ads

Rabu, 11 Julai 2012

13 di setiu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di setiu - Google Blog Search


Shafie Nor: 3 maut, 4 cedera nahas <b>di Setiu</b>

Posted: 09 Jun 2012 06:03 AM PDT

SETIU, SABTU, 09 Jun, 201: Hasrat tujuh sekeluarga dari Permatang Pauh, Pulau Pinang untuk melawat negeri ini sempena cuti sekolah berakhir dengan tragedi, apabila tiga daripada mereka maut manakala empat lagi cedera dalam kemalangan, di sini, petang semalam. 
Mereka yang maut ialah Abdul Razak Othman, 49, anaknya, Siti Suraya, 14 dan kakak Abdul Razak, Fathilah Othman, 53, manakala yang cedera isterinya, Siti Fauziah Mohamad Amin, 46, dua anak mereka Siti Raihana, 12 dan Mohamad Adam, 16, serta seorang lagi kakak Abdul Razak, Rosidah, 55.
Kesemua yang cedera kini dirawat di Hospital Setiu.
Ketua Polis Daerah Setiu, Rohaizat Abd Ani ketika dihubungi mengesahkan kejadian yang berlaku di Kilometer 62 Jalan Kuala Terengganu-Kota Bharu itu. 
Kemalangan berlaku jam 5 petang ketika hujan lebat, apabila kenderaan pelbagai guna (MPV) Toyota Avanza yang dipandu Abdul Razak bergesel dengan sebuah Toyota Hilux yang dipandu seorang lelaki berusia 37 tahun. 
Toyota Hilux itu dipercayai memasuki laluan bertentangan ketika melalui kawasan selekoh tersebut dan bergesel dengan Toyota Avanza menyebabkan MPV berkenaan hilang kawalan dan berpusing beberapa kali. 
Kejadian mengakibatkan Siti Suraya dan ibu saudaranya Fathilah tercampak keluar daripada MPV. Kedua-dua mereka disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.
Abdul Razak yang parah di kepala disahkan meninggal dunia di Hospital Setiu ketika menerima rawatan, manakala isterinya dilapor berada dalam keadaan koma. 
Rohaizat berkata, pemandu Toyota Hilux yang menghilangkan diri dari tempat kejadian menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah jam 10 malam tadi. 
Kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. - BERNAMA

13 di gong kedak - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di gong kedak - Google Blog Search


Anak Sungai Derhaka: Najib kata kalau nak jadi PM mesti bersih <b>...</b>

Posted: 08 Jul 2012 05:30 PM PDT


Korang nampak tak apa yang Najib kata kat atas tu? kalau korang tak nampak apa  kat atas tu baca apa yang aku paste kat bawah ni..

Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan, mana-mana pemimpin yang bercita-cita mahu menjadi Perdana Menteri mesti bebas daripada masalah moral dan bukan dihambat dengan pelbagai skandal yang belum terjawab.

Kata Perdana Menteri, pemimpin yang tiada kekuatan moral tidak layak memimpin Malaysia kerana individu seperti itu hanya pandai menuduh orang lain sedangkan beliau sendiri tidak sunyi daripada pelbagai skandal..


Contoh masaalah moral dan skandal yang belum terjawab ialah:

1 – Scandal Scorpene yang melibatkan wang rakyat berjumlah sebanyak RM500Juta..

2- Terbunuhnya gadis dari Monggolia yang bernama Altantuya di Malaysia sedangkan rekod imigresen menunjukkan beliau tidak memasuki Malaysia.. (dia terjun dari langit kot?)

3-Terjualnya dokumen sulit pertahanan negara..

4-Scandal Balak di Sabah yang melibatkan RM400 Juta baca di ( SINI )

5-Kemana menghilang lebih dari 40 buah Skyhawk di Nevada?

6-Apa dah jadi dengan dua buah enjin jet Sukhoi ketika pendaratan sulong di Gong Kedak (Enjin Sukhoi bukannya Enjin jet F5E)

7-Kenapa landasan terbang TUDM di Gong Kedak yang baru siap dibina terpaksa diturap semula?

Tulis banyak-banyak pasal aset tentera ni.. nanti pencacai UMNO kata aku tak patriotik pulak..

8-Apa dah jadi dengan scandal yang melibatkan RM 8.25 billion antara MBB dan PT Bank Internasional Indonesia Tbk (BII) ?

9-Paling baru .. kenapa Syarikat George Kent diberikan secara terus projek yang bernilai LRT RM1Biilion?..

10-Apa pula kaitan Syarikat George Kent ini dengan Syarikat dari Perancis yang menjual Kapal Selam itu (yang ni.. sikit hari lagi Rafizi akan jelaskan…)

11-Paling menarik aku kira ialah persoalan ini.. Siapakah VVIP UMNO yang ditangkap berkhalwat bersama dengan seorang artis disebuah hotel di Port Dickson?

12- Kenapa Isa Samad yang telah dibuktikan oleh UMNO sebagai pesalah rasuah dilantik menjadi Pengerusi Felda?

Kalau nak tahu banyak lagi.. korang copy ayat ni.. 'Scandal Najib' dan paste dalam Google…

Betul-betul macam ayam bapak si Najib ni.. berkokok berderai-derai tapi ekor bergelumang najis!!!

13 di besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di besut - Google Blog Search


Langgar lari, warga emas maut <b>di Besut</b> | Darul Iman

Posted: 25 May 2012 05:29 AM PDT

BESUT: Seorang warga emas maut dalam kejadian langgar lari di kilometer 16 Jalan Kuala Besut-Kampung Raja, awal hari ini.

Yusof Abdullah, 68, yang berasal dari Kampung Bukit Abal, Pasir Putih Kelantan mati di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan.
Ketua Polis Daerah Besut Supt Kamaruddin Zakaria berkata warga emas terbabit dilapor dilanggar dari belakang oleh sebuah kenderaan ketika dia berjalan berseorangan di tepi jalan itu pada pukul 3.30 pagi.

Mayat lelaki itu ditemui oleh orang awam dan dihantar ke Hospital Daerah Besut untuk bedah siasat, katanya.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu supaya menghubungi Ibu Pejabat Polis Daerah Besut melalui talian 09-6956222 atau balai polis berhampiran bagi membantu siasatan. – BERNAMA

13 di batu rakit - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di batu rakit - Google Blog Search


theulek: <b>DI</b> Manakah <b>Batu Rakit</b>?

Posted: 09 May 2012 04:30 PM PDT

Selepas membuat penyelidikkan yang sangat saintifik dengan merujuk kedudukan sebenar kuala lipis, aku membuat kesimpulan dan rumusan, Batu Rakit Sebenar pun boleh ditemui dengan cara yang sama!  Setelah bertemu dengan Batu 1 KM, aku pun mengira satu lagi KM dengan speedometer, akhirnya aku temui di mana Batu Rakit Sebenar! Jika aku melalui jalan darat aku akan melalui sebuah rumah cina di depan Masjid Batu Rakit, dan itulah kedudukan 0 KM dari batu 1KM terakhir. Tetapi kalau aku mengambil jalan laut, aku akan bergerak terus sebanyak 1 KM menuju ke Batu Rakit yang berada di dalam laut!

13 di kuala terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala terengganu - Google Blog Search


alkisahnya OUR SweetHeart: Semalaman <b>di Kuala Terengganu</b>

Posted: 11 Jun 2012 10:18 PM PDT

Bohsan wey sensorang ni... mati kutu aku! Kalau ikotkan hati mau aku ajak en laling ngan anak2... tapi tu la anak dah sekolah takkan nak ponteng 2 hari... cekalkan hati je la bawak diri sorang2 kan..... huhuhuuu....

Pas adik ipar amik kat airport pastu ronda2 Kuala Terengganu sat... minum2 kat Batu Burok jap sesambil cover makan malam sekali pastu terus check in kat Seri Malaysia...

Dari bilik, alah bagi view kedai plak, ingat dapat view sungai ke, best skit mata mandang..... keh keh keh...

Pastu aku round2 sekitar Seri Malaysia ni... Sebenarnya Seri Malaysia ni sebelah Pasar Payang jer... tapi sbb sorang2 takde hati plak nak meronda Pasar Payang tu ha.... keh keh keh.... So layan blues tepi sungai je la kan...

Tengok sunset je la... sebelah nun i-city Kuala Terengganu..... ada ler pokok lampu2 tu haaa....

Pastu mula beragan sorang2... hahahaa... mujur takde org di sekitar itew...

Dan lagi... awwww makin kembang setaman 'makyong' ni haaa.... 23 weeks now....

Masuk bilik nak berangan lagik tapi battery notes aku dah kong... hahahhahaaa.... guling2 aje la ateh katil... time ni la baru dapat blogwalking sana sini... dah kol en laling ngan bebudak tu, pastu mandi, jamak maghrib bagai sesambil on tv tapi tak fokus kat tv pon... saja nak bagi bising2 skit suasana bilik... hahahhaa... tetibe sedar2 dah kul 10 malam.... aik bos aku tak kol pun kata nak discuss la apa la... ke dia pun dah fengsan!!! baru sebut2 tetibe dia sms kata baru sampai nak release minda makan angin.... ooo jadinya tak jadi ar discuss malam ni... yahooooo.....

Ntah kul boper aku terlelap ngan tv lappy lampu semer terpasang.... sedar2 dah kul 5 pagi... mata melilau takleh nak lelap balik.... adeeiiii.....

Sampai ke Subuh dah mandi bagai terus turun bekpes sorang2... aku pun tak tau bos aku tu stay mana... maleh nak tanya.... kalau dia kat sini kompem bekpes kat sini kan.... hikkksss...

Wokey mulakan bespes dengan menu ini.....

Hehe itu 1st round beb! Pehtu ngan nasi dagang, laksa terengganu... mabelesss!!!! dan lain2 semer aku bedal.... hahahhaaa.... mana lah dah ropa macam tong aku ni.... keh keh keh....

Pastu check-out terus amik teksi ke lokasi meeting.... ooo aku ke Terengganu ni sbb attend Regional Meeting...

Pulak tu abes meeting awal la plak... baru kul 3:30 ptg... nak balik flight malam. Lama lagi wey!! So gang ngan bosses la depa nak pegi mana ikut je laaa... katanya boleh nak tukar tiket flight petang tapi kena top up dalam rm70 ler... tak kisah la bleh claim kan... hahhaha.... okeh pas makan terus ke airport.... sekali sampai2 flight petang dah terbang.... next flight yg dah booking tu laa, last flight kul 9 mlm nanti.... huuwaaaaa.... melepak ler aku ngan bosses kat airport dari kul 5 ptg tu wey!!!! lepak2 minum2 gosip2... hahhahaa borak2 cam kawan2 ngan bosses ni ha.... udah aku sorang pompuan.... keh keh keh.... borak minum borak minum... siap dah ukur airport ni dari hujung ke hujung nak nunggu masa sampai kul 9 malam.... pehtu sesama layan citer Sakura yg ada si sendat tu haa... ceh melayan jugak si sendat bosses ni yer.....

Ni ha muka bohsan, masa ni nak gi surau jamak maghrib-isyak.... depan bosses tu idok ler aku nak menyenep gambar.... segan eh!

Abes solat round2 lagi sebelum check-in... huh last flight ramai woooo.... dan akhirnya selamat sampai kat Subang dalam kul 10:30 malam..... en laling ngan bebudak dah menunggu... ha kan dekat je kan kat Subang.... kalau kat KLIA or LCCT mau sampai rumah kul doblas.... sok nak sekolah... hmmm mujur ada FF kat Subang kan...... ;-))

Wokey itu je ceritanya... sekian..........................

13 di hulu terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di hulu terengganu - Google Blog Search


Hidroelektrik <b>Hulu Terengganu</b> | Darul Iman

Posted: 17 May 2012 06:30 PM PDT

Oleh RADHUAN HUSSAIN utusanterengganu@utusan.com.my

Tapak Lokasi Pelencongan Sungai Terengganu untuk Projek Hidroelektrik Hulu Terengganu di Hulu Terengganu. – UTUSAN/Shaifudin Mohd. Nor

HULU TERENGGANU 16 Mei – Mungkin tidak ramai menyedari di sebalik keheningan belantara di satu lokasi berhampiran laluan utama menghala ke Gua Musang dekat sini, kerja-kerja pembinaan bagi menyiapkan projek Hidroelektrik Hulu Terengganu sedang giat dijalankan.

Untuk ke lokasi, perjalanan sejauh kira-kira 160 kilometer perlu ditempuhi yang mengambil masa selama hampir dua jam dari bandar Kuala Terengganu.

Dari simpang jalan utama ke Gua Musang, laluan berliku, berlumpur yang merentasi beberapa bukit sejauh kira-kira dua kilometer ke dalam, terpaksa diredahi dengan menaiki kenderaan pacuan empat roda yang disediakan.

Pelbagai jenis jentera berat bertungkus-lumus melakukan kerja siang dan malam sejak projek yang menelan belanja kira-kira RM1.6 bilion itu dimulakan dua tahun lalu. Ia dijangka siap sepenuhnya penghujung 2015.

Deruman enjin jentera dan beratus tenaga kerja dengan sebahagian besarnya warganegara China kelihatan komited bagi memastikan projek yang mampu membekalkan elektrik negara siap mengikut jadual.

Setiba di lokasi, suatu panorama mengasyikkan terakam, yang kedudukannya hampir dengan dua buah terowong gergasi dengan setiap satu berukuran 398 meter panjang dan bergaris pusat 9.2 meter yang siap dibina di dasar Empangan Puah itu.

Pada waktu itu, dasar atau lantai saluran berlekuk di sekitar dua terowong berkenaan masih kering sebelum mula digenangi air sejurus kerja lencongan Sungai Terengganu di kawasan itu dilakukan bagi tujuan menakung air untuk proses penjanaan hidro.

Majlis Pelencongan Sungai Terengganu untuk Projek Hidroelektrik Hulu Terengganu itu telah disempurnakan Presiden merangkap Ketua Pegawai Eksekutif TNB, Datuk Seri Che Khalib Mohamad Noh, di sini baru – baru ini.

Beliau melakukan gimik perasmian dengan menekan 'butang letupan' sebelum air sungai dialirkan dan beransur-ansur memenuhi takungan di situ.

Turut hadir Pengarah Eksekutif merangkap Ketua Pegawai Operasi TNB, Datuk Ir. Azman Mohd.; Naib Presiden TNB, Datuk Ir. Mohd. Nazri Shahruddin dan Pengurus Besar TNB Terengganu, Md. Yuslan Mohd. Yusof.

Hadir sama Pengarah Urusan Loh & Loh Constructions Sdn. Bhd., Jason Loh; Pengarah Urusan Sinohydro Corporation Ltd., Che Wei Li dan Pengarah Projek Perunding HTJV, Travis Smith.

Che Khalib berkata, majlis tersebut dilangsungkan bagi meraikan kejayaan melencongkan Sungai Terengganu melalui dua terowong berkenaan hasil usahasama syarikat Loh & Loh Constructions Sdn. Bhd., dan Sinohydro Corporation Ltd.

Menurutnya, sebaik siap sepenuhnya kelak, projek hidro tersebut mampu membekalkan 250 megawatt (MW) untuk seluruh negara.

Malah, beliau turut memberi jaminan projek berkenaan bukan sahaja mampu menampung keperluan bekalan elektrik negara tetapi merupakan suatu projek penambahbaikan dalam membantu mengelak berlaku banjir di kawasan-kawasan tertentu.

"Apabila projek hidroelektrik ini (Hulu Terengganu) dan projek Hidro Elektrik Ulu Jelai di Pahang siap nanti, ia akan meningkatkan lagi bekalan tenaga hidro ke seluruh negara," katanya.

Che Khalib turut berpuas hati dengan kerja-kerja pembinaan bagi menyiapkan projek Hidroelektrik Hulu Terengganu itu tanpa memusnahkan ekosistem dan persekitaran.

Beliau seterusnya menangkis dakwaan pihak tertentu termasuk pertubuhan bukan kerajaan (NGO) kononnya projek pembinaan hidro seumpama itu dilaksanakan turut menjejaskan serta merosakkan alam sekitar.

Beliau berkata, sehingga ini prestasi projek itu hampir mencapai 20 peratus siap dan berjalan mengikut jadual iaitu jangkaan takungan air bermula pada November 2014.

Katanya, projek yang melibatkan kawasan takungan air seluas 6,130 hektar itu apabila siap kelak mampu menjana 250MW kuasa elektrik.

"Projek itu akan melibatkan takungan air di Tasik Puah seluas 6,000 hektar dan Tasik Tembat seluas 130 hektar," katanya.

Projek Empangan Hidroelektrik Tasik Kenyir, <b>Hulu Terengganu</b> <b>...</b>

Posted: 13 Jun 2012 09:07 AM PDT

Masih cerita sempena cuti 2 minggu…

Suami bawa kami melawat tempat kerja, Projek pembinaan empangan hidroelektrik kedua di Tasik Kenyir bertempat di Sungai Tembat dan Sungai Puah, Hulu Terengganu. Terengganu mempunyai satu lagi empangan iaitu Empangan Hidroelektrik Sultan Mahmud Tasik Kenyir di Hulu Terengganu.

Empangan Hidroelektrik Sultan Mahmud, Tasik Kenyir

projek empangan hidroelektrik di malaysia

Dengan pacuan empat roda melalui jalan berbatu dan bergerigil, kami dibawa menjelajah dan melihat projek berskala besar ini. Bukan mudah untuk mendapat peluang seperti ini.

Tak banyak yang boleh saya cerita.. lihat saja gambar-gambar sekitar empangan yang sedang dalam pembinaan ini.  3 Tahun lagi, keadaan tentu tidak seperti ini lagi.

pembinaan empangan di malaysia

projek yang menelan belanja kira-kira RM1.6 bilion itu dimulakan dua tahun lalu dan dijangka siap sepenuhnya penghujung 2015.

projek pembangunaan empangan di malaysia

pembinaan empangan hidro elektrik di tasik kenyir

Empangan ini dibina di kawasan Sungai Tembat dan Sungai Puah, Hulu Terengganu

Proposed Project are as follows:

  • Two reservoirs known as Puah Reservoir (6,000 ha) and Tembat Reservoir (130 ha);
  • Two dams; one a 78 m high earth-fill dam (Puah) on the upper Sg. Terengganu Mati just downstream of its confluence with the Sg. Puah and the other a 30 m high roller compacted concrete (RCC) dam on Sg. Tembat;
  • An underground powerhouse having 212 MW (2 x 106MW) turbine/generator units.
  • Two intakes, one each at Tembat Reservoir and Puah Reservoir;
  • Two unlined low pressure diversion tunnels to carry flows from the Tembat reservoir to Puah reservoir (802 m) and Puah reservoir (450 m) to the drop shaft;
  • Two surge shafts near the top of the drop shaft;
  • Two high pressure, steel lined penstock tunnels to carry flows from the drop shafts to the powerhouse;
  • A 1.3 km long, concrete lined, free flow tailrace tunnel to carry flows downstream from the powerhouse to the Tasik Kenyir;
  • A 600m long access tunnel to the powerhouse;
  • A switchyard located above ground near the access tunnel portal;
  • Approximately 10 km (estimated based on the existing roads) of new access road to the dam sites, access tunnel and power house; and
  • A 2.2 km long transmission line, which will connect the power station to the existing Kenyir-Tanah Merah line.

empangan sungai tembat, puah dam tasik kenyir

pembinaan Puah Dam Tasik Kenyir

empangan tasik kenyir hulu terengganu

Dua buah terowong  dengan setiap satu berukuran 398 meter panjang dan bergaris pusat 9.2 meter yang dibina di dasar Empangan Puah

gambar tasik kenyir

Project Location

The proposed Project area is located at the north of existing Kenyir Dam in Kuala Berang, Daerah Hulu Terengganu, Negeri Terengganu Darul Iman.  It is about 50km from Bandar Gua Musang – Hulu Terengganu roadway, and about 65km west of Kuala Terengganu.  The coordinates of Puah and Tembat dams are N 05o 09' 6.1", E 102o 35' 9.8" and N 05o 13' 7.0",E 102o 36' 6.8" respectively.  The project area is located about 20 km away from Saddle Dam A of Tasik Kenyir which is situated to the North-West of Kenyir dam.

Lawatan hampir 30 minit ini sungguh mengkagumkan – nak diceritakan mudah mudah.  Tengok sajalah gambar-gambar ini, kalau dipanjangkan umur, setahun dua tahun tiga tahun kemungkinan saya menjejak kawasan ini lagi.  Yang pasti keadaan tidak akan sama.

p/s -  malas nak alihbahasa.

Pemilik tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerosakkan atau kehilangan yang dialami disebabkan oleh penggunaan maklumat di dalam laman ini. Jika anda memerlukan perkhidmatan nasihat yang khusus (contohnya, perubatan, perundangan dan sebagainya yang berisiko) sila dapatkan pakar bertauliah dan berpengetahuan di dalam bidang berkenaan.

Post Lain Yang Berkaitan:

  1. Seperti Tasik Kenyir, Begitu Jugalah Panjangnya Sejarah Kami
  2. Baung Lat Danau Bay Cafe, Tasik Kenyir
  3. Tiba Juga Akhirnya
  4. Cuti Dah Habis, Sila Lapur Diri
  5. Hari Ke-10 – Selamat Tinggal

13 di ajil - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di ajil - Google Blog Search


teganuku: Pembantu Penyelia DUN <b>Ajil</b> Didakwa Buat Tuntutan <b>...</b>

Posted: 09 Jul 2012 03:21 PM PDT


Seorang Pembantu Penyelia Agensi Pembangunan Masyarakat Dewan Undangan Negeri (DUN) Ajil, Hulu Terengganu, mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di Kuala Terengganu, semalam atas dua pertuduhan membuat tuntutan palsu RM1 juta, empat tahun lalu.

Mengikut pertuduhan pertama, Md Sayuti Daud, 52, didakwa memberi dokumen mengandungi senarai nama penerima Dana Kebajikan LRTSB dengan jumlah 500 orang iaitu sebanyak RM2,000 untuk setiap seorang, yang keseluruhannya berjumlah RM1 juta kepada seorang ejen iaitu Che Nor Aidah Aman, Pengurus Pentadbiran dan Kewangan LRTSB di Pejabat Ladang Rakyat Terengganu Sdn Bhd (LRTSB) yang beralamat di No. 1797, Jalan Sultan Mahmud, Kuala Ibai, di Kuala Terengganu, antara Feb hingga Mei 2008.

Tertuduh bagaimanapun mengetahui dokumen itu mempunyai butiran palsu mengenai senarai nama penerima, iaitu seramai 30 orang penama didapati meninggal dunia dan 40 penama lagi tidak wujud.

Perbuatan itu adalah kesalahan mengikut Seksyen 11 (c) Akta Pencegahan Rasuah 1997 (Undang-undang Malaysia Akta 575) dan boleh dihukum di bawah Seksyen 16 akta yang sama.

Jika sabit kesalahan, tertuduh boleh dihukum penjara tidak kurang 14 hari dan tidak lebih 20 tahun, dan denda tidak kurang lima kali ganda nilai suapan, atau RM10,000, mana-mana yang lebih tinggi.

Md Sayuti juga mengaku tidak bersalah atas pertuduhan pilihan iaitu pada tempat dan tarikh yang sama, memalsukan satu dokumen iaitu senarai nama penerima Dana Kebajikan LRTSB dengan jumlah keseluruhan 500 orang iaitu sebanyak RM2,000 untuk setiap seorang, yang keseluruhannya berjumlah RM1 juta dengan niat hendak menggunakan dokumen terbabit untuk tujuan menipu.

13 di jabor - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di jabor - Google Blog Search


Penjenayah Mati Ditembak - Kamaluddin&#39;s Blog | Kamaluddin&#39;s Blog

Posted: 20 May 2012 01:43 AM PDT

- May 20, 2012 16:43:08.

Seorang lelaki yang diburu polis kerana terbabit dalam pelbagai jenayah termasuk kes bunuh di Taman Melawati, ibu negara baru-baru ini, mati ditembak di Lebuh Raya Pantai Timur, LPT awal pagi tadi.

Dalam kejadian di susur masuk tol Jabor itu, seorang anggota polis Unit Peronda Lebuh Raya LPT turut cedera terkena tembakan.

DATUK SHARIFUDIN ABDUL GHANI/KETUA POLIS PAHANG
"Suspek ini apa yang ada pada dia adalah sejenis pistol semi auto 9mm jenis Bareta dan juga lesen memandu, alamatnya di bandar Sentul."

Suspek dikenali sebagai Chang Hong Kim, 39 tahun dari Bandar Sentul, Kuala Lumpur.

Dia sebelum itu bertindak menembak dua anggota polis yang memeriksa keretanya di susur masuk tol Lanchang menghala ke Kuantan.

Tembakan itu bagaimanapun tersasar.

Dia kemudian merampas kenderaan polis dan bertindak melarikan diri.

Sebuah kereta peronda lebuh raya yang kebetulan melalui kawasan kejadian bertindak mengejar suspek.

Ketika tiba di KM 113.6, suspek sekali lagi merampas sebuah kereta Waja dan melarikan diri ke arah tol Jabor.

Suspek bagaimanapun berpatah balik arah Kuala Lumpur selepas menyedari polis membuat sekatan di tol Jabor.

Sebaik tiba di KM 249.2, penjenayah berkenaan menghentikan kenderaan dan melepaskan tembakan bertalu-talu ke arah polis.

Seorang anggota polis, Lans Koperal Mohd Jarizan Md Jid cedera di tangan kanan akibat terkena tembakan.

Suspek yang turut terkena tembakan di lengan kanan, disahkan meninggal dunia sebaik tiba di Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan.


Kongsi / Share Laman Sosial/Social Network

13 di dungun - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di dungun - Google Blog Search


teganuku: 10000 Pelajar Tunggu Perdana Menteri <b>Di Dungun</b> <b>...</b>

Posted: 10 Jul 2012 04:22 PM PDT


Lebih 10,000 pelajar dari seluruh negara dijangka menyertai Program 'Mengubah Destini Anak Bangsa' di Arena Square, Dungun, Jumaaat ini, yang bakal dilancarkan Dataran Perdana Menteri, Dato' Sri Mohd Najib Tun Razak.

Mereka akan menyertai kira-kira 10,000 penduduk tempatan yang akan membanjiri dataran itu bagi menyambut Perdana Menteri yang dalam rangka lawatan kerja sehari di Terengganu.

Perdana Menteri dijangka tiba di Lapangan Terbang Ketih, kira-kira jam 8.45 pagi dan terus ke Arena Sduare bagi menyampaikan amanat, seterusnya melancarkan program tersebut.

Selepas itu beliau dan rombongan akan menunaikan solat Jumaat di Masjid Pekan Bukit Payong dan hadir pada Majlis Jamuan Rakyat di Dataran Bukit Payong, pada jam 2 petang.

Pemimpin nombor satu negara itu akan menghadiri Program Bersama Anggota Rela di Stadium Tertutup Gong Badak yang dijangka dihadiri 20,000 anggota berkenaan dari seluruh negeri, sebaik selesai program berkenaan.

Beliau dijadualkan berlepas pulang ke Kuala Lumpur dari Lapangan Terbang Sultan Mahmud, Kuala Terengganu selepas selesai majlis tersebut

Teganukita

di negeri terengganu - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

di negeri terengganu - Google Blog Search


Kerajaan <b>Terengganu</b> Diminta Segerakan Projek Infrastktur <b>Di</b> <b>...</b>

Posted: 07 Jul 2012 06:49 PM PDT

KUALA TERENGGANU, 7 Julai (Bernama) — Kerajaan negeri Terengganu diminta menyegerakan semua projek pembangunan infrastruktur di kawasan Parlimen Kuala Nerus yang bakal dijadikan daerah kelapan di negeri itu.

Anggota Parlimennya Datuk Mohd Nasir Ibrahim Fikri berkata beliau berharap projek pembinaan kompleks pejabat pentadbiran di kawasan itu disegerakan sebelum Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13.

Katanya proses pembangunan infrastruktur itu sepatutnya dimulakan pada bulan lepas namum sehingga ini, ia masih belum dimulakan.

"Saya bimbang kelewatan ini akan dipolitikkan oleh pembangkang yang akan menggunakan isu tersebut untuk meraih undi rakyat menjelang pilihan raya umum nanti, kononnya kerajaan hanya menabur janji namun tidak menunaikannya," katanya selepas Majlis Mesra Bersama Media di sini hari ini.

Pada April lalu, Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said telah mengadakan lawatan kerja ke tapak projek pembinaan kompleks pentadbiran Kuala Nerus dan sejumlah RM20 juta diperuntukkan bagi kerja-kerja fasa pertama.

– BERNAMA

 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved