malaysia.

27.Melalui saluran diplomatik, Singapura memohon bantuan dari negara luar.

28.Amerika Syarikat (AS) dan beberapa buah negara lain yang sejak dari awal menganalisis corak peperangan itu mula melihat tanda-tanda Malaysia akan menang.

29.Malaysia kemudian memperbaharui beberapa perjanjian dengan AS termasuk bersetuju untuk membeli peralatan ketenteraan yang baru dari negara-negara yang berkepentingan ini.

30.Singapura akhirnya tewas dalam permainan politiknya untuk mendapatkan sokongan dari negara sekutunya selama ini.

31.Tentera darat Malaysia kemudian menyeberangi Tambak Johor untuk masuk ke Singapura.

32.Pertempuran di Singapura dimulakan dengan hebat, korban sangat besar di kalangan askar sukarela dan paksa republik tersebut.

33.Askar Malaysia kemudian mula mara masuk ke dalam Singapura melalui peperangan dari blok ke blok HDB (Fibua).

34.Pengkalan bawah tanah Singapura ditawan.

35.Pusat pemerintahan tinggi Singapura ditawan.

36.Arahan dikeluarkan oleh sisa-sisa pusat pemerintahan tinggi Singapura kepada pesawat pejuang dan tentera laut republiknya untuk menghentikan pertempuran.

37.Malaysia akhirnya menakluk Singapura.

38.Tentera Malaysia mengalami kehilangan besar dari kalangan aset tentera udara dan lautnya.

39.Tamat senario, suka atau tidak, itulah senario yang akan berlaku.

BACA KOMEN YANG ORI DI SINI 

13 di pulau kapas - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau kapas - Google Blog Search


<b>Pulau Kapas</b> (7 July 2012) « Miss u….

Posted: 14 Jul 2012 05:11 AM PDT

Salam,

Tak pernah menjejakkan kaki ke pulau kapas. Kali ni kiteorg nekad utk ke pulau kapas walaupun hanya balik hari.

Sedikit kenangan2 manis semasa kiteorg outing ke pulau kapas.

Next pic adalah pic kiteorg kat jetty marang, sebelum menunggu ferry tiba…sempat berposing bersama zek zaidi aka en zali.

Pic kat bawah nie pic atas ferry ngan puan yung…huhuuuu….cute kan cik meyra?

Ni plak pic close-up cik meyra yg cute? cute ker? nak tahu cute ke tak kena tanya cik abg setiawangsa la….hehehe…gurau je jgn marah yer. Naik ferry dapat dok atas sekali sebelah drebar bot. Best je rasa…

Haaa….ni dah sampai ke pulau kapas…sempat gak berposing sebelum layan snorkeling.

Ni plak cik nita ngah berposing . Suka sgt dapat sampai ke pulau kapas. Macam rusa masuk kampung pun ade kiteorg ni…hehhee…

Objek yg menarik utk diambil gambar. Kanak2 mat saleh di pulau kapas. Ni salah satu chalet yg ade kat pulau kapas. Nampak macm pondok buruk je kan? Tapi harga makanan kat sini…pergh..dasat…

Post mortem…..Pulau kapas memang best. Tanya cik meyra….sume pulau dia cakap best sebab dia peminat pantai, pulau dan laut.

@ SaMPai BeRTeMu LaGi PuLaU KaPaS @

~ by meyra79 on July 14, 2012.

Klinik Ummi: Travelog Percutian 3 : <b>Di Pulau Kapas</b> Bersama <b>...</b>

Posted: 19 Jun 2012 08:14 PM PDT

Assalamualaikum.

1 Jun 2012 - Buat kali pertamanya, Ummi sekeluarga bercuti di Pulau Kapas! Umur Ummi dah masuk 42 tahun tapi tak pernah menjejakkan kaki ke mana-mana pulau di Terengganu ini. Bunyinya aja orang Terengganu...hehehe. Abi orang Johorpun sekurang-kurangnya dah sampai ke Pulau Redang walaupun perginya atas tugasan khidmat masyarakat.

Anak-anak excited tak terkira. Sayangnya Along dan Angah tiada bersama. Terasa sedikit kejanggalan bercuti tanpa anak-anak lelaki Ummi. Walaubagaimanapun dek kerana ini adalah program khusus Hari Keluarga anjuran Papisma Terengganu, Ummi memang tak akan melepaskan peluang untuk turut bersama. Kalau tak kerana pergi beramai-ramai ni, rasanya dah susah Ummi nak sampai ke pulau. Bukan apa, ada orang tu seriau bila diajak naik bot...hahaha.



Keesokan Paginya... Selesai bersarapan, akhirnya tibalah masanya untuk kami bertolak ke lokasi snorkeling! Inilah dia saat yang paling ditunggu-tunggu oleh anak-anak. Mak ayahpun apa kurangnya...hehe.
Selamat tinggal Pulau Kapas. InsyaAllah semoga percutian di Pulau Kapas kali ini bukanlah yang pertama dan terakhir buat kami. Dah janji juga dengan Along dan Angah, kalau mereka balik dari Mesir nanti InsyaAllah kita akan ke pulau lagi!

13 di jerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerteh - Google Blog Search


afasz.com: Cerita Hari Raya Pertama <b>di Jerteh</b>

Posted: 29 Aug 2012 09:35 PM PDT

Baru ada mood nak tulis entry raya lagi. Ni aku nak cerita secara ringkas , cerita 1 Syawal 1433H di Jerteh. Kami bangun awal then bersiap ke masjid untuk solat sunat Aidilfitri. 
Sebelum ke masjid posing dulu ngn Papa & Mama 
Aku ikut muka sapa ek????
Sesi bermaafan sebelum pergi ke masjid. 
Suka Papa dapat duit raya :)
Bermaafan dengan Mama pula. Papa tengah susun duit raya. 
Masjid Kg. Nyior Tujuh - ni la masjid yang paling dekat ngn umah nenek aku. Kecik je masjid nya. 
 Sempat snap sebab kami sampai awal. Raya tahun lepas sampai lambat , kene duk barisan belakang yang agak sempit. 
Lepas solat sunat Aidilfitri, kami menziarahi kubur arwah Atok 
Then balik dan terus beraya umah makcik aku yang dekat je ngan umah nenek aku. 
Antara biskut raya yang aku makan. Bentuk ice cream !
Nanti sambung la entry lain, nak g lunch ! 

13 di pulau wan man - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau wan man - Google Blog Search


TERENGGANU : TAMAN TAMADUN ISLAM : MUZIUM NEGERI <b>...</b>

Posted: 14 Nov 2012 08:01 AM PST

.

.

.

.

Hari berikutnya..

Kami ke Taman Tamadun Islam, di Pulau Wan Man

Ada 23 buah monument Islam yang hebat , memaparkan zaman kebangkitan Islam sebagai agama global lagi sofiskated [ memetik kata-kata dalam paspot Taman tamadun Islam]

Kami ambik pakej Keluarga + Buggy

Kenapa …

Kerana ada BudakLast yang pastinya tak larat berjalan jauh

Dan kaum keluarga yang lain yang agak tak mahu berjalan ditengah panas

Tak lah jauh sangat.. dalam 800 meter keliling monumen

Tapi kalau dikira berenti sana-sini .. ketik gambar sana-sini .. jauh lah jugak …

Kalau ambil pakej ni … driver tram tu akan berhenti pada tiap monument dan bercerita

Sesiapa yang nak turun bergambar pun boleh…

.

.

Kalau tak mo…

Boleh ambik yang ni…

.

.

.

Kami sewa buggy yang RM 55 sejam tu..

.

.

.

.

.

.

Sekarang ni .. BudakLast ni pesen kalau bergambar mesti nak buat gaya gini

Konon-kononnya Otromen Mebius Bies

.

.

.

Been there

Done that

Masjid Besar Xian

.

.

.

Masjid Al-Manar, di Kudus, Jawa Tengah

Menaranya ada ciri-ciri candi Hindu

.

.

.

Masjid Pattani

Ada macam,macam Taj Mahal.. katanya…

.

.

.

Itu adalah tramnya

Ada dua gerabak

RM 5 seorang

.

.

.

Been here

Done that

Taj Mahal, Agra

Kat sini, boleh masuk dalam kat bawah tu.. ada tayangan video

Dan boleh naik atas..

.

.

.

TTI Water Wheel

Dibina berdasarkan teori Al-Jazari, seorang pakar mekanikal pada zaman keagungan Islam

.

.

.

.

.

.

Kubbah Al-Sakhrah, di Baitul Muqqaddis

Menyemadikan batu tergantung yang diceritakan ingin mengikut Nabi Muhammad s.a.w semasa peristiwa Isra' Mi'raj

Ada tayangan video dan replika batunya kat dalam kubah itu

.

.

.

.

.

.

Menara Berpusing di Masjid Samarra, Iraq, bandar tertua di dunia

.

.

.

Masjid terbesar di dunia

.

.

.

Di sini ada tayangan video pasal pembinaan Masjidil Haram ini

.

.

.

Masjid Suleyman, Turkey

Macam Masjid Biru di Turki

Dalam masjid ada sekolah perubatan, infimari, kedai, penjara, tempat simpan senjata

.

.

.

.

.

.

Masjid Nabawi

.

.

.

Gambar dari atas jambatan kayu peninjau

.

.

.

Peninjau dijaga oleh…

.

.

.

Menara setinggi 42 meter

Mengikut katanya…

Kalau ada pesalah .. akan dihumban ke bawah dari atas

Gerenti tamat… 42 meter tuuu

Menara Kalyan, Uzbekistan

.

.

.

Masjid Agadez, di Niger

Diperbuat daripada tanah

Muazzin akan panjat menara tu guna palang-palang kayu tu..

Sampai atas , untuk azan .. kata driver buggy kami tu lah…

Masih ada lagi masjid ni…

.

.

.

Masjid Kul Sharif di Kazan, Russia

Pernah musnah, tapi telah dibina semula

.

.

.

.

.

.

Hujung Pulau Wan Man ni..

Terletaknya Masjid Kristal…

Saya tak masuk tapi.

.

.

.

Esoknya..

Kami ke Muzium Negeri Terengganu

Muzium terbesar di Malaysia

Tempat tersimpannya Batu Bersurat Terengganu

Oleh kerana dalam Muziun tak boleh ambik gambar …

Ini aje lah gambar yang saya nak letak

.

Setiap kembara AnakAbdul.. pasti kami akan pergi ke Muzuim negeri tersebut

Pada saya..

Muzium yang ter'best' setakat ini ialah Muzium Perak, Muzium Pulau Pinanag dan Muzium Long Jaafar

Yang ni..

Secara jujurnya..

Tak best

Bak kata EncikAbdul.. ' tak ada bau muzium'

Bak kata AbangLong.. ' muzium yang paling boring'

Bak kata BudakRock.. ' muzium paling panas.. tak de aircond'

Bak kata saya.. 'Batu Bersurat tu je yang best '

.

.

.

Muara sungai dari Tingkat 7 Pasar Payang

Kawan Instagram saya .. CikAwe [ baca: 'our' ] tanya..

Beli apa kat sana..

Saya kata kat dia .. Baju I *heart* Terengganu

hehehehe… dah agak dahhhhh… CikAwe kata!

.

.

.

Masjid Terapung Kuala Ibai

Nama rasminya…Masjid Tengku Tengah Zaharah

.

.

.

.

.

This entry was posted on November 15, 2012. It was filed under TERENGGANU .

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved