Isnin, 18 Mac 2013

13 di ketengah jaya - Google Blog Search

13 di ketengah jaya - Google Blog Search


HOT U......!!! BILA sahTIPU NAK SAMAN??? - Angin Laut China <b>...</b>

Posted: 28 Feb 2013 06:44 AM PST


JANJI PAS DAN WANG LESAP DI KETENGAH JAYA-KAMI TUNGGU SAMAN DARI SATIPUL!!!

"Umno semakin terdesak. Fitnah d wujudkn dgn tuduhn bahawa saya sebg bekas Adun 1999-2004, Jsr, Pas caw Ketengah Jaya maupun Tetuan Azman Wan Helmi & Associate terlibat merembat Rm1.4j duit anak generasi kedua bg Tanah Gen 2 Felda Ktgh jaya.Bahkn Tn Guru Hj Hadi juga d tuduh sama. Saya sudah berbincang & pihak lawyer akn mengambil tindakn saman dlm masa terdekat. "

Petikan di atas adalah yang ditulis oleh Satipul dalam FBnya….. .(sepatut FB Satipul Bahri tapi jadi FB Saipul Bahri…..itu nama sebenar pun mahu tipu juga ke….hahaha)Para pembuat report isu kerajaan Pas seleweng duit janji tanah di Mukim Rassau (Ketengah Jaya) dan Mukim Kuala Paka, sedia pada bila-bila masa untuk berdepan dengan saman pihak Satipul, bekas Adun Paka itu.

Beliau memang terlibat bersama JSR, Tetuan Azman Wan Helmi dan Menteri Besar Haji Hadi waktu itu yang datang membahagikan nombor-nombor lot di Padang Astaka Ketengah Jaya.

Bahkan menurut seorang yang terbabit Fauziah binti Mamat, salah seorang yang terbabit memberitahu temuduga di adakan di Pejabat YB Satipul sendiri ketika itu Ahli Dewan Undangan Negeri Paka, no 55, Tebing Tembah, 23100 Paka Dungun pada 1 Julai 2002 jam 11.00 pagi. (sila rujuk lampiran surat panggilan temuduga)Oleh itu, Satipul yang juga Timbalan Pesuruhjaya Pas Terengganu sekarang ini janganlah sekadar membuat UGUTAN nak saman……SILA KEMUKAN SAMAN SEGERA WAHAI SATIPUL.

Baca seterusnya di SINI

Ngeri! Telinga Kanan Tertusuk Besi

Posted: 09 Mar 2013 06:30 PM PST


Kepala mangsa turut tertusuk besi stereng selepas keretanya merempuh sebatang pokok.

FELDA KERTEH 5 – Seorang pemuda nyaris rentung apabila kereta yang dipandunya terbakar selepas merempuh sebatang pokok dekat sini.

Dalam nahas kira-kira jam 6.30 petang terbabit, Mohd Abaidillah Zainuddin, 25, turut terpaksa menahan kesakitan kerana tersepit di tempat duduk pemandu dengan bahagian belakang telinga kanan tertusuk besi stereng.

Bagaimanapun, tindakan pantas Pasukan Bomba Sukarela (PBS) Bandar Ketengah Jaya yang segera sampai ke tempat kejadian dan memadamkan kebakaran berjaya menyelamatkan mangsa.

Pengerusi PBS Bandar Ketengah Jaya, Ramli Mat berkata, pihaknya hanya mengambil masa selama tiga minit untuk memadamkan kebakaran di bahagian bonet kereta jenis Proton Saga yang dinaiki mangsa.

"Sejurus menerima laporan mengenai kemalangan itu, enam anggota PBS Bandar Ketengah Jaya segera bergegas ke tempat kejadian dan ketika tiba di lokasi kejadian, mangsa mengerang kesakitan di tempat duduk pemandu dengan bahagian depan keretanya remuk teruk dan melekat pada pokok.

"Ketika itu bonet kereta turut terbakar dan kebakaran itu segera dipadamkan. Namun keadaan kereta yang remuk menyulitkan kami untuk mengeluarkan mangsa," katanya.

Menurutnya, masa selama 30 minit diambil bagi mengeluarkan mangsa sebelum dikejarkan ke Hospital Kemaman bagi mendapatkan rawatan lanjut.

Ekoran kejadian itu, mangsa mengalami kecederaan patah tangan dan paha selain mengalami kecederaan di kepala ekoran stereng pecah dan besi stereng menusuk kepala mangsa.


Ngeri! Telinga Kanan Tertusuk Besi 10 out of 10 based on 10 ratings. 10 user reviews.

Pendedahan Penyelewengan Kerajaan Lalu: TIADA <b>...</b> - teganuki ta

Posted: 17 Mar 2013 10:01 PM PDT

Oleh: Pengarang Teganukita


Tiada sebarang bayaran yang patut dibayar oleh pemohon atau peserta yang memohon dan berjaya sebagai peserta Rancangan Tanah Berkelompok (RTB) yang diuruskan oleh Pentadbiran Tanah Daerah masing-masing atau Pejabat Tanah di daerah masing-masing.

Jika sekiranya ia dikenakan bayaran beratus-ratus ringgit atau ribuan ringgit oleh pihak tertentu bagi mendapatkan tanah RTB itu, ia adalah di luar arahan dan pengetahuan Pentadbir atau Pejabat Tanah Daerah.

Pihak Pejabat Tanah tidak tahu menahu perkara punggutan duit oleh pihak terbabit.

Demikian dijelaskan oleh seorang Pentadbir Tanah Daerah di Terengganu ketika diminta mengulas laporan polis yang yang dibuat oleh pemohon salah satu RTB di Balai Polis Ketengah Jaya pada 22 Februari lalu.


Menurut Salinan Repot KETENGAH JAYA/000172/13 pada 22 Februari 2013 jam 4.34 petang, pengadu Muhamad Rosdi bin Fauzi dari Felda Ketengah Jaya Dungun menyatakan: "Pada 11/02/2004 Kami Generasi Kedua Felda telah ditawarkan Tanah Rancangan Berkelompok di Kawasan Pembangunan Lima Bandar Ketengah Jaya, Mukim Rasau, Daeran Dungun oleh Kerajaan Terengganu pada waktu itu (1999-2004).

Pada 17/02/2004 satu majlis diadakan di Padang Astaka Ketengah Jaya,setiap peserta telah diminta bayaran maksimum sebanyak RM1, 300.00. Duit ini dibayar kepada akaun sebuah syarikat guaman yang dilantik sebelum 01 Mac 2004.

Jumlah peserta yang terlibat adalah seramai 1080 orang.

Kami telah dijanjikan akan memperolehi geran tanah tersebut. Pihak yang berkenaan telah menghilangkan diri tanpa mengembalikan semula duit kami.

Saya mewakili kesemua peserta menuntut kembali duit dari pihak yang telah menjanjikan tanah tersebut. Pihak kami juga mendesak supaya kes ini disiasat dengan kadar segera oleh pihak polis dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia.

Ini kerana kami rasa sangat tertipu oleh kepimpinan pada waktu itu. Inilah pengaduan saya".

Menurut Pentadbir Tanah itu, bayaran syarat-syarat Lesen Menduduki Sementara ialah RM10 setahun sahaja dan bayaran pendaftaran atau buka fail hanyalah dikenakan RM5 (Seksyen 67 dan 68 Kanun Tanah Negara).

Katanya, apabila seseorang diluluskan permohonan, kelulusan LMS hanya diberi bagi tempoh tiga tahun sahaja sebagai tempoh percubaan. Pertimbangan kemudian akan diberikan sama ada hendak diberikan hak milik kekal atau pun tidak.

"Segala hal berkaitan pentadbiran tanah adalah mengikut Kanun Tanah Negara, jadi kalau di luar perkara berkaitan, ia adalah dibuat tanpa pengetahuan Pentadbir Tanah," tegasnya.

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads