ads

Rabu, 10 April 2013

13 di paka - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di paka - Google Blog Search


Dr Azman Ibrahim: Bangunkan Islam Dengan Segala <b>...</b>

Posted: 14 Dec 2012 11:12 PM PST

|

Tuan Guru Mursyidul Am dalam ucapannya menegaskan bahawa himpunan besar seperti ini adalah usaha untuk naikkan semangat Islam. Sebagaimana menjadi amalan, setiap hari bila tiba waktu sembahyang, azan akan dilaungkan dengan kuat. AllahuAkbar! AllahuAkbar! Tujuannya adalah untuk nak gerakkan manusia dan naikkan semangat manusia supaya bersegera menyembah Allah.
Beliau menegaskan lagi, perjuangan atas nama bangsa tidak ada tempat di atas muka bumi ini. Kalau Umno tuduh PAS memperalatkan agama, habis nabi Muhammad s.a.w berjuang guna apa kalau tak guna agama. Lantaran bumi tempat tinggal kita ini milik Allah maka cara nak tarik manusia tak boleh dengan kebangsaan baik kebangsaan melayu, kebangsaan cina atau kebangsaan apa sekalipun kecuali dengan Islam agama Allah!
Tegas beliau lagi, kita mesti bangunkan Islam dengan segala kelengkapannya. Ibadatnya, ekonominya, pemerintahannya, sosialnya, politiknya, diplomatiknyasebab itulah perutusan Nabi Muhammad s.a.w memakan masa sehingga 23 tahun demi untuk menyempurnakan segala misi ini. Kalau setakat nak menyempurnakan solat dan puasa, 2,3 tahun sudah cukup!

Turut hadir memeriahkan program, Tuan Guru Dato' Seri Presiden Pas dan pimpinan Badan Perhubungan Pas Negeri Terengganu.

13 di besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di besut - Google Blog Search


Dato Seri Haji Ahmad Said: Kemudahan asas <b>di Besut</b>

Posted: 25 Mar 2013 06:48 PM PDT


Lebih 30,000 penduduk yang tinggal di kawasan pedalaman Hulu Besut, akan mendapat kemudahan jalan raya yang lebih besar apabila projek pembinaan laluan Keruak ke Gunung Bongsu, Hulu Terengganu siap sepenuhnya pada 2014.
Jalan berkenaan juga akan memendekkan waktu perjalanan penduduk sekitar daerah Besut yang akan pergi ke utara melalui Ipoh,Perak. Pembinaan jalan fasa pertama sejauh 10 kilometer berharga RM106 juta kini pada tahap 38 peratus siap.
Pembinaan fasa berikutnya membolehkan pengguna jalan raya dari Besut ke Tasik Kenyir seterusnya ke Gua Musang dan Perak, akan menjimatkan waktu perjalanan berbanding sekarang yang menggunakan laluan Kuala Terengganu atau Gua Musang.Pembinaan jalan berkenaan satu lagi projek Kerajaan Barisan Nasional (BN) dan hadiah istimewa kepada penduduk daerah Besut.

Tidak dilupakan, nasib lapan keluarga penduduk Orang Asli,Kuala Sayap, Hulu Besut,tidak pernah diabaikan sebaliknya mereka sentiasa diberi perhatian dalam pelbagai aspek kehidupan.
Pembinaan jalan raya ini turut disertai penduduk Orang Asli dan akan  membantu mereka dalam menikmati kemudahan asas yang lain juga. Malah, dalam setiap program kerajaan terutama Pejabat Daerah Besut, golongan berkenaan sentiaasa diundang bersama supaya mereka dapat bergaul dengan masyarakat setempat.
Mereka juga diberi hak menubuhkan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) sendiri bagi memastikan keperluan asas dan bantuan yang diterima mencukupi..

13 di kemaman - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kemaman - Google Blog Search


Makan Malam <b>di Kemaman</b> Kopitiam StarMall.

Posted: 05 Apr 2013 05:30 PM PDT

Semalam buat pertama kalinya kami mencuba Chicken Chop di Kemaman Kopitiam ini yang mana sebelum ini kami pernah masuk dan keluar balik. Isteriku teringin makan katanya.

wpid 20130405 183950 eo Makan Malam di Kemaman Kopitiam StarMall.

Layan sembang.

Sementara tunggu minuman dan makanan sampai kenalah layan hero seorang tu agar dia tidak bikin onar ketika kami ingin makan. Nasib baik dia berperangai molek.

wpid 20130405 184107 eo Makan Malam di Kemaman Kopitiam StarMall.

Kemaman White Coffee Ice.

Kami pilih air yang sama supaya puas hati namun sesampai sahaja air setelah diminum aku tidak puas hati rasa dalam gelas aku. Air yang sama tapi standard rasanya berbeza kerana aku punya pahit lebih sedangkan air isteriku sesedap rasa manisnya. Macam biasa harus bersuara dan isteriku siap cakap tidak perlu tapi bagi aku perlu bersuara. Pelayan tu ambil dan maklumkan pada pembancuh air, dan dibuat baru. Sesi merasa semula dan puas hati.

wpid 20130405 191519 eo Makan Malam di Kemaman Kopitiam StarMall.

Dapur terbuka.

Aku yakin nampak air aku tersebut dibancuh baru disebabkan open kitchen itulah. Bagus juga dibuat dapur begitu.

wpid 20130405 184848 eo Makan Malam di Kemaman Kopitiam StarMall.

Chicken Chop With Blackpepper.

Pilihan makanan kami pun sama sebab senang cerita. Dah setengah makan isteriku minta sos cili sebab rasa kurang kalau harapkan kuah lada hitam tersebut. Dapat sos cili baru selera datang balik. Selamat menghabiskan hidangan masing-masing. Satu set hidangan kalau tidak silap harganya RM16.90 dan air kopi tersebut RM3.50.

Secara keseluruhan bagi akulah, hidangan boleh makan hingga habis, suasana tenang dan servis cepat sebab tiada orang lain waktu kami mula masuk kedai.

pixel Makan Malam di Kemaman Kopitiam StarMall.

13 di kuala berang - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala berang - Google Blog Search


Ustaz Azhar Idrus – Kuliah Dhuha <b>Di Kuala Berang</b> (4) | Tanyalah <b>...</b>

Posted: 18 Jan 2013 12:40 PM PST

[unable to retrieve full-text content]Sempenan Sambutan 100 Tahun Itqanumuluklbi ta'dilissuluk di Negeri Terengganu. Link to this post! You might also like. Umur Dan Harta [ Ustaz Ismail Kamus ] – 3 Apr 02,2013. Sambutan Ambang 13 FULL [Part 4] – Ust ...

13 di kuala besut - Google Blog Search

0 ulasan
URL Sumber Asal :-

13 di kuala besut - Google Blog Search


My LuvLy Family: Ikan bakar <b>Kuala Besut</b> 24.3.2013

Posted: 04 Apr 2013 12:27 AM PDT

2 minggu lepas, kakak saya yang sulong balik ke Kampung... Ayah saya sakit...
Saya pula memang dah niat dalam hati nak belanja family saya makan Ikan bakar sempena gaji pertama saya...
Kami pilih Lokasi di Kuala Besut, Zul Ikan Bakar!!!!!
gambar ikan bakar xsempat pula nak ambil memandangkan kami teramat lapar kot!!!!
Mak & ayah saya tak dapat join disebabkan keadaan ayah yang tak mengizinkan...
ni gambar-gambar kami malam tersebut..kakak saya kak lin tak ada coz dia pregnant tak dapat balik kampung....hehehehhe

 Asyifa berlatarbelakang ibunya!!!!
Rizqi & Asyifa yang tak reti duduk diam...atas meja lak tu...

 Rizqi, ayah su, Chik Su & Chik Gee
 Rizqi & ayah pilih ikan
 kakak, kak Chik & abg Iman


 

BLOG TERENGGANU

Copyright 2010 All Rights Reserved