ads

Isnin, 19 Ogos 2013

13 di seberang takir - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di seberang takir - Google Blog Search


<b>Seberang Takir</b>, Telemovie Malam Raya TV9 - kepala bergetar

Posted: 17 Aug 2013 07:45 PM PDT


Lukisan pilu sebuah keluarga. Kerana sibuk bekerja, dambaan pilu seorang ibu dilupa. Lakonan hebat Arash Muhammad, Normah Damanhuri & Erry Putra dalam Seberang Takir. Malam Raya, 9.15mlm.

13 di paka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di paka - Google Blog Search


Kejadian BUNUH <b>Di PAKA</b> , Apa Mungkin CURFEW Selepas Ni - MMI

Posted: 13 Aug 2013 02:28 AM PDT

Lagi kejadian bunuh berlaku kali ini melibatkan seorang pemilik Restoran Nasi Kukus di Paka, Dungun, Terengganu.Mangsa di laporkan ditikam bertubi-tubi dengan senjata tajam dan terus rebah meninggal dunia ditempat kejadian.  
Kejadian di laporkan berlaku betul-betul di hadapan Restoran Nasi Kukus kepunyaan mangsa. Kereta Toyota Hilux warna hitam kepunyaan mangsa nombor pendaftaran CCL 5455 telah dilarikan oleh pembunuh. Polis kini sedang giat memburu sipembunuh..Baca Selanjutnya 
Semakin menjadi-jadi nampaknya kejadian bunuh yang berlaku di negara kita.Dalam masa yang sama semua pihak perlu faham dalam keadaan dan situasi sebegini seharusnya kita meletakkan kepercayaan kepada pasukan polis untuk menanganinya.
Namun MMI sendiri tidak dapat nafikan kebanyakkan rakyat sudah pun merasa gelisah dengan kejadian demi kejadian yang berlaku dan ianya memperlihatkan seolah-olah Malaysia tidak mempunyai undang-undang.
Seperkara yang harus kita ingat , para anggota polis sebenarnya sedang giat menjalankan tugas mereka bagi menangani kejadian jenayah cumanya dengan beberapa pindaan dan pemansuhan akta-akta tertentu barangkali memungkinkan kegiatan jenayah ini berlaku.
Dalam beberapa keadaan kita juga harus menerima hakikat faktor politik juga sebenarnya menyumbang kepada apa yang sedang berlaku.Politik yang tidak matang dan berdasarkan keuntungan parti semata-mata sebenarnya menjadi titik tolak kepada kekerapan berlakunya kegiatan jenayah bunuh ini.
Kita harus rasional bahawa kerakusan pembangkang dan kelemahan kerajaan mendepani isu-isu nasional seperti pemansuhan akta-akta tertentu adalah penyumbang terbesar kepada berlakunya kejadian seumpanya.
Untuk itu MMI rasa jangan hanya menuding jari kepada pasukan polis dan kerajaan semata-mata kerana pembangkang juga sebenarnya adalah pencetus kepada apa yang sedang berlaku.
Persoalannya apabila insiden ini di lihat semakin menjadi-jadi di mana suara pembangkang ? Dari pemerhatian MMI suara yang ada hanyalah menyalahkan kerajaan semata-mata sedangkan apa yang sepatutnya berlaku adalah sebaliknya.
Mengapa tidak semua pihak (pembangkang/kerajaan) duduk berbincang bagi mencari jalan menyelesaikan isu yang telah mengakibatkan rakyat semakin gelisah ? Persetankan tentang politik buat sementara waktu kerana yang lebih penting adalah kemakmuran dan keamanan yang selama ini menjadi milik kita semua.
Apa mungkin langkah mengadakan CURFEW adalah jalan terbaik menyelesaikan isu ini ?

13 di ketengah jaya - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di ketengah jaya - Google Blog Search


BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 01 Aug 2013 01:32 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 02 Jul 2013 01:29 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG TERENGGANU: 13 <b>di ketengah jaya</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Mar 2013 02:39 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

HOT U......!!! BILA sahTIPU NAK SAMAN??? - Angin Laut China <b>...</b>

Posted: 28 Feb 2013 06:44 AM PST


JANJI PAS DAN WANG LESAP DI KETENGAH JAYA-KAMI TUNGGU SAMAN DARI SATIPUL!!!

"Umno semakin terdesak. Fitnah d wujudkn dgn tuduhn bahawa saya sebg bekas Adun 1999-2004, Jsr, Pas caw Ketengah Jaya maupun Tetuan Azman Wan Helmi & Associate terlibat merembat Rm1.4j duit anak generasi kedua bg Tanah Gen 2 Felda Ktgh jaya.Bahkn Tn Guru Hj Hadi juga d tuduh sama. Saya sudah berbincang & pihak lawyer akn mengambil tindakn saman dlm masa terdekat. "

Petikan di atas adalah yang ditulis oleh Satipul dalam FBnya….. .(sepatut FB Satipul Bahri tapi jadi FB Saipul Bahri…..itu nama sebenar pun mahu tipu juga ke….hahaha)Para pembuat report isu kerajaan Pas seleweng duit janji tanah di Mukim Rassau (Ketengah Jaya) dan Mukim Kuala Paka, sedia pada bila-bila masa untuk berdepan dengan saman pihak Satipul, bekas Adun Paka itu.

Beliau memang terlibat bersama JSR, Tetuan Azman Wan Helmi dan Menteri Besar Haji Hadi waktu itu yang datang membahagikan nombor-nombor lot di Padang Astaka Ketengah Jaya.

Bahkan menurut seorang yang terbabit Fauziah binti Mamat, salah seorang yang terbabit memberitahu temuduga di adakan di Pejabat YB Satipul sendiri ketika itu Ahli Dewan Undangan Negeri Paka, no 55, Tebing Tembah, 23100 Paka Dungun pada 1 Julai 2002 jam 11.00 pagi. (sila rujuk lampiran surat panggilan temuduga)Oleh itu, Satipul yang juga Timbalan Pesuruhjaya Pas Terengganu sekarang ini janganlah sekadar membuat UGUTAN nak saman……SILA KEMUKAN SAMAN SEGERA WAHAI SATIPUL.

Baca seterusnya di SINI

Ngeri! Telinga Kanan Tertusuk Besi

Posted: 09 Mar 2013 06:30 PM PST


Kepala mangsa turut tertusuk besi stereng selepas keretanya merempuh sebatang pokok.

FELDA KERTEH 5 – Seorang pemuda nyaris rentung apabila kereta yang dipandunya terbakar selepas merempuh sebatang pokok dekat sini.

Dalam nahas kira-kira jam 6.30 petang terbabit, Mohd Abaidillah Zainuddin, 25, turut terpaksa menahan kesakitan kerana tersepit di tempat duduk pemandu dengan bahagian belakang telinga kanan tertusuk besi stereng.

Bagaimanapun, tindakan pantas Pasukan Bomba Sukarela (PBS) Bandar Ketengah Jaya yang segera sampai ke tempat kejadian dan memadamkan kebakaran berjaya menyelamatkan mangsa.

Pengerusi PBS Bandar Ketengah Jaya, Ramli Mat berkata, pihaknya hanya mengambil masa selama tiga minit untuk memadamkan kebakaran di bahagian bonet kereta jenis Proton Saga yang dinaiki mangsa.

"Sejurus menerima laporan mengenai kemalangan itu, enam anggota PBS Bandar Ketengah Jaya segera bergegas ke tempat kejadian dan ketika tiba di lokasi kejadian, mangsa mengerang kesakitan di tempat duduk pemandu dengan bahagian depan keretanya remuk teruk dan melekat pada pokok.

"Ketika itu bonet kereta turut terbakar dan kebakaran itu segera dipadamkan. Namun keadaan kereta yang remuk menyulitkan kami untuk mengeluarkan mangsa," katanya.

Menurutnya, masa selama 30 minit diambil bagi mengeluarkan mangsa sebelum dikejarkan ke Hospital Kemaman bagi mendapatkan rawatan lanjut.

Ekoran kejadian itu, mangsa mengalami kecederaan patah tangan dan paha selain mengalami kecederaan di kepala ekoran stereng pecah dan besi stereng menusuk kepala mangsa.


Ngeri! Telinga Kanan Tertusuk Besi 10 out of 10 based on 10 ratings. 10 user reviews.

Pendedahan Penyelewengan Kerajaan Lalu: TIADA <b>...</b> - teganuki ta

Posted: 17 Mar 2013 10:01 PM PDT

Oleh: Pengarang Teganukita


Tiada sebarang bayaran yang patut dibayar oleh pemohon atau peserta yang memohon dan berjaya sebagai peserta Rancangan Tanah Berkelompok (RTB) yang diuruskan oleh Pentadbiran Tanah Daerah masing-masing atau Pejabat Tanah di daerah masing-masing.

Jika sekiranya ia dikenakan bayaran beratus-ratus ringgit atau ribuan ringgit oleh pihak tertentu bagi mendapatkan tanah RTB itu, ia adalah di luar arahan dan pengetahuan Pentadbir atau Pejabat Tanah Daerah.

Pihak Pejabat Tanah tidak tahu menahu perkara punggutan duit oleh pihak terbabit.

Demikian dijelaskan oleh seorang Pentadbir Tanah Daerah di Terengganu ketika diminta mengulas laporan polis yang yang dibuat oleh pemohon salah satu RTB di Balai Polis Ketengah Jaya pada 22 Februari lalu.


Menurut Salinan Repot KETENGAH JAYA/000172/13 pada 22 Februari 2013 jam 4.34 petang, pengadu Muhamad Rosdi bin Fauzi dari Felda Ketengah Jaya Dungun menyatakan: "Pada 11/02/2004 Kami Generasi Kedua Felda telah ditawarkan Tanah Rancangan Berkelompok di Kawasan Pembangunan Lima Bandar Ketengah Jaya, Mukim Rasau, Daeran Dungun oleh Kerajaan Terengganu pada waktu itu (1999-2004).

Pada 17/02/2004 satu majlis diadakan di Padang Astaka Ketengah Jaya,setiap peserta telah diminta bayaran maksimum sebanyak RM1, 300.00. Duit ini dibayar kepada akaun sebuah syarikat guaman yang dilantik sebelum 01 Mac 2004.

Jumlah peserta yang terlibat adalah seramai 1080 orang.

Kami telah dijanjikan akan memperolehi geran tanah tersebut. Pihak yang berkenaan telah menghilangkan diri tanpa mengembalikan semula duit kami.

Saya mewakili kesemua peserta menuntut kembali duit dari pihak yang telah menjanjikan tanah tersebut. Pihak kami juga mendesak supaya kes ini disiasat dengan kadar segera oleh pihak polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia.

Ini kerana kami rasa sangat tertipu oleh kepimpinan pada waktu itu. Inilah pengaduan saya".

Menurut Pentadbir Tanah itu, bayaran syarat-syarat Lesen Menduduki Sementara ialah RM10 setahun sahaja dan bayaran pendaftaran atau buka fail hanyalah dikenakan RM5 (Seksyen 67 dan 68 Kanun Tanah Negara).

Katanya, apabila seseorang diluluskan permohonan, kelulusan LMS hanya diberi bagi tempoh tiga tahun sahaja sebagai tempoh percubaan. Pertimbangan kemudian akan diberikan sama ada hendak diberikan hak milik kekal atau pun tidak.

"Segala hal berkaitan pentadbiran tanah adalah mengikut Kanun Tanah Negara, jadi kalau di luar perkara berkaitan, ia adalah dibuat tanpa pengetahuan Pentadbir Tanah," tegasnya.

 

13 di jerteh - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jerteh - Google Blog Search


<b>Jerteh</b> Souq <b>di</b> Hari Raya | JuadahMalaysia.com

Posted: 14 Aug 2013 11:52 PM PDT

Masih belum terlambat daku nak ucapkan Selamat Hari Raya kepada semua pembaca blog juadahmalaysia.com. Macamane dgn hari raya korang? Mesti meriah kan? Daku juga tak terkecuali. Kali ni kami sekeluarga pulang ke kampung Mok Tok (nenek) di Jerteh Terengganu. Memang meriah suasana berhari raya di sana kerana semua saudara-mara (adik-beradik Mak Nie) berkumpul bersama utk perayaan kali ini.

Memandangkan hari2 perayaan daku di rumah Mok Tok baru2 ni agak sibuk, jadi tiada gambar2 menarik yg dapat dikongsikan kecuali gambar2 semasa daku bershopping di Jerteh Souq. Aktiviti ni pun berlaku ketika kami dlm perjalanan utk berangkat pulang ke Perak semula.

jerteh souk

Inilah Jerteh Souq yg terletak di bandar Jerteh. Kali terakhir balik sini 4 thn lps, Jerteh Souq masih belum menjalankan operasinya,. Kebanyakkan peniaga ketika itu berniaga di sekitar kawasan pekan Jerteh dgn keadaan yg tidak teratur. ia membuatkan kawasan sekitar sesak teruk dgn kenderaan terutama apabila tiba musim perayaan. Alhamdulillah balik kampung kali ni nampak kawasan jerteh ada beberapa pembaharuan di sekitarnya walaupun masih nampak berserabut. huhu.. Jerteh Souq mempunyai pasar basah, pasar kering, rangkaian lot kedai serta dilengkapi perhentian bas dan teksi.

20130811_100223

ini lot kedai di pasar basah. memandangan daku ke sini pada hari raya yg ke-4 maka tidak banyak kedai yg dibuka.

20130811_100311

seperti biasa kami mencari buah tangan utk dibawa ke Perak & KL nanti. selalunya kalau pulang ke Trengganu atau Kelantan,  'a must buy item' adalah keropok. tak kira la keropok lekor ke, keropok keping ke atau keropok segera. beli banyak2 untuk buah tangan sedara mara, teman2 ofis & jiran.  Kami beli borong barulah dpt harga murah. tak lupa juga mok nie beli budu cap sedap senggoti & sos penyicah cap burung merak. (memang sedap kedua2 cap nih..hehe promo skit).

20130811_100125

satu lagi Mok Nie asyik dok sebut2 nak beli laksa buatan peniaga tempatan. Sib baik kedainya dibuka. Mok Nie sambar beberapa kilo laksa. uniknya krn laksa dia halus. ia boleh bertahan 3-4 hari kalu simpan dlm fridge. Mok Nie beli utk buat makan2 di rumah kami di Perak nnti.

20130815_140009

inilah laksa yg dimaksudkan. Sedap woo…, tambahan mok nie buat sendiri kuahnya iaitu kuah lemak @ kuah putih (gambar makan2 tu, tak snap pulok !  :o

20130811_100651

ni pulak bahagian org menjual kuih-muih pantai timur. ada lompat tikam….

20130811_100755

yg kuning tu kuih belimbing( ada sira gula luar dia), yg hitam tu kole kacang

20130811_100942

kuih akok memang bersepah-sepah la di sini  :D

Kesimpulannya jalan2 membeli belah di Jerteh Souq semakin selesa krn ruangnya luas & agak teratur. Cuma daku tak berkenan di area tandas. Sudah la nak masuk dikenakan caj 30 sen ( xkisah la sbb semua tempat pun berbayar), tapi kebersihan tandas memang sangat2 mengecewakan. kotor & busuk. ada beberapa tandas yg tak dibaiki.. aduhai.. rasa nak sound aje si penjaga tandas tuh. muka dekkk je dia   :twisted:

20130813_143418_LLS

Ini OLE-OLE bahagian daku yg dibawa pulang ke KL.. Keseluruhannya memang daku sangat berpuas hati membeli keropok di negeri Terengganu. Kata orang..berbaloi-baloi  :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 di pulau bidong - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di pulau bidong - Google Blog Search


Program Survival Laut & Penghayatan Warisan Edisi Media 2013 <b>di</b> <b>...</b>

Posted: 28 May 2013 02:18 AM PDT

 

Salam.

Dah lama tak update pasal life aku. Konon kalau aku update ada la ni orang yang nak baca haha. Ah lantaklah nak update jugak sebab apa yang aku nak update nie BEST GILA.

 

Jumaat dengan Sabtu baru ini (24 dan 25 Mei) aku join Program Survival Laut & Penghayatan Warisan Edisi Media 2013 di Pulau Bidong. Aku join pun secara kebetulan bukan dirancang sangat.

 

Amir la yang nak sangat ajak aku pegi. Oleh sebab tidak mahu mengecewakan hati bff, aku ikot la jugak. Ternyata berbaloi jugak la aku join program tu sebab banyak aktiviti menarik kat sana. lagipun aku memang tak pernah sampai lagi di Pulau Bidong. harhar *gelak ramai-ramai*.

 

Sebelum bergerak ke Pulau Bidong, kami singgah dulu di Chagar Hutang, Pulau Redang. Nak tengok penyu. Ini merupakan kali pertama aku pergi sana. Nampak tak semua kali pertama kan haha. Berpeluang juga aku main dengan baby turtle, pun kali pertama jugak. Ambik baby turtle letak atas tapak tangan. Then dia merayap-rayap atas tapak tangan kau. Geli ah jugak skit. Tapi nak kabo la yang baby turtle itu memang sangat comel.

anak penyu

Bila dah habis belajar mengenai hidupan penyu di Chagar Hutang, Pulau Redang kitorang terus bergerak ke Pulau Bidong. Terjumpa pulak bapak penyu sedang asyik berenang tengah-tengah laut. Memang besar dan kacak. lol.

 

Sampai je Pulau Bidong terus bergambar atas buai. haha. Rehat kejap atas buai, main buai laju-laju dengan Aslina, makan-makan, then bersiap untuk aktiviti-aktivit kami di sana. Aktiviti pada petang ini ialah water confident, kayak dan snorkeling.

buai laju laju

pulau bidong       RTM – BERITA HARIAN – BERNAMA

 

Sebelum water confident, kita bergambar dulu dengan banner dan t-shirt spons Program Survival Laut & Penghayatan Warisan Edisi Media 2013.

919370_505666336155609_2096803307_o

Water confident dia gila sangat. Dari pantai kena berenang sampai ke tengah laut (takdelah tengah sangat), naik atas bot, pastu dari atas bot terjun dalam laut balik, then berenang balik ke pantai. Aku dahlah tak tahu berenang. Mujur ada awek mana ntah kasi tali dekat aku. So aku tarik tarik tu jela nak sampai ke bot. Malu gila aku antara peserta yang paling lambat sampai atas bot lol.

water confident  

Lepas dah confident dengan air, kitorang pun main kayak pulak. Tapi tak seronok sangat main kayak sebab boleh kayak sekitar tu je. Aku nak kayak jauh-jauh sikit baru mencabar. heh. Masa tak cukup katanya. Kayak dalam setengah jam, kehulu-kehilir, habis langgar kayak orang then kitorang nak snorkeling pulak. hiks.

aktiviti kayak

Aktiviti snorkeling di Pulau Bidong takdelah ohsem sangat pun. Ala-ala kadar je bagi aku. Masa aku snorkeling aku ada nampak tayar buruk, rumpai laut, batu karang, dengan beberapa ekor ikan yang comel gak ah seploh sen. Takde pun ikan nemo dengan ikan yang ekor menggerbang tu. Sakit mata dan terbelahak masuk air laut tak berbaloi dengan apa yang aku nampak kat dasar laut. dasar betul haha.

Sepatutnya lepas snorkeling ada aktiviti mencandat sotong. Disebabkan aku tak yakin aku boleh keluar mencandat tanpa tak mabuk laut, aku cancel nak pergi mencandat sotong. kakaka. Sudahnya aku lepak je tepi pantai pastu mandi then tidur dalam bilik. Bangun tidur pergi cari makanan dekat kantin. Ada ayam bakar, sotong bakar, udang bakar dengan nasi goreng. Best. Gambar makanan aku tak sempat nak capture pulak.

971252_4747861336985_1485297670_n

Lepas makan sambung tepi pantai sambil gosip. Abang tukang masak cerita pasal kisah seram di Pulau Bidong. Memang seram gilaaaa.. !

Bersambung… aku malas dah taip lol

13 di dungun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di dungun - Google Blog Search


Kebakaran Hutan <b>di Dungun</b> tahap bahaya | Terengganu Today

Posted: 29 Jul 2013 05:15 AM PDT

IMG-20130729-WA0014Pada 29 JUL 2013 jam 4 petang tadi telah berlaku kejadian kebakaran hutan secara terbuka melibatkan lebih kurang 40 hektar di hutan jalan menuju ke kampung rhu batil, kuala abang dungun.

Setakat ini bantuan bomba telah hadir dari cawangan Paka dan Dungun dan bantuan bomba cawangan marang juga akan sampai. Kebakaran masih dapat dikawal, punca kejadian masih dalam siasatan pihak bomba.

Setakat ini juga tidak melibatkan kemalangan jiwa dan juga harta benda milik orang awam yang terlibat. Namun begitu asap tebal akibat kebakaran menyebabkan jalan rantau abang – dungun menjadi kelam dan gelap.

di negeri terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri terengganu - Google Blog Search


Kemenangan BN <b>Di Kuala</b> Besut Penting Untuk Kestabilan <b>...</b>

Posted: 12 Jul 2013 10:50 PM PDT

dua tanding prk kuala besut

Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata peranan dan kemenangan calon Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut penting untuk kestabilan pentadbiran dan pembangunan Terengganu.

Timbalan Perdana Menteri berkata, bagi memastikan keadaan stabil dikekalkan, BN mempertaruhkan calon Tengku Zaihan Che Ku Abd Rahman, kerana yakin ketokohan dan latar belakang yang dimiliki bekas jurutera itu mampu menarik sokongan pengundi untuk kekal memilih BN sebagaimana pilihan raya umum yang lalu.

"Peranan calon penting kerana DUN Terengganu kini tidak menentu tetapi saya harap selepas 24 Julai politik di negeri ini kembali dan kekal stabil di bawah BN.

"Saya punyai penuh keyakinan berdasarkan ketokohan, kelulusan, pengalaman dan latar belakang calon dan keluarganya BN mampu mendapat sokongan," katanya pada sidang media selepas tamat proses pencalonan di Kompleks Rakan Muda Kuala Besut di Jertih, ini hari ini.

Hadir sama calon BN Tengku Zaihan dan Timbalan Pengarah Pilihan raya BN bagi pilihan raya itu, Datuk Seri Idris Jusoh.

Muhyiddin, yang juga Pengarah Pilihan Raya BN bagi DUN Kuala Besut mengulangi keyakinan yang BN mampu mengekalkan kerusi itu dengan pertambahan majoriti kerana berdasarkan laporan yang diterima, tiada isu besar yang perlu ditangani kerana kebanyakannya telah diselesaikan pada PRU13 lepas.

Pada PRU13, BN menerusi calonnya, Dr A.Rahman Mokhtar menewaskan calon Pas Napisah Ismail dengan majoriti 2,434 undi. Beliau meninggal dunia pada 26 Jun lalu akibat kanser paru-paru.

Timbalan perdana menteri berkata pemilihan Tengku Zaihan bukan sahaja mampu meneruskan kecemerlangan pembangunan yang dibawa Allahyarham, malah calon muda itu dilihat mampu membawa suara dan inspirasi generasi muda di Kuala Besut ke peringkat sepatutnya.

"Isu berhubung kait dengan soal pertanian dan perikanan juga telah diambil kira, namun apa-apa isu berbangkit berhubung perkara itu akan ditangani semasa tempoh berkempen.

"Dengan terpilihnya Tengku Zaihan nanti, masalah tersebut akan dapat dilihat dengan lebih dekat," katanya.

Berhubung kempen, Muhyiddin berkata gerak kerja BN akan disesuaikan dengan bulan Ramadan, namun cara berhemah yang bakal,dipraktikkan itu, tetap berkesan kepada pengundi.

Beliau berkata Kuala Besut dan Besut secara amnya bukanlah kawasan yang asing bagi BN kerana pemimpin dan wakil rakyatnya telah lama bertapak di situ dan sudah tentu masyarakat setempat tahu apa yang boleh wakil BN tawarkan.

Pembangunan infrastruktur, fizikal dan syiar Islam yang dibawa pemimpin BN ke kawasan itu jelas menunjukkan BN mendapat sokongan lebih baik daripada masyarakat setempat.

Ditanya apakah BN bimbang dengan slogan 16-16, yang merujuk kedudukan DUN Terengganu sekiranya Pas menang pada pilihan raya kecil itu, Muhyiddin berkata beliau tidak mahu membuat jangkaan kepada perkara yang belum tentu terjadi.

"Saya tak fikir kita perlu pergi melangkaui sempadan, dengan membuat andaian-andaian yang tidak tentu berlaku. Lebih baik tumpu pada proses pilihan raya, selesaikan dan Insya-Allah kita akan dapat mengatasi segalanya.

"Saya juga tak mahu komen pasal parti lawan, yang saya tahu saya nak jual produk saya, produk kita ialah Tengku Zaihan, calon berkaliber, ada kelulusan, anak seorang ustaz, profesional dan orang muda dan saya fikir pengundi Kuala Besut bijak untuk menimbang apa yang perlu mereka lakukan," katanya.

Muhyiddin kemudian meluangkan masa melawat bekas senator dan bekas Ketua Wanita UMNO Terengganu, Wan Ramlah Ahmad, 67, yang menghidap masalah darah tinggi di Kampung Paya Rawa, kira-kira 200 meter dari tempat penamaan calon.

Pilihan raya kecil itu menyaksikan pertembungan satu lawan satu antara Tengku Zaihan dengan calon Pas Endot@Azlan Yusof.

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved